Η Βαλέρια Γκολίνο θέλει διακαώς να κάνει μια ταινία στην Ελλάδα Facebook Twitter

Η Βαλέρια Γκολίνο θέλει διακαώς να κάνει μια ταινία στην Ελλάδα

0

Η Βαλέρια Γκολίνο, με το ιταλικό της μπρίο αδιαχώριστο από το ελληνικό της ταμπεραμέντο, έχει δώσει από καιρό τα διαπιστευτήρια της ως ηθοποιού, κυρίως στην Ιταλία, με δύο βραβεία ερμηνείας στο Φεστιβάλ Βενετίας, σε ταινίες αξιοσημείωτης ποικιλίας και συχνά άγριας ομορφιάς. Το πάλαι ποτέ αγρίμι του ευρωπαϊκού σινεμά, που ξεκίνησε κάνοντας την ίδια χρονιά ταινίες του Νίκου Μαστοράκη και της Λίνα Βερτμίλερ(!), πέρασε από τον «Άνθρωπο της Βροχής» και το Χόλιγουντ, μεταπήδησε στη σκηνοθεσία με το «Miele» και υπογράφει τη δεύτερη ταινία της, το «Euforia», ένα αδελφικό δράμα με φόντο τη Ρώμη και θέμα τη σωτηρία της ψυχής.

Με τη Βαλέρια μιλήσαμε στις Κάννες. Την είδα να φτάνει στην ταράτσα του ξενοδοχείου με χτυπημένο πόδι − η δεύτερη στο φεστιβάλ, μέσα σε λίγες ημέρες, μετά τον φίλο της Πάβελ Παβλικόφσκι, ο οποίος μόλις της είχε στείλει ένα μήνυμα για τον δικό του τραυματισμό. Έχουμε συναντηθεί λίγες φορές, αλλά πάντα είναι σαν να βλέπω μια παλιά φίλη, ίσως από τη βραδιά στη Θεσσαλονίκη που, ενθουσιασμένη, μου έλεγε πως θα έπαιζε σε ταινία του Αγγελόπουλου με έναν σταρ που δεν μπορούσε να μου αποκαλύψει.

Ως μεσήλικας ηθοποιός αποφάσισα να γίνω μια νέα σκηνοθέτις. Να κάνω κάτι καινούργιο, να ασχοληθώ με κάτι που δεν ήξερα, να με αντιληφθούν αλλιώς, να παίξω όχι ρόλους, αλλά με τη δουλειά μου, με άλλο μάτι, από άλλη σκοπιά, να πω τα πράγματα που με ενδιαφέρουν.

Μάντεψα ότι θα ήταν ο Κλάιβ Όουεν, έπαθε λίγο πλάκα γιατί δεν κατάλαβε πώς το βρήκα, αλλά τα πράγματα ήταν αρκετά απλά: έναν χρόνο πριν, σε μια συνέντευξή του μου είχε εκμυστηρευθεί πως θα απαντούσε αμέσως «ναι» αν και όποτε ο αγαπημένος του σκηνοθέτης, ο Τεό, του έκανε πρόταση! Τελικά, δεν έμελλε να στεριώσει ποτέ αυτή η συνεργασία. Η Βαλέρια προχώρησε, όπως και ο Κλάιβ, και πλέον ονειρεύεται να γυρίσει μια ταινία στη σχεδόν ισόβαθμα δεύτερη χώρα της, για πρώτη φορά στα ελληνικά.

Η Βαλέρια Γκολίνο θέλει διακαώς να κάνει μια ταινία στην Ελλάδα Facebook Twitter
H Βαλέρια Γκολίνο υπογράφει τη δεύτερη ταινία της, το «Euforia», ένα αδελφικό δράμα με φόντο τη Ρώμη και θέμα τη σωτηρία της ψυχής.

— Λένε πως όχι η πρώτη αλλά η δεύτερη ταινία ενός σκηνοθέτη είναι πιο προσωπική.

... και πιο δύσκολη...

— Επειδή στο ντεμπούτο βουτάς με άγνοια κινδύνου; Μετά όμως δεν θες να βγάλεις κάτι πιο προσωπικό;

Εγώ νομίζω πως το «Miele» μου μοιάζει πιο πολύ στα μικρά πράγματα, στον τρόπο που μιλάνε μεταξύ τους οι χαρακτήρες, σε αυτά που λένε. Ήθελα να το κάνω πιο νεφελώδες και αμφιλεγόμενο, να ξεφύγω από τη σύμβαση κατά κάποιον τρόπο. Το θέμα βασιζόταν σε ένα ηθικό δίλημμα και προσπάθησα πραγματικά να μην πέσω σε ρητορείες και διδακτισμό.

Στο «Euforia» επιχείρησα να παίξω αλλιώς. Δεν απέχουν πολύ τα εμπόδια των χαρακτήρων, στριμωγμένοι είναι κι αυτοί. Στο «Miele» ο θάνατος, εκτός από τον πόνο, ήταν δεδομένος, βρισκόταν παντού και το ζήτημα ήταν πώς θα πεθάνουμε, εφόσον αυτό είναι που επιζητούμε. Στο «Euforia» δεν προφέρεται καν η λέξη, είναι απόλυτο ταμπού. Ο ένας πετάει το μπαλάκι στον άλλον, ο άρρωστος κάτι υποψιάζεται, αλλά δεν θέλει να ξέρει λεπτομέρειες και ο αδελφός του συμπεριφέρεται διαφορετικά από την πρωταγωνίστρια στο «Miele», με μετατόπιση του προβλήματος.

— Ποια σκηνή της ταινίας σηματοδοτεί τη μετατόπιση, πιστεύεις;

Όταν ο μικρότερος, ο Ματέο, κοιμάται ανήσυχα και παραμιλά στον ύπνο του, ξυπνάει κι αυτή που βρίσκεται δίπλα του τού λέει πως επαναλάμβανε: «Δεν θέλω να πεθάνω»! Ο επικείμενος θάνατος του αδελφού του είναι σαν καμπανάκι για τη δική του θνητότητα. Κι όμως, παίρνει ναρκωτικά συνέχεια, κάνει αυτοκαταστροφικά πράγματα, σαν κουβέρτα, για να κουκουλώσει τον πόνο, λες και είναι δικός του. Τον βλέπει να έρχεται.

Η Βαλέρια Γκολίνο θέλει διακαώς να κάνει μια ταινία στην Ελλάδα Facebook Twitter
H Βαλέρια Γκολίνο στα γυρίσματα του Euforia.

— Ηθοποιός τόσα χρόνια και σκηνοθέτις πλέον, τι θέση παίρνεις για το metoo;

Κι εμείς δίνουμε το «παρών», έχουμε και σχετικό κίνημα στην Ιταλία, το Dissenso Comune (124 γυναίκες ηθοποιοί συμμετέχουν με το σύνθημα «Όλοι τις κοιτάζουν, κανείς δεν τις ακούει»). Είναι ενδιαφέρον και σοβαρό. Μερικά πράγματα που λέγονται δεν μου φαίνονται πειστικά, τα βρίσκω υπερβολικά. Μερικά προβλήματα αναλύονται. Άλλα δεν λύνονται ποτέ.

Δεν αισθάνομαι θύμα κανενός, ούτε με αφορά αυτό. Δεν μου αρέσει να θυματοποιούνται γυναίκες. Ωστόσο, οι γυναίκες πληρώνονται λιγότερο από τους άνδρες. Αυτό είναι γεγονός. Δεν αμφισβητείται. Όσο υπάρχει μια κοινότητα που μιλά για μας, μας κάνει καλό, σε πολιτικό επίπεδο.

— Γιατί έγινες σκηνοθέτις;

Όταν ήμουν στη μέση, ούτε νέα, ούτε γριά...

— Μεσήλιξ;

Ναι (γελάει), ως μεσήλικας ηθοποιός, λοιπόν, αποφάσισα να γίνω μια νέα σκηνοθέτις. Να κάνω κάτι καινούργιο, να ασχοληθώ με κάτι που δεν ήξερα, να με αντιληφθούν αλλιώς, να παίξω όχι ρόλους, αλλά με τη δουλειά μου, με άλλο μάτι, από άλλη σκοπιά, να πω τα πράγματα που με ενδιαφέρουν.

— Σε ενδιαφέρουν συγκεκριμένα θέματα ή η έκπληξη που θα παρουσιαστεί από το πουθενά;

Σίγουρα, αν και, βλέποντας τις δύο πρώτες ταινίες μου, λες «αυτή μάλλον με τον θάνατο έχει ένα θέμα!». Αλλά αυτό δεν σημαίνει πως αν αύριο διαβάσω κάτι εντελώς διαφορετικό δεν θα αντιδράσω. Δεν θα περιμένω άλλα πέντε χρόνια για την τρίτη μου ταινία, θα ξεκινήσω άμεσα. Θα δούμε.

Η Βαλέρια Γκολίνο θέλει διακαώς να κάνει μια ταινία στην Ελλάδα Facebook Twitter
Bλέποντας τις δύο πρώτες ταινίες μου, λες «αυτή μάλλον με τον θάνατο έχει ένα θέμα!».

— Υπάρχει κάποιο πρόσωπο που θα ήθελες να υποδυθείς;

Μπορεί. Αλλά δεν το θυμάμαι. Την επόμενη φορά μάλλον θα μου έρθει. Αποκλείεται να μην έχω.

— Την αμερικανική σου παρένθεση πώς τη θυμάσαι; Γλυκά ή...

Μια χαρά. Και λίγο ανάμεικτα. Δεκαοκτώ ταινίες έκανα στο Χόλιγουντ, δεν ήταν και λίγες.

— Τόσο πολλές! Σε σύνολο 80 στην καριέρα σου;

Ογδόντα εννέα! Έζησα καλά στην Αμερική, αλλά βρισκόμουν και λίγο σε μια υστερική φάση. Λόγω νεότητας νομίζω. Ήμουν εκεί και ήθελα να επιστρέψω στην Ευρώπη. Και όταν ερχόμουν, βιαζόμουν να ξαναφύγω.

— Στην Ιταλία. Γιατί ελληνικά δεν έχεις μιλήσει ακόμα κανονικά στο σινεμά!

Πώς! Έκανα την ταινία του Ανδρέα Πάντζη.

— Αλλά εκεί ήσουν μουγγή.

Έχεις δίκιο. Και στην επόμενη, και πάλι δική του, μίλησα πολύ λίγο. Δεν μιλούν πολύ οι Ελληνίδες που έπαιξα. Αλλά, ειλικρινά, θα κάνω μια ταινία στην Ελλάδα, είναι το όνειρό μου. Και σύντομα.

 

Το «Euforia» προβάλλεται από τις 9 Μαΐου στις αίθουσες.

 

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τι θα δούμε στα σινεμά μέσα στις γιορτές

Οθόνες / 10 ταινίες που παίζουν τις γιορτές και αξίζουν το εισιτήριο του σινεμά

Ένας οδηγός με έξι νέες κυκλοφορίες και τέσσερις που συνεχίζουν να παίζονται με επιτυχία στις αίθουσες, ώστε να προγραμματίσετε τις χριστουγεννιάτικες κινηματογραφικές σας εξόδους.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιάννης Οικονομίδης: «Κάνω ταινίες “λαϊκές” κι ας χαρακτηρίζονται σκληρές κι ακραίες»

Οθόνες / Γιάννης Οικονομίδης: «Με τη "Σπασμένη Φλέβα" πήρα ρεβάνς από κάποιους που με πολεμάνε λυσσαλέα»

Με πρόσφατη την επιτυχία της νέας του ταινίας ο σκηνοθέτης μάς μίλησε για όσα ήθελε να πει μέσα από αυτήν, για τη φιλμογραφία του γενικότερα αλλά και για τον τρόπο που βλέπει το σύγχρονο ελληνικό σινεμά.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Φωτιά και σταχτη; Στάχτη και μπούρμπερη; Avatar, θα σε δούμε

Οθόνες / Φωτιά και στάχτη; Στάχτη και μπούρμπερη; Avatar, θα σε δούμε

Είναι ένα από τα ελάχιστα blockbusters που μας έχουν απομείνει και αξίζει τον κόπο. Μαζί με το Avatar έχουμε άλλες τρεις ταινίες που αξίζουν την έξοδο στο σινεμά της πόλης!
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ | ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Είναι το «Singapore Sling» η πιο παρεξηγημένη ταινία του ελληνικού σινεμά;

Βιβλίο / Είναι το «Singapore Sling» η πιο παρεξηγημένη ταινία του ελληνικού σινεμά;

Μια συζήτηση με τη Μαρί Λουίζ Βαρθολομαίου Νικολαΐδου για την ταινία που αδικήθηκε στην εποχή της, αλλά σήμερα προκαλεί εκ νέου το ενδιαφέρον, και για την «επιστροφή» της μέσα από ένα βιβλίο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Γιάννης Σολδάτος: «Ο μεγαλύτερος εχθρός μου είναι ο μικροαστισμός» ή «Το σινεμά ως μαζικό λαϊκό θέαμα έχει σχεδόν τελειώσει»

Βιβλίο / Γιάννης Σολδάτος: «Το σινεμά ως μαζικό λαϊκό θέαμα έχει σχεδόν τελειώσει»

Μια συζήτηση με τον σκηνοθέτη, εκδότη και συγγραφέα της συνοπτικής «Ιστορίας του Ελληνικού Κινηματογράφου» που πρόσφατα επανακυκλοφόρησε εμπλουτισμένη και σε ενιαία μορφή από τις εκδόσεις Αιγόκερως.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Aν είχα Πόδια θα σε Κλωτσούσα». Σιγά ρε φίλε, ένα σινεμά ήρθαμε!

Οθόνες / «Aν είχα Πόδια θα σε Κλωτσούσα». Σιγά ρε φίλε, ένα σινεμά ήρθαμε!

Κάνουμε χιούμορ, αλλά η ταινία της Μπρόνστιν παίρνει τα περισσότερα αστέρια της εβδομάδας (με ντεμπούτο A$AP Rocky). Άλλες πέντε ταινίες «βγαίνουν» στα σινεμά από σήμερα και υπάρχει κάτι για όλους.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ποια είναι η καλύτερη και ποια η χειρότερη σειρά του 2025;

Pulp Fiction / Ποια είναι η καλύτερη και ποια η χειρότερη σειρά του 2025;

Pluribus ή All is Fair; Έχουν και τα δύο φανατικούς θαυμαστές που τους χωρίζει μία άβυσσος. Τα βρίσκουν στη μέση ίσως με τον τελευταίο κύκλο του Stranger Things. Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος και Γιάννης Βασιλείου μιλούν για τις τρεις πολυσυζητημένες σειρές στο studio της LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για Παιδιά και Νέους

Οθόνες / Όσα παιδιά βρέθηκαν στην Ολυμπία 29/11-6/12 είδαν πολύ καλό σινεμά

Το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για Παιδιά και Νέους ταξίδεψε για μια εβδομάδα τους θεατές του σε κάθε γωνιά της Γης, από τους καταυλισμούς της Παλαιστίνης μέχρι τις Φιλιππίνες και τα νησιά Γκαλάπαγκος.
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ
Τζον Κασσαβέτης, εξέχων δημιουργός της αμερικανικής αβάν-γκαρντ

Οθόνες / Τζον Κασσαβέτης: «Το καλύτερο location στον κόσμο είναι το ανθρώπινο πρόσωπο»

Γεννήθηκε σαν σήμερα ο Ελληνοαμερικανός σκηνοθέτης και ηθοποιός που έγραψε ιστορία στον κινηματογράφο με σπουδαίες ταινίες όπως οι «Μια γυναίκα εξομολογείται», «Νύχτα Πρεμιέρας», «Γκλόρια» και πολλές ακόμα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η συγκλονιστική «Φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ακούγεται από σήμερα και στην Αθήνα

Οθόνες / Η συγκλονιστική «Φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ακούγεται από σήμερα και στην Ελλάδα

Ένα 6χρονο κορίτσι «φωνάζει» το πιο δυνατό αντιπολεμικό μήνυμα, οι Έλληνες διασκευάζουν Ντίκενς (και το κάνουν πολύ καλά) και άλλες πέντε ταινίες που μπορείτε να δείτε από σήμερα στα σινεμά.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Σινεμά από το μέλλον, για δύο εβδομάδες στην Αθήνα

Οθόνες / Σινεμά από το μέλλον, για δύο εβδομάδες στην Αθήνα

Το Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου της Αθήνας επιστρέφει. Για δύο εβδομάδες θα δούμε μερικές από τις πιο ενδιαφέρουσες ταινίες σύχρονων δημιουργών, παράλληλα με αποκατεστημένες κλασικές που άφησαν εποχή.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beatles νυν και αεί και εις τους αιώνας των αιώνων

Daily / Beatles νυν και αεί και εις τους αιώνας των αιώνων

Η μυθική σειρά οκτώ (συν ένα) επεισοδίων που διασχίζει ολόκληρη την εξωπραγματική διαδρομή του πιο σημαντικού και πιο λατρεμένου συγκρότημα στην ιστορία, επέστρεψε στο Disney + σε νέα, αποκατεστημένη εκδοχή με πεντακάθαρη εικόνα και κρυστάλλινο ήχο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Barry Lyndon»: Η μεγαλειώδης ύβρις ενός όμορφου αριβίστα

Οθόνες / «Barry Lyndon»: Η μεγαλειώδης ύβρις ενός όμορφου αριβίστα

Πενήντα χρόνια μετά την πρώτη προβολή της, η ταινία του Στάνλεϊ Κιούμπρικ παραμένει ένα μεγάλο εικαστικό αριστούργημα και σίγουρα μία από τις ωραιότερες ταινίες που γυρίστηκαν ποτέ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Νταβίντ Πάμπλος: « Το Μεξικό βυθίζεται στη βία εδώ και πολλά χρόνια»

Οθόνες / Νταβίντ Πάμπλος: «Το Μεξικό βυθίζεται στη βία εδώ και πολλά χρόνια»

Βία, καρτέλ ναρκωτικών, τρόμος παντού, σκλάβοι του σεξ αλλά και queer έρωτες στο Μεξικό του σήμερα. Αυτό είναι το σκηνικό της συγκλονιστικής ταινίας «Στον δρόμο» που είδαμε στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης. Ο Μεξικανός σκηνοθέτης μίλησε στη LiFO για τη ζωή στο Μεξικό αλλά και για την τόλμη που χρειάστηκε να γυρίσει μια ταινία με ένα τόσο επικίνδυνο για τη χώρα του θέμα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ