Και ξαφνικά, η «Ανόρα» έγινε φαβορί

Oscar StoriesQ Το θριαμβευτικό σαββατοκύριακο της Αnora Facebook Twitter
Η Ανόρα ήταν η μεγάλη νικήτρια της βραδιάς, χωρίς να έχει πάρει κανένα βραβείο πριν.
0

Όλα ξεκίνησαν την Παρασκευή το βράδυ στη Σάντα Μόνικα, στα Critics’ Choice Awards που είχαν αναβληθεί δις και μάζεψαν, εκτός από χρήματα για τους πληγέντες από τις πυρκαγιές, όπως κάθε απονομή στον χώρο του θεάματος τις τελευταίες εβδομάδες, ολόκληρη την υποψήφια για τα βραβεία της σεζόν κινηματογραφική κοινότητα ως η πρώτη αφορμή για να ξεμουδιάσει από τη συμφορά και να το ρίξει έξω εν όψει των Όσκαρ. Οι 600 και πλέον κριτικοί που ψήφισαν είναι αλήθεια πως συμπεριφέρθηκαν ως μέλη επιτροπής διεθνούς φεστιβάλ: μοίρασαν τα βραβεία τους με τρόπο δημοκρατικό, ή συγχυτικό, έχοντας από νωρίς περιορίσει την Εμίλια Πέρεζ στο αναμενόμενο τρίπτυχο της ξενόγλωσσης ταινίας, του τραγουδιού («El Mal») και της ερμηνείας της Ζόι Σαλντάνια, και αδυνατώντας στη συνέχεια να κλίνουν προς μια κατεύθυνση.

Το Κονκλάβιο απέσπασε το βραβείο τους για το διασκευασμένο σενάριο του Πίτερ Στρον, η Κοραλί Φαρζά, όπως και στις Κάννες, εκτόπισε τον Σον Μπέικερ για το πρωτότυπο, ο Έιντριαν Μπρόουντι καθάρισε για το Brutalist στον α' ανδρικό ρόλο, η Ντεμί Μουρ επικράτησε στον αντίστοιχο γυναικείο, ενισχύοντας τον χαρακτηρισμό του φαβορί για το Όσκαρ, και λίγο πριν από το φινάλε ήρθε η πρώτη μεγάλη έκπληξη. Ο Τζον Τσου δεν το πίστευε όταν άκουσε το όνομά του για το Wicked, προλαβαίνοντας να κάνει πλάκα με μια χιουμοριστική αιχμή για την απουσία του από την πεντάδα των σκηνοθετών στα Όσκαρ. Το «Wicked» αίφνης φάνηκε πως μπορεί να κάνει την ανατροπή, αλλά η Ανόρα ήταν η μεγάλη νικήτρια της βραδιάς, χωρίς να έχει πάρει κανένα βραβείο πριν. Ο Μπέικερ εξέφρασε παρόμοια έκπληξη, και όλοι τον πίστεψαν, θεωρώντας πως ίσως το σερί θα σταματήσει εκεί.

Το «Brutalist» θα προσπαθήσει να πείσει την Ακαδημία να το δει για να καταλάβει τι σημαίνει, λίγο δύσκολη αποστολή για ένα σχεδόν τετράωρο έπος που απαιτεί αυτουγκέντρωση σε μεγάλη οθόνη αντί για παρενθετική θέαση σε laptop.

Ωστόσο, το Σαββατοκύριακο που ακολούθησε επιφύλαξε ακόμα καλύτερες στιγμές για τον αγαπητό, παραγνωρισμένο σε επίπεδο διακρίσεων δημιουργό του ανεξάρτητου αμερικανικού σινεμά. Οι ενώσεις παραγωγών και σκηνοθετών (που επίσης είχαν αποκλείσει τον Τζον Τσου από τους εκλεκτούς πέντε) συμφώνησαν να εμπιστευθούν τα κορυφαία τους έπαθλα στην «Ανόρα» και στον Μπέικερ. Στα βραβεία του Directors’ Guild για τον καλύτερο νέο σκηνοθέτη κέρδισε ο Ραμέλ Ρος, όπως και στην Ένωση Κριτικών της Νέας Υόρκης, και αυτή η παράλειψη των Όσκαρ είναι η πιο ηχηρή, καθώς η Ακαδημία δεν κατάφερε να συμπεριλάβει μια εντελώς πρωτότυπη ματιά, σε πρώτο πρόσωπο και δεξιοτεχνικά εκτελεσμένη, στην ιστορία του ρατσισμού, επισημαίνοντας ωστόσο το «Nickel Boys» στις κατηγορίες της καλύτερης ταινίας και του διασκευασμένου σεναρίου. Και πάλι ο Μπέικερ δεν το περίμενε, αλλά στα Όσκαρ δεν θα έχει δικαιολογία. 

Oscar StoriesQ Το θριαμβευτικό σαββατοκύριακο της Αnora Facebook Twitter
H Κάρλα Σοφία Γκασκόν σε σκηνή της ταινίας "Εμίλια Πέρεζ".
Oscar StoriesQ Το θριαμβευτικό σαββατοκύριακο της Αnora Facebook Twitter
Ο Έιντριαν Μπρόντι στο "Brutalist".

Με δεδομένο ότι η «Εμίλια Πέρεζ» έχει πλέον πιαστεί από τα μαλλιά της για να σωθεί, με το Netflix σε διαφορετική πορεία προώθησης, τη Σαλντάνια ως μοναδικό πρόσωπο με εγγύηση και αντίκρισμα και τον Οντιάρ να φορά άβολα το μαύρο καβουράκι του όταν εκφωνεί τις γαλλικές του παραβολές, αποδεχόμενος τη μοίρα της καλύτερης μη αγγλόφωνης ταινίας (αν τελικά δεν εκπέσει και αυτός εξαιτίας των δηλώσεων και του κακού κλίματος), ο Σον Μπέικερ θα πρέπει να ετοιμάσει ένα ωραίο και υπερήφανο speech, γιατί είναι πλέον φαβορί. Ειδικά αν τα βραβεία της Ένωσης Ηθοποιών πάνε προς το «Wicked», ευνοημένη ίσως να είναι η «Ανόρα» με τη λογική της ψήφου προτίμησης που ανεβάζει ταινίες που αρέσουν σε περισσότερους, ακόμη κι αν δεν την τοποθετούν στην κορυφή της λίστας τους. Παρά τις δύο σημαντικές διακρίσεις που δείχνουν «Ανόρα», τα Όσκαρ δεν έχουν κριθεί ακόμα.

Oscar StoriesQ Το θριαμβευτικό σαββατοκύριακο της Αnora Facebook Twitter
Το Hollywood Reporter επιμένει πως το "A complete unknown" όχι μόνο δεν έχει τεθεί not out αλλά προηγείται!

Το Hollywood Reporter επιμένει πως το A complete unknown όχι μόνο δεν έχει τεθεί not out αλλά προηγείται! Το «Wicked» θα φουλάρει μηχανές, έχοντας ένα studio στις πλάτες του για να το γυρίσει, όπως το «Σικάγο» τη χρονιά του «Πιανίστα». Το «Brutalist» θα προσπαθήσει να πείσει την Ακαδημία να το δει για να καταλάβει τι σημαίνει, λίγο δύσκολη αποστολή για ένα σχεδόν τετράωρο έπος που απαιτεί αυτουγκέντρωση σε μεγάλη οθόνη αντί για παρενθετική θέαση σε laptop. Όσο για την εκλεκτική μπουτίκ της Neon που διανέμει την «Ανόρα» στις ΗΠΑ και πιστώνεται τον δυναμικό χειρισμό στην περίπτωση της Ανατομίας μιας πτώσης και του Τριγώνου της θλίψης με πολλαπλές υποψηφιότητες και βραβείο σεναρίου, έχει την ευκαιρία να επαναλάβει τον διπλό θρίαμβο του Μπον Τζουν Χο με τα Παράσιτα, δηλαδή έναν Χρυσό Φοίνικα με Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας, εκμεταλλευόμενη το απρόβλεπτο της φετινής χρονιάς.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Superman: Ένα αβαρές επεισόδιο κυριακάτικου cartoon

Oθόνες / Superman: Ένα αβαρές επεισόδιο κυριακάτικου καρτούν

Υπερφορτωμένο, κατά διαστήματα απολαυστικό, με μια τετράποδη προσθήκη που θα κάνει τους ζωόφιλους να γαβγίζουν από χαρά, το «Superman» του Τζέιμς Γκαν δεν προσποιείται πως θέλει να προσφέρει τίποτα παραπάνω από δύο ευχάριστες ώρες στο σινεμά.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Superman, καρχαρίες και Νταλί από αύριο στους κινηματογράφους

Πολιτισμός / Superman, καρχαρίες και Νταλί από αύριο στους κινηματογράφους

Η πρώτη ταινία του αναγεννημένου διευρυμένου σύμπαντος της DC, ο υβριδικός μεταμεσονύκτιος χαβαλές του «Dangerous Animals» και το χιτσκοκικό «Spellbound», με την ονειρική σεκάνς ανθολογίας που σχεδίασε ο Σαλβαδόρ Νταλί, ξεχωρίζουν από το πρόγραμμα αυτής της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Νύχτα Αγωνίας: Το trendy δράμα του Χίτσκοκ με τη συμμετοχή του Νταλί

Οθόνες / Νύχτα Αγωνίας: Το trendy δράμα του Χίτσκοκ με τη συμμετοχή του Νταλί

Ο μεγαλοπαραγωγός Ντέιβιντ Ο. Σέλζνικ επιθυμούσε ένα trendy δράμα για την ψυχανάλυση, ενώ ο Άλφρεντ Χίτσκοκ γύρισε άλλο ένα θρίλερ για το σεξ, την ερωτική επιθυμία και τον ρόλο μιας δυναμικής γιατρού, απροστάτευτης σε ένα σεξιστικό ανδροκρατούμενο μικρόκοσμο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Αναγέννηση του Jurassic World με ανακυκλωμένα υλικά, ανακουφιστικά αναχρονιστική

Οθόνες / Jurassic World: Ανακυκλωμένα υλικά, ανακουφιστικό πισωγύρισμα

Ο Κόλιν Τρεβόροου ξεκίνησε δυνατά τη δεύτερη τριλογία του Jurassic σύμπαντος και την έστειλε στον αγύριστο ή περίπου στη μέση του πουθενά, με τους τροποποιημένους δεινοσαύρους αδέσποτους, οπλισμένους κι επικίνδυνους, σε ένα φινάλε με οικολογικές κορόνες, πανηγυρικά χαοτικό, ψευδεπίγραφα απειλητικό και, εν τέλει, εξαιρετικά ανιαρό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Στο «F1», o Μπραντ Πιτ θυμίζει τους σταρ μιας άλλης εποχής

Οθόνες / Στο «F1», o Μπραντ Πιτ θυμίζει τους σταρ μιας άλλης εποχής

Ο Μπραντ Πιτ, σε έναν μεγαλειώδη αναχρονισμό σε σύγκριση με τους ζορισμένους άνδρες του σύγχρονου κινηματογράφου, παίζει την ψυχούλα που όλοι φανταζόμαστε στο «F1», έναν (καθόλου σκοτεινό) ιππότη της ασφάλτου, ριψοκίνδυνο για το fun της ιστορίας, σε πλήρη έλεγχο της κατάστασης, πιστό στο σχεδόν ερωτικό του ραντεβού με τον φακό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
10 κινηματογραφικές προβολές-events που δεν πρέπει να χάσετε φέτος το καλοκαίρι

Οθόνες / 10 θρυλικές ταινίες που θα δούμε φέτος στα θερινά

Πέρα από τις ταινίες της διανομής, το καλοκαίρι διεξάγονται events, φεστιβάλ κaι αφιερώματα που (επανα)συστήνουν θησαυρούς από το κινηματογραφικό παρελθόν. Επιλέγουμε μια προβολή από δέκα τέτοιες δράσεις, στις οποίες κάθε σινεφίλ αξίζει να χτυπήσει κάρτα. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Κατερίνα Γιουλάκη (1938-2025): «Η θεία όλων μας»

Απώλειες / Κατερίνα Γιουλάκη (1938-2025): «Η θεία όλων μας»

Η αγαπημένη ηθοποιός, που έφυγε πλήρης ημερών πριν από λίγες ημέρες, υπήρξε η επιτομή της Ελληνίδας θείας, τόσο στην τηλεόραση όσο και στον κινηματογράφο. Ο ανιψιός της, Φώτης Σεργουλόπουλος, θυμάται στιγμές μαζί της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί να δει κανείς το «Φοινικικό σχέδιο» αν δεν είναι φαν του Γουές Άντερσον;

The Review / Γιατί να δει κανείς το «Φοινικικό σχέδιο» αν δεν είναι φαν του Γουές Άντερσον;

O Χρήστος Παρίδης συζητά με τη Βένα Γεωργακοπούλου για την τελευταία ταινία του Τεξανού δημιουργού. Πρόκειται, τελικά, για μια αντικαπιταλιστική αλληγορία της εποχής μας;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ