10 ταινίες για τις οποίες το γαλλικό σινεμά του 21ου αιώνα αισθάνεται υπερήφανο

10 ταινίες για τις οποίες το γαλλικό σινεμά του 21ου αιώνα αισθάνεται υπερήφανο Facebook Twitter
Η Ζωή της Αντέλ
0

Έστω ότι βρίσκεσαι σε ένα πηγαδάκι και κάποιος πετά ένα «γαλλικό σινεμά» στο τραπέζι και ξεκινούν οι συνειρμοί. Θα σκεφτείς τους μοντερνισμούς της nouvelle vague, θα σκεφτείς τα ερωτικά τρίγωνα, θα σκεφτείς το Θεέ μου, τι σου κάναμε (2014), αν είσαι από εκείνους που είδαν τους Συμπέθερους απ' τα Τίρανα τρεις φορές στο θέατρο, θα σκεφτείς την Αμελί (2001), αν ποστάρεις ανθισμένες πεδιάδες με στίχους της Κικής Δημουλά στο προφίλ σου στα social, θα σκεφτείς τα policier, αν είσαι μερακλής, θα σκεφτείς και τη φλυαρία, αν είσαι κακεντρεχής, σαν τον υπογράφοντα. Και θα έχεις ξύσει απλώς την επιφάνεια.

Η γαλλική κινηματογραφία είναι, πιθανότατα, η μόνη που μπορεί να κοντράρει την αμερικανική και τη βρετανική παραγωγή σε ποιότητα και πληθώρα επιλογών και έχει μεγάλη διείσδυση στο ελληνικό σινεφίλ κοινό, το οποίο τηρεί λιγότερο επιφυλακτική στάση απέναντι σε ταινίες που ομιλούν τη γαλλική.

Γιατί η γαλλική κινηματογραφία ισορροπεί με επιτυχία ανάμεσα σε εμπορικούς τίτλους και arthouse απόπειρες. Είναι, πιθανότατα, η μόνη που μπορεί να κοντράρει την αμερικανική και τη βρετανική παραγωγή σε ποιότητα και πληθώρα επιλογών, έχει μεγάλη διείσδυση στο ελληνικό σινεφίλ κοινό, το οποίο τηρεί λιγότερο επιφυλακτική στάση απέναντι σε ταινίες που ομιλούν τη γαλλική, και διαθέτει εκατοντάδες κινηματογραφικά στιγμιότυπα από εκείνα που μας έκαναν να ερωτευτούμε το μέσο.  

Με αφορμή τη σημερινή επέτειο, συλλέξαμε δέκα από τις καλύτερες προτάσεις του γαλλικού σινεμά μέσα στον εικοστό πρώτο αιώνα, δέκα ταινίες για τις οποίες μπορεί να καμαρώνει και να κοιτάζει αφ’ υψηλού τις λοιπές εθνικές κινηματογραφίες, όποτε τις συναντά στον δρόμο.
 

Αμελί

Amelie, 2001

του Ζαν-Πιερ Ζενέ

Amelie Facebook Twitter

Από τα παριζιάνικα ακορντεόν του Γιαν Τίερσεν ως τη χαρακτηριστική coup αλά Λουίζ Μπρουκς της Οντρέ Τοτού, η Αμελί έχει φτάσει σήμερα να θεωρείται γαλλικό σήμα κατατεθέν, όπως ο πύργος του Άιφελ ή η μπαγκέτα. Κατά βάθος, όλοι χρειαζόμαστε λίγο μαγικό ρεαλισμό στη ζωή μας και η ιστορία μιας εκκεντρικής νεαρής που επιφυλάσσει καλοσυνάτες χειρονομίες σε όλους, εκτός από την ίδια, έχει περίσσευμα από δαύτον. Αναπόσπαστο στοιχείο της σύγχρονης ποπ κουλτούρας – μια φίλη μου έχει ονομάσει την κόρη της Αμελί.

Ο άνθρωπος του τρένου

L’homme du train, 2002

του Πατρίς Λεκόντ

L’homme du train Facebook Twitter

Οι δρόμοι ενός φιλήσυχου δασκάλου ποίησης και ενός λακωνικού ληστή τραπεζών διασταυρώνονται στην επαρχιακή κωμόπολη όπου διαμένει ο πρώτος. Καθώς γνωρίζονται περισσότερο, οι δύο άντρες αναπτύσσουν μια ιδιαίτερη φιλία, θαυμάζοντας και ζηλεύοντας ο ένας στοιχεία του άλλου. Ο Πατρίς Λεκόντ επιστρατεύει αρκετό χιούμορ για να συνθέσει ακόμα μια φιλμική ωδή στη φαντασίωση, θρηνώντας στο βάθος για όλους εκείνους τους δρόμους που δεν επιλέξαμε μπροστά σε κάθε σταυροδρόμι. Πραγματικά, μια υπέροχη ταινία. 

Βρόμικος Κόσμος

36, Quai des Οrfèvres, 2004

του Ολιβιέ Μαρσάλ

36, Quai des Οrfèvres Facebook Twitter

Επί χρόνια ο Ολιβιέ Μαρσάλ συνεχίζει τη μακρά παράδοση της πατρίδας του στο είδος του policier, του αστυνομικού φιλμ δηλαδή. Το διαμάντι του στέμματος είναι ο Βρόμικος Κόσμος ή η γαλλική Ένταση (1995), όπως διάβαζες για την ταινία όταν κυκλοφόρησε, λόγω της ερμηνευτικής μονομαχίας ανάμεσα στους Ντανιέλ Οτέιγ και Ζεράρ Ντεπαρντιέ στους ρόλους δύο αστυνομικών που μόνο στα χαρτιά βρίσκονται στην ίδια πλευρά του νόμου. Ο Μαρσάλ κινηματογραφεί τους δύο ηθοποιούς με δέος, σε μια ταινία που οι φαν του είδους πρέπει να αναζητήσουν άμεσα. 

Ο χτύπος που έχασε η καρδιά μου

De battre mon coeur s’est arrêté, 2005

του Ζακ Οντιάρ

De battre mon coeur s’est arrêté Facebook Twitter

Εδώ και δύο δεκαετίες ο Ζακ Οντιάρ κρατά ψηλά το λάβαρο του auteur-ισμού στη χώρα που γέννησε τη σχετική θεωρία. Αν έπρεπε σώνει και καλά να επιλέξουμε μια ταινία από την πάρα πολύ ενδιαφέρουσα φιλμογραφία του, θα στρεφόμασταν στην ιστορία ενός πιανίστα που έχει μάθει να λύνει τα προβλήματά του με γροθιές. Ο ήρωας ακροβατεί ανάμεσα στη λογική και στο ένστικτο, πασχίζοντας να ξεφύγει από τη σκιά μιας δυσμενώς επιδραστικής πατρικής φιγούρας αλλά και της αυτοκαταστροφικής του φύσης. Ριμέικ του Fingers (1978) του Τζέιμς Τόμπακ, με ερμηνεία-δυναμίτη από τον Ρομέν Ντιρίς. 

Κρυμμένος

Caché, 2005

του Μίκαελ Χάνεκε

Caché Facebook Twitter

Κάθε ταινία του Μίκαελ Χάνεκε συνιστά ένα φιλμικό γεγονός για τη σινεφίλ κοινότητα. Tο αριστούργημά του είναι ο Κρυμμένος, με τους μπουρζουάδες Ντανιέλ Οτέιγ και Ζιλιέτ Μπινός να δέχονται απειλητικά (βιντεο)μηνύματα από κάποιον άγνωστο κι εκείνο το σοκαριστικό ξέσπασμα βίας να δικαιολογεί (και να επικυρώνει) την υπόκωφη ένταση που έχει προηγηθεί. Δεν είναι το μοναδικό φιλμικό σχόλιο για το ενοχικό σύνδρομο της δυτικής μεγαλοαστικής τάξης, η οποία ζει (και βασιλεύει) υπό τον ενδόμυχο φόβο εκείνου που θα έρθει μια μέρα για να ζητήσει την εξόφληση του λογαριασμού, μα είναι μάλλον το αποτελεσματικότερο και το πληρέστερο.

Ο χρόνος που απομένει

Le temps qui reste, 2006

του Φρανσουά Οζόν

Le τemps qui reste Facebook Twitter

Συχνά λειτουργεί ως προβοκάτορας, φλερτάρει επικίνδυνα με το κακό γούστο, στην καλή του μέρα, όμως, ο Φρανσουά Οζόν μπορεί να γυρίσει και μια ταινία σαν αυτή εδώ, όπου νεαρός γκέι φωτογράφος μαθαίνει ότι του απομένει λίγος χρόνος ζωής λόγω ασθένειας. Σπαρακτική κατάθεση πάνω στο «ζώο που ξεψυχά» και υπόδειγμα φιλμικής οικονομίας – θαρρείς πως ο Οζόν δεν έχει ούτε ένα δευτερόλεπτο να ξοδέψει, όπως ακριβώς και ο κεντρικός χαρακτήρας στο έργο. Δεν είναι εύκολη προβολή, μα αποζημιώνει με την ευθύτητα, την ατρόμητη στάση της απέναντι στον συναισθηματισμό κaι εκείνο το αξέχαστο φινάλε στην παραλία. 

Ενώπιον Θεών και ανθρώπων

Des hommes et des dieux, 2010

του Ξαβιέ Μποβουά

Des hommes et des dieux Facebook Twitter

Οκτώ μοναχοί σε ένα μοναστήρι της Αλγερίας καλούνται να αποφασίσουν αν θα το εγκαταλείψουν εν όψει μιας φονταμενταλιστικής απειλής. Ειδικό Βραβείο Επιτροπής στις Κάννες και διθυραμβικές κριτικές για ένα (δυστυχώς ξεχασμένο) φιλμ κατανυκτικής ατμόσφαιρας και απαράμιλλης κινηματογραφικής διαύγειας. Το ένστικτο της επιβίωσης και η αίσθηση του καθήκοντος, η δειλία και το θάρρος, το σώμα και η ψυχή, η ύλη και το πνεύμα συνθέτουν μια σειρά από συγκρούσεις εξωτερικής και εσωτερικής φύσης για τους ήρωες, οι οποίοι θα κληθούν να λογοδοτήσουν για την απόφασή τους ενώπιον θεών –όχι τυχαίος ο πληθυντικός– και ανθρώπων.

Holy Motors

2012

του Λεός Καράξ

Holy Motors Facebook Twitter

Mετά από πολυετή απουσία από τα κινηματογραφικά δρώμενα, το πάλαι ποτέ enfant terrible του γαλλικού σινεμά επέστρεψε με ένα σε σημεία υπερβολικά κλεισμένο στον εαυτό του, μα αδιαμφισβήτητα γοητευτικό σινεφιλικό παιχνίδι, ένα παθιασμένο ευχαριστώ στις «άγιες μηχανές» που έδωσαν υπόσταση στα όνειρά μας, τις κάμερες του σινεμά. Δεν είδαν πολλοί την ταινία στις αίθουσες, όταν κυκλοφόρησε στη χώρα μας, μα υπήρξαν άνθρωποι που πλήρωσαν εισιτήριο δυο και τρεις φορές προκειμένου να την απολαύσουν ξανά στον χώρο όπου ανήκει. 

Η ζωή της Αντέλ

La vie d'Adèle: Chapitres 1 et 2, 2013

του Αμπντελατίφ Κεσίς

La vie d'Adèle Facebook Twitter

Αναμφίβολα εμβληματική στιγμή του σύγχρονου queer cinema, αναμφίβολα ο ερωτισμός στάζει στο δωμάτιο μέσα από κάθε της καρέ, αναμφίβολα ανοιχτή σε μαρξιστικές αναγνώσεις, καθώς αναγνωρίζει ταξικότητα (ακόμα και) στον έρωτα, μα αν η Ζωή της Αντέλ χτύπησε φλέβα στο σινεφίλ κοινό, το οφείλει περισσότερο απ’ όλα στον σχεδόν βιωματικό τρόπο που μεταδίδει την εμπειρία του «amour fou», του έρωτα εκείνου που σε καταλαμβάνει ολοκληρωτικά, όπως το μπλε της θάλασσας –δηλαδή το μαλλί της Έμα– καταπίνει το σώμα της Αντέλ σε εκείνο το χαρακτηριστικό στιγμιότυπο. 

Ο νόμος της αγοράς

La loi du marché, 2015

του Στεφάν Μπριζέ

La loi du marché Facebook Twitter

Με νταρντενική γραφή ο Στεφάν Μπριζέ καταγράφει με τον φακό του μια σκληρή πραγματικότητα για χιλιάδες μεσήλικες που βρίσκονται από τη μια μέρα στην άλλη άνεργοι και βιώνουν το σκληρό πρόσωπο του καπιταλισμού μέχρι το μεδούλι. Οι δοκιμασίες που υφίσταται στωικά ο χαρακτήρας του Βενσάν Λιντόν –μνημειώδης, δωρική ερμηνεία– ολοένα και σκληραίνουν, με την «επαναστατική» του αντίδραση στο τέλος να υπενθυμίζει πώς μερικά πράγματα δεν αγοράζονται – βέβαια η μελαγχολία του Βlack Sands του Bonobo, που ντύνει μουσικά αυτήν τη σκηνή, υπογραμμίζει το κόστος της αξιοπρέπειας. 

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

«Μια σφαίρα στην καρδιά»: Πώς γυρίστηκε η μοναδική διεθνής ταινία της Τζένης Καρέζη

Οθόνες / «Μια σφαίρα στην καρδιά»: Πώς γυρίστηκε η μοναδική διεθνής ταινία της Τζένης Καρέζη

Ο Κώστας Φέρρης, βοηθός σκηνοθέτη στην ταινία «Μια σφαίρα στην καρδιά» του Zαν-Ντανιέλ Πολέ, τη μοναδική διεθνή συμμετοχή της Τζένης Καρέζη που αποκαταστάθηκε και θα προβληθεί στα θερινά σινεμά, θυμάται άγνωστες ιστορίες από τα γυρίσματα.
ΤΟΥ ΚΩΣΤΑ ΦΕΡΡΗ
Βιρζινί Εφιρά: Μια φυσική κομεντιέν σε δραματική καμπή

Συνέντευξη στον Θ. Κουτσογιαννόπουλο / Βιρζινί Εφιρά: Μια φυσική κομεντιέν σε δραματική καμπή

Λίγο πριν υποδυθεί την αμφιλεγόμενη μοναχή Benedetta στην αναμενόμενη νέα ταινία του Πολ Βερχόφεν, η 42χρονη Εφιρά πείθει εμφατικά ως Ρασέλ, παθιασμένη και πεισματάρα ερωμένη και μητέρα, στο «Μια αγάπη ανέφικτη».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η Ειρήνη Παπά μέσα από 9 ταινίες και 1 ντοκιμαντέρ

Οθόνες / Ειρήνη Παπά: Οι σημαντικότερες ταινίες της για ένα τριήμερο στην Ταινιοθήκη

Από τα πρώτα της βήματα έως την ωριμότητά της, η διεθνής ηθοποιός συμμετείχε σε μερικές από τις σημαντικότερες ταινίες του παγκόσμιου κινηματογράφου. Το αφιέρωμα της Ταινιοθήκης της Ελλάδος μάς καλεί να τις ανακαλύψουμε ξανά.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η αιώνια και οικουμενική θεία Μπεμπέκα

Daily / Η αιώνια και οικουμενική θεία Μπεμπέκα

Η αναγγελία του θανάτου της Άννας Κυριακού προκάλεσε βαθιά συγκίνηση και θλίψη καθώς πολλοί έμοιαζαν να πενθούν όχι τόσο την απώλεια της ίδιας της ηθοποιού όσο του χαρακτήρα της στις «Tρεις Χάριτες», κι ας έχουν περάσει τρεις δεκαετίες από τότε.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Ανδρέας Αποστολίδης, συγγραφέας, σκηνοθέτης

Οι Αθηναίοι / Ανδρέας Αποστολίδης: «Πλέον το αστυνομικό μυθιστόρημα ανθεί ως παραγωγή, αλλά δεν ανανεώνεται»

Επί δικτατορίας σχετιζόταν με παράνομες οργανώσεις και έφτασε να κατηγορηθεί ως ηθικός αυτουργός της κατάληψης του Πολυτεχνείου. To ταξίδι του με την αστυνομική λογοτεχνια ξεκίνησε με μια μετάφραση του Ρέιμοντ Τσάντλερ. Σειρά πήραν η Χάισμιθ, ο Ελρόι και άλλοι σπουδαίοι συγγραφείς. Μετά, έγραψε τα δικά του μυθιστορήματα, ασχολήθηκε με την αρχαιοκαπηλία και το ντοκιμαντέρ. O Ανδρέας Αποστολίδης αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Buy yourself a butt plug: Γιατί όλοι μιλούν για την ταινία «Pillion»;

Οθόνες / Buy yourself a butt plug: Γιατί όλοι μιλούν για την ταινία «Pillion»;

Το σκηνοθετικό ντεμπούτο του Χάρι Λάιτον, όπου ο Χάρι Μέλινγκ συνάπτει μια BDSM σχέση με τον Σκάρσγκαρντ, ήδη από το τρέιλερ έχει πυροδοτήσει συζητήσεις για τον σεξουαλικό προσανατολισμό του Σουηδού πρωταγωνιστή.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Με το «Chasing Dragons» ο Άκης Ζιάκκας ένωσε μονομιάς τις τρεις δρακολίμνες

Οθόνες / Ο Άκης Ζιάκας ενώνει σε μία διαδρομή τις τρεις Δρακόλιμνες

«Chasing Dragons»: 120 χιλιόμετρα, 8.000 μέτρα υψομετρική διαφορά σε μία μέρα. Μια ταινία που διαρκεί μία ώρα και καταγράφει αυτή τη συγκλονιστική διαδρομή που ξεπερνά τα όρια της αντοχής, σωματικής και ψυχολογικής.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
Mπιλ Κίντερ στη LiFO: «Oι ταινίες κινουμένων σχεδίων δεν είναι μόνο για παιδιά»

Οθόνες / Mπιλ Κίντερ: «Oι ταινίες κινουμένων σχεδίων δεν είναι μόνο για παιδιά»

Ο συνεργάτης του Κόπολα και υπεύθυνος μοντάζ και post-production σε ταινίες όπως το «Wall-e» μάς μίλησε για το μοντάζ στο animation, για την Pixar και για τότε που ένα στούντιο πλήρωσε 80 εκατομμύρια δολάρια τον Κόπολα για να μη γυρίσει μια ταινία. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Τζάρεντ Λέτο, Έμα Τόμσον, ο σκύλος Ίντι και άλλοι δύο λόγοι να πάτε σινεμά

Οθόνες / Τζάρεντ Λέτο, Έμα Τόμσον, ο σκύλος Ίντι και άλλοι δύο λόγοι να πάτε σινεμά

Η τρίτη και χειρότερη κατάθεση στο σύμπαν του «Tron», η πολυσυζητημένη ταινία τρόμου «Good Boy», το δεύτερο μέρος της τριλογίας του Νταγκ Γιόχαν Χάουγκερουντ και η Έμα Τόμσον ως ένοπλη προστάτιδα. Τι παίζει στα σινεμά από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η μακρά αποκαθήλωση του Kanye West

Οθόνες / Η μακρά αποκαθήλωση του Kanye West

Το νέο ντοκιμαντέρ με τίτλο «In whose name?» παρουσιάζει τον Kanye West ως μια ιδιοφυΐα εγκλωβισμένη στο σώμα ενός παιδιού που βρίσκεται πάντα στα πρόθυρα ενός ακόμα κακομαθημένου ξεσπάσματος. Αρκεί αυτό για να αγνοήσουμε τα σφάλματά του;
THE LIFO TEAM
10 ταινίες για να μπείτε σε φθινοπωρινή διάθεση

Οθόνες / 10 ταινίες που θέλεις να βλέπεις και να είναι φθινόπωρο

Είναι τα κίτρινα φύλλα του Central Park; Η μελοδραματική ατμόσφαιρα; Αγγλικά τοπία στη βροχή; Κάτι πάντως ενώνει αυτές τις δέκα ταινίες και όταν τις βλέπεις θες να είναι και ο καιρός αλλιώτικος.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Steve: Η μοναξιά του δασκάλου μεγάλων αποστάσεων

Daily / Steve: Η μοναξιά του δασκάλου μεγάλων αποστάσεων

Ένα κρίσιμο και «μανιοκαταθλιπτικό» 24ωρο στη ζωή ενός εκπαιδευτικού σε ένα σχολείο για προβληματικούς εφήβους αποτελεί τον καμβά για το υπερκινητικό δράμα του Netflix με πρωταγωνιστή τον Κίλιαν Μέρφι.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Νεριτάν Ζιντζιρία: «Η Ελλάδα έχει φετίχ να βαφτίζει τους νέους "φαινόμενα"»

Οθόνες / Νεριτάν Ζιντζιρία: «Η Ελλάδα έχει φετίχ να βαφτίζει τους νέους "φαινόμενα"»

Όταν αποφάσισε να γίνει κινηματογραφιστής, του είπαν ότι θα πεινάσει, αλλά με έναν πολύ δημιουργικό τρόπο. Έκανε τις πρώτες του ταινίες κυριολεκτικά με χώμα και νερό, αλλά πλέον τρέχει παράλληλα οκτώ πρότζεκτ. Κάνει σινεμά συνομιλώντας με το σινεμά του Γιάνναρη, του Δαμιανού, του Παπατάκη. Ο Νεριτάν Ζιντζιρία αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
When Nobody’s Watching: Πριν κλωτσήσουν τη μπάλα, πρέπει να νικήσουν την προκατάληψη

Οθόνες / When Nobody’s Watching: Πριν κλωτσήσουν τη μπάλα, πρέπει να νικήσουν την προκατάληψη

Η Ελλάδα κάνει τα πρώτα της σοβαρά βήματα για να σταθεί ισότιμα στο ευρωπαϊκό γήπεδο του γυναικείου ποδοσφαίρου - Το νέο ντοκιμαντέρ του ΠΣΑΠΠ, “When Nobody’s Watching”, ρίχνει φως στις ζωές των αθλητριών που παλεύουν μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Η δραματική στροφή του The Rock και άλλοι 3 λόγοι να πάτε σινεμά

Οθόνες / Η δραματική στροφή του The Rock και άλλοι 3 λόγοι να πάτε σινεμά

Ακόμα μια κινηματογραφική μεταφορά του Δράκουλα, ένα κινέζικο animation που είναι η πέμπτη εμπορικότερη ταινία όλων των εποχών αλλά και η επανακυκλοφορία του «Avatar: The Way of Water» - Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη
THE LIFO TEAM
«Good Boy»: Ναι, ο σκύλος σας βλέπει φαντάσματα» ΟΙ ΥΠΟΛΟΙΠΟΙ ΤΙΤΛΟΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΚΕΙΜΕΝΟΥ

Οθόνες / «Good Boy»: Ναι, ο σκύλος σας βλέπει φαντάσματα

Η πολυσυζητημένη ταινία τρόμου του Μπεν Λέονμπεργκ δίνει σάρκα και οστά σε έναν από τους μεγαλύτερους φόβους των ιδιοκτητών σκύλου και αντλεί τη συγκίνησή της από τον αρραγή δεσμό ανθρώπου και ζώου.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Χρόνια Πολλά Πέδρο! 20 χρόνια τώρα βλέπουμε τις ταινίες σου.

Οθόνες / Χρόνια Πολλά Πέδρο! 20 χρόνια τώρα βλέπουμε τις ταινίες σου.

Ο Πέδρο Αλμοδοβάρ που έχει σήμερα γενέθλια παραμένει διαχρονικά ένας από τους αγαπημένους μας σκηνοθέτες. Μαζέψαμε σε ένα αφιέρωμα ό, τι έχουμε γράψει για τις ταινίες του αλλά και κάποια ενδιαφέροντα θέματα για το έργο του που αξίζει να τα διαβάσετε!
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ