55o Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

55o Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης Facebook Twitter
Το δημιουργικό της αφίσας του 55ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης φιλοτέχνησε η Θάλεια Ζαχαρή.
1

1. Στο επίσημο διαγωνιστικό πρόγραμμα συμμετέχουν 14 ταινίες μυθοπλασίας σκηνοθετών απ' όλο τον κόσμο. Στη λίστα περιλαμβάνονται και δύο ελληνικές: η Νορβηγία του Γιάννη Βεσλεμέ και το Forget me not του Γιάννη Φάγκρα.


2. Η αυλαία της διοργάνωσης θα ανοίξει με την ταινία Λευκός Θεός / White God του Ούγγρου σκηνοθέτη Κόρνελ Μούντρουτσο. Η προβολή της ταινίας έναρξης θα γίνει παρουσία του σκηνοθέτη.

3.Ως ταινία λήξης έχει επιλεγεί η νέα δουλειά του σκηνοθέτη Ρόι Άντερσον, με τίτλο Ένα περιστέρι έκατσε σε ένα κλαδί, συλλογιζόμενο την ύπαρξή του / A pigeon sat on a branch reflecting on existence. Μάλιστα, στο πρόγραμμα της φετινής διοργάνωσης συμπεριλαμβάνεται ένα αφιέρωμα στην υπόλοιπη φιλμογραφία του Σουηδού δημιουργού με την προβολή και των πέντε μεγάλου μήκους ταινιών που φέρουν την υπογραφή του.

To τμήμα Ματιές στα Βαλκάνια περιλαμβάνει και φέτος ένα σύγχρονο πανόραμα του κινηματογράφου της Βαλκανικής Χερσονήσου με ταινίες νέων αλλά και αναγνωρισμένων δημιουργών, όπως οι Νουρί Μπιλγκέ Τζεϊλάν, Κορνέλιου Πορουμπόιου και Κουτλούγ Αταμάν


4.Ο ελληνικός κινηματογράφος συμπληρώνει φέτος έναν αιώνα ζωής (1914-2014) και το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης αποτίνει τον δικό του φόρο τιμής με την προβολή 36 ελληνικών ταινιών και την παρουσίαση 11 ελληνικών πρότζεκτ και ταινιών στο τμήμα της Αγοράς και στα τμήματα Crossroads και Works in Progress. Παράλληλα, στο ομώνυμο αφιέρωμα του φεστιβάλ θα προβληθούν οι 20 επικρατέστερες ελληνικές ταινίες που ψηφίστηκαν από το κοινό μέσα από μια λίστα 200 φιλμ που αναρτήθηκε στη σελίδα του Φεστιβάλ στις αρχές του Σεπτέμβρη.


5.Το Φεστιβάλ, σε συνεργασία με το Goethe-Institut Thessaloniki, πραγματοποιεί ένα αφιέρωμα στη μούσα του νέου γερμανικού σινεμά Χάνα Σιγκούλα. Στο πλαίσιο αυτό θα προβληθούν τρεις αντιπροσωπευτικές ταινίες από τη φιλμογραφία της, καθώς και μια σειρά ταινιών μικρού μήκους που έχει επιμεληθεί η ίδια.

6.Το βαθιά ανθρωπιστικό κινηματογραφικό σύμπαν του Ζέλιμιρ Ζίλνικ έχει την τιμητική του στο φετινό Φεστιβάλ. Το αφιέρωμα στον Σέρβο κινηματογραφιστή αποτελείται από έξι μεγάλου μήκους και επτά μικρού μήκους ταινίες με τις πιο χαρακτηριστικές στιγμές στην πορεία του σκηνοθέτη.


7.Μεγάλο μέρος της δουλειάς του γεννημένου στις ΗΠΑ Ιρανού σκηνοθέτη Ραμίν Μπαχράνι περιστρέφεται γύρω από την απομυθοποίηση του αμερικανικού ονείρου και τη γενικότερη κρίση των αξιών. Στο αφιέρωμα σε αυτόν θα προβληθούν μεγάλου και μικρού μήκους ταινίες του.


8.Στο πλαίσιο του τμήματος Ειδικές Προβολές θα παρουσιαστούν πολλές νέες ταινίες καταξιωμένων δημιουργών, όπως οι Ζαν Πιερ και Λικ Νταρντέν, Φατίχ Ακίν, Αντρέι Ζβιάγκιντσεφ, Ναόμι Καβάσε, Αμπντεραμάν Σισακό, Σουσάνε Μπίερ, Όλε Κρίστιαν Μάντσεν και Κρίστιαν Πέτσολντ.


9.To τμήμα Ματιές στα Βαλκάνια περιλαμβάνει και φέτος ένα σύγχρονο πανόραμα του κινηματογράφου της Βαλκανικής Χερσονήσου με ταινίες νέων αλλά και αναγνωρισμένων δημιουργών, όπως οι Νουρί Μπιλγκέ Τζεϊλάν, Κορνέλιου Πορουμπόιου και Κουτλούγ Αταμάν.


10. Στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα του Φεστιβάλ, Νεανική Οθόνη, που απευθύνεται σε μαθητές πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης θα προβληθούν ταινίες μυθοπλασίας και κινουμένων σχεδίων από όλο τον κόσμο.

Στο υπόλοιπο πρόγραμμα συμπεριλαμβάνονται ακόμη πολλές παράλληλες εκδηλώσεις, όπως masterclasses, ανοιχτές συζητήσεις, βραβεύσεις, μουσικά δρώμενα κ.ά.

Για το πλήρες πρόγραμμα του 55ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης επισκεφθείτε το tiff.filmfestival.gr.

Οθόνες
1

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

6 αποκαλυπτικά ντοκιμαντέρ για τη ζωή και τον κόσμο που ζούμε τώρα

Οθόνες / 6 αποκαλυπτικά ντοκιμαντέρ για τη ζωή και τον κόσμο που ζούμε τώρα

Το Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Καστελλορίζου πρόβαλε φέτος ταινίες πολιτικά φορτισμένες που οραματίζονται ένα μέλλον χωρίς σύνορα. Έξι από αυτές έκαναν ιδιαίτερη εντύπωση χάρη στην αισθητική και την προβληματική τους.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ο ξεχασμένος απαγωγέας Τόνι Κυρίτσης, που ενέπνευσε τον Γκας Βαν Σαντ για το Dead Man's Wire

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Dead Man’s Wire»: Η χλιαρή επιστροφή του Γκας βαν Σαντ

Μετά από πέντε χρόνια ο Αμερικανός σκηνοθέτης επανέρχεται με την ξεχασμένη ιστορία ενός απαγωγέα, κάνοντας μια βιογραφία με νόημα, που όμως δεν προσθέτει κάτι στη φιλμογραφία του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Βίκι Κριπς στη LIFO: «Καθένας επιλέγει το δικό του δηλητήριο»

Οθόνες / Βίκι Κριπς: «Καθένας επιλέγει το δικό του δηλητήριο»

Η ηθοποιός που στάθηκε σαν ίση προς ίσο απέναντι σε ολόκληρο Ντάνιελ Ντέι-Λιούις μιλάει στη LiFO σε μια συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης με αφορμή την κυκλοφορία του «Hot Milk», που συμπεριλαμβάνει γυρίσματα στη χώρα μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
To αριστουργηματικό Ran του Κουροσάβα και 8 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Οθόνες / To αριστουργηματικό Ran του Κουροσάβα και 8 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Μια ταινία βασισμένη σε βιβλίο του Στίβεν Κινγκ, η επιστροφή του Ντάρεν Αρονόφσκι, η καλύτερη ταινία του Κουροσάβα σε επανέκδοση και το τέταρτο μέρος της σειράς ταινιών θρίλερ «Το Κάλεσμα» – Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
«Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ζωντανεύει στη Βενετία

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ζωντανεύει στη Βενετία

Έκκληση από τους συντελεστές της ταινίας της Κάουτερ Μπεν Χάνια να σταματήσουν επιτέλους οι δολοφονίες παιδιών στη Γάζα, με αφορμή το σπαρακτικό τηλεφώνημα της 6χρονης Παλαιστίνιας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
A House of Dynamite

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «House of Dynamite»: Η Κάθριν Μπίγκελοου πατάει το κουμπί – και μας κόβει την ανάσα

Με χειρουργική ακρίβεια, η πρώτη γυναίκα που τιμήθηκε με Όσκαρ σκηνοθεσίας μας πείθει ανατριχιαστικά για τον επικείμενο πυρηνικό όλεθρο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο μάγος του Κρεμλίνου

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Ο μάγος του Κρεμλίνου»: Ο ρυθμιστής του Πούτιν δεν χωρά σε ταινία

Πίσω από το ψυχρό πρόσωπο της εξουσίας, κρύβεται ο ψίθυρος ενός σύγχρονου Ρασπούτιν. Ο Ολιβιέ Ασαγιάς τον ακολουθεί – αλλά μήπως τον πρόδωσε η φόρμα;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
No other choice

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «No other choice»: Η ταινία που θα οδηγήσει τον Παρκ Τσαν-γουκ στα Όσκαρ

Ο Κορεάτης σκηνοθέτης παραμένει ένας από τους μεγάλους σύγχρονους κινηματογραφιστές, αν και η αντικαπιταλιστική του σάτιρα «No other choice» δεν είναι η καλύτερή του ταινία.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Είναι σαν να κάνεις τον Δράκουλα χορτοφάγο»: Γιατί το σέξι τέρας του Φρανκενστάιν που παίζει ο Τζέικομπ Ελόρντι είναι λάθος

Οθόνες / Γιατί το σέξι τέρας του νέου «Φρανκενστάιν» είναι λάθος

Στη διασκευή του κλασικού μυθιστορήματος της Μέρι Σέλεϊ από τον Γκιγιέρμο ντελ Τόρο πρωταγωνιστεί ο «εξωφρενικά όμορφος» Τζέικομπ Ελόρντι στον ρόλο του τέρατος – πράγμα που έχει ως αποτέλεσμα μια ταινία χωρίς ειρμό. 
THE LIFO TEAM
O Στίβεν Κινγκ στο σινεμά: Οι 10 καλύτερες μεταφορές

Οθόνες / O Στίβεν Κινγκ στο σινεμά: Οι 10 καλύτερες μεταφορές

Είναι εντυπωσιακός ο αριθμός διασκευών του έργου του δημοφιλούς συγγραφέα που θα δούμε στο πανί, στο γυαλί και στο σανίδι, κι αυτό στάθηκε αφορμή για ένα αφιέρωμα στις καλύτερες ταινίες που ενέπνευσαν τα γραπτά του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ

σχόλια

1 σχόλια
Στο "σημαντικότερο κινηματογραφικό θεσμό της συμπρωτεύουσας" πιστεύω πως θα άρμοζε να διαχειρίζεται διαφορετικά καθυστερήσεις θεατών (βασικά,καταναλωτών) της τάξης των 10 λεπτών στις αίθουσες προβολών. Θεωρώ απαράδεκτη την άρνηση της εισόδου στον οποιοδήποτε, πόσο μάλλον σε κάποιο φοιτητή ή και άνεργο, που έχει πληρώσει για να αγοράσει το εισιτήριο του (προσοχή, δεν κάνω λόγο για απλή κράτηση) και, απλά, καθυστέρησε 10 λεπτά λόγω μετακίνησης από άλλη πόλη. Η πολιτική αυτή που ακολουθείται είναι ,τουλάχιστον, απογοητευτική,ιδίως, για όσους έρχονται έρχονται πρώτη φορά στο φεστιβάλ, είναι άδικη, δεν εξυπηρετεί πραγματικά κάποιο σκοπό (ας είμαστε ρεαλιστές, ο θεατής θα μπορούσε να ενοχληθεί και από κάποιον που θα σηκωνόταν για να μεταβεί στην τουαλέτα, όχι απαραίτητα από τον αργοπορημένο) και,τελικά, βασίζεται σε άτακτη διπλοπώληση εισιτηρίων. Φυσικά πάντα έρχεται ως απάντηση η φράση "Ναι,αλλά το έγραφε στους όρους". Στο εισιτήριο δεν έγραφε καν το νούμερο της αποθήκης στο λιμάνι όπου βρίσκεται η αίθουσα προβολών, η αναζήτηση της οποίας, από κάποιον εκτός Θεσσαλονίκης, εύκολα θα έπαιρνε 10 λεπτά... Για αποζημίωση ή παρακολούθηση άλλης ταινίας αντί της επιλεγμένης ούτε λόγος, φυσικά.Και όλα αυτά την πρώτη,μόλις, μέρα του φεστιβάλ.