Η άνοδος και η πτώση του οίκου των Μάξγουελ: Σεξ, χρήμα, απληστία και εμπόριο ανηλίκων

Η άνοδος και η πτώση του οίκου των Μάξγουελ: Σεξ, χρήμα, απληστία και εμπόριο ανηλίκων Facebook Twitter
Ο Ρόμπερτ Μάξγουελ σε ένα πάρτι στο γιοτ του με την κόρη του Γκιλέιν και τη σύζυγό του Elisabeth, περ. 1990. Φωτο: Mirrorpix/Getty Images
0

«Υπάρχει ένας κόσμος στον οποίο λειτουργούν οι πλούσιοι και οι ισχυροί και είναι ένας διαφορετικός κόσμος από αυτόν που γνωρίζουμε», λέει ο παραγωγός της σειράς του BBC «The House of Maxwell» Κόλιν Μπαρ, που εστιάζει σε μια οικογένεια η οποία απασχόλησε τα βρετανικά και τα παγκόσμια μέσα ενημέρωσης, μια οικογένεια βουτηγμένη στον πλούτο (των άλλων) και τη διαφθορά, την οικογένεια Μάξγουελ.

Στο ντοκιμαντέρ, το οποίο αναπτύσσεται σε τρία μέρη, πρωταγωνιστούν ο κάποτε πανίσχυρος μεγιστάνας Ρόμπερτ Μάξγουελ και οι διεφθαρμένες πρακτικές του, και η κόρη του Γκιλέιν Μάξγουελ, αγαπημένο παιδί της νεοϋορκέζικης κοσμικής σκηνής, η οποία βρίσκεται από τον Δεκέμβριο του 2021 στη φυλακή κατηγορούμενη για στρατολόγηση και αποπλάνηση ανηλίκων κοριτσιών και γυναικών για λογαριασμό του πρώην εραστή της, του παιδόφιλου δισεκατομμυριούχου Τζέφρι Επστάιν.

Η σειρά υποδηλώνει ότι ο Έπσταϊν γνώριζε τον Ρόμπερτ Μάξγουελ και πιθανώς τον βοηθούσε να βγάλει χρήματα από τη χώρα πριν από τον θάνατό του και ότι η γνωριμία του με την Γκιλέιν ξεκίνησε νωρίτερα από ό,τι πιστεύαμε. Η Γκιλέιν παραμένει στο κελί της σιωπηλή και μάλλον όλα τα ερωτήματα θα μείνουν αναπάντητα.

Η σύλληψη και καταδίκη της Μάξγουελ είναι το τελευταίο κεφάλαιο μιας δυναστείας που μετά τον θάνατο του πατέρα της κλονίστηκε από τις αποκαλύψεις για τα οικονομικά σκάνδαλα αλλά και τις φοβερές διαμάχες ανάμεσα στους κληρονόμους του.

Η άνοδος και η πτώση του Μάξγουελ, του πρώτου μεγάλου μεγιστάνα των σύγχρονων μέσων ενημέρωσης, και η αποκάλυψη της βαθιά διαταραγμένης οικογένειάς του αποτελούν ένα από τα πιο σκανδαλώδη οικογενειακά έπη. Η αυτοκρατορία του εξαθλιώθηκε μέσα στη διαφθορά των ιδρυτών της και κατέρρευσε θεαματικά. Το ντοκιμαντέρ, σαν σαιξπηρικός μύθος, δείχνει τον κόσμο της εξουσίας και τα μυστικά μέσα στα οποία μεγάλωσε η Γκιλέιν μέσα από καθηλωτικές αφηγήσεις.

Η άνοδος και η πτώση του Μάξγουελ, του πρώτου μεγάλου μεγιστάνα των σύγχρονων μέσων ενημέρωσης, και η αποκάλυψη της βαθιά διαταραγμένης οικογένειάς του αποτελούν ένα από τα πιο σκανδαλώδη οικογενειακά έπη. Η αυτοκρατορία του εξαθλιώθηκε μέσα στη διαφθορά των ιδρυτών της και κατέρρευσε θεαματικά. Το ντοκιμαντέρ, σαν σαιξπηρικός μύθος, δείχνει τον κόσμο της εξουσίας και τα μυστικά μέσα στα οποία μεγάλωσε η Γκιλέιν μέσα από καθηλωτικές αφηγήσεις.

Η ιστορία ξεκινά από πολύ παλιά, από τη γέννηση του Ρόμπερτ Μάξγουελ (γεννήθηκε με το όνομα Ján Ludvík Hyman Binyamin Hoch) το 1923 στην Τσεχοσλοβακία. Ήταν μια φτωχή εβραϊκή οικογένεια – οι γονείς και τα έξι αδέλφια του δολοφονήθηκαν στο Άουσβιτς μετά την κατοχή της Ουγγαρίας το 1944 από τη ναζιστική Γερμανία, αλλά ο ίδιος είχε διαφύγει χρόνια νωρίτερα στη Γαλλία. Τον Μάιο του 1940 εντάχθηκε στον τσεχοσλοβακικό στρατό εξόριστος στη Μασσαλία. Το 1945 πήρε μετάλλιο ανδρείας και υπηρέτησε για τα επόμενα δυο χρόνια στο τμήμα Τύπου, στο υπουργείο Εξωτερικών, στο Βερολίνο, ενώ πολιτογραφήθηκε Βρετανός υπήκοος το 1946, αλλάζοντας και το όνομά του του σε Μάξγουελ.

Το 1945, παντρεύτηκε την Μπέτι Μέιναρντ και απέκτησαν εννέα παιδιά. Πέντε από αυτά εργάστηκαν στις επιχειρήσεις του και δύο πέθαναν σε νεαρή ηλικία.  

Μετά τον πόλεμο, ο Μάξγουελ χρησιμοποίησε τις επαφές του με τις συμμαχικές αρχές κατοχής για να ξεκινήσει τις επιχειρήσεις του, και έγινε διανομέας της Springer Verlag στη Βρετανία και τις ΗΠΑ. Το 1951 ίδρυσε την Pergamon Press που εξελίχθηκε σε μεγάλο εκδοτικό οίκο.

Η άνοδος και η πτώση του οίκου των Μάξγουελ: Σεξ, χρήμα, απληστία και εμπόριο ανηλίκων Facebook Twitter
Το 1945, ο Μάξγουελ παντρεύτηκε την Μπέτι Μέιναρντ και απέκτησαν εννέα παιδιά. Φωτο: James Andanson

Μετά από έξι χρόνια ως βουλευτής των Εργατικών κατά τη δεκαετία του 1960, ο Μάξγουελ αγόρασε διαδοχικά τη British Printing Corporation, τις Mirror Group Newspapers και τη Macmillan Publishers, μεταξύ άλλων εκδοτικών εταιρειών. Από την αρχή της εκδοτικής του καριέρας είχε ταλέντο στο να κρύβει τα οικονομικά προβλήματα των εταιρειών του. Έχασε και απέκτησε ξανά την εταιρεία του, ενώ το 1970 ίδρυσε το Maxwell Foundation στο Λιχτενστάιν.

Τον Ιούλιο του 1984 εξαγόρασε τη Mirror Group Newspapers, τον εκδοτικό όμιλο έξι βρετανικών εφημερίδων, συμπεριλαμβανομένης της «Daily Mirror», πράγμα που οδήγησε στον διαβόητο «πόλεμο» με τον Αυστραλό μεγιστάνα Ρούπερτ Μέρντοχ, ιδιοκτήτη των «News of the World» και «The Sun».

Σε αντίθεση με τον Μέρντοχ, που απέφευγε τα φώτα της δημοσιότητας, ο Μάξγουελ βρισκόταν διαρκώς στην τηλεόραση και στα δικά του ταμπλόιντ, σε κοσμικές εκδηλώσεις με την κόρη του Γκιλέιν απαστράπτουσα στο πλευρό του. Οι Βρετανοί τον περιφρονούσαν, τον θεωρούσαν κλόουν, έναν ξένο, αλλά έκαναν δουλειές μαζί του.

Η άνοδος και η πτώση του οίκου των Μάξγουελ: Σεξ, χρήμα, απληστία και εμπόριο ανηλίκων Facebook Twitter
Ο Ρόμπερτ και η Γκιλέιν Μάξγουελ, 13 Οκτωβρίου 1984. Φωτο: Staff/Mirrorpix/Getty Images

Μια σειρά επιχειρηματικές κινήσεις που αφορούσαν υπολογιστές, θεματικά πάρκα, σχολεία ξένων γλωσσών, την αγορά της Macmillan Publishers, οι σχέσεις του με τα ολοκληρωτικά καθεστώτα της ανατολικής Ευρώπης –μάλιστα στο ντοκιμαντέρ υπάρχει ο υπαινιγμός ότι ο Μάξγουελ ήταν κατάσκοπος–, οι δεσμοί του καλύπτουν ένα μεγάλο και αρκετά μυστηριώδες μέρος της ζωής του.

Το Φόρεϊν Όφις υποψιάστηκε ότι ο Μάξγουελ ήταν μυστικός πράκτορας μιας ξένης κυβέρνησης, πιθανώς διπλός ή τριπλός πράκτορας, και «ένας εντελώς κακός χαρακτήρας και σχεδόν σίγουρα χρηματοδοτούμενος από τη Ρωσία». Είχε γνωστούς δεσμούς με τη Βρετανική Μυστική Υπηρεσία Πληροφοριών (MI6), τη σοβιετική KGB και την ισραηλινή υπηρεσία πληροφοριών Μοσάντ. Ο πρώην αρχηγός της KGB Λεονίτν Σεμπάρσιν αποκάλεσε τον Μάξγουελ «ένα ξεχωριστό πρόσωπο». 

Ο Μάξγουελ έζησε μια ζωή γεμάτη επίδειξη, στο Headington Hill Hall, που νοίκιασε για 32 χρόνια από το Συμβούλιο της Οξφόρδης, από το οποίο πετούσε συχνά με το ελικόπτερο του ή έπλεε με το πολυτελές γιοτ του, το «Lady Ghislaine», στο οποίο είχε δώσει το όνομα της αγαπημένης του κόρης.

Η άνοδος και η πτώση του οίκου των Μάξγουελ: Σεξ, χρήμα, απληστία και εμπόριο ανηλίκων Facebook Twitter
Ο Μάξγουελ έζησε στο Headington Hill Hall για 32 περίπου χρόνια. Φωτο: Wiki Commons

Τα χρέη των επιχειρήσεών του ανέρχονταν σε εκατοντάδες εκατομμύρια και ο Μάξγουελ πούλησε το 49 τοις εκατό του μετοχικού κεφαλαίου των εφημερίδων Mirror Group στο κοινό.

Το BBC επίσης δηλώνει για το πρώτο επεισόδιο: «Αδημοσίευτες μυστικές ηχογραφήσεις στελεχών στις επιχειρήσεις του Μάξγουελ δείχνουν τον αυξανόμενο πανικό καθώς αρχίζουν να συνειδητοποιούν ότι υπάρχουν τεράστιες τρύπες στα οικονομικά της εταιρείας του Ρόμπερτ. Βλέπουμε την αρχή ενός σκανδάλου που θα αλλάξει τη ζωή όλων των Μάξγουελ για πάντα». Μάλιστα, η πρώην γραμματέας της Mirror Group Κάρολ Μπραγκόλι λέει ότι ο Μάξγουελ είχε γίνει «καχύποπτος» και «παρανοϊκός» την περίοδο πριν από τον θάνατό του.

Στις 4 Νοεμβρίου 1991, ο Μάξγουελ είχε ένα εριστικό τηλεφώνημα με τον γιο του Κέβιν για μια προγραμματισμένη συνάντηση με την Τράπεζα της Αγγλίας σχετικά με την αθέτηση υποχρεώσεων του Μάξγουελ για δάνεια 50.000.000 λιρών.

Ο Μάξγουελ δεν πήγε στη συνάντηση, αντ' αυτού ταξίδεψε με το γιοτ του στα Κανάρια Νησιά. Την επόμενη μέρα, το πλήρωμα διαπίστωσε ότι αγνοείται. Εικάζεται ότι έπεσε στη θάλασσα από το σκάφος. Το γυμνό σώμα του ανασύρθηκε από τον Ατλαντικό Ωκεανό και μεταφέρθηκε στο Λας Πάλμας. Ότα πέθανε, η αυτοκρατορία του βρέθηκε να έχει χρέος 2 δισεκατομμυρίων λιρών.

Η επίσημη απόφαση της έρευνας που διεξήχθη τον Δεκέμβριο του 1991 ήταν θάνατος από καρδιακή προσβολή σε συνδυασμό με τυχαίο πνιγμό. Ο γιος του απέρριψε την πιθανότητα αυτοκτονίας, λέγοντας: «Πιστεύω ότι είναι πολύ απίθανο να είχε αυτοκτονήσει, δεν ήταν στη νοοτροπία του». Τάφηκε στο Ισραήλ σε μια μεγαλοπρεπή κηδεία.

Η άνοδος και η πτώση του οίκου των Μάξγουελ: Σεξ, χρήμα, απληστία και εμπόριο ανηλίκων Facebook Twitter
Ο Ρόμπερτ Μάξγουελ (δεξ. ), με τον Χένρι Κίσινγκερ (κέντρο) και Ολλανδούς υψηλούς αξιωματούχους στο Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ στο Άμστερνταμ, 11 Απριλίου 1989. Φωτο: Public domain

Ο θάνατός του πυροδότησε την κατάρρευση της εκδοτικής του αυτοκρατορίας καθώς οι τράπεζες ζήτησαν πίσω τα δάνεια. Οι γιοι του προσπάθησαν για λίγο να διατηρήσουν την επιχείρηση ενωμένη αλλά απέτυχαν, καθώς προέκυψε η είδηση ​​ότι ο πρεσβύτερος Μάξγουελ είχε κλέψει εκατοντάδες εκατομμύρια λίρες από τα συνταξιοδοτικά ταμεία των εταιρειών του. 

Παρά τις προσπάθειες των γιων του, οι εταιρείες κατέρρευσαν και υπέβαλαν αίτηση για πτώχευση το 1992. Ο Μάξγουελ είχε χρησιμοποιήσει εκατοντάδες εκατομμύρια λίρες από τα συνταξιοδοτικά ταμεία των εταιρειών του για να στηρίξει τις μετοχές του Mirror Group ώστε να σώσει τις εταιρείες του από τη χρεοκοπία. Η κλοπή των συνταξιοδοτικών ταμείων εξοφλήθηκε εν μέρει από τα δημόσια ταμεία. Το αποτέλεσμα ήταν ότι οι συνταξιούχοι λάμβαναν περίπου το ήμισυ του εταιρικού συνταξιοδοτικού δικαιώματος. Οι δυο γιοι του δικάστηκαν για συνωμοσία με σκοπό την απάτη.

Η άνοδος και η πτώση του οίκου των Μάξγουελ: Σεξ, χρήμα, απληστία και εμπόριο ανηλίκων Facebook Twitter
Ο Ίαν Μάξουελ την ημέρα της δίκης. Φωτο: APE/Andrew WINNING
Η άνοδος και η πτώση του οίκου των Μάξγουελ: Σεξ, χρήμα, απληστία και εμπόριο ανηλίκων Facebook Twitter
Ο Κέβιν Μάξγουελ.

Στο τρίτο επεισόδιο της σειράς ο φακός φωτίζει την πιο «διάσημη» κληρονόμο του, την κόρη του Γκιλέιν Μάξγουελ. Ζούσε μια λαμπερή και πολυέξοδη ζωή στη Νέα Υόρκη, αν και οι πηγές του εισόδηματός της παρέμεναν θολά. Προφανώς προέρχονταν από τα χρήματα που είχε βγάλει εκτός Μεγάλης Βρετανίας ο πατέρας της. Άλλωστε, όταν συνελήφθη για την ανάμειξή της στην υπόθεση Επστάιν σε ένα ερημικό σπίτι μέσα σε δάσος, αποκαλύφθηκε ότι το είχε αγοράσει δίνοντας ένα εκατομμύριο δολάρια μετρητά. Ο φίλος της ο πρίγκιπας Άντριου ήταν το μεγάλο της ατού ώστε να μπαίνει στα μεγάλα σαλόνια, κυκλοφορώντας στη συνέχεια ως σύντροφος του μυστηριώδους ζάμπλουτου Τζέφρι Επστάιν.

Τον Ιούλιο του 2020, η Γκιλέιν Μάξγουελ συνελήφθη στο Νιου Χάμσαϊρ των ΗΠΑ και κατηγορήθηκε για έξι ομοσπονδιακά εγκλήματα που αφορούσαν εμπορία ανηλίκων, αποπλάνηση για εγκληματική σεξουαλική δραστηριότητα και συνωμοσία για να δελεάσουν παιδιά που εμπλέκονται σε παράνομες σεξουαλικές πράξεις, τα οποία φέρεται να συνδέονται με το κύκλωμα σεξουαλικής διακίνησης του Τζέφρι Έπσταϊν, που είχε αυτοκτονήσει στη φυλακή τον προηγούμενο χρόνο.

Όταν κατηγορήθηκε, τα αδέλφια της βγήκαν από την αφάνεια για να την απεικονίσουν ως θύμα. Η ίδια δεν ομολόγησε καμία της πράξη, μάλιστα περιφρονούσε τους δημοσιογράφους κάνοντας σκίτσα τους κατά τη διάρκεια της ακροαματικής διαδικασίας.

Η πιο συγκλονιστική είναι η μαρτυρία της Ζιλιέτ Μπράιαντ, θύματος του Επστάιν. Μιλώντας για πρώτη φορά δημόσια, κάνει λόγο για κατ' επανάληψη κακοποίηση σε ηλικία 20 ετών από τον Επστάιν στο ιδιωτικό του νησί. «Η κρεβατοκάμαρά του ήταν πάντα σκοτεινή και κρύα», λέει. «Βγήκα από το σώμα μου και τον άφησα να κάνει ό,τι ήθελε». Ήταν τρομοκρατημένη, αλλά αυτό άρεσε στον Επστάιν. Το δίκτυο κακοποίησης της Μάξγουελ και του Επστάιν δούλευε σαν εργοστάσιο, με την Γκιλέιν να στρατολογεί γυναίκες και κορίτσια από όλο τον κόσμο και να τα δίνει στον φίλο της. «Το έκανε πολύ καλά» λένε οι μάρτυρες.

Τριάντα χρόνια μετά τη συζήτηση για το αν ο Ρόμπερτ Μάξγουελ πέθανε από ατύχημα, αυτοκτονία ή δολοφονία, οι δημιουργοί αυτού του ντοκιμαντέρ γνωρίζουν ότι δεν έχουν τον τελευταίο λόγο. «Θα βγουν περισσότερα τα επόμενα δύο χρόνια», λέει ο Κόλιν Μπαρ. «Δεν έχω ιδέα πού θα πάει αυτή η ιστορία».

Το τρέιλερ του ντοκιμαντέρ.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Πρώην σύντροφος του Μπόρις Τζόνσον γράφει για την Γκισλέιν Μάξγουελ: «Μου έκανε μάθημα στοματικού σεξ»

Διεθνή / Πρώην σύντροφος του Μπόρις Τζόνσον γράφει για την Γκισλέιν Μάξγουελ: «Μου έκανε μάθημα στοματικού σεξ»

Η Πετρονέλα Γουάιτ γράφει στην Sun για την γυναίκα που καταδικάστηκε πρόσφατα για στρατολόγηση και αποπλάνηση νεαρών κοριτσιών προκειμένου να τα κακοποιεί σεξουαλικά ο Τζέφρι Επστάιν
THE LIFO TEAM

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

The Review / «Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Γιάννης Καντέα-Παπαδόπουλος, κριτικός στο Αθηνόραμα, αναλύουν τη νέα ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ, που μόλις κυκλοφόρησε στις αίθουσες και τρομάζει τους Αμερικανούς θεατές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου μιλούν για την αγαπημένη εκπομπή των booklovers

Οθόνες / «Βιβλιοβούλιο»: Μια διόλου σοβαροφανής τηλεοπτική εκπομπή για το βιβλίο

Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου ήταν κάποτε «ανταγωνιστές». Και πια κάνουν μαζί την αγαπημένη εκπομπή των βιβλιόφιλων, τη μοναδική που υπάρχει για το βιβλίο στην ελληνική τηλεόραση, που επικεντρώνεται στη σύγχρονη εκδοτική παραγωγή και έχει καταφέρει να είναι ευχάριστη και ενημερωτική.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μην ανοίγεις την πόρτα

Οθόνες / «Μην ανοίγεις την πόρτα»: Το χειροποίητο αλλά καθόλου ερασιτεχνικό θρίλερ των Unboxholics

Η πρώτη τους ταινία είναι λογικό να αποτελεί τη συνισταμένη των επιρροών τους αλλά και τόσο παρήγορο να συνορεύει με ένα λιντσικό σύμπαν ψυχολογικού θρίλερ, αντί να αναπαράγει απότομες τρομάρες και δωρεάν ανατριχίλες. 
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία  στη μνήμη

Daily / The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία στη μνήμη

Σατιρικό δράμα και περιπέτεια κατασκοπίας συγχρόνως, η νέα φιλόδοξη σειρά του HBO διαθέτει, ανάμεσα στα άλλα σημαντικά της ατού, τον Παρκ Τσαν-γουκ στη σκηνοθεσία και τον Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ σε τέσσερις διαφορετικούς ρόλους.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Τελικά, είναι ο Τομ Ρίπλεϊ γκέι; 

Βιβλίο / Τελικά, είναι γκέι ο Τομ Ρίπλεϊ;

Το ερώτημα έχει τη σημασία του. Η δολοφονία του Ντίκι Γκρίνλιφ από τον Ρίπλεϊ, η πιο συγκλονιστική από τις πολλές δολοφονίες που διαπράττει σε βάθος χρόνου ο χαρακτήρας, είναι και η πιο περίπλοκη επειδή είναι συνυφασμένη με τη σεξουαλικότητά του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Pulp Fiction / Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Ο Κόπολα πούλησε τα φημισμένα αμπέλια του και σκάρωσε ένα από τα ακριβότερα στοιχήματα στην ιστορία του σινεμά. Όμως, το Φεστιβάλ Καννών των auteurs και των κινηματογραφιστών αιχμής έχει τόση ανάγκη τους καταξιωμένους δημιουργούς μιας αλλοτινής εποχής;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιώργος Αρβανίτης: «Έλεγα "είμαι καλύτερος" και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Οι Αθηναίοι / Γιώργος Αρβανίτης: «Πείσμωνα για να γίνω ο καλύτερος και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Από μια νιότη γεμάτη αντιξοότητες, ο τροχός για εκείνον γύρισε, η ζωή του στράφηκε στο φως και έγινε βιβλίο. Η Ευρώπη τον ανακάλυψε από τις ταινίες του Αγγελόπουλου, στις ιστορίες του πρωταγωνιστούν ο Φίνος, ο Μαστρογιάνι και ο Κουροσάβα. Ο πολυβραβευμένος διευθυντής φωτογραφίας που ήταν «πάντα την κατάλληλη στιγμή στο κατάλληλο μέρος» είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Εμφύλιος πόλεμος

Οθόνες / «Εμφύλιος πόλεμος»: Μυθοπλαστική εικασία ή ρεαλιστικό σενάριο;

Με μια φιλμογραφία γεμάτη ζόμπι, κλώνους και αποκυήματα φαντασίας, αυτή είναι η λιγότερο αλληγορική ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ που επιλέγει να μην εξηγήσει τις αιτίες του διχασμού, επιμένει σε μια πολιτική ασάφεια και δεν κατονομάζει τον Τραμπ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Baby Reindeer: Ποτέ η φράση “sent from my iPhone” δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Daily / Baby Reindeer: Ποτέ η φράση «sent from my iPhone» δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Ισορροπώντας ανάμεσα στο θρίλερ, το κοινωνικό δράμα και τη μαύρη κωμωδία, η αυτοβιογραφική σειρά του Netflix αφηγείται με συνταρακτικό τρόπο μια αληθινή ιστορία κακοποίησης, μαζοχισμού και τραύματος.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Οθόνες / Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Το laugh track στις κωμικές σειρές αντιπροσώπευε την ψευδαίσθηση μιας κοινότητας, αλλά τώρα ακόμη κι αυτή η ψευδαίσθηση έχει χάσει τη λάμψη της. Καμία σειρά με γέλιο-κονσέρβα δεν έχει κερδίσει το βραβείο Emmy καλύτερης κωμωδίας εδώ και σχεδόν 20 χρόνια.
THE LIFO TEAM
Σάκης Καρπάς: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Οθόνες / Unboxholics: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Καθώς το «Μην ανοίγεις την πόρτα», το σκηνοθετικό ντεμπούτο των Unboxholics, ετοιμάζεται να βγει στις αίθουσες, ο Σάκης Καρπάς μας μιλά για το δάσος και άλλα πράγματα που τους τρομάζουν, για αγαπημένες ταινίες και games τρόμου, αλλά και για την άδικη δαιμονοποίηση των gamers.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των 90s;

Pulp Fiction / Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των '90s;

Είναι η δεκαετία του '90 η καλύτερη όλων στο σινεμά; Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος συζητά με την κριτικό και αρθρογράφο της LiFO Ειρήνη Γιαννάκη για τη δεκαετία που ξεκίνησε με το «Pretty Woman», το «Goodfellas», το «Χορεύοντας με τους λύκους» και το «Μόνος στο σπίτι» και έκλεισε με τα «Μάτια ερμητικά κλειστά», την «Έκτη αίσθηση», το «Matrix» και το «Fight Club».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Ghostwatch»: H ταινία τρόμου που προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό

Οθόνες / «Ghostwatch»: Γιατί αυτή η ταινία τρόμου προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό το 1992;

H κυκλοφορία του «Late Night with the Devil» στους κινηματογράφους ξαναφέρνει στην επικαιρότητα μια πρωτοποριακή και πέρα για πέρα ανατριχιαστική δημιουργία του BBC, που προκάλεσε πανικό και ακραίες αντιδράσεις στη Βρετανία το 1992, οδηγώντας έναν νεαρό τηλεθεατή στην αυτοκτονία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Οθόνες / Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Ο διάσημος Ελληνογάλλος σκηνογράφος του Χόλιγουντ μιλά στη LiFO για την τέχνη του, για το «Independence Day», το «Dark City», το «Poor Things» και την «Barbie», και για τότε που ο Φίντσερ του ζήτησε να του σχεδιάσει έναν δονητή.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Back to Black»: Aξίζει η κινηματογραφική βιογραφία της Έιμι Γουάινχαουζ

The Review / «Back to Black»: Είναι η ταινία για την Έιμι Γουάινχαουζ αντάξια του μύθου της;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Άκης Καπράνος είδαν την ταινία της Σαμ Τέιλορ-Τζόνσον μέχρι τέλους, επιβίωσαν και βρέθηκαν στο στούντιο της LiFO για να συζητήσουν για την εμπειρία τους και για τα στοιχεία που κάνουν καλή μια κινηματογραφική μουσική βιογραφία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Kirsten Dunst: «Το σενάριο του Ευθύμη Φιλίππου για το “Kinds of Kindness” είναι ό,τι πιο weird έχω διαβάσει ποτέ!»

Οθόνες / Kirsten Dunst: «Το σενάριο του Ευθύμη Φιλίππου για το “Kinds of Kindness” είναι ό,τι πιο weird έχω διαβάσει ποτέ»

Με αφορμή τον πολυσυζητημένο «Εμφύλιο Πόλεμο» του Άλεξ Γκάρλαντ, η Αμερικανίδα ηθοποιός συζητά με τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο για τους ρόλους που την απελευθερώνουν, για την ανάγκη να υπάρχουν γυναίκες ηγέτιδες στην πολιτική, για τα πιο ιδιαίτερα σενάρια που έχουν πέσει στα χέρια της, όπως αυτό της τελευταίας ταινίας του Γιώργου Λάνθιμου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ