Αναδρομή στα πρώτα πέντε χρόνια vτράιβ-ιν από το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Σύρου (SIFF)

Αναδρομή στα πρώτα πέντε χρόνια vτράιβ-ιν από το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Σύρου (SIFF) Facebook Twitter
Το 2016 προβλήθηκε η ταινία «2001: A Space Odyssey» του Stanley Kubrick.
0

Στο πλαίσιο της τρίτης διοργάνωσης του SIFF, το 2015, ένας νέος θεσμός γεννήθηκε στη Ντελαγκράτσια της Ποσειδωνίας: οι βραδιές ντράιβ-ιν. Mία παράδοση που έχει τις ρίζες της στις δεκαετίες του '50 και του '60, ως ένα χαρακτηριστικό σύμβολο της αμερικανικής ποπ κουλτούρας εκείνης της εποχής και που σήμερα, λόγω της υγειονομικής κρίσης, βλέπουμε να αναβιώνει ως μία νέα κινηματογραφική τάση. Το SIFF τιμά αυτή την πρακτική, επιλέγοντας, κάθε χρόνο, να προβάλει δύο μεγάλου μήκους ταινίες, όπως ακριβώς αρμόζει σε μία κλασική ντράιβ-ιν εμπειρία.

Για το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Σύρου είναι ένα από τα χαρακτηριστικά του γνωρίσματα το ότι καταφέρνει και δημιουργεί αξέχαστες εμπειρίες στους επισκέπτες του, λόγω των πρωτότυπων εκδηλώσεων και προβολών, που μας προσκαλεί να παρευρεθούμε κατά την διάρκειά του. Κάθε ημέρα του Φεστιβάλ, μία γιορτή των τεχνών στήνεται σε μία διαφορετική τοποθεσία του νησιού και οι φωτογραφίες που ακολουθούν είναι μία απόπειρα αποτύπωσης των ντράιβ-ιν βραδιών.

Τα αυτοκίνητα που μαζεύονται λίγο πριν τη δύση του ηλίου, η μυρωδιά του ποπ κορν, οι γευστικοί λουκουμάδες, οι μπύρες και τα παγωτά, με γεύσεις ειδικά φτιαγμένες για το SIFF, τα κορναρίσματα των οδηγών αντί για χειροκρότημα στο τέλος κάθε ταινίας, οι άνθρωποι καθισμένοι μέσα στα αυτοκίνητά τους, αλλά και στις οροφές των ΙΧ τους, συμπληρώνουν την εικόνα ενός SIFF ντράιβ-ιν.

Φέτος, τον Σεπτέμβριο του 2020, και συγκεκριμένα από τις 3 έως τις 6 του μήνα, το SIFF σας προσκαλεί στην όγδοη διοργάνωσή του στη Σύρο.

Ας θυμηθούμε όλες τις ταινίες που προβλήθηκαν στο πλαίσιο του SIFF ντράιβ-ιν:

2015 (δύο βραδιές):

Ημέρα 1: «Hitch-hiker» της Ida Lupino και «Stagecoach» του John Ford

Ημέρα 2: «Ghost Trip» του Bill Morrison και «Aguirre, the Wrath of God» του Werner Herzog

Αναδρομή στα πρώτα πέντε χρόνια vτράιβ-ιν από το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Σύρου (SIFF) Facebook Twitter
Αναδρομή στα πρώτα πέντε χρόνια vτράιβ-ιν από το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Σύρου (SIFF) Facebook Twitter


2016:

«2001: A Space Odyssey» του Stanley Kubrick και οι μικρού μήκους: «Lapis» του James Whitney και «Non-Places: Beyond the Infinite» του Péter Lichter


2017:

«Εφιάλτης» του Ερρίκου Ανδρέου, «Peeping Tom» του Michael Powell και η μικρού μήκους «Antithese» του Mauricio Kagel


2018:

«Picnic at Hanging Rock» του Peter Weir, «Kin-Dza-Dza!» του Georgiy Daneliya και η μικρού μήκους «Behind This Soft Eclipse» της Eve Heller

Αναδρομή στα πρώτα πέντε χρόνια vτράιβ-ιν από το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Σύρου (SIFF) Facebook Twitter


2019:

«Φόβος» του Κώστα Μανουσάκη, «Wake In Fright» του Ted Kotcheff και η μικρού μήκους «As To Posterity» της Μαρίνας Γιώτη

O ντράιβ-ιν κινηματογράφος του SIFF, που στήθηκε ειδικά για τις ανάγκες της διοργάνωσης, είχε φυσικά και τη δική του ταμπέλα, η οποία κατασκευάστηκε το 2015 από φοιτητές του Τμήματος Μηχανικών Σχεδίασης Προϊόντων & Συστημάτων/DPSDE του Πανεπιστημίου Αιγαίου. Συγκεκριμένα από τους Χριστίνα Καχριμάνη, Ναταλία Τριανταφύλλη, Φοίβος Πετρόπουλος, Νικόλ Χρυσικού, με τη βοήθεια του Piko Design.

Φέτος, τον Σεπτέμβριο του 2020, και συγκεκριμένα από τις 3 έως τις 6 του μήνα, το SIFF σας προσκαλεί στην όγδοη διοργάνωσή του στη Σύρο. Ένα τετραήμερο προβολών και πρωτότυπων εκδηλώσεων, αποκλειστικά σε ανοιχτούς χώρους, από το οποίο δεν θα λείψει ούτε φέτος το ντράιβ-ιν!

Ειδικά για αυτή τη χρονιά, η ομάδα του SIFF αποφάσισε να τιμήσει την αγαπημένη πρακτική της, διοργανώνοντας όχι μία, αλλά δύο συνεχόμενες κινηματογραφικές βραδιές ντράιβ-ιν, στη Ντελαγκράτσια, γιορτάζοντας με αυτό τον τρόπο τα έξι χρόνια από τη διοργάνωση του πρώτου SIFF ντράιβ-ιν.

Αναδρομή στα πρώτα πέντε χρόνια vτράιβ-ιν από το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Σύρου (SIFF) Facebook Twitter
Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

The Review / «Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Γιάννης Καντέα-Παπαδόπουλος, κριτικός στο Αθηνόραμα, αναλύουν τη νέα ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ, που μόλις κυκλοφόρησε στις αίθουσες και τρομάζει τους Αμερικανούς θεατές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου μιλούν για την αγαπημένη εκπομπή των booklovers

Οθόνες / «Βιβλιοβούλιο»: Μια διόλου σοβαροφανής τηλεοπτική εκπομπή για το βιβλίο

Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου ήταν κάποτε «ανταγωνιστές». Και πια κάνουν μαζί την αγαπημένη εκπομπή των βιβλιόφιλων, τη μοναδική που υπάρχει για το βιβλίο στην ελληνική τηλεόραση, που επικεντρώνεται στη σύγχρονη εκδοτική παραγωγή και έχει καταφέρει να είναι ευχάριστη και ενημερωτική.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μην ανοίγεις την πόρτα

Οθόνες / «Μην ανοίγεις την πόρτα»: Το χειροποίητο αλλά καθόλου ερασιτεχνικό θρίλερ των Unboxholics

Η πρώτη τους ταινία είναι λογικό να αποτελεί τη συνισταμένη των επιρροών τους αλλά και τόσο παρήγορο να συνορεύει με ένα λιντσικό σύμπαν ψυχολογικού θρίλερ, αντί να αναπαράγει απότομες τρομάρες και δωρεάν ανατριχίλες. 
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία  στη μνήμη

Daily / The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία στη μνήμη

Σατιρικό δράμα και περιπέτεια κατασκοπίας συγχρόνως, η νέα φιλόδοξη σειρά του HBO διαθέτει, ανάμεσα στα άλλα σημαντικά της ατού, τον Παρκ Τσαν-γουκ στη σκηνοθεσία και τον Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ σε τέσσερις διαφορετικούς ρόλους.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Τελικά, είναι ο Τομ Ρίπλεϊ γκέι; 

Βιβλίο / Τελικά, είναι γκέι ο Τομ Ρίπλεϊ;

Το ερώτημα έχει τη σημασία του. Η δολοφονία του Ντίκι Γκρίνλιφ από τον Ρίπλεϊ, η πιο συγκλονιστική από τις πολλές δολοφονίες που διαπράττει σε βάθος χρόνου ο χαρακτήρας, είναι και η πιο περίπλοκη επειδή είναι συνυφασμένη με τη σεξουαλικότητά του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Pulp Fiction / Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Ο Κόπολα πούλησε τα φημισμένα αμπέλια του και σκάρωσε ένα από τα ακριβότερα στοιχήματα στην ιστορία του σινεμά. Όμως, το Φεστιβάλ Καννών των auteurs και των κινηματογραφιστών αιχμής έχει τόση ανάγκη τους καταξιωμένους δημιουργούς μιας αλλοτινής εποχής;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιώργος Αρβανίτης: «Έλεγα "είμαι καλύτερος" και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Οι Αθηναίοι / Γιώργος Αρβανίτης: «Πείσμωνα για να γίνω ο καλύτερος και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Από μια νιότη γεμάτη αντιξοότητες, ο τροχός για εκείνον γύρισε, η ζωή του στράφηκε στο φως και έγινε βιβλίο. Η Ευρώπη τον ανακάλυψε από τις ταινίες του Αγγελόπουλου, στις ιστορίες του πρωταγωνιστούν ο Φίνος, ο Μαστρογιάνι και ο Κουροσάβα. Ο πολυβραβευμένος διευθυντής φωτογραφίας που ήταν «πάντα την κατάλληλη στιγμή στο κατάλληλο μέρος» είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Εμφύλιος πόλεμος

Οθόνες / «Εμφύλιος πόλεμος»: Μυθοπλαστική εικασία ή ρεαλιστικό σενάριο;

Με μια φιλμογραφία γεμάτη ζόμπι, κλώνους και αποκυήματα φαντασίας, αυτή είναι η λιγότερο αλληγορική ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ που επιλέγει να μην εξηγήσει τις αιτίες του διχασμού, επιμένει σε μια πολιτική ασάφεια και δεν κατονομάζει τον Τραμπ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Baby Reindeer: Ποτέ η φράση “sent from my iPhone” δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Daily / Baby Reindeer: Ποτέ η φράση «sent from my iPhone» δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Ισορροπώντας ανάμεσα στο θρίλερ, το κοινωνικό δράμα και τη μαύρη κωμωδία, η αυτοβιογραφική σειρά του Netflix αφηγείται με συνταρακτικό τρόπο μια αληθινή ιστορία κακοποίησης, μαζοχισμού και τραύματος.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Οθόνες / Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Το laugh track στις κωμικές σειρές αντιπροσώπευε την ψευδαίσθηση μιας κοινότητας, αλλά τώρα ακόμη κι αυτή η ψευδαίσθηση έχει χάσει τη λάμψη της. Καμία σειρά με γέλιο-κονσέρβα δεν έχει κερδίσει το βραβείο Emmy καλύτερης κωμωδίας εδώ και σχεδόν 20 χρόνια.
THE LIFO TEAM
Σάκης Καρπάς: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Οθόνες / Unboxholics: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Καθώς το «Μην ανοίγεις την πόρτα», το σκηνοθετικό ντεμπούτο των Unboxholics, ετοιμάζεται να βγει στις αίθουσες, ο Σάκης Καρπάς μας μιλά για το δάσος και άλλα πράγματα που τους τρομάζουν, για αγαπημένες ταινίες και games τρόμου, αλλά και για την άδικη δαιμονοποίηση των gamers.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των 90s;

Pulp Fiction / Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των '90s;

Είναι η δεκαετία του '90 η καλύτερη όλων στο σινεμά; Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος συζητά με την κριτικό και αρθρογράφο της LiFO Ειρήνη Γιαννάκη για τη δεκαετία που ξεκίνησε με το «Pretty Woman», το «Goodfellas», το «Χορεύοντας με τους λύκους» και το «Μόνος στο σπίτι» και έκλεισε με τα «Μάτια ερμητικά κλειστά», την «Έκτη αίσθηση», το «Matrix» και το «Fight Club».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Ghostwatch»: H ταινία τρόμου που προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό

Οθόνες / «Ghostwatch»: Γιατί αυτή η ταινία τρόμου προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό το 1992;

H κυκλοφορία του «Late Night with the Devil» στους κινηματογράφους ξαναφέρνει στην επικαιρότητα μια πρωτοποριακή και πέρα για πέρα ανατριχιαστική δημιουργία του BBC, που προκάλεσε πανικό και ακραίες αντιδράσεις στη Βρετανία το 1992, οδηγώντας έναν νεαρό τηλεθεατή στην αυτοκτονία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Οθόνες / Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Ο διάσημος Ελληνογάλλος σκηνογράφος του Χόλιγουντ μιλά στη LiFO για την τέχνη του, για το «Independence Day», το «Dark City», το «Poor Things» και την «Barbie», και για τότε που ο Φίντσερ του ζήτησε να του σχεδιάσει έναν δονητή.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Back to Black»: Aξίζει η κινηματογραφική βιογραφία της Έιμι Γουάινχαουζ

The Review / «Back to Black»: Είναι η ταινία για την Έιμι Γουάινχαουζ αντάξια του μύθου της;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Άκης Καπράνος είδαν την ταινία της Σαμ Τέιλορ-Τζόνσον μέχρι τέλους, επιβίωσαν και βρέθηκαν στο στούντιο της LiFO για να συζητήσουν για την εμπειρία τους και για τα στοιχεία που κάνουν καλή μια κινηματογραφική μουσική βιογραφία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ