10 λεπτά με την Nathalie Baye

10 λεπτά με την Nathalie Baye Facebook Twitter
0

[Αργυρώ Μποζώνη]

Η ανάδοχος του φετινού 15oυ Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου της Ελλάδος, Nathalie Baye, ταξίδεψε στην Αθήνα για να γιορτάσει τα 15 χρόνια του φεστιβάλ, σαν μια καλή νεράιδα, αφού ήταν παρούσα στη γέννησή του ως προσκεκλημένη το 2000! Την συναντήσαμε στο Γαλλικό Ινστιτούτο και είχαμε μια σύντομη συνομιλία μαζί της.

10 λεπτά με την Nathalie Baye Facebook Twitter

Υπάρχει κάποιος ή κάποιοι ρόλοι στο οπλοστάσιο σας, οι οποίοι θεωρείτε ότι σας καθόρισαν;

Λέω πάντα ότι έχω περισσότερες αναμνήσεις. Δεν υπάρχει ένας ρόλος καθοριστικός περισσότερο από έναν άλλον. Υπάρχουν ρόλοι που υποδύθηκα, με σφράγισαν και με ωρίμασαν. Αυτό το επάγγελμα στην πραγματικότητα μας πλουτίζει γιατί ζούμε μέσα του πολλές ζωές. Εμένα κάθε εμπειρία ρόλου με έχει πλουτίσει και σαν γυναίκα. Με έκανε πιο ανεκτική και αυτό είναι το μάθημα ζωής που πήρα από το σινεμά.

Φέρτε μου ένα παράδειγμα παρακαλώ.

Απόψε στο φεστιβάλ προβάλλεται ο Μικρός Υπαστυνόμος. Η γυναίκα την οποία υποδύομαι έχει χάσει ένα παιδί και έχει πρόβλημα με το αλκοόλ. Επίσης καταλαβαίνουμε ότι είναι παθιασμένη με τη δουλειά της και η δουλειά της την έχει σώσει. Υπάρχουν πολλές τέτοιες γυναίκες στη Γαλλία και ο αλκοολισμός δυστυχώς είναι κάτι πολύ συχνό. Μέσα από τη διαδικασία του ρόλου μου, έμαθα να τις συμπονώ αυτές τις γυναίκες και δεν τις κρίνω και προσπαθώ να καταλάβω τι τους συμβαίνει. Επίσης υποκριτικά, για να ερμηνεύσεις ένα πρόσωπο τέτοιο δεν πρέπει να το κρίνεις, πρέπει να το καταλάβει. Και δεν πρέπει να προσπαθείς να το σώσεις.

«Ευτυχία είναι να κάνεις τη δουλειά που επιθυμείς», είπατε σε μια συνέντευξή σας.

Νομίζω το επάγγελμά μου, το επάγγελμα του ηθοποιού, όταν το ασκείς, με καλούς συνεργάτες και καλές επιλογές είναι μια δουλειά που σε βοηθάει να ζεις. Εμένα μου συνέβη ακριβώς έτσι. Είμαι ευτυχής και ευγνώμων για τις επιλογές μου.

Είναι το γαλλικό σινεμά τόσο σκληρό όσο το αμερικάνικο για μια ηθοποιό που μεγαλώνει;

Όχι μεγαλώνει, γερνά, πέστε το. Το γαλλικό σινεμά είναι πολύ πιο ανεκτικό για τις γυναίκες που έχουν περάσει τα 40. Γνωρίζω τη Μέριλ Στριπ και κάποτε σε μια περίοδο της ζωής της πριν δέκα χρόνια, δούλευε λιγότερο και μου έκανε την ίδια ερώτηση: πώς είναι τα πράγματα στη Γαλλία, επειδή στην Αμερική ήταν απαίσια. Ηταν έτσι εκείνη η περίοδος. Υπάρχουν περίοδοι που χάνεται η αρμονία. Μόνο αν κάνεις κάποιο ρόλο καλό μπορείς να ξανανέβεις στην επιφάνεια. Αλλά το γαλλικό κοινό είναι ένα κοινό πιστό στους ηθοποιούς του. Αυτό είναι κάτι ανακουφιστικό.

Έχετε παίξει σε περισσότερες από 70 ταινίες. Υπάρχει κάποιος ρόλος που επιθυμείτε βαθιά, ποιόν τύπο γυναίκας σας ευχαριστεί να υποδύεστε;

Το 70 αποτελεί παρελθόν. Οι ταινίες έγιναν περισσότερες από 90. Κάθε φορά αυτό που μου αρέσει είναι να μου προτείνουν διαφορετικά πράγματα. Ετοιμάζομαι να υποδυθώ αυτή τη φορά μια γυναίκα με διαβολικό χαρακτήρα και είμαι ενθουσιασμένη. Ως νονά του φεστιβάλ θα κάνετε μια ευχή; Δε μπορώ παρά να ευχηθώ να υπάρχει πάντα σινεμά, καλό σινεμά, φεστιβάλ, αυτές οι ανταλλαγές ιδεών για τις οποίες είμαι πεπεισμένη ότι βοηθούν τους ανθρώπους να κατανοήσουν καλύτερα και τον εαυτό τους και τους γύρω τους.

Nathalie Baye, ένα μικρό βιογραφικό

Μεγαλωμένη σε μια οικογένεια καλλιτεχνών, η Nathalie Baye σπουδάζει χορό από έφηβη φοιτώντας σε μια σχολή στο Μονακό πριν τελειοποιήσει τις σπουδές της στις Ηνωμένες Πολιτείες. Επιστρέφοντας στη Γαλλία, μπαίνει στο Εθνικό Ωδείο Δραματική Τέχνης από το οποίο αποφοιτεί με το δεύτερο βραβείο στην Κωμωδία, Δραματική Κωμωδία, και Ξένο Θέατρο. Ο François Truffaut της προσφέρει ρόλους στις ταινίες La Nuit américaine και La Chambre verte το 1978. Το 1981, λαμβάνει το βραβείο César Β' Γυναικείου ρόλου για την ερμηνεία της στο Sauve qui peut (la vie) του Jean-Luc Godard και του Β' Γυναικείου ρόλου το 1982 για το Une étrange affaire και τέλος εκείνο του Α' Γυναικείου ρόλου το 1983 για το La Balance. Η Nathalie Baye εναλλάσσει θεατρικούς και κινηματογραφικούς ρόλους, δράμα και κωμωδία, δημοφιλείς επιτυχίες και ταινίες δημιουργών και συνεργάζεται με τους μεγαλύτερους κινηματογραφιστές: Claude Chabrol, Steven Spielberg, Bertrand Blier, Nicole Garcia και Noémie Lvovsky. Τη συναντούμε στις ταινίες της Tonie Marshall, Guillaume Canet και Pierre Salvadori αλλά και σε αυτές των Tsai Ming Liang και Xavier Dolan. Το 1999 κερδίζει το Βραβείο Α' Γυναικείου ρόλου στο Φεστιβάλ της Βενετίας για την ερμηνεία της στο Une liaison pornographique του Frédéric Fonteyne. Το ρόλο της στο Le Petit Lieutenant του Xavier Beauvois της χαρίζει το τέταρτο βραβείο César της καριέρας της το 2006.

Η ταινία ο Μικρός Υπαστυνόμος με την Nathalie Baye προβάλλεται απόψε στις 8 στο Γαλλικό Ινστιτούτο.

Μετά την αποφοίτησή του από τη σχολή της αστυνομίας, ο Antoine πηγαίνει στο Παρίσι για να υπηρετήσει στη 2η περιφέρεια της δικαστικής αστυνομίας. Η Caroline Vaudieu, έχοντας νικήσει τη μάχη με τον αλκοολισμό, επιστρέφει στην υπηρεσία και εντάσσει τον μικρό υπολοχαγό στην ομάδα της. Γρήγορα, η Vaudieu δένεται με τον νέο, ο οποίος έχει την ηλικία του εξαφανισμένου γιου της...

ΣΚΗΝΟΘΕΣIΑ | RÉALISATION : Xavier Beauvois • ΣΕΝΑΡΙΟ | SCÉNARIO : Xavier Beauvois, Guillaume Bréaud, Jean-Eric Troubat ΦΩΤΟΓΡΑΦIΑ | PHOTOGRAPHIE : Caroline Champetier • MΟΝΤAΖ | MONTAGE : Martine Giordano • HΘΟΠΟΙΟΙ | AVEC : Nathalie Baye, Jalil Lespert, Roschdy Zem, Antoine Chappey • ΠΑΡΑΓΩΓΗ | PRODUCTION : Why Not Productions • ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ | DISTRIBUTION INTERNATIONALE : Studiocanal, Le Bureau - Le Petit Bureau • ΕΓΧΡΩΜΟ | COULEUR : DCP, 110΄

* Βραβείο César 2006 καλύτερης ηθοποιού στην Nathalie Baye.
4 ακόμα υποψηφιότητες στα βραβεία Cesar: Καλύτερης Ταινίας, Σκηνοθεσίας, Σεναρίου,
Β΄ Ανδρικού Ρόλου (για τον Roschdy Zem)
* Βραβείο Étoile d'Or 2006 καλύτερης ηθοποιού στην Nathalie Baye.
* Άνοιγμα του "Venice Days" στο φεστιβάλ Βενετίας 2005.
* Βραβείο «Label Europa Cinemas» στο φεστιβάλ Βενετίας 2005.

Οθόνες
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Είναι «καταραμένη» η κινηματογραφική βιογραφία του Μάικλ Τζάκσον;

Οθόνες / Είναι «καταραμένη» η κινηματογραφική βιογραφία του Μάικλ Τζάκσον;

Νέα αναβολή πήρε η ταινία «Michael» ενώ η παραγωγή ανακοίνωσε την έναρξη επιπλέον γυρισμάτων, τα οποία ενδεχομένως θα επιχειρήσουν να ασχοληθούν με τις βαριές κατηγορίες εις βάρος του αείμνηστου «Βασιλιά της ποπ».
THE LIFO TEAM
Τι είναι το IMAX που, μετά τη Θεσσαλονίκη, έρχεται και στην Αθήνα

Οθόνες / Τι είναι το IMAX που, μετά τη Θεσσαλονίκη, έρχεται και στην Αθήνα

Η ανακοίνωση των Village Cinemas γεμίζει χαρά τους Αθηναίους σινεφίλ που πρόκειται να αποκτήσουν τη δική τους αίθουσα IMAX. Τι είναι, όμως, η τεχνολογία IMAX και γιατί μέχρι πρότινος είχε μόνο η Θεσσαλονίκη πιστοποιημένη αίθουσα;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ερωτικές ιστορίες κάτω από τα αστέρια στο Cine Paris

Οθόνες / Ερωτικές ιστορίες κάτω από τα αστέρια στο Cine Paris

Ένα υπέροχο κινηματογραφικό αφιέρωμα στο στέκι της Πλάκας, με παλιές δόξες, όπως το «Brief Encounter» και το «Roman Holiday» αλλά και πιο σύγχρονες, όπως το κομψοτέχνημα «In the Mood for Love» και το σπαραχτικό «Cold War».
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Βασίλη και Δάφνη, πώς γυρίσατε την πιο αφοπλιστική ερωτική σκηνή του ελληνικού σινεμά;

Lifo Videos / Βασίλη και Δάφνη, πώς γυρίσατε την πιο αφοπλιστική ερωτική σκηνή του ελληνικού σινεμά;

Ο βραβευμένος σκηνοθέτης και σεναριογράφος Βασίλης Κεκάτος, μαζί με την πρωταγωνίστριά του, Δάφνη Πατακιά, μιλούν για όσα έζησαν στα γυρίσματα της ταινίας «Οι άγριες μέρες μας» – μιας ιστορίας με χαρακτήρες που είναι «γλυκά τσογλανάκια».
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
«Made in Vain»: Γιατί ένας άνθρωπος θέλει να γίνει bodybuilder;

Οθόνες / «Made in Vain»: Γιατί ένας άνθρωπος θέλει να γίνει bodybuilder;

Ένα αποκαλυπτικό ελληνικό ντοκιμαντέρ που αποτυπώνει την ωμή αλήθεια για το άθλημα του bodybuilding –έναν κόσμο όπου δοκιμάζονται τα όρια σώματος και πνεύματος– έρχεται στις αίθουσες την Πέμπτη 29 Μαΐου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Είναι η «Κιούκα» η «ελληνική ταινία της χρονιάς»;

The Review / Τι είναι αυτό που κάνει την ταινία «Κιούκα» να συζητιέται τόσο;

O Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με τη Βένα Γεωργακοπούλου για την ταινία «Κιούκα: Πριν το τέλος του καλοκαιριού» του 31χρονου Κωστή Χαραμουντάνη. Πώς καταφέρνει το όραμα ενός millennial σκηνοθέτη να ξεχωρίζει στο σύγχρονο ελληνικό σινεμά — και γιατί αξίζει την προσοχή μας;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ρίτσαρντ Γκιρ: Η αβάσταχτη γοητεία της σεμνότητας 

Οθόνες / Ρίτσαρντ Γκιρ: Η αβάσταχτη γοητεία της σεμνότητας 

Με αφορμή την έξοδο του «Oh, Canada» στις εγχώριες αίθουσες, ανατρέχουμε στο σύνολο της καριέρας ενός σταρ που οι περισσότεροι θεωρούμε δεδομένο, ίσως επειδή όσα κάνει στην οθόνη φαντάζουν τόσο ανεπιτήδευτα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Κάν’ το όπως ο Γκοντάρ

Ανταπόκριση από τις Κάννες / Κάν’ το όπως ο Γκοντάρ

Ως άλλος Αμερικανός στο Παρίσι του ’60, ο Ρίτσαρντ Λινκλέιτερ με τη φετινή του συμμετοχή, το ασπρόμαυρο «Nouvelle Vague», αποτίνει φόρο τιμής στον θρυλικό auteur του γαλλικού Νέου Κύματος, υπενθυμίζοντάς μας την τέχνη (και το θράσος) της νεότητας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Στις σχολικές γιορτές ο Θοδωρής Σελέκος ζήλευε τα φτερά αγγέλου που είχε ο φίλος του ο Παναγιώτης

Οθόνες / Στις σχολικές γιορτές ο Θοδωρής Σελέκος ζήλευε τα φτερά αγγέλου που είχε ο φίλος του ο Παναγιώτης

Ο Θοδωρής Σελέκος μεγάλωσε στο Νέο Ηράκλειο και ασχολείται με τον κινηματογράφο . Στα πρώτα του βήματα ήταν μέρος της κολεκτίβας ATH KIDS. Έχει σκηνοθετήσει βιντεοκλίπ για καλλιτέχνες όπως ο Ethismos, ο Saske, οι Sworr και διαφημιστικά για brands όπως η Muerte Inc. Παλιότερα άκουγε περισσότερη hip-hop μουσική. Τώρα ακούει jazz και soul. Η πρώτη ταινία μικρού μήκους του ονομάζεται «Can you water a garden with tears?». Του αρέσει η ησυχία και οι αργές ταινίες.
ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΑΚΟΥΛΑΚΗ
Χολιγουντιανή απόβαση στην Κρουαζέτ, μια πολιτική διαμαρτυρία αλλά και «ψαλίδι» στο γυμνό

Κάννες 2025 / Χολιγουντιανή απόβαση στην Κρουαζέτ, μια πολιτική διαμαρτυρία αλλά και «ψαλίδι» στο γυμνό

Στην τελετή έναρξης του Φεστιβάλ Καννών, ο Ρόμπερτ Ντε Νίρο εξαπέλυσε για ακόμη μία φορά σφοδρή κριτική κατά της αμερικανικής πολιτικής, μια μικρή γαλλική ταινία εγκαινίασε το φεστιβάλ, ενώ οι λαμπερές σταρ υποχρεώθηκαν να περιορίσουν τις ημίγυμνες εμφανίσεις τους στο κόκκινο χαλί.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ