«Dune: Μέρος Δεύτερο»: Ούτε μια στιγμή δεν προδίδει το είδος της υπερπεριπέτειας

«Dune: Μέρος Δεύτερο»: Ούτε μια στιγμή δεν προδίδει το είδος της υπερπεριπέτειας Facebook Twitter
0

Όσα υποσχέθηκε ο Ντενί Βιλνέβ στην ενδελεχή, ογκώδη εισαγωγή του Dune τον Σεπτέμβριο του 2021 αναπτύσσονται συναρπαστικά σε μια συνέχεια που μπορεί να τελειώνει με ένα ακόμη cliffhanger, ωστόσο γεμίζει με χαρακτήρες και πλοκή, μονομαχίες και δοκιμασίες, προδοσίες και θανάτους που συνεχώς ανανεώνουν το ενδιαφέρον, αφηγηματικά και εικαστικά.

Η μεσσιανική φιγούρα του Πολ Ατρείδη μαζί με την έγκυο μητέρα του βρίσκει μετέωρο καταφύγιο στα κρησφύγετα των, αλλεργικών προς τους ξενογέννητους, Φρέμεν, κι ενώ ο αρχηγός Στίλγκαρ (Μπαρδέμ) βλέπει στο πρόσωπό του τον προφήτη που θα τους λυτρώσει, η Τσέινι (Ζεντάγια) και οι υπόλοιποι της φυλής περιμένουν να το αποδείξει, κάτι που κι εκείνος αποδέχεται, πρόθυμος να υποστεί διαδικασίες μύησης επικίνδυνες.

Με την Τσέινι γεννιέται σταδιακά ο έρωτας που διαφάνηκε στην ανταλλαγή βλεμμάτων στο φινάλε του πρώτου μέρους, και οι κουβέντες τους στην έρημο, σαν ψίθυροι που σκοντάφτουν στη δυσπιστία, μοιάζουν με όαση σε κινούμενη άμμο – η σκηνή που ο Πολ καλείται να δαμάσει το γιγαντιαίο σκουλήκι και δέχεται με προθυμία το τεστ είναι ένα εντυπωσιακό δείγμα του τι μπορεί να κάνει ο Καναδός σκηνοθέτης σε ένα μονότονο τοπίο.

Παράλληλα, οι Χαρκόνεν ψάχνουν τρόπους να αφανίσουν τα κατώτερα ανθρώπινο τρωκτικά και ο Feyd Rautha (καθηλωτικός ο Όστιν Μπάτλερ στον ρόλο που κάποτε ακούμπησε επιδερμικά ο Στινγκ) γίνεται ο επίλεκτος των Χαρκόνεν για να αντιμετωπίσει τον Πολ, μετά από μια ρωμαϊκής μεγαλοπρέπειας επίδειξη δύναμης, μπροστά στον σταθερά γλοιώδη βαρώνο Βλαντιμίρ (Στέλαν Σκάρσγκαρντ).

Ο Βιλνέβ ανέκαθεν ήταν εξαιρετικός χειριστής της ατμόσφαιρας που υποβόσκει της δράσης, και στο Dune: Μέρος Δεύτερο υπονοεί συνεχώς έναν πολύπλοκο πολιτικό αναβρασμό κάτω από τη μιλιταριστική περιπέτεια και τις μάχες σώμα με σώμα.

Το θλιμμένο ύφος του ξεριζωμένου, ορφανού Πολ διαδέχεται η αισιόδοξη ανάσα της επαναστατικής ένταξής του στους αντάρτες της ερήμου: βαφτίζεται Μουαντίμπ, λέει ναι στην εξέγερση και την αγάπη, φροντίζει τη μάνα και μαθαίνει τον βηματισμό του σε αχαρτογράφητα γι’ αυτόν νερά, δίνει τις μάχες του και δείχνει στους άλλους πως δεν είναι απλώς ένα προνομιούχο λευκό πριγκιπόπουλο αλλά ένας καλά εκπαιδευμένος πολεμιστής, ώσπου να έρθει σε ρήξη για άλλη μια φορά με τις προσδοκίες και να οδηγηθεί σε έναν εφιαλτικό τόπο που έχει οραματισθεί ως εκατόμβη των ονείρων του για ανεξαρτησία και ειρήνη.

«Dune: Μέρος Δεύτερο»: Ούτε μια στιγμή δεν προδίδει το είδος της υπερπεριπέτειας Facebook Twitter
Με την Τσέινι γεννιέται σταδιακά ο έρωτας που διαφάνηκε στην ανταλλαγή βλεμμάτων στο φινάλε του πρώτου μέρους.

Ο Βιλνέβ ανέκαθεν ήταν εξαιρετικός χειριστής της ατμόσφαιρας που υποβόσκει της δράσης, και στο Dune: Μέρος Δεύτερο υπονοεί συνεχώς έναν πολύπλοκο πολιτικό αναβρασμό κάτω από τη μιλιταριστική περιπέτεια και τις μάχες σώμα με σώμα. Με την Τσέινι να αποτελεί το μοναδικό διαυγές πρόσωπο της υπόθεσης, μια σκληροτράχηλη νέα γυναίκα που αντιδρά επιθετικά στα διπλά νοήματα και απομακρύνεται καλπάζοντας από τις παρεξηγήσεις, όλοι οι άλλοι κρύβουν τις διαθέσεις τους: ο Στίλγκαρ διδάσκει, ενθουσιάζεται και ταυτόχρονα φυλάγεται, σαν να κοροϊδεύει το πεπρωμένο στο οποίο ελπίζει. Ο Βαρώνος, κατά την προσφιλή του συνήθεια, κοιτάζει το τομάρι του και παραπλανεί συστηματικά.

Παρά τη λύπη του, ο αυτοκράτορας Σαντάμ (Κρίστοφερ Γουόκεν) κρατά κλειστά τα χαρτιά του. Και βέβαια οι κυρίες που συνθέτουν τις Μπένε Τζέζεριτ, από τη Σαρλότ Ράμπλινγκ ως τη νέα προσθήκη της «Λαίδης» Λέα Σεϊντού, ανακατεύουν το παιχνίδι της προσδοκίας, με τις μεταφυσικές τους δυνάμεις και τον σχεδιασμό του μέλλοντος, που συνυφαίνεται άρρηκτα με την αποστολή τους σε αυτό το σκάκι επιβίωσης – θα έχει πολύ ενδιαφέρον το επερχόμενο The sisterhood of Dune που γυρίζεται για το HBO και ανατρέχει στη σύλληψη του γυναικείου τάγματος, δέκα χιλιάδες χρόνια πριν από τα γεγονότα που παρακολουθούμε.

DUNE: ΜΕΡΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟ **** Facebook Twitter
Το υπέροχο με το Dune είναι πως ούτε μια στιγμή δεν προδίδει το είδος της υπερπεριπέτειας - ένα αυτόνομο, ανάδελφο σύμπαν, με ήρωες και καθάρματα στην κόψη του θανάτου.

Με την Άνια Τέιλορ Τζόι σε εμφάνιση έκπληξη, τη Φλόρενς Πιού να αναστατώνει το love story πριν από την εκπνοή του δεύτερου μέρους και τους τεχνικούς συντελεστές σε δημιουργική φούρια, ο Τίμοθι Σαλαμέ εξακολουθεί να ηγείται εξελίσσοντας έναν χαρακτήρα που άλλοτε παραπέμπει ευθέως σε έναν Ιησού εν μέσω της παρένθεσής του στην έρημο, ταπεινό κι ευάλωτο στην απεραντοσύνη του Αράκις, και άλλοτε σε μια δυναμική μορφή εκδικητικού αρχηγού, παραδομένου στην ανατροφή που δέχτηκε από τον αριστοκρατικό του Οίκο και τις κρυπτικές εντολές της μητέρας του.

Πάντα στιβαρός και ακριβής στην ενορχήστρωση των απογειωτικών εντάσεων με τις απαραίτητες παύσεις για την ανθρώπινη διάδραση, ο Βιλνέβ διατηρεί το σασπένς και το ανανεώνει θεαματικά. Η εικόνα του διαφέρει σημαντικά (και ανακουφιστικά) από τον κανονιστικό συρφετό των suprehero movies, και το υπέροχο με το Dune είναι πως ούτε μια στιγμή δεν προδίδει το είδος της υπερπεριπέτειας – ένα αυτόνομο, ανάδελφο σύμπαν, με ήρωες και καθάρματα στην κόψη του θανάτου.

Η ταινία «Dune: Μέρος Δεύτερο» κάνει παγκόσμια πρεμιέρα στους κινηματογράφους την Πέμπτη 29 Φεβρουαρίου.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Dune: Ένα νεαρός ατρείδης λύνει το μεσανατολικό

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Dune»: Ένας νεαρός Ατρείδης λύνει το Μεσανατολικό

Κάτι ανάμεσα σε «Πόλεμο των Άστρων» για ενήλικες και «Άρχοντα των Δαχτυλιδιών» για ψύχραιμους, το νέο «Dune» είναι καλό, αλλά το σκιάζει η αίσθηση παρατεταμένης εισαγωγής για το επόμενο επεισόδιο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Κότζι Γιακούσο: «Οι επιφυλάξεις μου για τον Βέντερς διαλύθηκαν την πρώτη μέρα»

Αποκλειστική συνέντευξη / Κότζι Γιακούσο: «Οι επιφυλάξεις μου για τον Βέντερς διαλύθηκαν την πρώτη μέρα»

Ένας ζωντανός μύθος της υποκριτικής, ο «Τοσίρο Μιφούνε της γενιάς του», όπως έχει χαρακτηριστεί, μιλά αποκλειστικά στη LiFO για τη συνεργασία του με τον κορυφαίο Γερμανό δημιουργό στο υποψήφιο για Όσκαρ «Perfect Days», που του χάρισε και το βραβείο ερμηνείας στις Κάννες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η πολύτιμη παραμυθία του Μάρτιν Σκορσέζε

Ανταπόκριση από το Βερολίνο / Ο Μάρτιν Σκορσέζε μάς δίνει κουράγιο για το μέλλον του σινεμά

Ενθουσιώδης, ενεργητικός, πάντα επίκαιρος, ο Μάρτιν Σκορσέζε ενώνει την ιστορία της τέχνης που λατρεύει άνευ όρων με το πάθος του για το storytelling. Όποτε αναγγέλλει καινούργια ταινία ή μιλά για ό,τι αυτός θέλει, νιώθουμε σαν καλεσμένοι σε οικογενειακή γιορτή.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γιάννης Σολδάτος: «Ο μεγαλύτερος εχθρός μου είναι ο μικροαστισμός» ή «Το σινεμά ως μαζικό λαϊκό θέαμα έχει σχεδόν τελειώσει»

Βιβλίο / Γιάννης Σολδάτος: «Το σινεμά ως μαζικό λαϊκό θέαμα έχει σχεδόν τελειώσει»

Μια συζήτηση με τον σκηνοθέτη, εκδότη και συγγραφέα της συνοπτικής «Ιστορίας του Ελληνικού Κινηματογράφου» που πρόσφατα επανακυκλοφόρησε εμπλουτισμένη και σε ενιαία μορφή από τις εκδόσεις Αιγόκερως.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Aν είχα Πόδια θα σε Κλωτσούσα». Σιγά ρε φίλε, ένα σινεμά ήρθαμε!

Οθόνες / «Aν είχα Πόδια θα σε Κλωτσούσα». Σιγά ρε φίλε, ένα σινεμά ήρθαμε!

Κάνουμε χιούμορ, αλλά η ταινία της Μπρόνστιν παίρνει τα περισσότερα αστέρια της εβδομάδας (με ντεμπούτο A$AP Rocky). Άλλες πέντε ταινίες «βγαίνουν» στα σινεμά από σήμερα και υπάρχει κάτι για όλους.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ποια είναι η καλύτερη και ποια η χειρότερη σειρά του 2025;

Pulp Fiction / Ποια είναι η καλύτερη και ποια η χειρότερη σειρά του 2025;

Pluribus ή All is Fair; Έχουν και τα δύο φανατικούς θαυμαστές που τους χωρίζει μία άβυσσος. Τα βρίσκουν στη μέση ίσως με τον τελευταίο κύκλο του Stranger Things. Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος και Γιάννης Βασιλείου μιλούν για τις τρεις πολυσυζητημένες σειρές στο studio της LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για Παιδιά και Νέους

Οθόνες / Όσα παιδιά βρέθηκαν στην Ολυμπία 29/11-6/12 είδαν πολύ καλό σινεμά

Το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για Παιδιά και Νέους ταξίδεψε για μια εβδομάδα τους θεατές του σε κάθε γωνιά της Γης, από τους καταυλισμούς της Παλαιστίνης μέχρι τις Φιλιππίνες και τα νησιά Γκαλάπαγκος.
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ
Τζον Κασσαβέτης, εξέχων δημιουργός της αμερικανικής αβάν-γκαρντ

Οθόνες / Τζον Κασσαβέτης: «Το καλύτερο location στον κόσμο είναι το ανθρώπινο πρόσωπο»

Γεννήθηκε σαν σήμερα ο Ελληνοαμερικανός σκηνοθέτης και ηθοποιός που έγραψε ιστορία στον κινηματογράφο με σπουδαίες ταινίες όπως οι «Μια γυναίκα εξομολογείται», «Νύχτα Πρεμιέρας», «Γκλόρια» και πολλές ακόμα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η συγκλονιστική «Φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ακούγεται από σήμερα και στην Αθήνα

Οθόνες / Η συγκλονιστική «Φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ακούγεται από σήμερα και στην Ελλάδα

Ένα 6χρονο κορίτσι «φωνάζει» το πιο δυνατό αντιπολεμικό μήνυμα, οι Έλληνες διασκευάζουν Ντίκενς (και το κάνουν πολύ καλά) και άλλες πέντε ταινίες που μπορείτε να δείτε από σήμερα στα σινεμά.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Σινεμά από το μέλλον, για δύο εβδομάδες στην Αθήνα

Οθόνες / Σινεμά από το μέλλον, για δύο εβδομάδες στην Αθήνα

Το Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου της Αθήνας επιστρέφει. Για δύο εβδομάδες θα δούμε μερικές από τις πιο ενδιαφέρουσες ταινίες σύχρονων δημιουργών, παράλληλα με αποκατεστημένες κλασικές που άφησαν εποχή.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beatles νυν και αεί και εις τους αιώνας των αιώνων

Daily / Beatles νυν και αεί και εις τους αιώνας των αιώνων

Η μυθική σειρά οκτώ (συν ένα) επεισοδίων που διασχίζει ολόκληρη την εξωπραγματική διαδρομή του πιο σημαντικού και πιο λατρεμένου συγκρότημα στην ιστορία, επέστρεψε στο Disney + σε νέα, αποκατεστημένη εκδοχή με πεντακάθαρη εικόνα και κρυστάλλινο ήχο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Barry Lyndon»: Η μεγαλειώδης ύβρις ενός όμορφου αριβίστα

Οθόνες / «Barry Lyndon»: Η μεγαλειώδης ύβρις ενός όμορφου αριβίστα

Πενήντα χρόνια μετά την πρώτη προβολή της, η ταινία του Στάνλεϊ Κιούμπρικ παραμένει ένα μεγάλο εικαστικό αριστούργημα και σίγουρα μία από τις ωραιότερες ταινίες που γυρίστηκαν ποτέ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Νταβίντ Πάμπλος: « Το Μεξικό βυθίζεται στη βία εδώ και πολλά χρόνια»

Οθόνες / Νταβίντ Πάμπλος: «Το Μεξικό βυθίζεται στη βία εδώ και πολλά χρόνια»

Βία, καρτέλ ναρκωτικών, τρόμος παντού, σκλάβοι του σεξ αλλά και queer έρωτες στο Μεξικό του σήμερα. Αυτό είναι το σκηνικό της συγκλονιστικής ταινίας «Στον δρόμο» που είδαμε στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης. Ο Μεξικανός σκηνοθέτης μίλησε στη LiFO για τη ζωή στο Μεξικό αλλά και για την τόλμη που χρειάστηκε να γυρίσει μια ταινία με ένα τόσο επικίνδυνο για τη χώρα του θέμα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Μουσική / Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Το 1995, όταν βγήκε στους κινηματογράφους το διάσημο άνιμε του Mamoru Oshii, οι αναφορές του στην ΑΙ ακούγονταν εξωγήινες. Σήμερα, μοιάζει πιο επίκαιρο και σύγχρονο από ποτέ. Το ίδιο και το σάουντρακ του Kenji Kawai. Σε λίγες μέρες προβάλλεται ξανά στην Αθήνα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Βιμ Βέντερς: «Είμαι αισιόδοξος για το σινεμά, ο κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Οθόνες / Βιμ Βέντερς στη LifO: «O κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Με αφορμή το αφιέρωμα στο έργο του που είδαμε στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, ο Γερμανός σκηνοθέτης μάς μίλησε για την εκλεκτική συγγένεια που νιώθει με την Ιαπωνία και για τον τρόπο που του αρέσει να κάνει ταινίες, ενώ εξέφρασε την αισιοδοξία του για την επιστροφή του κοινού στις κινηματογραφικές αίθουσες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ