Η διαχρονική σαγήνη της Ιζαμπέλ Ιπέρ Facebook Twitter
«Ξέρω ακριβώς τι σημαίνει να υποφέρει ένας χαρακτήρας, να μισεί ή να αγαπά. Δεν σου συμβαίνουν, όμως, όλα αυτά με τον τρόπο που τα βιώνει ο θεατής. Όταν υποφέρεις για παράδειγμα, ως ηθοποιός, εσύ εκείνη την στιγμή δεν υποφέρεις. Το απολαμβάνεις».

Η διαχρονική σαγήνη της Ιζαμπέλ Ιπέρ

1

Υπάρχουν δύο αναπάντεχες κορυφώσεις στην τελευταία ταινία του Πολ Βερχόφεν «Εκείνη»· και για τις δύο ευθύνεται η Μισέλ, ο χαρακτήρας που υποδύεται η Γαλλίδα ηθοποιός Ιζαμπέλ Ιπέρ και φυσικά, όπως μόνο εκείνη θα μπορούσε να το κάνει. Η Μισέλ είναι μία επιτυχημένη επαγγελματίας στον χώρο των video – games, κόρη ενός φυλακισμένου σίριαλ κίλερ και μίας εμμονικής με το σεξ μητέρας, πρώην σύζυγος ενός αποτυχημένου συγγραφέα, μητέρα ενός άχρηστου γιου, αλλά κυρίως μια γυναίκα που αποκτά τον έλεγχο στη ζωή του βιαστή της κατατρομοκρατώντας τον. Ίσως δεν υπάρχει άλλη ηθοποιός που θα μπορούσε να φέρει εις πέρας τον συγκεκριμένο ρόλο, να εμβαθύνει σε αυτόν και να προσθέσει και μία δόση χιούμορ.

Για να είναι κανείς αντικειμενικός, πρέπει να δει ότι το «Εκείνη» δεν είναι μία ταινία που απενοχοποιεί την αποτρόπαιη πράξη του βιασμoύ. Δεν στέλνει το μήνυμα, στα θύματα κυρίως, ότι δεν πρέπει να καταγγείλουν το γεγονός στην αστυνομία ή ότι πρέπει να προσκαλέσουν τον βιαστή τους για ένα δείπνο, όπως κάνει η Μισέλ στην ταινία.

Γρήγορη, σε ύφος που σηματοδότησε την επιστροφή του Βερχόφεν, του Ολλανδού προβοκάτορα πίσω από επιτυχίες, όπως το «Βασικό Ένστικτο» και ο «Ρόμποκοπ», αυτή η ταινία ήταν κυρίως ένα όχημα για την Ιπέρ, ένας τρόπος να ενορχηστρώσει τα πάντα –τα πάντα, όμως- αναδεικνύοντας όλα τα όπλα της υποκριτικής της τέχνης. Η Σούζαν Σόνταγκ, που αποκαλούσε την Ιπέρ «καθολική καλλιτέχνη», είχε πει για εκείνην ότι ποτέ δεν είχε συναντήσει πιο έξυπνη ηθοποιό ή έστω έναν άνθρωπο τόσο έξυπνο μέσα στον κύκλο των ηθοποιών. Παρακολουθώντας κανείς το «Εκείνη», αντιλαμβάνεται τι εννοούσε τότε η Σόνταγκ. 

Υπάρχει κάτι εγγενώς ευρωπαϊκό στη σκοτεινή, ηθικά περίπλοκη δομή της ταινίας. Ο Βερχόφεν ήθελε να κάνει γυρίσματα στο Χόλιγουντ, όμως, 5 στις 6 ηθοποιούς που τους πρότεινε τον ρόλο τον απέρριψαν, ίσως, όπως λέει ο ίδιος, επειδή το φιλμ δεν εξελισσόταν τελικά σε κλασική ιστορία εκδίκησης. Αυτό, όμως, δεν φάνηκε να απασχολεί την Ιπέρ, μια ηθοποιό με ρόλους που έχουν εμβαθύνει ή έστω συνδιαλεχθεί με την αιμομιξία, (όπως στο "Ma Mère") και στον σαδομαζοχισμό, (όπως στο "The Piano Teacher" του Χάνεκε το 2001). Ας σημειωθεί, ότι η Ιπέρ είναι γνωστή ως η Μέριλ Στριπ της Γαλλίας, με τη μόνη διαφορά ότι η Στριπ, ίσως και λόγω σωματότυπου που προβάλλει το πρότυπο της δυναμικής γυναίκας, ποτέ δεν έχει βουτήξει σε τόσο σκοτεινούς ρόλους.

Και η αλήθεια είναι ότι το βιογραφικό της Ιπέρ είναι εντυπωσιακό: με περισσότερες από 100 ταινίες από το ντεμπούτο της το 1971, με κάποιους από τους πιο οραματιστές κινηματογραφιστές της γενιάς της μεταξύ των οποίων οι Claude Chabrol, Claire Denis, Curtis Hanson, Hal Hartley και François Ozon, η Ιπέρ εμφανίζεται ασταμάτητη στις ποιοτικές επιλογές της. Το φθινόπωρο, και μετά το «Εκείνη», η Ιπέρ πρωταγωνιστεί στο "Things to Come", μία νοσταλγική πικρή κομεντί με την υπογραφή της γαλλίδας σκηνοθέτιδας Mia Hansen-Love. Υποδύεται τη Ναταλί, μία καθηγήτρια Φιλοσοφίας από το Παρίσι που ο σύζυγος την εγκαταλείπει για μία νεότερη γυναίκα, ενώ πεθαίνει η μητέρα και ο εκδότης αρνείται να δημοσιεύσει το τελευταίο σύγγραμμα της, μια σειρά από συσσωρευμένες ήττες, δηλαδή, από τις οποίες όμως, καταφέρνει να κερδίσει την ελευθερία της... Με τον χαρακτήρα της «Νάταλι» να αναζητά το φως και της «Μισέλ» το σκοτάδι και στους δύο ρόλους η Ιπέρ αποδεικνύει το τεράστιο προσόν της να αντλεί δυνάμεις από αυτό που μοιάζει ευάλωτο.

Η διαχρονική σαγήνη της Ιζαμπέλ Ιπέρ Facebook Twitter
Μια φωτογραφία της Ιζαμπέλ Ιπέρ από τον Guy Bourdin το 1989 / ©Estate of Guy Bourdin/Art & Commerce

Αυτή την περίοδο τη συναντά κανείς σ' ένα ξενοδοχείο στη Λυόν, όπου γίνονται τα γυρίσματα της νέας της ταινίας "Madame Hyde", μίας αφηρημένης προσέγγισης του πασίγνωστου «Δρ Τζέκιλ και Μίστερ Χάιντ». Πρόκειται για το 5ο φιλμ στο οποίο συμμετέχει φέτος. Στο λόμπι του ξενοδοχείου μπορεί κανείς να τη βρει απλά ντυμένη, με τζιν και t-shirt, μικροκαμωμένη και κομψή, να τη δει να ανεβαίνει την πετρόχτιστη σκάλα που οδηγεί στο 4ο επίπεδο του κτηρίου και να κάθεται γεμάτη από μία αλλόκοσμη ενέργεια σε ένα στρωμένο με κατακόκκινο κάλυμμα –στο χρώμα του αίματος- ντιβάνι.

Ξεκινώντας να μιλά για τη συμμετοχή της στο «Εκείνη», μέσα από τις κινήσεις των χεριών της απελευθερώνεται ένα διακριτικό νέφος από το Chanel No 5 –το άρωμα που φορά. «Δεν είχα καμία αίσθηση του χαρακτήρα που υποδυόμουν, όσο τον υποδυόμουν. Αλλά νομίζω ότι αυτή η απόσταση μου από αυτόν, τον έπλασε», εξηγεί και ίσως αυτή η ελλειμματική κατανόηση του ρόλου της επέτρεψε να μην μετατραπεί σε καρικατούρα. «Δεν είμαι σίγουρη ότι η Μισέλ αποφασίζει το οτιδήποτε. Εξ ενστίκτου, σχεδόν στα τυφλά κινείται».

Εκείνη και ο σύντροφος της, ο κινηματογραφικός παραγωγός, Ronald Chammah, έχουν τρία παιδιά. Η κόρη τους, η Lolita Chammah είναι επίσης ηθοποιός και η Ιπέρ έχει παίξει σε δύο ταινίες μαζί της. «Η σχέση μας είναι απείρως πιο δυνατή απ' οποιαδήποτε άλλη fiction σχέση», λέει η Ιπέρ.

Εκείνο που αγαπούν οι σκηνοθέτες στην Ιπέρ είναι ακριβώς η ικανότητα να αποδίδει την ηθική πολυπλοκότητα των ρόλων που αναλαμβάνει με τους πιο ιδιαίτερους τρόπους. Για παράδειγμα, στο «Εκείνη», όταν αποκαλύπτει το πρόσωπο του βιαστή της και την επόμενη μέρα τον βλέπει, ούτε ταράζεται, ούτε εκπλήσσεται, απλώς βρίσκεται σε επιφυλακή, προσπαθώντας να προστατεύσει τον εαυτό της. Και σε αυτόν τον ρόλο, όπως και σε πολλούς άλλους, η Ιπέρ είναι σα να μεταδίδει την αυτογνωσία, τον τρόπο με τον οποίο παρατηρεί τον εαυτό της στο κοινό, που με τη σειρά του παρατηρεί εκείνη. «Αυτή είναι και η ομορφιά σε όλο αυτό. Ανακαλύπτει προχωρώντας και δεν φοβάται να νιώσει», είχε εξηγήσει ο Βερχόφεν για την πρωταγωνίστρια του, συμπληρώνοντας: «Νομίζω ότι πάντα υπάρχει ένα μυστήριο στον τρόπο που υποδύεται. Δεν έχω δει άλλον ηθοποιό να προσθέτει τόσα στοιχεία στην ταινία, τα οποία αρχικά δεν υπήρχαν στο σενάριο».

 
Στην τελευταία σκηνή, η Μισέλ βρίσκεται σε μία αίθουσα, όπου, περιστοιχισμένη από υπαλλήλους της, νεαρούς άντρες στο σύνολο τους, παρακολουθούν σκηνές από το βιντεοπαιχνίδι που ετοιμάζονται να κυκλοφορήσουν. Εκεί, η ίδια παρατηρεί ότι «οι οργασμικοί σπασμοί» που αναπαρίστανται σε μια βίαιη σεξουαλική σκηνή ανάμεσα σε ένα τέρας και μια γυναίκα, είναι «πολύ σεμνοί». Με το που σταμάτησαν τα γυρίσματα αυτής της σκηνής, όπως θυμάται ο Βερχόφεν, η Ιπέρ λιποθύμησε, σοκάροντας τους πάντες στο πλατό. Ήταν σα να απαλλασσόταν από το κουκούλι του ρόλου και να ήταν και πάλι ο εαυτός της. «Δεν είδα ποτέ ξανά κάτι τέτοιο. Ήταν σαφές ότι επρόκειτο για κάτι σαν εξορκισμό», λέει ο σκηνοθέτης.

Ο ίδιος περιγράφει την Ιπέρ σαν «αγνή Μπρεχτική ηθοποιό», η οποία κρατά απόσταση ανάμεσα στον εαυτό της και το κοινό, χωρίς να προσπαθεί να το αποπλανήσει ή να εκμαιεύσει τη συμπόνια του. Πρόκειται για μία ποιότητα στην ερμηνεία που επικροτούν οι Ευρωπαίοι σκηνοθέτες και το κοινό και που ακόμη φαντάζει ξένη στους Αμερικανούς. Ακόμη και έτσι, όμως, η Ιπέρ έχει καταφέρει να κάνει υποδειγματική δουλειά στις ΗΠΑ, ευδιάκριτη στα έργα του Michael Cimino, "Heaven's Gate" και του David O. Russell, "I Heart Huckabees," που μπορούν να εκληφθούν και ως μια κωμική απάντηση στον καταταλαιπωρημένο χαρακτήρα που υποδυόταν στο "The Piano Teacher." Σε μία σκηνή, βουτά το κεφάλι του Jason Schwartzman στη λάσπη, ενώ λίγο νωρίτερα του έχει πει ότι «είναι αναπόφευκτο το να σύρεσαι στον ανθρώπινο πόνο, την επιθυμία και στο να υποφέρεις». Η σκηνή λήγει με το να σέρνει πλέον εκείνος την Ιπέρ στη λάσπη, λίγο πριν κάνουν σεξ σε ένα πεσμένο δέντρο.

Η διαχρονική σαγήνη της Ιζαμπέλ Ιπέρ Facebook Twitter
Η Ιζαμπέλ Ιπέρ ποζάρει για τον Χέλμουτ Νιούτον στις Κάννες, το 1976/ ©The Helmut Newton Estate/Maconochie Photography

Η Ιπέρ αγαπά το αμερικανικό σινεμά, ξέρει, όμως, επίσης, ότι οι ευαισθησίες της είναι αμιγώς γαλλικές. «Πολλές φορές παρακολουθώ αμερικανικές παραστάσεις και λέω στον εαυτό μου ότι από εδώ κάτι λείπει, κάτι ουσιαστικό, το να τολμήσουν να μην είναι τίποτα, μια αίσθηση του να προσπαθήσουν να ακούσουν, αυτό που σημαίνει το να έχει κανείς ένα ανέκφραστο πρόσωπο, το να μην υποδύονται τίποτα», λέει η Ιπέρ. Ή το να αντιδρούν οι ηθοποιοί με ασάφεια, παρά με τον τρόπο που το κοινό αναμένει ότι θα αντιδράσουν.

Χρησιμοποιεί, μάλιστα, ως παράδειγμα μία σκηνή από την ταινία της "Things to Come", όταν ο χαρακτήρας που υποδύεται, η Νάταλι, προλαβαίνει για μια στιγμή να δει μέσα από το παράθυρο του λεωφορείου στο οποίο βρίσκεται, για μία και μόνη στιγμή, τον άντρα της με την καινούρια του φιλενάδα. Τότε είναι που η Ιπέρ, ως Νάταλι, αφήνει να της ξεφύγει ένα έκπληκτο γελάκι. Τι λέει, όμως, η Hansen-Love για τον τρόπο με τον οποίο η Ιπέρ βυθίζεται στους ρόλους που επιλέγει; «Η Ιζαμπέλ έχει αυτόν τον εθισμό. Πρόκειται για μορφή εθισμού. Είναι κάτι που μοιραζόμαστε και πρακτικά είναι η σχέση της με την υποκριτική: να πετά τον εαυτό της κυριολεκτικά στους ρόλους που υποδύεται, να χάνεται μέσα σ' αυτούς, προκειμένου να νιώσει ζωντανή».

Η Ιπέρ είναι επίσης γνωστή για τον τρόπο με τον οποίο διαφυλάσσει την ιδιωτική της ζωή. Σχεδόν ποτέ δεν μιλά στον Τύπο για τίποτα περισσότερο από τις δουλειές της, οπότε το αν υπάρχει κάποιος συνεκτικός δεσμός ανάμεσα στην πραγματική ζωή της και τους ρόλους που επιλέγει, είναι κάτι που μόνο εκείνη το γνωρίζει. Μεγάλωσε σε ένα πλούσιο παρισινό προάστιο και είναι το μικρότερο από τα 5 παιδιά της οικογένειας της. Η μητέρα της την ενθάρρυνε να ασχοληθεί με την υποκριτική και ήταν εκείνη που την έγραψε στο ωδείο, όταν ήταν μόλις 14 ετών. O πατέρας της ήταν κατασκευαστής χρηματοκιβωτίων και όπως η ίδια με δηκτικό χιούμορ παρατηρεί «όλες οι οικογένειες έχουν τα μυστικά τους. Πολλές φορές, τα Χριστούγεννα λαμβάνουνε ως δώρο μικρά χρηματοκιβώτια, σαν μινιατούρες».

Εκείνη και ο σύντροφος της, ο κινηματογραφικός παραγωγός, Ronald Chammah, έχουν τρία παιδιά. Η κόρη τους, η Lolita Chammah είναι επίσης ηθοποιός και η Ιπέρ έχει παίξει σε δύο ταινίες μαζί της. «Η σχέση μας είναι απείρως πιο δυνατή απ' οποιαδήποτε άλλη fiction σχέση», λέει η Ιπέρ. Την πρώτη φορά που συνεργάστηκαν σε ταινία, μάλλον, πέρασαν δύσκολα. «Γελούσαμε. Δεν μπορούσαμε να πειθαρχήσουμε και να συμπεριφερθούμε ως ηθοποιοί. Μετά συγκεντρωθήκαμε σ' αυτό που κάναμε. Έπρεπε», εξηγεί.

Η διαχρονική σαγήνη της Ιζαμπέλ Ιπέρ Facebook Twitter
Η ικανότητα της να βυθίζεται στους πιο σκοτεινούς ρόλους είναι εκείνο που λατρεύουν στην Ιζαμπέλ Ιπέρ οι Ευρωπαίοι σκηνοθέτες

Όταν τη ρωτούν πώς ήταν να υποδύεται τη Μήδεια, τη θρυλική μητροκτόνο της ελληνικής μυθολογίας και μετά να επιστρέφει στα παιδιά της, χαμογελά και θυμάται ότι εκείνη την περίοδο, ο μικρότερος γιος της ο Angelo, είχε μπερδέψει, λόγω συνήχησης, τις λέξεις "aidez-moi" (σ.σ.: στα γαλλικά «βοήθησε με») και "Médée" (σ.σ.: στα γαλλικά η Μήδεια). Η Ιπέρ γελά εξηγώντας ότι όλο αυτό της είχε φανεί πολύ... Φροϋδικό.

Όπως αποκαλύπτει, οι ρόλοι δεν την αλλάζουν. Απλώς τους νιώθει με ένα πάθος που κινεί κάθε σημείο του σώματος της. «Είμαι ηθοποιός από την κορυφή ως τα νύχια», λέει και συνεχίζει: «Ξέρω ακριβώς τι σημαίνει να υποφέρει ένας χαρακτήρας, να μισεί ή να αγαπά. Δεν σου συμβαίνουν, όμως, όλα αυτά με τον τρόπο που τα βιώνει ο θεατής. Όταν υποφέρεις για παράδειγμα, ως ηθοποιός, εσύ εκείνη την στιγμή δεν υποφέρεις. Το απολαμβάνεις».

Με στοιχεία από το New York Times 

* H Iζαμπέλ Ιπέρ θα βρίσκεται στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, 20-22 Δεκεμβρίου 2016, για την παράσταση Phaedra(s) σε σκηνοθεσία Krzysztof Warlikowski. Περισσότερες πληροφορίες εδώ.

1

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ντέπυ Γοργογιάννη: «Ο intimacy coordinator θα ενταχθεί και στη δική μας κουλτούρα»

Θέατρο / Πώς γυρίζουμε σήμερα μια σκηνή βιασμού;

Το θέατρο και ο κινηματογράφος διεθνώς επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο στήνονται οι ερωτικές και βίαιες σκηνές: μέχρι ποιο σημείο μπορεί να εκτεθεί ένα σώμα; Η Ντέπυ Γοργογιάννη εξηγεί τον ρόλο του intimacy coordinator και τον τρόπο που τίθενται τα όρια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πριν από το break, ο Γιώργος Λάνθιμος τα λέει όλα

Οθόνες / Γιώργος Λάνθιμος: «Το θέμα είναι πώς ξαναβρίσκεις τη χαρά»

Παραδέχεται πως η δημιουργία ενός έργου τέχνης δεν είναι μια ανώδυνη διαδικασία. Και πως χρειάζεται ένα διάλειμμα. Πήρε στάση απέναντι σε όσα συμβαίνουν στη Γάζα γιατί «Αν είσαι άνθρωπος με οποιαδήποτε ενσυναίσθηση, δεν μπορείς να μη μιλήσεις». Λίγο πρίν την κυκλοφορία της ταινίας Βουγονία που σκηνοθετεί, ο Γιώργος Λάνθιμος μίλησε στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Θανάσης Βαλτινός: Η νουβέλα «Η Κάθοδος των Εννιά» του διακεκριμένου συγγραφέα

Οθόνες / «Η Κάθοδος των Εννιά»: Η διάσημη νουβέλα του Θανάση Βαλτινού

Πεθαίνει σαν σήμερα ο διακεκριμένος Έλληνας συγγραφέας. Αυτή είναι η ιστορία ενός από τα εμβληματικότερα βιβλία του και η βραβευμένη μεταφορά της στον κινηματογράφο, το 1984, από τον Χρίστο Σιοπαχά.
ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ
Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Οθόνες / Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Με αφορμή το αφιέρωμα που ετοίμασε το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης για μία από τις σπουδαιότερες ηθοποιούς της εποχής μας, επιλέγουμε 10 ταινίες της, στις οποίες έχει αποτυπωθεί η τεράστια υποκριτική της δυναμική και η ικανότητά της να μεταμορφώνεται εσωτερικά με κάθε ρόλο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Οθόνες / Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Ένα μοναδικό μεγάλο αφιέρωμα στον σπουδαίο δημιουργό για ένα τριήμερο σε όλους τους χώρους της Στέγης, με προβολές των ταινιών του, ένα masterclass και μια συζήτησή του με την Αφροδίτη Παναγιωτάκου στην Κεντρική Σκηνή.
M. HULOT
Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι να παραμένεις καλός άνθρωπος»

Οθόνες / Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι η καλοσύνη»

Υπήρξε από τις πιο αναγνωρίσιμες διεθνώς τηλεοπτικές περσόνες, όντας ο κεντρικός παρουσιαστής του MTV. Σήμερα ο 66χρονος τηλεοπτικός παραγωγός, συγγραφέας και σεναριογράφος ζει πλέον μόνιμα στην Αθήνα, όμως ο έρωτας με την Ελλάδα κρατάει από πολύ παλιά. Ο Steve Blame αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Oι 10 Καλύτερες Ελληνικές Ταινίες των ‘20s μέχρι τώρα

Η λίστα / Oι 10 καλύτερες ελληνικές ταινίες των '20s μέχρι τώρα

Ποιες ελληνικές ταινίες της τρέχουσας δεκαετίας έχουν ξεχωρίσει μέχρι στιγμής; Ρωτήσαμε 20 κριτικούς κινηματογράφου, ανθρώπους του ευρύτερου κινηματογραφικού χώρου και αθεράπευτους σινεφίλ και σας παρουσιάζουμε το top 10 που προέκυψε μέσα από το συναρπαστικό, σύνθετο μωσαϊκό του σύγχρονου ελληνικού σινεμά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Η αλήθεια είναι πως δεν μπορώ να εξηγήσω απόλυτα γιατί επιστρέφω διαρκώς εκεί»

Γειτονιές της Ελλάδας / «Επιστρέφοντας, μπορεί να πιάσουμε πάλι το νήμα»

Ο σκηνοθέτης Δημήτρης Κουτσιαμπασάκος μας μιλά για το χωριό όπου γεννήθηκε, το Αρματολικό στη νότια Πίνδο, αλλά και για το νέο του ντοκιμαντέρ, «Τα τέρματα του Αυγούστου», που διαδραματίζεται εκεί.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Οθόνες / Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Από μια ρετροσπεκτίβα στην Ιζαμπέλ Ιπέρ μέχρι έναν πλήρη οδηγό του έργου του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και από το spotlight στον Μαρσέλ Πανιόλ μέχρι μια ανατρεπτική ματιά στην έννοια του plot twist, οι θεματικές ενότητες του φεστιβάλ διατηρούν αμείωτο το ενδιαφέρον μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιούλη Τσαγκαράκη: «Κάθε σπίτι έχει τον δικό του Νετανιάχου, τον δικό του Τραμπ»

Οθόνες / Γιούλη Τσαγκαράκη: Η θεία Σταματίνα από τις «Σέρρες» του Γιώργου Καπουτζίδη μιλά στη LifO

Η ταλαντούχα ηθοποιός με τον ρόλο της ίντερσεξ θείας έσπασε ταμπού και άνοιξε ξανά μια σειρά συζητήσεων για το φύλο, την LGBTQI+ κοινότητα, τα ανθρώπινα δικαιώματα. Πώς ετοιμάστηκε για το ρόλο; Πώς βλέπει τις αντιδράσεις;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Σινεμά / Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Η νέα ταινία της Ιζαμπέλ Ιπέρ, φιλμ που έρχονται από τις Κάννες, πρεμιέρες, οι μικρού μήκους του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και οι ελληνικές συμμετοχές των διαγωνιστικών τμημάτων είναι μερικοί από τους λόγους που θα μας στείλουν και φέτος στις αίθουσες του αγαπημένου κινηματογραφικού θεσμού.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το αμερικανικό σινεμά δίνει τη μία μάχη μετά την άλλη

Pulp Fiction / Το αμερικανικό σινεμά δίνει τη μία μάχη μετά την άλλη

Προτροπή για αντίσταση ή παραίνεση για τρομοκρατία; Το αριστούργημα του Πολ Τόμας Άντερσον «Μια μάχη μετά την άλλη», οι εξαιρετικές πρόσφατες αλληγορίες «Weapons» και «Eddington», αλλά και οι αξέχαστες κινηματογραφικές αναφορές τους απασχολούν τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο και τον αρχισυντάκτη της LiFO Γιάννη Πανταζόπουλο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Ιδέες / Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Με αφορμή το νέο ντοκιμαντέρ για μια από τις πιο αμφιλεγόμενες προσωπικότητες του 20ού αιώνα, ξαναθυμόμαστε τι είχαν απαντήσει στη LiFO οι Πέπη Ρηγοπούλου, Θωμάς Μοσχόπουλος, Δημήτρης Στεφανάκης, Θάνος Παπακωνσταντίνου, Πάνος Κούτρας και Θεόφιλος Τραμπούλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Boots»: Μια σειρά για το τι σημαίνει «να είσαι gay στον στρατό»

Οθόνες / «Boots»: Kάτι καλό θα κάνει αυτή η σειρά για να την αποκαλούν «woke σκουπίδι»

H τηλεοπτική σειρά οκτώ επεισοδίων του Netflix, που έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις, προσεγγίζει με μοναδικό και συγκινητικό τρόπο το θέμα της ομοφοβίας στον στρατό. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

1 σχόλια
"Η Στριπ, ίσως και λόγω σωματότυπου που προβάλλει το πρότυπο της δυναμικής γυναίκας" Πηγή: www.lifo.grMήπως χάθηκε κάτι στην μετάφραση;Το ακριβώς αντίθετο νομίζω πως ισχύει:η Στριπ έχει τον ισχνό σωματότυπο μίας καλοκάγαθης γιαγιούλας,ενώ η Ιπέρ είναι ψηλή,βλοσυρή,δωρική,αγέρωχη,αυστηρή και εύρωστη.Πέραν τούτου,από την στιγμή που την είδα ως πιανίστρια πριν 15 χρόνια,περίμενα πως και πως να ερμηνεύσει ηρωϊδα του Βερχόφεν(ναι,υπάρχει αυτός ο όρος ή τουλάχιστον θα 'πρεπε να καθιερωθεί,όπως λέμε για τις "γυναίκες στον Μπέργκμαν,στον Χίτσκοκ").Με το καλό και το όσκαρ!!