Eίναι το «Black Bird» του Apple TV+ η καλύτερη νέα σειρά του καλοκαιριού;

Eίναι το Black Bird του Apple TV+ η καλύτερη νέα σειρά του φετινού καλοκαιριού; Facebook Twitter
Πρωταγωνιστής της σειράς είναι ο Τάρον Έτζερτον ενώ τον ρόλο του σίριαλ κίλερ ενσαρκώνει ο Πολ Γουόλτερ Χάουζερ.
0

Το 2022 εξελίσσεται σε μια δυνατή χρονιά για το Apple TV+. Τον Μάρτιο σημείωσε μεγάλη οσκαρική νίκη με το CODA και μάλιστα με την παρθενική του εμφάνιση στην κατηγορία της καλύτερης ταινίας. Εκεί που είχε να υπερηφανεύεται μόνο για το Ted Lasso και το Morning Show δε, από την αρχή του έτους έχει κάνει ρελάνς με τρεις από τις καλύτερες σειρές του 2022, το Severance, το Slow Horses και το Pachinko – κάποιοι ίσως να πρόσθεταν σε αυτά το WeCrashed και το Essex Serpent. H εν λόγω τριπλέτα ενδέχεται να αποκτήσει παρέα με το Black Bird, τη σειρά με την οποία η πλατφόρμα εγκαινιάζει το δεύτερο εξάμηνο του ’22.

Στο Black Bird ένας νεαρός ναρκέμπορος που εκτίει τη δεκαετή ποινή του δέχεται μια πρόταση που θα μπορούσε να σημάνει την αποφυλάκισή του: να μετατεθεί σε ένα σωφρονιστικό κατάστημα που φιλοξενεί καταδικασμένους για ειδεχθή εγκλήματα, να πιάσει φιλίες με έναν serial killer, που πρόκειται να αποφυλακιστεί σύντομα λόγω ενός ζητήματος τυπικής νομιμότητας, και να μάθει το μέρος που έχει κρύψει το πτώμα ενός (υποτιθέμενου) θύματός του, έτσι ώστε να αποτραπεί η έξοδός του στον έξω κόσμο και κατ’ επέκταση η συνέχιση του δολοφονικού έργου του.

Όπως μας ενημερώνει ένας σχετικός τίτλος με το καλημέρα, η σειρά βασίζεται σε αληθινά γεγονότα, μια ιδιότητα που παραδοσιακά γοητεύει μεγάλη μερίδα του κοινού, αλλά ταυτόχρονα αποτελεί κι ένα εύκολο τέχνασμα ώστε ο δημιουργός να κάμψει τη δυσπιστία του θεατή.

H σειρά όντως βασίζεται στο αυτοβιογραφικό βιβλίο του Τζέιμς Κιν με τίτλο In with the Devil: A Fallen Hero, A Serial Killer and a Dangerous Offer for Redemption. Τη σεναριακή διασκευή αλλά και τη γενική εποπτεία της σειράς έχει αναλάβει ο Ντένις Λεχέιν, τα βιβλία του οποίου έγιναν ταινίες όπως το Mystic River του Κλιντ Ίστγουντ, το Gone Baby Gone του Μπεν Άφλεκ και το Shutter Island του Μάρτιν Σκορσέζε.

Οι κριτικές στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, όπου προβλήθηκε ολόκληρη η σειρά, κάνουν λόγο για ένα must see, τόσο λεπτοδουλεμένο που δεν μπορείς να υποδείξεις έναν τομέα και να πεις ότι αυτός είναι το κλειδί της επιτυχίας.

Πέρα από το crime στοιχείο, που είναι στο... στοιχείο του Λεχέιν, μπορείς να καταλάβεις τι τον τράβηξε στο υλικό από τα δύο πρώτα επεισόδια που ανέβηκαν στην πλατφόρμα. Η ατομική και η συλλογική ενοχή, καθώς και τα ανήλικα θύματα των ενηλίκων και η απώλεια της παιδικότητας ως τα χειρότερα πράγματα που κατάφερε ποτέ το είδος μας, είναι θεματικές που διατρέχουν σχεδόν το σύνολο της λογοτεχνικής του παραγωγής.

Eίναι το Black Bird του Apple TV+ η καλύτερη νέα σειρά του φετινού καλοκαιριού; Facebook Twitter
O Ρέι Λιότα σε έναν από τους τελευταίους ρόλους του.

Σε αυτά τα δύο πρώτα επεισόδια βλέπεις να φυτεύονται οι σπόροι και μένεις να αναρωτιέσαι πότε θα φυτρώσουν, σε τι είδους φυτά θα εξελιχθούν και πώς θα τα περιποιηθεί ο κηπουρός Λεχέιν στα υπόλοιπα τέσσερα που ακολουθούν.

Πρωταγωνιστής της σειράς είναι ο Τάρον Έτζερτον. Ο Έλτον Τζον του Rocketman εδώ μεταμορφώνεται σε έναν αλαζονικό μορφονιό με τραυματικό παρελθόν. Η μυϊκή του διάπλαση είναι εντυπωσιακά ογκώδης, σε βαθμό που αρχίζεις να υποψιάζεσαι ότι οι φήμες που θέλουν τη Marvel να τον έχει προσλάβει στον ρόλο του Wolverine έχουν μια δόση αλήθειας.

Τον ρόλο του σίριαλ κίλερ ενσαρκώνει ο Πολ Γουόλτερ Χάουζερ, ο κωμικός θησαυρός του Ι, Τοnya, αλλά και η τέλεια ενσάρκωση της ιστγουντικής ερμηνευτικής λιτότητας στο Richard Jewell – να το αναζητήσετε αυτό, αν δεν το έχετε δει.

Εδώ ο Χάουζερ επιχειρεί μια πιο προσγειωμένη ενσάρκωση του Κακού, που σε ανατριχιάζει όχι με την υπερβατική, μη ανθρώπινη φύση της, αλλά με τη φυσικότητα και την αποστασιοποίηση με τις οποίες αναφέρεται στα φρικιαστικά πεπραγμένα της.  

Στο καστ συναντάμε και τον Ρέι Λιότα σε έναν από τους τελευταίους ρόλους του. Αν και προς το παρόν δεν έχει πάρει τη μεγάλη σκηνή, είχες πολύ καιρό να δεις τόση ένταση στο βλέμμα, τέτοια σωματική εγρήγορση και τέτοια αίσθηση του κατεπείγοντος από τον Αμερικανό ηθοποιό. Μας ετοίμαζε σπουδαία πράγματα σε αυτή την αναγέννηση της καριέρας του μετά το Marriage Story, τα οποία, δυστυχώς, θα μείνουν ημιτελή μετά τον αιφνίδιο θάνατό του.

Eίναι το Black Bird του Apple TV+ η καλύτερη νέα σειρά του φετινού καλοκαιριού; Facebook Twitter
Η ανάπτυξη της ιστορίας είναι κάπως βραδυφλεγής σε αυτά τα δύο πρώτα επεισόδια.

Η ανάπτυξη της ιστορίας είναι κάπως βραδυφλεγής σε αυτά τα δύο πρώτα επεισόδια, ο τεμαχισμός της δράσης ανάμεσα στο παρόν και τη φυλακή και στο χτες και τη διαδικασία της σύλληψης του σίριαλ κίλερ θα δείξει στο μέλλον τι άλλο εξυπηρετεί, πέρα από τις ανάγκες μιας τηλεοπτικής αφήγησης, ενώ η σκηνοθεσία του Μάικλ Ρ. Ρόσκαμ, με τον οποίο ο Λεχέιν είχε ξανασυνεργαστεί στο The Drop, στοχεύει στη δημιουργία ατμόσφαιρας, την οποία υπηρετούν επιτυχώς οι post-rock συνθέσεις των Mogwai.

Τα καταφέρνει, δίχως, βέβαια, να προσεγγίζει τη σχεδόν μεταφυσική αίσθηση και τον θρηνητικό τόνο του True Detective. Οι κριτικές στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, όπου προβλήθηκε ολόκληρη η σειρά, κάνουν λόγο για ένα must see, τόσο λεπτοδουλεμένο που δεν μπορείς να υποδείξεις έναν τομέα και να πεις ότι αυτός είναι το κλειδί της επιτυχίας.

Αν θέλουμε να είμαστε ειλικρινείς, στα πρώτα δύο επεισόδια που είδαμε μας κράτησαν κυρίως οι ερμηνείες και οι σεναριακές υποσχέσεις για τη συνέχεια, αλλά δεν έχουμε κανέναν λόγο για να μην πιστέψουμε τους Αμερικανούς κριτικούς, οι οποίοι έχουν παρακολουθήσει και τα έξι επεισόδια της σειράς και αναφέρουν ότι όσο περνά η ώρα, αυτή γίνεται ολοένα και πιο υποβλητική και «απορροφητική». Αν λοιπόν η συνέχεια επιβεβαιώσει τα γραφόμενά τους, τότε ίσως όντως να έχουμε να κάνουμε με την καλύτερη νέα σειρά του φετινού καλοκαιριού. 

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

The Review / «Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Γιάννης Καντέα-Παπαδόπουλος, κριτικός στο Αθηνόραμα, αναλύουν τη νέα ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ, που μόλις κυκλοφόρησε στις αίθουσες και τρομάζει τους Αμερικανούς θεατές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου μιλούν για την αγαπημένη εκπομπή των booklovers

Οθόνες / «Βιβλιοβούλιο»: Μια διόλου σοβαροφανής τηλεοπτική εκπομπή για το βιβλίο

Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου ήταν κάποτε «ανταγωνιστές». Και πια κάνουν μαζί την αγαπημένη εκπομπή των βιβλιόφιλων, τη μοναδική που υπάρχει για το βιβλίο στην ελληνική τηλεόραση, που επικεντρώνεται στη σύγχρονη εκδοτική παραγωγή και έχει καταφέρει να είναι ευχάριστη και ενημερωτική.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μην ανοίγεις την πόρτα

Οθόνες / «Μην ανοίγεις την πόρτα»: Το χειροποίητο αλλά καθόλου ερασιτεχνικό θρίλερ των Unboxholics

Η πρώτη τους ταινία είναι λογικό να αποτελεί τη συνισταμένη των επιρροών τους αλλά και τόσο παρήγορο να συνορεύει με ένα λιντσικό σύμπαν ψυχολογικού θρίλερ, αντί να αναπαράγει απότομες τρομάρες και δωρεάν ανατριχίλες. 
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία  στη μνήμη

Daily / The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία στη μνήμη

Σατιρικό δράμα και περιπέτεια κατασκοπίας συγχρόνως, η νέα φιλόδοξη σειρά του HBO διαθέτει, ανάμεσα στα άλλα σημαντικά της ατού, τον Παρκ Τσαν-γουκ στη σκηνοθεσία και τον Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ σε τέσσερις διαφορετικούς ρόλους.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Τελικά, είναι ο Τομ Ρίπλεϊ γκέι; 

Βιβλίο / Τελικά, είναι γκέι ο Τομ Ρίπλεϊ;

Το ερώτημα έχει τη σημασία του. Η δολοφονία του Ντίκι Γκρίνλιφ από τον Ρίπλεϊ, η πιο συγκλονιστική από τις πολλές δολοφονίες που διαπράττει σε βάθος χρόνου ο χαρακτήρας, είναι και η πιο περίπλοκη επειδή είναι συνυφασμένη με τη σεξουαλικότητά του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Pulp Fiction / Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Ο Κόπολα πούλησε τα φημισμένα αμπέλια του και σκάρωσε ένα από τα ακριβότερα στοιχήματα στην ιστορία του σινεμά. Όμως, το Φεστιβάλ Καννών των auteurs και των κινηματογραφιστών αιχμής έχει τόση ανάγκη τους καταξιωμένους δημιουργούς μιας αλλοτινής εποχής;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιώργος Αρβανίτης: «Έλεγα "είμαι καλύτερος" και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Οι Αθηναίοι / Γιώργος Αρβανίτης: «Πείσμωνα για να γίνω ο καλύτερος και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Από μια νιότη γεμάτη αντιξοότητες, ο τροχός για εκείνον γύρισε, η ζωή του στράφηκε στο φως και έγινε βιβλίο. Η Ευρώπη τον ανακάλυψε από τις ταινίες του Αγγελόπουλου, στις ιστορίες του πρωταγωνιστούν ο Φίνος, ο Μαστρογιάνι και ο Κουροσάβα. Ο πολυβραβευμένος διευθυντής φωτογραφίας που ήταν «πάντα την κατάλληλη στιγμή στο κατάλληλο μέρος» είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Εμφύλιος πόλεμος

Οθόνες / «Εμφύλιος πόλεμος»: Μυθοπλαστική εικασία ή ρεαλιστικό σενάριο;

Με μια φιλμογραφία γεμάτη ζόμπι, κλώνους και αποκυήματα φαντασίας, αυτή είναι η λιγότερο αλληγορική ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ που επιλέγει να μην εξηγήσει τις αιτίες του διχασμού, επιμένει σε μια πολιτική ασάφεια και δεν κατονομάζει τον Τραμπ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Baby Reindeer: Ποτέ η φράση “sent from my iPhone” δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Daily / Baby Reindeer: Ποτέ η φράση «sent from my iPhone» δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Ισορροπώντας ανάμεσα στο θρίλερ, το κοινωνικό δράμα και τη μαύρη κωμωδία, η αυτοβιογραφική σειρά του Netflix αφηγείται με συνταρακτικό τρόπο μια αληθινή ιστορία κακοποίησης, μαζοχισμού και τραύματος.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Οθόνες / Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Το laugh track στις κωμικές σειρές αντιπροσώπευε την ψευδαίσθηση μιας κοινότητας, αλλά τώρα ακόμη κι αυτή η ψευδαίσθηση έχει χάσει τη λάμψη της. Καμία σειρά με γέλιο-κονσέρβα δεν έχει κερδίσει το βραβείο Emmy καλύτερης κωμωδίας εδώ και σχεδόν 20 χρόνια.
THE LIFO TEAM
Σάκης Καρπάς: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Οθόνες / Unboxholics: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Καθώς το «Μην ανοίγεις την πόρτα», το σκηνοθετικό ντεμπούτο των Unboxholics, ετοιμάζεται να βγει στις αίθουσες, ο Σάκης Καρπάς μας μιλά για το δάσος και άλλα πράγματα που τους τρομάζουν, για αγαπημένες ταινίες και games τρόμου, αλλά και για την άδικη δαιμονοποίηση των gamers.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των 90s;

Pulp Fiction / Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των '90s;

Είναι η δεκαετία του '90 η καλύτερη όλων στο σινεμά; Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος συζητά με την κριτικό και αρθρογράφο της LiFO Ειρήνη Γιαννάκη για τη δεκαετία που ξεκίνησε με το «Pretty Woman», το «Goodfellas», το «Χορεύοντας με τους λύκους» και το «Μόνος στο σπίτι» και έκλεισε με τα «Μάτια ερμητικά κλειστά», την «Έκτη αίσθηση», το «Matrix» και το «Fight Club».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Ghostwatch»: H ταινία τρόμου που προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό

Οθόνες / «Ghostwatch»: Γιατί αυτή η ταινία τρόμου προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό το 1992;

H κυκλοφορία του «Late Night with the Devil» στους κινηματογράφους ξαναφέρνει στην επικαιρότητα μια πρωτοποριακή και πέρα για πέρα ανατριχιαστική δημιουργία του BBC, που προκάλεσε πανικό και ακραίες αντιδράσεις στη Βρετανία το 1992, οδηγώντας έναν νεαρό τηλεθεατή στην αυτοκτονία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Οθόνες / Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Ο διάσημος Ελληνογάλλος σκηνογράφος του Χόλιγουντ μιλά στη LiFO για την τέχνη του, για το «Independence Day», το «Dark City», το «Poor Things» και την «Barbie», και για τότε που ο Φίντσερ του ζήτησε να του σχεδιάσει έναν δονητή.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Back to Black»: Aξίζει η κινηματογραφική βιογραφία της Έιμι Γουάινχαουζ

The Review / «Back to Black»: Είναι η ταινία για την Έιμι Γουάινχαουζ αντάξια του μύθου της;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Άκης Καπράνος είδαν την ταινία της Σαμ Τέιλορ-Τζόνσον μέχρι τέλους, επιβίωσαν και βρέθηκαν στο στούντιο της LiFO για να συζητήσουν για την εμπειρία τους και για τα στοιχεία που κάνουν καλή μια κινηματογραφική μουσική βιογραφία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ