LIVE!

Ελαφάκια στο Σιάτλ

Ελαφάκια στο Σιάτλ Facebook Twitter
0
Ελαφάκια στο Σιάτλ Facebook Twitter

Το όνομα του Θανάση Τσιμπίνη έσκασε ηχηρά προπέρσι με την πρώτη απόπειρά του, το Dust (δείτε το εδώ), που βραβεύθηκε με ειδική μνεία στις Νύχτες Πρεμιέρας και ταξίδεψε σε πολλά διεθνή φεστιβάλ. H δεύτερη μικρού μήκους ταινία τους Fawns που προκάλεσε αίσθηση πέρσι τέτοια εποχή στις επετειακές 20ές Νύχτες Πρεμιέρας, είχε επιλεγεί ως Staff Pick στο Vimeo και κάνει σήμερα πρεμιέρα στην Αμερική, στο 20ο Lesbian & Gay Film Festival στο Σιάτλ.  

Η συνέντευξη αυτή έγινε λίγο πριν την περσινή πρεμιέρα της ταινίας, με τον Θανάση και τον μόνιμο συνεργάτη του, τον παραγωγό Γιώργο Χορέβα.

— Έναν χρόνο μετά το Dust, τι μεσολάβησε;

Θανάσης Τσιμπίνης: Μόλις τελείωσε το Dust προέκυψε μια νέα ιδέα. Εγώ γενικά έχω αγάπη για τα ελάφια. Παλαιότερα είχα κάνει κι ένα σχετικό video art. Το Bambi δεν το είχα δει, το είδα πρόσφατα επειδή ήξερα ότι θα με ρωτήσουν! Εκτός από τα ελάφια, αγαπώ τα λουλούδια, είναι στοιχεία που ενθέτω με τον ένα ή με τον άλλο τρόπο γενικά στη δουλειά μου. Το κάδρο που είναι πρωταγωνιστής σε αυτή την ταινία υπήρχε κάπου στο σετ του Dust χωρίς να παίζει κάποιο ρόλο.

— Είναι λίγο αυτοαναφορικό αυτό;

Θ.Τ.: Ναι, αλλά όχι ναρκισσιστικά. Είναι πράγματα που μου αρέσουν κι επειδή γουστάρω να τα βλέπω ως θεατής, τα πετάω μέσα στις ταινίες. Δεν είναι ότι θέλω κάποιος να τα ανακαλύψει ή ότι σημαίνουν κάτι.

Γιώργος Χορέβας: Ούτε προϋπήρχε η ιδέα στα γυρίσματα του Dust ώστε να ενθέσουμε ένα στοιχείο στο σετ που θα χρησιμοποιήσουμε αργότερα. Τελείωσε το ένα πρότζεκτ κι άφησε χώρο στο άλλο να εξελιχθεί.

Θ.Τ.: Έψαχνα λοιπόν διάφορα references, πράγματα για τα ελάφια. Πού ζουν, ανάμεσα σε ποια φυτά, σε ποια λουλούδια. Ένα κυρίαρχο στοιχείο του περιβάλλοντός τους είναι οι φτέρες. Η αφίσα της ταινίας με την καρδιά μοιάζει πολύ με τον ιστό από τον οποίο διαφοροποιούνται τα φύλλα της φτέρης. Αυτό μου έκανε πολύ ως συμβολισμός, ένα δεύτερο επίπεδο, μια καρδιά που είναι το βασικό μήνυμα αλλά παράλληλα σημαίνει και κάτι για τα μέρη όπου ζουν τα ελάφια. Είναι κάτι που κυκλώνει γραφιστικά με διαφορετικό τρόπο την ταινία.

Γ.Χ.: Θα σου πω μια ιστορία που αποτέλεσε ουσιαστικά την αρχή του Fawns. Είχαμε πάει στα Κύθηρα πέρσι το καλοκαίρι. Ένα βράδυ γυρνούσαμε από ένα χωριό. Σκοτάδι, ερημιά, το τίποτα στη διαδρομή. Βλέπουμε στη μέση του δρόμου ένα κουνέλι. Στην αρχή νομίσαμε ότι κάποιος το έχει πατήσει. Σταματήσαμε και είδαμε ότι απλά ήταν ένα τρομαγμένο πλάσμα στη μέση του δρόμου που είχε μείνει εκεί χωρίς να κουνιέται. Εγώ ήμουν σε φάση «Αχ, θέλω να το πάρουμε στο δωμάτιο, να το ταΐσουμε και να το προσέξουμε». Ο Θανάσης είχε ενδοιασμούς, ότι κάπου εκεί γύρω θα βρισκόταν η μάνα του κι επέμενε να το αφήσουμε εκεί. Αρχικά το πήραμε στο αυτοκίνητο. Ο Θανάσης γκρίνιαζε σε όλη τη διαδρομή, ότι αυτό το κουνέλι δεν ήταν μόνο του και ότι το είχαμε απομακρύνει από τη φωλιά του. Τελικά το επιστρέψαμε εκεί που το βρήκαμε και το αφήσαμε σε ένα χωράφι. Είναι ένα βασικό hint για την ταινία αυτό, όποιος τη δει θα καταλάβει.

Ελαφάκια στο Σιάτλ Facebook Twitter
Γ. Χορέβας: «Μόνο στην Ελλάδα ή σε άλλες υπανάπτυκτες χώρες γίνεται συζήτηση για τόσο αυτονόητα πράγματα και καταστάσεις. Η συμβίωση είναι στις περισσότερες δυτικές χώρες δεδομένη, αναγνωρίσιμη και υποστηρίζεται από το κράτος νομοθετικά. Εδώ είμαστε ίσοι μόνο απέναντι στη φορολογία κι όχι απέναντι στα συναισθήματά μας και στον τρόπο που θέλουμε να ζούμε τη ζωή μας». Φωτο: Γιώργος Κολλιδάς

— Τι ήθελες να βγάλεις με το Fawns; Είναι κάποιο δικό σου βίωμα που κρύβεται από πίσω; Θες να συνδέσεις μια ερωτική ιστορία σε fast forward με τις προσωπικές σου ευαισθησίες;

Θ.Τ.: Στην πολύ μικρή διάρκεια της ταινίας (μόλις 3 λεπτά), υπάρχει χρόνος για να απλωθεί η αίσθηση που ήθελα να μεταφέρω. Αυτό με ενδιέφερε. Δεν ήθελα να πω μια ολοκληρωμένη ιστορία με ολοκληρωμένους χαρακτήρες. Το έχω βιώσει, όχι ακριβώς έτσι, ωστόσο δε νομίζω ότι αφορά μόνο ερωτικές σχέσεις. Φιλικές, κοινωνικές, οικογενειακές, οποιαδήποτε μορφή σχέσης που απαιτεί κάποια θυσία.

— Πειραματίστηκες αρκετά με τη φόρμα και τα κάδρα σου στο Fawns. Θεωρώ ότι βρέθηκες σε τελείως άλλο δρόμο με τη δεύτερη κιόλας ταινία σου. Γιατί επέλεξες ασπρόμαυρη φωτογραφία και voice over για την αφήγηση της ιστορίας;

Θ.Τ.: Εγώ αγαπώ πολύ το χρώμα. Αν μου έλεγες μετά το Dust, που ήταν μια ταινία κατεξοχήν βασισμένη στο ποπ χρώμα, ότι η επόμενη θα ήταν ασπρόμαυρη θα σου έλεγα ότι δεν θα το κάνω. Τελικά όμως, αυτό το ρίσκο με απελευθέρωσε. Δεν θεωρώ το Fawns ιδιαίτερα πειραματικό. Εμένα με ενδιέφερε να βγει περισσότερο η ομορφιά από τα κάδρα, κι ας ήταν αφαιρετικά. Στην ουσία αυτό που βλέπουμε είναι προσωπικές στιγμές ενός ζευγαριού οι οποίες δεν έχουν σχέση με την ιστορία που ακούμε στο voice over. Ο συνδυασμός τους είναι που βγάζει κάτι. Οι εικόνες ενέχουν μια αλληγορία οπότε δεν χρειαζόταν αυτό που ακούμε να το βλέπουμε κιόλας. Αυτή η επιλογή μου έδωσε μεγάλη ελευθερία, και στο γύρισμα και στο τελικό cut. Ωστόσο, δεν είχα οδηγό για να τοποθετήσω τις σκηνές, πράγμα που με ζόρισε αρκετά. Διέθετα πολύ υλικό που μου έδινε διαφορετικούς συνδυασμούς στο μοντάζ. Εκεί κάηκα!

Γ.Χ.: Το μόνο κοινό που μπορείς να πεις ότι υπάρχει στις δύο ταινίες είναι το γεγονός ότι βγαίνει πολύ δυνατά η σύνδεση δύο ανθρώπων. Χωρίς να την έχεις εξηγήσει, μελετήσει ή αποδομήσει. Και στην έκφραση και στο συναίσθημα και στην αφήγηση του λόγου, καταλαβαίνεις απόλυτα πώς αυτοί οι δύο άνθρωποι υπάρχουν μεταξύ τους.  

 

— Όταν είδα το τίζερ μου ήρθε στο μυαλό το Ωραίο Μου Πλυντήριο του Φρίαρς. Το έχετε δει;

Δεν έχουμε καν ιδέα ότι υπάρχει κάτι τέτοιο!

Ελαφάκια στο Σιάτλ Facebook Twitter
Θ. Τσιμπίνης: «Στην πολύ μικρή διάρκεια της ταινίας (μόλις 3 λεπτά), υπάρχει χρόνος για να απλωθεί η αίσθηση που ήθελα να μεταφέρω. Αυτό με ενδιέφερε. Δεν ήθελα να πω μια ολοκληρωμένη ιστορία με ολοκληρωμένους χαρακτήρες».

— Πώς επέλεξες τους δύο ηθοποιούς σου;

Θ.Τ.: Τον Ορέστη (Καρύδα) τον είδα σε μια συνέντευξη στο ΓΚΡΕΚΑ. Γενικότερα δεν προλαβαίνω να ασχοληθώ όσο θα ήθελα με το θέατρο, οπότε δεν ξέρω ιδιαίτερα τι παίζει από πρόσωπα. Λειτουργώ τελείως ενστικτωδώς, με βάση τι πετυχαίνω στο facebook ή σε κάποια βίντεο που κυκλοφορούν. Ως τώρα έχω σταθεί τυχερός. Για το Fawns ήθελα δύο ωραίες φάτσες, δύο ωραία κορμιά, γιατί η ταινία είναι αρκετά εικαστική. Ήθελα να αποδώσω ομορφιά. Εξάλλου τα ελάφια είναι πλάσματα όμορφα, καλλίγραμμα και με χάρη.

Γ.Χ.: Φυσικά οι ηθοποιοί έπρεπε να έχουν τη διάθεση να συμμετέχουν σε μια ταινία που θα χαρακτηριστεί γκέι.

Θ.Τ.: Μεταξύ τους δεν έχουν καμία σχέση. Ο Ορέστης είναι φουλ κοινωνικός κι εξωστρεφής, ο Αλέξης (Φουσέκης) είναι πιο κλειστός και χαμηλών τόνων. Αρχικά προσέγγισα τον Ορέστη, άκουσα και τη φωνή του σε ένα backstage βίντεο, χρειαζόμουν φωνή για το voice over. Τον Αλέξη τον πρότεινε ο Ορέστης, είχαν συνεργαστεί θεατρικά σε περιοδεία για τον Πλούτο του Αριστοφάνη. Λειτούργησαν λίγο και ως yin-yang, αφού ο ένας είναι ξανθός και κυρίως ηθοποιός ενώ ο άλλος είναι μελαχρινός και κατά βάση χορευτής. Στην έκφραση του λόγου, στην ηχογράφηση τραβούσε ο Ορέστης τον Αλέξη και στις χορογραφίες των σκηνών γινόταν το αντίθετο – πολύ σημαντικό κι αυτό γιατί στην ουσία πρόκειται για μια χορογραφία πάνω σε ένα κρεβάτι.

— Το γυμνό πώς το διαχειρίστηκες; Είχε προηγηθεί το Naked City βίντεο για το LIFO.gr

Θ.Τ.: Και οι δύο είναι ηθοποιοί. Είχαν εμπειρία στο γυμνό αλλά όχι στην εγγραφή του. Οι αρχικές αναφορές που είχα ήταν σαφώς πιο προκλητικές. Την ώρα του γυρίσματος στο δωμάτιο του χόστελ Athens City Circus έπαιζε αυτή η πλέιλιστ που είχα ετοιμάσει:

Ελαφάκια στο Σιάτλ Facebook Twitter

Τους βοήθησε πολύ, η ατμόσφαιρα έγινε πιο βαριά και συναισθηματική. Τελικά, καναδυό σκηνές όπου φαίνονταν περισσότερα τις έκοψα γιατί αποτελούσαν παραφωνία. Όχι από διάθεση για συντηρητισμό, το γυμνό πια το βρίσκεις παντού. Απλά δεν ήταν σκοπός μου ούτε να καυλώσει ο γκέι ούτε να «κολλήσει» ο στρέιτ.

— Πέρσι είχαμε κατατάξει άτυπα το Dust στο ρεύμα του weird σινεμά. Στο Fawns πιστεύω ότι ταιριάζει η ταμπέλα του queer. Το “χετε γενικά με τον ακτιβισμό;

Θ.Τ.: Θα το στείλουμε και σε αντίστοιχα φεστιβάλ! Γενικά δεν θεωρώ τον εαυτό μου ακτιβιστή. Είχα κάνει ένα βίντεο για το Pride πριν τρία χρόνια, ήθελα να δείξω τι ακριβώς είναι και γιατί πρέπει να το στηρίξουμε. Από εκεί και πέρα το να κάνουμε κάποια share στα social media για το αντιρατσιστικό και τα σχετικά θέματα το θεωρώ τουλάχιστον αυτονόητο.

Γ.Χ.: Γενικότερα, μόνο στην Ελλάδα ή σε άλλες υπανάπτυκτες χώρες γίνεται συζήτηση για τόσο αυτονόητα πράγματα και καταστάσεις. Η συμβίωση είναι στις περισσότερες δυτικές χώρες δεδομένη, αναγνωρίσιμη και υποστηρίζεται από το κράτος νομοθετικά. Εδώ είμαστε ίσοι μόνο απέναντι στη φορολογία κι όχι απέναντι στα συναισθήματά μας και στον τρόπο που θέλουμε να ζούμε τη ζωή μας. Γι” αυτό κι ετοιμάζουμε με την ομάδα μου στο άμεσο μέλλον μια καμπάνια που θα αφορά τη «διαφορετική» συμβίωση, στην οποία θα προσπαθήσουμε να δείξουμε στο κοινό την ανάγκη ισότητας απέναντι στον νόμο, ίσης αντιμετώπισης και νομικής κατοχύρωσης, πράγματα που δεν μπορεί να φανταστεί ο πολύς κόσμος.

— Πιστεύετε ότι με αυτή τη δουλειά δίνετε μια ώθηση στην κατάκτηση των κεκτημένων;

Γ.Χ.: Είναι μια γλυκιά ταινία που διεγείρει συναισθήματα τα οποία μπορούν να υπάρξουν ακόμα και σε ένα ομόφυλο ζευγάρι. Από εκεί και πέρα, αν αυτό μπορέσει να το αντιληφθεί κάποιος που έχει διαφορετικές απόψεις, αυτό για εμάς θα είναι plus. Απευθύνεται φυσικά σε όλο τον κόσμο. Έχουμε βάλει δύο αγόρια να βιώνουν μια κατάσταση, θα μπορούσε άνετα να είναι οποιοσδήποτε άλλος συνδυασμός.

Θ.Τ.: Όταν ξεκινούσαμε, δεν είχαμε σκοπό να κάνουμε κάποιο γκέι μανιφέστο. Δεν είναι ταινία ακτιβισμού το Fawns. Απλά, μπορεί να προκύψει κι αυτό το θετικό. Πιστεύω ότι πετύχαμε τη λεπτή ισορροπία του να μην προκαλούμε με αυτό που δείχνουμε, να αφορά όλους χωρίς ωστόσο να σημαίνει ότι «κωλώσαμε». Όχι πρόκληση για την πρόκληση, ένα ήρεμο και γλυκό μήνυμα.

Ελαφάκια στο Σιάτλ Facebook Twitter

— Γιώργο, γιατί είσαι ο παραγωγός του Θανάση; Εκτός από τις ταινίες, έχετε συνεργαστεί πολύ και στον χώρο της διαφήμισης. Τι έχεις δει σε αυτόν;

Γ.Χ.: Έχει πολύ αναπτυγμένη την αισθητική, ακόμα και στην καθημερινότητά του. Αυτό λείπει στα διαφημιστικά δρώμενα. Η διαφήμιση θεωρείται πολύ εμπορική κι απευθύνεται στις μάζες, οπότε στις περισσότερες δουλειές η αισθητική είναι ανύπαρκτη. Το να καταφέρεις να τη συνδυάσεις με την εμπορικότητα είναι πολύ σημαντικό, και για τους δημιουργούς και για τους πελάτες και για το brand το ίδιο. Μπορεί να το απογειώσει και μπορεί να το καταστρέψει. Εγώ γενικά ψάχνομαι στη δουλειά μου και μετά από πολλά χρόνια στον χώρο πιστεύω ότι μπορώ να ξεχωρίσω ανθρώπους. Στον Θανάση είδα κάτι από την αρχή, όταν ακόμα δεν ήξερε πού τοποθετούσε τον εαυτό του επαγγελματικά. Είμαστε πολύ διαφορετικοί κι αυτό λειτουργεί σε δημιουργικό επίπεδο. Έχουμε πολλές αδυναμίες και οι δύο, κι ο καλλιτεχνικός συνδυασμός δένει καλά. 

Θ.Τ.: Πάντως, στις ταινίες εννοείται ότι μας αφορά και η εμπορικότητα. Δεν τις κάνουμε για να τις βλέπουμε οι ίδιοι, αυτό που λέμε «τέχνη για την τέχνη». Εν προκειμένω, στις μικρού μήκους μας ενδιαφέρουν ιδιαίτερα τα views. Δημιουργικά με τον Γιώργο υπάρχει πάντα αλληλεπίδραση. Στο Fawns, για παράδειγμα, ήταν δική του ιδέα η αφήγηση να σπάσει σε διάλογο και να μην είναι μονόλογος, όπως και πολλά άλλα στοιχεία της ταινίας φυσικά.

— Η μουσική παίζει κι εδώ πρωταγωνιστικό ρόλο, όπως και στο Dust.

Θ.Τ.: Η μουσική είναι original. Συνθέτης είναι ο Ρένος Παπασταύρος, ενώ τα vocals τα έχει κάνει η Μαριέττα Φαφούτη. Ο ίδιος θεωρεί ότι πρόκειται περισσότερο για sound design, υπό την έννοια ότι δεν ακούς κάποιο score που μπορεί να σταθεί αυτούσιο. Είναι ένα μπλέξιμο ήχων με νότες και φωνητικά, κομμένο και ραμμένο πάνω στην ταινία.

Γ.Χ.: Μέσα από τη μουσική, απογειώνεται το συναίσθημα. Ήταν δύσκολη η επιλογή, το τι θα μπορούσε να «κολλήσει» ήταν πολύ αόριστο. Πραγματικά εμπιστευτήκαμε την αισθητική του Ρένου και νομίζω ότι τα καταφέραμε.

— Μου κάνεις πολύ ψυχαναγκαστικός στη δουλειά σου, Θανάση.

Θ.Τ.: Είμαι! Αλλά νομίζω ότι βοηθάει. Οι συνεργάτες μου ξέρουν ότι γνωρίζω ακριβώς τι θέλω. Τα «κουτάκια» δεν είναι πάντα τόσο καλά ωστόσο λειτουργούν πρωτίστως στο να πείσουν τον άλλο ότι έχεις ένα συγκεκριμένο όραμα.

Ελαφάκια στο Σιάτλ Facebook Twitter

https://www.facebook.com/fawnsmovie

https://vimeo.com/tsimpinis

https://www.facebook.com/events/353379824817210/

0

LIVE!

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Στις σχολικές γιορτές ο Θοδωρής Σελέκος ζήλευε τα φτερά αγγέλου που είχε ο φίλος του ο Παναγιώτης

Οθόνες / Στις σχολικές γιορτές ο Θοδωρής Σελέκος ζήλευε τα φτερά αγγέλου που είχε ο φίλος του ο Παναγιώτης

Ο Θοδωρής Σελέκος μεγάλωσε στο Νέο Ηράκλειο και ασχολείται με τον κινηματογράφο . Στα πρώτα του βήματα ήταν μέρος της κολεκτίβας ATH KIDS. Έχει σκηνοθετήσει βιντεοκλίπ για καλλιτέχνες όπως ο Ethismos, ο Saske, οι Sworr και διαφημιστικά για brands όπως η Muerte Inc. Παλιότερα άκουγε περισσότερη hip-hop μουσική. Τώρα ακούει jazz και soul. Η πρώτη ταινία μικρού μήκους του ονομάζεται «Can you water a garden with tears?». Του αρέσει η ησυχία και οι αργές ταινίες.
ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΑΚΟΥΛΑΚΗ
Χολιγουντιανή απόβαση στην Κρουαζέτ, μια πολιτική διαμαρτυρία αλλά και «ψαλίδι» στο γυμνό

Κάννες 2025 / Χολιγουντιανή απόβαση στην Κρουαζέτ, μια πολιτική διαμαρτυρία αλλά και «ψαλίδι» στο γυμνό

Στην τελετή έναρξης του Φεστιβάλ Καννών, ο Ρόμπερτ Ντε Νίρο εξαπέλυσε για ακόμη μία φορά σφοδρή κριτική κατά της αμερικανικής πολιτικής, μια μικρή γαλλική ταινία εγκαινίασε το φεστιβάλ, ενώ οι λαμπερές σταρ υποχρεώθηκαν να περιορίσουν τις ημίγυμνες εμφανίσεις τους στο κόκκινο χαλί.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ποιος είναι τελοσπάντων αυτός ο Λεός Καράξ;

Οθόνες / Λεός Καράξ: Ποιος είναι ο σκηνοθέτης του Holy Motors;

«Δεν είμαι εγώ», δηλώνει ο ασυμβίβαστος Γάλλος δημιουργός στον τίτλο της φιλμικής του αυτοβιογραφίας, εντείνοντας το μυστήριο γύρω από το πρόσωπό του και προσθέτοντας ακόμη μία ψηφίδα σε ένα συναρπαστικό καλλιτεχνικό work in progress.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Ένκε Φεζολλάρι

Μυθολογίες / «Όποτε θέλω να κλάψω, βλέπω το The Hours»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Ένκε Φεζολλάρι

Το πρώτο ερωτικό σκίρτημα ήρθε με το Persona του Μπέργκμαν. Όταν είδε το Happy Together του Wong Kar-Wai, ήθελε να ουρλιάξει. Τα παθιασμένα συναισθήματα έχουν τον πρώτο λόγο στην κινηματογραφική λίστα του ηθοποιού και σκηνοθέτη.
«Becoming Led Zeppelin»: Το χρονικό του βαρύτερου ροκ συγκροτήματος όλων των εποχών

Pulp Fiction / Led Zeppelin: Ένα ντοκιμαντέρ για το «βαρύτερο» ροκ συγκρότημα όλων των εποχών

Το ντοκιμαντέρ «Becoming Led Zeppelin» του Μπέρναρντ ΜακΜάχον παρουσιάζει την ιστορία του θρυλικού hard rock συγκροτήματος, φωτίζοντας το background των μελών του και τις περιστάσεις που οδήγησαν στην ίδρυσή του, φτάνοντας μέχρι και την κυκλοφορία του δεύτερου άλμπουμ τους και την απαρχή της απόλυτης δόξας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
movies

Οθόνες / Η Σταχτοπούτα αλλιώς και 5 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Το διάσημο παραμύθι γίνεται ταινία τρόμου, εφηβικά δράματα και η καινούργια σκηνοθετική δουλειά του διεθνούς φήμης Έλληνα διευθυντή φωτογραφίας Φαίδωνα Παπαμιχαήλ – Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
Φαίδων Παπαμιχαήλ: «Παντού με περνούν για ξένο, δεν έχω πλέον μητρική γλώσσα»

Pulp Fiction / «Παντού με περνούν για ξένο, δεν έχω πλέον μητρική γλώσσα»

Με αφορμή τη νέα του ταινία, ο σημαντικός διευθυντής φωτογραφίας και σκηνοθέτης Φαίδων Παπαμιχαήλ αφηγείται στον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο τη συναρπαστική διαδρομή της ζωής του από τα πρώτα του βήματα μέχρι τις μεγαλύτερες στιγμές της καριέρας του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
El Eternauta: Το θρυλικό κόμικ μεταφέρθηκε στο Netflix σε μια σειρά υψηλών προδιαγραφών

Daily / El Eternauta: Το θρυλικό κόμικ μεταφέρθηκε στο Netflix σε μια σειρά υψηλών προδιαγραφών

«Ο κοσμοναύτης του απείρου» έκανε πρεμιέρα πριν από μερικές μέρες, σε μια μεταφορά αντάξια του θρύλου που συνοδεύει τόσο το έργο όσο και τον δημιουργό του, ο οποίος βρήκε τραγικό τέλος στα χέρια της αργεντινής χούντας.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Πόσο θα τα έσπαγε/γαμάτη θα ήταν μια θρησκεία με θεό τον Νίκολας Κέιτζ»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες της Ναταλίας Σουίφτ / «Αν μοιραστώ μαζί σου την ταινία που αγαπάω, μόνο αγάπη έχω να σου δώσω»

Μυθολογίες / «Φαντάζεστε μια θρησκεία με θεό τον Κέιτζ;»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες της Ναταλίας Σουίφτ

Από το After Hours του Σκορσέζε, που την απελευθέρωσε, μέχρι τη Γλυκιά Συμμορία του Νικολαΐδη, που τη σημάδεψε με τη μουσική της, η ηθοποιός μοιράζεται μια ετερόκλητη κινηματογραφική λίστα.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
Η νέα ταινία του Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ και 5 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Οθόνες / Η νέα ταινία του Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ και 5 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Το ακαταμάχητο ντεμπούτο της Λουίζ Κουρβουαζιέ που σάρωσε εισπρακτικά στη Γαλλία και η επίσημη πρόταση της Τσεχίας για το περσινό Όσκαρ Διεθνούς Ταινίας ξεχωρίζουν αυτή την κινηματογραφική εβδομάδα.
THE LIFO TEAM
Πότε ανοίγουν οι θερινοί κινηματογράφοι της Αθήνας;

Οθόνες / Πότε ανοίγουν οι θερινοί κινηματογράφοι της Αθήνας;

Οι Αθηναίοι σινεφίλ δεν θα χρειαστεί να περιμένουν πολύ για να εξασκήσουν την αγαπημένη τους καλοκαιρινή συνήθεια. Συγκεντρώσαμε όλες τις ημερομηνίες που έχουν γίνει γνωστές για την έναρξη λειτουργίας των θερινών σινεμά της πρωτεύουσας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Στα εννιά μου προσπαθούσα να καταλάβω τι σχέση είχε το λεωφορείο με την Μπλανς Ντιμπουά» / «Το Λεωφορείο ο πόθος ήταν η πρώτη μου ακατάλληλη ταινία»: Oι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιάννη Ξανθούλη

Μυθολογίες / «Το Λεωφορείο ο πόθος ήταν η πρώτη μου ακατάλληλη ταινία»: Oι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιάννη Ξανθούλη

Η κινηματογραφική λίστα του Έλληνα συγγραφέα είναι συγκινησιακά φορτισμένη και γεμάτη παιδικές αναμνήσεις όπως και τα βιβλία του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
«I love Lucy»: Οργή, αλκοόλ, χρήμα, ξύλο και απιστίες πίσω από το πιο διάσημο οικογενειακό σόου του κόσμου

Σαν σήμερα / Λουσίλ Μπολ: Η πιο αξιολάτρευτη νοικοκυρά της Αμερικής ήταν μια απάτη

Σαν σήμερα το 1989 πεθαίνει η Αμερικανίδα ηθοποιός Λουσίλ Μπολ, πρωταγωνίστρια της διάσημης τηλεοπτικής σειράς «I love Lucy». Αν και λατρεύτηκε από εκατομμύρια τηλεθεατές, η πραγματικότητα πίσω από το «Καλύτερο τηλεοπτικό σόου όλων των εποχών» ήταν γεμάτη βία, αλκοόλ και απιστίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η «Εκδίκηση των Σιθ» έγινε 20 χρονών και επιστρέφει στους κινηματογράφους

Οθόνες / Η «Εκδίκηση των Σιθ» έγινε 20 χρονών και επιστρέφει στους κινηματογράφους

Το κλείσιμο μιας τριλογίας «Star Wars» που λοιδορήθηκε, για να επανεκτιμηθεί μερικώς όταν η νεότερη έπεσε θύμα των γενικευμένων culture wars και των ελάχιστων φιλοδοξιών της, επανεμφανίζεται στα σινεμά με αφορμή την επέτειο 20 χρόνων από την κυκλοφορία της.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Your Friends & Neighbors: Και ο πλούσιος λευκός πενηντάρης έχει ψυχή

Daily / Your Friends & Neighbors: Και ο πλούσιος λευκός πενηντάρης έχει ψυχή

Ο Τζον Χαμ υποδύεται τον επιτυχημένο επενδυτή που χάνει ξαφνικά το έδαφος κάτω από τα πόδια του σ΄αυτή την εκλεκτικά διασκεδαστική, κατά τόπους δραματική και συχνά διεισδυτική σάτιρα ηθών της πλουτοκρατικής ελίτ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Οι 10+1 αγαπημένες ταινίες του Σπύρου Στάβερη

Μυθολογίες / «Μου αρέσουν οι ιστορίες εκδίκησης στο σινεμά»: Οι 10+1 αγαπημένες ταινίες του Σπύρου Στάβερη

Από το φιλιππινέζικο σινεμά και τον Ζακ Τατί, μέχρι μια ταινία με μαχητές kung-fu που εξεγείρονται ενάντια στη γραφειοκρατία -και μία που τον ώθησε να ζητήσει από τη Marthe Keller να τον κάνει φίλο στο Facebook- η λίστα του φωτογράφου είναι γεμάτη εκπλήξεις.
ΣΠΥΡΟΣ ΣΤΑΒΕΡΗΣ