Αυλαία για την Αγία Τετράδα

Αυλαία για την Αγία Τετράδα Facebook Twitter
2

 

Αυλαία για την Αγία Τετράδα Facebook Twitter
Ήταν η τελευταία σέξι γκόμενα του Χόλιγουντ. Ίσως και η μοναδική.

 

Ο Χόμφρεϊ Μπόγκαρτ και η Λόρεν Μπακόλ έγιναν πολύ γρήγορα το αγαπημένο ζευγάρι του Χόλιγουντ, όταν πρωτοσυναντήθηκαν στα γυρίσματα της Μαρτινίκας του Χάουαρντ Χοκς, ερωτεύτηκαν και παντρεύτηκαν σε σύντομο χρονικό διάστημα. Για το κοινό, ήταν ο σκληρός που άρχισε να χαμογελάει δίπλα στην πανύψηλη γαλανομάτα ξανθιά, ένα κατά 25 χρόνια νεότερο από αυτόν μοντέλο που έμαθε γρήγορα να παίζει στο σινεμά, κυρίως μαζί του, και αργότερα με τους κορυφαίους πρωταγωνιστές, όχι πάντα σε ταινίες που αξιοποιούσαν το κοντράστ της βραχνής φωνής με την αγγελική της εμφάνιση. Για τους φίλους τους, ήταν η Babe και ο Bogie. Η καλύτερη τους παρέα έγινε ο Σπένσερ Τρέϊσι και η Κάθριν Χέμπορν, το ζευγάρι των πολλών Όσκαρ και των εξαιρετικά περιορισμένων κοινωνικών εμφανίσεων- εκείνος δε μπόρεσε ποτέ να απαλλαγεί από τον γάμο του λόγω καθολικισμού και διαχώρισε την προσωπική ζωή από την δουλειά, ενώ εκείνη, λόγω χαρακτήρα, προτιμούσε να μένει μακριά από απονομές και βραβεία, κάνοντας παρέα με τον Κιούκορ, τους Βαϊνγκάρτεν, τους Κάνιν (πριν μαλώσουν αμετάκλητα, επειδή δημοσιοποίησαν τη φιλία τους), τους Ολίβιε και κυρίως τους Μπόγκαρτ.

 

Η Κάθριν Χέμπορν έπαιξε έναν από τους καλύτερους ρόλους της (μια πεισματάρα γεροντοκόρη) πλάϊ στον Μπόγκαρτ στη Βασίλισσα της Αφρικής. Το χρονικό των δυσχερειών και των διαπροσωπικών σχέσεων που αναπτύχθηκαν απαθανατίστηκε στο White Hunter, Black Heart του Κλιντ Ίστγουντ. Ο σκηνοθέτης Τζον Χούστον και ο Χόμφρεϊ Μπόγκαρτ τακίμιασαν αμέσως. Αμφότεροι αρσενικά παλαιάς κοπής,  σύγκριναν τα όπλα τους και κυνηγούσαν άγρια ζώα, κάπνιζαν πούρα και πίπες ("take that beastly pipe away from me", τους φώναζε συχνά η Χέμπορν στα διαλείμματα) και έπιναν αποκλειστικά αλκοόλ, γι΄αυτό και δεν νόσησαν από ελονοσία, όπως όλοι οι υπόλοιποι που αναγκαστικά έπιναν νερό. Η Μπακόλ συνόδευε τον σύζυγο της και πλησίασε με αγάπη και σεβασμό τη μεγαλύτερη της, και είδωλο των νεανικών της χρόνων,  Χέμπορν, την οποία είχε θαυμάσει στο σινεμά στο ρόλο της Τρέϊσι Λορντ, στα Κοινωνικά Σκάνδαλα.

 

Αυλαία για την Αγία Τετράδα Facebook Twitter

 

Όταν επέστρεψαν ταλαιπωρημένοι αλλά σώοι στα σπίτια τους, άρχισαν να κάνουν παρέα και με τον Τρέϊσι και σχημάτισαν έναν αδιάρρηκτο οικογενειακό κύκλο, με επισκέψεις, γεύματα που οργάνωνε η Χέμπορν και μαγείρευε η πιστή βοηθός της, η Νόρα, ανταλλαγές φιλελεύθερων πολιτικών απόψεων, που κορυφώθηκαν με τη συμμετοχή των Μπόγκαρτ και Μπακόλ στην πικετοφορία εναντίον του γερουσιαστή Μακάρθι και των μεθοδεύσεων του. Ήταν μια παράξενη σύμπραξη παλιών και νέων αξιών: η Χέμπορν αποτέλεσε πρότυπο για την Μπακόλ στα θέματα της γυναικείας ανεξαρτησίας και των έμπρακτων επιλογών. Δυο δυνατές και δυναμικές γυναίκες στη ζωή τους έβγαζαν παρόμοια εικόνα και στο σινεμά. Ωστόσο, ανήκαν στη γενιά των θηλυκών που υπηρετούσαν τους συντρόφους τους και ποτέ δεν τους αμφισβητούσαν, μεταξύ τους, ή μπροστά σε τρίτους. Η Κέϊτ καθόταν στο πάτωμα (είχε άλλωστε τη συνήθεια να σκύβει για να μη φαίνεται ο λαιμός της, που δεν τον συμπάθησε ποτέ!) και άκουγε ευλαβικά αυτά που είχε να πει ο Σπενς. Παράλληλα, υπέμεινε ευλαβικά τις κρίσεις εσωστρέφειας και τον αλκοολισμό του, μέχρι το τέλος, που τον γηροκόμησε κανονικά. Το ίδιο και η Μπακόλ. Αμέσως μετά τη Βασίλισσα της Αφρικής και το μοναδικό Όσκαρ του, ο Μπόγκαρτ αρρώστησε και, αν και συνέχισε να δουλεύει, είχε περισσότερο από ποτέ τη φροντίδα της Μπακόλ, η οποία παραμέρισε την καριέρα της για να του παρασταθεί και να μεγαλώνει τα δυο παιδιά τους. Ο Μπόγκαρτ παρέμεινε ο έρωτας και οάντρας της ζωής της, ο μοναδικός που συνέχισε να μνημονεύει σε συνεντεύξεις και απονομές, όπως στο τιμητικό Όσκαρ που παρέλαβε από τα χέρια της Αντζέλικα Χιούστον, κόρης του παλιόφιλου Τζον.

 

Αυλαία για την Αγία Τετράδα Facebook Twitter

 

Αυλαία για την Αγία Τετράδα Facebook Twitter
Καλώντας ένα ταξί στις αφίξεις της Ρώμης

 

 Ο επόμενος της γάμος με τον Τζέϊσον Ρόμπαρντς ήταν ατυχής, σύμφωνα με τα δικά της λόγια. Τον χώρισε, όπως είπε, λόγων αλκοολισμού. Προφανώς, το ποτό τουΜπόγκαρτ ήταν εντός ελέγχου, ενώ του Ρόμπαρντς, οδηγούσε στη βία. Με την επιλογή της να παντρευτεί τον Ρόμπαρντς, η Μπακόλ έδειξε μια  κλίση προς τους ηθοποιούς με έντονη προσωπικότητα, κάτι που την διαφοροποίησε από την Χέμπορν, για την οποία ο Τρέϊσι ήταν μονόδρομος, μια οσχέση οριστική κι ανεπανάληπτη. Ο σύντομος αρραβώνας της με τον Φρανκ Σινάτρα, που διαλύθηκε όταν εκείνος πληροφορήθηκε πως το νέο έχει διαθοθεί στους κουτσομπολίστικους κύκλους, μπορεί κα να σήμαινε πανικό μπροστά στο πρόωρο ράφι, φόβο για την  κοινωνική μοναξιά και το στίγμα της νεαρής χήρας με δυο μικρά παιδιά. Ποιός ξέρει πώς σκεφτόταν μια πανέμορφη και ποθητή γυναίκα που τόσα χρόνια είχε μάθει να υπάρχει δίπλα σε έναν ζωντανό θρύλο, ειδικά μετά από μια μεγάλη περίοδο κλεισμένη στο σπίτι της.

 

Αυλαία για την Αγία Τετράδα Facebook Twitter
Με τον Μπόγκαρντ και τον γιό τους Stephen στην Πολυνησία, στο διάλειμμα γυρισμάτων

 

Για την Μπακόλ, το σινεμά έφθινε μετά τον Μπόγκαρτ και το θέατρο της συνέβη κυρίως μετά τον Ρόμπαρντς. Έφθασε μάλιστα να κερδίσει δυο βραβεία Τόνι πρώτου ρόλου σε μιούζικαλ, τη μια φορά μάλιστα "εναντίον" της Κάθριν Χέμπορν. Η Μπακόλ έπαιξε τη Μάργκο Τσάνινγκ, τον χαρακτήρα που πρωτοείδαμε στο σινεμά με την Μπέτι Ντέϊβις στο Όλα για την Εύα (άλλη μια τεράστια προσωπικότητα), σε μιουζικαλίστικη διασκευή με τίτλο Applause, ενώ η Χέμπορν έκανε επιτυχία την ίδια χρονιά με το Coco, το 1970, υποδυόμενη την Κοκό Σανέλ, και η υποψηφιότητα της υπήρξε ατελέσφορη, όπως και η επόμενη για το West Side Waltz, το 1981, κατά σύμπτωση τη χρονιά που η Μπακόλ κέρδιζε το δεύτερο της Τόνι.

 

Η Μπέτι Μπακόλ πάντα έλεγε πως όταν έφυγαν από τη ζωή οι σύντροφοι τους, η Κέϊτ και εκείνη "έμειναν οι δυό τους". Επισκεπτόταν συχνότατα τη Χέμπορν και μιλούσαν για τα νέα και κυρίως για τα παλιά, και όταν η φίλη της άρχισε να χάνεται στο θολό σκοτάδι του γήρατος, δεν παρέλειπε να της θυμίζει ποιά ήταν στο πατρικό της, στο Κονέκτικατ, σφίγγοντας την καρδιά της, μόνο και μόνο για να χαρεί ένα ξέφωτο διάυγειας στο σκληρό πρόσωπο της. Από το 2003 κι έπειτα, το κενό έγινε τεράστιο και μόνιμο με την απώλεια της Χέμπορν. Η Μπακόλ έβγαινε σπάνια από το τεράστιο διαμέρισμα της στο κτίριο Ντακότα του Μανχάταν (την τελευταία κατοικία του Τζον Λένον) και χθές πέθανε στα 89 της, μετά από εγκεφαλικό επεισόδιο.

 

Αυλαία για την Αγία Τετράδα Facebook Twitter

 

Ήταν η τελευταία σέξι γκόμενα του Χόλιγουντ. Ίσως και η μοναδική. Δείτε στο youtube πώς αντέδρασε όταν έχασε το σίγουρο Όσκαρ για το Ο Καθρέφτης Έχει Δύο Πρόσωπα, από την Ζυλιέτ Μπινός. Ήταν σα να της έλεγε: "Πώς τόλμησες; Κοριτσάκια σαν κι εσένα σας τρώω για πρωϊνό".

 

Αυλαία για την Αγία Τετράδα Facebook Twitter

2

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΕΠΕΞ Γιάννης Φάγκρας: «Το μικρόβιο της απληστίας μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Οθόνες / Γιάννης Φάγκρας: «Η απληστία μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Την ανθρώπινη απληστία με φόντο το προσφυγικό διαπραγματεύεται η ταινία «Μικρός Ανθρωποφάγος», μια «πανκ περιπέτεια», σύμφωνα με τον σκηνοθέτη της, που συμμετέχει στο φετινό 66ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Ντάνιελ Ντέι Λιούις ήθελε να γίνει στρατιώτης αλλά τελικά έμαθε να κατασκευάζει βιολιά

Pulp Fiction / Ντάνιελ Ντέι Λιούις, μάς έλειψες

Ο διάσημος ηθοποιός ήρθε στην Αθήνα και μας μίλησε αποκλειστικά για την επεισοδιακή πρώτη του επίσκεψη στην Ελλάδα, όταν ακόμη ήταν μακρυμάλλης έφηβος στα χρόνια της χούντας, και για την επάνοδό του στα πλατό μαζί με τον γιο του, Ρόναν, μαζί με τον οποίο έγραψε για πρώτη φορά σενάριο, για την ταινία «Ανεμώνη».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ντέπυ Γοργογιάννη: «Ο intimacy coordinator θα ενταχθεί και στη δική μας κουλτούρα»

Θέατρο / Πώς γυρίζουμε σήμερα μια σκηνή βιασμού;

Το θέατρο και ο κινηματογράφος διεθνώς επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο στήνονται οι ερωτικές και βίαιες σκηνές: μέχρι ποιο σημείο μπορεί να εκτεθεί ένα σώμα; Η Ντέπυ Γοργογιάννη εξηγεί τον ρόλο του intimacy coordinator και τον τρόπο που τίθενται τα όρια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πριν από το break, ο Γιώργος Λάνθιμος τα λέει όλα

Οθόνες / Γιώργος Λάνθιμος: «Το θέμα είναι πώς ξαναβρίσκεις τη χαρά»

Παραδέχεται πως η δημιουργία ενός έργου τέχνης δεν είναι μια ανώδυνη διαδικασία. Και πως χρειάζεται ένα διάλειμμα. Πήρε στάση απέναντι σε όσα συμβαίνουν στη Γάζα γιατί «Αν είσαι άνθρωπος με οποιαδήποτε ενσυναίσθηση, δεν μπορείς να μη μιλήσεις». Λίγο πρίν την κυκλοφορία της ταινίας Βουγονία που σκηνοθετεί, ο Γιώργος Λάνθιμος μίλησε στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Θανάσης Βαλτινός: Η νουβέλα «Η Κάθοδος των Εννιά» του διακεκριμένου συγγραφέα

Οθόνες / «Η Κάθοδος των Εννιά»: Η διάσημη νουβέλα του Θανάση Βαλτινού

Πεθαίνει σαν σήμερα ο διακεκριμένος Έλληνας συγγραφέας. Αυτή είναι η ιστορία ενός από τα εμβληματικότερα βιβλία του και η βραβευμένη μεταφορά της στον κινηματογράφο, το 1984, από τον Χρίστο Σιοπαχά.
ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ
Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Οθόνες / Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Με αφορμή το αφιέρωμα που ετοίμασε το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης για μία από τις σπουδαιότερες ηθοποιούς της εποχής μας, επιλέγουμε 10 ταινίες της, στις οποίες έχει αποτυπωθεί η τεράστια υποκριτική της δυναμική και η ικανότητά της να μεταμορφώνεται εσωτερικά με κάθε ρόλο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Οθόνες / Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Ένα μοναδικό μεγάλο αφιέρωμα στον σπουδαίο δημιουργό για ένα τριήμερο σε όλους τους χώρους της Στέγης, με προβολές των ταινιών του, ένα masterclass και μια συζήτησή του με την Αφροδίτη Παναγιωτάκου στην Κεντρική Σκηνή.
M. HULOT
Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι να παραμένεις καλός άνθρωπος»

Οθόνες / Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι η καλοσύνη»

Υπήρξε από τις πιο αναγνωρίσιμες διεθνώς τηλεοπτικές περσόνες, όντας ο κεντρικός παρουσιαστής του MTV. Σήμερα ο 66χρονος τηλεοπτικός παραγωγός, συγγραφέας και σεναριογράφος ζει πλέον μόνιμα στην Αθήνα, όμως ο έρωτας με την Ελλάδα κρατάει από πολύ παλιά. Ο Steve Blame αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Oι 10 Καλύτερες Ελληνικές Ταινίες των ‘20s μέχρι τώρα

Η λίστα / Oι 10 καλύτερες ελληνικές ταινίες των '20s μέχρι τώρα

Ποιες ελληνικές ταινίες της τρέχουσας δεκαετίας έχουν ξεχωρίσει μέχρι στιγμής; Ρωτήσαμε 20 κριτικούς κινηματογράφου, ανθρώπους του ευρύτερου κινηματογραφικού χώρου και αθεράπευτους σινεφίλ και σας παρουσιάζουμε το top 10 που προέκυψε μέσα από το συναρπαστικό, σύνθετο μωσαϊκό του σύγχρονου ελληνικού σινεμά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Η αλήθεια είναι πως δεν μπορώ να εξηγήσω απόλυτα γιατί επιστρέφω διαρκώς εκεί»

Γειτονιές της Ελλάδας / «Επιστρέφοντας, μπορεί να πιάσουμε πάλι το νήμα»

Ο σκηνοθέτης Δημήτρης Κουτσιαμπασάκος μας μιλά για το χωριό όπου γεννήθηκε, το Αρματολικό στη νότια Πίνδο, αλλά και για το νέο του ντοκιμαντέρ, «Τα τέρματα του Αυγούστου», που διαδραματίζεται εκεί.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Οθόνες / Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Από μια ρετροσπεκτίβα στην Ιζαμπέλ Ιπέρ μέχρι έναν πλήρη οδηγό του έργου του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και από το spotlight στον Μαρσέλ Πανιόλ μέχρι μια ανατρεπτική ματιά στην έννοια του plot twist, οι θεματικές ενότητες του φεστιβάλ διατηρούν αμείωτο το ενδιαφέρον μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιούλη Τσαγκαράκη: «Κάθε σπίτι έχει τον δικό του Νετανιάχου, τον δικό του Τραμπ»

Οθόνες / Γιούλη Τσαγκαράκη: Η θεία Σταματίνα από τις «Σέρρες» του Γιώργου Καπουτζίδη μιλά στη LifO

Η ταλαντούχα ηθοποιός με τον ρόλο της ίντερσεξ θείας έσπασε ταμπού και άνοιξε ξανά μια σειρά συζητήσεων για το φύλο, την LGBTQI+ κοινότητα, τα ανθρώπινα δικαιώματα. Πώς ετοιμάστηκε για το ρόλο; Πώς βλέπει τις αντιδράσεις;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Σινεμά / Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Η νέα ταινία της Ιζαμπέλ Ιπέρ, φιλμ που έρχονται από τις Κάννες, πρεμιέρες, οι μικρού μήκους του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και οι ελληνικές συμμετοχές των διαγωνιστικών τμημάτων είναι μερικοί από τους λόγους που θα μας στείλουν και φέτος στις αίθουσες του αγαπημένου κινηματογραφικού θεσμού.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

2 σχόλια