Και ξαφνικά, η «Ανόρα» έγινε φαβορί

Oscar StoriesQ Το θριαμβευτικό σαββατοκύριακο της Αnora Facebook Twitter
Η Ανόρα ήταν η μεγάλη νικήτρια της βραδιάς, χωρίς να έχει πάρει κανένα βραβείο πριν.
0

Όλα ξεκίνησαν την Παρασκευή το βράδυ στη Σάντα Μόνικα, στα Critics’ Choice Awards που είχαν αναβληθεί δις και μάζεψαν, εκτός από χρήματα για τους πληγέντες από τις πυρκαγιές, όπως κάθε απονομή στον χώρο του θεάματος τις τελευταίες εβδομάδες, ολόκληρη την υποψήφια για τα βραβεία της σεζόν κινηματογραφική κοινότητα ως η πρώτη αφορμή για να ξεμουδιάσει από τη συμφορά και να το ρίξει έξω εν όψει των Όσκαρ. Οι 600 και πλέον κριτικοί που ψήφισαν είναι αλήθεια πως συμπεριφέρθηκαν ως μέλη επιτροπής διεθνούς φεστιβάλ: μοίρασαν τα βραβεία τους με τρόπο δημοκρατικό, ή συγχυτικό, έχοντας από νωρίς περιορίσει την Εμίλια Πέρεζ στο αναμενόμενο τρίπτυχο της ξενόγλωσσης ταινίας, του τραγουδιού («El Mal») και της ερμηνείας της Ζόι Σαλντάνια, και αδυνατώντας στη συνέχεια να κλίνουν προς μια κατεύθυνση.

Το Κονκλάβιο απέσπασε το βραβείο τους για το διασκευασμένο σενάριο του Πίτερ Στρον, η Κοραλί Φαρζά, όπως και στις Κάννες, εκτόπισε τον Σον Μπέικερ για το πρωτότυπο, ο Έιντριαν Μπρόουντι καθάρισε για το Brutalist στον α' ανδρικό ρόλο, η Ντεμί Μουρ επικράτησε στον αντίστοιχο γυναικείο, ενισχύοντας τον χαρακτηρισμό του φαβορί για το Όσκαρ, και λίγο πριν από το φινάλε ήρθε η πρώτη μεγάλη έκπληξη. Ο Τζον Τσου δεν το πίστευε όταν άκουσε το όνομά του για το Wicked, προλαβαίνοντας να κάνει πλάκα με μια χιουμοριστική αιχμή για την απουσία του από την πεντάδα των σκηνοθετών στα Όσκαρ. Το «Wicked» αίφνης φάνηκε πως μπορεί να κάνει την ανατροπή, αλλά η Ανόρα ήταν η μεγάλη νικήτρια της βραδιάς, χωρίς να έχει πάρει κανένα βραβείο πριν. Ο Μπέικερ εξέφρασε παρόμοια έκπληξη, και όλοι τον πίστεψαν, θεωρώντας πως ίσως το σερί θα σταματήσει εκεί.

Το «Brutalist» θα προσπαθήσει να πείσει την Ακαδημία να το δει για να καταλάβει τι σημαίνει, λίγο δύσκολη αποστολή για ένα σχεδόν τετράωρο έπος που απαιτεί αυτουγκέντρωση σε μεγάλη οθόνη αντί για παρενθετική θέαση σε laptop.

Ωστόσο, το Σαββατοκύριακο που ακολούθησε επιφύλαξε ακόμα καλύτερες στιγμές για τον αγαπητό, παραγνωρισμένο σε επίπεδο διακρίσεων δημιουργό του ανεξάρτητου αμερικανικού σινεμά. Οι ενώσεις παραγωγών και σκηνοθετών (που επίσης είχαν αποκλείσει τον Τζον Τσου από τους εκλεκτούς πέντε) συμφώνησαν να εμπιστευθούν τα κορυφαία τους έπαθλα στην «Ανόρα» και στον Μπέικερ. Στα βραβεία του Directors’ Guild για τον καλύτερο νέο σκηνοθέτη κέρδισε ο Ραμέλ Ρος, όπως και στην Ένωση Κριτικών της Νέας Υόρκης, και αυτή η παράλειψη των Όσκαρ είναι η πιο ηχηρή, καθώς η Ακαδημία δεν κατάφερε να συμπεριλάβει μια εντελώς πρωτότυπη ματιά, σε πρώτο πρόσωπο και δεξιοτεχνικά εκτελεσμένη, στην ιστορία του ρατσισμού, επισημαίνοντας ωστόσο το «Nickel Boys» στις κατηγορίες της καλύτερης ταινίας και του διασκευασμένου σεναρίου. Και πάλι ο Μπέικερ δεν το περίμενε, αλλά στα Όσκαρ δεν θα έχει δικαιολογία. 

Oscar StoriesQ Το θριαμβευτικό σαββατοκύριακο της Αnora Facebook Twitter
H Κάρλα Σοφία Γκασκόν σε σκηνή της ταινίας "Εμίλια Πέρεζ".
Oscar StoriesQ Το θριαμβευτικό σαββατοκύριακο της Αnora Facebook Twitter
Ο Έιντριαν Μπρόντι στο "Brutalist".

Με δεδομένο ότι η «Εμίλια Πέρεζ» έχει πλέον πιαστεί από τα μαλλιά της για να σωθεί, με το Netflix σε διαφορετική πορεία προώθησης, τη Σαλντάνια ως μοναδικό πρόσωπο με εγγύηση και αντίκρισμα και τον Οντιάρ να φορά άβολα το μαύρο καβουράκι του όταν εκφωνεί τις γαλλικές του παραβολές, αποδεχόμενος τη μοίρα της καλύτερης μη αγγλόφωνης ταινίας (αν τελικά δεν εκπέσει και αυτός εξαιτίας των δηλώσεων και του κακού κλίματος), ο Σον Μπέικερ θα πρέπει να ετοιμάσει ένα ωραίο και υπερήφανο speech, γιατί είναι πλέον φαβορί. Ειδικά αν τα βραβεία της Ένωσης Ηθοποιών πάνε προς το «Wicked», ευνοημένη ίσως να είναι η «Ανόρα» με τη λογική της ψήφου προτίμησης που ανεβάζει ταινίες που αρέσουν σε περισσότερους, ακόμη κι αν δεν την τοποθετούν στην κορυφή της λίστας τους. Παρά τις δύο σημαντικές διακρίσεις που δείχνουν «Ανόρα», τα Όσκαρ δεν έχουν κριθεί ακόμα.

Oscar StoriesQ Το θριαμβευτικό σαββατοκύριακο της Αnora Facebook Twitter
Το Hollywood Reporter επιμένει πως το "A complete unknown" όχι μόνο δεν έχει τεθεί not out αλλά προηγείται!

Το Hollywood Reporter επιμένει πως το A complete unknown όχι μόνο δεν έχει τεθεί not out αλλά προηγείται! Το «Wicked» θα φουλάρει μηχανές, έχοντας ένα studio στις πλάτες του για να το γυρίσει, όπως το «Σικάγο» τη χρονιά του «Πιανίστα». Το «Brutalist» θα προσπαθήσει να πείσει την Ακαδημία να το δει για να καταλάβει τι σημαίνει, λίγο δύσκολη αποστολή για ένα σχεδόν τετράωρο έπος που απαιτεί αυτουγκέντρωση σε μεγάλη οθόνη αντί για παρενθετική θέαση σε laptop. Όσο για την εκλεκτική μπουτίκ της Neon που διανέμει την «Ανόρα» στις ΗΠΑ και πιστώνεται τον δυναμικό χειρισμό στην περίπτωση της Ανατομίας μιας πτώσης και του Τριγώνου της θλίψης με πολλαπλές υποψηφιότητες και βραβείο σεναρίου, έχει την ευκαιρία να επαναλάβει τον διπλό θρίαμβο του Μπον Τζουν Χο με τα Παράσιτα, δηλαδή έναν Χρυσό Φοίνικα με Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας, εκμεταλλευόμενη το απρόβλεπτο της φετινής χρονιάς.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Terence Stamp (1938-2025): Ο μάγκας του Λονδίνου που θα γινόταν Τζέιμς Μποντ

Οθόνες / Terence Stamp (1938-2025): Ο μάγκας του Λονδίνου που θα γινόταν Τζέιμς Μποντ

«Το άτακτο αγόρι του βρετανικού σινεμά βρήκε τον δρόμο του σε ώριμες επιλογές, είτε παίζοντας κάποιον αδυσώπητο κακό είτε αφήνοντας τα λακωνικά του διακριτικά σαν στάμπα, όνομα και πράγμα, σε σύντομες εμφανίσεις – εννοείται πως έχει υποδυθεί και τον διάβολο!»
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
The Karate Kid: Πώς η «ταινιούλα που δεν θα έβλεπε κανείς» εξελίχθηκε σε παγκόσμιο φαινόμενο

Οθόνες / The Karate Kid: Πώς η «ταινιούλα που δεν θα έβλεπε κανείς» εξελίχθηκε σε παγκόσμιο φαινόμενο

Η ταινία σημάδεψε μια γενιά εφήβων που φαντασιώνονταν ότι θα αντιστεκόντουσαν ηρωικά στους νταήδες που τους κακοποιούσαν καθημερινά. Και τώρα, ο μύθος επιστρέφει για έκτη φορά στην οθόνη, με πρωταγωνιστές τον Τζάκι Τσαν και τον Ραλφ Μάτσιο
THE LIFO TEAM
Ο άνθρωπος που έφερε την μαύρη μουσική κουλτούρα στο σαλόνι εκατομμυρίων σπιτιών

Daily / Ο άνθρωπος που έφερε τη μαύρη μουσική κουλτούρα στο σαλόνι εκατομμυρίων σπιτιών

Το ντοκιμαντέρ «Sunday Best: The untold story of Ed Sullivan» αναδεικνύει τη συμβολή του Εντ Σάλιβαν και της δημοφιλέστατης τηλεοπτικής εκπομπής του στην ανάδειξη τεράστιων μορφών της μαύρης μουσικής, από τη Nίνα Σιμόν και τον Τζέιμς Μπράουν μέχρι την Tίνα Τέρνερ και τον Στίβι Γουόντερ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Έντουαρντ Νόρτον: Γεννημένος σε λάθος εποχή

Οθόνες / Έντουαρντ Νόρτον: Γεννημένος σε λάθος εποχή

Με αφορμή τα σημερινά του γενέθλια, ανατρέχουμε στην καριέρα ενός ηθοποιού με την ερμηνευτική στόφα των μεγάλων ονομάτων του New Hollywood, μα καταδικασμένου να εργάζεται σε καιρούς που η κινηματογραφική βιομηχανία δεν ξέρει τι να κάνει μαζί του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ana Kokkinos: «Αν ήμουν ένας στρέιτ, Άγγλος άντρας, η ζωή θα ήταν ευκολότερη»

Οθόνες / Ana Kokkinos: «Αν ήμουν ένας στρέιτ, Άγγλος άντρας, η ζωή θα ήταν ευκολότερη»

Η ελληνικής καταγωγής Αυστραλή σκηνοθέτιδα πίσω από το «Ten Pound Poms» μιλά στη LiFO για τη στάση των Αυστραλών απέναντι στους μετανάστες, την ταινία της που εξόργισε την ομογένεια, και το πώς είναι να νιώθεις παρείσακτος ακόμη κι όταν το έργο σου έχει δει πολύς κόσμος.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μιχάλης Ρέππας: «Θέλω να διασκεδάζω. Πέρασα τα 65 και έχει αρχίσει να μη με νοιάζει»

Οι Αθηναίοι / Μιχάλης Ρέππας: «Θέλω να διασκεδάζω. Πέρασα τα 65 και έχει αρχίσει να μη με νοιάζει»

«Τρεις Χάριτες», «Βίρα τις Άγκυρες», «Δις εξαμαρτείν», «Safe Sex», «Το Κλάμα βγήκε από τον Παράδεισο», «Μπαμπάδες με ρούμι». Λίγοι μας έχουν κάνει να γελάσουμε τόσο τα τελευταία 30 χρόνια όσο ο Μιχάλης Ρέππας. Ο ηθοποιός, συγγραφέας και σκηνοθέτης που εξαιτίας του «το Τζέλα Δέλτα δεν είχε φουγάρα» αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το τρίο Πασκάλ-Τζόνσον-Έβανς και 9 ακόμα λόγοι να πάτε σινεμά

Οθόνες / Το τρίο Πασκάλ-Τζόνσον-Έβανς και 9 ακόμα λόγοι να πάτε σινεμά

Μια ταινία που η Τζέιν Όστιν θα ήταν περήφανη να είχε σκηνοθετήσει, η Λίντσεϊ Λόχαν ανταλλάζει σώμα με την Τζέιμι Λι Κέρτις ξανά μετά από 22 χρόνια κι ένας μεταλλαγμένος Μπάμπι εκδικείται για τον θάνατο της μαμάς του. – Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
«Νεαρές μητέρες»: Είναι καλοκαιρινή επιλογή μία ταινία των αδελφών Νταρντέν; 

The Review / «Νεαρές μητέρες»: Tα κατάφεραν πάλι οι αδελφοί Νταρντέν; 

Τι κάνει τις «νεαρές μητέρες» να ξεχωρίζουν από τις προηγούμενες δουλειές των Βέλγων δημιουργών; Ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου συζητάνε για τη βραβευμένη ταινία που παίζεται στους θερινούς κινηματογράφους της Αθήνας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
American Apparel: Τα βρόμικα μυστικά της πιο ανατρεπτικής εταιρείας των ’00s

Οθόνες / American Apparel: Τα βρόμικα μυστικά της πιο ανατρεπτικής εταιρείας των ’00s

Η American Apparel πουλούσε απελευθέρωση, αλλά πίσω από τις βιτρίνες και το φίνο βαμβάκι το brand ήταν βουτηγμένο στα σκάνδαλα: σεξουαλική παρενόχληση, κατάχρηση εξουσίας και ένα εργασιακό κλίμα που κάθε άλλο παρά cool ήταν.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Movies

Οθόνες / Η σπαρταριστή επιστροφή των «Τρελών Σφαιρών» και 9 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Ο Λίαμ Νίσον δείχνει την κωμική στόφα του, η Άλισον Μπρι και ο Ντέιβ Φράνκο πρωταγωνιστούν στην πιο αναμενόμενη ταινία τρόμου της χρονιάς, η νέα ταινία των αδερφών Νταρντέν και 4 επανεκδόσεις – Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
Είδαμε την ταινία που διασκευάζει ο Γιώργος Λάνθιμος

Οθόνες / Η ταινία στην οποία βασίστηκε ο Λάνθιμος: Ένα κρυμμένο νοτιοκορεατικό διαμάντι

Η επικείμενη κυκλοφορία του «Bugonia» στάθηκε αφορμή για να επισκεφτούμε ξανά την κινηματογραφική του πηγή, το cult «Save the Green Planet!», έναν από τους κρυμμένους θησαυρούς του νοτιοκορεατικού σινεμά.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ