«Κάποτε στο Χόλιγουντ»: Όσα γνωρίζουμε μέχρι στιγμής για το νέο έπος του Ταραντίνο

«Κάποτε στο Χόλιγουντ»: Όσα γνωρίζουμε μέχρι στιγμής για το νέο έπος του Ταραντίνο Facebook Twitter
Οι δύο κεντρικοί χαρακτήρες είναι ο Ρικ Ντάλτον (Ντι Κάπριο), πρώην σταρ τηλεοπτικών γουέστερν και ο Κλιφ Μπουθ, ο στάντμαν που τον ντουμπλάρει στις επικίνδυνες σκηνές. Αμφότεροι ζορίζονται να τα βγάλουν πέρα σ' ένα Χόλιγουντ που δεν αναγνωρίζουν πια, ο Ντάλτον όμως αποκτά ξαφνικά μια διάσημη γειτόνισσα: την Σάρον Τέιτ.
0

Πριν ένα μήνα ολοκληρώθηκαν τα γυρίσματα της νέας και πολυαναμενόμενης – λόγω θέματος, καστ και φυσικά δημιουργού – του Κουέντιν Ταραντίνο με τίτλο «Κάποτε στο Χόλιγουντ» με το «ονειρικό» ντουέτο πρωταγωνιστών Μπραντ Πιτ – Λεονάρντο ντι Κάπριο.

Το «κάποτε» αναφέρεται στα τέλη της δεκαετίας του '60 όταν το σύστημα των παραδοσιακών κινηματογραφικών στούντιο έπνεε τα λοίσθια και ήδη είχαν κάνει την εμφάνισή τους οι «επαναστάτες» του Χόλιγουντ που θα δέσποζαν στην κινηματογραφική παραγωγή της επόμενης δεκαετίας.

Συγχρόνως, το Λος Άντζελες είχε εξελιχθεί σε κέντρο χιπισμού, αντικουλτούρας και ηδονιστικής παρακμής. Το πάρτι όμως έλαβε τραγικό και συμβολικό τέλος με την τελετουργική σφαγή της Σάρον Τέιτ (μεταξύ άλλων), συζύγου του Ρομάν Πολάνσκι, στην πολυτελή κατοικία του ζεύγους βόρεια του Μπέβερλι Χιλς, από την «οικογένεια» του Τσαρλς Μάνσον τον Αύγουστο του 1969.

Το φιλμ του Ταραντίνο έχει αναφερθεί με την κωδική ονομασία «Η ταινία του Μάνσον» και πράγματι εμφανίζεται ο χαρακτήρας του Μάνσον στην πλοκή, είναι όμως περιφερειακός σύμφωνα με όσα στοιχεία έχουν διαρρεύσει. Όπως χαρακτηριστικά γράφτηκε «το να αναφέρεσαι στο έργο ως 'η ταινία του Μάνσον' είναι σα να αποκαλείς το 'Inglorious Bastards', 'η ταινία του Χίτλερ' παρότι ο Ναζί δικτάτορας εμφανίζεται σε καναδυό σκηνές μόνο».

Οι δύο κεντρικοί χαρακτήρες είναι ο Ρικ Ντάλτον (Ντι Κάπριο), πρώην σταρ τηλεοπτικών γουέστερν και ο Κλιφ Μπουθ, ο στάντμαν που τον ντουμπλάρει στις επικίνδυνες σκηνές. Αμφότεροι ζορίζονται να τα βγάλουν πέρα σ' ένα Χόλιγουντ που δεν αναγνωρίζουν πια, ο Ντάλτον όμως αποκτά ξαφνικά μια διάσημη γειτόνισσα: την Σάρον Τέιτ.

«Κάποτε στο Χόλιγουντ»: Όσα γνωρίζουμε μέχρι στιγμής για το νέο έπος του Ταραντίνο Facebook Twitter
Η Μάργκοτ Ρόμπι ως Σάρον Τέιτ σε φωτογραφία από τα γυρίσματα που ανέβασε η ίδια στο Instagram

Αμφότεροι ζορίζονται να τα βγάλουν πέρα σ' ένα Χόλιγουντ που δεν αναγνωρίζουν πια, ο Ντάλτον όμως αποκτά ξαφνικά μια διάσημη γειτόνισσα: την Σάρον Τέιτ.

Ο ίδιος ο Ταραντίνο – βαθύς και «άρρωστος» γνώστης της ιστορίας του σινεμά αλλά και του Λος Άντζελες – έχει δηλώσει σχετικά με την ταινία, στην οποία αναφέρθηκε ως την πιο κοντινή στο "Pulp Fiction" απ' όσες έκανε μετέπειτα: «Πέντε χρόνια δούλεψα αυτό το σενάριο που τοποθετείται στο Λος Άντζελες όπου έχω ζήσει όλη μου τη ζωή σχεδόν, πριν ακόμα κι από το 1969, που ήμουν επτά χρονών. Είμαι συγκινημένος που μου δίνεται η δυνατότητα να αφηγηθώ την ιστορία ενός Λος Άντζελες και ενός Χόλιγουντ που δεν υπάρχουν πια».

«Ντόπιος» - εκ γενετής μάλιστα - είναι και ο Λεονάρντο Ντι Κάπριο, ο οποίος δήλωσε ότι το σενάριο είναι ότι πιο αυθεντικά συναρπαστικό έχει διαβάσει, ενώ όσον αφορά στον τόνο και το ύφος της ταινίας, ο διευθυντής φωτογραφίας Ρόμπερτ Ρίτσαρντσον είπε ότι ακροβατούν «ανάμεσα στο χιουμοριστικό, το σοβαρό, το παιγνιώδες, το μακάβριο», κα΄τι που θα μπορούσε βέβαια να ισχύει για όλα τα φιλμ του Ταραντίνο.

Εκτός από τους δύο σούπερ σταρ, στο καστ περιλαμβάνονται μεταξύ πολλών άλλων, η Μάργκοτ Ρόμπι (στο ρόλο της Σάρον Τέιτ), ο Μπρους Ντερν, ο Αλ Πατσίνο, η Ντακότα Φάνινγκ και ο Εμίλ Χιρς.

Αρχικά η ταινία είχε προγραμματιστεί να κυκλοφορήσει στις ΗΠΑ στις 9 Αυγούστου του 2019 – την 50η επέτειο δηλαδή της σφαγής της Τέιτ και των προσκεκλημένων της από τη συμμορία του Μάνσον – αλλά τελικά η ημερομηνία μετακινήθηκε ελαφρώς και η πρεμιέρα αναμένεται λίγες μέρες πριν, στις 26 Ιουλίου της προσεχούς χρονιάς.

Με στοιχεία από τον Independent

Οθόνες
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

The Review / «Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Γιάννης Καντέα-Παπαδόπουλος, κριτικός στο Αθηνόραμα, αναλύουν τη νέα ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ, που μόλις κυκλοφόρησε στις αίθουσες και τρομάζει τους Αμερικανούς θεατές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου μιλούν για την αγαπημένη εκπομπή των booklovers

Οθόνες / «Βιβλιοβούλιο»: Μια διόλου σοβαροφανής τηλεοπτική εκπομπή για το βιβλίο

Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου ήταν κάποτε «ανταγωνιστές». Και πια κάνουν μαζί την αγαπημένη εκπομπή των βιβλιόφιλων, τη μοναδική που υπάρχει για το βιβλίο στην ελληνική τηλεόραση, που επικεντρώνεται στη σύγχρονη εκδοτική παραγωγή και έχει καταφέρει να είναι ευχάριστη και ενημερωτική.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μην ανοίγεις την πόρτα

Οθόνες / «Μην ανοίγεις την πόρτα»: Το χειροποίητο αλλά καθόλου ερασιτεχνικό θρίλερ των Unboxholics

Η πρώτη τους ταινία είναι λογικό να αποτελεί τη συνισταμένη των επιρροών τους αλλά και τόσο παρήγορο να συνορεύει με ένα λιντσικό σύμπαν ψυχολογικού θρίλερ, αντί να αναπαράγει απότομες τρομάρες και δωρεάν ανατριχίλες. 
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία  στη μνήμη

Daily / The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία στη μνήμη

Σατιρικό δράμα και περιπέτεια κατασκοπίας συγχρόνως, η νέα φιλόδοξη σειρά του HBO διαθέτει, ανάμεσα στα άλλα σημαντικά της ατού, τον Παρκ Τσαν-γουκ στη σκηνοθεσία και τον Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ σε τέσσερις διαφορετικούς ρόλους.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Τελικά, είναι ο Τομ Ρίπλεϊ γκέι; 

Βιβλίο / Τελικά, είναι γκέι ο Τομ Ρίπλεϊ;

Το ερώτημα έχει τη σημασία του. Η δολοφονία του Ντίκι Γκρίνλιφ από τον Ρίπλεϊ, η πιο συγκλονιστική από τις πολλές δολοφονίες που διαπράττει σε βάθος χρόνου ο χαρακτήρας, είναι και η πιο περίπλοκη επειδή είναι συνυφασμένη με τη σεξουαλικότητά του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Pulp Fiction / Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Ο Κόπολα πούλησε τα φημισμένα αμπέλια του και σκάρωσε ένα από τα ακριβότερα στοιχήματα στην ιστορία του σινεμά. Όμως, το Φεστιβάλ Καννών των auteurs και των κινηματογραφιστών αιχμής έχει τόση ανάγκη τους καταξιωμένους δημιουργούς μιας αλλοτινής εποχής;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιώργος Αρβανίτης: «Έλεγα "είμαι καλύτερος" και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Οι Αθηναίοι / Γιώργος Αρβανίτης: «Πείσμωνα για να γίνω ο καλύτερος και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Από μια νιότη γεμάτη αντιξοότητες, ο τροχός για εκείνον γύρισε, η ζωή του στράφηκε στο φως και έγινε βιβλίο. Η Ευρώπη τον ανακάλυψε από τις ταινίες του Αγγελόπουλου, στις ιστορίες του πρωταγωνιστούν ο Φίνος, ο Μαστρογιάνι και ο Κουροσάβα. Ο πολυβραβευμένος διευθυντής φωτογραφίας που ήταν «πάντα την κατάλληλη στιγμή στο κατάλληλο μέρος» είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Εμφύλιος πόλεμος

Οθόνες / «Εμφύλιος πόλεμος»: Μυθοπλαστική εικασία ή ρεαλιστικό σενάριο;

Με μια φιλμογραφία γεμάτη ζόμπι, κλώνους και αποκυήματα φαντασίας, αυτή είναι η λιγότερο αλληγορική ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ που επιλέγει να μην εξηγήσει τις αιτίες του διχασμού, επιμένει σε μια πολιτική ασάφεια και δεν κατονομάζει τον Τραμπ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Baby Reindeer: Ποτέ η φράση “sent from my iPhone” δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Daily / Baby Reindeer: Ποτέ η φράση «sent from my iPhone» δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Ισορροπώντας ανάμεσα στο θρίλερ, το κοινωνικό δράμα και τη μαύρη κωμωδία, η αυτοβιογραφική σειρά του Netflix αφηγείται με συνταρακτικό τρόπο μια αληθινή ιστορία κακοποίησης, μαζοχισμού και τραύματος.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Οθόνες / Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Το laugh track στις κωμικές σειρές αντιπροσώπευε την ψευδαίσθηση μιας κοινότητας, αλλά τώρα ακόμη κι αυτή η ψευδαίσθηση έχει χάσει τη λάμψη της. Καμία σειρά με γέλιο-κονσέρβα δεν έχει κερδίσει το βραβείο Emmy καλύτερης κωμωδίας εδώ και σχεδόν 20 χρόνια.
THE LIFO TEAM
Σάκης Καρπάς: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Οθόνες / Unboxholics: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Καθώς το «Μην ανοίγεις την πόρτα», το σκηνοθετικό ντεμπούτο των Unboxholics, ετοιμάζεται να βγει στις αίθουσες, ο Σάκης Καρπάς μας μιλά για το δάσος και άλλα πράγματα που τους τρομάζουν, για αγαπημένες ταινίες και games τρόμου, αλλά και για την άδικη δαιμονοποίηση των gamers.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των 90s;

Pulp Fiction / Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των '90s;

Είναι η δεκαετία του '90 η καλύτερη όλων στο σινεμά; Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος συζητά με την κριτικό και αρθρογράφο της LiFO Ειρήνη Γιαννάκη για τη δεκαετία που ξεκίνησε με το «Pretty Woman», το «Goodfellas», το «Χορεύοντας με τους λύκους» και το «Μόνος στο σπίτι» και έκλεισε με τα «Μάτια ερμητικά κλειστά», την «Έκτη αίσθηση», το «Matrix» και το «Fight Club».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Ghostwatch»: H ταινία τρόμου που προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό

Οθόνες / «Ghostwatch»: Γιατί αυτή η ταινία τρόμου προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό το 1992;

H κυκλοφορία του «Late Night with the Devil» στους κινηματογράφους ξαναφέρνει στην επικαιρότητα μια πρωτοποριακή και πέρα για πέρα ανατριχιαστική δημιουργία του BBC, που προκάλεσε πανικό και ακραίες αντιδράσεις στη Βρετανία το 1992, οδηγώντας έναν νεαρό τηλεθεατή στην αυτοκτονία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Οθόνες / Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Ο διάσημος Ελληνογάλλος σκηνογράφος του Χόλιγουντ μιλά στη LiFO για την τέχνη του, για το «Independence Day», το «Dark City», το «Poor Things» και την «Barbie», και για τότε που ο Φίντσερ του ζήτησε να του σχεδιάσει έναν δονητή.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Back to Black»: Aξίζει η κινηματογραφική βιογραφία της Έιμι Γουάινχαουζ

The Review / «Back to Black»: Είναι η ταινία για την Έιμι Γουάινχαουζ αντάξια του μύθου της;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Άκης Καπράνος είδαν την ταινία της Σαμ Τέιλορ-Τζόνσον μέχρι τέλους, επιβίωσαν και βρέθηκαν στο στούντιο της LiFO για να συζητήσουν για την εμπειρία τους και για τα στοιχεία που κάνουν καλή μια κινηματογραφική μουσική βιογραφία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ