30' με τον Ρόμαν Πολάνσκι

30' με τον Ρόμαν Πολάνσκι Facebook Twitter
0

Κάθισα ακριβώς δίπλα του, σε ένα τραπέζι με 8 δημοσιογράφους από όλον τον κόσμο, σε μια σουίτα στο ξενοδοχείο Κάρλτον στις Κάννες. Μας έγινε σύσταση να του κάνουμε ερωτήσεις μόνο σχετικά με την ταινία. Με άλλα λόγια, να μη διανοηθούμε να τον ενοχλήσουμε με τα άπειρα προσωπικά του. Δεκτόν. Τόσα ντοκιμαντέρ κυκλοφορούν, ας αναζητήσουμε εκεί τις απαντήσεις.

Ο Ρόμαν Πολάνσκι και η σύζυγός του Εμανυέλ Σενιέ, στο κόκκινο χαλί του Φεστιβάλ ΚαννώνΜπήκε χαμογελαστός, ορεξάτος, σα να ξύπνησε μόλις από έναν μεσημεριανό υπνάκο. Φορούσε λευκό λινό σακάκι, τζιν και χρωματιστό t-shirt. Μας χαιρέτησε όλους διά χειραψίας. Η ηλικία του (80), είναι ο μέσος όρος ενός επτάψυχου survivor με νεανικότατο παρουσιαστικό. Μόνο η ομιλία του, λίγο αργή και συρτή, πρόδιδε το σημάδι τον χρόνο που πέρασε. Το πνεύμα του, ωστόσο, άθικτο. Το ίδιο και το πονηρούτσικο χιούμορ του, που μαζί με ένα κελαριστό γελάκι, σπίθιζε όποτε χρειαζόταν η τελική ατάκα, σαν χιουμοριστική ουρά σε κάποιες σκέψεις του. Μίλησε για τη νέα του ταινία, Η Αφροδίτη με τη Γούνα, τη σύζυγο του, την αγάπη του για το θέατρο, τον Ντρέιφους, την έννοια της κινηματογραφικής οικονομίας, το φεμινισμό, και έναν ελληνικό χορό που προέκυψε από μια έμπνευση της στιγμής.

Ναι, κάθισα δίπλα στον Ρόμαν Πολάνσκι, του έκανα τρεις ερωτήσεις, και αληθινά, δεν θυμάμαι τίποτε από όσα είπε τότε (ελπίζοντας πως το μαγνητόφωνο θα λειτουργούσε κανονικά), γιατί επί 30 λεπτά, χάζευα τον πιο μυθικό εν ζωή σκηνοθέτη.

Πώς προέκυψε η Αφροδίτη με τη Γούνα; Είχατε δει το θεατρικό;

Όχι. Ήμουν ακριβώς πριν ένα χρόνο εδώ στις Κάννες, στο Κάρλτον που βρισκόμαστε αυτή τη στιγμή, για να παρουσιάσω την αποκατεστημένη κόπια της Τες και ο ατζέντης μου μου έδωσε ένα σενάριο, λέγοντας μου: "είναι ακριβώς στο στιλ σου, σίγουρα θα σε ενδιαφέρει!". Για μένα ήταν πρόκληση να γυρίσω ένα έργο με δυο μόνο ηθοποιούς σε ένα άδειο θέατρο, και να μην κάνω το κοινό να βαρεθεί. Να προσπαθήσω να εκμεταλλευτώ το κάθε δευτερόλεπτο. Οι Γάλλοι το αποκαλούν le defi (το στοίχημα). Επίσης, βρήκα το θέμα θελκτικό, τη σάτιρα για τα φύλα που συνορεύει με τον σαρκασμό. Δε νομίζετε πως είναι χαριτωμένη η ιδέα της εκδίκησης της Αφροδίτης;

Σκεφτήκατε τη σύζυγο σας, Εμανυέλ Σενιέ, για το ρόλο;

Σχεδόν αμέσως. Η Εμανυέλ προέρχεται από θεατρική οικογένεια - ο παππούς της ήταν ο Λουί Σενιέ, ένας φημισμένος ηθοποιός που διεύθυνε την Comedie Francaise για πολλά χρόνια. Ανατράφηκε με αυτά τα βιώματα. Και το πιο σημαντικό, συμπεριφέρεται σαν τη Βάντα στη καθημερινότητα της

Δηλαδή;

Μιλάει γρήγορα, δε μασάει τα λόγια της, χρησιμοποιεί παρόμοιες εκφράσεις και το ίδιο λεξιλόγιο, λέει «τύπου» το ένα, «τύπου» το άλλο, σαν το like στα αγγλικά που κολλάει πριν από οποιαδήποτε λέξη. Βασικά, ότι της έρχεται στο μυαλό, το λέει.

Κάνατε συμβόλαιο για τη συμμετοχή της στην ταινία;

Ξέρετε, έχουμε υπογράψει συμβόλαιο πριν από πολλά χρόνια...

Έτσι, τον γυναικείο ρόλο τον υποδύεται η γυναίκα σας και τον ανδρικό, ένας ηθοποιός που σας μοιάζει...

Γνώρισα τον Ματιέ Αμαλρίκ πριν από μερικά χρόνια μέσω του φίλου μου, του Στίβεν Σπίλμπεργκ, όταν εκείνος γύριζε το Μόναχο στο Παρίσι. «Μα δεν τον γνωρίζεις;» μου λέει, «μένει κι αυτός στο Παρίσι και είναι τρομερός ηθοποιός». Και μας σύστησε εν τέλει και ο Ματιέ μου είπε πόσο χάρηκε και πόσες φορές ο κόσμος τον μπερδεύει φυσιογνωμικά με μένα! Έκτοτε ξέχασα το περιστατικό και όταν ξανακοίταξα τις φωτογραφίες για το κάστινγκ της ταινίας, όντως διαπίστωσα την ομοιότητα. Μου μοιάζει...

Θα μπορούσε να είχε παίξει τον Γάλλο, τον Βάτραχο, στους Πειρατές, δίπλα στον Γουόλτερ Ματάου.

Ναι, θα μπορούσε. Αλλά ήταν μικρός τότε.

Γιατί βάλατε τόση μουσική στην ταινία;

Αισθανόμουν πως τη χρειάζεται. Θα συμπλήρωνε σωστά την ατμόσφαιρα και θα γέμιζε. Βρίσκω τις καταστάσεις πληθωρικές και η μουσική θα τις υπογράμμιζε. Σας ενόχλησε; Τη βρήκατε υπερβολική;

Καθόλου! Θελήσατε να τονίσετε το υπερρεαλιστικό στοιχείο;

Ακριβώς. Στην ταινία πλανάται κάτι μετέωρο, κάτι ανάμεσα σε φαντασία και πραγματικότητα. Η μουσική βοηθάει. Θεέ μου, πόσες φορές όμως έχουμε ακούσει μουσικές σε ταινίες, εκεί που δεν χρειάζεται; Γι' αυτό και ρωτάω.

Το θέατρο είναι σημαντικό στη διαμόρφωση της καλλιτεχνικής προσωπικότητας σας;

Πολύ. Ξεκίνησα από το θέατρο. Στα 14 μου χρόνια χρειάζονταν ένα παιδί σε μια παράσταση στην Κρακοβία. Πήγα και δεν ξεκολλούσα, ακόμη κι αν δε με χρειάζονταν τα επόμενα χρόνια. Ήξερα κάθε εργαλείο, κάθε πέτρα στο κτίριο. Έχω παίξει σε πολλές παραστάσεις, σκηνοθέτησα ακόμη περισσότερες. Μου αρέσουν οι πρόβες και απολαμβάνω το κάστινγκ στην Ευρώπη, γιατί γίνεται πάνω στη σκηνή που θα παιχτεί το έργο. Λόγω κόστους, στην Αμερική κάνουν τις πρόβες και το κάστινγκ συνήθως σε γραφεία που νοικιάζουν. Δεν είναι το ίδιο. Για την Αφροδίτη, μου άρεσε που επέστρεψα στο θέατρο για να κάνω ταινία. Πάνω στη σκηνή, μπορείς να αλλάξεις την ατμόσφαιρα, να αλλάξεις τις σχέσεις και τον ρυθμό. Ένα άδειο θέατρο, όπως εδώ, φαίνεται κάπως τρομακτικό. Το σκηνικό το χτίσαμε από την αρχή, σε ένα παλιό θέατρο που παλιά λειτουργούσε αλλά το γκρέμισαν, γιατί δεν ήταν ασφαλείς οι έξοδοι κινδύνου.

Πως στήσατε την κάμερα σε περιορισμένο χώρο; Πως το σκεφτήκατε;

Ίσως και να μην το προσέξατε, αλλά όταν το θεατρικό μέσα στην ταινία βρίσκεται σε εξέλιξη, οι κάμερα είναι στατική, κυρίως με γερανό, και όταν οι δυο τους ανταλλάσσουν επιχειρήματα, χρησιμοποιώ steadicam, προτιμώντας κίνηση. Εκεί βάζω τη μουσική. Το είπα στον Αλεξάντρ Ντεσπλά, πως θέλω πολλή μουσική. Αμφέβαλε στην αρχή αλλά πείσθηκε και μου είπε πως είχα δίκιο. Είναι εξαιρετικά ταλαντούχος και νιώθει το ύφος της ταινίας.

Είναι μισός Έλληνας ξέρετε...

Ναι, το γνωρίζω, και μάλιστα βάλαμε ελληνική μουσική στο τέλος. Του είπα να συσχετίσει την Αφροδίτη, ως Ελληνίδα Θεά, με κάτι ελληνικό και μου πρότεινε έναν ελληνικό χορό στο φινάλε. Καλά, όχι και εντελώς ελληνικό, ελληνοειδή.

Βρήκατε αστείο το σενάριο όταν το διαβάζατε; Θεωρήσατε διασκεδαστικό το σαδομαχιστικό παιχνίδι;

Πολύ. Δεν σταματούσα να γελάω. Το γεγονός πως η Βάντα χρησιμοποιεί το κείμενο από το μυθιστόρημα του Σάχερ-Μαζόχ, ένα μαργαριτάρι της παγκόσμιας λογοτεχνίας, ήταν από μόνο του κωμικό. Όταν του λέει πως δεν είναι ακριβώς πορνό, αλλά πορνοειδές;

Πορνοειδές, ελληνοειδές;

Ναι, περίπου, όχι εντελώς (γελάει).

Υπάρχουν διαφορές με τον τρόπο που σκηνοθετήσατε την Εμανυέλ Σενιέ στο Frantic και τον τρόπο που τη σκηνοθετήσατε στην Αφροδίτη με τη Γούνα;

Είσαστε παντρεμένος;

Ναι.

Δεν παρατηρείτε μερικές διαφορές μετά από κάποια χρόνια; (γελάει)

Πως βλέπετε την εξέλιξη στο αιώνιο κεφάλαιο της μάχης των φύλων;

Πολλά κινήματα, στο πέρασμα του χρόνου έχουν καθορίσει τις συμπεριφορές των γυναικών αλλά και των ανδρών

Μέσα στην ταινία λέγεται πως η γυναίκα υπάρχει για να τιμωρεί τον άνδρα. Συμφωνείτε;

Δεν θα διακωμωδούσα τη ρήση αν συμφωνούσα.

Άρα η Βάντα έχει δίκιο όταν λέει ότι ο Τόμας έχει σκοπό να ανεβάσει ένα σεξιστικό έργο.

Είναι σεξιστικό. Ναι, είναι σεξιστικό. Αυτό δε σημαίνει πως προσυπογράφω το κίνημα της γυναικείας απελευθέρωσης. Με τίποτε! Προσπαθώ να είμαι αντικειμενικός επί του θέματος και σίγουρα όχι υποκριτής. Ακόμη προσφέρω λουλούδια σε γυναίκες. Δεν βρίσκω τίποτε κακό σε αυτό.

Έχει προβάλλει αντίσταση κάποια γυναίκα;

Οι φεμινίστριες θα είχαν αντίρρηση. Στην Αμερική πολλές δίνουν αγώνα για λέξεις όπως το actress. Γυναίκες ηθοποιοί θέλουν να αποκαλούνται actors για να μην ξεχωρίζουν από τους άνδρες. Μα γιατί; Θα σας άρεσε να λέμε, Arnold Schwarzenegger is a great actress; Αλλά και καλός μποντιμπιλντερού! Δεν το καταλαβαίνω...

Λαμβάνετε συχνά προτάσεις για να γυρίσετε ταινίες, όπως έγινε με αυτήν εδώ, πέρυσι στις Κάννες; Και τι λέτε σ' αυτούς που σας προτείνουν ταινίες;

Συνήθως λέω όχι. Μια ζωή λέω πιο συχνά όχι παρά ναι, γιατί σημασία για μένα έχει να εκτιμώ αυτό που διαβάζω και όχι η πρόταση αυτή καθαυτή. Τα περισσότερα σενάρια που κυκλοφορούν στις μέρες μας δε διαβάζονται.

Πηγαίνετε στο σινεμά;

Πολύ συχνά. Και οι ταινίες που συνήθως παρακολουθώ είναι ο λόγος που αποφάσισα να κάνω αυτή τη μικρή ταινία για δυο χαρακτήρες, μικρό προϋπολογισμό, περισσότερη ελευθερία. Όσο πιο φτηνή η ταινία, τόσο λιγότερα τα σημειώματα που λαμβάνεις από τους συμβούλους και τα στελέχη, που θέλουν να σου υποδείξουν πως να κάνεις τη δουλειά σου. Μπορείτε να αναζητήσετε κάποιες από αυτές τις περίφημες επιστολές στο διαδίκτυο. Τέλος πάντων, άλλο ήθελα να πω. Έκανα αυτήν ταινία για να απομακρυνθώ όσο γινόταν από το τι επικρατεί στο σινεμά του σήμερα, από την ακραία βία, τις ασταμάτητες εκρήξεις, τα αυτοκίνητα που καταστρέφονται, το θόρυβο και τα όπλα. Πριν δω τις ταινίες που θέλω, βλέπω συμπυκνωμένα σε δυο λεπτά τρέιλερ, όλο το σαματά και την απαίσια μουσική που χρησιμοποιούν για να τραβήξουν τον πολύ κόσμο στις αίθουσες. Και με το ίδιο αναθεματισμένο ηχητικό εφέ που λέγεται φςςς. 'Ολο φςςς και φςςς, λες και δεν υπάρχει τίποτε άλλο να βάλουν! Μετά από δυο τρέιλερ, δεν έχεις κουράγιο να δεις την ταινία που θέλεις.

Η ταινία σας πραγματεύεται τη δύναμη της γλώσσας, μεταξύ άλλων.

Ναι, υπήρχε στο υλικό, αλλά προσπαθήσαμε να το διευρύνουμε και να το εμπλουτίσουμε, να επιλέξουμε τις κατάλληλες λέξεις και να τις διακωμωδήσουμε φυσικά.

Να το κάνετε και πιο ερωτικό; Γιατί ο Τομάς λέει πως εκείνη την εποχή μόνο με τις λέξεις μπορούσαν να φλερτάρουν οι άνθρωποι.

Αλήθεια είναι. Δεν τους απέμεναν και πολλά εργαλεία.

Για να μην προκαλέσετε ανία στους θεατές, ειδικά με μια ταινία που ουσιαστικά είναι γυρισμένη στο σε εσωτερικό χώρο, αναγκάζεστε να κάνετε υποχωρήσεις;

Ναι. Μερικές φορές επιβάλλεται. Έμαθα πολλά από τον μοντέρ μου στο Μωρό της Ρόζμαρι, τον Σαμ Ο' Στιν. Μου είχε πει πως πρέπει να κόβω πλάνα που μου αρέσουν αν δεν εξυπηρετούν απόλυτα την πλοκή και τον ρυθμό. Και το κάνω, ακόμη κι αν έχουμε δουλέψει σκληρά, και το αποτέλεσμα δίνει συναίσθημα ή χιούμορ.

Γι' αυτό είστε τόσο οικονομικός στις ταινίες σας; Τίποτε δεν φαντάζει περιττό;

Το έμαθα από τον Σαμ Ο' Στιν.

Ετοιμάζετε την Υπόθεση Ντρέιφους;

Ναι, ξεκίνησα να δουλεύω στο σενάριο πριν ακόμη γυρίσω την Αφροδίτη. Ξέρετε, η Υπόθεση Ντρέιφους δίχασε όχι μόνο τη Γαλλία, αλλά τον κόσμο ολόκληρο. 206 βιβλία έχουν γραφεί επί του θέματος. Το 207ο κυκλοφόρησε στη Γαλλία πριν από δύο μήνες.

Ποια είναι η προσέγγιση σας;

Ο συνταγματάρχης Ζορζ Πικάρ, ήταν αντισημίτης και, αν και εκπαιδευτής του Ντρέιφους, δεν τον συμπαθούσε καθόλου. Όταν προήχθη στο στρατό στο γραφείο στατιστικής, σε μια υπηρεσία αντικατασκοπείας δηλαδή, έκανε την έρευνα του από περιέργεια, και βρήκε πως ο Ντρέιφους δεν ήταν ένοχος εσχάτης προδοσίας. Όταν αναφέρθηκε με τα στοιχεία του στον Υπουργό Πολέμου Μερσιέ, διετάχθη να σωπάσει. Διότι ο στρατός δεν μπορούσε να παραδεχθεί επισήμως πως έκανε τέτοιο λάθος. Και τότε ένας άλλος αξιωματικός ουγγρικής καταγωγής, ο Εστερχάζι, έδωσε έγγραφα στους στρατηγούς. Με τον Ντρέιφους αλυσοδεμένο στο Νησί του Διαβόλου, η κοινή γνώμη αφυπνίστηκε με το Κατηγορώ του Εμίλ Ζολά. Μια νέα δίκη ξεκίνησε και τη συνέχεια θα την δείτε στο σινεμά. (γελάει). Βασίζεται σε μια ιστορική νουβέλα του Ρόμπερτ Χάρις, που κάναμε μαζί τον Αόρατο Συγγραφέα, και θα κυκλοφορήσει σε μερικούς μήνες, με τίτλο «Ο Αξιωματικός και ο Κατάσκοπος», οπότε θα περιμένουμε μέχρι τότε και θα κάνουμε μετά τα γυρίσματα. Και ναι, θα είναι ακριβή ταινία, αλλά όχι στο στιλ των κλασσικών ταινιών εποχής.

Κάτι τελευταίο: Στο θέατρο, όπου διαδραματίζεται η ταινία, υποτίθεται πως μόλις έχουν τελειώσει οι παραστάσεις από ένα βελγικό μιούζικαλ, με τίτλο Ταχυδρομική Άμαξα (Stagecoach). Εσείς σκεφτήκατε κάτι τόσο εξωφρενικό;

Να πω την αλήθεια, ήταν δική μου ιδέα. Θέλαμε να έχουμε ένα τοτέμ, και σκέφτηκα ποια θα ήταν η πιο γελοία ιδέα για μιούζικαλ, και σκέφτηκα την μεταφορά του κλασσικού γουέστερν του Τζον Φορντ. Και βάλαμε ξεγυριστά πόστερ από το Monument Valley και τους σχετικούς κάκτους.

Μα, βελγικό;

Ναι, για να παίζεται στη γαλλική γλώσσα.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ντέπυ Γοργογιάννη: «Ο intimacy coordinator θα ενταχθεί και στη δική μας κουλτούρα»

Θέατρο / Πώς γυρίζουμε σήμερα μια σκηνή βιασμού;

Το θέατρο και ο κινηματογράφος διεθνώς επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο στήνονται οι ερωτικές και βίαιες σκηνές: μέχρι ποιο σημείο μπορεί να εκτεθεί ένα σώμα; Η Ντέπυ Γοργογιάννη εξηγεί τον ρόλο του intimacy coordinator και τον τρόπο που τίθενται τα όρια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πριν από το break, ο Γιώργος Λάνθιμος τα λέει όλα

Οθόνες / Γιώργος Λάνθιμος: «Το θέμα είναι πώς ξαναβρίσκεις τη χαρά»

Παραδέχεται πως η δημιουργία ενός έργου τέχνης δεν είναι μια ανώδυνη διαδικασία. Και πως χρειάζεται ένα διάλειμμα. Πήρε στάση απέναντι σε όσα συμβαίνουν στη Γάζα γιατί «Αν είσαι άνθρωπος με οποιαδήποτε ενσυναίσθηση, δεν μπορείς να μη μιλήσεις». Λίγο πρίν την κυκλοφορία της ταινίας Βουγονία που σκηνοθετεί, ο Γιώργος Λάνθιμος μίλησε στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Θανάσης Βαλτινός: Η νουβέλα «Η Κάθοδος των Εννιά» του διακεκριμένου συγγραφέα

Οθόνες / «Η Κάθοδος των Εννιά»: Η διάσημη νουβέλα του Θανάση Βαλτινού

Πεθαίνει σαν σήμερα ο διακεκριμένος Έλληνας συγγραφέας. Αυτή είναι η ιστορία ενός από τα εμβληματικότερα βιβλία του και η βραβευμένη μεταφορά της στον κινηματογράφο, το 1984, από τον Χρίστο Σιοπαχά.
ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ
Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Οθόνες / Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Με αφορμή το αφιέρωμα που ετοίμασε το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης για μία από τις σπουδαιότερες ηθοποιούς της εποχής μας, επιλέγουμε 10 ταινίες της, στις οποίες έχει αποτυπωθεί η τεράστια υποκριτική της δυναμική και η ικανότητά της να μεταμορφώνεται εσωτερικά με κάθε ρόλο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Οθόνες / Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Ένα μοναδικό μεγάλο αφιέρωμα στον σπουδαίο δημιουργό για ένα τριήμερο σε όλους τους χώρους της Στέγης, με προβολές των ταινιών του, ένα masterclass και μια συζήτησή του με την Αφροδίτη Παναγιωτάκου στην Κεντρική Σκηνή.
M. HULOT
Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι να παραμένεις καλός άνθρωπος»

Οθόνες / Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι η καλοσύνη»

Υπήρξε από τις πιο αναγνωρίσιμες διεθνώς τηλεοπτικές περσόνες, όντας ο κεντρικός παρουσιαστής του MTV. Σήμερα ο 66χρονος τηλεοπτικός παραγωγός, συγγραφέας και σεναριογράφος ζει πλέον μόνιμα στην Αθήνα, όμως ο έρωτας με την Ελλάδα κρατάει από πολύ παλιά. Ο Steve Blame αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Oι 10 Καλύτερες Ελληνικές Ταινίες των ‘20s μέχρι τώρα

Η λίστα / Oι 10 καλύτερες ελληνικές ταινίες των '20s μέχρι τώρα

Ποιες ελληνικές ταινίες της τρέχουσας δεκαετίας έχουν ξεχωρίσει μέχρι στιγμής; Ρωτήσαμε 20 κριτικούς κινηματογράφου, ανθρώπους του ευρύτερου κινηματογραφικού χώρου και αθεράπευτους σινεφίλ και σας παρουσιάζουμε το top 10 που προέκυψε μέσα από το συναρπαστικό, σύνθετο μωσαϊκό του σύγχρονου ελληνικού σινεμά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Η αλήθεια είναι πως δεν μπορώ να εξηγήσω απόλυτα γιατί επιστρέφω διαρκώς εκεί»

Γειτονιές της Ελλάδας / «Επιστρέφοντας, μπορεί να πιάσουμε πάλι το νήμα»

Ο σκηνοθέτης Δημήτρης Κουτσιαμπασάκος μας μιλά για το χωριό όπου γεννήθηκε, το Αρματολικό στη νότια Πίνδο, αλλά και για το νέο του ντοκιμαντέρ, «Τα τέρματα του Αυγούστου», που διαδραματίζεται εκεί.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Οθόνες / Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Από μια ρετροσπεκτίβα στην Ιζαμπέλ Ιπέρ μέχρι έναν πλήρη οδηγό του έργου του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και από το spotlight στον Μαρσέλ Πανιόλ μέχρι μια ανατρεπτική ματιά στην έννοια του plot twist, οι θεματικές ενότητες του φεστιβάλ διατηρούν αμείωτο το ενδιαφέρον μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιούλη Τσαγκαράκη: «Κάθε σπίτι έχει τον δικό του Νετανιάχου, τον δικό του Τραμπ»

Οθόνες / Γιούλη Τσαγκαράκη: Η θεία Σταματίνα από τις «Σέρρες» του Γιώργου Καπουτζίδη μιλά στη LifO

Η ταλαντούχα ηθοποιός με τον ρόλο της ίντερσεξ θείας έσπασε ταμπού και άνοιξε ξανά μια σειρά συζητήσεων για το φύλο, την LGBTQI+ κοινότητα, τα ανθρώπινα δικαιώματα. Πώς ετοιμάστηκε για το ρόλο; Πώς βλέπει τις αντιδράσεις;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Σινεμά / Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Η νέα ταινία της Ιζαμπέλ Ιπέρ, φιλμ που έρχονται από τις Κάννες, πρεμιέρες, οι μικρού μήκους του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και οι ελληνικές συμμετοχές των διαγωνιστικών τμημάτων είναι μερικοί από τους λόγους που θα μας στείλουν και φέτος στις αίθουσες του αγαπημένου κινηματογραφικού θεσμού.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το αμερικανικό σινεμά δίνει τη μία μάχη μετά την άλλη

Pulp Fiction / Το αμερικανικό σινεμά δίνει τη μία μάχη μετά την άλλη

Προτροπή για αντίσταση ή παραίνεση για τρομοκρατία; Το αριστούργημα του Πολ Τόμας Άντερσον «Μια μάχη μετά την άλλη», οι εξαιρετικές πρόσφατες αλληγορίες «Weapons» και «Eddington», αλλά και οι αξέχαστες κινηματογραφικές αναφορές τους απασχολούν τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο και τον αρχισυντάκτη της LiFO Γιάννη Πανταζόπουλο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Ιδέες / Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Με αφορμή το νέο ντοκιμαντέρ για μια από τις πιο αμφιλεγόμενες προσωπικότητες του 20ού αιώνα, ξαναθυμόμαστε τι είχαν απαντήσει στη LiFO οι Πέπη Ρηγοπούλου, Θωμάς Μοσχόπουλος, Δημήτρης Στεφανάκης, Θάνος Παπακωνσταντίνου, Πάνος Κούτρας και Θεόφιλος Τραμπούλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Boots»: Μια σειρά για το τι σημαίνει «να είσαι gay στον στρατό»

Οθόνες / «Boots»: Kάτι καλό θα κάνει αυτή η σειρά για να την αποκαλούν «woke σκουπίδι»

H τηλεοπτική σειρά οκτώ επεισοδίων του Netflix, που έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις, προσεγγίζει με μοναδικό και συγκινητικό τρόπο το θέμα της ομοφοβίας στον στρατό. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ