4ο Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Κύπρου - 3η μέρα

4ο Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Κύπρου - 3η μέρα Facebook Twitter
0

 

Η τρίτη μέρα του διαγωνιστικού τμήματος του 4ου Διεθνούς Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Κύπρου άνοιξε με την προβολή του 20λεπτου Crazy Calligraphy από τη μακρινή Ταϊβάν σε σκηνοθεσία του 30χρονου μουσικού και κινηματογραφιστή Adiong Lu. Επρόκειτο για το χιουμοριστικό πορτραίτο του Κεσάν που πενηντάρισε και μυαλό δεν έβαλε, αφού έχει αφιερώσει τη ζωή του στην αναβίωση της καλλιγραφίας των κινέζικων ιδεογραμμάτων, διδάσκοντας παράλληλα λαϊκούς ανθρώπους στον αρχαίο κινέζικο πολιτισμό. Όποτε δε μιλάει ο ίδιος για τον εαυτό του στην κάμερα, τον Κεσάν ''σχεδιάζουν'' η γυναίκα και η κόρη του, συμφιλιωμένες με την ιδέα ενός πατέρα - τρελού καλλιτέχνη. Κι εκεί ακριβώς η ταινία θέτει το ερώτημα κατά πόσο μπορεί ένας άνθρωπος ιδεαλιστής και αλλόκοτος για τον κοινό νου να καλουπωθεί εντός ενός κοινωνικού και οικογενειακού πλαισίου.

 

 

Το 15λεπτο Whale Valley, συμπαραγωγή Δανίας - Ισλανδίας, σκηνοθέτησε ο Gudmundur Arnar Gudmundsson και ήταν υποψήφιο για τον Μικρό Χρυσό Φοίνικα στο τελευταίο φεστιβάλ Κανών! Σίγουρα η καλύτερη επιλογή του χθεσινού προγράμματος! Δύο αδέρφια, ο ένας στην εφηβεία και ο άλλος μικρότερος, ζουν σ' ένα φιόρδ με τους γονείς τους και έχουν αναπτύξει έναν ισχυρό συγκινητικό δεσμό μεταξύ τους. Ο μεγαλύτερος φλερτάρει με την αυτοκτονία, λόγω κατάθλιψης, και ο μικρός κάνει τα πάντα για να τον αποτρέψει. Στο τέλος, η αγάπη των δύο αδερφών θα οδηγήσει στο να μιλήσουν στους γονείς τους για όλο το ψυχικό αδιέδοξο, στο οποίο βρίσκονται αμφότεροι. Μελαγχολικό ταινιάκι, όπου το σκανδιναβικό τοπίο αντιπροσωπεύει κάτι παραπάνω από έναν απλό χώρο εξέλιξης της δράσης.

 

4ο Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Κύπρου - 3η μέρα Facebook Twitter
The cowboy - In colour

 

Στο 7λεπτο animation The cowboy - In colour από τη Νορβηγία, του Trygve Nielsen, ο ασπρόμαυρος κόσμος γίνεται χρωματιστός μέσα από το μαγικό καπέλο ενός καουμπόι μέχρι που ένα κακό μαύρο πουλί του το κλέβει και ο κόσμος κινδυνεύει να γίνει γκρίζος! Μία πανδαισία χρωμάτων ενάντια στον εξπρεσιονισμό του μαύρου - γκρίζου σε τεχνική RGB.

 

 

Διαβάζουμε στο βιογραφικό του 26χρονου Κύπριου σκηνοθέτη Σάββα Σταύρου πως αυτό τον καιρό εργάζεται ως βοηθός του Michael Winterbottom. Του ευχόμαστε καλή συνέχεια, μόνο που η 15λεπτη ασπρόμαυρη Δωροθέα του δεν κατορθώνει να ξεπεράσει τον σκόπελο μιας άσκησης ύφους, αναπαράγοντας όλα τα αισθητικά κλισέ μιας σπουδαστικής μικρού μήκους ταινίας με ερμηνείες - δυστυχώς - ανύπαρκτες και με τους διαλόγους ή τους εσωτερικούς μονολόγους να ακούγονται περισσότερο ως βαρύγδουπα τσιτάτα.

 

 

Το 15λεπτο Ad Esempio από την Ιταλία του Silvio Governi, ενώ διαθέτει μία σεναριακή ανατροπή - στο τέλος φυσικά -, έτσι όπως εξελίσσεται η σύντομη φιλμική δράση του, το κάνει να μην απέχει πολύ από τηλεοπτικό προϊόν. Διόλου τυχαίο που ο σκηνοθέτης έχει διαπρέψει ως α΄βοηθός, όπως λέει στο βιογραφικό του, σε παραγωγές της RAI. Το στόρι αφορά μια μάνα που πάει με το μικρό γιο της να σηκώσουν λεφτά από την τράπεζα ερήμην του απελπισμένου άνεργου πατέρα, ενώ ο ίδιος τυτόχρονα σχεδιάζει να ληστέψει την ίδια τράπεζα, υποκινούμενος από έναν περιθωριακό παιδικό του φίλο. Μικρές δόσεις αγωνίας για ένα απρόοπτο, όπως και αχρείαστο happy end.

 

4ο Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Κύπρου - 3η μέρα Facebook Twitter
Ljepotan

 

Έξυπνο και χαριτωμένο το επόμενο φιλμάκι από την Κροατία, το 16λεπτο Ljepotan (Ομορφόπαιδο) του Sasa Ban. Ο Μλάντεν είναι ευτραφής και μάλλον αδέξιος, αλλά αγαπάει το κορίτσι του, τη Μάτζια, η οποία εργάζεται ως βοηθός σκηνοθέτη σε ένα διαφημιστικό με πολλούς κομπάρσους. Καταφέρνει πάντα και τρυπώνει στα γυρίσματα με σκοπό να περνάει μαζί της τις ώρες του, μόνο που στο εν λόγω διαφημιστικό θα προτιμηθούν τα ομορφότερα αγόρια για να βγουν μπροστά και τα ασχημότερα για να τοποθετηθούν στο βάθος. Ο Μλάντεν άλλωστε ποτέ δεν ήταν το στυλ του ομορφόπαιδου και το γνώριζε καλά!

 

4ο Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Κύπρου - 3η μέρα Facebook Twitter
A single body

Η δεύτερη πιο δυνατή ταινία της χθεσινής μέρας ήταν το 19λεπτο A single body, συμπαραγωγή Αυστραλίας - Γαλλίας, που σκηνοθέτησε ο δικός μας Σωτήρης Δουνούκος. Ο David και ο Wani, δύο Αφρικανοί που εργάζονται σε σφαγείο, ονειρεύονται να ανοίξουν δικό τους κρεοπωλείο με τα λεφτά που συγκεντρώνουν σιγά - σιγά. Επίσης δε χωνεύουν ιδιαίτερα έναν καινούργιο Αφρικανό εργάτη που μοιάζει τσιράκι των αφεντικών. Μια μέρα ο εργοδότης θα στείλει σε δουλειά τον David μαζί με τον καινούργιο εργάτη, όταν όμως επιστρέψουν θα μάθει πως ο κολλητός του ο Wani έπεσε θύμα εργατικού ατυχήματος και χαροπαλεύει. Και τότε οι σχέσεις των ανθρώπων θα επαναπροσδιοριστούν μέσα στο ντεκόρ των σφαγείων που αποκτά μία ξεχωριστή ποιητική υπόσταση.

 

4ο Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Κύπρου - 3η μέρα Facebook Twitter
Kaltes Wasser

Βασισμένο σε ανώνυμες καταχωρήσεις διαδικτυακών bloggers για το ναυάγιο του κρουαζιερόπλοιου Κόστα Κονκόρντια, το 9λεπτο ελβετικό 4 grad Kaltes Wasser του Gabriel Studerus είναι ένα ντοκιμαντέρ με ακίνητα πρόσωπα και τις φωνές τους voice off να λογομαχούν έντονα και να επιρρίπτουν ευθύνες για το τι και ποιος έφταιξε πραγματικά και οδήγησε σ' αυτή την τραγωδία. Βραβευμένο σε Γερμανία, Κολομβία και Ινδία!

 

4ο Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Κύπρου - 3η μέρα Facebook Twitter
Typist

 

Αρκετά ενδιαφέρουσα και η επόμενη 14λεπτη ταινία από το Ισραήλ, το Typist, του 30χρονου Ρώσου Sergey Vlasov. Σε έναν μυστηριώδη υπόγειο κόσμο του μέλλοντος ή και του πιο εξελιγμένου παρελθόντος, μία ομάδα δακτυλογράφων ντυμένοι σαν καλόγεροι δακτυλογραφούν κείμενα ασταμάτητα. Η πράξη ενός απ' αυτούς που του έσπασε ένα πλήκτρο, να βγει απ' την αίθουσα για να το αντικαταστήσει, ισοδυναμεί σχεδόν με ανταρσία. Χιούμορ, φαντασία και υπερρεαλισμός σε ένα ατμοσφαιρικό ταινιάκι.

 

4ο Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Κύπρου - 3η μέρα Facebook Twitter
Manners in public

 

Καλά περάσαμε και με το 8λεπτο νοτιοκορεάτικο animation Manners in public, δε μπορώ να πω, αλλά θα πέρασαν σίγουρα καλύτερα όσοι είχαν και τα πιτσιρίκια τους μαζί στο Ριάλτο, εφόσον το όλο σύντομο θέαμα θύμισε πολύ τον Μπομπ τον Σφουγγαράκη σε καταστάσεις τόσο σουρεαλιστικές, ικανές να αποδοθούν άριστα με την τέχνη του κινούμενου σχεδίου. Ο δημιουργός Han - Jae Park, πάντως, έχει σοβαρότατη θητεία ως σπουδαστής και επαγγελματίας ταινιών animation!

 

 

Η τρίτη μέρα του 4ου Διεθνούς Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Κύπρου έκλεισε με την, εκτός διαγωνιστικού τμήματος, κυπριακή ταινία Aishe is going on vacation του Χάρη Θεραπή. Καλογυρισμένο 18λεπτο δράμα, ασχολούμενο με τις πληγές της τουρκικής εισβολής το 1974, περιγράφει την ιστορία ενός Τούρκου πολεμικού ανταποκριτή που όταν βλέπει ιδίοις όμμασι την απανθρωπιά των κατοχικών στρατευμάτων αμφιταλαντεύεται μεταξύ εθνικής ταυτότητας, συνενοχής και ανθρωπισμού! Καλή ιδέα βασισμένη σε πραγματικά γεγονότα που μας συγκίνησε. Μου άρεσε και από σκηνοθετικής άποψης!

Οθόνες
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Νταβίντ Πάμπλος: « Το Μεξικό βυθίζεται στη βία εδώ και πολλά χρόνια»

Οθόνες / Νταβίντ Πάμπλος: «Το Μεξικό βυθίζεται στη βία εδώ και πολλά χρόνια»

Βία, καρτέλ ναρκωτικών, τρόμος παντού, σκλάβοι του σεξ αλλά και queer έρωτες στο Μεξικό του σήμερα. Αυτό είναι το σκηνικό της συγκλονιστικής ταινίας «Στον δρόμο» που είδαμε στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης. Ο Μεξικανός σκηνοθέτης μίλησε στη LiFO για τη ζωή στο Μεξικό αλλά και για την τόλμη που χρειάστηκε να γυρίσει μια ταινία με ένα τόσο επικίνδυνο για τη χώρα του θέμα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Μουσική / Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Το 1995, όταν βγήκε στους κινηματογράφους το διάσημο άνιμε του Mamoru Oshii, οι αναφορές του στην ΑΙ ακούγονταν εξωγήινες. Σήμερα, μοιάζει πιο επίκαιρο και σύγχρονο από ποτέ. Το ίδιο και το σάουντρακ του Kenji Kawai. Σε λίγες μέρες προβάλλεται ξανά στην Αθήνα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Βιμ Βέντερς: «Είμαι αισιόδοξος για το σινεμά, ο κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Οθόνες / Βιμ Βέντερς στη LifO: «O κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Με αφορμή το αφιέρωμα στο έργο του που είδαμε στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, ο Γερμανός σκηνοθέτης μάς μίλησε για την εκλεκτική συγγένεια που νιώθει με την Ιαπωνία και για τον τρόπο που του αρέσει να κάνει ταινίες, ενώ εξέφρασε την αισιοδοξία του για την επιστροφή του κοινού στις κινηματογραφικές αίθουσες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΠΕΞ Γιάννης Φάγκρας: «Το μικρόβιο της απληστίας μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Οθόνες / Γιάννης Φάγκρας: «Η απληστία μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Την ανθρώπινη απληστία με φόντο το προσφυγικό διαπραγματεύεται η ταινία «Μικρός Ανθρωποφάγος», μια «πανκ περιπέτεια», σύμφωνα με τον σκηνοθέτη της, που συμμετέχει στο φετινό 66ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Ντάνιελ Ντέι Λιούις ήθελε να γίνει στρατιώτης αλλά τελικά έμαθε να κατασκευάζει βιολιά

Pulp Fiction / Ντάνιελ Ντέι Λιούις, μας έλειψες

Ο διάσημος ηθοποιός ήρθε στην Αθήνα και μας μίλησε αποκλειστικά για την επεισοδιακή πρώτη του επίσκεψη στην Ελλάδα, όταν ακόμη ήταν μακρυμάλλης έφηβος στα χρόνια της χούντας, και για την επάνοδό του στα πλατό μαζί με τον γιο του, Ρόναν, μαζί με τον οποίο έγραψε για πρώτη φορά σενάριο για την ταινία «Ανεμώνη».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ντέπυ Γοργογιάννη: «Ο intimacy coordinator θα ενταχθεί και στη δική μας κουλτούρα»

Θέατρο / Πώς γυρίζουμε σήμερα μια σκηνή βιασμού;

Το θέατρο και ο κινηματογράφος διεθνώς επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο στήνονται οι ερωτικές και βίαιες σκηνές: μέχρι ποιο σημείο μπορεί να εκτεθεί ένα σώμα; Η Ντέπυ Γοργογιάννη εξηγεί τον ρόλο του intimacy coordinator και τον τρόπο που τίθενται τα όρια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πριν από το break, ο Γιώργος Λάνθιμος τα λέει όλα

Οθόνες / Γιώργος Λάνθιμος: «Το θέμα είναι πώς ξαναβρίσκεις τη χαρά»

Παραδέχεται πως η δημιουργία ενός έργου τέχνης δεν είναι μια ανώδυνη διαδικασία. Και πως χρειάζεται ένα διάλειμμα. Πήρε στάση απέναντι σε όσα συμβαίνουν στη Γάζα γιατί «Αν είσαι άνθρωπος με οποιαδήποτε ενσυναίσθηση, δεν μπορείς να μη μιλήσεις». Λίγο πρίν την κυκλοφορία της ταινίας Βουγονία που σκηνοθετεί, ο Γιώργος Λάνθιμος μίλησε στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ