«Dune: Μέρος Δεύτερο»: Ούτε μια στιγμή δεν προδίδει το είδος της υπερπεριπέτειας

«Dune: Μέρος Δεύτερο»: Ούτε μια στιγμή δεν προδίδει το είδος της υπερπεριπέτειας Facebook Twitter
0

Όσα υποσχέθηκε ο Ντενί Βιλνέβ στην ενδελεχή, ογκώδη εισαγωγή του Dune τον Σεπτέμβριο του 2021 αναπτύσσονται συναρπαστικά σε μια συνέχεια που μπορεί να τελειώνει με ένα ακόμη cliffhanger, ωστόσο γεμίζει με χαρακτήρες και πλοκή, μονομαχίες και δοκιμασίες, προδοσίες και θανάτους που συνεχώς ανανεώνουν το ενδιαφέρον, αφηγηματικά και εικαστικά.

Η μεσσιανική φιγούρα του Πολ Ατρείδη μαζί με την έγκυο μητέρα του βρίσκει μετέωρο καταφύγιο στα κρησφύγετα των, αλλεργικών προς τους ξενογέννητους, Φρέμεν, κι ενώ ο αρχηγός Στίλγκαρ (Μπαρδέμ) βλέπει στο πρόσωπό του τον προφήτη που θα τους λυτρώσει, η Τσέινι (Ζεντάγια) και οι υπόλοιποι της φυλής περιμένουν να το αποδείξει, κάτι που κι εκείνος αποδέχεται, πρόθυμος να υποστεί διαδικασίες μύησης επικίνδυνες.

Με την Τσέινι γεννιέται σταδιακά ο έρωτας που διαφάνηκε στην ανταλλαγή βλεμμάτων στο φινάλε του πρώτου μέρους, και οι κουβέντες τους στην έρημο, σαν ψίθυροι που σκοντάφτουν στη δυσπιστία, μοιάζουν με όαση σε κινούμενη άμμο – η σκηνή που ο Πολ καλείται να δαμάσει το γιγαντιαίο σκουλήκι και δέχεται με προθυμία το τεστ είναι ένα εντυπωσιακό δείγμα του τι μπορεί να κάνει ο Καναδός σκηνοθέτης σε ένα μονότονο τοπίο.

Παράλληλα, οι Χαρκόνεν ψάχνουν τρόπους να αφανίσουν τα κατώτερα ανθρώπινο τρωκτικά και ο Feyd Rautha (καθηλωτικός ο Όστιν Μπάτλερ στον ρόλο που κάποτε ακούμπησε επιδερμικά ο Στινγκ) γίνεται ο επίλεκτος των Χαρκόνεν για να αντιμετωπίσει τον Πολ, μετά από μια ρωμαϊκής μεγαλοπρέπειας επίδειξη δύναμης, μπροστά στον σταθερά γλοιώδη βαρώνο Βλαντιμίρ (Στέλαν Σκάρσγκαρντ).

Ο Βιλνέβ ανέκαθεν ήταν εξαιρετικός χειριστής της ατμόσφαιρας που υποβόσκει της δράσης, και στο Dune: Μέρος Δεύτερο υπονοεί συνεχώς έναν πολύπλοκο πολιτικό αναβρασμό κάτω από τη μιλιταριστική περιπέτεια και τις μάχες σώμα με σώμα.

Το θλιμμένο ύφος του ξεριζωμένου, ορφανού Πολ διαδέχεται η αισιόδοξη ανάσα της επαναστατικής ένταξής του στους αντάρτες της ερήμου: βαφτίζεται Μουαντίμπ, λέει ναι στην εξέγερση και την αγάπη, φροντίζει τη μάνα και μαθαίνει τον βηματισμό του σε αχαρτογράφητα γι’ αυτόν νερά, δίνει τις μάχες του και δείχνει στους άλλους πως δεν είναι απλώς ένα προνομιούχο λευκό πριγκιπόπουλο αλλά ένας καλά εκπαιδευμένος πολεμιστής, ώσπου να έρθει σε ρήξη για άλλη μια φορά με τις προσδοκίες και να οδηγηθεί σε έναν εφιαλτικό τόπο που έχει οραματισθεί ως εκατόμβη των ονείρων του για ανεξαρτησία και ειρήνη.

«Dune: Μέρος Δεύτερο»: Ούτε μια στιγμή δεν προδίδει το είδος της υπερπεριπέτειας Facebook Twitter
Με την Τσέινι γεννιέται σταδιακά ο έρωτας που διαφάνηκε στην ανταλλαγή βλεμμάτων στο φινάλε του πρώτου μέρους.

Ο Βιλνέβ ανέκαθεν ήταν εξαιρετικός χειριστής της ατμόσφαιρας που υποβόσκει της δράσης, και στο Dune: Μέρος Δεύτερο υπονοεί συνεχώς έναν πολύπλοκο πολιτικό αναβρασμό κάτω από τη μιλιταριστική περιπέτεια και τις μάχες σώμα με σώμα. Με την Τσέινι να αποτελεί το μοναδικό διαυγές πρόσωπο της υπόθεσης, μια σκληροτράχηλη νέα γυναίκα που αντιδρά επιθετικά στα διπλά νοήματα και απομακρύνεται καλπάζοντας από τις παρεξηγήσεις, όλοι οι άλλοι κρύβουν τις διαθέσεις τους: ο Στίλγκαρ διδάσκει, ενθουσιάζεται και ταυτόχρονα φυλάγεται, σαν να κοροϊδεύει το πεπρωμένο στο οποίο ελπίζει. Ο Βαρώνος, κατά την προσφιλή του συνήθεια, κοιτάζει το τομάρι του και παραπλανεί συστηματικά.

Παρά τη λύπη του, ο αυτοκράτορας Σαντάμ (Κρίστοφερ Γουόκεν) κρατά κλειστά τα χαρτιά του. Και βέβαια οι κυρίες που συνθέτουν τις Μπένε Τζέζεριτ, από τη Σαρλότ Ράμπλινγκ ως τη νέα προσθήκη της «Λαίδης» Λέα Σεϊντού, ανακατεύουν το παιχνίδι της προσδοκίας, με τις μεταφυσικές τους δυνάμεις και τον σχεδιασμό του μέλλοντος, που συνυφαίνεται άρρηκτα με την αποστολή τους σε αυτό το σκάκι επιβίωσης – θα έχει πολύ ενδιαφέρον το επερχόμενο The sisterhood of Dune που γυρίζεται για το HBO και ανατρέχει στη σύλληψη του γυναικείου τάγματος, δέκα χιλιάδες χρόνια πριν από τα γεγονότα που παρακολουθούμε.

DUNE: ΜΕΡΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟ **** Facebook Twitter
Το υπέροχο με το Dune είναι πως ούτε μια στιγμή δεν προδίδει το είδος της υπερπεριπέτειας - ένα αυτόνομο, ανάδελφο σύμπαν, με ήρωες και καθάρματα στην κόψη του θανάτου.

Με την Άνια Τέιλορ Τζόι σε εμφάνιση έκπληξη, τη Φλόρενς Πιού να αναστατώνει το love story πριν από την εκπνοή του δεύτερου μέρους και τους τεχνικούς συντελεστές σε δημιουργική φούρια, ο Τίμοθι Σαλαμέ εξακολουθεί να ηγείται εξελίσσοντας έναν χαρακτήρα που άλλοτε παραπέμπει ευθέως σε έναν Ιησού εν μέσω της παρένθεσής του στην έρημο, ταπεινό κι ευάλωτο στην απεραντοσύνη του Αράκις, και άλλοτε σε μια δυναμική μορφή εκδικητικού αρχηγού, παραδομένου στην ανατροφή που δέχτηκε από τον αριστοκρατικό του Οίκο και τις κρυπτικές εντολές της μητέρας του.

Πάντα στιβαρός και ακριβής στην ενορχήστρωση των απογειωτικών εντάσεων με τις απαραίτητες παύσεις για την ανθρώπινη διάδραση, ο Βιλνέβ διατηρεί το σασπένς και το ανανεώνει θεαματικά. Η εικόνα του διαφέρει σημαντικά (και ανακουφιστικά) από τον κανονιστικό συρφετό των suprehero movies, και το υπέροχο με το Dune είναι πως ούτε μια στιγμή δεν προδίδει το είδος της υπερπεριπέτειας – ένα αυτόνομο, ανάδελφο σύμπαν, με ήρωες και καθάρματα στην κόψη του θανάτου.

Η ταινία «Dune: Μέρος Δεύτερο» κάνει παγκόσμια πρεμιέρα στους κινηματογράφους την Πέμπτη 29 Φεβρουαρίου.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Dune: Ένα νεαρός ατρείδης λύνει το μεσανατολικό

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Dune»: Ένας νεαρός Ατρείδης λύνει το Μεσανατολικό

Κάτι ανάμεσα σε «Πόλεμο των Άστρων» για ενήλικες και «Άρχοντα των Δαχτυλιδιών» για ψύχραιμους, το νέο «Dune» είναι καλό, αλλά το σκιάζει η αίσθηση παρατεταμένης εισαγωγής για το επόμενο επεισόδιο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Κότζι Γιακούσο: «Οι επιφυλάξεις μου για τον Βέντερς διαλύθηκαν την πρώτη μέρα»

Αποκλειστική συνέντευξη / Κότζι Γιακούσο: «Οι επιφυλάξεις μου για τον Βέντερς διαλύθηκαν την πρώτη μέρα»

Ένας ζωντανός μύθος της υποκριτικής, ο «Τοσίρο Μιφούνε της γενιάς του», όπως έχει χαρακτηριστεί, μιλά αποκλειστικά στη LiFO για τη συνεργασία του με τον κορυφαίο Γερμανό δημιουργό στο υποψήφιο για Όσκαρ «Perfect Days», που του χάρισε και το βραβείο ερμηνείας στις Κάννες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η πολύτιμη παραμυθία του Μάρτιν Σκορσέζε

Ανταπόκριση από το Βερολίνο / Ο Μάρτιν Σκορσέζε μάς δίνει κουράγιο για το μέλλον του σινεμά

Ενθουσιώδης, ενεργητικός, πάντα επίκαιρος, ο Μάρτιν Σκορσέζε ενώνει την ιστορία της τέχνης που λατρεύει άνευ όρων με το πάθος του για το storytelling. Όποτε αναγγέλλει καινούργια ταινία ή μιλά για ό,τι αυτός θέλει, νιώθουμε σαν καλεσμένοι σε οικογενειακή γιορτή.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Οθόνες / Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Ένα μοναδικό μεγάλο αφιέρωμα στον σπουδαίο δημιουργό για ένα τριήμερο σε όλους τους χώρους της Στέγης, με προβολές των ταινιών του, ένα masterclass και μια συζήτησή του με την Αφροδίτη Παναγιωτάκου στην Κεντρική Σκηνή.
M. HULOT
Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι να παραμένεις καλός άνθρωπος»

Οθόνες / Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι η καλοσύνη»

Υπήρξε από τις πιο αναγνωρίσιμες διεθνώς τηλεοπτικές περσόνες, όντας ο κεντρικός παρουσιαστής του MTV. Σήμερα ο 66χρονος τηλεοπτικός παραγωγός, συγγραφέας και σεναριογράφος ζει πλέον μόνιμα στην Αθήνα, όμως ο έρωτας με την Ελλάδα κρατάει από πολύ παλιά. Ο Steve Blame αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Oι 10 Καλύτερες Ελληνικές Ταινίες των ‘20s μέχρι τώρα

Η λίστα / Oι 10 καλύτερες ελληνικές ταινίες των '20s μέχρι τώρα

Ποιες ελληνικές ταινίες της τρέχουσας δεκαετίας έχουν ξεχωρίσει μέχρι στιγμής; Ρωτήσαμε 20 κριτικούς κινηματογράφου, ανθρώπους του ευρύτερου κινηματογραφικού χώρου και αθεράπευτους σινεφίλ και σας παρουσιάζουμε το top 10 που προέκυψε μέσα από το συναρπαστικό, σύνθετο μωσαϊκό του σύγχρονου ελληνικού σινεμά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Η αλήθεια είναι πως δεν μπορώ να εξηγήσω απόλυτα γιατί επιστρέφω διαρκώς εκεί»

Γειτονιές της Ελλάδας / «Επιστρέφοντας, μπορεί να πιάσουμε πάλι το νήμα»

Ο σκηνοθέτης Δημήτρης Κουτσιαμπασάκος μας μιλά για το χωριό όπου γεννήθηκε, το Αρματολικό στη νότια Πίνδο, αλλά και για το νέο του ντοκιμαντέρ, «Τα τέρματα του Αυγούστου», που διαδραματίζεται εκεί.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Οθόνες / Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Από μια ρετροσπεκτίβα στην Ιζαμπέλ Ιπέρ μέχρι έναν πλήρη οδηγό του έργου του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και από το spotlight στον Μαρσέλ Πανιόλ μέχρι μια ανατρεπτική ματιά στην έννοια του plot twist, οι θεματικές ενότητες του φεστιβάλ διατηρούν αμείωτο το ενδιαφέρον μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιούλη Τσαγκαράκη: «Κάθε σπίτι έχει τον δικό του Νετανιάχου, τον δικό του Τραμπ»

Οθόνες / Γιούλη Τσαγκαράκη: Η θεία Σταματίνα από τις «Σέρρες» του Γιώργου Καπουτζίδη μιλά στη LifO

Η ταλαντούχα ηθοποιός με τον ρόλο της ίντερσεξ θείας έσπασε ταμπού και άνοιξε ξανά μια σειρά συζητήσεων για το φύλο, την LGBTQI+ κοινότητα, τα ανθρώπινα δικαιώματα. Πώς ετοιμάστηκε για το ρόλο; Πώς βλέπει τις αντιδράσεις;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Σινεμά / Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Η νέα ταινία της Ιζαμπέλ Ιπέρ, φιλμ που έρχονται από τις Κάννες, πρεμιέρες, οι μικρού μήκους του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και οι ελληνικές συμμετοχές των διαγωνιστικών τμημάτων είναι μερικοί από τους λόγους που θα μας στείλουν και φέτος στις αίθουσες του αγαπημένου κινηματογραφικού θεσμού.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το αμερικανικό σινεμά δίνει τη μία μάχη μετά την άλλη

Pulp Fiction / Το αμερικανικό σινεμά δίνει τη μία μάχη μετά την άλλη

Προτροπή για αντίσταση ή παραίνεση για τρομοκρατία; Το αριστούργημα του Πολ Τόμας Άντερσον «Μια μάχη μετά την άλλη», οι εξαιρετικές πρόσφατες αλληγορίες «Weapons» και «Eddington», αλλά και οι αξέχαστες κινηματογραφικές αναφορές τους απασχολούν τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο και τον αρχισυντάκτη της LiFO Γιάννη Πανταζόπουλο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Ιδέες / Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Με αφορμή το νέο ντοκιμαντέρ για μια από τις πιο αμφιλεγόμενες προσωπικότητες του 20ού αιώνα, ξαναθυμόμαστε τι είχαν απαντήσει στη LiFO οι Πέπη Ρηγοπούλου, Θωμάς Μοσχόπουλος, Δημήτρης Στεφανάκης, Θάνος Παπακωνσταντίνου, Πάνος Κούτρας και Θεόφιλος Τραμπούλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Boots»: Μια σειρά για το τι σημαίνει «να είσαι gay στον στρατό»

Οθόνες / «Boots»: Kάτι καλό θα κάνει αυτή η σειρά για να την αποκαλούν «woke σκουπίδι»

H τηλεοπτική σειρά οκτώ επεισοδίων του Netflix, που έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις, προσεγγίζει με μοναδικό και συγκινητικό τρόπο το θέμα της ομοφοβίας στον στρατό. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η Ειρήνη Παπά μέσα από 9 ταινίες και 1 ντοκιμαντέρ

Οθόνες / Ειρήνη Παπά: Οι σημαντικότερες ταινίες της για ένα πενθήμερο στην Ταινιοθήκη

Την αποκάλεσαν «Καρυάτιδα», συνέβαλε στο να φτάσει το αρχαίο δράμα στο Χόλιγουντ, υπήρξε μια αληθινή σταρ. Αυτή την εβδομάδα μπορούμε να δούμε ξανά την «Αντιγόνη», τις «Τρωάδες», το «Ζ» και άλλες ταινίες που η Ειρήνη Παπά σφράγισε με την ερμηνεία της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η αιώνια και οικουμενική θεία Μπεμπέκα

Daily / Η αιώνια και οικουμενική θεία Μπεμπέκα

Η αναγγελία του θανάτου της Άννας Κυριακού προκάλεσε βαθιά συγκίνηση και θλίψη καθώς πολλοί έμοιαζαν να πενθούν όχι τόσο την απώλεια της ίδιας της ηθοποιού όσο του χαρακτήρα της στις «Tρεις Χάριτες», κι ας έχουν περάσει τρεις δεκαετίες από τότε.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Ανδρέας Αποστολίδης, συγγραφέας, σκηνοθέτης

Οι Αθηναίοι / Ανδρέας Αποστολίδης: «Πλέον το αστυνομικό μυθιστόρημα ανθεί ως παραγωγή, αλλά δεν ανανεώνεται»

Επί δικτατορίας σχετιζόταν με παράνομες οργανώσεις και έφτασε να κατηγορηθεί ως ηθικός αυτουργός της κατάληψης του Πολυτεχνείου. To ταξίδι του με την αστυνομική λογοτεχνια ξεκίνησε με μια μετάφραση του Ρέιμοντ Τσάντλερ. Σειρά πήραν η Χάισμιθ, ο Ελρόι και άλλοι σπουδαίοι συγγραφείς. Μετά, έγραψε τα δικά του μυθιστορήματα, ασχολήθηκε με την αρχαιοκαπηλία και το ντοκιμαντέρ. O Ανδρέας Αποστολίδης αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ