Κώδικας κινδύνου: Πώς τα πήγε η Ζόι Κράβιτς στο σκηνοθετικό της ντεμπούτο;

Κώδικας κινδύνου Facebook Twitter
Αντί για spoiler, ο Κώδικας Κινδύνου μοιάζει με διασταύρωση του Τρέξε! και του Saltburn.
0


ΕΙΝΑΙ ΣΙΓΟΥΡΟ ΟΤΙ η Ζόι Κράβιτς θέλει να τινάξει τη ρετσινιά του προνομιούχου nepo baby από τους καλοσχηματισμένους ώμους της. Δεν έχει αρκεστεί στις δυνατές τηλεοπτικές της εμφανίσεις, στο «Big Little Lies» και το «High Fidelity», αλλά έκλεψε την παράσταση ως Catwoman, μια cool και πιο αγριεμένη εκδοχή της Μισέλ Φάιφερ, που νομίζαμε ότι ήταν αναντικατάστατη μέχρι τη Σελίνα όπως την οραματίστηκε ο Ματ Ριβς.

Τώρα, με τον Κώδικα Kινδύνου έχει στον νου της μια εφιαλτική παιδική χαρά για αγόρια που θέλουν να έχουν υποταγμένες ανήμπορες σκλάβες διαθέσιμες ανά πάσα στιγμή· τον σκηνοθετεί σαν κανονικό πεδίο μάχης με μια in your face επιθετικότητα που μόνο ο Λι Ντάνιελς θα μπορούσε να εκτελέσει, αν δεν είχε σπαταληθεί στους ακροβατικούς, αθυρόστομους εξορκισμούς του πρόσφατου Deliverance.

Γεμάτο στυλ, κορεσμένα χρώματα με έμφαση στο τοξικό κίτρινο και γρήγορες μείξεις εικόνων στους ήχους, και στρατευμένο στο concept της εκδίκησης του θύματος προς τον παντοδύναμο εξουσιαστή του.

Η ταινία, που πριν ονομασθεί επίσημα Blink Twice είχε τον προσωρινό τίτλο Pussy Island, ξεκινά με τη μίζερη καθημερινότητα της σερβιτόρας Φρίντα (Ναόμι Άκι) που σκρολάρει στο ΤikΤok και τυχαία πέφτει πάνω σε έναν δισεκατομμυριούχο, συγκινητικά μετανιωμένο για τη δημόσια κακή συμπεριφορά του, μέχρι τη στιγμή που σε ένα γκαλά όπου εργάζεται συναντά τον εν λόγω μεγιστάνα της τεχνολογίας, Σλέιτερ Κινγκ (ο Τσάνινγκ Τέιτουμ, αρραβωνιαστικός της Κράβιτς), που προτείνει αυθόρμητα, σ’ εκείνη και τη συνάδελφο και κολλητή της φίλη, να τον ακολουθήσουν μαζί με τους φίλους και συνεργάτες του (ένα άτυπο pussy posse, αντιλαμβανόμαστε από τα συμφραζόμενα) στο ιδιωτικό του νησί για ένα αξέχαστο Σαββατοκύριακο, και όσο πάει.

Κώδικας κινδύνου Facebook Twitter
Στον επίγειο παράδεισο που αναποδογυρίζει τη ζοφερή πραγματικότητα η Φρίντα ζει το όνειρο, παραδίδοντας το κινητό και τις έγνοιες της στην είσοδο.

Στον επίγειο παράδεισο που αναποδογυρίζει τη ζοφερή πραγματικότητα η Φρίντα ζει το όνειρο, παραδίδοντας το κινητό και τις έγνοιες της στην είσοδο. Κοιμάται σε μεταξωτά σεντόνια σε μια εξωτική σουίτα, την περιμένει ένα υπέροχο λευκό φόρεμα, ξεκουράζεται, κολυμπά στην πισίνα και πίνει κοκτέιλ με τις άλλες καλεσμένες (μερικά άγρια βλέμματα προδίδουν ανταγωνισμό), επιτέλους χαμογελά και σιγά σιγά ερωτεύεται τον ταλαντούχο ακροατή-τέλειο άνδρα, ο οποίος δεν βιάζεται, παρά μόνο τη ρωτά ξανά και ξανά αν νιώθει καλά με αυτή την ψιθυριστή αυτοπεποίθηση που προσιδιάζει σε Νο1 ύποπτο.

Οι γεμάτες υπόνοια για καυτές βραδιές ματιές των εργαζομένων και η φοβιστική επανάληψη της ατάκας «red rabbit» από μια καμαριέρα που δεν μιλά καθόλου αγγλικά και καταναλώνει ένα αγνώστου προέλευσης ποτό όποτε αντικρίζει τη Φρίντα αποτελούν ανησυχητικά σημάδια σε μια μικρή, απομονωμένη ζούγκλα που εγκυμονεί κινδύνους.

Γεμάτο στυλ, κορεσμένα χρώματα με έμφαση στο τοξικό κίτρινο και γρήγορες μείξεις εικόνων στους ήχους, και στρατευμένο στο concept της εκδίκησης του θύματος προς τον παντοδύναμο εξουσιαστή του, πιάνοντας το νήμα από εκεί που το άφησαν δυο σχετικά πρόσφατες σάτιρες γυναικών, το Υποσχόμενη Nέα Γυναίκα της Έμεραλντ Φένελ και το Μην ανησυχείς, αγάπη μου της Ολίβια Γουάιλντ.

Αντί για spoiler, ο Κώδικας Κινδύνου μοιάζει με διασταύρωση του Τρέξε! και του Saltburn: ενσωματώνει την τρέχουσα και ακόμα υπό διαμόρφωση ευαισθησία της εκμετάλλευσης στο είδος του θρίλερ και δεν διστάζει να δοκιμάσει την κωμική φρίκη για να κάνει το point πιο επιτακτικό αλλά και κολακευτικά διασκεδαστικό για όσους έχουν αλλεργία στην σοβαρότητα. Ωστόσο, η Κράβιτς παίρνει το θέμα πιο σοβαρά απ’ όσο το χειρίζεται κι ενώ φαίνεται να ελέγχει αισθητικά το αποτέλεσμα, ο τόνος δεν ισορροπεί ποτέ πραγματικά και το σενάριο δεν στέκει στο ύψος των (ακραίων) περιστάσεων.

ΚΩΔΙΚΑΣ ΚΙΝΔΥΝΟΥ (Blink Twice)

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

6 αποκαλυπτικά ντοκιμαντέρ για τη ζωή και τον κόσμο που ζούμε τώρα

Οθόνες / 6 αποκαλυπτικά ντοκιμαντέρ για τη ζωή και τον κόσμο που ζούμε τώρα

Το Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Καστελλορίζου πρόβαλε φέτος ταινίες πολιτικά φορτισμένες που οραματίζονται ένα μέλλον χωρίς σύνορα. Έξι από αυτές έκαναν ιδιαίτερη εντύπωση χάρη στην αισθητική και την προβληματική τους.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Βίκι Κριπς στη LIFO: «Καθένας επιλέγει το δικό του δηλητήριο»

Οθόνες / Βίκι Κριπς: «Καθένας επιλέγει το δικό του δηλητήριο»

Η ηθοποιός που στάθηκε σαν ίση προς ίσο απέναντι σε ολόκληρο Ντάνιελ Ντέι-Λιούις μιλάει στη LiFO σε μια συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης με αφορμή την κυκλοφορία του «Hot Milk», που συμπεριλαμβάνει γυρίσματα στη χώρα μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ο ξεχασμένος απαγωγέας Τόνι Κυρίτσης, που ενέπνευσε τον Γκας Βαν Σαντ για το Dead Man's Wire

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Dead Man’s Wire»: Η χλιαρή επιστροφή του Γκας βαν Σαντ

Μετά από πέντε χρόνια ο Αμερικανός σκηνοθέτης επανέρχεται με την ξεχασμένη ιστορία ενός απαγωγέα, κάνοντας μια βιογραφία με νόημα, που όμως δεν προσθέτει κάτι στη φιλμογραφία του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
To αριστουργηματικό Ran του Κουροσάβα και 8 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Οθόνες / To αριστουργηματικό Ran του Κουροσάβα και 8 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Μια ταινία βασισμένη σε βιβλίο του Στίβεν Κινγκ, η επιστροφή του Ντάρεν Αρονόφσκι, η καλύτερη ταινία του Κουροσάβα σε επανέκδοση και το τέταρτο μέρος της σειράς ταινιών θρίλερ «Το Κάλεσμα» – Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
«Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ζωντανεύει στη Βενετία

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ζωντανεύει στη Βενετία

Έκκληση από τους συντελεστές της ταινίας της Κάουτερ Μπεν Χάνια να σταματήσουν επιτέλους οι δολοφονίες παιδιών στη Γάζα, με αφορμή το σπαρακτικό τηλεφώνημα της 6χρονης Παλαιστίνιας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
A House of Dynamite

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «House of Dynamite»: Η Κάθριν Μπίγκελοου πατάει το κουμπί – και μας κόβει την ανάσα

Με χειρουργική ακρίβεια, η πρώτη γυναίκα που τιμήθηκε με Όσκαρ σκηνοθεσίας μας πείθει ανατριχιαστικά για τον επικείμενο πυρηνικό όλεθρο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο μάγος του Κρεμλίνου

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Ο μάγος του Κρεμλίνου»: Ο ρυθμιστής του Πούτιν δεν χωρά σε ταινία

Πίσω από το ψυχρό πρόσωπο της εξουσίας, κρύβεται ο ψίθυρος ενός σύγχρονου Ρασπούτιν. Ο Ολιβιέ Ασαγιάς τον ακολουθεί – αλλά μήπως τον πρόδωσε η φόρμα;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
No other choice

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «No other choice»: Η ταινία που θα οδηγήσει τον Παρκ Τσαν-γουκ στα Όσκαρ

Ο Κορεάτης σκηνοθέτης παραμένει ένας από τους μεγάλους σύγχρονους κινηματογραφιστές, αν και η αντικαπιταλιστική του σάτιρα «No other choice» δεν είναι η καλύτερή του ταινία.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Είναι σαν να κάνεις τον Δράκουλα χορτοφάγο»: Γιατί το σέξι τέρας του Φρανκενστάιν που παίζει ο Τζέικομπ Ελόρντι είναι λάθος

Οθόνες / Γιατί το σέξι τέρας του νέου «Φρανκενστάιν» είναι λάθος

Στη διασκευή του κλασικού μυθιστορήματος της Μέρι Σέλεϊ από τον Γκιγιέρμο ντελ Τόρο πρωταγωνιστεί ο «εξωφρενικά όμορφος» Τζέικομπ Ελόρντι στον ρόλο του τέρατος – πράγμα που έχει ως αποτέλεσμα μια ταινία χωρίς ειρμό. 
THE LIFO TEAM
O Στίβεν Κινγκ στο σινεμά: Οι 10 καλύτερες μεταφορές

Οθόνες / O Στίβεν Κινγκ στο σινεμά: Οι 10 καλύτερες μεταφορές

Είναι εντυπωσιακός ο αριθμός διασκευών του έργου του δημοφιλούς συγγραφέα που θα δούμε στο πανί, στο γυαλί και στο σανίδι, κι αυτό στάθηκε αφορμή για ένα αφιέρωμα στις καλύτερες ταινίες που ενέπνευσαν τα γραπτά του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Φρανκενστάιν: Ένα θεσπέσιο μελόδραμα που σε παρασύρει και σε ματώνει

Ανταπόκριση από τη Βενετία / Φρανκενστάιν: Ένα θεσπέσιο μελόδραμα που σε παρασύρει και σε ματώνει

O Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο θα έκανε την Μέρι Σέλεϊ περήφανη. Ο δικός του Φρανκενστάιν κατορθώνει να μην προδώσει το πνεύμα του πολυδιασκευασμένου μυθιστορήματός της.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
After the Hunt: Το #MeToo στα χέρια του Λούκα Γκουαντανίνο είναι μια μπερδεμένη υπόθεση

Ανταπόκριση από τη Βενετία / After the Hunt: Το #MeToo στα χέρια του Γκουαντανίνο είναι μια μπερδεμένη υπόθεση

Ο Λούκα Γκουαντανίνο νοσταλγεί τη χαμένη τέχνη του διαλόγου, αλλά το After the Hunt χάνει το δίκιο του στην ακαδημαϊκή φλυαρία και τις σεναριακές αστοχίες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Όλα του γάμου δύσκολα: 10 ταινίες για να δείτε μετά το «Ρόουζ εναντίον Ρόουζ»

Οθόνες / Όλα του γάμου δύσκολα: 10 ταινίες για να δείτε μετά το «Ρόουζ εναντίον Ρόουζ»

Από το «Awful Truth» του Λίο ΜακΚάρεϊ στο «Gone Girl» του Ντέιβιντ Φίντσερ κι από τις μπεργκμανικές «Σκηνές από έναν γάμο» στο «Revolutionary Road» του Σαμ Μέντες, ανατρέχουμε σε δέκα ταινίες για όσους ενώθηκαν ενώπιον Θεού κι ανθρώπων «μέχρι να τους χωρίσει ο θάνατος».   
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
ΒΟΥΓΟΝΙΑ

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Βουγονία»: Κριτική για τη νέα ταινία του Γιώργου Λάνθιμου

«Είναι περιπέτεια η "Βουγονία", fun και πιο περίπλοκη απ’ ότι δείχνει» - Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος καταγράφει τις εντυπώσεις του από την παγκόσμια πρεμιέρα της ταινίας στο 82ο Φεστιβάλ Βενετίας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ