Ένα στα γρήγορα με την Taylor Swift

Ένα στα γρήγορα με την Taylor Swift Facebook Twitter
Αυτήν τη στιγμή, η Σουίφτ διαθέτει μια ισχύ που κανείς και καμιά δεν είχε στο παρελθόν.
0

ΟΛΟΙ ΕΧΟΥΜΕ ΕΝΑ FANBASE. Εγώ 20 φίλους, άλλος 20.000 μιας βάσης που έχτισε με κόπο, και η Τέιλορ Σουίφτ 20 εκατομμύρια swifties κεριά αναμμένα που προσμένουν με έτοιμο τον δείκτη τους για να προκαλέσουν ρεκόρ ροής στο Spotify αλλά και να αγοράσουν τα βινύλιά της. Δεκαοκτώ μήνες μετά το «Midnights» και με νωπό ακόμα το απίστευτο τέταρτο Grammy Καλύτερου Άλμπουμ, επανέρχεται με μια ασυμμάζευτη ανθολογία (καλά λένε οι «New York Times» πως η νέα της δουλειά χρειάζεται επειγόντως έναν «αρχισυντάκτη») με τίτλο που κάνει τον Κύκλο των χαμένων ποιητών να μοιάζει ταπεινός.

• Το «Τμήμα των βασανισμένων ποιητών», σύμφωνα με τις δικές της σημειώσεις, είναι «μια ανθολογία νέων έργων που αντικατοπτρίζουν γεγονότα, απόψεις και συναισθήματα από μια φευγαλέα και μοιραία στιγμή του χρόνου – μια στιγμή που ήταν τόσο συγκλονιστική όσο και θλιβερή. Αυτή η περίοδος της ζωής του συγγραφέα έχει πλέον τελειώσει, το κεφάλαιο έχει κλείσει.

 Με εγγεγραμμένο το country DNA από το οποίο ξεκίνησε στα 14 της χρόνια στον ήχο της, η ποπ της Σουίφτ είναι περιοδική συλλογή από μπαλάντες που αλλάζουν ελαφρώς ύφος και διάθεση, όπως και η ίδια.

Δεν έχει να εκδικηθεί κανέναν, δεν υπάρχουν λογαριασμοί ανοιχτοί, αφού οι πληγές έχουν επουλωθεί. Και μετά από αρκετή σκέψη, αποδείχθηκε πως πολλές από αυτές προκλήθηκαν από τον ίδιο του τον εαυτό. Αυτός ο συγγραφέας πιστεύει ακράδαντα ότι τα δάκρυά μας είναι ιερά όταν γίνονται μελάνι και γράφουν μια σελίδα. Όταν αφηγούμαστε την πιο θλιβερή ιστορία μας, απαλλασσόμαστε από αυτήν. Και τότε το μόνο που μένει είναι η βασανισμένη ποίηση».

Taylor Swift - Fortnight (feat. Post Malone) (Official Music Video)

• Μάλιστα! Αν διαβάσετε τις κριτικές, δεν θα βγάλετε εύκολα άκρη: από τη μια υπάρχει κατανόηση, σεβασμός και θαυμασμός του φαινομένου μιας καλλιτέχνιδος που έχει συνέπεια και επαγγελματισμό, ξέρει μουσική και γράφει από την καρδιά της, δηλαδή δεν είναι τυχάρπαστη, άσχετη ή «αγράμματη» μουσικά. Από την άλλη, ακούγονται φωνές απογοητευμένες που μιλούν για στασιμότητα, μια επανάληψη του αυτοαναφορικού μοτίβου, μια ευκολία παραγωγής υλικού που θα μπορούσε να συγκριθεί με την κωμωδία παρατήρησης που κατακλύζει το stand up και ουσιαστικά δεν επιτρέπει σε ταλαντούχους ανθρώπους να προσπαθήσουν παραπάνω, επειδή αρέσουν με αυτό που κάνουν και δεν χρειάζεται να ρισκάρουν.

Προς τα εκεί κλίνω. Συμπαθές, ευαισθητούλι, φλύαρο, καταναλώσιμο, τελεία. «Φολκλόρ» με ολίγη απ’ όλα τα προηγούμενα. Σαν να βγήκε από την τσέπη της με το μίνιμουμ καλλιτεχνικό παίδεμα. Ποιος διαβάζει τις κριτικές ή νοιάζεται για τη γνώμη των άλλων, όταν ταυτίζεται ολοκληρωτικά, προκαταβολικά και ίσως ισόβια με την καλλιτέχνιδα ως ορκισμένος ακόλουθος;

• Με εγγεγραμμένο το country DNA από το οποίο ξεκίνησε στα 14 της χρόνια στον ήχο της, η ποπ της Σουίφτ είναι περιοδική συλλογή από μπαλάντες που αλλάζουν ελαφρώς ύφος και διάθεση, όπως και η ίδια. Αντίθετα με τις ριζοσπαστικές μεταμορφώσεις της Μαντόνα τον προηγούμενο αιώνα –και δυστυχώς και σε αυτόν που διανύουμε–, η Τέιλορ ανήκει στον λαό της, δεν επιθυμεί να τον ξεπεράσει, ούτε να τον φέρει σε δύσκολη θέση με εξωπραγματικές περσόνες και εκπλήξεις εκτός ορίων.

Το γήινο προφίλ δουλεύει υπέρ της, γιατί να το πειράξει; Εκτίθεται εδώ και χρόνια, μοιράζεται, πονά δημόσια, χαίρεται ολόψυχα και όταν για λίγο χάνεται από τα φώτα της δημοσιότητας, το κοινό της γνωρίζει πως ή προσπαθεί να συνέλθει από μια (ακόμη) προδοσία, ερωτική ή της βιομηχανίας της showbiz, ή γράφει για να ορθοποδήσει, προετοιμάζοντας κάτι καινούργιο.

• Με το all american παρουσιαστικό της, τη δημοφιλία και γιατί όχι τον ανήσυχο χαρακτήρα της, θα περιμέναμε την εύλογη μετάβασή της στο σινεμά. Δεν είχε τύχη τις δύο φορές που, πρόσφατα, εμπιστεύτηκε άλλους, χωρίς να έχει προσωπική εμπλοκή. Όλος ο πλανήτης γελάει ακόμη με το Cats, ακόμα και οι πρωταγωνιστές του κατάλαβαν από νωρίς πως το καλύτερο που είχαν να κάνουν ήταν να τρολάρουν οι ίδιοι, για να έχουν ήσυχη τη συνείδηση και την υστεροφημία τους.

Ένα στα γρήγορα με την Taylor Swift Facebook Twitter
Δηλώνει storyteller και αν κάπου θέλει να επενδύσει τη φιλοδοξία της, πέρα από τη μουσική, που κατέχει, είναι στην αφήγηση της μουσικής της, με τους όρους της.

Στο πολυπρόσωπο και ατυχές Amsterdam του Ντέιβιντ Ο’Ράσελ η εμφάνισή της ήταν τόσο σύντομη όσο και ο meme θάνατος του χαρακτήρα της, σαν τέχνασμα χωρίς στέρεο αντίκρισμα. Η φυσικότητά της και η πείρα που έχει αποκτήσει μετά από τόσα χρόνια θα μπορούσαν να την είχαν φέρει κοντά σε ρόλους όλων των ειδών, από κομεντί μέχρι horror. Δεν είναι όμως όλοι οι balladeers κομμένοι στα μέτρα του σινεμά, γι’ αυτό κανείς δεν θυμάται τον Μπομπ Ντίλαν στο παράξενο πείραμα του Ρενάλντο και Κλάρα από το 1978.

• Επειδή στο ευρύτερο πλαίσιο των δημοσιοποιημένων δράσεών της, όποτε εμπιστεύτηκε άλλους, δεν της βγήκε σε καλό, μάλλον δεν την ενδιαφέρει κάτι τέτοιο. Δηλώνει storyteller και αν κάπου θέλει να επενδύσει τη φιλοδοξία της, πέρα από τη μουσική, που κατέχει, είναι στην αφήγηση της μουσικής της, με τους όρους της. Το έχει αποδείξει, σκηνοθετώντας πάνω από δέκα δικά της βιντεοκλίπ, με αποκορύφωμα το «All too well», που η δεκάλεπτη εκδοχή του πήγαινε και για Όσκαρ, αλλά δεν τα κατάφερε να πλασαριστεί στην πεντάδα.

Κάνει μικρού μήκους και παραλλάσσει το κορίτσι που δεν άφησε ποτέ πίσω της με εμβόλιμες εμφανίσεις. Η Μαντόνα, μια και την αναφέραμε, ανακάλυψε αργά πως θα έπρεπε να το γυρίσει στη σκηνοθεσία εξαρχής αντί να υποστεί καταστροφές ως πρωταγωνίστρια. Αυτήν τη στιγμή, η Σουίφτ διαθέτει μια ισχύ που κανείς και καμιά δεν είχε στο παρελθόν. Η κινηματογραφημένη συναυλία της μετακίνησε βουνά, κανονικά, υποχρεώνοντας όλες τις πανάκριβες ταινίες να προσαρμοστούν σε νέο προγραμματισμό για να μην ηττηθούν στον ανταγωνισμό.

Με 260 εκατομμύρια δολάρια εισπράξεις, το «Eras Tour - The Movie» έδειξε πως ο κόσμος ξαναμπαίνει στις αίθουσες για χάρη της σε ένα συγχρονισμένο singalong που δεν έχει ξαναγίνει στα χρονικά – ακόμα και στην Ελλάδα έκοψε χιλιάδες εισιτήρια σε ειδικές, στοχευμένες, «πανευτυχείς» για όσους τις παρακολούθησαν προβολές. Το στοίχημα δεν είναι αν θα σκηνοθετήσει μεγάλου μήκους αλλά ποια ιστορία θα επιλέξει να πει και πότε, διατηρώντας πάντα την παράλληλη, αστρονομικής ανταπόκρισης καριέρα της προνομιούχου παραπονεμένης της διπλανής πόρτας.

TAYLOR SWIFT | THE ERAS TOUR Concert Film Official Trailer

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

To νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σου με ένα κλικ.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι να παραμένεις καλός άνθρωπος»

Οθόνες / Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι η καλοσύνη»

Υπήρξε από τις πιο αναγνωρίσιμες διεθνώς τηλεοπτικές περσόνες, όντας ο κεντρικός παρουσιαστής του MTV. Σήμερα ο 66χρονος τηλεοπτικός παραγωγός, συγγραφέας και σεναριογράφος ζει πλέον μόνιμα στην Αθήνα, όμως ο έρωτας με την Ελλάδα κρατάει από πολύ παλιά. Ο Steve Blame αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Oι 10 Καλύτερες Ελληνικές Ταινίες των ‘20s μέχρι τώρα

Η λίστα / Oι 10 καλύτερες ελληνικές ταινίες των '20s μέχρι τώρα

Ποιες ελληνικές ταινίες της τρέχουσας δεκαετίας έχουν ξεχωρίσει μέχρι στιγμής; Ρωτήσαμε 20 κριτικούς κινηματογράφου, ανθρώπους του ευρύτερου κινηματογραφικού χώρου και αθεράπευτους σινεφίλ και σας παρουσιάζουμε το top 10 που προέκυψε μέσα από το συναρπαστικό, σύνθετο μωσαϊκό του σύγχρονου ελληνικού σινεμά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Η αλήθεια είναι πως δεν μπορώ να εξηγήσω απόλυτα γιατί επιστρέφω διαρκώς εκεί»

Γειτονιές της Ελλάδας / «Επιστρέφοντας, μπορεί να πιάσουμε πάλι το νήμα»

Ο σκηνοθέτης Δημήτρης Κουτσιαμπασάκος μας μιλά για το χωριό όπου γεννήθηκε, το Αρματολικό στη νότια Πίνδο, αλλά και για το νέο του ντοκιμαντέρ, «Τα τέρματα του Αυγούστου», που διαδραματίζεται εκεί.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Οθόνες / Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Από μια ρετροσπεκτίβα στην Ιζαμπέλ Ιπέρ μέχρι έναν πλήρη οδηγό του έργου του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και από το spotlight στον Μαρσέλ Πανιόλ μέχρι μια ανατρεπτική ματιά στην έννοια του plot twist, οι θεματικές ενότητες του φεστιβάλ διατηρούν αμείωτο το ενδιαφέρον μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιούλη Τσαγκαράκη: «Κάθε σπίτι έχει τον δικό του Νετανιάχου, τον δικό του Τραμπ»

Οθόνες / Γιούλη Τσαγκαράκη: Η θεία Σταματίνα από τις «Σέρρες» του Γιώργου Καπουτζίδη μιλά στη LifO

Η ταλαντούχα ηθοποιός με τον ρόλο της ίντερσεξ θείας έσπασε ταμπού και άνοιξε ξανά μια σειρά συζητήσεων για το φύλο, την LGBTQI+ κοινότητα, τα ανθρώπινα δικαιώματα. Πώς ετοιμάστηκε για το ρόλο; Πώς βλέπει τις αντιδράσεις;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Σινεμά / Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Η νέα ταινία της Ιζαμπέλ Ιπέρ, φιλμ που έρχονται από τις Κάννες, πρεμιέρες, οι μικρού μήκους του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και οι ελληνικές συμμετοχές των διαγωνιστικών τμημάτων είναι μερικοί από τους λόγους που θα μας στείλουν και φέτος στις αίθουσες του αγαπημένου κινηματογραφικού θεσμού.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το αμερικανικό σινεμά δίνει τη μία μάχη μετά την άλλη

Pulp Fiction / Το αμερικανικό σινεμά δίνει τη μία μάχη μετά την άλλη

Προτροπή για αντίσταση ή παραίνεση για τρομοκρατία; Το αριστούργημα του Πολ Τόμας Άντερσον «Μια μάχη μετά την άλλη», οι εξαιρετικές πρόσφατες αλληγορίες «Weapons» και «Eddington», αλλά και οι αξέχαστες κινηματογραφικές αναφορές τους απασχολούν τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο και τον αρχισυντάκτη της LiFO Γιάννη Πανταζόπουλο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Ιδέες / Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Με αφορμή το νέο ντοκιμαντέρ για μια από τις πιο αμφιλεγόμενες προσωπικότητες του 20ού αιώνα, ξαναθυμόμαστε τι είχαν απαντήσει στη LiFO οι Πέπη Ρηγοπούλου, Θωμάς Μοσχόπουλος, Δημήτρης Στεφανάκης, Θάνος Παπακωνσταντίνου, Πάνος Κούτρας και Θεόφιλος Τραμπούλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Boots»: Μια σειρά για το τι σημαίνει «να είσαι gay στον στρατό»

Οθόνες / «Boots»: Kάτι καλό θα κάνει αυτή η σειρά για να την αποκαλούν «woke σκουπίδι»

H τηλεοπτική σειρά οκτώ επεισοδίων του Netflix, που έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις, προσεγγίζει με μοναδικό και συγκινητικό τρόπο το θέμα της ομοφοβίας στον στρατό. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η Ειρήνη Παπά μέσα από 9 ταινίες και 1 ντοκιμαντέρ

Οθόνες / Ειρήνη Παπά: Οι σημαντικότερες ταινίες της για ένα πενθήμερο στην Ταινιοθήκη

Την αποκάλεσαν «Καρυάτιδα», συνέβαλε στο να φτάσει το αρχαίο δράμα στο Χόλιγουντ, υπήρξε μια αληθινή σταρ. Αυτή την εβδομάδα μπορούμε να δούμε ξανά την «Αντιγόνη», τις «Τρωάδες», το «Ζ» και άλλες ταινίες που η Ειρήνη Παπά σφράγισε με την ερμηνεία της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η αιώνια και οικουμενική θεία Μπεμπέκα

Daily / Η αιώνια και οικουμενική θεία Μπεμπέκα

Η αναγγελία του θανάτου της Άννας Κυριακού προκάλεσε βαθιά συγκίνηση και θλίψη καθώς πολλοί έμοιαζαν να πενθούν όχι τόσο την απώλεια της ίδιας της ηθοποιού όσο του χαρακτήρα της στις «Tρεις Χάριτες», κι ας έχουν περάσει τρεις δεκαετίες από τότε.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Ανδρέας Αποστολίδης, συγγραφέας, σκηνοθέτης

Οι Αθηναίοι / Ανδρέας Αποστολίδης: «Πλέον το αστυνομικό μυθιστόρημα ανθεί ως παραγωγή, αλλά δεν ανανεώνεται»

Επί δικτατορίας σχετιζόταν με παράνομες οργανώσεις και έφτασε να κατηγορηθεί ως ηθικός αυτουργός της κατάληψης του Πολυτεχνείου. To ταξίδι του με την αστυνομική λογοτεχνια ξεκίνησε με μια μετάφραση του Ρέιμοντ Τσάντλερ. Σειρά πήραν η Χάισμιθ, ο Ελρόι και άλλοι σπουδαίοι συγγραφείς. Μετά, έγραψε τα δικά του μυθιστορήματα, ασχολήθηκε με την αρχαιοκαπηλία και το ντοκιμαντέρ. O Ανδρέας Αποστολίδης αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Buy yourself a butt plug: Γιατί όλοι μιλούν για την ταινία «Pillion»;

Οθόνες / Buy yourself a butt plug: Γιατί όλοι μιλούν για την ταινία «Pillion»;

Το σκηνοθετικό ντεμπούτο του Χάρι Λάιτον, όπου ο Χάρι Μέλινγκ συνάπτει μια BDSM σχέση με τον Σκάρσγκαρντ, ήδη από το τρέιλερ έχει πυροδοτήσει συζητήσεις για τον σεξουαλικό προσανατολισμό του Σουηδού πρωταγωνιστή.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ