Αποστολή στις Κάννες: Η απογοητευτική πρεμιέρα και η κόντρα Αλμοδόβαρ - Γουίλ Σμιθ

Αποστολή στις Κάννες: Η απογοητευτική πρεμιέρα και η κόντρα Αλμοδόβαρ - Γουίλ Σμιθ Facebook Twitter
Γουίλ Σμιθ, Τζέσικα Τσάστεϊν, Πέδρο Αλμοδόβαρ
0

Το Φεστιβάλ Καννών έχει μακρά παράδοση μέτριων, ή απλά κακών (βλέπε Vatel) επιλογών για την εναρκτήρια ταινία, και φέτος, παρά τα 70 γενέθλια κεράκια, τα “Φαντάσματα του Ισμαϊλ” δεν ξεφεύγουν από τον κανόνα. Η 9η ταινία του Γάλλου Αρνό Ντεπλεσέν, ο οποίος πρωτοξεκίνησε στο διαγωνιστικό με το Sentinel πριν από 25 χρόνια ακριβώς, ακολουθεί μια από τις πιο ολοκληρωμένες, που είχε παρουσιάσει και πάλι εδώ στις Κάννες, το πολύ προσωπικό και εικαστικά δεξιοτεχνικό “Golden Years”, και μάλιστα προσπαθεί να αυτοβιογραφηθεί και να παραθέσει τις καλλιτεχνικές του εμμονές σε ένα επικό ψυχογράφημα ενός σκηνοθέτη, του Ματιέ Αμαλρίκ, που πασχίζει να τελειώσει μια ταινία, ενώ γνωρίζει μια μοναχική γυναίκα και την ερωτεύεται (Σαρλότ Γκενσμπούρ) και τον επισκέπτεται, σαν κανονικό φάντασμα, η πρώην σύζυγός του (Μαριόν Κοτιγιάρ), η οποία είχε εξαφανιστεί από προσώπου γης 21 χρόνια πριν.

Όταν ο Πέδρο Αλμοδόβαρ ουσιαστικά συντάχτηκε με τις απόψεις του Τιερί Φρεμό και είπε, για το επίμαχο θέμα των δύο ταινιών, του Νόα Μπάουμπακ και του Μπον Χουνγκ Σο, πως προορισμός όλων ανεξαιρέτως των φιλμ είναι η αίθουσα, κι όχι ένας καναπές σπιτιού, όπου θα τα δούν μέσω του Netflix, ο Γουίλ Σμιθ, το πιο διάσημο εκ των μελών, αντέδρασε...

Δεν είμαστε απόλυτα σίγουροι αν όλα αυτά, συν η ιστορία του εσωστρεφούς, διπλωμάτη αδελφού του (Λουί Γκαρέλ) συμβαίνει στο κεφάλι του ασταθούς κινηματογραφιστή, ή αν η πραγματικότητα απλώς συγκρίνεται αλληγορικά με τη φαντασία και τις προθέσεις της, σε μια ακόμη υπόθεση βασανισμένου καλλιτέχνη, που καταδιώκεται από το παρελθόν, τον έρωτα, και φυσικά τον θάνατο, σε ένα ανηλέες κυνήγι της ταυτότητάς του. Το καστ, σχεδόν σύσσωμη η Εθνική Γαλλίας των σταρ, ήταν σαφώς ένα πρώτης τάξης δόλωμα για “εναλλακτική” πρεμιέρα στις Κάννες, ένα είδους μήνυμα για το δυναμικό μιας χώρας που προσφέρει ρόλους ζουμερούς και ψαγμένους, στον αντίποδα του αμερικανικού θεάματος, ειδικά σε μια επέτειο σαν τη φετινή. Ωστόσο, ο Ντεπλεσέν, ο οποίος δήλωσε πως θα προσθέσει ακόμη 20 λεπτά στην εκδοχή για το DVD, οδήγησε τους ικανούς ηθοποιούς του σε μια συνεχή, υπερβολή, πάνω σε ένα ιδωμένο μοτίβο, άτεχνα υπερβολικό, που τελικά άφησε παγωμένους τους θεατές στη δημοσιογραφική προβολή στην αίθουσα Debussy. 

Αντίθετα τα αίματα άναψαν στην καθιερωμένη συνέντευξη τύπου, που συνήθως κυλάει ευχάριστα, αφού έχει ως μοναδικό σκοπό να παρουσιάσει τον Πρόεδρο και τα μέλη της κριτικής επιτροπής, σε μια εθιμοτυπική ανταλλαγή χαμογελαστών δηλώσεων, πριν το τσουνάμι των ταινιών που καλούνται να δουν- και για τις οποίες απαγορεύεται να μιλήσουν δημόσια για τις επόμενες 12 ημέρες.

 

 

 

Όταν ο Πέδρο Αλμοδόβαρ ουσιαστικά συντάχτηκε με τις απόψεις του Τιερί Φρεμό και είπε, για το επίμαχο θέμα των δύο ταινιών, του Νόα Μπάουμπακ και του Μπον Χουνγκ Σο, πως προορισμός όλων ανεξαιρέτως των φιλμ είναι η αίθουσα, κι όχι ένας καναπές σπιτιού, όπου θα τα δούν μέσω του Netflix, ο Γουίλ Σμιθ, το πιο διάσημο εκ των μελών, αντέδρασε λέγοντας πως τα παιδιά του βλέπουν μια χαρά ταινίες σε ψηφιακές πλατφόρμες στην άνεση του σπιτιού τους που δεν θα μπορούσαν να απολαύσουν αλλιώς, και πως αυτό δεν σημαίνει πως δεν πάνε και σινεμά.

 

Έχοντας, χιουμοριστικά, αφήσει να εννοηθεί πως ψάχνει αφορμή να χτυπήσει το χέρι του στο τραπέζι και να διαφωνήσει καλλιτεχνικά, όχι σωματικά, με τον Πρόεδρο, τη βρήκε με το καλημέρα, πριν μαζευτούν για τις τελικές διαβουλεύσεις. Το θέμα είναι πως η ψηφιακή παρέμβαση δεν είναι απλώς δημοσιογραφική κατασκευή, και το πιθανό πρόβλημα ανακύπτει από τη δήλωση του Αλμοδόβαρ, ο οποίος, σπάζοντας το πρωτόκολλο, εξέφρασε έμεσα άποψη για το ποιόν ταινιών που διαγωνίζονται: Πώς είναι δυνατόν να τις υποστηρίξει, σε περίπτωση που του αρέσουν, έχοντας προβάλλει αντεπιχείρημα για τη συμμετοχή τους;

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κατερίνα Γιουλάκη (1938-2025): «Η θεία όλων μας»

Απώλειες / Κατερίνα Γιουλάκη (1938-2025): «Η θεία όλων μας»

Η αγαπημένη ηθοποιός, που έφυγε πλήρης ημερών πριν από λίγες ημέρες, υπήρξε η επιτομή της Ελληνίδας θείας, τόσο στην τηλεόραση όσο και στον κινηματογράφο. Ο ανιψιός της, Φώτης Σεργουλόπουλος, θυμάται στιγμές μαζί της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί να δει κανείς το «Φοινικικό σχέδιο» αν δεν είναι φαν του Γουές Άντερσον;

The Review / Γιατί να δει κανείς το «Φοινικικό σχέδιο» αν δεν είναι φαν του Γουές Άντερσον;

O Χρήστος Παρίδης συζητά με τη Βένα Γεωργακοπούλου για την τελευταία ταινία του Τεξανού δημιουργού. Πρόκειται, τελικά, για μια αντικαπιταλιστική αλληγορία της εποχής μας;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Army of Lovers», όπως «Στρατός Εραστών»

Οθόνες / «Army of Lovers»: Μια ταινία για τα ζευγάρια εραστών του Ιερού Λόχου

Ο σκηνοθέτης Λευτέρης Χαρίτος εξηγεί πώς αποφάσισε να θίξει ένα θέμα που για αιώνες θεωρείται ταμπού: τις ερωτικές σχέσεις μεταξύ αντρών στην Αρχαία Ελλάδα, ακόμη και στο πεδίο της μάχης.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Tsoula Festival

Μουσική / Tsoula Festival: Το πιο φρέσκο νησιώτικο φεστιβάλ στήνεται στην Αστυπάλαια

Με όνομα εμπνευσμένο από το παραδοσιακό φυλαχτό του νησιού, το φεστιβάλ που οραματίστηκαν τρεις δημοσιογράφοι στρέφει τα βλέμματα στην «πεταλούδα του Αιγαίου» – και έχουμε αποκλειστικά το πλήρες πρόγραμμά του.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Τζόυς Ευείδη

Οι Αθηναίοι / Τζόυς Ευείδη: «Φαίνομαι πολύ κουλ; Μπα, ρόλος είναι»

Αν της είχαν κάνει στο θέατρο όσες επαγγελματικές προτάσεις είχε ως σερβιτόρα, θα ήταν η Βουγιουκλάκη – όπως λέει. Κι αν και συχνά αυτολογοκρίνεται, δεν κρύβεται πίσω από τις λέξεις. Είναι μια αγαπητή κωμική ηθοποιός, που κάποτε ήθελε να παίξει δραματικούς ρόλους. Και είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Sonny boy: Ο Αλ Πατσίνο με τα δικά του λόγια

Pulp Fiction / Sonny boy: Ο Αλ Πατσίνο με τα δικά του λόγια

Mε αφορμή την βιογραφία του που μόλις κυκλοφόρησε στα Ελληνικά, ανατρέχουμε στη ζωή και την καριέρα του κορυφαίου σταρ, που προσπάθησε πολύ να αποφύγει τη διασημότητα, αλλά, ευτυχώς για εμάς, απέτυχε.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Είναι «καταραμένη» η κινηματογραφική βιογραφία του Μάικλ Τζάκσον;

Οθόνες / Είναι «καταραμένη» η κινηματογραφική βιογραφία του Μάικλ Τζάκσον;

Νέα αναβολή πήρε η ταινία «Michael» ενώ η παραγωγή ανακοίνωσε την έναρξη επιπλέον γυρισμάτων, τα οποία ενδεχομένως θα επιχειρήσουν να ασχοληθούν με τις βαριές κατηγορίες εις βάρος του αείμνηστου «Βασιλιά της ποπ».
THE LIFO TEAM
Τι είναι το IMAX που, μετά τη Θεσσαλονίκη, έρχεται και στην Αθήνα

Οθόνες / Τι είναι το IMAX που, μετά τη Θεσσαλονίκη, έρχεται και στην Αθήνα

Η ανακοίνωση των Village Cinemas γεμίζει χαρά τους Αθηναίους σινεφίλ που πρόκειται να αποκτήσουν τη δική τους αίθουσα IMAX. Τι είναι, όμως, η τεχνολογία IMAX και γιατί μέχρι πρότινος είχε μόνο η Θεσσαλονίκη πιστοποιημένη αίθουσα;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ερωτικές ιστορίες κάτω από τα αστέρια στο Cine Paris

Οθόνες / Ερωτικές ιστορίες κάτω από τα αστέρια στο Cine Paris

Ένα υπέροχο κινηματογραφικό αφιέρωμα στο στέκι της Πλάκας, με παλιές δόξες, όπως το «Brief Encounter» και το «Roman Holiday» αλλά και πιο σύγχρονες, όπως το κομψοτέχνημα «In the Mood for Love» και το σπαραχτικό «Cold War».
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Βασίλη και Δάφνη, πώς γυρίσατε την πιο αφοπλιστική ερωτική σκηνή του ελληνικού σινεμά;

Lifo Videos / Βασίλη και Δάφνη, πώς γυρίσατε την πιο αφοπλιστική ερωτική σκηνή του ελληνικού σινεμά;

Ο βραβευμένος σκηνοθέτης και σεναριογράφος Βασίλης Κεκάτος, μαζί με την πρωταγωνίστριά του, Δάφνη Πατακιά, μιλούν για όσα έζησαν στα γυρίσματα της ταινίας «Οι άγριες μέρες μας» – μιας ιστορίας με χαρακτήρες που είναι «γλυκά τσογλανάκια».
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ