Ένα σχολείο σινεφίλ! Μιλούν οι βραβευμένοι μαθητές του διαγωνισμού «Πάμε Σινεμά»

Ένα σχολείο σινεφίλ! Μιλούν οι βραβευμένοι μαθητές του διαγωνισμού «Πάμε Σινεμά» Facebook Twitter
Τα μέλη του κινηματογραφικού ομίλου του 2ου Πρότυπου Πειραματικού Λυκείου Αθηνών, τα οποία κατάφεραν να κερδίσουν, με την ταινία «Άτροπος», το βραβείο της καλύτερης ταινίας στον πανελλήνιο μαθητικό διαγωνισμό κινηματογράφου «Πάμε Σινεμά». Φωτο: Φίλιππος Λεμονής / LiFO
0

Δευτέρα μεσημέρι. Οι δρόμοι στους Αμπελόκηπους είναι σχεδόν άδειοι εξαιτίας τoυ αφόρητου κύματος ζέστης που έχει «σκεπάσει» για ακόμη μια φορά το λεκανοπέδιο.

Οι πιο πολλές πόρτες έξω από το 2ο Πρότυπο Πειραματικό Λύκειο Αθηνών είναι κλειστές καθώς πριν από μερικές μέρες έληξε και επίσημα η σχολική σεζόν και έτσι οι περισσότεροι μαθητές έχουν ήδη ξεκινήσει τις διακοπές τους. Μόνο μία αίθουσα είναι ανοιχτή και υπάρχει λόγος.

Εκεί μας περιμένουν τα μέλη του κινηματογραφικού ομίλου του σχολείου, τα οποία κατάφεραν να κερδίσουν, με την ταινία «Άτροπος», το βραβείο της καλύτερης ταινίας στον πανελλήνιο μαθητικό διαγωνισμό κινηματογράφου «Πάμε Σινεμά».

«Ο κινηματογράφος είναι ακόμα πολύ πίσω στα ελληνικά σχολεία» εξηγούν τόσο οι καθηγητές όσο και οι μαθητές που βρίσκονται στην αίθουσα. Αν δει κάνεις τα αναλυτικά προγράμματα των ελληνικών δημόσιων σχολείων θα παρατηρήσει πως δεν υπάρχει κάποιο σχετικό μάθημα

Στην αίθουσα βρίσκονται οι μαθητές της ομάδας αλλά και οι δύο καθηγητές του τμήματος, οι κ.κ. Δημήτρης Κοπανάς και Βασίλης Καρκάνης. Και οι δυο εργάζονται εδώ και αρκετά χρόνια στο συγκεκριμένο σχολείο. Όχι, όμως, μόνο ως καθηγητές του κινηματογραφικού ομίλου καθώς ο κ. Κοπανάς είναι οικονομολόγος ενώ ο Βασίλης Καρκάνης, μαθηματικός.

Με μία γρήγορη ματιά στους τοίχους μπορεί κανείς να καταλάβει πως δεν πρόκειται για μια συνηθισμένη σχολική αίθουσα. Μία πλευρά είναι γεμάτη με αφίσες ταινιών.

Είναι μία αίθουσα που έχει φτιαχτεί αποκλειστικά για την κινηματογραφική ομάδα. Το χώρο τον έχει παραχωρήσει το σχολείο, ώστε να μπορούν να συγκεντρώνονται εκεί μαθητές και καθηγητές και να κάνουν το μάθημά τους. Μάθημα που φέρνει αποτελέσματα αν κρίνουμε από την επιτυχία της ταινίας. 

Η «Άτροπος» είναι μία ταινία μυστηρίου όπως μας εξηγεί ο μαθητής που υπογράφει το σενάριο αλλά και τη σκηνοθεσία, Γιάννης Μπαλαμώτης.

Ένα νεαρό και ερωτευμένο ζευγάρι πέφτει θύμα ενός περίεργου τροχαίου ατυχήματος. Η κοπέλα καταλήγει στο ιατρείο ενός παράξενου γιατρού με αινιγματικούς ασθενείς και μια ιδιόρρυθμη γραμματέα. Η συνάντηση με τον γιατρό εξελίσσεται σε μια υπαρξιακή εμπειρία με απροσδόκητο φινάλε.

Ένα σχολείο σινεφίλ! Μιλούν οι βραβευμένοι μαθητές του διαγωνισμού «Πάμε Σινεμά» Facebook Twitter
Το 2ο Πρότυπο Πειραματικό ΓΕΛ Αθηνών είναι ένα από τα μοναδικά πρότυπα σχολεία στην Αττική. Φωτο: Φίλιππος Λεμονής / LiFO

Η ταινία διαρκεί σχεδόν δέκα λεπτά. Για να γίνει πραγματικότητα, μάλιστα, δούλεψαν περίπου 25 μαθητές. «Μιλάμε για προδιαγραφές κανονικής επαγγελματικής δουλειάς» λέει γελώντας ο καθηγητής, Δημήτρης Κοπανάς.

«Όλο αυτό ξεκίνησε από ένα διήγημα που είχα γράψει. Όταν όμως έπρεπε να το μεταφέρουμε σε ταινία, το αλλάξαμε πάρα πολύ. Θέλαμε να κάνουμε κάτι διαφορετικό. Δε θέλαμε να φτιάξουμε μια ταινία για πράγματα που πιστεύουμε πως έχουν παιχτεί και ξαναπαιχτεί. Έχουμε βαρεθεί παραδείγματος χάριν να βλέπουμε μαθητικές ταινίες με θέμα το bullying. Είπαμε να δοκιμάσουμε και κάτι άλλο» παραδέχεται ο ίδιος ο δημιουργός.

Το 2ο Πρότυπο Πειραματικό ΓΕΛ Αθηνών είναι ένα από τα μοναδικά πρότυπα σχολεία στην Αττική. Το γεγονός λοιπόν αυτό του έχει δώσει τη δυνατότητα να δημιουργήσει επίσημες ομάδες κινηματογράφου και θεάτρου.

Τα μαθήματα της κινηματογραφικής ομάδας γίνονται μια φορά τη βδομάδα μετά τη λέξη του επτάωρου. Μόλις, δηλαδή, τελειώνει το ωράριο τους συγκεκριμένοι οι μαθητές δε φεύγουν από το σχολείο.

Το ίδιο ισχύει και για τους καθηγητές. Μερικοί, μάλιστα, από τους μαθητές του Κινηματογραφικού Ομίλου έχουν καθηγητή τον κ. Καρκάνη και στα Μαθηματικά. Τον ρωτάω ποιο μάθημα του αρέσει να κάνει περισσότερο. Μαθηματικά ή Κινηματογράφο; «Ας απαντήσουν καλύτερα τα παιδιά σ' αυτό» λέει γελώντας.

Οι ίδιοι αποφάσισαν να ασχοληθούν με τον κινηματογράφο στο σχολείο επειδή απλά τους άρεσε. Όπως μας ενημερώνουν, δεν πληρώνονται παραπάνω για να κάνουν τα συγκεκριμένα μαθήματα. «Παλιότερα οι ώρες που κάναμε κινηματογράφο μειώνονταν από το ωρολόγιο πρόγραμμα. Τώρα πια έχουν κοπεί κι αυτά» παραδέχεται ο Βασίλης Καρκάνης.

Ένα σχολείο σινεφίλ! Μιλούν οι βραβευμένοι μαθητές του διαγωνισμού «Πάμε Σινεμά» Facebook Twitter
Όπως σημειώνουν μαθητές και καθηγητες, οι περισσότεροι είναι πρόθυμοι να βοηθήσουν στα γυρίσματα μιας ταινίας. Φωτο: Φίλιππος Λεμονής / LiFO

«Ο κινηματογράφος είναι ακόμα πολύ πίσω στα ελληνικά σχολεία» εξηγούν τόσο οι καθηγητές όσο και οι μαθητές που βρίσκονται στην αίθουσα. Αν δει κάνεις τα αναλυτικά προγράμματα των ελληνικών δημόσιων σχολείων θα παρατηρήσει πως δεν υπάρχει κάποιο σχετικό μάθημα.

Κάτι τέτοιο, όμως, όπως παραδέχεται ο καθηγητής Δημήτρης Κοπανάς, δεν συμβαίνει σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες.

Ο ίδιος είχε επισκεφτεί στο παρελθόν τη Φιλανδία και ομολογεί ότι δεν ξέρει αν αυτά που είδε εκεί θα μπορέσουν ποτέ να γίνουν πραγματικότητα στην Ελλάδα. «Υπήρχε καθηγητής που έπαιρνε τα παιδιά το καλοκαίρι και τα πήγαινε για κάμπινγκ ώστε να φωτογραφήσουν το Βόρειο Σέλας» λέει. 

Τα σχολεία εκεί διαθέτουν μέχρι και ολόκληρες αίθουσες με εξοπλισμό και στούντιο τα οποία μπορούν να χρησιμοποιήσουν οι μαθητές για να δημιουργήσουν τις δικές τους ταινίες. Εδώ, όπως λένε γελώντας οι μαθητές, πρέπει να ψάχνουν από δω και από κει για να βρουν ακόμη και μια κάμερα.

«Οταν ξεκινάμε τη σχολική χρονιά ρωτάμε αν τα παιδιά ή κάποιος γνωστός τους διαθέτει εξοπλισμό ώστε να κάνουμε μια σούμα» λέει γελώντας ο κ. Καρκάνης.

Πολλές φορές, μάλιστα, βάζουν χρήματα από την τσέπη τους για να αγοράσουν μια μπαταρία ή αναλώσιμα για τα γυρίσματα των ταινιών.

Ένα σχολείο σινεφίλ! Μιλούν οι βραβευμένοι μαθητές του διαγωνισμού «Πάμε Σινεμά» Facebook Twitter
«Ο κινηματογράφος είναι ακόμα πολύ πίσω στα ελληνικά σχολεία» εξηγούν τόσο οι καθηγητές όσο και οι μαθητές που βρίσκονται στην αίθουσα. Φωτο: Φίλιππος Λεμονής / LiFO

Οι περισσότεροι από τους χώρους όπου γυρίζουν τις ταινίες τους ανήκουν συνήθως σε κάποιον συγγενή των παιδιών που συμμετέχουν στην ταινία. Οι ίδιοι, μάλιστα, δεν πρόκειται να ξεχάσουν ένα περιστατικό που δείχνει το πόσο δύσκολο είναι για τους μαθητές να γυρίσουν μία ταινία στην Ελλάδα.

«Θέλαμε στην ταινία να έχουμε πλάνα από ένα λεωφορείο. Μιλήσαμε με τους ιθύνοντες για να καταφέρουμε να εξασφαλίσουμε ένα λεωφορείο για μερικά λεπτά και να γυρίσουμε τις σκηνές. Δεν τα καταφέραμε, ομως. Αποφασίσαμε και εμείς λοιπόν να πάρουμε ένα λεωφορείο της γραμμής και να βγάλουμε κανονικά τις κάμερες. Μέσα σε μια διαδρομή τελικά τα καταφέραμε. Τσακώθηκα μέχρι και με μια γιαγιά που ήθελε να κάτσει στη θέση που θα γυριζόταν μια σκηνή» παραδέχεται γελώντας ο καθηγητής Δημήτρης Κοπανάς.

Όπως σημειώνουν μαθητές και καθηγητες, οι περισσότεροι είναι πρόθυμοι να βοηθήσουν στα γυρίσματα μιας ταινίας. «Υπάρχουν και κακές στιγμές όμως» λέει γελώντας ο Βασίλης Καρκάνης. «Είχαμε απευθυνθεί σ' έναν κινηματογράφο να μας παραχωρήσει το χώρο για να κάνουμε μερικά γυρίσματα. Αυτός μας ζήτησε 100 ευρώ» προσθέτει.

Ζούνε, ωστόσο, σε μια εποχή κατα την οποία η τεχνολογία έχει γίνει τόσο φθηνή που τους επιτρέπει να δημιουργήσουν το περιεχόμενό τους, με όσο το δυνατόν καλύτερο τρόπο. «Πλέον κάποιος σε μια οικογένεια θα έχει μια φωτογραφική κάμερα. Τώρα πια μ' ένα λάπτοπ μπορείς να κάνεις αξιοπρεπές μοντάζ» λέει ο Αλέξανδρος Μαχαίρας, μαθητής του Κινηματογραφικού Ομίλου.

Από την άλλη, υπάρχει βέβαια και το YouTube. Οι ίδιοι ανέβασαν την «Άτροπο» στην πλατφόρμα απ' την πρώτη στιγμή. «Μπορούμε μέσα σε μερικά λεπτά να δημοσιεύουμε ό,τι θέλουμε. Από κει μπορεί μετά να μας δει οποίος θέλει. Δε ξέρω αν θα μπορούσε η ταινία μας να έχει αυτή την επιτυχια αν προβάλλονταν σε μια αίθουσα κινηματογράφου» σημειώνουν με μια φωνή.

Δεν παύει, όμως, να παραμένει δύσκολο για έναν κινηματογραφιστή να βιοποριστεί και να κάνει πραγματικότητα τα όνειρά του στην Ελλάδα. Όλη κι όλη υπάρχει μόνο μία σχολή στην οποία μπορεί να απευθυνθεί ένας προπτυχιακός φοιτητής και να σπουδάσει κινηματογράφο στην Ελλάδα. Το Τμήμα Κινηματογράφου του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου της Θεσσαλονίκης.

Ένα σχολείο σινεφίλ! Μιλούν οι βραβευμένοι μαθητές του διαγωνισμού «Πάμε Σινεμά» Facebook Twitter
Οι περισσότεροι από τους μαθητές που συμμετείχαν στην ταινία, η οποία κέρδισε το βραβείο, πρόκειται να συνεχίσουν να κινηματογραφούν, μόνο ως χόμπι όμως. Φωτο: Φίλιππος Λεμονής / LiFO

Οι περισσότεροι από τους μαθητές που συμμετείχαν στην ταινία, η οποία κέρδισε το βραβείο, πρόκειται να συνεχίσουν να κινηματογραφούν, μόνο ως χόμπι όμως. «Τα πιο πολλά παιδιά όταν φτάνουν στη Γ' Λυκείου σταματούν να έρχονται στον κινηματογραφικό όμιλο. Και εμείς δεν τα πιέζουμε γιατί πρέπει να διαβάσουν, να δώσουν πανελλήνιες και να περάσουν στη σχολή που θέλουν» παραδέχεται ο καθηγητής Δημήτρης Κοπανάς.

Ήδη μερικά από τα παιδιά έχουν αρχίσει τα φροντιστήρια για τις πανελλήνιες της επόμενης χρονιάς, παρόλο που είναι ακόμα καλοκαίρι. «Θα προσπαθούμε, όμως, να ερχόμαστε όσο μπορούμε στα μαθήματα. Δε θα σταματήσουμε τελείως» σημειώνουν.

Ή ώρα περνά και στο σχολείο δεν ακούγεται τίποτα. Πρέπει να είμαστε οι μοναδικοί ακόμα που βρισκόμαστε μέσα στο κτίριο.

Βγαίνουμε στο προαύλιο το οποίο είναι εντελώς άδειο. Σε μερικές μέρες πρόκειται να βγουν οι βαθμοί των μαθημάτων. «Τι θα μας βάλετε κύριε στα Μαθηματικά;» ρωτάει ένας μαθητής τον Βασίλη Καρκάνη. «Μην ανησυχείτε. Θα δείτε σε λίγες μέρες» λέει γελώντας. Δίνουμε τα χέρια και ευχόμαστε καλό καλοκαίρι.

 

Η ταινία «Άτροπος» που διακρίθηκε με το βραβείο της καλύτερης ταινίας στον πανελλήνιο μαθητικό διαγωνισμό κινηματογράφου «Πάμε Σινεμά»

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Οι μαθητές εξερευνούν τις τεχνολογίες του μέλλοντος στο Maker Space του δήμου Αθηναίων

Οδηγός Παιδιού / Οι μαθητές εξερευνούν τις τεχνολογίες του μέλλοντος στο Maker Space του δήμου Αθηναίων

Ρομπομαχίες, εικονική πραγματικότητα, κατασκευή εκπαιδευτικών παιχνιδιών με τρισδιάστατους εκτυπωτές και μηχανήματα κοπής λέιζερ και άλλες δράσεις με τα εργαλεία του μέλλοντος
Στις φαβέλες της Νέας Ζωής Ασπρόπυργου υπάρχει ένα σχολείο που τους δέχεται όλους

Ελλάδα / Στις φαβέλες της Νέας Ζωής Ασπρόπυργου υπάρχει ένα σχολείο που τους δέχεται όλους

Στο 7ο δημοτικό σχολείο Ασπροπύργου, δίπλα από τη χωματερή, σε μία από τις πιο επικίνδυνες περιοχές της πρωτεύουσας, κάποιοι δάσκαλοι μαθαίνουν γράμματα σε μαθητές Ρομά
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Στο Μενίδι έφτιαξαν ένα mural για τον μικρό Μάριο που σκοτώθηκε πέρυσι από αδέσποτη σφαίρα

Ελλάδα / Στο Μενίδι έφτιαξαν ένα mural για τον μικρό Μάριο που σκοτώθηκε πέρυσι από αδέσποτη σφαίρα

Στο 6ο Δημοτικό Σχολείο Αχαρνών η δασκάλα των καλλιτεχνικών και οι συμμαθητές του αδικοχαμένου Μάριου δημιούργησαν μια τοιχογραφία με την «αιώνια πάλη του καλού και του κακού»
M. HULOT

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ντέπυ Γοργογιάννη: «Ο intimacy coordinator θα ενταχθεί και στη δική μας κουλτούρα»

Θέατρο / Πώς γυρίζουμε σήμερα μια σκηνή βιασμού;

Το θέατρο και ο κινηματογράφος διεθνώς επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο στήνονται οι ερωτικές και βίαιες σκηνές: μέχρι ποιο σημείο μπορεί να εκτεθεί ένα σώμα; Η Ντέπυ Γοργογιάννη εξηγεί τον ρόλο του intimacy coordinator και τον τρόπο που τίθενται τα όρια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πριν από το break, ο Γιώργος Λάνθιμος τα λέει όλα

Οθόνες / Γιώργος Λάνθιμος: «Το θέμα είναι πώς ξαναβρίσκεις τη χαρά»

Παραδέχεται πως η δημιουργία ενός έργου τέχνης δεν είναι μια ανώδυνη διαδικασία. Και πως χρειάζεται ένα διάλειμμα. Πήρε στάση απέναντι σε όσα συμβαίνουν στη Γάζα γιατί «Αν είσαι άνθρωπος με οποιαδήποτε ενσυναίσθηση, δεν μπορείς να μη μιλήσεις». Λίγο πρίν την κυκλοφορία της ταινίας Βουγονία που σκηνοθετεί, ο Γιώργος Λάνθιμος μίλησε στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Θανάσης Βαλτινός: Η νουβέλα «Η Κάθοδος των Εννιά» του διακεκριμένου συγγραφέα

Οθόνες / «Η Κάθοδος των Εννιά»: Η διάσημη νουβέλα του Θανάση Βαλτινού

Πεθαίνει σαν σήμερα ο διακεκριμένος Έλληνας συγγραφέας. Αυτή είναι η ιστορία ενός από τα εμβληματικότερα βιβλία του και η βραβευμένη μεταφορά της στον κινηματογράφο, το 1984, από τον Χρίστο Σιοπαχά.
ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ
Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Οθόνες / Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Με αφορμή το αφιέρωμα που ετοίμασε το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης για μία από τις σπουδαιότερες ηθοποιούς της εποχής μας, επιλέγουμε 10 ταινίες της, στις οποίες έχει αποτυπωθεί η τεράστια υποκριτική της δυναμική και η ικανότητά της να μεταμορφώνεται εσωτερικά με κάθε ρόλο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Οθόνες / Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Ένα μοναδικό μεγάλο αφιέρωμα στον σπουδαίο δημιουργό για ένα τριήμερο σε όλους τους χώρους της Στέγης, με προβολές των ταινιών του, ένα masterclass και μια συζήτησή του με την Αφροδίτη Παναγιωτάκου στην Κεντρική Σκηνή.
M. HULOT
Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι να παραμένεις καλός άνθρωπος»

Οθόνες / Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι η καλοσύνη»

Υπήρξε από τις πιο αναγνωρίσιμες διεθνώς τηλεοπτικές περσόνες, όντας ο κεντρικός παρουσιαστής του MTV. Σήμερα ο 66χρονος τηλεοπτικός παραγωγός, συγγραφέας και σεναριογράφος ζει πλέον μόνιμα στην Αθήνα, όμως ο έρωτας με την Ελλάδα κρατάει από πολύ παλιά. Ο Steve Blame αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Oι 10 Καλύτερες Ελληνικές Ταινίες των ‘20s μέχρι τώρα

Η λίστα / Oι 10 καλύτερες ελληνικές ταινίες των '20s μέχρι τώρα

Ποιες ελληνικές ταινίες της τρέχουσας δεκαετίας έχουν ξεχωρίσει μέχρι στιγμής; Ρωτήσαμε 20 κριτικούς κινηματογράφου, ανθρώπους του ευρύτερου κινηματογραφικού χώρου και αθεράπευτους σινεφίλ και σας παρουσιάζουμε το top 10 που προέκυψε μέσα από το συναρπαστικό, σύνθετο μωσαϊκό του σύγχρονου ελληνικού σινεμά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Η αλήθεια είναι πως δεν μπορώ να εξηγήσω απόλυτα γιατί επιστρέφω διαρκώς εκεί»

Γειτονιές της Ελλάδας / «Επιστρέφοντας, μπορεί να πιάσουμε πάλι το νήμα»

Ο σκηνοθέτης Δημήτρης Κουτσιαμπασάκος μας μιλά για το χωριό όπου γεννήθηκε, το Αρματολικό στη νότια Πίνδο, αλλά και για το νέο του ντοκιμαντέρ, «Τα τέρματα του Αυγούστου», που διαδραματίζεται εκεί.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Οθόνες / Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Από μια ρετροσπεκτίβα στην Ιζαμπέλ Ιπέρ μέχρι έναν πλήρη οδηγό του έργου του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και από το spotlight στον Μαρσέλ Πανιόλ μέχρι μια ανατρεπτική ματιά στην έννοια του plot twist, οι θεματικές ενότητες του φεστιβάλ διατηρούν αμείωτο το ενδιαφέρον μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιούλη Τσαγκαράκη: «Κάθε σπίτι έχει τον δικό του Νετανιάχου, τον δικό του Τραμπ»

Οθόνες / Γιούλη Τσαγκαράκη: Η θεία Σταματίνα από τις «Σέρρες» του Γιώργου Καπουτζίδη μιλά στη LifO

Η ταλαντούχα ηθοποιός με τον ρόλο της ίντερσεξ θείας έσπασε ταμπού και άνοιξε ξανά μια σειρά συζητήσεων για το φύλο, την LGBTQI+ κοινότητα, τα ανθρώπινα δικαιώματα. Πώς ετοιμάστηκε για το ρόλο; Πώς βλέπει τις αντιδράσεις;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Σινεμά / Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Η νέα ταινία της Ιζαμπέλ Ιπέρ, φιλμ που έρχονται από τις Κάννες, πρεμιέρες, οι μικρού μήκους του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και οι ελληνικές συμμετοχές των διαγωνιστικών τμημάτων είναι μερικοί από τους λόγους που θα μας στείλουν και φέτος στις αίθουσες του αγαπημένου κινηματογραφικού θεσμού.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το αμερικανικό σινεμά δίνει τη μία μάχη μετά την άλλη

Pulp Fiction / Το αμερικανικό σινεμά δίνει τη μία μάχη μετά την άλλη

Προτροπή για αντίσταση ή παραίνεση για τρομοκρατία; Το αριστούργημα του Πολ Τόμας Άντερσον «Μια μάχη μετά την άλλη», οι εξαιρετικές πρόσφατες αλληγορίες «Weapons» και «Eddington», αλλά και οι αξέχαστες κινηματογραφικές αναφορές τους απασχολούν τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο και τον αρχισυντάκτη της LiFO Γιάννη Πανταζόπουλο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Ιδέες / Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Με αφορμή το νέο ντοκιμαντέρ για μια από τις πιο αμφιλεγόμενες προσωπικότητες του 20ού αιώνα, ξαναθυμόμαστε τι είχαν απαντήσει στη LiFO οι Πέπη Ρηγοπούλου, Θωμάς Μοσχόπουλος, Δημήτρης Στεφανάκης, Θάνος Παπακωνσταντίνου, Πάνος Κούτρας και Θεόφιλος Τραμπούλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Boots»: Μια σειρά για το τι σημαίνει «να είσαι gay στον στρατό»

Οθόνες / «Boots»: Kάτι καλό θα κάνει αυτή η σειρά για να την αποκαλούν «woke σκουπίδι»

H τηλεοπτική σειρά οκτώ επεισοδίων του Netflix, που έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις, προσεγγίζει με μοναδικό και συγκινητικό τρόπο το θέμα της ομοφοβίας στον στρατό. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ