Γιατί η Apple πετάει τόσα πολλά χρήματα σε παραγωγές που δεν βλέπει σχεδόν κανείς;

Γιατί η Apple πετάει τόσα πολλά χρήματα σε παραγωγές που δεν βλέπει σχεδόν κανείς; Facebook Twitter
Θυμάται κανείς τη Μέριλ Στριπ στο φουτουριστικό οικολογικό δράμα «Extrapolations»; Μάλλον όχι.
0

ΤO APPLE TV+ ΔΙΑΝΥΕΙ ΕΝΑΝ πολυάσχολο Μάρτιο. Ο «Ναπολέων» του Ρίντλεϊ Σκοτ ξεκινά την πορεία του στην πλατφόρμα, ενώ έκαναν πρεμιέρα δύο πολύ φιλόδοξες σειρές, η κομεντί Palm Royale με την Κρίστεν Γουίγκ και τη Λόρα Ντερν, και το ιστορικό δράμα εποχής Manhunt, μια σειρά που θα μπορούσε να εμφανιστεί μόνο στο Apple TV+, με θέμα την καταδίωξη του δολοφόνου του Προέδρου Λίνκολν, Τζον Γουίλκς Μπουθ.

Είχε προηγηθεί τον Φεβρουάριο η πρεμιέρα στην πλατφόρμα της ταινίας του Μάρτιν Σκορσέζε «Οι δολοφόνοι του ανθισμένου φεγγαριού», η οποία ήταν υποψήφια για πολλά Όσκαρ, αλλά δεν κέρδισε κανένα – μια ταινία που απέφερε 137 εκατομμύρια δολάρια έναντι προϋπολογισμού 200 εκατομμυρίων δολαρίων.

Για τα περισσότερα στούντιο, αυτή θα ήταν μια στιγμή βαθιάς περισυλλογής. Αλλά στις αρχές Φεβρουαρίου, τα αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου της Apple είδαν την εταιρεία να σημειώνει έσοδα ύψους 119,6 δισεκατομμυρίων δολαρίων, αυξημένα κατά 2% σε σχέση με πέρυσι. Η εταιρεία διαθέτει 162 δισεκατομμύρια δολάρια στην τράπεζα και σήμερα η αξία της εκτιμάται στα 2,7 τρισεκατομμύρια δολάρια. Με τόσα χρήματα, μπορεί να απορροφήσει τον πόνο από τις ζημιές.

Αστέρες και δημιουργοί κάνουν ουρά για να συνεργαστούν μαζί τους, όπως ακριβώς έκαναν με το HBO τη δεκαετία του 2010. Πρόκειται για ένα ασφαλές, μη παρεμβατικό και εξαιρετικά προσοδοφόρο σπίτι. Η εταιρεία δαπανά 1 δισεκατομμύριο δολάρια ετησίως για ταινίες που προορίζονται για τους κινηματογράφους και 6,5 δισεκατομμύρια δολάρια για τηλεοπτικό πρόγραμμα. Η Apple αγοράζει επίσης παραγωγές που άλλοι δεν μπορούν πλέον να αντέξουν οικονομικά. Το Masters of the Air βρισκόταν στο HBO από το 2013, αλλά το 2019 η Apple το απέκτησε όταν το HBO δεν μπορούσε να ανταποκριθεί στο κόστος των 250 εκατομμυρίων δολαρίων που απαιτούσε η παραγωγή της σειράς.

Αστέρες και δημιουργοί κάνουν ουρά για να συνεργαστούν μαζί τους, όπως ακριβώς έκαναν με το HBO τη δεκαετία του 2010. Πρόκειται για ένα ασφαλές, μη παρεμβατικό και εξαιρετικά προσοδοφόρο σπίτι.

Για φέτος, μεταξύ πολλών άλλων, έχουν προγραμματιστεί να προβληθούν παραγωγές όπως το Franklin με τον Μάικλ Ντάγκλας, ένα πολυτελές δράμα εποχής με θέμα τις προσπάθειες του Μπέντζαμιν Φράνκλιν να πείσει τη Γαλλία να αναγνωρίσει τις νεοσύστατες ΗΠΑ, ένα θρίλερ περιωπής που έγραψε και σκηνοθέτησε ο Αλφόνσο Κουαρόν με την Κέιτ Μπλάνσετ, τον Κέβιν Κλάιν και τον Σάσα Μπάρον Κόεν, μια αστυνομική σειρά μυστηρίου με τον Κόλιν Φάρελ, ένα νομικό δράμα με τον Τζέικ Γκίλενχαλ.

Από την άλλη πλευρά όμως, το κοινό δεν φαίνεται ιδιαίτερα θερμό. Ενώ η Apple δεν έχει δημοσιεύσει επίσημους αριθμούς συνδρομητών από το 2019, οι εκτιμήσεις για τις ΗΠΑ κάνουν λόγο για περίπου 15 με 20 εκατομμύρια σε σύγκριση με τα 80 εκατομμύρια του Netflix. Υπάρχει επίσης πρόβλημα αναγνωρισιμότητας του εμπορικού σήματος της πλατφόρμας, όπως κατέστη σαφές από μια έρευνα του 2023 που διεξήγαγε ο ιστότοπος Puck, ο οποίος ασχολείται με εμπιστευτικές πληροφορίες του κλάδου, διαπιστώνοντας ότι πάνω από το 20% των τηλεθεατών που παρακολούθησαν το Ted Lasso δεν είχαν ιδέα ποιος το έφτιαξε.

Αυτό δεν οφείλεται στο ότι φτιάχνει κακές σειρές. Ωστόσο, παρά την ποιότητα, η συντριπτική πλειονότητα των τίτλων του Apple TV+ δεν έχει εισχωρήσει στο σύγχρονο zeitgeist. Θυμάται κανείς το Roar με τη Νικόλ Κίντμαν; Τον Τομ Χανκς να γράφει και να πρωταγωνιστεί στο Greyhound, ως ένας διοικητής του Πολεμικού Ναυτικού που έχει αναλάβει να υπερασπιστεί τα συμμαχικά πλοία από τα γερμανικά υποβρύχια; Τι λέτε για το The Crowded Room, με πρωταγωνιστή τον Τομ Χόλαντ ως ασθενή με διαταραχή πολλαπλής προσωπικότητας; Ή τον Τομ Χίντλεστον στο λογοτεχνικό θρίλερ εποχής The Essex Serpent; Τη Μέριλ Στριπ στο φουτουριστικό οικολογικό δράμα Extrapolations; Μάλλον όχι. Το Suspicion με την Ούμα Θέρμαν; Αυτό ακυρώθηκε μετά τον πρώτο του κύκλο, τον οποίο δεν είδε σχεδόν κανείς. Το High Desert από την άλλη, με την Πατρίσια Αρκέτ, κόπηκε λίγες μέρες μετά την πρεμιέρα του.

Γιατί η Apple πετάει τόσα πολλά χρήματα σε παραγωγές που κανείς σχεδόν δεν βλέπει; Facebook Twitter
Η Ούμα Θέρμαν στο «Suspicion», που ακυρώθηκε μετά τον πρώτο του κύκλο, τον οποίο δεν είδε σχεδόν κανείς.

Αυτή θα μπορούσε να αποτελεί μια κλασική στρατηγική που εφαρμόζουν οι υπηρεσίες streaming – ξεκινάς με μια προσφορά υψηλού επιπέδου και στη συνέχεια μειώνεις την ποιότητα καθώς μεγαλώνεις σε περιεχόμενο. Είναι στο DNA της τηλεόρασης αυτή η μέθοδος, για προφανείς λόγους, υποστηρίζει ο Alan Wolk, συνιδρυτής της νεοϋορκέζικης εταιρείας αναλύσεων μέσων ενημέρωσης TVREV, ανακαλώντας και μια διάσημη συμβουλή που είχε λεχθεί κάποια στιγμή προς το Netflix: «σταματήστε να κάνετε παραγωγές υψηλού κύρους που κανείς δεν θέλει να δει».

Αλλά το Apple TV+ δεν είναι μια απλή πλατφόρμα streaming. «Η Apple είναι βασικά μια εταιρεία παραγωγής τηλεφώνων και η ανάπτυξή της προήλθε από την πώληση iPhone, όλο και περισσότερων και πιο ακριβών iPhone, μέχρι που πριν από μερικά χρόνια συνειδητοποίησε ότι το ένα δισεκατομμύριο των πλουσιότερων ανθρώπων στον κόσμο έχουν iPhone», εξηγεί ο Tom Harrington, αναλυτής της Enders Analysis. «Έχουν χτυπήσει ταβάνι δηλαδή και πρέπει να αναζητήσουν αλλού την ανάπτυξη, οπότε η επόμενη μεγάλη κίνησή τους έχει να κάνει με το πώς θα αξιοποιήσουν αυτήν τη βάση. Αποφάσισαν λοιπόν ότι η απάντηση βρίσκεται στην παροχή υπηρεσιών σ’ αυτό το δισεκατομμύριο των ανθρώπων».

Γιατί η Apple πετάει τόσα πολλά χρήματα σε παραγωγές που κανείς σχεδόν δεν βλέπει; Facebook Twitter
Ο Τομ Χόλαντ στο «The Crowded Room».

Η στρατηγική της Apple με το Apple TV+ είναι διττή και μερικές φορές οι άνθρωποί της προσπαθούν να επικεντρωθούν στη μία ή την άλλη πλευρά. Από τη μία πλευρά, με την ύπαρξη συνδρομών για τηλεόραση, μουσική ή παιχνίδια, ο στόχος είναι να πουλήσει περισσότερα iPhone. Όμως οι πωλήσεις iPhone και iPad έχουν επιβραδυνθεί εδώ και χρόνια και οι πελάτες κρατάνε τα κινητά τους τηλέφωνα για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, οπότε ο δεύτερος στόχος είναι η δημιουργία εσόδων από συνδρομές.

Το Apple TV+ είναι διαθέσιμο στην εφαρμογή Apple TV. Αυτό περιλαμβάνει επίσης τα Prime Video, Disney+, ITVX, Now, Paramount+ και BFI Player, μεταξύ άλλων, καθώς και την ενοικίαση και αγορά ταινιών iTunes. Η Apple φέρεται να λαμβάνει το 30% από κάθε συνδρομή που καταβάλλεται σε άλλους παρόχους streaming, εάν κλικάρει κανείς μέσω της εφαρμογής Apple TV. Το Apple TV+ είναι αυτό που παρέχει αποκλειστικό περιεχόμενο και αποτελεί έναν στρατηγικό λόγο για να παραμείνει ο πελάτης στην Apple και την Apple One. Για να το πετύχει αυτό όμως, η πλατφόρμα πρέπει να έχει ελκυστικό για το κοινό περιεχόμενο.

Ο αναλυτής της Barclays, Tim Long πιστεύει ότι το Apple TV+ συνεισφέρει το 2% των εσόδων της Apple από υπηρεσίες. Η εταιρεία έχει την οικονομική ευχέρεια να δοκιμάζει και να μαθαίνει. Αλλά τα στελέχη της Apple θα πρέπει, κάποια στιγμή, να δικαιολογήσουν στους ιθύνοντες της Γουόλ Στριτ γιατί συνεχίζουν να επενδύουν σε ακριβό και premium περιεχόμενο, όταν ένα στοίχημα αξίας 250 εκατομμυρίων δολαρίων στην ταινία του Σκορσέζε δεν απέδωσε ούτε ένα Όσκαρ.

Με στοιχεία από The Telegraph

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Θανάσης Βαλτινός: Η νουβέλα «Η Κάθοδος των Εννιά» του διακεκριμένου συγγραφέα

Οθόνες / «Η Κάθοδος των Εννιά»: Η διάσημη νουβέλα του Θανάση Βαλτινού

Πεθαίνει σαν σήμερα ο διακεκριμένος Έλληνας συγγραφέας. Αυτή είναι η ιστορία ενός από τα εμβληματικότερα βιβλία του και η βραβευμένη μεταφορά της στον κινηματογράφο, το 1984, από τον Χρίστο Σιοπαχά.
ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ
Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Οθόνες / Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Με αφορμή το αφιέρωμα που ετοίμασε το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης για μία από τις σπουδαιότερες ηθοποιούς της εποχής μας, επιλέγουμε 10 ταινίες της, στις οποίες έχει αποτυπωθεί η τεράστια υποκριτική της δυναμική και η ικανότητά της να μεταμορφώνεται εσωτερικά με κάθε ρόλο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Οθόνες / Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Ένα μοναδικό μεγάλο αφιέρωμα στον σπουδαίο δημιουργό για ένα τριήμερο σε όλους τους χώρους της Στέγης, με προβολές των ταινιών του, ένα masterclass και μια συζήτησή του με την Αφροδίτη Παναγιωτάκου στην Κεντρική Σκηνή.
M. HULOT
Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι να παραμένεις καλός άνθρωπος»

Οθόνες / Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι η καλοσύνη»

Υπήρξε από τις πιο αναγνωρίσιμες διεθνώς τηλεοπτικές περσόνες, όντας ο κεντρικός παρουσιαστής του MTV. Σήμερα ο 66χρονος τηλεοπτικός παραγωγός, συγγραφέας και σεναριογράφος ζει πλέον μόνιμα στην Αθήνα, όμως ο έρωτας με την Ελλάδα κρατάει από πολύ παλιά. Ο Steve Blame αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Oι 10 Καλύτερες Ελληνικές Ταινίες των ‘20s μέχρι τώρα

Η λίστα / Oι 10 καλύτερες ελληνικές ταινίες των '20s μέχρι τώρα

Ποιες ελληνικές ταινίες της τρέχουσας δεκαετίας έχουν ξεχωρίσει μέχρι στιγμής; Ρωτήσαμε 20 κριτικούς κινηματογράφου, ανθρώπους του ευρύτερου κινηματογραφικού χώρου και αθεράπευτους σινεφίλ και σας παρουσιάζουμε το top 10 που προέκυψε μέσα από το συναρπαστικό, σύνθετο μωσαϊκό του σύγχρονου ελληνικού σινεμά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Η αλήθεια είναι πως δεν μπορώ να εξηγήσω απόλυτα γιατί επιστρέφω διαρκώς εκεί»

Γειτονιές της Ελλάδας / «Επιστρέφοντας, μπορεί να πιάσουμε πάλι το νήμα»

Ο σκηνοθέτης Δημήτρης Κουτσιαμπασάκος μας μιλά για το χωριό όπου γεννήθηκε, το Αρματολικό στη νότια Πίνδο, αλλά και για το νέο του ντοκιμαντέρ, «Τα τέρματα του Αυγούστου», που διαδραματίζεται εκεί.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Οθόνες / Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Από μια ρετροσπεκτίβα στην Ιζαμπέλ Ιπέρ μέχρι έναν πλήρη οδηγό του έργου του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και από το spotlight στον Μαρσέλ Πανιόλ μέχρι μια ανατρεπτική ματιά στην έννοια του plot twist, οι θεματικές ενότητες του φεστιβάλ διατηρούν αμείωτο το ενδιαφέρον μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιούλη Τσαγκαράκη: «Κάθε σπίτι έχει τον δικό του Νετανιάχου, τον δικό του Τραμπ»

Οθόνες / Γιούλη Τσαγκαράκη: Η θεία Σταματίνα από τις «Σέρρες» του Γιώργου Καπουτζίδη μιλά στη LifO

Η ταλαντούχα ηθοποιός με τον ρόλο της ίντερσεξ θείας έσπασε ταμπού και άνοιξε ξανά μια σειρά συζητήσεων για το φύλο, την LGBTQI+ κοινότητα, τα ανθρώπινα δικαιώματα. Πώς ετοιμάστηκε για το ρόλο; Πώς βλέπει τις αντιδράσεις;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Σινεμά / Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Η νέα ταινία της Ιζαμπέλ Ιπέρ, φιλμ που έρχονται από τις Κάννες, πρεμιέρες, οι μικρού μήκους του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και οι ελληνικές συμμετοχές των διαγωνιστικών τμημάτων είναι μερικοί από τους λόγους που θα μας στείλουν και φέτος στις αίθουσες του αγαπημένου κινηματογραφικού θεσμού.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το αμερικανικό σινεμά δίνει τη μία μάχη μετά την άλλη

Pulp Fiction / Το αμερικανικό σινεμά δίνει τη μία μάχη μετά την άλλη

Προτροπή για αντίσταση ή παραίνεση για τρομοκρατία; Το αριστούργημα του Πολ Τόμας Άντερσον «Μια μάχη μετά την άλλη», οι εξαιρετικές πρόσφατες αλληγορίες «Weapons» και «Eddington», αλλά και οι αξέχαστες κινηματογραφικές αναφορές τους απασχολούν τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο και τον αρχισυντάκτη της LiFO Γιάννη Πανταζόπουλο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Ιδέες / Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Με αφορμή το νέο ντοκιμαντέρ για μια από τις πιο αμφιλεγόμενες προσωπικότητες του 20ού αιώνα, ξαναθυμόμαστε τι είχαν απαντήσει στη LiFO οι Πέπη Ρηγοπούλου, Θωμάς Μοσχόπουλος, Δημήτρης Στεφανάκης, Θάνος Παπακωνσταντίνου, Πάνος Κούτρας και Θεόφιλος Τραμπούλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Boots»: Μια σειρά για το τι σημαίνει «να είσαι gay στον στρατό»

Οθόνες / «Boots»: Kάτι καλό θα κάνει αυτή η σειρά για να την αποκαλούν «woke σκουπίδι»

H τηλεοπτική σειρά οκτώ επεισοδίων του Netflix, που έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις, προσεγγίζει με μοναδικό και συγκινητικό τρόπο το θέμα της ομοφοβίας στον στρατό. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ