Χρυσές Σφαίρες: Η «Επιστροφή» προηγείται

Χρυσές Σφαίρες: Η «Επιστροφή» προηγείται Facebook Twitter
The Revenant
1

Αυτή την αποφράδα ημέρα του θανάτου του σπουδαίου Ντέιβιντ Μπόουι οι ανταποκριτές ξένου Τύπου του Χόλιγουντ, εσκεμμένα ελπίζω, προσπάθησαν να δηλώσουν κάτι παραπάνω από την επιθυμία τους να φωτογραφίζονται με τους σταρ και να χαριεντίζονται μαζί τους στη λαμπερή βραδιά που διοργανώνουν. Βραβεύοντας την «Επιστροφή» ως καλύτερη δραματική ταινία, και τον σκηνοθέτη της, Αλεχάντρο Γκονζάλες Ινιάριτου (ενώ πέρσι είχαν προτιμήσει τον Ρίτσαρντ Λινκλέιτερ με το «Boyhood»), πριμοδότησαν όχι μόνο μια ταινία που προφανώς τους άρεσε αλλά ένα ολόκληρο είδος που, όπως και οι αφανείς πρωταγωνιστές της ταινίας, οι ιθαγενείς Ινδιάνοι στο αφιλόξενο, δολοφονικό περιβάλλον της Αμερικής του 19ου αιώνα, τελεί υπό εξαφάνιση.

Δεν είναι τυχαίο που ο Σον Πεν, πρώτη επιλογή του Ινιάριτου για τον ρόλο που κατέληξε στον Λεονάρντο Ντι Κάπριο, παρομοίασε την ταινία με το «Αποκάλυψη Τώρα» σε κλίμακα και έμπνευση. «Όλοι εδώ μέσα γνωρίζουμε ότι ο πόνος που βιώνουμε γυρίζοντας μια ταινία είναι προσωρινός, ενώ η ταινία αιώνια, οπότε δεν μας νοιάζει...» είπε ο Ινιάριτου και καταχειροκροτήθηκε.

Η «Επιστροφή» στοίχισε 135 εκατομμύρια δολάρια, έκανε μήνες να γυριστεί, ο παραγωγός Άαρον Μίλτσαν δεν κιότεψε ούτε στιγμή και όλο το συνεργείο και οι ηθοποιοί υποβλήθηκαν στα μαρτύρια του Ιώβ, λόγω παγωνιάς, κακών καιρικών συνθηκών και συνεχών αλλαγών στα πλάνα, επειδή ο μάγος οπερατέρ Τσίβο Λουμπέσκι επέμενε να κυνηγάει αποκλειστικά το φυσικό φως και ο Ινιάριτου είχε ένα συγκεκριμένο και ανυποχώρητο όραμα – και, κακά τα ψέματα, έχοντας μόλις κερδίσει ένα Όσκαρ για το «Birdman», του χαρίστηκε η ευκαιρία να είναι δύσκολος. Σε μια βιομηχανία που επενδύει μόνο εκεί όπου κερδίζει, και οι καλλιτεχνικές παραγωγές όχι μόνο δεν προσελκύουν μεγάλα ποσά αλλά δεν εγκρίνονται καν, η υλοποίηση της «Επιστροφής» παραπέμπει σε πιο ρωμαλέες και ρισκαδόρικες δεκαετίες και δεν είναι τυχαίο που ο Σον Πεν, πρώτη επιλογή του Ινιάριτου για τον ρόλο που κατέληξε στον Λεονάρντο Ντι Κάπριο, παρομοίασε την ταινία με το «Αποκάλυψη Τώρα» σε κλίμακα και έμπνευση. «Όλοι εδώ μέσα γνωρίζουμε ότι ο πόνος που βιώνουμε γυρίζοντας μια ταινία είναι προσωρινός, ενώ η ταινία αιώνια, οπότε δεν μας νοιάζει...» είπε ο Ινιάριτου και καταχειροκροτήθηκε. Το «Spotlight», το θεωρητικό φαβορί για τις Σφαίρες και τα Όσκαρ, δεν συγκίνησε σε καμία κατηγορία και έφυγε από την απονομή με άδεια χέρια. Περιμένει πλέον τους παραγωγούς και τους σκηνοθέτες να δώσουν τον δικό τους τόνο στα βραβεία των σωματείων τους, που ανακοινώνονται σε λίγες εβδομάδες.

Χρυσές Σφαίρες: Η «Επιστροφή» προηγείται Facebook Twitter
Αλεχάντρο Γκονζάλες Ινιάριτου και Λεονάρντο Ντι Κάπριο στα γυρίσματα του «The Revenant»

Ο Ντι Κάπριο, επίσης, βραβεύτηκε για την ερμηνεία του. Οι Σφαίρες τον έχουν ανταμείψει ξανά στο παρελθόν, αλλά η αποδοχή του μέσα στη σάλα, θετική, με επευφημίες και αναγνώριση για έναν απαιτητικό ρόλο ζωής, και όχι μόνο για μια καλή ερμηνεία, του δίνουν προβάδισμα σαφές και καθαρό και για τα υπόλοιπα βραβεία ή, μάλλον, μια ένδειξη για τη σαρωτική επικράτησή του έναντι ενός σπουδαίου ηθοποιού φέτος, του Μάικλ Φασμπέντερ, που ως Στιβ Τζομπς έκανε ένα μικρό θαύμα, αλλά φαίνεται πως θα είναι ο παράνυμφος στη θέση που τόσα χρόνια ζέσταινε ο Ντι Κάπριο στα Όσκαρ. Κοντολογίς, καπριόφιλοι, μην ανησυχείτε φέτος, μόνο μια κλοπή θα του στερήσει το Όσκαρ που τόσο επιθυμείτε γι’ αυτόν.

Σε μια χρονιά με πολλές καλές γυναικείες ερμηνείες, η Μπρι Λάρσον για το συγκλονιστικό «Room» έχει το πάνω χέρι, σε μια περίπτωση ερμηνείας που είναι περισσότερο αξιοποίηση σπουδαίου, ίσως και once in a lifetime ρόλου. Όπως έκατσε η μπίλια στην άγνωστη και νεαρή τότε Χίλαρι Σουάνκ, έτσι έτυχε αυτό το φοβερό λαχείο στη Λάρσον που γνωρίζαμε από μικρούς ρόλους σε συμπαθείς ταινίες και λίγο από την τηλεόραση και ελάχιστα από ένα λανσάρισμα μουσικής καριέρας που δεν ευοδώθηκε πραγματικά. Στην ταινία είναι ανατριχιαστικά καλή και το γεγονός ότι δεν μας είναι οικεία βαθαίνει την εντύπωση που αφήνει ως νεαρή μητέρα που ζει με τον πεντάχρονο γιο της σε ένα δωμάτιο, φυλακισμένη από έναν ψυχοπαθή που την είχε απαγάγει 7 χρόνια νωρίτερα.

Χρυσές Σφαίρες: Η «Επιστροφή» προηγείται Facebook Twitter
Μπρι Λάρσον στο «Room»

Πλάκα έγινε με τη «Διάσωση» του Ρίντλεϊ Σκοτ, που τελικά κέρδισε στις κατηγορίες Καλύτερης Κωμωδίας/Μιούζικαλ και Καλύτερου Ηθοποιού Κωμωδίας/Μιούζικαλ για τον Ματ Ντέιμον. Κωμωδία; «Όχι, βασικά μιούζικαλ» απάντησε ο Ντέιμον στα παρασκήνια όταν ερωτήθηκε για μια ακόμη αμφισβητήσιμη, στα όρια της κωμωδίας, διαχωριστική επιλογή της Ένωσης Ανταποκριτών, στην απέλπιδα προσπάθειά της να χωρέσει πολλούς όμορφους σε ένα δωμάτιο και να ανεβάσει την τηλεθέαση. Ο παρουσιαστής Ρίκι Τζερβέις δεν άφησε ασχολίαστο το πόσο γέλιο είχε η «Διάσωση», ο σκηνοθέτης του «Spy», Πολ Φέιγκ τουίταρε πως πρωταρχικός σκοπός μιας κωμωδίας είναι να κάνει τον κόσμο να γελάσει (διαμαρτυρόμενος πως ο συναγωνισμός δεν είναι δίκαιος) και, τη στιγμή της παραλαβής του βραβείου, ο σερ Ρίντλεϊ έκανε με το χέρι την κίνηση «δεν νομίζω», όταν ανέφερε πως η ταινία βρέθηκε στην κατηγορία της κωμωδίας και του μιούζικαλ, αλλά ευχαρίστησε για την αναγνώριση, προσθέτοντας ότι νόμιζε πως η Χρυσή Σφαίρα θα του δινόταν κάποια στιγμή, μετά θάνατον...

Ο Τζερβέις επαναλάμβανε πως οι Χρυσές Σφαίρες είναι άχρηστα βραβεία, δεν αφορούν παρά μόνο τους νικητές, πως εκείνος έχει τρία (ένα για βιβλιοστάτη, ένα για την πόρτα κι ένα για να το βάζει στον κώλο του!) και συμφώνησε ότι δεν θα προσβάλει κανέναν, αλλιώς θα τον απέσυρε βιαίως ο πρόεδρος της Ένωσης, τον οποίο, ωστόσο, ρεζίλεψε λίγο αργότερα, χαρακτηρίζοντάς τον εξίσου καταθλιπτικό με τις νεκρολογίες. Ουσιαστικά, ο Βρετανός κωμικός δεν ξεστράτισε από την επιθετική πεπατημένη των προηγούμενων εμφανίσεών του, αλλά δεν βρήκε το κατάλληλο υλικό για να επιτεθεί σε κάποιον με κακία, όπως στο παρελθόν, εκτός από τον Μελ Γκίμπσον, για τον οποίο δεν έβρισκε κάτι καλό να πει, ώσπου, υποτίθεται, του ήρθε και κάτι θετικό: «Θα έπινα μαζί του ένα ποτό πιο ευχάριστα απ’ ό,τι με τον Μπιλ Κόσμπι».

Χρυσές Σφαίρες: Η «Επιστροφή» προηγείται Facebook Twitter
Lady Gaga στο «American Horror Story»

Ο Κουέντιν Ταραντίνο παρέλαβε το βραβείο μουσικής για τον απόντα, 87χρονο θρύλο Ένιο Μορικόνε, τον οποίο θεωρεί καλύτερο και από τον Σούμπερτ και τον Μότσαρτ, η Τζένιφερ Λόρενς είπε πως θα ήθελε να ταφεί δίπλα στον ευεργέτη της, Ντέιβιντ Ο’Ράσελ, που της έχει δώσει όλους τους τιμημένους ρόλους της, η Κέιτ Γουίνσλετ ξαφνιάστηκε πραγματικά που βραβεύτηκε για τον δεύτερο ρόλο της στο «Jobs» σε μια κατηγορία όπου ξεχώριζαν άλλες, ο Άαρον Σόρκιν δικαίως τιμήθηκε για την πιο ιδιοφυή λογόρροια της χρονιάς, για το σενάριό του στην ίδια ταινία, ενώ το τραβηγμένο βραβείο της βραδιάς δεν ήταν αυτό στον Σαμ Σμιθ για το τραγούδι του «Spectre» αλλά για την ερμηνεία της Lady Gaga στο «American Horror Story»: δεν έχω άποψη επί του θέματος γιατί δεν το έχω παρακολουθήσει, αλλά διάβασα τις αναλύσεις των ξένων media και, απ’ ό,τι είδα στην απονομή, η φωτογενής υποψηφιότητα είχε συνέχεια επί του βήματος, με μια μεταλλαγμένη προς το σοβαρότερο Gaga, αλά Μέριλιν στο Βερσάτσε της, να αυτοπαρομοιάζεται με τη Σερ στο «Κάτω από τη λάμψη του φεγγαριού» και να εξομολογείται πως ονειρευόταν μια καριέρα ηθοποιού πριν γίνει τραγουδίστρια, δίνοντας την εντύπωση πως το θέλει κολασμένα να γίνει αποδεκτή σιγά-σιγά από την κινηματογραφική κοινότητα – τώρα που τα μουσικά την έχουν στριμώξει λίγο, και που μπορεί και να τα βαρέθηκε. Οι Χρυσές Σφαίρες φάνηκαν να την σπρώχνουν με μαεστρία ιμπρεσάριου προς τη νέα της κατεύθυνση, ενορχηστρώνοντας τη μετάβαση βελούδινα, σαν το «A star is born». Σε αυτά είναι προφανώς καλοί εκεί στις Σφαίρες, γιατί, όπως θυμήθηκε και ο Ντενζέλ Γουόσινγκτον στη βράβευση για το σύνολο του έργου του, σε μια αμήχανη και σκόρπια του στιγμή, κατά την οποία ανέβασε πάνω στη σκηνή την οικογένειά του και ξέχασε τα λόγια του: «Ο Φρέντι Φιλντς (παραγωγός και σύζυγος της Κορίνας Τσοπέη) μου είχε πει: “Να κάνεις λίγο παρέα με τους ανταποκριτές ξένου Τύπου, να τους μιλήσεις, να φας μαζί τους, να βγάλεις φωτογραφίες διαβάζοντας τα περιοδικά τους και να δεις που θα σου δώσουν ένα βραβείο”. Και μου έδωσα τότε την πρώτη μου Χρυσή Σφαίρα!».

Η φετινή τελετή απονομής των βραβείων Χρυσής Σφαίρας μεταδόθηκε, όπως κάθε χρόνο, ζωντανά και αποκλειστικά στα Novacinema, τα κινηματογραφικά κανάλια της Nova που μεταδίδουν, σε πρώτη προβολή τις πιο πρόσφατες ταινίες και σειρές από τα μεγαλύτερα studios του Hollywood, αλλά και τα κορυφαία κινηματογραφικά βραβεία, με αποκορύφωμα τα Όσκαρ. Και για όσους δεν ξενύχτησαν για να παρακολουθήσουν την τελετή απονομής των Χρυσών Σφαιρών, αυτή θα προβληθεί σε μαγνητοσκόπηση και με ελληνικούς υποτίτλους, σήμερα (Δευτέρα 11 Ιανουαρίου) στις 20:30, από τα κανάλια Novacinema

1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

To αριστουργηματικό Ran του Κουροσάβα και 8 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Οθόνες / To αριστουργηματικό Ran του Κουροσάβα και 8 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Μια ταινία βασισμένη σε βιβλίο του Στίβεν Κινγκ, η επιστροφή του Ντάρεν Αρονόφσκι, η καλύτερη ταινία του Κουροσάβα σε επανέκδοση και το τέταρτο μέρος της σειράς ταινιών θρίλερ «Το Κάλεσμα» – Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
«Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ζωντανεύει στη Βενετία

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ζωντανεύει στη Βενετία

Έκκληση από τους συντελεστές της ταινίας της Κάουτερ Μπεν Χάνια να σταματήσουν επιτέλους οι δολοφονίες παιδιών στη Γάζα, με αφορμή το σπαρακτικό τηλεφώνημα της 6χρονης Παλαιστίνιας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
A House of Dynamite

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «House of Dynamite»: Η Κάθριν Μπίγκελοου πατάει το κουμπί – και μας κόβει την ανάσα

Με χειρουργική ακρίβεια, η πρώτη γυναίκα που τιμήθηκε με Όσκαρ σκηνοθεσίας μας πείθει ανατριχιαστικά για τον επικείμενο πυρηνικό όλεθρο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο μάγος του Κρεμλίνου

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Ο μάγος του Κρεμλίνου»: Ο ρυθμιστής του Πούτιν δεν χωρά σε ταινία

Πίσω από το ψυχρό πρόσωπο της εξουσίας, κρύβεται ο ψίθυρος ενός σύγχρονου Ρασπούτιν. Ο Ολιβιέ Ασαγιάς τον ακολουθεί – αλλά μήπως τον πρόδωσε η φόρμα;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
No other choice

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «No other choice»: Η ταινία που θα οδηγήσει τον Παρκ Τσαν-γουκ στα Όσκαρ

Ο Κορεάτης σκηνοθέτης παραμένει ένας από τους μεγάλους σύγχρονους κινηματογραφιστές, αν και η αντικαπιταλιστική του σάτιρα «No other choice» δεν είναι η καλύτερή του ταινία.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Είναι σαν να κάνεις τον Δράκουλα χορτοφάγο»: Γιατί το σέξι τέρας του Φρανκενστάιν που παίζει ο Τζέικομπ Ελόρντι είναι λάθος

Οθόνες / Γιατί το σέξι τέρας του νέου «Φρανκενστάιν» είναι λάθος

Στη διασκευή του κλασικού μυθιστορήματος της Μέρι Σέλεϊ από τον Γκιγιέρμο ντελ Τόρο πρωταγωνιστεί ο «εξωφρενικά όμορφος» Τζέικομπ Ελόρντι στον ρόλο του τέρατος – πράγμα που έχει ως αποτέλεσμα μια ταινία χωρίς ειρμό. 
THE LIFO TEAM
O Στίβεν Κινγκ στο σινεμά: Οι 10 καλύτερες μεταφορές

Οθόνες / O Στίβεν Κινγκ στο σινεμά: Οι 10 καλύτερες μεταφορές

Είναι εντυπωσιακός ο αριθμός διασκευών του έργου του δημοφιλούς συγγραφέα που θα δούμε στο πανί, στο γυαλί και στο σανίδι, κι αυτό στάθηκε αφορμή για ένα αφιέρωμα στις καλύτερες ταινίες που ενέπνευσαν τα γραπτά του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Φρανκενστάιν: Ένα θεσπέσιο μελόδραμα που σε παρασύρει και σε ματώνει

Ανταπόκριση από τη Βενετία / Φρανκενστάιν: Ένα θεσπέσιο μελόδραμα που σε παρασύρει και σε ματώνει

O Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο θα έκανε την Μέρι Σέλεϊ περήφανη. Ο δικός του Φρανκενστάιν κατορθώνει να μην προδώσει το πνεύμα του πολυδιασκευασμένου μυθιστορήματός της.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
After the Hunt: Το #MeToo στα χέρια του Λούκα Γκουαντανίνο είναι μια μπερδεμένη υπόθεση

Ανταπόκριση από τη Βενετία / After the Hunt: Το #MeToo στα χέρια του Γκουαντανίνο είναι μια μπερδεμένη υπόθεση

Ο Λούκα Γκουαντανίνο νοσταλγεί τη χαμένη τέχνη του διαλόγου, αλλά το After the Hunt χάνει το δίκιο του στην ακαδημαϊκή φλυαρία και τις σεναριακές αστοχίες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Όλα του γάμου δύσκολα: 10 ταινίες για να δείτε μετά το «Ρόουζ εναντίον Ρόουζ»

Οθόνες / Όλα του γάμου δύσκολα: 10 ταινίες για να δείτε μετά το «Ρόουζ εναντίον Ρόουζ»

Από το «Awful Truth» του Λίο ΜακΚάρεϊ στο «Gone Girl» του Ντέιβιντ Φίντσερ κι από τις μπεργκμανικές «Σκηνές από έναν γάμο» στο «Revolutionary Road» του Σαμ Μέντες, ανατρέχουμε σε δέκα ταινίες για όσους ενώθηκαν ενώπιον Θεού κι ανθρώπων «μέχρι να τους χωρίσει ο θάνατος».   
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
ΒΟΥΓΟΝΙΑ

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Βουγονία»: Κριτική για τη νέα ταινία του Γιώργου Λάνθιμου

«Είναι περιπέτεια η "Βουγονία", fun και πιο περίπλοκη απ’ ότι δείχνει» - Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος καταγράφει τις εντυπώσεις του από την παγκόσμια πρεμιέρα της ταινίας στο 82ο Φεστιβάλ Βενετίας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Terence Stamp (1938-2025): Ο μάγκας του Λονδίνου που θα γινόταν Τζέιμς Μποντ

Οθόνες / Terence Stamp (1938-2025): Ο μάγκας του Λονδίνου που θα γινόταν Τζέιμς Μποντ

«Το άτακτο αγόρι του βρετανικού σινεμά βρήκε τον δρόμο του σε ώριμες επιλογές, είτε παίζοντας κάποιον αδυσώπητο κακό είτε αφήνοντας τα λακωνικά του διακριτικά σαν στάμπα, όνομα και πράγμα, σε σύντομες εμφανίσεις – εννοείται πως έχει υποδυθεί και τον διάβολο!»
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
The Karate Kid: Πώς η «ταινιούλα που δεν θα έβλεπε κανείς» εξελίχθηκε σε παγκόσμιο φαινόμενο

Οθόνες / The Karate Kid: Πώς η «ταινιούλα που δεν θα έβλεπε κανείς» εξελίχθηκε σε παγκόσμιο φαινόμενο

Η ταινία σημάδεψε μια γενιά εφήβων που φαντασιώνονταν ότι θα αντιστεκόντουσαν ηρωικά στους νταήδες που τους κακοποιούσαν καθημερινά. Και τώρα, ο μύθος επιστρέφει για έκτη φορά στην οθόνη, με πρωταγωνιστές τον Τζάκι Τσαν και τον Ραλφ Μάτσιο
THE LIFO TEAM
Ο άνθρωπος που έφερε την μαύρη μουσική κουλτούρα στο σαλόνι εκατομμυρίων σπιτιών

Daily / Ο άνθρωπος που έφερε τη μαύρη μουσική κουλτούρα στο σαλόνι εκατομμυρίων σπιτιών

Το ντοκιμαντέρ «Sunday Best: The untold story of Ed Sullivan» αναδεικνύει τη συμβολή του Εντ Σάλιβαν και της δημοφιλέστατης τηλεοπτικής εκπομπής του στην ανάδειξη τεράστιων μορφών της μαύρης μουσικής, από τη Nίνα Σιμόν και τον Τζέιμς Μπράουν μέχρι την Tίνα Τέρνερ και τον Στίβι Γουόντερ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ

σχόλια

1 σχόλια
Λίο ταλεντάρα ήρθε η στιγμή να την σηκώσουμε την κούπα φέτος! Επιτέλους! Εσύ Μάικλ να περιμένεις την σειρά σου, θα έρθει και η δική σου η ώρα. Εδώ δεν στο έδωσαν για το shame,θα στο δώσουν τώρα?