Κυνηγώντας την «Μπλε Βασίλισσα» στην Αθήνα

Κυνηγώντας την «Μπλε Βασίλισσα» στην Αθήνα Facebook Twitter
Είναι σημαντικό να έχεις μια καλή πλοκή. Δεν χρειάζεται να υπάρχουν πάντα πολλά επίπεδα αλλά σωστά δεδομένα, για να μη νιώσει ο θεατής ότι τον κοροϊδεύουν, κάτι που συμβαίνει συχνά σε ελληνικές ταινίες.
0

Η Μπλε Βασίλισσα, ένα από τα πολυτιμότερα διαμάντια του κόσμου, καταλήγει στα χέρια μιας συμμορίας που τα μέλη της αρχίζουν σιγά-σιγά να αλληλοεξουδετερώνονται, θαμπωμένα από την αξία της. Αυτή η πολύ υποτυπώδης σύνοψη θα μπορούσε να είναι βάση πολλών φιλμ από τις ΗΠΑ ή και άλλων χωρών που υιοθέτησαν με τα χρόνια αυτό το στυλ. Είναι, όμως, ελληνική και είναι η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του Αλέξανδρου Σιπσίδη, ενός σκηνοθέτη που με τις μικρού μήκους δουλειές του έχει δείξει πως ενδιαφέρεται να διερευνήσει διαφορετικά πεδία σε σχέση με αυτά που παραδοσιακά βλέπουμε στα μέρη μας. Συναντήσαμε αυτόν και τους πρωταγωνιστές της ταινίας «Μπλε Βασίλισσα» λίγο μετά το τέλος των γυρισμάτων της.


«Έχει στοιχεία νουάρ, μυστηρίου και δράσης. Δεν βλέπουμε συχνά τέτοιες ταινίες εδώ, γιατί είναι πολύ δύσκολο να γυριστούν. Χρειάζονται χρήματα, τα οποία και φαίνονται σε αυτά τα είδη, αν έχεις, για παράδειγμα, ανθρωποκυνηγητά σε εξωτερικούς χώρους. Η χρηματοδότηση τέτοιων πρότζεκτ είναι πρόβλημα. Εμείς γυρίσαμε την ταινία μέσα σε 18 μέρες, δηλαδή έχουμε περίπου 180 ώρες γυρισμάτων που πρέπει να μετατρέψω σε κάτι το οποίο μοιραία θα συγκριθεί με άλλες δουλειές, πολύ ακριβότερες» λέει ο Αλέξανδρος, λίγο μετά το τέλος των γυρισμάτων και στο ξεκίνημα του post production, διαδικασία που είναι πάντα επίπονη, ειδικότερα από τη στιγμή που η αφήγηση της ταινίας επαναλαμβάνει την ιστορία από την οπτική γωνία του κάθε ήρωα, ξετυλίγοντας έτσι το μυστήριο. «Έχω πονοκέφαλο αυτές τις μέρες, είναι δύσκολο να χωρέσεις σε μια ιστορία τόσο πολλά πράγματα. Κάποιες φορές μπερδεύεσαι κι εσύ, για ποιον λόγο δείχνουμε το συγκεκριμένο πλάνο με τον συγκεκριμένο τρόπο. Το θέμα είναι να περιγράψεις την ιστορία με λιτή αφήγηση και σιγά-σιγά να χτιστεί από αντιδράσεις. Δεν χρειάζεται να σκεπάσεις το σενάριο για να το αφηγηθείς σωστά δραματουργικά, αλλά καμιά φορά εμείς οι σκηνοθέτες το κάνουμε αυτό, μας αρέσει» λέει γελώντας. Το σενάριο, γραμμένο από τους Δημήτρη Ευλαμπίδη και Απολλωνία Τσαντά, ακολουθήθηκε σχεδόν κατά γράμμα. «Στην πορεία το σενάριο άλλαξε ελάχιστα, γιατί όταν άλλαζε κάτι, έπρεπε να αλλάξει και κάτι άλλο στη σειρά των γεγονότων, στις ιστορίες και στους χώρους. Έπρεπε να γίνουν όλα όπως σχεδιάστηκαν στην αρχή και είναι πολύ καλό αυτό. Είναι σημαντικό να έχεις μια καλή πλοκή. Δεν χρειάζεται να υπάρχουν πάντα πολλά επίπεδα αλλά σωστά δεδομένα, για να μη νιώσει ο θεατής ότι τον κοροϊδεύουν, κάτι που συμβαίνει συχνά σε ελληνικές ταινίες. Ήξεραν όλοι την πλοκή στη διάρκεια των γυρισμάτων –δεν είμαι τόσο εγωιστής ώστε να τα χτίσω όλα μόνος μου–, απλώς ήθελα να εστιάσω περισσότερο στα ανθρώπινα κίνητρα των ηρώων. Το θεωρώ πολύ σημαντικό για την ιστορία να βλέπουμε πως οι χαρακτήρες έχουν ξεκάθαρα κίνητρα, όπως, για παράδειγμα, συμβαίνει συχνά στα γουέστερν».

Η ιστορία, πάντως, θα μπορούσε να συμβεί στην Ελλάδα του 2016. Ο μέσος Έλληνας, άλλωστε, έχει την ψυχολογία αυτού που θέλει να κερδίσει γρήγορα και εύκολα πολύ χρήμα. Νομίζω πως το διαμάντι της ταινίας συμβολίζει αυτόν το στόχο.


Ο κεντρικός άξονας της ιστορίας είναι ο Γιάννης, ένας «φλώρος μαφιόζος», σύμφωνα με τον Μιχάλη Οικονόμου που τον υποδύεται. «Τον χαρακτηρίζω έτσι, καθώς, ενώ έχει μπλέξει στα πλοκάμια της μαφίας συνειδητά, νομίζει πως το θα κάνει για λίγο και θα ξεφύγει σύντομα» μας λέει ο ηθοποιός. «Είναι όμως άνθρωπος χωρίς βούληση, πάντα περιμένει τους άλλους να του πουν τι θα κάνει και είναι αρκετά εξαρτώμενος από το αφεντικό του, τον Άγγελο. Η ιστορία που βλέπουμε, που μοιάζει κάπως με τον Κύβο του Ρούμπικ, εξελίσσεται μέσα σε λίγες ώρες και είναι η μετατροπή του από άβουλο ον σε κάποιον που πρέπει να πάρει αποφάσεις».

Κυνηγώντας την «Μπλε Βασίλισσα» στην Αθήνα Facebook Twitter
Ο κεντρικός άξονας της ιστορίας είναι ο Γιάννης, ένας «φλώρος μαφιόζος», σύμφωνα με τον Μιχάλη Οικονόμου που τον υποδύεται.


Πλάι στον κεντρικό ήρωα, ο Δημήτρης Ήμελλος υποδύεται τον Σταύρο, έναν επαγγελματία δολοφόνο και έναν από τους πολλαπλούς συνωμότες της ιστορίας. «Δεν υπάρχει η παράδοση αυτού του είδους στο σινεμά μας, είναι ένα εισαγόμενο προϊόν από τις ΗΠΑ – οι Αμερικανοί, άλλωστε, έχουν μια άλλη σχέση με το πιστόλι. Η ταινία, όμως, έχει χιούμορ, όλοι μπλέκονται γύρω από την Μπλε Βασίλισσα, αλλά πάντα με τη λαμογιά που έχει ο Έλληνας. Προσπαθεί να τη φέρει ο ένας στον άλλον, αυτό είναι το δικό μας στοιχείο πάνω στην ιστορία».


Έναν μικρό, αλλά χαρακτηριστικό ρόλο στην ταινία έχει ο βραβευμένος στη Βενετία για την ερμηνεία του στο «Miss Violence» Θέμης Πάνου. «Είναι μεγάλη η επίδραση από τη βορειοευρωπαϊκή κινηματογραφία, που εστιάζει σε θέματα οικογένειας, σχέσεων – είναι και πιο φθηνές ιστορίες αυτές, αφού μπορείς να τις κάνεις και σε ένα δωμάτιο αν χρειαστεί, αλλά υπάρχει η αντίληψη πως αυτά είναι πιο εύκολα και πιο ποιητικά πράγματα. Η δράση έχει ένα πρόσημο εμπορικότητας και αποφεύγεται ως μη καλλιτεχνικό είδος, μόνο την τελευταία τριετία έχουν ξεκινήσει κάποιες σοβαρές προσπάθειες. Ως ηθοποιός θα ήθελα να συμμετάσχω σε τέτοιες ταινίες, είναι μια πρόκληση που εμπλουτίζει όλους τους εμπλεκόμενους. Χάρηκα πολύ που ήρθε σ' εμένα ο Αλέξανδρος, ένα νέο παιδί, αλλά πολύ ξεκάθαρος και συγκεκριμένος ως προς το τι ήθελε. Ο κινηματογράφος διανύει μια δύσκολη περίοδο, αλλά βρίσκονται άνθρωποι που επιμένουν να κάνουν δουλειές με έναν τρόπο καλό κι εγώ θέλω να είμαι σ' αυτό το κομμάτι. Με ενδιαφέρει όχι μόνο πρωταγωνιστικά γιατί, όπως γνωρίζω και από το θέατρο, πρέπει κανείς να είναι μέσα σε αυτό και έτσι μπορεί να είναι παρών, στο κέντρο. Χρειάζεται ευελιξία για να κρατήσουμε ζωντανό ό,τι μπορεί να υπάρξει».

Κυνηγώντας την «Μπλε Βασίλισσα» στην Αθήνα Facebook Twitter
Η ιστορία που βλέπουμε, που μοιάζει κάπως με τον Κύβο του Ρούμπικ, εξελίσσεται μέσα σε λίγες ώρες και είναι η μετατροπή του από άβουλο ον σε κάποιον που πρέπει να πάρει αποφάσεις.


Τον ρόλο της μοιραίας γυναίκας που καταστρέφει όποιον βρίσκεται κοντά της υποδύεται η Ράσμι Σούκουλη. «Δεν θέλεις να μπλέξεις με την ηρωίδα μου, τη Λένα. Δεν είναι καλό κορίτσι, αλλά έχει τους λόγους της που έγινε έτσι, κάτι που με βοήθησε να τη συμπαθήσω περισσότερο. Δεν θα ήθελα να βάλω κάποια ταμπέλα στην ταινία. Μια μέρα, στα γυρίσματα, ρώτησα τον Αλέξανδρο πώς θα τη χαρακτήριζε κι ανέφερε πολλές περιγραφές, όπως νουάρ, αστυνομική, περιπέτεια. Η ιστορία, πάντως, θα μπορούσε να συμβεί στην Ελλάδα του 2016. Ο μέσος Έλληνας, άλλωστε, έχει την ψυχολογία αυτού που θέλει να κερδίσει γρήγορα και εύκολα πολύ χρήμα. Νομίζω πως το διαμάντι της ταινίας συμβολίζει αυτόν το στόχο».


Ο Αλέξανδρος Σιπσίδης έχει γυρίσει 3 μικρού μήκους ταινίες (μπορείτε να τις δείτε εδώ) πριν από την «Μπλε Βασίλισσα» και θα ήθελε να γυρίσει περισσότερες. «Δεν θεωρώ πως πρέπει να υπάρχει ένα όριο στον αριθμό των ταινιών μικρού μήκους που πρέπει να γυρνά ένας σκηνοθέτης πριν περάσει στις μεγαλύτερες. Μου αρέσουν οι μικρού μήκους πάρα πολύ, είναι για μένα ένα είδος ποιήματος – λίγα λόγια, σε λίγο χρόνο. Το σινεμά, άλλωστε, πρωτοξεκίνησε με ταινίες μικρού μήκους, πριν υπαγορευθεί η διάρκεια για τις μεγαλύτερες. Ακόμη και οι σημερινές σειρές μοιάζουν με ταινίες μικρού μήκους, η μία πίσω από την άλλη. Είναι μια καλή εποχή γι' αυτό το είδος, υπάρχει πλέον και το Ιnternet, όπου ο καθένας μπορεί να ανεβάσει τη δουλειά του».


Τελειώνοντας, του θυμίζω πως με μια παρόμοια, φθηνή ιστορία προδοσίας με πολλαπλές οπτικές γωνίες ξεκίνησε την πορεία του ο Ταραντίνο –με το «Reservoir Dogs»– και ως σκηνοθέτης αμέσως σκέφτεται τα πρακτικά και ενθουσιάζεται. «Το γύρισε κυρίως σε μια αποθήκη, πρωινές ώρες, με φως, είχε εμπιστοσύνη στο σενάριό του και βρήκε τους κατάλληλους ηθοποιούς. Η ιδανική συγκυρία».

Κυνηγώντας την «Μπλε Βασίλισσα» στην Αθήνα Facebook Twitter
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η μαμά μου, ο Μπαρτ Ρέινολντς κι ένας θάνατος που παραμένει μυστηριώδης εδώ και μισό αιώνα

Οθόνες / Η μαμά μου, ο Μπαρτ Ρέινολντς κι ένας θάνατος που παραμένει μυστηριώδης εδώ και μισό αιώνα

Ο γιος της ηθοποιού Σάρα Μάιλς ήταν τεσσάρων ετών όταν βρέθηκε νεκρός ο μάνατζερ και πρώην εραστής της μητέρας του. Οι υποψίες είχαν πέσει τότε πάνω στον συμπρωταγωνιστή της Μπαρτ Ρέινολντς. 51 χρόνια αργότερα, ο Μπολτ προσπαθεί να θυμηθεί τι συνέβη.
LIFO NEWSROOM
Το Παιδί Τραύμα επιλέγει τις 10 αγαπημένες του ταινίες

Μυθολογίες / «Το Festen έχει επηρεάσει τους στίχους μου»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Παιδιού Τραύματος

Χάνεκε αλλά και Αγγελόπουλος, «Καμιά πατρίδα για τους μελλοθάνατους» αλλά και «Aftersun», το Παιδί Τραύμα επιλέγει 10 ταινίες που κυμαίνονται από τον ωμό ρεαλισμό και τη βία μέχρι τον θρίαμβο της ποίησης και της τρυφερότητας.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
10 εξαιρετικές ταινίες που μπορείτε να δείτε τώρα στο Netflix

Οθόνες / 10 εξαιρετικές ταινίες που μπορείτε να δείτε τώρα στο Netflix

Το Netflix έχει γίνει ο παράδεισος της εύκολης ψυχαγωγίας, αλλά για τους πραγματικούς σινεφίλ κρύβει και έναν άλλο κόσμο. Αυτή είναι μια λίστα με ταινίες που απαιτούν προσοχή και αφοσίωση, που αξίζουν τον κόπο.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Movies

Οθόνες / Η Χιονάτη και 8 καλύτεροι λόγοι για να πάτε σινεμά

Ένα υποψήφιο για Όσκαρ animation για ενήλικες, το σκηνοθετικό ντεμπούτο της Αριάν Λαμπέντ και μια τολμηρή ταινία για την προσφυγική εμπειρία, γυρισμένη στην Αθήνα, είναι μερικές από τις προτάσεις της εβδομάδας που θα σας αποζημιώσουν.
THE LIFO TEAM
Tο πρόβλημα με την «Εφηβεία»

Daily / Tο πρόβλημα με την «Εφηβεία»

Συμπονά κανείς όχι μόνο τους γονείς που μετά την παρακολούθηση της δραματικής μίνι σειράς του Netflix θα ψάχνουν μάταια απαντήσεις στα «ιερογλυφικά» μηνύματα που κρύβονται στα κινητά των παιδιών τους, αλλά και τα ίδια τα παιδιά.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Σε μια άγνωστη χώρα»: Μια τολμηρή ταινία, γυρισμένη στην Αθήνα

Οθόνες / «Πιστεύει κανείς ότι οι Παλαιστίνιοι θα ξεχάσουν και θα συμβιβαστούν με την απώλεια;»

Ωμή, διεισδυτική, αφτιασίδωτη, η ταινία «To a land unknown» εστιάζει στο προσφυγικό και ιδιαίτερα στους Παλαιστίνιους πρόσφυγες στην Ελλάδα. Ο σκηνοθέτης Μαντί Φλάιφελ μίλησε στη LifO για όλα τα ζητήματα που θίγει η εξαιρετική και με έντονο ελληνικό «χρώμα» ταινία του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Θα ήθελα να ήμουν στα γυρίσματα του Pulp Fiction»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Δημήτρη Νάκου

Μυθολογίες / «Θα ήθελα να ήμουν στα γυρίσματα του Pulp Fiction»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Δημήτρη Νάκου

Ο σκηνοθέτης που μόλις παρουσίασε την πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του, το «Κρέας», μοιράζεται μια λίστα που περιλαμβάνει από ρουμάνικο νέο κύμα μέχρι την ταινία με το πιο αταίριαστο ζευγάρι στην ιστορία του κινηματογράφου.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
Η Εύα Κοταμανίδου μιλά για τα γυρίσματα του «Θιάσου» και για το μεγαλείο του Θόδωρου Αγγελόπουλου

Σαν Σήμερα / Εύα Κοταμανίδου: «Όλοι είχαμε μια έγνοια, ότι γυρίζοντας την ταινία αυτή κάναμε μια ουσιαστική αντίσταση»

Η ηθοποιός που γεννήθηκε σαν σήμερα το 1936 είχε καταγράψει τις αναμνήσεις της από την ιστορική ταινία του Θόδωρου Αγγελόπουλου στην οποία πρωταγωνιστούσε.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
CHECK «Εφηβεία»: Μια οδυνηρή σειρά για τον άγνωστο κόσμο των σημερινών 13χρονων 

Οθόνες / «Εφηβεία»: Μια οδυνηρή σειρά για τον άγνωστο κόσμο των σημερινών 13χρονων 

Οι σημερινοί έφηβοι μεγαλώνουν σε ένα τρομακτικό χάος πληροφορίας και επιρροών που τους διαμορφώνουν, χωρίς τον έλεγχο της οικογένειάς τους. Μια βρετανική σειρά στο Netflix θέτει ερωτήματα για τους λόγους που οδηγούν σε ακραίες καταστάσεις - προσοχή, περιέχει spoiler.
M. HULOT
Ariane Labed: «Δεν με ενδιαφέρει να σκίσω το γυναικείο σώμα στις ταινίες μου, το σέβομαι»

Οθόνες / Ariane Labed: «Δεν με ενδιαφέρει να σκίσω το γυναικείο σώμα στις ταινίες μου· το σέβομαι»

Με αφορμή την κυκλοφορία της πρώτης της μεγάλου μήκους ταινίας -στην οποία υπογράφει το σενάριο και τη σκηνοθεσία-, την κινηματογραφική διασκευή του γοτθικού μυθιστορήματος Sisters της Ντέιζι Τζόνσον, η Ariane Labed μιλάει στον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο για το σινεμά που την εξιτάρει και την κάνει να ρισκάρει.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Οι ταινίες της εβδομάδας: O Σόντερμπεργκ ξαναχτυπά και 5 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Οθόνες / Οι ταινίες της εβδομάδας: O Σόντερμπεργκ ξαναχτυπά και 5 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Αυτή η κινηματογραφική εβδομάδα έχει να μας δώσει το φοβερό δίδυμο Μπλάνσετ-Φασμπέντερ, την αδικημένη από τα Όσκαρ ερμηνεία της Μαριάν Ζαν-Μπατίστ στο Hard Truths και ένα αριστουργηματικό ντοκιμαντέρ που ήταν υποψήφιο για αγαλματίδιο.
THE LIFO TEAM