55o Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

55o Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης Facebook Twitter
Το δημιουργικό της αφίσας του 55ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης φιλοτέχνησε η Θάλεια Ζαχαρή.
1

1. Στο επίσημο διαγωνιστικό πρόγραμμα συμμετέχουν 14 ταινίες μυθοπλασίας σκηνοθετών απ' όλο τον κόσμο. Στη λίστα περιλαμβάνονται και δύο ελληνικές: η Νορβηγία του Γιάννη Βεσλεμέ και το Forget me not του Γιάννη Φάγκρα.


2. Η αυλαία της διοργάνωσης θα ανοίξει με την ταινία Λευκός Θεός / White God του Ούγγρου σκηνοθέτη Κόρνελ Μούντρουτσο. Η προβολή της ταινίας έναρξης θα γίνει παρουσία του σκηνοθέτη.

3.Ως ταινία λήξης έχει επιλεγεί η νέα δουλειά του σκηνοθέτη Ρόι Άντερσον, με τίτλο Ένα περιστέρι έκατσε σε ένα κλαδί, συλλογιζόμενο την ύπαρξή του / A pigeon sat on a branch reflecting on existence. Μάλιστα, στο πρόγραμμα της φετινής διοργάνωσης συμπεριλαμβάνεται ένα αφιέρωμα στην υπόλοιπη φιλμογραφία του Σουηδού δημιουργού με την προβολή και των πέντε μεγάλου μήκους ταινιών που φέρουν την υπογραφή του.

To τμήμα Ματιές στα Βαλκάνια περιλαμβάνει και φέτος ένα σύγχρονο πανόραμα του κινηματογράφου της Βαλκανικής Χερσονήσου με ταινίες νέων αλλά και αναγνωρισμένων δημιουργών, όπως οι Νουρί Μπιλγκέ Τζεϊλάν, Κορνέλιου Πορουμπόιου και Κουτλούγ Αταμάν


4.Ο ελληνικός κινηματογράφος συμπληρώνει φέτος έναν αιώνα ζωής (1914-2014) και το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης αποτίνει τον δικό του φόρο τιμής με την προβολή 36 ελληνικών ταινιών και την παρουσίαση 11 ελληνικών πρότζεκτ και ταινιών στο τμήμα της Αγοράς και στα τμήματα Crossroads και Works in Progress. Παράλληλα, στο ομώνυμο αφιέρωμα του φεστιβάλ θα προβληθούν οι 20 επικρατέστερες ελληνικές ταινίες που ψηφίστηκαν από το κοινό μέσα από μια λίστα 200 φιλμ που αναρτήθηκε στη σελίδα του Φεστιβάλ στις αρχές του Σεπτέμβρη.


5.Το Φεστιβάλ, σε συνεργασία με το Goethe-Institut Thessaloniki, πραγματοποιεί ένα αφιέρωμα στη μούσα του νέου γερμανικού σινεμά Χάνα Σιγκούλα. Στο πλαίσιο αυτό θα προβληθούν τρεις αντιπροσωπευτικές ταινίες από τη φιλμογραφία της, καθώς και μια σειρά ταινιών μικρού μήκους που έχει επιμεληθεί η ίδια.

6.Το βαθιά ανθρωπιστικό κινηματογραφικό σύμπαν του Ζέλιμιρ Ζίλνικ έχει την τιμητική του στο φετινό Φεστιβάλ. Το αφιέρωμα στον Σέρβο κινηματογραφιστή αποτελείται από έξι μεγάλου μήκους και επτά μικρού μήκους ταινίες με τις πιο χαρακτηριστικές στιγμές στην πορεία του σκηνοθέτη.


7.Μεγάλο μέρος της δουλειάς του γεννημένου στις ΗΠΑ Ιρανού σκηνοθέτη Ραμίν Μπαχράνι περιστρέφεται γύρω από την απομυθοποίηση του αμερικανικού ονείρου και τη γενικότερη κρίση των αξιών. Στο αφιέρωμα σε αυτόν θα προβληθούν μεγάλου και μικρού μήκους ταινίες του.


8.Στο πλαίσιο του τμήματος Ειδικές Προβολές θα παρουσιαστούν πολλές νέες ταινίες καταξιωμένων δημιουργών, όπως οι Ζαν Πιερ και Λικ Νταρντέν, Φατίχ Ακίν, Αντρέι Ζβιάγκιντσεφ, Ναόμι Καβάσε, Αμπντεραμάν Σισακό, Σουσάνε Μπίερ, Όλε Κρίστιαν Μάντσεν και Κρίστιαν Πέτσολντ.


9.To τμήμα Ματιές στα Βαλκάνια περιλαμβάνει και φέτος ένα σύγχρονο πανόραμα του κινηματογράφου της Βαλκανικής Χερσονήσου με ταινίες νέων αλλά και αναγνωρισμένων δημιουργών, όπως οι Νουρί Μπιλγκέ Τζεϊλάν, Κορνέλιου Πορουμπόιου και Κουτλούγ Αταμάν.


10. Στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα του Φεστιβάλ, Νεανική Οθόνη, που απευθύνεται σε μαθητές πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης θα προβληθούν ταινίες μυθοπλασίας και κινουμένων σχεδίων από όλο τον κόσμο.

Στο υπόλοιπο πρόγραμμα συμπεριλαμβάνονται ακόμη πολλές παράλληλες εκδηλώσεις, όπως masterclasses, ανοιχτές συζητήσεις, βραβεύσεις, μουσικά δρώμενα κ.ά.

Για το πλήρες πρόγραμμα του 55ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης επισκεφθείτε το tiff.filmfestival.gr.

Οθόνες
1

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Made in Vain»: Γιατί ένας άνθρωπος θέλει να γίνει bodybuilder;

Οθόνες / «Made in Vain»: Γιατί ένας άνθρωπος θέλει να γίνει bodybuilder;

Ένα αποκαλυπτικό ελληνικό ντοκιμαντέρ που αποτυπώνει την ωμή αλήθεια για το άθλημα του bodybuilding –έναν κόσμο όπου δοκιμάζονται τα όρια σώματος και πνεύματος– έρχεται στις αίθουσες την Πέμπτη 29 Μαΐου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Είναι η «Κιούκα» η «ελληνική ταινία της χρονιάς»;

The Review / Τι είναι αυτό που κάνει την ταινία «Κιούκα» να συζητιέται τόσο;

O Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με τη Βένα Γεωργακοπούλου για την ταινία «Κιούκα: Πριν το τέλος του καλοκαιριού» του 31χρονου Κωστή Χαραμουντάνη. Πώς καταφέρνει το όραμα ενός millennial σκηνοθέτη να ξεχωρίζει στο σύγχρονο ελληνικό σινεμά — και γιατί αξίζει την προσοχή μας;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ρίτσαρντ Γκιρ: Η αβάσταχτη γοητεία της σεμνότητας 

Οθόνες / Ρίτσαρντ Γκιρ: Η αβάσταχτη γοητεία της σεμνότητας 

Με αφορμή την έξοδο του «Oh, Canada» στις εγχώριες αίθουσες, ανατρέχουμε στο σύνολο της καριέρας ενός σταρ που οι περισσότεροι θεωρούμε δεδομένο, ίσως επειδή όσα κάνει στην οθόνη φαντάζουν τόσο ανεπιτήδευτα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Κάν’ το όπως ο Γκοντάρ

Ανταπόκριση από τις Κάννες / Κάν’ το όπως ο Γκοντάρ

Ως άλλος Αμερικανός στο Παρίσι του ’60, ο Ρίτσαρντ Λινκλέιτερ με τη φετινή του συμμετοχή, το ασπρόμαυρο «Nouvelle Vague», αποτίνει φόρο τιμής στον θρυλικό auteur του γαλλικού Νέου Κύματος, υπενθυμίζοντάς μας την τέχνη (και το θράσος) της νεότητας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Στις σχολικές γιορτές ο Θοδωρής Σελέκος ζήλευε τα φτερά αγγέλου που είχε ο φίλος του ο Παναγιώτης

Οθόνες / Στις σχολικές γιορτές ο Θοδωρής Σελέκος ζήλευε τα φτερά αγγέλου που είχε ο φίλος του ο Παναγιώτης

Ο Θοδωρής Σελέκος μεγάλωσε στο Νέο Ηράκλειο και ασχολείται με τον κινηματογράφο . Στα πρώτα του βήματα ήταν μέρος της κολεκτίβας ATH KIDS. Έχει σκηνοθετήσει βιντεοκλίπ για καλλιτέχνες όπως ο Ethismos, ο Saske, οι Sworr και διαφημιστικά για brands όπως η Muerte Inc. Παλιότερα άκουγε περισσότερη hip-hop μουσική. Τώρα ακούει jazz και soul. Η πρώτη ταινία μικρού μήκους του ονομάζεται «Can you water a garden with tears?». Του αρέσει η ησυχία και οι αργές ταινίες.
ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΑΚΟΥΛΑΚΗ
Χολιγουντιανή απόβαση στην Κρουαζέτ, μια πολιτική διαμαρτυρία αλλά και «ψαλίδι» στο γυμνό

Κάννες 2025 / Χολιγουντιανή απόβαση στην Κρουαζέτ, μια πολιτική διαμαρτυρία αλλά και «ψαλίδι» στο γυμνό

Στην τελετή έναρξης του Φεστιβάλ Καννών, ο Ρόμπερτ Ντε Νίρο εξαπέλυσε για ακόμη μία φορά σφοδρή κριτική κατά της αμερικανικής πολιτικής, μια μικρή γαλλική ταινία εγκαινίασε το φεστιβάλ, ενώ οι λαμπερές σταρ υποχρεώθηκαν να περιορίσουν τις ημίγυμνες εμφανίσεις τους στο κόκκινο χαλί.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ποιος είναι τελοσπάντων αυτός ο Λεός Καράξ;

Οθόνες / Λεός Καράξ: Ποιος είναι ο σκηνοθέτης του Holy Motors;

«Δεν είμαι εγώ», δηλώνει ο ασυμβίβαστος Γάλλος δημιουργός στον τίτλο της φιλμικής του αυτοβιογραφίας, εντείνοντας το μυστήριο γύρω από το πρόσωπό του και προσθέτοντας ακόμη μία ψηφίδα σε ένα συναρπαστικό καλλιτεχνικό work in progress.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Ένκε Φεζολλάρι

Μυθολογίες / «Όποτε θέλω να κλάψω, βλέπω το The Hours»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Ένκε Φεζολλάρι

Το πρώτο ερωτικό σκίρτημα ήρθε με το Persona του Μπέργκμαν. Όταν είδε το Happy Together του Wong Kar-Wai, ήθελε να ουρλιάξει. Τα παθιασμένα συναισθήματα έχουν τον πρώτο λόγο στην κινηματογραφική λίστα του ηθοποιού και σκηνοθέτη.
«Becoming Led Zeppelin»: Το χρονικό του βαρύτερου ροκ συγκροτήματος όλων των εποχών

Pulp Fiction / Led Zeppelin: Ένα ντοκιμαντέρ για το «βαρύτερο» ροκ συγκρότημα όλων των εποχών

Το ντοκιμαντέρ «Becoming Led Zeppelin» του Μπέρναρντ ΜακΜάχον παρουσιάζει την ιστορία του θρυλικού hard rock συγκροτήματος, φωτίζοντας το background των μελών του και τις περιστάσεις που οδήγησαν στην ίδρυσή του, φτάνοντας μέχρι και την κυκλοφορία του δεύτερου άλμπουμ τους και την απαρχή της απόλυτης δόξας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
movies

Οθόνες / Η Σταχτοπούτα αλλιώς και 5 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Το διάσημο παραμύθι γίνεται ταινία τρόμου, εφηβικά δράματα και η καινούργια σκηνοθετική δουλειά του διεθνούς φήμης Έλληνα διευθυντή φωτογραφίας Φαίδωνα Παπαμιχαήλ – Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
Φαίδων Παπαμιχαήλ: «Παντού με περνούν για ξένο, δεν έχω πλέον μητρική γλώσσα»

Pulp Fiction / «Παντού με περνούν για ξένο, δεν έχω πλέον μητρική γλώσσα»

Με αφορμή τη νέα του ταινία, ο σημαντικός διευθυντής φωτογραφίας και σκηνοθέτης Φαίδων Παπαμιχαήλ αφηγείται στον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο τη συναρπαστική διαδρομή της ζωής του από τα πρώτα του βήματα μέχρι τις μεγαλύτερες στιγμές της καριέρας του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

1 σχόλια
Στο "σημαντικότερο κινηματογραφικό θεσμό της συμπρωτεύουσας" πιστεύω πως θα άρμοζε να διαχειρίζεται διαφορετικά καθυστερήσεις θεατών (βασικά,καταναλωτών) της τάξης των 10 λεπτών στις αίθουσες προβολών. Θεωρώ απαράδεκτη την άρνηση της εισόδου στον οποιοδήποτε, πόσο μάλλον σε κάποιο φοιτητή ή και άνεργο, που έχει πληρώσει για να αγοράσει το εισιτήριο του (προσοχή, δεν κάνω λόγο για απλή κράτηση) και, απλά, καθυστέρησε 10 λεπτά λόγω μετακίνησης από άλλη πόλη. Η πολιτική αυτή που ακολουθείται είναι ,τουλάχιστον, απογοητευτική,ιδίως, για όσους έρχονται έρχονται πρώτη φορά στο φεστιβάλ, είναι άδικη, δεν εξυπηρετεί πραγματικά κάποιο σκοπό (ας είμαστε ρεαλιστές, ο θεατής θα μπορούσε να ενοχληθεί και από κάποιον που θα σηκωνόταν για να μεταβεί στην τουαλέτα, όχι απαραίτητα από τον αργοπορημένο) και,τελικά, βασίζεται σε άτακτη διπλοπώληση εισιτηρίων. Φυσικά πάντα έρχεται ως απάντηση η φράση "Ναι,αλλά το έγραφε στους όρους". Στο εισιτήριο δεν έγραφε καν το νούμερο της αποθήκης στο λιμάνι όπου βρίσκεται η αίθουσα προβολών, η αναζήτηση της οποίας, από κάποιον εκτός Θεσσαλονίκης, εύκολα θα έπαιρνε 10 λεπτά... Για αποζημίωση ή παρακολούθηση άλλης ταινίας αντί της επιλεγμένης ούτε λόγος, φυσικά.Και όλα αυτά την πρώτη,μόλις, μέρα του φεστιβάλ.