Η νέα ταινία του Ράσελ Κρόου ξεσηκώνει τους Έλληνες της Αυστραλίας

Η νέα ταινία του Ράσελ Κρόου ξεσηκώνει τους Έλληνες της Αυστραλίας Facebook Twitter
20

Το The Water Diviner αποτελεί το σκηνοθετικό ντεμπούτο του Ράσελ Κρόου, όμως η πρώτη απόπειρα του βραβευμένου Αυστραλού ηθοποιού πίσω από την κάμερα έχει ήδη αποσπάσει αρνητικά σχόλια από τον διεθνή Τύπο, προκαλώντας ιδιαίτερο θόρυβο ανάμεσα στους Έλληνες και Αρμένιους της Διασποράς. 

Στην ταινία πρωταγωνιστεί ο ίδιος ο Κρόου μαζί με την Όλγκα Κιριλένκο. Το στόρι αφηγείται το ταξίδι ενός Αυστραλού αγρότη που φτάνει στην Τουρκία μετά το τέλος του Α' Παγκοσμίου πολέμου σε αναζήτηση των τριών αγνοούμενων γιων του και προσπαθεί να κατευθυνθεί προς την Καλλίπολη. Η ταινία προβάλλεται ήδη σε Αυστραλία, Νέα Ζηλανδία και Τουρκία (όπου και αντιμετωπίστηκε με ιδιαίτερη θέρμη) και η πρεμιέρα της στους αμερικανικούς κινηματογράφους έχει προγραμματιστεί για τις 24 Απριλίου, μια μέρα πριν από την εκατοστή επέτειο της ANZAC day (που εορτάζεται κάθε χρόνο στις 25 Απριλίου σε Αυστραλία και Νέα Ζηλανδία, εις μνήμη των πεσόντων στρατιωτών του ομώνυμου αυστραλιανού εκστρατευτικού σώματος που μετείχε στην εκστρατεία της Καλλίπολης κατά τον Α' Παγκόσμιο Πόλεμο). Για τις ελληνικές αίθουσες δεν έχει προγραμματιστεί προς το παρόν διανομή.

Οι πρώτες πηγές κάνουν λόγο για σοβαρή παραποίηση των ιστορικών γεγονότων και μονόπλευρη παρουσίασή τους από την τουρκική πλευρά. Ήδη στο διαδίκτυο έχουν κυκλοφορήσει παραποιημένα πόστερ με τον τίτλο να αλλάζει σε The Turkish Diviner, ακόμα και μαζικές αιτήσεις διαμαρτυρίας προς τους σεναριογράφους και την παραγωγή.

Ο σημαντικός Αυστραλός ιστορικός, Δρ. Πίτερ Στάνλεϊ, χαρακτήρισε ανοιχτά την ταινία "εντελώς ηλίθια" εξαιτίας της πλήρους αποσιώπησης της γενοκτονίας των Αρμενίων. Ο Στάνλεϊ συνέταξε εκτενή αναφορά για τις ιστορικές ανακρίβειες της ταινίας που διατείνεται ότι "είναι εμπνευσμένη από αληθινά γεγονότα", όπου σημειώνει, μεταξύ άλλων: "Σχεδόν τα πάντα είναι επινοημένα και μάλιστα όχι πολύ πειστικά. Πρόκειται βασικά για μια εντελώς ηλίθια ταινία, γεμάτη απίθανες καταστάσεις και δεν αξίζει την προσοχή που της έχει δοθεί. Δεν υπάρχει καν αναφορά στη γενοκτονία των Αρμενίων που είναι τόσο σημαντικό κομμάτι των τελευταίων ετών της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας. Μάλλον το μαρτύριο του αρμένικου λαού δεν έχει σχέση με την πλοκή της ταινίας, αυτής της γελοίας ιστορίας τέλος πάντων".

Ο επικεφαλής της αυστραλιανής επιτροπής Αρμενίων, Veche Kahramanian, αναφέρει με τη σειρά του: "Δεν είναι τυχαία η μεγάλη προώθηση της ταινίας στην Τουρκία, μιας ταινίας που παρουσιάζει τους Τούρκους ως θύματα, παρά το γεγονός ότι διέπραξαν ένα από τα μεγαλύτερα εγκλήματα της ανθρωπότητας μεταξύ 1915 και 1923".

Η νέα ταινία του Ράσελ Κρόου ξεσηκώνει τους Έλληνες της Αυστραλίας Facebook Twitter

Σύμφωνα με τον Δρ. Παναγιώτη Διαμαντή, καθηγητή Ιστορίας στο πανεπιστήμιο του Σίδνεϊ και ειδικευόμενο στις γενοκτονίες, ο Κρόου και ο σεναριογράφος Άντριου Αναστάσιος στο βιβλίο του οποίου στηρίζεται η ταινία, στην προσπάθειά τους να δημιουργήσουν ένα αντιπολεμικό μήνυμα "κατέληξαν να εμφανίζουν τα θύματα ως θύτες και τους σφαγιαζόμενους ως βαρβάρους". Κι αυτό γιατί τόσο οι Αρμένιοι της περιοχής, όσο και οι ντόπιοι Έλληνες απεικονίζονται ως βάρβαροι κι αιμοβόροι κατακτητές, κι όχι ως ιθαγενείς που αμύνθηκαν στην εκστρατεία της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας του 1914. Σύμφωνα με το δημοσίευμα που υπογράφει ο Δρ. Διαμαντής στην ελληνόφωνη εφημερίδα της Αυστραλίας Νέος Κόσμος, οι Έλληνες στην ταινία χαρακτηρίζονται ως "Ο Στρατός του Σατανά", ως εχθροί και προδότες των Αυστραλών και οι ορθόδοξες εκκλησίες απεικονίζονται ως στρατόπεδα συγκέντρωσης και φυλακές.

Αναφέρει χαρακτηριστικά ο Δρ. Διαμαντής: "Πρώτα από όλα κανένας Αυστραλός δε θα μπορούσε να περιηγηθεί στην Ανατολία το 1921, όταν η Τουρκία ήταν ένας εξαιρετικά εχθρικός κι επικίνδυνος τόπος για τους ξένους. Δεύτερον, ποιος είπε ότι οι Έλληνες των περιοχών αυτών δεν ήταν ιθαγενείς; Ο κύριος Κρόου θα πρέπει να ξεκινά την ταινία ζητώντας συγγνώμη από τους Αρμένιους, τους Ασσύριους και τους Έλληνες καθώς ξεκάθαρα δεν γνωρίζει ότι κατοικούσαν εκεί επί χρόνια. Τρίτον, οι Έλληνες ήταν σύμμαχοι των αυστραλιανών και νεοζηλανδικών δυνάμεων. Πάρα πολλοί επιζώντες έχουν ομολογήσει ότι κρύφτηκαν σε σπίτια Ελλήνων, φυγαδεύτηκαν από Έλληνες...".

Η νέα ταινία του Ράσελ Κρόου ξεσηκώνει τους Έλληνες της Αυστραλίας Facebook Twitter

Ο Ράσελ Κρόου είχε δικαιολογήσει την απόφασή του να πει την ιστορία της Καλλίπολης αλλιώς, θέλοντας να δικαιώσει τους γηγενείς κατοίκους που αμύνθηκαν εναντίον των ANZAC. "Νομίζω ότι 100 χρόνια μετά, οι Αυστραλοί έχουν την ωριμότητα να ακούσουν και την αντίθετη γνώμη για το πώς έγιναν τα γεγονότα".

Η Τουρκία, ως γνωστό, δεν αναγνωρίζει ακόμα και σήμερα τη γενοκτονία των Αρμενίων.

20

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Εμφύλιος πόλεμος

Οθόνες / «Εμφύλιος πόλεμος»: Μυθοπλαστική εικασία ή ρεαλιστικό σενάριο;

Με μια φιλμογραφία γεμάτη ζόμπι, κλώνους και αποκυήματα φαντασίας, αυτή είναι η λιγότερο αλληγορική ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ που επιλέγει να μην εξηγήσει τις αιτίες του διχασμού, επιμένει σε μια πολιτική ασάφεια και δεν κατονομάζει τον Τραμπ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Baby Reindeer: Ποτέ η φράση “sent from my iPhone” δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Daily / Baby Reindeer: Ποτέ η φράση «sent from my iPhone» δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Ισορροπώντας ανάμεσα στο θρίλερ, το κοινωνικό δράμα και τη μαύρη κωμωδία, η αυτοβιογραφική σειρά του Netflix αφηγείται με συνταρακτικό τρόπο μια αληθινή ιστορία κακοποίησης, μαζοχισμού και τραύματος.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Οθόνες / Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Το laugh track στις κωμικές σειρές αντιπροσώπευε την ψευδαίσθηση μιας κοινότητας, αλλά τώρα ακόμη κι αυτή η ψευδαίσθηση έχει χάσει τη λάμψη της. Καμία σειρά με γέλιο-κονσέρβα δεν έχει κερδίσει το βραβείο Emmy καλύτερης κωμωδίας εδώ και σχεδόν 20 χρόνια.
THE LIFO TEAM
Σάκης Καρπάς: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Οθόνες / Unboxholics: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Καθώς το «Μην ανοίγεις την πόρτα», το σκηνοθετικό ντεμπούτο των Unboxholics, ετοιμάζεται να βγει στις αίθουσες, ο Σάκης Καρπάς μας μιλά για το δάσος και άλλα πράγματα που τους τρομάζουν, για αγαπημένες ταινίες και games τρόμου, αλλά και για την άδικη δαιμονοποίηση των gamers.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των 90s;

Pulp Fiction / Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των '90s;

Είναι η δεκαετία του '90 η καλύτερη όλων στο σινεμά; Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος συζητά με την κριτικό και αρθρογράφο της LiFO Ειρήνη Γιαννάκη για τη δεκαετία που ξεκίνησε με το «Pretty Woman», το «Goodfellas», το «Χορεύοντας με τους λύκους» και το «Μόνος στο σπίτι» και έκλεισε με τα «Μάτια ερμητικά κλειστά», την «Έκτη αίσθηση», το «Matrix» και το «Fight Club».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Ghostwatch»: H ταινία τρόμου που προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό

Οθόνες / «Ghostwatch»: Γιατί αυτή η ταινία τρόμου προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό το 1992;

H κυκλοφορία του «Late Night with the Devil» στους κινηματογράφους ξαναφέρνει στην επικαιρότητα μια πρωτοποριακή και πέρα για πέρα ανατριχιαστική δημιουργία του BBC, που προκάλεσε πανικό και ακραίες αντιδράσεις στη Βρετανία το 1992, οδηγώντας έναν νεαρό τηλεθεατή στην αυτοκτονία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Οθόνες / Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Ο διάσημος Ελληνογάλλος σκηνογράφος του Χόλιγουντ μιλά στη LiFO για την τέχνη του, για το «Independence Day», το «Dark City», το «Poor Things» και την «Barbie», και για τότε που ο Φίντσερ του ζήτησε να του σχεδιάσει έναν δονητή.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Back to Black»: Aξίζει η κινηματογραφική βιογραφία της Έιμι Γουάινχαουζ

The Review / «Back to Black»: Είναι η ταινία για την Έιμι Γουάινχαουζ αντάξια του μύθου της;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Άκης Καπράνος είδαν την ταινία της Σαμ Τέιλορ-Τζόνσον μέχρι τέλους, επιβίωσαν και βρέθηκαν στο στούντιο της LiFO για να συζητήσουν για την εμπειρία τους και για τα στοιχεία που κάνουν καλή μια κινηματογραφική μουσική βιογραφία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Kirsten Dunst: «Το σενάριο του Ευθύμη Φιλίππου για το “Kinds of Kindness” είναι ό,τι πιο weird έχω διαβάσει ποτέ!»

Οθόνες / Kirsten Dunst: «Το σενάριο του Ευθύμη Φιλίππου για το “Kinds of Kindness” είναι ό,τι πιο weird έχω διαβάσει ποτέ»

Με αφορμή τον πολυσυζητημένο «Εμφύλιο Πόλεμο» του Άλεξ Γκάρλαντ, η Αμερικανίδα ηθοποιός συζητά με τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο για τους ρόλους που την απελευθερώνουν, για την ανάγκη να υπάρχουν γυναίκες ηγέτιδες στην πολιτική, για τα πιο ιδιαίτερα σενάρια που έχουν πέσει στα χέρια της, όπως αυτό της τελευταίας ταινίας του Γιώργου Λάνθιμου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η Αστυγραφία πάει σινεμά

Οθόνες / Αστυγραφίες στην οθόνη: 24 ταινίες με πρωταγωνιστή την πόλη προβάλλονται στο αφιέρωμα της Ταινιοθήκης

Το πρόγραμμα που έχει καταρτιστεί σε συνεργασία με την Πινακοθήκη περιλαμβάνει 24 ταινίες, μεγάλου και μικρού μήκους, μυθοπλασίας αλλά και ντοκιμαντέρ, ελληνικές και ξένες, όπου πρωταγωνιστεί η πόλη αλλά και αναγνωρίσιμοι τύποι της ανθρωπογεωγραφίας και της κοινωνικής διαστρωμάτωσης.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Κύρος Παπαβασιλείου: «Η ζωή είναι το μόνο μας καταφύγιο»

Οθόνες / Κύρος Παπαβασιλείου: «Η ζωή είναι το μόνο μας καταφύγιο»

Ο σκηνοθέτης της ταινίας «Κάμπια Νύμφη Πεταλούδα» μίλησε στη LIFO για τον γραμμικό χρόνο, για την ανάγκη να δώσουμε φωνή στα ανείπωτα και για όσα κρύβονται πίσω από αυτόν τον ιδιαίτερο τίτλο.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Θα δούμε ποτέ στις αίθουσες το νέο, επικό αριστούργημα του Κόπολα;

Οθόνες / Θα δούμε ποτέ στις αίθουσες το νέο, επικό αριστούργημα του Κόπολα;

Ο κορυφαίος σκηνοθέτης χρηματοδότησε μόνος του την παραγωγή του φιλόδοξου “Megalopolis” που προβλήθηκε πριν μερικές μέρες σε κλειστό κύκλο επιφανών εκπροσώπων του Χόλιγουντ και τώρα βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις για την διανομή της με τα μεγάλα στούντιο
THE LIFO TEAM

σχόλια

9 σχόλια
Για να δουμε τι γραψει ο Robert Fisk στον Independent για το θέμα αυτο.Btw η ημερομηνια εναρξης των εορτασμων για την Μαχη της Καλλίπολης μετατοπιστηκε απο τις 18 στις 25 για να συμπιπτει με την εναρξη της Αρμενικης Γενοκτονιαςς (οκ δεν ηταν γενοκτονια απλα death marches στην ερημο και ως δια μαγειας 1Μ ανθρωποι πεθαναν - ισως απο ανια στην ερημο;;;)
Σε κάθε περίπτωση την ωρα που οι μισοι γηγενεις μαχονταν εναντιων της3 ANZAC οι αλλοι μισοι συνομιλοικοι τους και παλαιότεροι γηγενείς εξοντώνονταν στα Τάγματα Εργασίας του Οθωμανικού στρατού.
Αντι να καθομαστε να ψαχνουμε την καθε (τελευταια) ταινια μην τυχον μας χαλασει λιγο το image καλο θα ηταν να σοβαρευτουμε σα λαος και σαν πολιτικοι και να αρχισουμε να αλλαζουμε απο τωρα τη γνωμη που εχουν οι αλλοι λαοι για εμας. Ποσο ευκολο ειναι ομως να ξεκολησει απο πανω μας η ρετσινια του "κοντοφθαλμου λαου που χειραγωγειται συνεχως απο τους επιτηδειους πολιτικους που τρωνε και πινουνε ακαταπαυστα, πετοντας κανα δυο ψιχουλα μονο κατω απο το τραπεζι"?
<<στην προσπάθειά τους να δημιουργήσουν ένα αντιπολεμικό μήνυμα "κατέληξαν να εμφανίζουν τα θύματα ως θύτες και τους σφαγιαζόμενους ως βαρβάρους">>Αυτό ακριβώς!!!Με την ίδια λογική και οι εγχώριοι απολογητές της τουρκοκρατίας,μιλάνε για "συνωστισμούς",και "εξισώνουν" 400 χρόνια σκληρής σκλαβιάς,και απώλεια εδαφών που ανήκαν απο τα πανάρχαια χρόνια στους Έλληνες,με σφαγές που συνέβησαν στην Τρίπολη κατα την επανάσταση,και με εγκλήματα που μπορεί να έκαναν Έλληνες στρατιώτες στην Μικρά Ασία.
24 Απριλιου ειναι η παγκοσμια ημερα μνημης των θυματων της αρμενικης γενοκτονιας. Ειδικα φετος ειναι η εκατοστη επετειος με προγραμματισμενες εκδηλωσεις σε ολο τον κοσμο (και την Ελλαδα).
Εγκαλείται ο Crowe (ο οποίος έχει φίλους πολλούς Έλληνες της διασποράς) και όχι ο σεναριογράφος και ο ιστορικός συνεργάτης; Περίεργο! Θα έλεγα ύποπτο, δεδομένου ότι ο Crowe δεν φημίζεται και για τις δημόσιες σχέσεις του.Επιπλέον όσοι διαφωνούν με τα ιστορικά δεδομένα την έχουν δει την ταινία ή είναι επανάληψη του ντόρου με τον "Αλέξανδρο" του Όλιβερ Στόουν; (την φιλελληνικότερη ταινία από καταβολής κινηματογράφου, άσχετα αν δεν πολυβλεπόταν)Τέλος, εκπλήσσει δυσάρεστα, αλλά σε Αμερικάνικο forum όπου συμμετέχω, πράγματι το ζήτημα της γενοκτονίας των Αρμενίων (που στα δικά μας μάτια αποτελεί πραγματικότητα τόσο σίγουρη όσο κι ότι ο ήλιος ανατέλλει από την ανατολή) διαγράφηκε ως "μη σύσσωμα αποδεκτό από την διεθνή κοινότητα" (αντίθετα με το shoah, που οπωσδήποτε παρά τους κάποιους νεοναζί εξτρεμιστές είναι καθολικά δεκτό). Ποιός γράφει την "επίσημη" ιστορία;Απλά ήθελα να ρίξω την σκέψη στο τραπέζι.
Στην Ιστορία δεν υπάρχει πραγματικότητα όπως το εννοείς ... όλα βασίζονται σε ιστορικές πηγές οι οποίες αναφέρουν ότι εξολοθρεύτηκαν 1.000.000 αρμένιοι περίπου (πέρα από εκδιώξεις Ελλήνων κ άλλων την ίδια ιστορική περίοδο)Το αν ένα κράτος θα το αποδεχτεί αυτό με τον ολιτικό όρο γενοκτονία ή όχι είναι άλλο θέμα. Αυτό που προτεινες είναι τροφή για σκοταδιμσό όχι τροφή για σκέψη... ακού εκεί σε αμερικανικό forum ....amorfwsia
Στην Ιστορία δεν υπάρχει πραγματικότητα όπως το εννοείς ... όλα βασίζονται σε ιστορικές πηγές οι οποίες αναφέρουν ότι εξολοθρεύτηκαν 1.000.000 αρμένιοι περίπου (πέρα από εκδιώξεις Ελλήνων κ άλλων την ίδια ιστορική περίοδο)Το αν ένα κράτος θα το αποδεχτεί αυτό με τον ολιτικό όρο γενοκτονία ή όχι είναι άλλο θέμα. Αυτό που προτεινες είναι τροφή για σκοταδιμσό όχι τροφή για σκέψη... ακού εκεί σε αμερικανικό forum ....amorfwsia
*munching my History degree from the Kapodistrian University of Athens pronto*Με αποστόμωσες! Άκου εκεί σε αμερικάνικο forum! Αυτοί πέρα από τα hamburgers και την Πάμελα Άντερσον δεν έχουν επιστήμονες και πανεπιστήμια! (ΥΓ. Ενίοτε καλό είναι να ανατρέχουμε και στα προηγούμενα σχόλια κάποιου πριν σχολιάσουμε. Γι'αυτό υπάρχουν τα προφίλ).
Aν πιστέψουμε τον κ.Θεόδωρο Αντίκα, υπίατρο και τις δηλώσεις του πρόσφατα (που προφανώς δεν έχει παρά την ευρεία μόρφωσή του χαμπάρι γιοκ για τις ιστορικές μεθόδους, την ποικιλία των πηγών, την διαφοροποίησή των μεθόδων ανά τις δεκαετίες, επομένως και την διαφοροποίηση των συναγόμενων συμπερασμάτων από διαφορετικούς ιστορικούς και όσως νομίζει ότι το Da Vinci Code είναι ιστορία) πιθανώς και να έρθουμε στο σημείο της δικής σου απορίας Atman!!Άλλωστε και για την ιατρική, ιατροί οι ίδιοι αποφαίνονται (και πολύ σωστά αν με ρωτάς) ότι "δεν είναι θετική επιστήμη". Μην περιμένουμε δηλαδή 1+1=2, πείραμα, επανάληψη μοτίβου κάθε φορά σε κάθε ασθενή κλπ. Κάθε περίπτωση έχεις και τις ιδιαιτερότητές της. Για όλους τους υπόλοιπους, ευτυχώς έχει διασαφηνιστεί η θέση των Ανθρωπιστικών Επιστημών εδώ και πολύ καιρό.
Να σου φέρω φραπέ να γίνεις ακόμα πιο χαλλλαρός?Η ταινία δημιουργεί λανθασμένες εντυπώσεις και παραποιεί την ιστορία. Προφανώς, λόγω συμφερόντων (και ασχετοσύνης) ήθελε να δείξει αλλιώς τα πράγματα. Δεν θα μου έκανε εντύπωση αν ο σουλτάνος Ερντογάν έχει βάλει το χεράκι του σε αυτό.
Εκτός απο Κρόου τις ίδιες απόψεις εκφραζει και ο ΣΥΡΙΖΑ θέτοντας υπο αμφισβήτηση το θέμα της γενοκτονίας, για όσους δεν βαριούνται ας ρίξουν μια ματια παρακάτω Απο τα ΝΕΑ για το αντιρατσιστικό :"Από την πλευρά του ΣΥΡΙΖΑ, η εισηγήτρια Βασιλική Κατριβάνου δήλωσε ικανοποιημένη για τις προσθήκες στο νομοσχέδιο σχετικά με τις αξιόποινες πράξεις με βάση το σεξουαλικό προσανατολισμό ωστόσο ξεκαθάρισε ότι ο ΣΥΡΙΖΑ είναι αντίθετος με τις αλλαγές στο θέμα των γενοκτονιών. Είναι θέμα των επιστημόνων να αποδείξουν αν είναι γενοκτονία ή εθνοκάθαρση» Επισης απο την ΑΥΓΗ:http://www.avgi.gr/article/3883912/uperpsifistike-epi-tis-arxis-to-%C2%ABkoutso%C2%BB-antiratsistiko-nomosxedio
Προφανώς αγνοείς σε τι βαθμό επηρεάζει ο κινηματογράφος και η ποπ κουλτούρα την αντίληψη περί ιστορικών γεγονότων ενός πολύ μεγάλου ποσοστού του ανθρώπινου πληθυσμού.
"θέλοντας να δικαιώσει τους γηγενείς κατοίκους που αμύνθηκαν εναντίον των ANZAC."μαλλον τα εχει μπερδεψει για το ποιοι ηταν το 30-50% (ισως και παραπανω) των "γηγενών" κατοικων.αυτα γινονται οταν μπερδευουμε τα οποια εθνικα κρατη με απολυταρχικες πολυεθνικες απολυταρχιες, οπου φυσικα κανουν κουμαντο οι μεν πανω στους δε.