Αυτό είναι το ντοκιμαντέρ που ξεσκεπάζει το αληθινό πρόσωπο της Χρυσής Αυγής

Αυτό είναι το ντοκιμαντέρ που ξεσκεπάζει το αληθινό πρόσωπο της Χρυσής Αυγής Facebook Twitter
1

Από τη Ζυράννα Στόικου

Όταν η Χρυσή Αυγή πριν 2 χρόνια περίπου προσπάθησε να ανοίξει γραφεία στη Γερμανία, η Μάρσια Τζιβάρα, σκηνοθέτρια του αντιφασιστικού ντοκιμαντέρ Burning from the inside, αποφάσισε να δράσει με τον τρόπο της κι έτσι ξεκίνησε τα γυρίσματα με σκοπό να ξεσκεπάσει το αληθινό πρόσωπο της συμμορίας της Χρυσής Αυγής. Η Μάρσια Τζιβάρα έχοντας δουλέψει από το 2000 σε τηλεοπτικές και κινηματογραφικές παραγωγές στην Ελλάδα, αποφάσισε πριν 4 χρόνια να δραστηριοποιηθεί στο χώρο του ντοκιμαντέρ, ενώ παράλληλα μετακόμισε στο Βερολίνο, όπου έγινε ενεργό μέλος της βιντεοκολεκτίβας AK-KRAAK.


Το ντοκιμαντέρ με αφετηρία τη δολοφονία του Παύλου Φύσσα στόχο έχει να παρουσιάσει τις διασυνδέσεις της Χρυσής Αυγής με τον γερμανικό φασιστικό χώρο, αλλά και να δείξει το πώς αντιδρούν οι Έλληνες μετανάστες στη Γερμανία απέναντι στον εκφασισμό και την αποσύνθεση της ελληνικής κοινωνίας. Πώς είναι να βλέπεις απ' έξω τη χώρα σου να φλέγεται εκ των έσω; Και πώς αντιδράς; Μπαίνοντας στις φλόγες, αναζητώντας την εστία της φωτιάς, τους ενόχους και τα θύματά της η ταινία προσπαθεί να αναδείξει τις καταστροφικές συνέπειες ενός αποτυχημένου κοινωνικοπολιτικού συστήματος, και ταυτόχρονα να πυροδοτήσει την αντίδραση απέναντι σε αυτό.


Δύο μήνες μετά τις βουλευτικές εκλογές και την ανάδειξη της Χρυσής Αυγής σε τρίτη δύναμη στο ελληνικό κοινοβούλιο και λίγες μέρες πριν τη δίκη των μελών της φασιστικής συμμορίας, η προβολή του ντοκιμαντέρ στο πλαίσιο του 17ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης μάς θυμίζει ότι «ο φασισμός δεν γεννήθηκε στην κρίση και ούτε θα πεθάνει με την έξοδο από αυτή». Η αποφασιστοποίηση της ελληνικής κοινωνίας δεν είναι εύκολη υπόθεση˙ απαιτεί αγώνα, παιδεία και χρόνο. Ωστόσο είναι εφικτή, και το ντοκιμαντέρ αυτό συμβάλλει έμπρακτα με τον τρόπο του στην προσπάθεια προς αυτή την κατεύθυνση.

 

Ιnfo:

Burning from the inside

17ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης

Aίθουσα John Cassavetes

Τρίτη 17 Μαρτίου, 22:30

  

1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τι είναι το IMAX που, μετά τη Θεσσαλονίκη, έρχεται και στην Αθήνα

Οθόνες / Τι είναι το IMAX που, μετά τη Θεσσαλονίκη, έρχεται και στην Αθήνα

Η ανακοίνωση των Village Cinemas γεμίζει χαρά τους Αθηναίους σινεφίλ που πρόκειται να αποκτήσουν τη δική τους αίθουσα IMAX. Τι είναι, όμως, η τεχνολογία IMAX και γιατί μέχρι πρότινος είχε μόνο η Θεσσαλονίκη πιστοποιημένη αίθουσα;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ερωτικές ιστορίες κάτω από τα αστέρια στο Cine Paris

Οθόνες / Ερωτικές ιστορίες κάτω από τα αστέρια στο Cine Paris

Ένα υπέροχο κινηματογραφικό αφιέρωμα στο στέκι της Πλάκας, με παλιές δόξες, όπως το «Brief Encounter» και το «Roman Holiday» αλλά και πιο σύγχρονες, όπως το κομψοτέχνημα «In the Mood for Love» και το σπαραχτικό «Cold War».
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Βασίλη και Δάφνη, πώς γυρίσατε την πιο αφοπλιστική ερωτική σκηνή του ελληνικού σινεμά;

Lifo Videos / Βασίλη και Δάφνη, πώς γυρίσατε την πιο αφοπλιστική ερωτική σκηνή του ελληνικού σινεμά;

Ο βραβευμένος σκηνοθέτης και σεναριογράφος Βασίλης Κεκάτος, μαζί με την πρωταγωνίστριά του, Δάφνη Πατακιά, μιλούν για όσα έζησαν στα γυρίσματα της ταινίας «Οι άγριες μέρες μας» – μιας ιστορίας με χαρακτήρες που είναι «γλυκά τσογλανάκια».
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
«Made in Vain»: Γιατί ένας άνθρωπος θέλει να γίνει bodybuilder;

Οθόνες / «Made in Vain»: Γιατί ένας άνθρωπος θέλει να γίνει bodybuilder;

Ένα αποκαλυπτικό ελληνικό ντοκιμαντέρ που αποτυπώνει την ωμή αλήθεια για το άθλημα του bodybuilding –έναν κόσμο όπου δοκιμάζονται τα όρια σώματος και πνεύματος– έρχεται στις αίθουσες την Πέμπτη 29 Μαΐου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Είναι η «Κιούκα» η «ελληνική ταινία της χρονιάς»;

The Review / Τι είναι αυτό που κάνει την ταινία «Κιούκα» να συζητιέται τόσο;

O Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με τη Βένα Γεωργακοπούλου για την ταινία «Κιούκα: Πριν το τέλος του καλοκαιριού» του 31χρονου Κωστή Χαραμουντάνη. Πώς καταφέρνει το όραμα ενός millennial σκηνοθέτη να ξεχωρίζει στο σύγχρονο ελληνικό σινεμά — και γιατί αξίζει την προσοχή μας;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ρίτσαρντ Γκιρ: Η αβάσταχτη γοητεία της σεμνότητας 

Οθόνες / Ρίτσαρντ Γκιρ: Η αβάσταχτη γοητεία της σεμνότητας 

Με αφορμή την έξοδο του «Oh, Canada» στις εγχώριες αίθουσες, ανατρέχουμε στο σύνολο της καριέρας ενός σταρ που οι περισσότεροι θεωρούμε δεδομένο, ίσως επειδή όσα κάνει στην οθόνη φαντάζουν τόσο ανεπιτήδευτα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Κάν’ το όπως ο Γκοντάρ

Ανταπόκριση από τις Κάννες / Κάν’ το όπως ο Γκοντάρ

Ως άλλος Αμερικανός στο Παρίσι του ’60, ο Ρίτσαρντ Λινκλέιτερ με τη φετινή του συμμετοχή, το ασπρόμαυρο «Nouvelle Vague», αποτίνει φόρο τιμής στον θρυλικό auteur του γαλλικού Νέου Κύματος, υπενθυμίζοντάς μας την τέχνη (και το θράσος) της νεότητας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Στις σχολικές γιορτές ο Θοδωρής Σελέκος ζήλευε τα φτερά αγγέλου που είχε ο φίλος του ο Παναγιώτης

Οθόνες / Στις σχολικές γιορτές ο Θοδωρής Σελέκος ζήλευε τα φτερά αγγέλου που είχε ο φίλος του ο Παναγιώτης

Ο Θοδωρής Σελέκος μεγάλωσε στο Νέο Ηράκλειο και ασχολείται με τον κινηματογράφο . Στα πρώτα του βήματα ήταν μέρος της κολεκτίβας ATH KIDS. Έχει σκηνοθετήσει βιντεοκλίπ για καλλιτέχνες όπως ο Ethismos, ο Saske, οι Sworr και διαφημιστικά για brands όπως η Muerte Inc. Παλιότερα άκουγε περισσότερη hip-hop μουσική. Τώρα ακούει jazz και soul. Η πρώτη ταινία μικρού μήκους του ονομάζεται «Can you water a garden with tears?». Του αρέσει η ησυχία και οι αργές ταινίες.
ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΑΚΟΥΛΑΚΗ
Χολιγουντιανή απόβαση στην Κρουαζέτ, μια πολιτική διαμαρτυρία αλλά και «ψαλίδι» στο γυμνό

Κάννες 2025 / Χολιγουντιανή απόβαση στην Κρουαζέτ, μια πολιτική διαμαρτυρία αλλά και «ψαλίδι» στο γυμνό

Στην τελετή έναρξης του Φεστιβάλ Καννών, ο Ρόμπερτ Ντε Νίρο εξαπέλυσε για ακόμη μία φορά σφοδρή κριτική κατά της αμερικανικής πολιτικής, μια μικρή γαλλική ταινία εγκαινίασε το φεστιβάλ, ενώ οι λαμπερές σταρ υποχρεώθηκαν να περιορίσουν τις ημίγυμνες εμφανίσεις τους στο κόκκινο χαλί.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ποιος είναι τελοσπάντων αυτός ο Λεός Καράξ;

Οθόνες / Λεός Καράξ: Ποιος είναι ο σκηνοθέτης του Holy Motors;

«Δεν είμαι εγώ», δηλώνει ο ασυμβίβαστος Γάλλος δημιουργός στον τίτλο της φιλμικής του αυτοβιογραφίας, εντείνοντας το μυστήριο γύρω από το πρόσωπό του και προσθέτοντας ακόμη μία ψηφίδα σε ένα συναρπαστικό καλλιτεχνικό work in progress.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ

σχόλια

1 σχόλια
Πραγματι,πρεπει να ειναι εξαιρετικο ντοκιμαντερ.Και οχι μονο επειδη δειχνει το αληθινο προσωπο της χ.α. αλλα κι επειδη φαινεται οτι προσπαθει να περασει την εναντιωση σε καθε μορφης φασισμου.Μονο μια παρατηρηση:Θα θελαμε και ενα ντοκιμαντερ για τις επιπτωσεις της αθροας μεταναστευσης στην ελληνικη πραγματικοτητα.Διοτι οι σοφρωνες ανθρωποι γνωριζουμε το ναζιστικο θεριο που κρυβει η χ.α..Το θεμα ειναι οτι ταυτοχρονα δεν μπορουμε να παραβλεπουμε το κυριο προβλημα που την εξεθρεψε,την λαθρομεταναστευση δηλαδη και ολες τις αρνητικες συνεπειες που επεφερε.Οσο,λοιπον,κανουμε τα στραβα ματια σε αυτο το φαινομενο,η χρυση αυγη θα ειναι παντα εδω και,δυστυχως,ισχυρη.Αν θελουμε πραγματικο ''πολεμο'' με αυτην και την νοοτροπια της ειναι να δωσουμε εξισου βαρος στην πηγη της χ.α.,δηλαδη στην λαθρομεταναστευση και να προτεινονται λυσεις για το δραστικο περιορισμο των-πολλων-αρνητικων συνεπειων της.Διαφορετικα,αποτελεσμα δεν φαινεται...