Και ξαφνικά, η «Ανόρα» έγινε φαβορί

Oscar StoriesQ Το θριαμβευτικό σαββατοκύριακο της Αnora Facebook Twitter
Η Ανόρα ήταν η μεγάλη νικήτρια της βραδιάς, χωρίς να έχει πάρει κανένα βραβείο πριν.
0

Όλα ξεκίνησαν την Παρασκευή το βράδυ στη Σάντα Μόνικα, στα Critics’ Choice Awards που είχαν αναβληθεί δις και μάζεψαν, εκτός από χρήματα για τους πληγέντες από τις πυρκαγιές, όπως κάθε απονομή στον χώρο του θεάματος τις τελευταίες εβδομάδες, ολόκληρη την υποψήφια για τα βραβεία της σεζόν κινηματογραφική κοινότητα ως η πρώτη αφορμή για να ξεμουδιάσει από τη συμφορά και να το ρίξει έξω εν όψει των Όσκαρ. Οι 600 και πλέον κριτικοί που ψήφισαν είναι αλήθεια πως συμπεριφέρθηκαν ως μέλη επιτροπής διεθνούς φεστιβάλ: μοίρασαν τα βραβεία τους με τρόπο δημοκρατικό, ή συγχυτικό, έχοντας από νωρίς περιορίσει την Εμίλια Πέρεζ στο αναμενόμενο τρίπτυχο της ξενόγλωσσης ταινίας, του τραγουδιού («El Mal») και της ερμηνείας της Ζόι Σαλντάνια, και αδυνατώντας στη συνέχεια να κλίνουν προς μια κατεύθυνση.

Το Κονκλάβιο απέσπασε το βραβείο τους για το διασκευασμένο σενάριο του Πίτερ Στρον, η Κοραλί Φαρζά, όπως και στις Κάννες, εκτόπισε τον Σον Μπέικερ για το πρωτότυπο, ο Έιντριαν Μπρόουντι καθάρισε για το Brutalist στον α' ανδρικό ρόλο, η Ντεμί Μουρ επικράτησε στον αντίστοιχο γυναικείο, ενισχύοντας τον χαρακτηρισμό του φαβορί για το Όσκαρ, και λίγο πριν από το φινάλε ήρθε η πρώτη μεγάλη έκπληξη. Ο Τζον Τσου δεν το πίστευε όταν άκουσε το όνομά του για το Wicked, προλαβαίνοντας να κάνει πλάκα με μια χιουμοριστική αιχμή για την απουσία του από την πεντάδα των σκηνοθετών στα Όσκαρ. Το «Wicked» αίφνης φάνηκε πως μπορεί να κάνει την ανατροπή, αλλά η Ανόρα ήταν η μεγάλη νικήτρια της βραδιάς, χωρίς να έχει πάρει κανένα βραβείο πριν. Ο Μπέικερ εξέφρασε παρόμοια έκπληξη, και όλοι τον πίστεψαν, θεωρώντας πως ίσως το σερί θα σταματήσει εκεί.

Το «Brutalist» θα προσπαθήσει να πείσει την Ακαδημία να το δει για να καταλάβει τι σημαίνει, λίγο δύσκολη αποστολή για ένα σχεδόν τετράωρο έπος που απαιτεί αυτουγκέντρωση σε μεγάλη οθόνη αντί για παρενθετική θέαση σε laptop.

Ωστόσο, το Σαββατοκύριακο που ακολούθησε επιφύλαξε ακόμα καλύτερες στιγμές για τον αγαπητό, παραγνωρισμένο σε επίπεδο διακρίσεων δημιουργό του ανεξάρτητου αμερικανικού σινεμά. Οι ενώσεις παραγωγών και σκηνοθετών (που επίσης είχαν αποκλείσει τον Τζον Τσου από τους εκλεκτούς πέντε) συμφώνησαν να εμπιστευθούν τα κορυφαία τους έπαθλα στην «Ανόρα» και στον Μπέικερ. Στα βραβεία του Directors’ Guild για τον καλύτερο νέο σκηνοθέτη κέρδισε ο Ραμέλ Ρος, όπως και στην Ένωση Κριτικών της Νέας Υόρκης, και αυτή η παράλειψη των Όσκαρ είναι η πιο ηχηρή, καθώς η Ακαδημία δεν κατάφερε να συμπεριλάβει μια εντελώς πρωτότυπη ματιά, σε πρώτο πρόσωπο και δεξιοτεχνικά εκτελεσμένη, στην ιστορία του ρατσισμού, επισημαίνοντας ωστόσο το «Nickel Boys» στις κατηγορίες της καλύτερης ταινίας και του διασκευασμένου σεναρίου. Και πάλι ο Μπέικερ δεν το περίμενε, αλλά στα Όσκαρ δεν θα έχει δικαιολογία. 

Oscar StoriesQ Το θριαμβευτικό σαββατοκύριακο της Αnora Facebook Twitter
H Κάρλα Σοφία Γκασκόν σε σκηνή της ταινίας "Εμίλια Πέρεζ".
Oscar StoriesQ Το θριαμβευτικό σαββατοκύριακο της Αnora Facebook Twitter
Ο Έιντριαν Μπρόντι στο "Brutalist".

Με δεδομένο ότι η «Εμίλια Πέρεζ» έχει πλέον πιαστεί από τα μαλλιά της για να σωθεί, με το Netflix σε διαφορετική πορεία προώθησης, τη Σαλντάνια ως μοναδικό πρόσωπο με εγγύηση και αντίκρισμα και τον Οντιάρ να φορά άβολα το μαύρο καβουράκι του όταν εκφωνεί τις γαλλικές του παραβολές, αποδεχόμενος τη μοίρα της καλύτερης μη αγγλόφωνης ταινίας (αν τελικά δεν εκπέσει και αυτός εξαιτίας των δηλώσεων και του κακού κλίματος), ο Σον Μπέικερ θα πρέπει να ετοιμάσει ένα ωραίο και υπερήφανο speech, γιατί είναι πλέον φαβορί. Ειδικά αν τα βραβεία της Ένωσης Ηθοποιών πάνε προς το «Wicked», ευνοημένη ίσως να είναι η «Ανόρα» με τη λογική της ψήφου προτίμησης που ανεβάζει ταινίες που αρέσουν σε περισσότερους, ακόμη κι αν δεν την τοποθετούν στην κορυφή της λίστας τους. Παρά τις δύο σημαντικές διακρίσεις που δείχνουν «Ανόρα», τα Όσκαρ δεν έχουν κριθεί ακόμα.

Oscar StoriesQ Το θριαμβευτικό σαββατοκύριακο της Αnora Facebook Twitter
Το Hollywood Reporter επιμένει πως το "A complete unknown" όχι μόνο δεν έχει τεθεί not out αλλά προηγείται!

Το Hollywood Reporter επιμένει πως το A complete unknown όχι μόνο δεν έχει τεθεί not out αλλά προηγείται! Το «Wicked» θα φουλάρει μηχανές, έχοντας ένα studio στις πλάτες του για να το γυρίσει, όπως το «Σικάγο» τη χρονιά του «Πιανίστα». Το «Brutalist» θα προσπαθήσει να πείσει την Ακαδημία να το δει για να καταλάβει τι σημαίνει, λίγο δύσκολη αποστολή για ένα σχεδόν τετράωρο έπος που απαιτεί αυτουγκέντρωση σε μεγάλη οθόνη αντί για παρενθετική θέαση σε laptop. Όσο για την εκλεκτική μπουτίκ της Neon που διανέμει την «Ανόρα» στις ΗΠΑ και πιστώνεται τον δυναμικό χειρισμό στην περίπτωση της Ανατομίας μιας πτώσης και του Τριγώνου της θλίψης με πολλαπλές υποψηφιότητες και βραβείο σεναρίου, έχει την ευκαιρία να επαναλάβει τον διπλό θρίαμβο του Μπον Τζουν Χο με τα Παράσιτα, δηλαδή έναν Χρυσό Φοίνικα με Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας, εκμεταλλευόμενη το απρόβλεπτο της φετινής χρονιάς.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΕΠΕΞ Γιάννης Φάγκρας: «Το μικρόβιο της απληστίας μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Οθόνες / Γιάννης Φάγκρας: «Η απληστία μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Την ανθρώπινη απληστία με φόντο το προσφυγικό διαπραγματεύεται η ταινία «Μικρός Ανθρωποφάγος», μια «πανκ περιπέτεια», σύμφωνα με τον σκηνοθέτη της, που συμμετέχει στο φετινό 66ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Ντάνιελ Ντέι Λιούις ήθελε να γίνει στρατιώτης αλλά τελικά έμαθε να κατασκευάζει βιολιά

Pulp Fiction / Ντάνιελ Ντέι Λιούις, μας έλειψες

Ο διάσημος ηθοποιός ήρθε στην Αθήνα και μας μίλησε αποκλειστικά για την επεισοδιακή πρώτη του επίσκεψη στην Ελλάδα, όταν ακόμη ήταν μακρυμάλλης έφηβος στα χρόνια της χούντας, και για την επάνοδό του στα πλατό μαζί με τον γιο του, Ρόναν, μαζί με τον οποίο έγραψε για πρώτη φορά σενάριο για την ταινία «Ανεμώνη».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ντέπυ Γοργογιάννη: «Ο intimacy coordinator θα ενταχθεί και στη δική μας κουλτούρα»

Θέατρο / Πώς γυρίζουμε σήμερα μια σκηνή βιασμού;

Το θέατρο και ο κινηματογράφος διεθνώς επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο στήνονται οι ερωτικές και βίαιες σκηνές: μέχρι ποιο σημείο μπορεί να εκτεθεί ένα σώμα; Η Ντέπυ Γοργογιάννη εξηγεί τον ρόλο του intimacy coordinator και τον τρόπο που τίθενται τα όρια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πριν από το break, ο Γιώργος Λάνθιμος τα λέει όλα

Οθόνες / Γιώργος Λάνθιμος: «Το θέμα είναι πώς ξαναβρίσκεις τη χαρά»

Παραδέχεται πως η δημιουργία ενός έργου τέχνης δεν είναι μια ανώδυνη διαδικασία. Και πως χρειάζεται ένα διάλειμμα. Πήρε στάση απέναντι σε όσα συμβαίνουν στη Γάζα γιατί «Αν είσαι άνθρωπος με οποιαδήποτε ενσυναίσθηση, δεν μπορείς να μη μιλήσεις». Λίγο πρίν την κυκλοφορία της ταινίας Βουγονία που σκηνοθετεί, ο Γιώργος Λάνθιμος μίλησε στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Θανάσης Βαλτινός: Η νουβέλα «Η Κάθοδος των Εννιά» του διακεκριμένου συγγραφέα

Οθόνες / «Η Κάθοδος των Εννιά»: Η διάσημη νουβέλα του Θανάση Βαλτινού

Πεθαίνει σαν σήμερα ο διακεκριμένος Έλληνας συγγραφέας. Αυτή είναι η ιστορία ενός από τα εμβληματικότερα βιβλία του και η βραβευμένη μεταφορά της στον κινηματογράφο, το 1984, από τον Χρίστο Σιοπαχά.
ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ
Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Οθόνες / Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Με αφορμή το αφιέρωμα που ετοίμασε το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης για μία από τις σπουδαιότερες ηθοποιούς της εποχής μας, επιλέγουμε 10 ταινίες της, στις οποίες έχει αποτυπωθεί η τεράστια υποκριτική της δυναμική και η ικανότητά της να μεταμορφώνεται εσωτερικά με κάθε ρόλο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Οθόνες / Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Ένα μοναδικό μεγάλο αφιέρωμα στον σπουδαίο δημιουργό για ένα τριήμερο σε όλους τους χώρους της Στέγης, με προβολές των ταινιών του, ένα masterclass και μια συζήτησή του με την Αφροδίτη Παναγιωτάκου στην Κεντρική Σκηνή.
M. HULOT
Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι να παραμένεις καλός άνθρωπος»

Οθόνες / Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι η καλοσύνη»

Υπήρξε από τις πιο αναγνωρίσιμες διεθνώς τηλεοπτικές περσόνες, όντας ο κεντρικός παρουσιαστής του MTV. Σήμερα ο 66χρονος τηλεοπτικός παραγωγός, συγγραφέας και σεναριογράφος ζει πλέον μόνιμα στην Αθήνα, όμως ο έρωτας με την Ελλάδα κρατάει από πολύ παλιά. Ο Steve Blame αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Oι 10 Καλύτερες Ελληνικές Ταινίες των ‘20s μέχρι τώρα

Η λίστα / Oι 10 καλύτερες ελληνικές ταινίες των '20s μέχρι τώρα

Ποιες ελληνικές ταινίες της τρέχουσας δεκαετίας έχουν ξεχωρίσει μέχρι στιγμής; Ρωτήσαμε 20 κριτικούς κινηματογράφου, ανθρώπους του ευρύτερου κινηματογραφικού χώρου και αθεράπευτους σινεφίλ και σας παρουσιάζουμε το top 10 που προέκυψε μέσα από το συναρπαστικό, σύνθετο μωσαϊκό του σύγχρονου ελληνικού σινεμά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ