«The Capote Tapes»: Τα απόρρητα του Προυστ της ποπ κουλτούρας, Τρούμαν Καπότε

«The Capote Tapes»: Τα απόρρητα του Προυστ της ποπ κουλτούρας, Τρούμαν Καπότε Facebook Twitter
Το περίφημο Black and White Ball στο ξενοδοχείο Πλάζα, με τη Νέα Υόρκη να σπαρταρά για μια πρόσκληση.
0

«Ήταν σοφή κίνηση για την καριέρα του» είπε ο άσπονδος συνάδελφος Γκορ Βιντάλ, όταν πληροφορήθηκε τον θάνατο του χρόνια ταλαιπωρημένου από καταχρήσεις και ασθένειες, Τρούμαν Καπότε. Αυτό που εννοούσε, ωστόσο, ήταν το καλλιτεχνικό αδιέξοδο στο οποίο είχε περιέλθει ο μεγαλύτερος και ίσως μοναδικός σταρ συγγραφέας μέχρι τότε, μια ασυνήθιστα αναγνωρίσιμη φιγούρα στα σαλόνια, τα κλαμπ, αλλά και τους δρόμους της χώρας του, ένας άνθρωπος που λόγω φήμης και ιδιαίτερων χαρακτηριστικών (πολύ κοντός, με ψιλή φωνή και μανιερισμούς που όχι μόνο δε γινόταν να κρύψει αλλά παρέτεινε, σαν τη νότια προφορά του) «γυρνούσε κεφάλια» και αποσπούσε αυτόματα την προσοχή.

Το ντοκιμαντέρ του Εμπς Μπέρνοου ανακεφαλαιώνει τη φανταχτερή διαδρομή, επωφελούμενο από ανέκδοτες ηχογραφήσεις και συνεντεύξεις από τα αρχεία του Καπότε, που έρχονται για πρώτη φορά στο φως, δίνοντας έμφαση στο, κυριολεκτικά κύκνειο, άσμα του, εκεί όπου «έκαψε» τις πάμπλουτες φίλες του, επονομαζόμενες και Κύκνους, και έδωσε τη χαριστική βολή στη φθίνουσα ζωή του, σε ένα μυθιστόρημα που, όπως είχε πει προφητικά στον κορυφαίο δημοσιογράφο και interviewer Ντικ Κάβετ, «ή θα το σκοτώσει ή θα τον σκοτώσει».


Gay και φιλομαθές αγόρι από το Ταλαχάσι του αμερικανικού Νότου, ο σκηνοθέτης ταυτίστηκε από την παιδική του ηλικία με τον Τρούμαν Καπότε, βαθιά γοητευμένος από το Christmas Memory και το Thanksgiving Visitor και τον μαγικό τους τρόπο να ταξιδεύουν τον νεαρό αναγνώστη σε ατμόσφαιρα θαλπωρής και αθωότητας.

Όπως επισημαίνει και στο φινάλε του ντοκιμαντέρ ο Αντρέ Λίον Τάλι της αμερικανικής Vogue, κι αυτός φαν της γραφής και της περσόνας του, καθώς και συλλέκτης προσωπικών αντικειμένων του συγγραφέα, το πιο προσωπικό αξεσουάρ του Καπότε ήταν το βαζάκι στο οποίο φύλασσε τα μπισκότα πιπερόριζας, τα ginger cookies που φρόντιζε πάντα να του ετοιμάζει η λατρεμένη του θεία Σουκ. Εκείνη ήταν μια από τις δυο συγγενείς που τον μεγάλωσαν όταν η μητέρα του τον παράτησε για να αναζητήσει την τύχη της, δηλαδή έναν πλούσιο σύζυγο και το διαβατήριό της σε μια καλύτερη ζωή. Γνωρίζαμε ότι η μητέρα του ήταν σημαντική αναφορά στη ζωή του – μάλιστα ο ίδιος τραγικοποιούσε το θλιβερό της τέλος, χωρίς ποτέ κανείς να είναι σε θέση να πιστοποιεί τι από αυτά που έλεγε ήταν αληθινό και τι αποτελούσε μια μελοδραματική υπερβολή, καθώς ο Καπότε επαναλάμβανε πως μια καλή ιστορία δεν πρέπει να εμποδίζεται από την αλήθεια.

Ωστόσο, το The Capote Tapes συνδέει με ευκρίνεια την καταστροφική φιλοδοξία της μητέρας του να προσχωρήσει στην υψηλή κοινωνία της Νέας Υόρκης, με την προθυμία του γιου της να γίνει το αγαπημένο κατοικίδιο των πλουσίων γυναικών που τη συναποτελούσαν στη δεκαετία του '60, το χρονικό διάστημα της απίστευτα μεγάλης φήμης του Καπότε.

Δεν είχε την ευκαιρία να απολαύσει τους σπόρους της πρωτοποριακής συγγραφής του, να διαπιστώσει όσο ζούσε πως ο τρόπος του θα άνοιγε τον δρόμο σε μια αίρεση της μυστικοπάθειας και να γελάσει ηχηρά και πονηρά, με τις παρενέργειες και τις εμπλοκές. 

Αμέσως μετά το Πρόγευμα στο Τίφανις, ο μικρόσωμος και διασκεδαστικός auteur, το αιώνιο παιδί θαύμα των αμερικανικών γραμμάτων, έγινε κολλητός με το αχώριστο τρίο των Μπέιμπ Πέιλι, Σλιμ Κιθ και Μαρέλα Ανιέλι, συνοδεύοντας τις στις κρουαζιέρες, τα σκάφη και τα ιδιωτικά νησιά, τα δείπνα σε εστιατόρια και επαύλεις, τις χαλαρές και επίσημες συνάξεις για λίγους και εκλεκτούς – τη φαντασίωση κάθε φτωχόπαιδου και wannabe. Εκείνες επένδυαν σε μια μεγαλοφυΐα, με τον κρυφό πόθο να υπερηφανεύονται σαν υποσημείωση της Ιστορίας εν τη γενέσει της (η παλιά καλή σαγήνη του μαικήνα προς τις τέχνες, με το twist της γυναικείας προστασίας από την αντιπάθεια των ισχυρών συζύγων προς τον ενοχλητικό κολλητό τους) κι αυτός τις ψυχαγωγούσε με το γάργαρο γέλιο του και τα επινοητικά, αιρετικά φραστικά του τερτίπια.

Ταυτόχρονα παρατηρούσε συνεχώς, καθώς κάθε (καλός) συγγραφέας είναι την ίδια στιγμή ένας voyeur. «Μα τι νόμιζαν, πως τις έκανα παρέα επειδή ήταν ενδιαφέρουσες;» δικαιολογήθηκε ο Καπότε, όταν έπρεπε να εξηγηθεί για όσα ακολούθησαν. Τις βαριόταν, αλλά έβρισκε μια διαστροφική ευχαρίστηση, ίσως ψυχαναλυτικά εκδικητική, στη συντροφιά του πλούτου που απείχε αστρονομικά από την ανέχεια και το εκτεταμένο bullying της ανατροφής του, και μαζί πολύτιμο υλικό για το μεγάλο του πόνημα, το υπερφιλόδοξο βιβλίο που δεν έμελλε να ολοκληρώσει, για πάρα πολλούς λόγους, αρκετοί από τους οποίους συνυφαίνονται με έναν μύθο που συστηματικά και εξαντλητικά έπλασε ο Καπότε, έτσι, για το καπρίτσιο του θέματος και την ανάγκη του ασχολούνται όλοι μαζί του.

«The Capote Tapes»: Τα απόρρητα του Προυστ της ποπ κουλτούρας, Τρούμαν Καπότε Facebook Twitter
O Τρούμαν Καπότε (1924 - 1984) χορεύει με άγνωστη παρτενέρ στο ιστορικό πάρτι που διοργάνωσε στο Grand Ballroom του ξενοδοχείου Πλάζα στις 28 Νοεμβρίου του 1966. Αριστερά διακρίνεται η εκδότρια της Washington Post και επίτιμη καλεσμένη του Καπότε, Katherine Graham (1917 - 2001). Δεξιά, η ηθοποιός Λορίν Μπακόλ χορεύει με τον χορευτή και χορογράφο Jerome Robbins (1918 - 1988). Φωτο: Express Newspapers/Getty Images/ Ideal Image


Για το Answered Prayers, ο Αμερικανός συγγραφέας έλαβε την πρώτη του προκαταβολή, μόλις 25 χιλιάδων δολαρίων, το 1966. Όταν δημοσιεύτηκε το Εν Ψυχρώ λίγο αργότερα, η δημοτικότητά του εξακοντίστηκε, αμέσως μετά ακολούθησε ο ιστορικός Χορός σε Άσπρο και Μαύρο, το περίφημο Black and White Ball στο ξενοδοχείο Πλάζα, με τη Νέα Υόρκη να σπαρταρά για μια πρόσκληση και τους New York Times να δημοσιεύουν, πρωτοφανώς, τη λεπτομερή λίστα των καλεσμένων, σε περίπτωση που κάποιος επιφανής ήθελε να προβάλει την αστεία δικαιολογία πως δεν έδωσε το παρών γιατί δεν αποδέχθηκε την πρόσκλησή του!

Όταν η προθεσμία της παράδοσης του χειρόγραφου (παρεμπιπτόντως, ο Καπότε δεν δακτυλογραφούσε ποτέ) εξέπνευσε, το πρότζεκτ πήρε παράταση μέχρι το 1968, αλλά το τελεσίγραφο αναιρέθηκε πολλάκις, κρατώντας σε σασπένς όχι τόσο τους λογοτεχνικούς κύκλους, αλλά τους γνωστούς, φίλους και τους απλούς περίεργους, όψιμους παρατηρητές του βίου και της πολιτείας του διοπτροφόρου ευφυολόγου, που σάρκαζε και περιαυτολογούσε σε τηλεοπτικά σόου, μετατρέποντας το επικείμενο magnum opus του σε απειλητικό σίριαλ.

Τελικά, το ζουμερό κομμάτι του βιβλίου του δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Esquire το 1975, τιτλοφορείτο Cote Basque 1965 και άναψε φωτιές στην cafe society της πόλης που τον έφτιαξε και τον κανάκεψε, ακυρώνοντας φιλίες ζωής και σχέσεις απόλυτης εμπιστοσύνης. Με αλλαγμένα ονόματα αλλά περιγραφές που δεν άφηναν περιθώρια για την ταυτοποίηση των πρωταγωνιστών, το εκτενές απόσπασμα αποκάλυπτε μυστικά, ενίοτε ανώδυνα αλλά βασικά βρόμικα, έχυνε χολή και κομψή απέχθεια στην ελίτ του τεμπέλικου πλούτου και στοχοποιούσε τις γυναίκες που τον είχαν στο πλευρό τους.

«The Capote Tapes»: Τα απόρρητα του Προυστ της ποπ κουλτούρας, Τρούμαν Καπότε Facebook Twitter
Το Cote Basque 1965 άναψε φωτιές στην cafe society της πόλης που τον έφτιαξε και τον κανάκεψε, ακυρώνοντας φιλίες ζωής και σχέσεις απόλυτης εμπιστοσύνης.

Εν χορώ, οι τρεις περίοπτοι Κύκνοι ορκίστηκαν να μην του ξαναμιλήσουν ποτέ. Στις μαγνητοταινίες, η Μαρέλα Ανιέλι αντιδρά ψύχραιμα και απαξιωτικά στο κουτσομπολιό, ενώ η Σλιμ Κιθ ακούγεται οργισμένη στις «κατηγορίες» και ισχυρίζεται πως έβαλε λόγια και σκέψεις που ποτέ δεν είχε πει ή φανταστεί η ίδια. «Είναι μυθοπλασία, πώς κάνουν έτσι, και τι έλλειψη sophistication», αντιγυρίζει ένας συγγραφέας φίλος του, υπερασπιζόμενος τον θεμελιωτή του οξύμωρου όρου non fiction novel, στην περίπτωση του αριστουργηματικού Εν Ψυχρώ. Η αμετάκλητα τέλεια Μπέιμπ Πέιλι, επιτομή της κομψότητας και η πρωτοστάτης του ολοσχερούς εμπάργκο στον πάλαι ποτέ έμπιστο φίλο, δεν μίλησε ποτέ δημοσίως για το θέμα, ή συμβάν στη συγκεκριμένη περίπτωση, μια και η κυκλοφορία του περιοδικού προκάλεσε αναταραχή και εξαιρετικές πωλήσεις φυσικά.

Η ψυχοκόρη του Καπότε, Κέιτ Χάρινγκτον, κόρη ενός από τους επεισοδιακούς εραστές του, εκμυστηρεύεται στο ντοκιμαντέρ πως ο μέντορας και προστάτης της στενοχωρήθηκε βαθιά για την απώλεια της Μπέιμπ από τη ζωή του. Την αγαπούσε αυθεντικά, γελούσε μαζί της με μια σπάνια συνωμοτικότητα, την ξεχώριζε από τις άλλες. Η απόπειρά του να εκθέσει γλαφυρά την επί σειρά ετών κακοποίηση που δεχόταν από τον σύζυγό της, Μπιλ Πέιλι, ιδρυτή του δικτύου CBS και διαβόητου γυναικά, με αποκορύφωμα την περιγραφή του σεξ κατά τη διάρκεια της περιόδου, δεν ακουμπούσε μόνο στη ροπή του προς την κοινοποίηση ενός μυθιστορηματικά αξιοσημείωτου προσωπικού στοιχείου, αλλά ενδεχομένως σε μια επίθεση προς τον κακώς εννοούμενο ανδρισμό, τη macho συμπεριφορά που υπέστη και ο ίδιος, και έμαθε να την επιστρέφει με πλάκα, ως γελωτοποιός του εκάστοτε ποιμνίου του.

«The Capote Tapes»: Τα απόρρητα του Προυστ της ποπ κουλτούρας, Τρούμαν Καπότε Facebook Twitter
O Τρούμαν Καπότε με την ψυχοκόρη του, Κέιτ Χάρινγκτον.

Ο Καπότε δεν βίωσε ποτέ πραγματικά αγάπη, και με την ικανότητά του να διαβάζει τις προθέσεις των ανθρώπων, οπλίστηκε με κίνητρα και υλικό για να απαντήσει γραπτώς σε όσους αισθανόταν πως τον εκμεταλλεύτηκαν. Στα τρία του πιο γνωστά βιβλία παρέδωσε με αριστοτεχνική διαφάνεια τον εαυτό του στο κοινό.

Το κορίτσι στο Πρόγευμα στο Τίφανις, που δεν έχει καμία σχέση με τη χαριτωμένη ταινία και την ευειδή Όντρεϊ Χέπμπορν που την ενσάρκωνε, μοιάζει σε πολλά στον Τρούμαν – μια εκδιδόμενη ύπαρξη που αλλάζει όνομα και ταυτότητα και ανοίγει ορίζοντες και γκάζια με εκκεντρικό προσωπείο στη μεγαλούπολη. Το Εν Ψυχρώ ξεδιπλώνει το ερευνητικό του ταλέντο, την ικανότητά του να ακούει και να καταγράφει κατά βούληση, όχι δημοσιογραφικά και στεγνά, αλλά με εμπάθεια και φαντασία, χωρίς να παραποιεί τον σκελετό της δυσάρεστου ρεαλισμού. Η καρδιά του συγγενεύει με τον καταφρονεμένο, ταπεινό και καταραμένο Πέρι, τον αδίστακτο φονιά που ερωτεύτηκε και του πήρε καιρό να ξεπεράσει. Στο Όταν οι Προσευχές Εισακούονται μοιράστηκε πικάντικα και περίτεχνα τη φαυλότητα που τον συνεπήρε για μεγάλο διάστημα και τον απέσπασε μοιραία από μια ανοδική πορεία στα γράμματα. Το πλήρωσε ακριβά. Η δεδομένη ευαισθησία του οξύνθηκε, το ίδιο και οι δαίμονες του. Ήθελε να επαναλάβει τον άθλο του Μαρσέλ Προυστ με τον Αναζητώντας τον Χαμένο Χρόνο, γυροφέρνωντας μια άπιαστη και άφιλη κάστα, και άνοιξε το κουτί του Πανδώρας, ή όπως το ερμηνεύει ένας σχολιαστής, το καπάκι με τα σκατά.

Το βιβλίο, ή τουλάχιστον όσο από αυτό επέλεξε να φανερώσει, είναι εξαιρετικό τεκμήριο της εποχής του, όπως άλλωστε όλα όσα προηγήθηκαν (εκδόθηκε το 1986 μετά το θάνατο του, όπως σωστά προέβλεψε ο ίδιος, και μαράζωσε με στιλ, ως ημιτελές και περίπου ανήθικο). Κατάφερε όμως κάτι εντελώς μοντέρνο: να προδιαγράψει την κατακρήμνιση του ιδιωτικού οχυρού, του προνομίου της μυστικοπάθειας του κλειστού κλαμπ της εξουσίας, αλλά και της σοβαροφάνειας της υψηλής κοινωνίας της Νέας Υόρκης, που μέχρι τότε θεωρείτο η μοναδική στις ΗΠΑ. Μέσω της λογοτεχνίας, ο Τρούμαν Καπότε μπήκε στα άδυτα των μέχρι τότε άθικτων και τα έκανε λίμπα. Ποιος να φανταζόταν πως 35 χρόνια αργότερα, τίποτε δε μένει κρυφό και όλοι υπόκεινται στην έκθεση ή την υποκινούν για να ωφεληθούν ποικιλότροπα.

«The Capote Tapes»: Τα απόρρητα του Προυστ της ποπ κουλτούρας, Τρούμαν Καπότε Facebook Twitter
Ο Τρούμαν Καπότε φωτογραφημένος από τον Άρνολντ Νιούμαν.


Στα τελευταία του, ναρκομανής και αλκοολικός, δημιουργικά ανάπηρος και ψυχολογικά τραυματισμένος από την απόρριψη, ο Τρούμαν Καπότε περιέφερε τη μεθυσμένη εικόνα στα τηλεοπτικά πλατό στραμπουλώντας τα λόγια του και σκουπίζοντας τη χημική του νύστα ή γλένταγε κάθε βράδυ στο Studio 54 με ένα πλήθος διασήμων, κυρίως τραγουδιστών, που τον αγκάλιασε σαν είδωλο χωρίς ταίρι, αλλά δυστυχώς δεν τον ενέπνευσε για μια δεύτερη ευκαιρία σε εξποζέ λογοτεχνικού διαμετρήματος. Δεν είχε την ευκαιρία να απολαύσει τους σπόρους της πρωτοποριακής συγγραφής του, να διαπιστώσει όσο ζούσε πως ο τρόπος του θα άνοιγε τον δρόμο σε μια αίρεση της μυστικοπάθειας και να γελάσει ηχηρά και πονηρά, με τις παρενέργειες και τις εμπλοκές.

Η διαφορά από τη σύγχρονη χυδαιότητα είναι η ίδια η διαχρονική συγγραφική δεινότητά του. «Έγραφε τις καλύτερες προτάσεις από όλους μας, γι' αυτό και θα μας ξεπεράσει στον χρόνο» έλεγε ο Νόρμαν Μέιλερ, που, παραδόξως, τον αγαπούσε...

 

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι να παραμένεις καλός άνθρωπος»

Οθόνες / Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι η καλοσύνη»

Υπήρξε από τις πιο αναγνωρίσιμες διεθνώς τηλεοπτικές περσόνες, όντας ο κεντρικός παρουσιαστής του MTV. Σήμερα ο 66χρονος τηλεοπτικός παραγωγός, συγγραφέας και σεναριογράφος ζει πλέον μόνιμα στην Αθήνα, όμως ο έρωτας με την Ελλάδα κρατάει από πολύ παλιά. Ο Steve Blame αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Oι 10 Καλύτερες Ελληνικές Ταινίες των ‘20s μέχρι τώρα

Η λίστα / Oι 10 καλύτερες ελληνικές ταινίες των '20s μέχρι τώρα

Ποιες ελληνικές ταινίες της τρέχουσας δεκαετίας έχουν ξεχωρίσει μέχρι στιγμής; Ρωτήσαμε 20 κριτικούς κινηματογράφου, ανθρώπους του ευρύτερου κινηματογραφικού χώρου και αθεράπευτους σινεφίλ και σας παρουσιάζουμε το top 10 που προέκυψε μέσα από το συναρπαστικό, σύνθετο μωσαϊκό του σύγχρονου ελληνικού σινεμά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Η αλήθεια είναι πως δεν μπορώ να εξηγήσω απόλυτα γιατί επιστρέφω διαρκώς εκεί»

Γειτονιές της Ελλάδας / «Επιστρέφοντας, μπορεί να πιάσουμε πάλι το νήμα»

Ο σκηνοθέτης Δημήτρης Κουτσιαμπασάκος μας μιλά για το χωριό όπου γεννήθηκε, το Αρματολικό στη νότια Πίνδο, αλλά και για το νέο του ντοκιμαντέρ, «Τα τέρματα του Αυγούστου», που διαδραματίζεται εκεί.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Οθόνες / Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Από μια ρετροσπεκτίβα στην Ιζαμπέλ Ιπέρ μέχρι έναν πλήρη οδηγό του έργου του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και από το spotlight στον Μαρσέλ Πανιόλ μέχρι μια ανατρεπτική ματιά στην έννοια του plot twist, οι θεματικές ενότητες του φεστιβάλ διατηρούν αμείωτο το ενδιαφέρον μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιούλη Τσαγκαράκη: «Κάθε σπίτι έχει τον δικό του Νετανιάχου, τον δικό του Τραμπ»

Οθόνες / Γιούλη Τσαγκαράκη: Η θεία Σταματίνα από τις «Σέρρες» του Γιώργου Καπουτζίδη μιλά στη LifO

Η ταλαντούχα ηθοποιός με τον ρόλο της ίντερσεξ θείας έσπασε ταμπού και άνοιξε ξανά μια σειρά συζητήσεων για το φύλο, την LGBTQI+ κοινότητα, τα ανθρώπινα δικαιώματα. Πώς ετοιμάστηκε για το ρόλο; Πώς βλέπει τις αντιδράσεις;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Σινεμά / Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Η νέα ταινία της Ιζαμπέλ Ιπέρ, φιλμ που έρχονται από τις Κάννες, πρεμιέρες, οι μικρού μήκους του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και οι ελληνικές συμμετοχές των διαγωνιστικών τμημάτων είναι μερικοί από τους λόγους που θα μας στείλουν και φέτος στις αίθουσες του αγαπημένου κινηματογραφικού θεσμού.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το αμερικανικό σινεμά δίνει τη μία μάχη μετά την άλλη

Pulp Fiction / Το αμερικανικό σινεμά δίνει τη μία μάχη μετά την άλλη

Προτροπή για αντίσταση ή παραίνεση για τρομοκρατία; Το αριστούργημα του Πολ Τόμας Άντερσον «Μια μάχη μετά την άλλη», οι εξαιρετικές πρόσφατες αλληγορίες «Weapons» και «Eddington», αλλά και οι αξέχαστες κινηματογραφικές αναφορές τους απασχολούν τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο και τον αρχισυντάκτη της LiFO Γιάννη Πανταζόπουλο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Ιδέες / Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Με αφορμή το νέο ντοκιμαντέρ για μια από τις πιο αμφιλεγόμενες προσωπικότητες του 20ού αιώνα, ξαναθυμόμαστε τι είχαν απαντήσει στη LiFO οι Πέπη Ρηγοπούλου, Θωμάς Μοσχόπουλος, Δημήτρης Στεφανάκης, Θάνος Παπακωνσταντίνου, Πάνος Κούτρας και Θεόφιλος Τραμπούλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Boots»: Μια σειρά για το τι σημαίνει «να είσαι gay στον στρατό»

Οθόνες / «Boots»: Kάτι καλό θα κάνει αυτή η σειρά για να την αποκαλούν «woke σκουπίδι»

H τηλεοπτική σειρά οκτώ επεισοδίων του Netflix, που έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις, προσεγγίζει με μοναδικό και συγκινητικό τρόπο το θέμα της ομοφοβίας στον στρατό. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η Ειρήνη Παπά μέσα από 9 ταινίες και 1 ντοκιμαντέρ

Οθόνες / Ειρήνη Παπά: Οι σημαντικότερες ταινίες της για ένα πενθήμερο στην Ταινιοθήκη

Την αποκάλεσαν «Καρυάτιδα», συνέβαλε στο να φτάσει το αρχαίο δράμα στο Χόλιγουντ, υπήρξε μια αληθινή σταρ. Αυτή την εβδομάδα μπορούμε να δούμε ξανά την «Αντιγόνη», τις «Τρωάδες», το «Ζ» και άλλες ταινίες που η Ειρήνη Παπά σφράγισε με την ερμηνεία της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η αιώνια και οικουμενική θεία Μπεμπέκα

Daily / Η αιώνια και οικουμενική θεία Μπεμπέκα

Η αναγγελία του θανάτου της Άννας Κυριακού προκάλεσε βαθιά συγκίνηση και θλίψη καθώς πολλοί έμοιαζαν να πενθούν όχι τόσο την απώλεια της ίδιας της ηθοποιού όσο του χαρακτήρα της στις «Tρεις Χάριτες», κι ας έχουν περάσει τρεις δεκαετίες από τότε.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Ανδρέας Αποστολίδης, συγγραφέας, σκηνοθέτης

Οι Αθηναίοι / Ανδρέας Αποστολίδης: «Πλέον το αστυνομικό μυθιστόρημα ανθεί ως παραγωγή, αλλά δεν ανανεώνεται»

Επί δικτατορίας σχετιζόταν με παράνομες οργανώσεις και έφτασε να κατηγορηθεί ως ηθικός αυτουργός της κατάληψης του Πολυτεχνείου. To ταξίδι του με την αστυνομική λογοτεχνια ξεκίνησε με μια μετάφραση του Ρέιμοντ Τσάντλερ. Σειρά πήραν η Χάισμιθ, ο Ελρόι και άλλοι σπουδαίοι συγγραφείς. Μετά, έγραψε τα δικά του μυθιστορήματα, ασχολήθηκε με την αρχαιοκαπηλία και το ντοκιμαντέρ. O Ανδρέας Αποστολίδης αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Buy yourself a butt plug: Γιατί όλοι μιλούν για την ταινία «Pillion»;

Οθόνες / Buy yourself a butt plug: Γιατί όλοι μιλούν για την ταινία «Pillion»;

Το σκηνοθετικό ντεμπούτο του Χάρι Λάιτον, όπου ο Χάρι Μέλινγκ συνάπτει μια BDSM σχέση με τον Σκάρσγκαρντ, ήδη από το τρέιλερ έχει πυροδοτήσει συζητήσεις για τον σεξουαλικό προσανατολισμό του Σουηδού πρωταγωνιστή.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ