Αυλαία για την Αγία Τετράδα

Αυλαία για την Αγία Τετράδα Facebook Twitter
2

 

Αυλαία για την Αγία Τετράδα Facebook Twitter
Ήταν η τελευταία σέξι γκόμενα του Χόλιγουντ. Ίσως και η μοναδική.

 

Ο Χόμφρεϊ Μπόγκαρτ και η Λόρεν Μπακόλ έγιναν πολύ γρήγορα το αγαπημένο ζευγάρι του Χόλιγουντ, όταν πρωτοσυναντήθηκαν στα γυρίσματα της Μαρτινίκας του Χάουαρντ Χοκς, ερωτεύτηκαν και παντρεύτηκαν σε σύντομο χρονικό διάστημα. Για το κοινό, ήταν ο σκληρός που άρχισε να χαμογελάει δίπλα στην πανύψηλη γαλανομάτα ξανθιά, ένα κατά 25 χρόνια νεότερο από αυτόν μοντέλο που έμαθε γρήγορα να παίζει στο σινεμά, κυρίως μαζί του, και αργότερα με τους κορυφαίους πρωταγωνιστές, όχι πάντα σε ταινίες που αξιοποιούσαν το κοντράστ της βραχνής φωνής με την αγγελική της εμφάνιση. Για τους φίλους τους, ήταν η Babe και ο Bogie. Η καλύτερη τους παρέα έγινε ο Σπένσερ Τρέϊσι και η Κάθριν Χέμπορν, το ζευγάρι των πολλών Όσκαρ και των εξαιρετικά περιορισμένων κοινωνικών εμφανίσεων- εκείνος δε μπόρεσε ποτέ να απαλλαγεί από τον γάμο του λόγω καθολικισμού και διαχώρισε την προσωπική ζωή από την δουλειά, ενώ εκείνη, λόγω χαρακτήρα, προτιμούσε να μένει μακριά από απονομές και βραβεία, κάνοντας παρέα με τον Κιούκορ, τους Βαϊνγκάρτεν, τους Κάνιν (πριν μαλώσουν αμετάκλητα, επειδή δημοσιοποίησαν τη φιλία τους), τους Ολίβιε και κυρίως τους Μπόγκαρτ.

 

Η Κάθριν Χέμπορν έπαιξε έναν από τους καλύτερους ρόλους της (μια πεισματάρα γεροντοκόρη) πλάϊ στον Μπόγκαρτ στη Βασίλισσα της Αφρικής. Το χρονικό των δυσχερειών και των διαπροσωπικών σχέσεων που αναπτύχθηκαν απαθανατίστηκε στο White Hunter, Black Heart του Κλιντ Ίστγουντ. Ο σκηνοθέτης Τζον Χούστον και ο Χόμφρεϊ Μπόγκαρτ τακίμιασαν αμέσως. Αμφότεροι αρσενικά παλαιάς κοπής,  σύγκριναν τα όπλα τους και κυνηγούσαν άγρια ζώα, κάπνιζαν πούρα και πίπες ("take that beastly pipe away from me", τους φώναζε συχνά η Χέμπορν στα διαλείμματα) και έπιναν αποκλειστικά αλκοόλ, γι΄αυτό και δεν νόσησαν από ελονοσία, όπως όλοι οι υπόλοιποι που αναγκαστικά έπιναν νερό. Η Μπακόλ συνόδευε τον σύζυγο της και πλησίασε με αγάπη και σεβασμό τη μεγαλύτερη της, και είδωλο των νεανικών της χρόνων,  Χέμπορν, την οποία είχε θαυμάσει στο σινεμά στο ρόλο της Τρέϊσι Λορντ, στα Κοινωνικά Σκάνδαλα.

 

Αυλαία για την Αγία Τετράδα Facebook Twitter

 

Όταν επέστρεψαν ταλαιπωρημένοι αλλά σώοι στα σπίτια τους, άρχισαν να κάνουν παρέα και με τον Τρέϊσι και σχημάτισαν έναν αδιάρρηκτο οικογενειακό κύκλο, με επισκέψεις, γεύματα που οργάνωνε η Χέμπορν και μαγείρευε η πιστή βοηθός της, η Νόρα, ανταλλαγές φιλελεύθερων πολιτικών απόψεων, που κορυφώθηκαν με τη συμμετοχή των Μπόγκαρτ και Μπακόλ στην πικετοφορία εναντίον του γερουσιαστή Μακάρθι και των μεθοδεύσεων του. Ήταν μια παράξενη σύμπραξη παλιών και νέων αξιών: η Χέμπορν αποτέλεσε πρότυπο για την Μπακόλ στα θέματα της γυναικείας ανεξαρτησίας και των έμπρακτων επιλογών. Δυο δυνατές και δυναμικές γυναίκες στη ζωή τους έβγαζαν παρόμοια εικόνα και στο σινεμά. Ωστόσο, ανήκαν στη γενιά των θηλυκών που υπηρετούσαν τους συντρόφους τους και ποτέ δεν τους αμφισβητούσαν, μεταξύ τους, ή μπροστά σε τρίτους. Η Κέϊτ καθόταν στο πάτωμα (είχε άλλωστε τη συνήθεια να σκύβει για να μη φαίνεται ο λαιμός της, που δεν τον συμπάθησε ποτέ!) και άκουγε ευλαβικά αυτά που είχε να πει ο Σπενς. Παράλληλα, υπέμεινε ευλαβικά τις κρίσεις εσωστρέφειας και τον αλκοολισμό του, μέχρι το τέλος, που τον γηροκόμησε κανονικά. Το ίδιο και η Μπακόλ. Αμέσως μετά τη Βασίλισσα της Αφρικής και το μοναδικό Όσκαρ του, ο Μπόγκαρτ αρρώστησε και, αν και συνέχισε να δουλεύει, είχε περισσότερο από ποτέ τη φροντίδα της Μπακόλ, η οποία παραμέρισε την καριέρα της για να του παρασταθεί και να μεγαλώνει τα δυο παιδιά τους. Ο Μπόγκαρτ παρέμεινε ο έρωτας και οάντρας της ζωής της, ο μοναδικός που συνέχισε να μνημονεύει σε συνεντεύξεις και απονομές, όπως στο τιμητικό Όσκαρ που παρέλαβε από τα χέρια της Αντζέλικα Χιούστον, κόρης του παλιόφιλου Τζον.

 

Αυλαία για την Αγία Τετράδα Facebook Twitter

 

Αυλαία για την Αγία Τετράδα Facebook Twitter
Καλώντας ένα ταξί στις αφίξεις της Ρώμης

 

 Ο επόμενος της γάμος με τον Τζέϊσον Ρόμπαρντς ήταν ατυχής, σύμφωνα με τα δικά της λόγια. Τον χώρισε, όπως είπε, λόγων αλκοολισμού. Προφανώς, το ποτό τουΜπόγκαρτ ήταν εντός ελέγχου, ενώ του Ρόμπαρντς, οδηγούσε στη βία. Με την επιλογή της να παντρευτεί τον Ρόμπαρντς, η Μπακόλ έδειξε μια  κλίση προς τους ηθοποιούς με έντονη προσωπικότητα, κάτι που την διαφοροποίησε από την Χέμπορν, για την οποία ο Τρέϊσι ήταν μονόδρομος, μια οσχέση οριστική κι ανεπανάληπτη. Ο σύντομος αρραβώνας της με τον Φρανκ Σινάτρα, που διαλύθηκε όταν εκείνος πληροφορήθηκε πως το νέο έχει διαθοθεί στους κουτσομπολίστικους κύκλους, μπορεί κα να σήμαινε πανικό μπροστά στο πρόωρο ράφι, φόβο για την  κοινωνική μοναξιά και το στίγμα της νεαρής χήρας με δυο μικρά παιδιά. Ποιός ξέρει πώς σκεφτόταν μια πανέμορφη και ποθητή γυναίκα που τόσα χρόνια είχε μάθει να υπάρχει δίπλα σε έναν ζωντανό θρύλο, ειδικά μετά από μια μεγάλη περίοδο κλεισμένη στο σπίτι της.

 

Αυλαία για την Αγία Τετράδα Facebook Twitter
Με τον Μπόγκαρντ και τον γιό τους Stephen στην Πολυνησία, στο διάλειμμα γυρισμάτων

 

Για την Μπακόλ, το σινεμά έφθινε μετά τον Μπόγκαρτ και το θέατρο της συνέβη κυρίως μετά τον Ρόμπαρντς. Έφθασε μάλιστα να κερδίσει δυο βραβεία Τόνι πρώτου ρόλου σε μιούζικαλ, τη μια φορά μάλιστα "εναντίον" της Κάθριν Χέμπορν. Η Μπακόλ έπαιξε τη Μάργκο Τσάνινγκ, τον χαρακτήρα που πρωτοείδαμε στο σινεμά με την Μπέτι Ντέϊβις στο Όλα για την Εύα (άλλη μια τεράστια προσωπικότητα), σε μιουζικαλίστικη διασκευή με τίτλο Applause, ενώ η Χέμπορν έκανε επιτυχία την ίδια χρονιά με το Coco, το 1970, υποδυόμενη την Κοκό Σανέλ, και η υποψηφιότητα της υπήρξε ατελέσφορη, όπως και η επόμενη για το West Side Waltz, το 1981, κατά σύμπτωση τη χρονιά που η Μπακόλ κέρδιζε το δεύτερο της Τόνι.

 

Η Μπέτι Μπακόλ πάντα έλεγε πως όταν έφυγαν από τη ζωή οι σύντροφοι τους, η Κέϊτ και εκείνη "έμειναν οι δυό τους". Επισκεπτόταν συχνότατα τη Χέμπορν και μιλούσαν για τα νέα και κυρίως για τα παλιά, και όταν η φίλη της άρχισε να χάνεται στο θολό σκοτάδι του γήρατος, δεν παρέλειπε να της θυμίζει ποιά ήταν στο πατρικό της, στο Κονέκτικατ, σφίγγοντας την καρδιά της, μόνο και μόνο για να χαρεί ένα ξέφωτο διάυγειας στο σκληρό πρόσωπο της. Από το 2003 κι έπειτα, το κενό έγινε τεράστιο και μόνιμο με την απώλεια της Χέμπορν. Η Μπακόλ έβγαινε σπάνια από το τεράστιο διαμέρισμα της στο κτίριο Ντακότα του Μανχάταν (την τελευταία κατοικία του Τζον Λένον) και χθές πέθανε στα 89 της, μετά από εγκεφαλικό επεισόδιο.

 

Αυλαία για την Αγία Τετράδα Facebook Twitter

 

Ήταν η τελευταία σέξι γκόμενα του Χόλιγουντ. Ίσως και η μοναδική. Δείτε στο youtube πώς αντέδρασε όταν έχασε το σίγουρο Όσκαρ για το Ο Καθρέφτης Έχει Δύο Πρόσωπα, από την Ζυλιέτ Μπινός. Ήταν σα να της έλεγε: "Πώς τόλμησες; Κοριτσάκια σαν κι εσένα σας τρώω για πρωϊνό".

 

Αυλαία για την Αγία Τετράδα Facebook Twitter

2

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η συγκλονιστική «Φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ακούγεται από σήμερα και στην Αθήνα

Οθόνες / Η συγκλονιστική «Φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ακούγεται από σήμερα και στην Ελλάδα

Ένα 6χρονο κορίτσι «φωνάζει» το πιο δυνατό αντιπολεμικό μήνυμα, οι Έλληνες διασκευάζουν Ντίκενς (και το κάνουν πολύ καλά) και άλλες πέντε ταινίες που μπορείτε να δείτε από σήμερα στα σινεμά.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου: 14 highlights

Οθόνες / Σινεμά από το μέλλον, για δύο εβδομάδες στην Αθήνα

Το Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου της Αθήνας επιστρέφει. Για δύο εβδομάδες θα δούμε μερικές από τις πιο ενδιαφέρουσες ταινίες σύχρονων δημιουργών, παράλληλα με αποκατεστημένες κλασικές που άφησαν εποχή.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beatles νυν και αεί και εις τους αιώνας των αιώνων

Daily / Beatles νυν και αεί και εις τους αιώνας των αιώνων

Η μυθική σειρά οκτώ (συν ένα) επεισοδίων που διασχίζει ολόκληρη την εξωπραγματική διαδρομή του πιο σημαντικού και πιο λατρεμένου συγκρότημα στην ιστορία, επέστρεψε στο Disney + σε νέα, αποκατεστημένη εκδοχή με πεντακάθαρη εικόνα και κρυστάλλινο ήχο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Barry Lyndon»: Η μεγαλειώδης ύβρις ενός όμορφου αριβίστα

Οθόνες / «Barry Lyndon»: Η μεγαλειώδης ύβρις ενός όμορφου αριβίστα

Πενήντα χρόνια μετά την πρώτη προβολή της, η ταινία του Στάνλεϊ Κιούμπρικ παραμένει ένα μεγάλο εικαστικό αριστούργημα και σίγουρα μία από τις ωραιότερες ταινίες που γυρίστηκαν ποτέ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Νταβίντ Πάμπλος: « Το Μεξικό βυθίζεται στη βία εδώ και πολλά χρόνια»

Οθόνες / Νταβίντ Πάμπλος: «Το Μεξικό βυθίζεται στη βία εδώ και πολλά χρόνια»

Βία, καρτέλ ναρκωτικών, τρόμος παντού, σκλάβοι του σεξ αλλά και queer έρωτες στο Μεξικό του σήμερα. Αυτό είναι το σκηνικό της συγκλονιστικής ταινίας «Στον δρόμο» που είδαμε στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης. Ο Μεξικανός σκηνοθέτης μίλησε στη LiFO για τη ζωή στο Μεξικό αλλά και για την τόλμη που χρειάστηκε να γυρίσει μια ταινία με ένα τόσο επικίνδυνο για τη χώρα του θέμα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Μουσική / Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Το 1995, όταν βγήκε στους κινηματογράφους το διάσημο άνιμε του Mamoru Oshii, οι αναφορές του στην ΑΙ ακούγονταν εξωγήινες. Σήμερα, μοιάζει πιο επίκαιρο και σύγχρονο από ποτέ. Το ίδιο και το σάουντρακ του Kenji Kawai. Σε λίγες μέρες προβάλλεται ξανά στην Αθήνα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Βιμ Βέντερς: «Είμαι αισιόδοξος για το σινεμά, ο κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Οθόνες / Βιμ Βέντερς στη LifO: «O κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Με αφορμή το αφιέρωμα στο έργο του που είδαμε στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, ο Γερμανός σκηνοθέτης μάς μίλησε για την εκλεκτική συγγένεια που νιώθει με την Ιαπωνία και για τον τρόπο που του αρέσει να κάνει ταινίες, ενώ εξέφρασε την αισιοδοξία του για την επιστροφή του κοινού στις κινηματογραφικές αίθουσες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΠΕΞ Γιάννης Φάγκρας: «Το μικρόβιο της απληστίας μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Οθόνες / Γιάννης Φάγκρας: «Η απληστία μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Την ανθρώπινη απληστία με φόντο το προσφυγικό διαπραγματεύεται η ταινία «Μικρός Ανθρωποφάγος», μια «πανκ περιπέτεια», σύμφωνα με τον σκηνοθέτη της, που συμμετέχει στο φετινό 66ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

2 σχόλια