Happy Groundhog Day!

Happy Groundhog Day! Facebook Twitter
O Μπιλ Μάρεϊ
1

Το διαδίκτυο και τα social media σήμερα κατακλύζονται με ευχές και αναφορές στη Μέρα της Μαρμότας, που κάποιοι την γιορτάζουν κανονικά στους δρόμους (όπως τη γιόρταζαν σε όλη τους τη ζωή) και άλλοι γελώντας στο σπίτι τους με τα παθήματα του Μπιλ Μάρεϊ, σε ένα σπάνιο πάντρεμα ενός παραδοσιακού εθίμου με την pop κουλτούρα.

Η διάσημη ταινία του Χάρολντ Ράμις, με τον Μάρεϊ ως μετεωρολόγο να καλύπτει ένα βαρετό γι΄αυτόν γεγονός που κρατάει χρονικά όσο χρειάζεται για να γίνει καλύτερος άνθρωπος, στηρίζεται σε έναν λαϊκό μύθο της Pennsylvania, σύμφωνα με τον οποίο το συμπαθητικό ζωάκι που ακούει στο όνομα μαρμότα (groundhog) βγαίνει από τη φωλιά του στις 2 Φεβρουαρίου για να προβλέψει αν θα έρθει σύντομα η άνοιξη ή αν θα ακολουθήσουν ακόμη 6 εβδομάδες χειμώνα. Το έθιμο γιορτάζεται από τα τέλη του 19ου αιώνα, όχι μόνο στο Punxsutawney (όπου στήνεται η μεγαλύτερη γιορτή και είναι τοπική αργία) αλλά και σε άλλες περιοχές της Β.Αμερικής, δε ξέφευγε όμως ποτέ από τα όρια των κοινοτήτων.

Στήνοντας την ιστορία του, ο σεναριογράφος Ντάνι Ρούμπιν είχε ως πρώτο εύρημα το ότι ένας άνθρωπος παγιδεύεται και ζει καθημερινά την ίδια ημέρα – μάλιστα σε ένα από τα πρώτα drafts υπήρχε και συγκεκριμένος λόγος, η πρώην σύντροφός του τον καταράστηκε με ένα ξόρκι, ιδέα που (ευτυχώς) εγκαταλείφθηκε. Το επόμενο βήμα ήταν να βρεθεί η μέρα. Η πρώτη σκέψη του Ρούμπιν ήταν για την 29η Φεβρουαρίου, που βόλευε για να φτιαχτεί μια ιστορία στην οποία ο ήρωας θα έμενε στην ίδια μέρα για 4 χρόνια. Κοιτώντας στο ημερολόγιο και τις ημέρες του Φεβρουαρίου έπεσε πάνω στη Groundhog Day και όπως δήλωσε αργότερα ο λόγος που την επέλεξε ήταν σχετικά απλός. Ήταν μια γιορτή που δεν είχε αναφερθεί ποτέ στο σινεμά και αυτομάτως αυτό μπορεί να ήταν καλό για το μέλλον της ταινίας του – θα λειτουργούσε ως σημείο αναφοράς. Δεν έπεσε έξω, αφού η μέρα έκανε καλό στην ταινία και το αντίστροφο.

Η μόνη αξιοσημείωτη αναφορά της ημέρας πριν το φιλμ του Ράμις έρχεται αρκετά χρόνια πριν, στη σειρά κινουμένων σχεδίων Merry Melodies της Warner. Το 1947, μια επτάλεπτη ταινία με σταρ τον Porky Pig και τίτλο One Meat Brawl, έχει ως ήρωα τον Grover, μια μαρμότα που συνειδητοποιεί με χαρά πως το ημερολόγιο γράφει 2 Φεβρουαρίου και ετοιμάζεται για τη μεγάλη πρόβλεψη. Αντί για γιορτή όμως βρίσκει κυνηγούς (προεξέχοντος του Porky) που ενδιαφέρονται περισσότερο για το δέρμα παρά για τις προβλέψεις της, και ακολουθεί κυνηγητό γεμάτο σπαρταριστά περιστατικά.

 

Όσο για το πόσο καιρό μένει τελικά παγιδευμένος ο Μάρεϊ στην ίδια μέρα, οι απόψεις διίστανται. Ο ίδιος ο Ράμις στο αρχικό σενάριο είχε μια ιδέα για 10 χιλιάδες χρόνια που τελικά απορρίφθηκε, μετά το γύρισμα είπε πως είναι περίπου 10 χρόνια και αργότερα το ανέβασε σε περίπου 30-40. Το site Obsessed with Film κάνοντας μια ενδελεχή έρευνα υπολόγισε πως χρειάστηκαν 12403 ημέρες, δηλαδή κάπου 34 χρόνια. 34 χρόνια, με το I Got you babe, να τον ξυπνάει κάθε πρωί!

Οθόνες
1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΕΠΕΞ Γιάννης Φάγκρας: «Το μικρόβιο της απληστίας μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Οθόνες / Γιάννης Φάγκρας: «Η απληστία μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Την ανθρώπινη απληστία με φόντο το προσφυγικό διαπραγματεύεται η ταινία «Μικρός Ανθρωποφάγος», μια «πανκ περιπέτεια», σύμφωνα με τον σκηνοθέτη της, που συμμετέχει στο φετινό 66ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Ντάνιελ Ντέι Λιούις ήθελε να γίνει στρατιώτης αλλά τελικά έμαθε να κατασκευάζει βιολιά

Pulp Fiction / Ντάνιελ Ντέι Λιούις, μάς έλειψες

Ο διάσημος ηθοποιός ήρθε στην Αθήνα και μας μίλησε αποκλειστικά για την επεισοδιακή πρώτη του επίσκεψη στην Ελλάδα, όταν ακόμη ήταν μακρυμάλλης έφηβος στα χρόνια της χούντας, και για την επάνοδό του στα πλατό μαζί με τον γιο του, Ρόναν, μαζί με τον οποίο έγραψε για πρώτη φορά σενάριο, για την ταινία «Ανεμώνη».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ντέπυ Γοργογιάννη: «Ο intimacy coordinator θα ενταχθεί και στη δική μας κουλτούρα»

Θέατρο / Πώς γυρίζουμε σήμερα μια σκηνή βιασμού;

Το θέατρο και ο κινηματογράφος διεθνώς επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο στήνονται οι ερωτικές και βίαιες σκηνές: μέχρι ποιο σημείο μπορεί να εκτεθεί ένα σώμα; Η Ντέπυ Γοργογιάννη εξηγεί τον ρόλο του intimacy coordinator και τον τρόπο που τίθενται τα όρια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πριν από το break, ο Γιώργος Λάνθιμος τα λέει όλα

Οθόνες / Γιώργος Λάνθιμος: «Το θέμα είναι πώς ξαναβρίσκεις τη χαρά»

Παραδέχεται πως η δημιουργία ενός έργου τέχνης δεν είναι μια ανώδυνη διαδικασία. Και πως χρειάζεται ένα διάλειμμα. Πήρε στάση απέναντι σε όσα συμβαίνουν στη Γάζα γιατί «Αν είσαι άνθρωπος με οποιαδήποτε ενσυναίσθηση, δεν μπορείς να μη μιλήσεις». Λίγο πρίν την κυκλοφορία της ταινίας Βουγονία που σκηνοθετεί, ο Γιώργος Λάνθιμος μίλησε στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Θανάσης Βαλτινός: Η νουβέλα «Η Κάθοδος των Εννιά» του διακεκριμένου συγγραφέα

Οθόνες / «Η Κάθοδος των Εννιά»: Η διάσημη νουβέλα του Θανάση Βαλτινού

Πεθαίνει σαν σήμερα ο διακεκριμένος Έλληνας συγγραφέας. Αυτή είναι η ιστορία ενός από τα εμβληματικότερα βιβλία του και η βραβευμένη μεταφορά της στον κινηματογράφο, το 1984, από τον Χρίστο Σιοπαχά.
ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ
Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Οθόνες / Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Με αφορμή το αφιέρωμα που ετοίμασε το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης για μία από τις σπουδαιότερες ηθοποιούς της εποχής μας, επιλέγουμε 10 ταινίες της, στις οποίες έχει αποτυπωθεί η τεράστια υποκριτική της δυναμική και η ικανότητά της να μεταμορφώνεται εσωτερικά με κάθε ρόλο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Οθόνες / Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Ένα μοναδικό μεγάλο αφιέρωμα στον σπουδαίο δημιουργό για ένα τριήμερο σε όλους τους χώρους της Στέγης, με προβολές των ταινιών του, ένα masterclass και μια συζήτησή του με την Αφροδίτη Παναγιωτάκου στην Κεντρική Σκηνή.
M. HULOT
Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι να παραμένεις καλός άνθρωπος»

Οθόνες / Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι η καλοσύνη»

Υπήρξε από τις πιο αναγνωρίσιμες διεθνώς τηλεοπτικές περσόνες, όντας ο κεντρικός παρουσιαστής του MTV. Σήμερα ο 66χρονος τηλεοπτικός παραγωγός, συγγραφέας και σεναριογράφος ζει πλέον μόνιμα στην Αθήνα, όμως ο έρωτας με την Ελλάδα κρατάει από πολύ παλιά. Ο Steve Blame αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Oι 10 Καλύτερες Ελληνικές Ταινίες των ‘20s μέχρι τώρα

Η λίστα / Oι 10 καλύτερες ελληνικές ταινίες των '20s μέχρι τώρα

Ποιες ελληνικές ταινίες της τρέχουσας δεκαετίας έχουν ξεχωρίσει μέχρι στιγμής; Ρωτήσαμε 20 κριτικούς κινηματογράφου, ανθρώπους του ευρύτερου κινηματογραφικού χώρου και αθεράπευτους σινεφίλ και σας παρουσιάζουμε το top 10 που προέκυψε μέσα από το συναρπαστικό, σύνθετο μωσαϊκό του σύγχρονου ελληνικού σινεμά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Η αλήθεια είναι πως δεν μπορώ να εξηγήσω απόλυτα γιατί επιστρέφω διαρκώς εκεί»

Γειτονιές της Ελλάδας / «Επιστρέφοντας, μπορεί να πιάσουμε πάλι το νήμα»

Ο σκηνοθέτης Δημήτρης Κουτσιαμπασάκος μας μιλά για το χωριό όπου γεννήθηκε, το Αρματολικό στη νότια Πίνδο, αλλά και για το νέο του ντοκιμαντέρ, «Τα τέρματα του Αυγούστου», που διαδραματίζεται εκεί.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Οθόνες / Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Από μια ρετροσπεκτίβα στην Ιζαμπέλ Ιπέρ μέχρι έναν πλήρη οδηγό του έργου του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και από το spotlight στον Μαρσέλ Πανιόλ μέχρι μια ανατρεπτική ματιά στην έννοια του plot twist, οι θεματικές ενότητες του φεστιβάλ διατηρούν αμείωτο το ενδιαφέρον μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιούλη Τσαγκαράκη: «Κάθε σπίτι έχει τον δικό του Νετανιάχου, τον δικό του Τραμπ»

Οθόνες / Γιούλη Τσαγκαράκη: Η θεία Σταματίνα από τις «Σέρρες» του Γιώργου Καπουτζίδη μιλά στη LifO

Η ταλαντούχα ηθοποιός με τον ρόλο της ίντερσεξ θείας έσπασε ταμπού και άνοιξε ξανά μια σειρά συζητήσεων για το φύλο, την LGBTQI+ κοινότητα, τα ανθρώπινα δικαιώματα. Πώς ετοιμάστηκε για το ρόλο; Πώς βλέπει τις αντιδράσεις;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Σινεμά / Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Η νέα ταινία της Ιζαμπέλ Ιπέρ, φιλμ που έρχονται από τις Κάννες, πρεμιέρες, οι μικρού μήκους του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και οι ελληνικές συμμετοχές των διαγωνιστικών τμημάτων είναι μερικοί από τους λόγους που θα μας στείλουν και φέτος στις αίθουσες του αγαπημένου κινηματογραφικού θεσμού.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

1 σχόλια
Όταν πρωτοείδα αυτή την ταινιάρα, ήταν απόγευμα παραμονή Χριστουγέννων.. την είδα δευτερη φορά το ίδιο βράδυ, γιατί ήρθαν κάποιοι φίλοι, που όμως επειδή ήταν αργά, αποκοιμήθηκαν.. Έτσι την ξαναείδα τρίτη φορά ανήμερα Χριστουγέννων μεσημέρι, για να τη δουν κι αυτοί, μόνο που αυτοί πάλι αποκοιμήθηκαν!!!Εγώ πάντως δε την βαρέθηκα καθόλου!