Κώδικας κινδύνου: Πώς τα πήγε η Ζόι Κράβιτς στο σκηνοθετικό της ντεμπούτο;

Κώδικας κινδύνου Facebook Twitter
Αντί για spoiler, ο Κώδικας Κινδύνου μοιάζει με διασταύρωση του Τρέξε! και του Saltburn.
0


ΕΙΝΑΙ ΣΙΓΟΥΡΟ ΟΤΙ η Ζόι Κράβιτς θέλει να τινάξει τη ρετσινιά του προνομιούχου nepo baby από τους καλοσχηματισμένους ώμους της. Δεν έχει αρκεστεί στις δυνατές τηλεοπτικές της εμφανίσεις, στο «Big Little Lies» και το «High Fidelity», αλλά έκλεψε την παράσταση ως Catwoman, μια cool και πιο αγριεμένη εκδοχή της Μισέλ Φάιφερ, που νομίζαμε ότι ήταν αναντικατάστατη μέχρι τη Σελίνα όπως την οραματίστηκε ο Ματ Ριβς.

Τώρα, με τον Κώδικα Kινδύνου έχει στον νου της μια εφιαλτική παιδική χαρά για αγόρια που θέλουν να έχουν υποταγμένες ανήμπορες σκλάβες διαθέσιμες ανά πάσα στιγμή· τον σκηνοθετεί σαν κανονικό πεδίο μάχης με μια in your face επιθετικότητα που μόνο ο Λι Ντάνιελς θα μπορούσε να εκτελέσει, αν δεν είχε σπαταληθεί στους ακροβατικούς, αθυρόστομους εξορκισμούς του πρόσφατου Deliverance.

Γεμάτο στυλ, κορεσμένα χρώματα με έμφαση στο τοξικό κίτρινο και γρήγορες μείξεις εικόνων στους ήχους, και στρατευμένο στο concept της εκδίκησης του θύματος προς τον παντοδύναμο εξουσιαστή του.

Η ταινία, που πριν ονομασθεί επίσημα Blink Twice είχε τον προσωρινό τίτλο Pussy Island, ξεκινά με τη μίζερη καθημερινότητα της σερβιτόρας Φρίντα (Ναόμι Άκι) που σκρολάρει στο ΤikΤok και τυχαία πέφτει πάνω σε έναν δισεκατομμυριούχο, συγκινητικά μετανιωμένο για τη δημόσια κακή συμπεριφορά του, μέχρι τη στιγμή που σε ένα γκαλά όπου εργάζεται συναντά τον εν λόγω μεγιστάνα της τεχνολογίας, Σλέιτερ Κινγκ (ο Τσάνινγκ Τέιτουμ, αρραβωνιαστικός της Κράβιτς), που προτείνει αυθόρμητα, σ’ εκείνη και τη συνάδελφο και κολλητή της φίλη, να τον ακολουθήσουν μαζί με τους φίλους και συνεργάτες του (ένα άτυπο pussy posse, αντιλαμβανόμαστε από τα συμφραζόμενα) στο ιδιωτικό του νησί για ένα αξέχαστο Σαββατοκύριακο, και όσο πάει.

Κώδικας κινδύνου Facebook Twitter
Στον επίγειο παράδεισο που αναποδογυρίζει τη ζοφερή πραγματικότητα η Φρίντα ζει το όνειρο, παραδίδοντας το κινητό και τις έγνοιες της στην είσοδο.

Στον επίγειο παράδεισο που αναποδογυρίζει τη ζοφερή πραγματικότητα η Φρίντα ζει το όνειρο, παραδίδοντας το κινητό και τις έγνοιες της στην είσοδο. Κοιμάται σε μεταξωτά σεντόνια σε μια εξωτική σουίτα, την περιμένει ένα υπέροχο λευκό φόρεμα, ξεκουράζεται, κολυμπά στην πισίνα και πίνει κοκτέιλ με τις άλλες καλεσμένες (μερικά άγρια βλέμματα προδίδουν ανταγωνισμό), επιτέλους χαμογελά και σιγά σιγά ερωτεύεται τον ταλαντούχο ακροατή-τέλειο άνδρα, ο οποίος δεν βιάζεται, παρά μόνο τη ρωτά ξανά και ξανά αν νιώθει καλά με αυτή την ψιθυριστή αυτοπεποίθηση που προσιδιάζει σε Νο1 ύποπτο.

Οι γεμάτες υπόνοια για καυτές βραδιές ματιές των εργαζομένων και η φοβιστική επανάληψη της ατάκας «red rabbit» από μια καμαριέρα που δεν μιλά καθόλου αγγλικά και καταναλώνει ένα αγνώστου προέλευσης ποτό όποτε αντικρίζει τη Φρίντα αποτελούν ανησυχητικά σημάδια σε μια μικρή, απομονωμένη ζούγκλα που εγκυμονεί κινδύνους.

Γεμάτο στυλ, κορεσμένα χρώματα με έμφαση στο τοξικό κίτρινο και γρήγορες μείξεις εικόνων στους ήχους, και στρατευμένο στο concept της εκδίκησης του θύματος προς τον παντοδύναμο εξουσιαστή του, πιάνοντας το νήμα από εκεί που το άφησαν δυο σχετικά πρόσφατες σάτιρες γυναικών, το Υποσχόμενη Nέα Γυναίκα της Έμεραλντ Φένελ και το Μην ανησυχείς, αγάπη μου της Ολίβια Γουάιλντ.

Αντί για spoiler, ο Κώδικας Κινδύνου μοιάζει με διασταύρωση του Τρέξε! και του Saltburn: ενσωματώνει την τρέχουσα και ακόμα υπό διαμόρφωση ευαισθησία της εκμετάλλευσης στο είδος του θρίλερ και δεν διστάζει να δοκιμάσει την κωμική φρίκη για να κάνει το point πιο επιτακτικό αλλά και κολακευτικά διασκεδαστικό για όσους έχουν αλλεργία στην σοβαρότητα. Ωστόσο, η Κράβιτς παίρνει το θέμα πιο σοβαρά απ’ όσο το χειρίζεται κι ενώ φαίνεται να ελέγχει αισθητικά το αποτέλεσμα, ο τόνος δεν ισορροπεί ποτέ πραγματικά και το σενάριο δεν στέκει στο ύψος των (ακραίων) περιστάσεων.

ΚΩΔΙΚΑΣ ΚΙΝΔΥΝΟΥ (Blink Twice)

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Θανάσης Βαλτινός: Η νουβέλα «Η Κάθοδος των Εννιά» του διακεκριμένου συγγραφέα

Οθόνες / «Η Κάθοδος των Εννιά»: Η διάσημη νουβέλα του Θανάση Βαλτινού

Πεθαίνει σαν σήμερα ο διακεκριμένος Έλληνας συγγραφέας. Αυτή είναι η ιστορία ενός από τα εμβληματικότερα βιβλία του και η βραβευμένη μεταφορά της στον κινηματογράφο, το 1984, από τον Χρίστο Σιοπαχά.
ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ
Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Οθόνες / Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Με αφορμή το αφιέρωμα που ετοίμασε το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης για μία από τις σπουδαιότερες ηθοποιούς της εποχής μας, επιλέγουμε 10 ταινίες της, στις οποίες έχει αποτυπωθεί η τεράστια υποκριτική της δυναμική και η ικανότητά της να μεταμορφώνεται εσωτερικά με κάθε ρόλο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Οθόνες / Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Ένα μοναδικό μεγάλο αφιέρωμα στον σπουδαίο δημιουργό για ένα τριήμερο σε όλους τους χώρους της Στέγης, με προβολές των ταινιών του, ένα masterclass και μια συζήτησή του με την Αφροδίτη Παναγιωτάκου στην Κεντρική Σκηνή.
M. HULOT
Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι να παραμένεις καλός άνθρωπος»

Οθόνες / Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι η καλοσύνη»

Υπήρξε από τις πιο αναγνωρίσιμες διεθνώς τηλεοπτικές περσόνες, όντας ο κεντρικός παρουσιαστής του MTV. Σήμερα ο 66χρονος τηλεοπτικός παραγωγός, συγγραφέας και σεναριογράφος ζει πλέον μόνιμα στην Αθήνα, όμως ο έρωτας με την Ελλάδα κρατάει από πολύ παλιά. Ο Steve Blame αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Oι 10 Καλύτερες Ελληνικές Ταινίες των ‘20s μέχρι τώρα

Η λίστα / Oι 10 καλύτερες ελληνικές ταινίες των '20s μέχρι τώρα

Ποιες ελληνικές ταινίες της τρέχουσας δεκαετίας έχουν ξεχωρίσει μέχρι στιγμής; Ρωτήσαμε 20 κριτικούς κινηματογράφου, ανθρώπους του ευρύτερου κινηματογραφικού χώρου και αθεράπευτους σινεφίλ και σας παρουσιάζουμε το top 10 που προέκυψε μέσα από το συναρπαστικό, σύνθετο μωσαϊκό του σύγχρονου ελληνικού σινεμά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Η αλήθεια είναι πως δεν μπορώ να εξηγήσω απόλυτα γιατί επιστρέφω διαρκώς εκεί»

Γειτονιές της Ελλάδας / «Επιστρέφοντας, μπορεί να πιάσουμε πάλι το νήμα»

Ο σκηνοθέτης Δημήτρης Κουτσιαμπασάκος μας μιλά για το χωριό όπου γεννήθηκε, το Αρματολικό στη νότια Πίνδο, αλλά και για το νέο του ντοκιμαντέρ, «Τα τέρματα του Αυγούστου», που διαδραματίζεται εκεί.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Οθόνες / Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Από μια ρετροσπεκτίβα στην Ιζαμπέλ Ιπέρ μέχρι έναν πλήρη οδηγό του έργου του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και από το spotlight στον Μαρσέλ Πανιόλ μέχρι μια ανατρεπτική ματιά στην έννοια του plot twist, οι θεματικές ενότητες του φεστιβάλ διατηρούν αμείωτο το ενδιαφέρον μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιούλη Τσαγκαράκη: «Κάθε σπίτι έχει τον δικό του Νετανιάχου, τον δικό του Τραμπ»

Οθόνες / Γιούλη Τσαγκαράκη: Η θεία Σταματίνα από τις «Σέρρες» του Γιώργου Καπουτζίδη μιλά στη LifO

Η ταλαντούχα ηθοποιός με τον ρόλο της ίντερσεξ θείας έσπασε ταμπού και άνοιξε ξανά μια σειρά συζητήσεων για το φύλο, την LGBTQI+ κοινότητα, τα ανθρώπινα δικαιώματα. Πώς ετοιμάστηκε για το ρόλο; Πώς βλέπει τις αντιδράσεις;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Σινεμά / Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Η νέα ταινία της Ιζαμπέλ Ιπέρ, φιλμ που έρχονται από τις Κάννες, πρεμιέρες, οι μικρού μήκους του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και οι ελληνικές συμμετοχές των διαγωνιστικών τμημάτων είναι μερικοί από τους λόγους που θα μας στείλουν και φέτος στις αίθουσες του αγαπημένου κινηματογραφικού θεσμού.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το αμερικανικό σινεμά δίνει τη μία μάχη μετά την άλλη

Pulp Fiction / Το αμερικανικό σινεμά δίνει τη μία μάχη μετά την άλλη

Προτροπή για αντίσταση ή παραίνεση για τρομοκρατία; Το αριστούργημα του Πολ Τόμας Άντερσον «Μια μάχη μετά την άλλη», οι εξαιρετικές πρόσφατες αλληγορίες «Weapons» και «Eddington», αλλά και οι αξέχαστες κινηματογραφικές αναφορές τους απασχολούν τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο και τον αρχισυντάκτη της LiFO Γιάννη Πανταζόπουλο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Ιδέες / Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Με αφορμή το νέο ντοκιμαντέρ για μια από τις πιο αμφιλεγόμενες προσωπικότητες του 20ού αιώνα, ξαναθυμόμαστε τι είχαν απαντήσει στη LiFO οι Πέπη Ρηγοπούλου, Θωμάς Μοσχόπουλος, Δημήτρης Στεφανάκης, Θάνος Παπακωνσταντίνου, Πάνος Κούτρας και Θεόφιλος Τραμπούλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Boots»: Μια σειρά για το τι σημαίνει «να είσαι gay στον στρατό»

Οθόνες / «Boots»: Kάτι καλό θα κάνει αυτή η σειρά για να την αποκαλούν «woke σκουπίδι»

H τηλεοπτική σειρά οκτώ επεισοδίων του Netflix, που έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις, προσεγγίζει με μοναδικό και συγκινητικό τρόπο το θέμα της ομοφοβίας στον στρατό. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ