«Alien: Romulus» – Ένα κινηματογραφικό best of από προηγούμενες ταινίες της σειράς

«Alien: Romulus» – Ένα ψυχαγωγικό compilation με τα μεγάλα hits των προηγούμενων ταινιών Facebook Twitter
Θα μπορούσε να γεμίσει την ταινία του με απαράσκευα jump scares, αλλά τα τοποθετεί με φειδώ − είναι όσα και όσο χρειάζεται ώστε να παρασχεθούν οι απαραίτητες ενέσεις αδρεναλίνης στη γαλαρία των multiplex.
0

Το 1979 τα άτυχα μέλη του πληρώματος του Nostromo διαπίστωναν ότι το Xenomorph, ο «επιβάτης του διαστήματος», είναι πολύ δύσκολο να σκοτωθεί. Κανείς, όμως, δεν πίστευε ότι θα φτάναμε στο 2024 και το δημιούργημα των Ο’Μπάνον και Γκίγκερ θα ήταν ακόμα εδώ, απασχολώντας τα κινηματογραφικά πράγματα. Οι κυνικοί θα έλεγαν ότι η ζωή μιμείται την τέχνη και ότι η επιβίωσή του οφείλεται στην απληστία μιας πολυεθνικής. Οι ρομαντικοί ότι πρόκειται για μια πρωτότυπη δημιουργία, γεννημένη, μεταξύ άλλων, από το προσωπικό δράμα των εμπνευστών της − άρα κέρδισε την αθανασία χάρη στην αυθεντικότητα και την πρωτοτυπία της. Θυμίζουμε ότι ο Ο’Μπάνον έπασχε από νόσο του Crohn και όσοι έχουν «ευλογηθεί» με φλεγμονώδεις νόσους του εντέρου γνωρίζουν τι σημαίνει να βράζουν τα σωθικά σου και να νιώθεις σαν να σε τρώει ένα πλάσμα από μέσα, ενώ ο Γκίγκερ αντλούσε έμπνευση για αυτές τις απόκοσμες εικόνες από τους εφιάλτες που έβλεπε τα βράδια.

Αν κάτι ξεχωρίζει το franchise από τα υπόλοιπα, είναι ότι κάθε του κεφάλαιο έχει το ξεχωριστό στίγμα του δημιουργού του. Ακόμα και ο Ρίντλεϊ Σκοτ, όταν επέστρεψε σε αυτό, δεν έκανε την ίδια ταινία, βούτηξε πρώτα στην κοσμογονία του «Prometheus» κι αφού είδε ότι οι φαν δυσαρεστήθηκαν, μετακινήθηκε στην περιοχή του αγνού, υπερστυλιζαρισμένου slasher με το «Αlien: Covenant», που απογοήτευσε ακόμα περισσότερο, αυτήν τη φορά λόγω χαμηλότερων φιλοδοξιών.

Ο Άλβαρες ανήκει σε εκείνη τη γενιά σκηνοθετών που έχουν δει πολύ σινεμά, αλλά κράτησαν από αυτό μόνο τις εικόνες και τον τρόπο, χωρίς να εξετάζουν τι κρύβεται από πίσω, δίχως να σκοτίζονται για το γιατί το έκαναν έτσι οι παλιότεροι και, κυρίως, για το τι ήθελαν να πουν με αυτό.

Μετά την εξαγορά της Fox από την Disney, οι γενετιστές του στούντιο ανέλαβαν την αναγέννηση του «Alien». Κι επειδή συνταγή που κερδίζει δεν αλλάζει, επέλεξαν την ασφαλή δημιουργική οδό του «Star Wars: The Force Awakens», δηλαδή του legacy sequel που πατά τόσο πιστά στη δομή της πρώτης ταινίας, ώστε κάλλιστα θα μπορούσαμε να κάνουμε λόγο για χαλαρό remake. Όσο για τον ρόλο του επιτηρητή των εργασιών, αυτός ανατέθηκε στον Φέντε Άλβαρες.

Ο Άλβαρες ανήκει σε εκείνη τη γενιά σκηνοθετών που έχουν δει πολύ σινεμά, αλλά κράτησαν από αυτό μόνο τις εικόνες και τον τρόπο, χωρίς να εξετάζουν τι κρύβεται από πίσω, δίχως να σκοτίζονται για το γιατί το έκαναν έτσι οι παλιότεροι και, κυρίως, για το τι ήθελαν να πουν με αυτό. Στο «Alien» (1979) η κάμερα αιωρείται στους διαδρόμους του Nostromo για να αποδώσει την αίσθηση της απουσίας βαρύτητας –άρα ότι βρισκόμαστε στο διάστημα− κι ας έχει τέτοια εντός του σκάφους, ενώ κινείται διαρκώς για να υποδηλώσει την Εξέλιξη, μία από τις κεντρικές θεματικές της ταινίας. Στο «Alien: Romulus» ο φακός κινείται έτσι απλώς επειδή έτσι το έκανε ο Ρίντλεϊ Σκοτ και ο Άλβαρες θαυμάζει την ταινία του και τη δουλειά του.

«Alien: Romulus» – Ένα ψυχαγωγικό compilation με τα μεγάλα hits των προηγούμενων ταινιών Facebook Twitter
Ο Ντέιβιντ Τζόνσον εντυπωσιάζει στον σύνθετο ρόλο ενός… Συνθετικού, παίρνοντας τη σκυτάλη από τον Φασμπέντερ.

Γενικότερα, πρόκειται για την πρώτη ταινία του franchise που δεν φέρει το δικό της δημιουργικό στίγμα – προφανώς δεν μετράμε για τέτοια το «Alien vs Predator», αλλά ακόμα και εκείνο είναι 100% ταινία του Πολ Γ. Σ. Άντερσον. Σαν καλός κινηματογραφικός DJ, ο Φέντε Άλβαρες ξεψαχνίζει όσα προηγήθηκαν και φτιάχνει ένα κινηματογραφικό DJ set από μεγάλες επιτυχίες της σειράς, που θα ικανοποιήσει μεγάλη μερίδα των φαν, που λαχταρούν τα νοσταλγικά beats και τα Easter eggs – να πιστώσουμε στον Άλβαρες, όμως, ότι τα εντάσσει οργανικά στο έργο, δεν σου τα τρίβει στο πρόσωπο με τη λογική αντίστοιχων εγχειρημάτων του MCU.

Η πρώτη πραγματικά δική του ιδέα, η οποία μάλλον είναι ο βασικός λόγος για τον οποίο θα μνημονεύουμε το φιλμ μετά από λίγα χρόνια, έρχεται μόλις ένα τέταρτο πριν πέσουν οι τίτλοι τέλους. Επίσης, μια αμφιλεγόμενη επιστροφή θα μπορούσε στα χέρια άλλου σκηνοθέτη να σχολιάζει τον ψυχαναγκασμό των στούντιο να νεκρανασταίνουν όποιο brand name έχουν στον κατάλογό τους, μα εδώ εμφανώς υπηρετεί μόνο το fan service. Όσο για το θέμα της ταινίας –κάθε ταινία «Alien» έχει τουλάχιστον από ένα ξεχωριστό δικό της–, αυτήν τη φορά δεν μπορέσαμε να το εντοπίσουμε, πιθανότατα επειδή δεν υπάρχει. Ο Άλβαρες δεν θέλει τίποτα να ‘ναι πιο βαρύ απ’ το φτεράκι μιας μέλισσας ή, πιο σωστά, από την ουρά ενός facehugger.

«Alien: Romulus» – Ένα ψυχαγωγικό compilation με τα μεγάλα hits των προηγούμενων ταινιών Facebook Twitter
Η Κέιλι Σπέινι, που φέρνει μια οικειότητα ανθρώπου της διπλανής πόρτας στη δική της Ρίπλεϊ

Ευτυχώς υπηρετεί το είδος με επαγγελματισμό και αξιέπαινη υπομονή, τουλάχιστον για τα δεδομένα της κινηματογραφικής εποχής. Θα μπορούσε να επιταχύνει τον ρυθμό, θα μπορούσε να μας πυροβολεί με γλίτσα και οξύ από τα πρώτα λεπτά, αλλά ακολουθεί το μάθημα του Ρίντλεϊ Σκοτ και επιχειρεί να μας εντάξει στο σύμπαν της ταινίας, προτού ξαμολήσει το Xenomorph για μακελειό. Θα μπορούσε να γεμίσει την ταινία του με απαράσκευα jump scares, αλλά τα τοποθετεί με φειδώ − είναι όσα και όσο χρειάζεται ώστε να παρασχεθούν οι απαραίτητες ενέσεις αδρεναλίνης στη γαλαρία των multiplex. Kαι δίνει χώρο στην πρωταγωνίστριά του, Κέιλι Σπέινι, που φέρνει μια οικειότητα ανθρώπου της διπλανής πόρτας στη δική της Ρίπλεϊ, και κυρίως στον Ντέιβιντ Τζόνσον του «Rye Lane» –οι φαν της κομεντί να το δείτε αυτό–, που εντυπωσιάζει στον σύνθετο ρόλο ενός… Συνθετικού, παίρνοντας τη σκυτάλη από τον Φασμπέντερ. Επί της ουσίας ο Τζόνσον υποδύεται δύο διαφορετικούς χαρακτήρες, τον έναν μάλιστα ακολουθώντας μια συγκεκριμένη, προγενέστερη υποκριτική γραμμή – περισσότερα δεν κάνει να πούμε.

Η αναζήτηση του τέλειου οργανισμού μέσω της εξέλιξης, της μετάλλαξης, της γενετικής τροποποίησης ανήκει στα επανερχόμενα μοτίβα των ταινιών της σειράς. Θα μπορούσαμε να ισχυριστούμε ότι και το «Αlien: Romulus» χρησιμοποιεί με έναν μετα-κινηματογραφικό τρόπο DNA από όλες τις ταινίες της σειράς για να πλάσει το φιλμικό του ανάλογο. Μόνο που ο οργανισμός δεν προέκυψε τέλειος, απλώς λειτουργικός. Εδώ που έχουμε φτάσει, θα το πάρουμε και θα πούμε κι ευχαριστώ. 

Το τρέιλερ της ταινίας

Η ταινία «Alien: Romulus» κυκλοφορεί στους κινηματογράφους από την Πέμπτη 29 Αυγούστου.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ντέπυ Γοργογιάννη: «Ο intimacy coordinator θα ενταχθεί και στη δική μας κουλτούρα»

Θέατρο / Πώς γυρίζουμε σήμερα μια σκηνή βιασμού;

Το θέατρο και ο κινηματογράφος διεθνώς επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο στήνονται οι ερωτικές και βίαιες σκηνές: μέχρι ποιο σημείο μπορεί να εκτεθεί ένα σώμα; Η Ντέπυ Γοργογιάννη εξηγεί τον ρόλο του intimacy coordinator και τον τρόπο που τίθενται τα όρια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πριν από το break, ο Γιώργος Λάνθιμος τα λέει όλα

Οθόνες / Γιώργος Λάνθιμος: «Το θέμα είναι πώς ξαναβρίσκεις τη χαρά»

Παραδέχεται πως η δημιουργία ενός έργου τέχνης δεν είναι μια ανώδυνη διαδικασία. Και πως χρειάζεται ένα διάλειμμα. Πήρε στάση απέναντι σε όσα συμβαίνουν στη Γάζα γιατί «Αν είσαι άνθρωπος με οποιαδήποτε ενσυναίσθηση, δεν μπορείς να μη μιλήσεις». Λίγο πρίν την κυκλοφορία της ταινίας Βουγονία που σκηνοθετεί, ο Γιώργος Λάνθιμος μίλησε στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Θανάσης Βαλτινός: Η νουβέλα «Η Κάθοδος των Εννιά» του διακεκριμένου συγγραφέα

Οθόνες / «Η Κάθοδος των Εννιά»: Η διάσημη νουβέλα του Θανάση Βαλτινού

Πεθαίνει σαν σήμερα ο διακεκριμένος Έλληνας συγγραφέας. Αυτή είναι η ιστορία ενός από τα εμβληματικότερα βιβλία του και η βραβευμένη μεταφορά της στον κινηματογράφο, το 1984, από τον Χρίστο Σιοπαχά.
ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ
Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Οθόνες / Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Με αφορμή το αφιέρωμα που ετοίμασε το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης για μία από τις σπουδαιότερες ηθοποιούς της εποχής μας, επιλέγουμε 10 ταινίες της, στις οποίες έχει αποτυπωθεί η τεράστια υποκριτική της δυναμική και η ικανότητά της να μεταμορφώνεται εσωτερικά με κάθε ρόλο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Οθόνες / Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Ένα μοναδικό μεγάλο αφιέρωμα στον σπουδαίο δημιουργό για ένα τριήμερο σε όλους τους χώρους της Στέγης, με προβολές των ταινιών του, ένα masterclass και μια συζήτησή του με την Αφροδίτη Παναγιωτάκου στην Κεντρική Σκηνή.
M. HULOT
Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι να παραμένεις καλός άνθρωπος»

Οθόνες / Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι η καλοσύνη»

Υπήρξε από τις πιο αναγνωρίσιμες διεθνώς τηλεοπτικές περσόνες, όντας ο κεντρικός παρουσιαστής του MTV. Σήμερα ο 66χρονος τηλεοπτικός παραγωγός, συγγραφέας και σεναριογράφος ζει πλέον μόνιμα στην Αθήνα, όμως ο έρωτας με την Ελλάδα κρατάει από πολύ παλιά. Ο Steve Blame αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Oι 10 Καλύτερες Ελληνικές Ταινίες των ‘20s μέχρι τώρα

Η λίστα / Oι 10 καλύτερες ελληνικές ταινίες των '20s μέχρι τώρα

Ποιες ελληνικές ταινίες της τρέχουσας δεκαετίας έχουν ξεχωρίσει μέχρι στιγμής; Ρωτήσαμε 20 κριτικούς κινηματογράφου, ανθρώπους του ευρύτερου κινηματογραφικού χώρου και αθεράπευτους σινεφίλ και σας παρουσιάζουμε το top 10 που προέκυψε μέσα από το συναρπαστικό, σύνθετο μωσαϊκό του σύγχρονου ελληνικού σινεμά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Η αλήθεια είναι πως δεν μπορώ να εξηγήσω απόλυτα γιατί επιστρέφω διαρκώς εκεί»

Γειτονιές της Ελλάδας / «Επιστρέφοντας, μπορεί να πιάσουμε πάλι το νήμα»

Ο σκηνοθέτης Δημήτρης Κουτσιαμπασάκος μας μιλά για το χωριό όπου γεννήθηκε, το Αρματολικό στη νότια Πίνδο, αλλά και για το νέο του ντοκιμαντέρ, «Τα τέρματα του Αυγούστου», που διαδραματίζεται εκεί.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Οθόνες / Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Από μια ρετροσπεκτίβα στην Ιζαμπέλ Ιπέρ μέχρι έναν πλήρη οδηγό του έργου του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και από το spotlight στον Μαρσέλ Πανιόλ μέχρι μια ανατρεπτική ματιά στην έννοια του plot twist, οι θεματικές ενότητες του φεστιβάλ διατηρούν αμείωτο το ενδιαφέρον μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιούλη Τσαγκαράκη: «Κάθε σπίτι έχει τον δικό του Νετανιάχου, τον δικό του Τραμπ»

Οθόνες / Γιούλη Τσαγκαράκη: Η θεία Σταματίνα από τις «Σέρρες» του Γιώργου Καπουτζίδη μιλά στη LifO

Η ταλαντούχα ηθοποιός με τον ρόλο της ίντερσεξ θείας έσπασε ταμπού και άνοιξε ξανά μια σειρά συζητήσεων για το φύλο, την LGBTQI+ κοινότητα, τα ανθρώπινα δικαιώματα. Πώς ετοιμάστηκε για το ρόλο; Πώς βλέπει τις αντιδράσεις;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Σινεμά / Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Η νέα ταινία της Ιζαμπέλ Ιπέρ, φιλμ που έρχονται από τις Κάννες, πρεμιέρες, οι μικρού μήκους του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και οι ελληνικές συμμετοχές των διαγωνιστικών τμημάτων είναι μερικοί από τους λόγους που θα μας στείλουν και φέτος στις αίθουσες του αγαπημένου κινηματογραφικού θεσμού.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το αμερικανικό σινεμά δίνει τη μία μάχη μετά την άλλη

Pulp Fiction / Το αμερικανικό σινεμά δίνει τη μία μάχη μετά την άλλη

Προτροπή για αντίσταση ή παραίνεση για τρομοκρατία; Το αριστούργημα του Πολ Τόμας Άντερσον «Μια μάχη μετά την άλλη», οι εξαιρετικές πρόσφατες αλληγορίες «Weapons» και «Eddington», αλλά και οι αξέχαστες κινηματογραφικές αναφορές τους απασχολούν τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο και τον αρχισυντάκτη της LiFO Γιάννη Πανταζόπουλο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Ιδέες / Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Με αφορμή το νέο ντοκιμαντέρ για μια από τις πιο αμφιλεγόμενες προσωπικότητες του 20ού αιώνα, ξαναθυμόμαστε τι είχαν απαντήσει στη LiFO οι Πέπη Ρηγοπούλου, Θωμάς Μοσχόπουλος, Δημήτρης Στεφανάκης, Θάνος Παπακωνσταντίνου, Πάνος Κούτρας και Θεόφιλος Τραμπούλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ