8 κινηματογραφικές σκηνές με ζυμαρικά που μας ανοίγουν την όρεξη

8 κινηματογραφικές σκηνές με ζυμαρικά που μας ανοίγουν την όρεξη Facebook Twitter
Lady and the Tramp: O έναστρος ουρανός και η μελωδία του «Bella Note» φτιάχνουν ατμόσφαιρα και όλα οδηγούν σε ένα από τα ωραιότερα κλεμμένα φιλιά του σινεμά – δυστυχώς, αυτά συμβαίνουν μόνο στο σινεμά.
0

Κινέζικα εστιατόρια θα βρεις πολλά, έστω και με τις γεύσεις προσαρμοσμένες για τον ελληνικό ουρανίσκο. Ινδικά επίσης. Στις αρχές της περασμένης δεκαετίας είχαμε μια μίνι άνθιση και σε ταϋλανδέζικα. Αν είσαι εραστής της γαστρονομίας, θα μπορέσεις να βρεις ένα μέρος για να απολαύσεις κάθε πιθανή κι απίθανη κουζίνα του κόσμου, αρκεί να το ψάξεις λίγο.

Για μία δεν θα χρειαστεί να ψάξεις ιδιαίτερα κι αυτή είναι η ιταλική. Διείσδυση σαν εκείνη της ιταλικής κουζίνας δεν πέτυχε καμία άλλη στο ελληνικό διαιτολόγιο. Θες η γειτνίαση, θες τα παρεμφερή υλικά, τρώμε (και) σαν Ιταλοί. Αυτός που ξέρει ένα καλό ιταλικό εστιατόριο γίνεται ο δημοφιλέστερος συνάδελφος στον εργασιακό χώρο, ενώ τα επονομαζόμενα μακαρόνια «με κόκκινη σάλτσα» είναι η σπεσιαλιτέ χιλιάδων φοιτητών – οι πιο μερακλήδες τα φτιάχνουν με κέτσαπ.

Με αφορμή την αυριανή (17/1) Διεθνή Μέρα Ιταλικής Κουζίνας συγκεντρώσαμε κινηματογραφικές σκηνές όπου πρωταγωνιστεί η βασική πρώτη ύλη της ιταλικής κουζίνας, τα ζυμαρικά.

Lady and the Tramp (1955)

των Κ. Τζερόνιμι, Γ. Τζάκσον και Χ. Λασκ

Εκκίνηση με τη χαρακτηριστικότερη κινηματογραφική σκηνή μακαρονοφαγίας. Έπειτα από την πρώτη περιήγηση της Λαίδης στον πραγματικό κόσμο, έξω από την ασφάλεια της κατοικίας της, οι δύο τετράποδοι πρωταγωνιστές καταλήγουν στον ακάλυπτο χώρο της trattoria του Τόνι. Οι δύο μάγειρες τους σερβίρουν μια πεντανόστιμη σπαγγέτι με κεφτεδάκια, ο έναστρος ουρανός και η μελωδία του «Bella Note» φτιάχνουν ατμόσφαιρα και όλα οδηγούν σε ένα από τα ωραιότερα κλεμμένα φιλιά του σινεμά – δυστυχώς, αυτά συμβαίνουν μόνο στο σινεμά, τρώω μακαρόνια τριανταπέντε χρόνια και δεν μου έχει συμβεί ποτέ.

 

The Apartment (1960)

του Μπίλι Γουάιλντερ

Στη θρυλική Γκαρσονιέρα του Μπίλι Γουάιλντερ ο Τζακ Λέμον αναλαμβάνει την περίθαλψη της ερωτοχτυπημένης Σίρλεϊ ΜακΛέιν που αποπειράθηκε να αυτοκτονήσει στο διαμέρισμά του λόγω ερωτικής απογοήτευσης για το αφεντικό της Φρεντ ΜακΜάρεϊ. Και ποιος ο καλύτερος τρόπος για να φροντίσεις κάποιον από το να του μαγειρέψεις μια λαχταριστή μακαρονάδα; Με τον Τζακ Λέμον σεφ η διαδικασία προετοιμασίας του γεύματος γίνεται μια ξεχωριστή απόλαυση από μόνη της, αρκεί να δεις τον ευφάνταστο τρόπο που σουρώνει τα μακαρόνια – ενδεικτική κι ενδεδειγμένη χρήση για ένα αντικείμενο που βρίσκεται σε αρκετά σπίτια, μα σπάνια χρησιμοποιείται.

  

Τhe Godfather (1972)

του Φράνσις Φορντ Κόπολα

Στην οπερατική δημιουργία του Κόπολα, ο Μάικλ Κορλεόνε βρίσκεται μαζί με άλλα μέλη της φαμίλιας Κορλεόνε σε κρησφύγετο, όταν ο Κλεμέντζα του δείχνει τη μυστική του συνταγή για να κάνει σάλτσα για τη μακαρονάδα. Όπως του λέει, «μπορεί κάποια μέρα να χρειάζεται να μαγειρέψεις για 20 άνδρες». Γνωρίζοντας τι συμβαίνει στη συνέχεια στην ταινία, η ατάκα αυτή είναι προοικονομία, γνωρίζοντας την κατάληξη του Μάικλ στον Νονό ΙΙ (1974), γίνεται τραγική ειρωνεία. Για τον Κόπολα, πάντως, ήταν απλά μια καλή συνταγή. Όπως ανέφερε σκωπτικά ο ίδιος «ήθελα να βάλω μια καλή συνταγή μαγειρικής μέσα στην ταινία, έτσι ώστε στην περίπτωση που αποτύχει παταγωδώς, να έχει μείνει τουλάχιστον μια καλή συνταγή στο κοινό».

 

Ο Παλαβός Κόσμος του Θανάση (1979)

του Ντίνου Κατσουρίδη

Ο Βέγγος, ίσως ο μοναδικός Έλληνας κωμικός που αντιλαμβανόταν τι συνιστά ένα κινηματογραφικό gag, στήριξε την καριέρα του στην περσόνα του φτωχοδιάβολου, στον οποίο θα βρούμε όλοι ένα κομμάτι του εαυτού μας. Στις συνεργασίες του με τον Ντίνο Κατσουρίδη η περσόνα του εντάσσεται σε διαφορετικό φιλμικό πλαίσιο από το σύνηθες, όπως σε αυτήν εδώ τη σατιρική ανθολογία, όπου συναντούμε και το σκετς με τον εύγλωττο τίτλο «Η Μακαρονάδα». Ο πεινασμένος ανθρωπάκος του Βέγγου βρίσκεται τυχαία σε στούντιο για διαφήμιση ζυμαρικών κι εκμεταλλεύεται την ευκαιρία για να φάει, σύντομα όμως θα μπουχτίσει από τα μακαρόνια – όπως κι ο «καταναλωτής» από τη διαφημιστική ομοβροντία.

 

Mostly Martha (2001)

της Σάντρα Μέντελμπεκ

Το τρυφερό γερμανικό φιλμ Mostly Martha, που έγινε και αμερικανικό ριμέικ με τον τίτλο No Reservations, είναι ένα crowdpleaser που έχει ξεχαστεί – βγήκε και πριν από την έκρηξη γαστρονομικών τηλεοπτικών εκπομπών. Εκεί η Μαρτίνα Γκέντεκ, πέντε χρόνια πριν από τις Ζωές των Άλλων (2006), υποδύεται μια μονομανή σεφ που καλείται να ενδιαφερθεί για κάποιον άλλο όταν η αδερφή της σκοτώνεται, αφήνοντας πίσω την οκτάχρονη κόρη της, Λίνα. Η μικρή Λίνα δυσκολεύεται να διαχειριστεί την απώλεια της μητέρας της και, μεταξύ άλλων, αρνείται να φάει. Για το τελευταίο το μόνο που χρειαζόταν ήταν η προετοιμασία της κατάλληλης pasta και λίγη αντίστροφη ψυχολογία, όπως διαπιστώνουμε σε αυτή την εξαιρετικά χαριτωμένη σκηνή.

 

Elf (2003)

του Τζον Φαβρό

Στο Ξωτικό των Χριστουγέννων, από τις συμπαθέστερες προσθήκες στον χριστουγεννιάτικο φιλμικό κανόνα εντός του 21ου αιώνα, ο Γουίλ Φέρελ υποδύεται έναν άνθρωπο που μεγάλωσε με τα ξωτικά του Άγιου Βασίλη στον Βόρειο Πόλο κι επιστρέφει στους ανθρώπους για να βρει τον πραγματικό του πατέρα. Λόγω μιας δίαιτας υψηλής περιεκτικότητας σε ζάχαρη, με την οποία μεγάλωσε, όταν δοκιμάζει σπαγγέτι, δεν βρίσκει αρκετά γλυκό το πιάτο κι έτσι αποφασίζει να το διορθώσει με τις κατάλληλες προσθήκες. Η συνέχεια επί της οθόνης – και, ναι, ο Φέρελ έφαγε κανονικά αυτό το πράγμα.

 

Chef (2014)

του Τζον Φαβρό

Δεύτερη παρουσία του σκηνοθέτη Τζον Φαβρό στην παρούσα λίστα, θέτει σοβαρή υποψηφιότητα για κινηματογραφικός pasta king. Στην ημιαυτοβιογραφικής ιδιοσυγκρασίας και ανάλαφρων διαθέσεων κομεντί του ο Φαβρό υποδύεται έναν σεφ πολυτελούς εστιατορίου που έλαβε δυσμενή κριτική από τον διασημότερο κριτικό εστιατορίου. Η Σκάρλετ Γιόχανσον σπεύδει να τον βοηθήσει να πνίξει τον καημό του κι έτσι ακολουθεί μια σκηνή όπου τα προκαταρκτικά συμπίπτουν με την παρασκευή μιας μακαρονάδας aglio e oglio. Απόδειξη ότι ο έρωτας περνάει από το στομάχι (της Σκάρλετ Γιόχανσον).

 

The Killing of a Sacred Deer (2017)

του Γιώργου Λάνθιμου

Στη σύγχρονη τραγωδία του Γιώργου Λάνθιμου και του Ευθύμη Φιλίππου το όργανο της νέμεσης, ο νεαρός υιός ενός ασθενή που εγχείρησε ο χειρούργος Κόλιν Φάρελ κι απεβίωσε πάνω στο χειρουργείο, εξαπολύει κατάρα στα νεότερα μέλη της οικογένειας Φάρελ. Στη σκηνή που παραθέτουμε ο νεαρός – αποκάλυψη ο Βρετανός Μπάρι Κέγκαν– συνεχίζει να επιτίθεται στις εύθραυστες οικογενειακές ισορροπίες, διασαφηνίζει τι ενοχλεί περισσότερο έναν θεό της Παλαιάς Διαθήκης, ενώ παράλληλα τρώει με απάθεια τη μακαρονάδα του. Παρακολουθείς τη σκηνή και νιώθεις ότι η βία θα ξεσπάσει ανά πάσα στιγμή και υπό μία έννοια ξεσπά – είναι ο τρόπος που ο Κέγκαν χρησιμοποιεί το πιρούνι, ο τρόπος που τοποθετεί σαν ζώο την τροφή στο στόμα, στέκοντας αδιάφορος μπρος στη βουβή ικεσία και την εύλογη οργή της Κίντμαν.

 
Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γιάννης Σολδάτος: «Ο μεγαλύτερος εχθρός μου είναι ο μικροαστισμός» ή «Το σινεμά ως μαζικό λαϊκό θέαμα έχει σχεδόν τελειώσει»

Βιβλίο / Γιάννης Σολδάτος: «Το σινεμά ως μαζικό λαϊκό θέαμα έχει σχεδόν τελειώσει»

Μια συζήτηση με τον σκηνοθέτη, εκδότη και συγγραφέα της συνοπτικής «Ιστορίας του Ελληνικού Κινηματογράφου» που πρόσφατα επανακυκλοφόρησε εμπλουτισμένη και σε ενιαία μορφή από τις εκδόσεις Αιγόκερως.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Aν είχα Πόδια θα σε Κλωτσούσα». Σιγά ρε φίλε, ένα σινεμά ήρθαμε!

Οθόνες / «Aν είχα Πόδια θα σε Κλωτσούσα». Σιγά ρε φίλε, ένα σινεμά ήρθαμε!

Κάνουμε χιούμορ, αλλά η ταινία της Μπρόνστιν παίρνει τα περισσότερα αστέρια της εβδομάδας (με ντεμπούτο A$AP Rocky). Άλλες πέντε ταινίες «βγαίνουν» στα σινεμά από σήμερα και υπάρχει κάτι για όλους.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ποια είναι η καλύτερη και ποια η χειρότερη σειρά του 2025;

Pulp Fiction / Ποια είναι η καλύτερη και ποια η χειρότερη σειρά του 2025;

Pluribus ή All is Fair; Έχουν και τα δύο φανατικούς θαυμαστές που τους χωρίζει μία άβυσσος. Τα βρίσκουν στη μέση ίσως με τον τελευταίο κύκλο του Stranger Things. Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος και Γιάννης Βασιλείου μιλούν για τις τρεις πολυσυζητημένες σειρές στο studio της LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για Παιδιά και Νέους

Οθόνες / Όσα παιδιά βρέθηκαν στην Ολυμπία 29/11-6/12 είδαν πολύ καλό σινεμά

Το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για Παιδιά και Νέους ταξίδεψε για μια εβδομάδα τους θεατές του σε κάθε γωνιά της Γης, από τους καταυλισμούς της Παλαιστίνης μέχρι τις Φιλιππίνες και τα νησιά Γκαλάπαγκος.
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ
Τζον Κασσαβέτης, εξέχων δημιουργός της αμερικανικής αβάν-γκαρντ

Οθόνες / Τζον Κασσαβέτης: «Το καλύτερο location στον κόσμο είναι το ανθρώπινο πρόσωπο»

Γεννήθηκε σαν σήμερα ο Ελληνοαμερικανός σκηνοθέτης και ηθοποιός που έγραψε ιστορία στον κινηματογράφο με σπουδαίες ταινίες όπως οι «Μια γυναίκα εξομολογείται», «Νύχτα Πρεμιέρας», «Γκλόρια» και πολλές ακόμα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η συγκλονιστική «Φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ακούγεται από σήμερα και στην Αθήνα

Οθόνες / Η συγκλονιστική «Φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ακούγεται από σήμερα και στην Ελλάδα

Ένα 6χρονο κορίτσι «φωνάζει» το πιο δυνατό αντιπολεμικό μήνυμα, οι Έλληνες διασκευάζουν Ντίκενς (και το κάνουν πολύ καλά) και άλλες πέντε ταινίες που μπορείτε να δείτε από σήμερα στα σινεμά.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Σινεμά από το μέλλον, για δύο εβδομάδες στην Αθήνα

Οθόνες / Σινεμά από το μέλλον, για δύο εβδομάδες στην Αθήνα

Το Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου της Αθήνας επιστρέφει. Για δύο εβδομάδες θα δούμε μερικές από τις πιο ενδιαφέρουσες ταινίες σύχρονων δημιουργών, παράλληλα με αποκατεστημένες κλασικές που άφησαν εποχή.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beatles νυν και αεί και εις τους αιώνας των αιώνων

Daily / Beatles νυν και αεί και εις τους αιώνας των αιώνων

Η μυθική σειρά οκτώ (συν ένα) επεισοδίων που διασχίζει ολόκληρη την εξωπραγματική διαδρομή του πιο σημαντικού και πιο λατρεμένου συγκρότημα στην ιστορία, επέστρεψε στο Disney + σε νέα, αποκατεστημένη εκδοχή με πεντακάθαρη εικόνα και κρυστάλλινο ήχο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Barry Lyndon»: Η μεγαλειώδης ύβρις ενός όμορφου αριβίστα

Οθόνες / «Barry Lyndon»: Η μεγαλειώδης ύβρις ενός όμορφου αριβίστα

Πενήντα χρόνια μετά την πρώτη προβολή της, η ταινία του Στάνλεϊ Κιούμπρικ παραμένει ένα μεγάλο εικαστικό αριστούργημα και σίγουρα μία από τις ωραιότερες ταινίες που γυρίστηκαν ποτέ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Νταβίντ Πάμπλος: « Το Μεξικό βυθίζεται στη βία εδώ και πολλά χρόνια»

Οθόνες / Νταβίντ Πάμπλος: «Το Μεξικό βυθίζεται στη βία εδώ και πολλά χρόνια»

Βία, καρτέλ ναρκωτικών, τρόμος παντού, σκλάβοι του σεξ αλλά και queer έρωτες στο Μεξικό του σήμερα. Αυτό είναι το σκηνικό της συγκλονιστικής ταινίας «Στον δρόμο» που είδαμε στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης. Ο Μεξικανός σκηνοθέτης μίλησε στη LiFO για τη ζωή στο Μεξικό αλλά και για την τόλμη που χρειάστηκε να γυρίσει μια ταινία με ένα τόσο επικίνδυνο για τη χώρα του θέμα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Μουσική / Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Το 1995, όταν βγήκε στους κινηματογράφους το διάσημο άνιμε του Mamoru Oshii, οι αναφορές του στην ΑΙ ακούγονταν εξωγήινες. Σήμερα, μοιάζει πιο επίκαιρο και σύγχρονο από ποτέ. Το ίδιο και το σάουντρακ του Kenji Kawai. Σε λίγες μέρες προβάλλεται ξανά στην Αθήνα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Βιμ Βέντερς: «Είμαι αισιόδοξος για το σινεμά, ο κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Οθόνες / Βιμ Βέντερς στη LifO: «O κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Με αφορμή το αφιέρωμα στο έργο του που είδαμε στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, ο Γερμανός σκηνοθέτης μάς μίλησε για την εκλεκτική συγγένεια που νιώθει με την Ιαπωνία και για τον τρόπο που του αρέσει να κάνει ταινίες, ενώ εξέφρασε την αισιοδοξία του για την επιστροφή του κοινού στις κινηματογραφικές αίθουσες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ