ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΒΕΝΕΤΙΑΣ / Ο κατά Έϊμπελ Φεράρα "Παζολίνι"

ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΒΕΝΕΤΙΑΣ / Ο κατά Έϊμπελ Φεράρα "Παζολίνι" Facebook Twitter
0
ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΒΕΝΕΤΙΑΣ / Ο κατά Έϊμπελ Φεράρα "Παζολίνι" Facebook Twitter
Ο σκηνοθέτης Έϊμπελ Φεράρα με τον πρωταγωνιστή της ταινίας του Γουίλεμ Νταφόου

Ο Αμερικανός σκηνοθέτης Έϊμπελ Φεράρα, ένας δημιουργός με μπερδεμένο κινηματογραφικό μητρώο, άνιση φιλμογραφία και μια σαφή προδιάθεση να προκαλεί με την επιλογή των θεμάτων του και τον χειρισμό του, πραγματεύεται το τελευταίο 24ωρο του Πιέρ Πάολο Παζολίνι, φτάνοντας μέχρι το βράδυ της ακόμη ανεξιχνίαστης δολοφονίας του, δίνοντας μια απλή, αναπαραστατική ερμηνεία- ο ίδιος αρνήθηκε πως είπε πως θα αποκάλυπτε τον πραγματικό δολοφόνο, υποστηρίζοντας πως οι δηλώσεις του πριν από το φεστιβάλ παρερμηνεύτηκαν εντελώς. Σκοπός του στο Παζολίνι είναι να συλλάβει το πνεύμα του πολύπλευρου μαχητή της Τέχνης (που προτιμούσε να αναγράφεται το επάγγελμα συγγραφέας στο διαβατήριο του, όπως λέει σε μια μακροσκελή του συνέντευξη περίπου στο μέσον της ταινίας) κάτι που καταφέρνει μέσα από τα έντονα βλέμματα του Γουίλεμ Νταφόου, που του μοιάζει, και κυρίως, του "φέρνει" σε στοχαστικούς και ανήσυχους διαλόγους και καθημερινές κινήσεις, και από την μυθοπλαστική ανάπτυξη των δυο ανολοκλήρωτων σχεδίων του Παζολίνι, που προσπαθούν φιλότιμα να αναπαράγουν το στιλ και την αρχική πρόθεση και λειτουργούν ως φαντασιακές παρενθέσεις στην γραμμική αφήγηση.

ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΒΕΝΕΤΙΑΣ / Ο κατά Έϊμπελ Φεράρα "Παζολίνι" Facebook Twitter
Ο Γουίλεμ Νταφόου στο ρόλο του Πιέρ Πάολο Παζολίνι
ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΒΕΝΕΤΙΑΣ / Ο κατά Έϊμπελ Φεράρα "Παζολίνι" Facebook Twitter
Σκηνή από την ταινία Pasolini

Λίγο θρίλερ και αρκετά φόρος τιμής στο δημιουργό του οποίου το έργο και ο λόγος αντιτάχτηκαν σφοδρά με το καθεστώς και την μπουρζουαζία, το Παζολίνι δεν απογειώνεται ποιητικά, αλλά παρακολουθεί τον ήρωα σε μια απόσταση ασφαλείας, αφήνοντας κυρίως τα γεγονότα και την εποχή να φτιάξουν την ατμόσφαιρα. Μετά την προβολή στη Sala Grande, ακούστηκαν πολλά χειροκροτήματα (κανονικά κι όχι χλιαρά, όπως έγραψαν μερικά ιταλικά μέσα ενημέρωσης) και στη συνέντευξη τύπου, ιδιαίτερο χειροκρότημα έλαβε ο μόνιμος πρωταγωνιστής του και επί πολλά χρόνια σύντροφος του, Νινέτο Ντάβολι, ο οποίος κάλεσε το κοινό να δει την ταινία γι' αυτό που είναι και που δείχνει, καθώς και η σεβάσμια, 83 ετών πλέον, Αντριάνα Άστι, πρώην σύζυγος του Μπερνάρντο Μπερτολούτσι και ηθοποιός του Παζολίνι στην πρώτη του ταινία, το Ακατόνε.

ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΒΕΝΕΤΙΑΣ / Ο κατά Έϊμπελ Φεράρα "Παζολίνι" Facebook Twitter
O μόνιμος πρωταγωνιστής του Παζολίνι και επί πολλά χρόνια σύντροφος του, Νινέτο Ντάβολι.
ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΒΕΝΕΤΙΑΣ / Ο κατά Έϊμπελ Φεράρα "Παζολίνι" Facebook Twitter
Ο Έλιο Τζερμάνο ως Τζιάκομο Λεοπάρντι στην ταινία Il Giovane Favoloso μας ταξιδεύει πειστικά.

Λίγες ημέρες νωρίτερα, ο Ιταλός σκηνοθέτης Μάριο Μαρτόνε έφερε στην οθόνη, και τη Mostra, την ταινία Il Giovane Favoloso, το πορτρέτο ενός ποιητή του 19ου αιώνα, του Τζιάκομο Λεοπάρντι, ο οποίος έγραψε ποιήματα κόντρα στις συνθήκες και τις τάσεις που επικρατούσαν εκείνη την εποχή (ο πατέρας του τον προόριζε για ιερέα αλλά εκείνος τα έβαλε με την Καθολική Εκκλησία) και πέθανε νέος, όπως και ο Παζολίνι. Όπως ο Παζολίνι προέβλεψε την υπαρξιακή παγκοσμιοποίηση, έτσι και ο Λεοπάρντι προφήτεψε το τέλος της εποχής του. Φιλάσθενος από νέος, ευρυμαθής και αμφιβητίας, ο Λεοπάρντι γεννούσε στίχους με τη θέρμη και την αγωνιώδη έκσταση ενός ανθρώπου που ήξερε πως η ζωή του θα ήταν σύντομη. Ο Μάριο Μαρτόνε συνέθεσε μια ολοκληρωμένη βιογραφία με φλυαρία, αναγκαζόμενος να υποκύψει στη σύμβαση της μεταφοράς του έργου ενός διανοούμενου μέσα από τα, πολλά, δικά του λόγια. Ο πρωταγωνιστής Έλιο Τζερμάνο, όπως αντίστοιχα και ο Νταφόου ως Παζολίνι, μας ταξιδεύει πειστικά στο πυρετώδες σύμπαν, επιτυγχάνοντας στο διάλογο του με τη φύση, που τόσο εξύμνησε ο Λεοπάρντι.

To trailer του φιλμ "Παζολίνι"

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο Κλιντ Ίστγουντ έγινε 94 χρονών: Όλες οι ταινίες του μία προς μία

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Κλιντ Ίστγουντ έγινε 94 χρονών: Όλες οι ταινίες του μία προς μία

Ένας από τους μεγαλύτερους Αμερικανούς σκηνοθέτες, πιθανότατα το τελευταίο ευρέως αναγνωρίσιμο κινηματογραφικό είδωλο μιας άλλης εποχής, ο Κλιντ Ίστγουντ κλείνει σήμερα τα 94.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Ιστορίες Καλοσύνης»: Θριαμβευτική επιστροφή ή ανυπόφορο πισωγύρισμα για τον Λάνθιμο;

The Review / «Ιστορίες Καλοσύνης»: Θριαμβευτική επιστροφή ή ανυπόφορο πισωγύρισμα για τον Λάνθιμο;

O Γιάννης Βασιλείου και ο Λουκάς Κατσίκας είδαν τις «Ιστορίες Καλοσύνης» του Γιώργου Λάνθιμου και του Ευθύμη Φιλίππου και αναλύουν τα επιτεύγματα, αλλά και τις αστοχίες της ταινίας. Με καλοσύνη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Λάνθιμος, Furiosa και Γιάννης Σπανός στους κινηματογράφους από αύριο

Πολιτισμός / Λάνθιμος, Furiosa και Γιάννης Σπανός στους κινηματογράφους από αύριο

Η προκλητική ανθολογία του Γιώργου Λάνθιμου, η νέα συμφωνία δράσης του Τζορτζ Μίλερ, μια έκπληξη από τη Γαλλία και ένα ωραιότατο ντοκιμαντέρ για τον Γιάννη Σπανό στο κινηματογραφικό πρόγραμμα αυτής της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Λώξη»: Μια ιστορία συμπερίληψης

Ζούμε, ρε! / «Λώξη»: Μια ιστορία συμπερίληψης

Η Χρυσέλλα Λαγαρία και ο Θοδωρής Τσάτσος συζητούν με τους Δημήτρη Ζάχο και Θανάση Καφετζη, τους δύο δημιουργούς του ντοκιμαντέρ «Λώξη» ενώ ο συγγραφέας Θανάσης Τριαρίδης μοιράζεται την εμπειρία του από τη θεατρική ομάδα «Εν δυνάμει», μέλος της οποίας είναι και η Λωξάνδρα.
THE LIFO TEAM
Marcello Mio

Ανταπόκριση / Marcello mio: Η πιο meta ταινία του φετινού Φεστιβάλ Καννών

Διανύοντας τη δική της πορεία κάτω από τη σκιά της μητέρας της, Κατρίν Ντενέβ, και το φάντασμα του εξίσου διάσημου πατέρα της, η Κιάρα αποφασίζει να υποδυθεί τον Μαστρογιάνι και να βγει μόνη της στη σέντρα.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
L'Amour Ouf

Ανταπόκριση / L'amour Ouf: Μία από τις χειρότερες ταινίες που έχουμε δει ποτέ στο διαγωνιστικό των Καννών

Αν την ταινία την είχε σκηνοθετήσει οποιοσδήποτε Αμερικανός και όχι ο Γάλλος Ζιλ Λελούς, όχι μόνο στις Κάννες δεν θα είχε ταξιδέψει αλλά δεν θα την είχε δει κανείς μας πουθενά.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Parthenope

Ανταπόκριση / Parthenope: Η υπερβολή δεν είναι ποτέ αρκετή για τον Σορεντίνο

Στο πρόσωπο της grande bellezza που ανακάλυψε, της αποθεωτικά φωτογενούς 27χρονης Τσελέστε Ντάλα Πόρτα, ο Ιταλός δημιουργός συγκεντρώνει τα αντιφατικά του αισθήματα για τη γειτονιά της μνήμης του, τη Νάπολη.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Τζία Ζάνγκε, ο εθνολόγος της κινεζικής συνείδησης

Ανταπόκριση / Τζία Ζάνγκε, ο Κινέζος εθνολόγος του σινεμά

Με το «Caught by the Tides», ο κορυφαίος σκηνοθέτης της Κίνας καταγράφει τις συντριπτικές αλλαγές στη χώρα μέσα από τον ποιητικό φακό του. Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος τον συνάντησε στις Κάννες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Γιατί δεν μου άρεσε το «Megalopolis» του Κόπολα»

The Review / «Γιατί δεν μου άρεσε το Megalopolis του Κόπολα»

Πόσα λεπτά χειροκροτούσαν όρθιοι οι θεατές και γιατί δεν έχει απολύτως καμία σημασία; Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Τάσος Μελεμενίδης συζητούν για τη φιλόδοξη νέα ταινία του Φράνσις Φορντ Κόπολα που έκανε την πρεμιέρα της στις Κάννες.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ