Δέκα αλησμόνητες σκηνές από τις ταινίες του Χίτσκοκ

Δέκα αλησμόνητες σκηνές από τις ταινίες του Χίτσκοκ Facebook Twitter
5

Αν ζούσε σήμερα, ο Αλφρεντ Χίτσκοκ, θα ήταν 114 ετών. Λίγο απίθανο μας φαίνεται για ένα σκηνοθέτη, του οποίου τις ταινίες, συστηματικά, κάθε καλοκαίρι, προβάλλουν οι θερινοί κινηματογράφοι (και είναι πάντα γεμάτοι) και του οποίου τις ταινίες κάθε καλοκαίρι βλέπουμε και ξαναβλέπουμε. Ζητήσαμε από ένα φαν των ταινιών του Χίτσκοκ, τον Χρήστο Γραμματίδη να διαλέξει δέκα σκηνές από τις ταινίες του Χίτσκοκ, τις οποίες κουβεντιάζουμε κάθε τόσο. Ας διαβάσουμε αυτές που μας έστειλε:

Δέκα σεκάνς από ταινίες του Χίτσκοκ που δεν θα ξεχάσω:

1. Strangers on a train (Ο Άγνωστος του Εξπρες)
Η σκηνή του στραγγαλισμού της Μίριαμ την οποία σκηνή βλέπουμε μέσα από τον αντικατοπτρισμό στα πεσμένα στα πάτωμα γυαλιά της. Τόση φινέτσα σε σκηνή φόνου δεν έχει καταγραφεί άλλοτε στην οθόνη. Μάθημα σκηνοθεσίας.

2. Dial M for murder (Τηλεφωνήστε: Ασφάλεια Αμέσου Δράσεως)

Η σκηνή του φόνου νωρίς στο φιλμ. Η Grace Kelly μια οπτασία, η σκηνή χορογραφημένη εκπληκτικά και ο ωτακουστής στην άλλη άκρη της γραμμής του τηλεφώνου να ακούει το φόνο σε ζωντανή αναμετάδοση.

3. Rear Window (Σιωπηλός Μάρτυρας)
Η απολαυστική ηδονοβλεπτική τελευταία σκηνή. Αφού ρίχνουμε κλεφτιές ματιές σε όλα τα διαμερίσματα καταλήγουμε στη Grace Kelly, η οποία αφού μας έφαγε σε όλη την ταινία να κάνει το "αντράκι" αράζει αναπαυτικά και ξεφυλίζει το Bazaar να διαλέξει συνολάκια. Μέγας Χίτσκοκ!

4. To Catch a thief (Το Κυνήγι του Κλέφτη)
Η σκηνή που η Grace Kelly ξελογιάζει τον Cary Grant δείχνοντας του τα διαμάντια της (ξέρει ότι είναι κλέφτης αλλά είναι ριψοκίνδυνο κορίτσι). Πέρα από τη μαγεία ενός από τα πιο κλασάτα ζευγάρια που εμφανίστηκαν ποτέ στην οθόνη, το μισο-ειρωνικό παιχνίδι του μετρ Χίτσκοκ με τα πυροτεχνήματα είναι όλα τα λεφτά.

5. The Man who knew Too much (Ο Άνθρωπος που Γνώριζε Πολλά)
Το remake με τον James Stewart και την Doris Day. Ο Χίτσκοκ ξαναγυρίζει στο Χόλυγουντ μια παλιότερη ταινία της περιόδου που δούλευε στην Αγγλία. Η σκηνή που η Doris Day τραγουδάει το Que sera sera στο πιάνο και ο δάσκαλος μας δείχνει σκάλες, πόρτες, μούρες σε ένα από τα καλύτερα φινάλε ταινιών του. Άσε που η Doris Day (ιέρεια της ελαφρότητας) τραγουδάει easy listening! Σε πόσες ταινίες του Χίτσκοκ έχει συμβεί κάτι αντίστοιχο?

6. Vertigo (Δεσμώτης του Ιλίγγου)
Τι να διαλέξω? Την αρχική σκηνή του κυνηγητού στις σκεπές, τη σκηνή στο μουσείο, τη σκηνή στο καμπαναριό απ' όπου πέφτει η Κιμ Νόβακ, τη σκηνή του ονείρου του James Stewart? Είναι σαν να διαλέγεις δάχτυλο από το χέρι σου. Αν έπρεπε ντε και σώνει θα διάλεγα τη σκηνή του ονείρου, όπου ο Χίτσκοκ απλώς διδάσκει.

7. North by Northwest (Στη Σκιά των Τεσσάρων Γιγάντων)
Η σκηνή που το ψεκαστικό αεροπλάνο κυνηγάει τον cary Grant μέσα στο μισοέρημο κίτρινο τοπίο. Μια από τις πλέον διάσημες σκηνές δράσης στην ιστορία του κινηματογράφου, με εκπληκτικά καδραρίσματα και φοβερό μοντάζ.

8. Psycho (Ψυχώ)
Είναι κλισέ αλλά είναι αλήθεια: η σκηνή του φόνου στο ντους. Θα μπορούσε να μπει στα οπτικοακουστικά λεξικά του μέλλοντος δίπλα στον ορισμό της λέξης "κινηματογράφος".

9. The Birds (Τα Πουλιά)
Οι περισσότεροι θα σας πουν τη σεκάνς στο σχολείο με τα πουλιά στο προαύλιο και την κατοπινή επίθεση στα παιδιά (που έχει και πολύ χιούμορ του πάντα είρωνα και σαρκαστικού Χίτσκοκ). Εγώ θα διαλέξω τη σεκάνς με την έκρηξη στο βενζινάδικο πρώτον γιατί τα άνωθεν πανοραμίκ του Χίτσκοκ είναι ποίηση και δεύτερον γιατί λατρεύω το στιγμιότυπο με την πρωταγωνίστρια στον τηλεφωνικό θάλαμο.

10. Family Plot (Στη Σκιά του Τρόμου)
Και μια λιγότερο γνωστή: από την τελευταία ταινία του Χίτσκοκ η σκηνή με το ζευγάρι στο αυτοκίνητο με κομμένα τα φρένα. Ξεκαρδιστική σεκάνς που την βάζω για θυμίσω ότι ο Χίτσκοκ εκτός από μετρ του τρόμου ήταν και μετρ του χιούμορ.

*****

Οθόνες
5

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

The Boy

Οθόνες / The Boy: «Δεν χαίρομαι όταν κυκλοφορεί μια ταινία μου, περισσότερο φοβάμαι»

Στο «Πολύδροσο» η σχέση μάνας και κόρης γίνεται ο καμβάς για μια ιστορία υπερβολικής αγάπης και τρυφερότητας, με ιμπρεσιονιστικά χρώματα και «παραμυθένια» μουσική. Παρότι μισεί τις συνεντεύξεις, μας μίλησε για τη νέα του ταινία.
M. HULOT
Ένα στα γρήγορα με την Taylor Swift

Pulp Fiction / Ένα στα γρήγορα με την Taylor Swift

Τη στιγμή που οι δύο υποψήφιοι Πρόεδροι, ο Μπάιντεν χιουμοριστικά και ο Τραμπ απειλητικά, επικαλούνται την προτίμησή της για να επηρεαστούν οι ψηφοφόροι των προεδρικών εκλογών, η Τέιλορ Σουίφτ ξεφουρνίζει ένα ακόμα μουσικό ημερολόγιο με επικάλυψη μελαγχολικής εκδίκησης έναντι των πρώην της και την ίδια synthpop μονοτονία που επιμένει να σπάει ρεκόρ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

The Review / «Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Γιάννης Καντέα-Παπαδόπουλος, κριτικός στο Αθηνόραμα, αναλύουν τη νέα ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ, που μόλις κυκλοφόρησε στις αίθουσες και τρομάζει τους Αμερικανούς θεατές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου μιλούν για την αγαπημένη εκπομπή των booklovers

Οθόνες / «Βιβλιοβούλιο»: Μια διόλου σοβαροφανής τηλεοπτική εκπομπή για το βιβλίο

Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου ήταν κάποτε «ανταγωνιστές». Και πια κάνουν μαζί την αγαπημένη εκπομπή των βιβλιόφιλων, τη μοναδική που υπάρχει για το βιβλίο στην ελληνική τηλεόραση, που επικεντρώνεται στη σύγχρονη εκδοτική παραγωγή και έχει καταφέρει να είναι ευχάριστη και ενημερωτική.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μην ανοίγεις την πόρτα

Οθόνες / «Μην ανοίγεις την πόρτα»: Το χειροποίητο αλλά καθόλου ερασιτεχνικό θρίλερ των Unboxholics

Η πρώτη τους ταινία είναι λογικό να αποτελεί τη συνισταμένη των επιρροών τους αλλά και τόσο παρήγορο να συνορεύει με ένα λιντσικό σύμπαν ψυχολογικού θρίλερ, αντί να αναπαράγει απότομες τρομάρες και δωρεάν ανατριχίλες. 
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία  στη μνήμη

Daily / The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία στη μνήμη

Σατιρικό δράμα και περιπέτεια κατασκοπίας συγχρόνως, η νέα φιλόδοξη σειρά του HBO διαθέτει, ανάμεσα στα άλλα σημαντικά της ατού, τον Παρκ Τσαν-γουκ στη σκηνοθεσία και τον Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ σε τέσσερις διαφορετικούς ρόλους.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Τελικά, είναι ο Τομ Ρίπλεϊ γκέι; 

Βιβλίο / Τελικά, είναι γκέι ο Τομ Ρίπλεϊ;

Το ερώτημα έχει τη σημασία του. Η δολοφονία του Ντίκι Γκρίνλιφ από τον Ρίπλεϊ, η πιο συγκλονιστική από τις πολλές δολοφονίες που διαπράττει σε βάθος χρόνου ο χαρακτήρας, είναι και η πιο περίπλοκη επειδή είναι συνυφασμένη με τη σεξουαλικότητά του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Pulp Fiction / Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Ο Κόπολα πούλησε τα φημισμένα αμπέλια του και σκάρωσε ένα από τα ακριβότερα στοιχήματα στην ιστορία του σινεμά. Όμως, το Φεστιβάλ Καννών των auteurs και των κινηματογραφιστών αιχμής έχει τόση ανάγκη τους καταξιωμένους δημιουργούς μιας αλλοτινής εποχής;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιώργος Αρβανίτης: «Έλεγα "είμαι καλύτερος" και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Οι Αθηναίοι / Γιώργος Αρβανίτης: «Πείσμωνα για να γίνω ο καλύτερος και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Από μια νιότη γεμάτη αντιξοότητες, ο τροχός για εκείνον γύρισε, η ζωή του στράφηκε στο φως και έγινε βιβλίο. Η Ευρώπη τον ανακάλυψε από τις ταινίες του Αγγελόπουλου, στις ιστορίες του πρωταγωνιστούν ο Φίνος, ο Μαστρογιάνι και ο Κουροσάβα. Ο πολυβραβευμένος διευθυντής φωτογραφίας που ήταν «πάντα την κατάλληλη στιγμή στο κατάλληλο μέρος» είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Εμφύλιος πόλεμος

Οθόνες / «Εμφύλιος πόλεμος»: Μυθοπλαστική εικασία ή ρεαλιστικό σενάριο;

Με μια φιλμογραφία γεμάτη ζόμπι, κλώνους και αποκυήματα φαντασίας, αυτή είναι η λιγότερο αλληγορική ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ που επιλέγει να μην εξηγήσει τις αιτίες του διχασμού, επιμένει σε μια πολιτική ασάφεια και δεν κατονομάζει τον Τραμπ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Baby Reindeer: Ποτέ η φράση “sent from my iPhone” δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Daily / Baby Reindeer: Ποτέ η φράση «sent from my iPhone» δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Ισορροπώντας ανάμεσα στο θρίλερ, το κοινωνικό δράμα και τη μαύρη κωμωδία, η αυτοβιογραφική σειρά του Netflix αφηγείται με συνταρακτικό τρόπο μια αληθινή ιστορία κακοποίησης, μαζοχισμού και τραύματος.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ

σχόλια

2 σχόλια
ΕΙΝΑΙ ΤΟΣΕΣ ΟΙ ΣΚΗΝΕΣ..Στα "Πουλια" η Tippi Hedren, καθεται στο παγκακι εξω απο το σχολειο και αναβει ενα τσιγαρο. Η φωνη των παιδιων που τραγουδανε ακουγεται στην αυλη, ομως....... http://www.youtube.com/watch?v=ydLJtKlVVZwCrows on the Playground - The Birds (5/11) Movie CLIP (1963) HD
Τα αγαπημένα μου πλάνα είναι 2: το 1ο είναι στο North by Northwest το στατικό πλάνο από ψηλά στον Κάρι Γκράντ ενώ τρέχει να ξεφύγει, αμέσως μόλις έχει παγιδευτεί με το μαχαίρι σε δημόσιο χώρο, και το 2ο στο Strangers on a train, όταν ο πρωταγωνιστής αντιλαμβάνεται μέσα από το ταξί τον έτερο stranger να τον κοιτά από μακριά στεκόμενος μαυροντυμένος μπροστά σε ένα πελώριο κτίριο με λευκούς πυλώνες... Ανατριχιαστικά καλοδουλεμένα πλάνα για μένα!