Απεργία την Πρωτομαγιά

Animasyros: Οι μεγάλοι νικητές του διεθνούς φεστιβάλ Κινουμένων Σχεδίων

Animasyros: Οι μεγάλοι νικητές του διεθνούς φεστιβάλ Κινουμένων Σχεδίων Facebook Twitter
0

Ολοκληρώθηκε χθες το 12ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινουμένων Σχεδίων Animasyros σε μία λαμπερή τελετή λήξης που πραγματοποιήθηκε στο ιστορικό Θέατρο Απόλλων, ανανεώνοντας το ραντεβού για το 2020.

Μεγάλη νικήτρια αναδείχθηκε η Chintis Lundgren με την ταινία «Ο Τόμας κάτω από την κοιλάδα με τους άγριους λύκους» ενώ το πρώτο βραβείο του φοιτητικού διαγωνιστικού τμήματος απέσπασε ο Φωκίωνας Ξένος με το "Heatwave". Το κοινό είχε την ευκαιρία να δει μέσα από ένα βίντεο τον καρπό των έξι εργαστηρίων που πραγματοποιήθηκαν στις πέντε μέρες του Φεστιβάλ αλλά και να γνωρίσει τους συμμετέχοντες (παιδιά, έφηβους, ενήλικες, άτομα τρίτης ηλικίας και ΑμΕΑ) που ανέβηκαν στη σκηνή και έλαβαν το θερμό χειροκρότημα του κοινού.

Animasyros: Οι μεγάλοι νικητές του διεθνούς φεστιβάλ Κινουμένων Σχεδίων Facebook Twitter
Animasyros: Οι μεγάλοι νικητές του διεθνούς φεστιβάλ Κινουμένων Σχεδίων Facebook Twitter

Τα βραβεία
Το μεγάλο βραβείο της κατηγορίας του Διεθνούς Διαγωνιστικού Τμήματος απονεμήθηκε στην ταινία της Chintis Lundgren «Ο Τόμας κάτω από την κοιλάδα με τους άγριους λύκους» (Toomas beneath the valley of the wild wolves) (EE,HR,FR) «για την αυθεντική αντιμετώπιση της σεξουαλικής και κοινωνικής καταπίεσης. Όταν η διαφυγή από τον κομφορμισμό και την οικονομική πάλη αναμορφώνει τη ζωή με ασύμβατο τρόπο», όπως δήλωσε για την ταινία η Πρόεδρος της Επιτροπής και Γενική Διευθύντρια του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης κα. Ελίζ Ζαλαντό.

Η Ειδική Μνεία στο Διεθνές Διαγωνιστικό Τμήμα του Animasyros 12 δόθηκε στην ταινία «Μασκότ» (Mascot) (KR) της Leeha Kim «μια μελαγχολική και συνταρακτική ιστορία για την κοινωνική πίεση και την μόνιμη αναζήτηση για την καταξίωση και την αγάπη που καθορίζει την σύγχρονη κοινωνία μας».

Το πρώτο βραβείο του Φοιτητικού Διαγωνιστικού Τμήματος απέσπασε η ταινία «Heatwave» (GR) του Φωκίωνα Ξένου «για τον τρόπο με τον οποίο σκιαγραφεί με επιτυχία την ελληνική κοινωνία, καθώς και την απλότητα και αποτελεσματικότητα της τεχνικής αλλά και για τον τρόπο με τον οποίο η χρήση της συγκεκριμένης τεχνικής και υλικών υπηρετεί την αφήγηση». Την απονομή του βραβείου έκανε ο Πρόεδρος της Κριτικής Επιτροπής και αναπληρωτής Καθηγητής του Πανεπιστημίου Λευκωσίας, Πρόεδρος του τμήματος Design & Multimedia και Πρόεδρος της ASIFA Κύπρου, κος Πασχάλης Πασχάλη.

Ειδική μνεία στην ίδια κατηγορία απονεμήθηκε στην ταινία «Η πολιτική της στρουθοκαμήλου» (The ostrich politic) (FR) του Mohamed Houhou «για τη διαύγεια και την ευρηματικότητα της διαχείρισης του πολιτικού του μηνύματος και για την άρτια τεχνική που υπηρετεί, χωρίς να επισκιάζει, τους στόχους της αφήγησης».

Στην κατηγορία Τηλεοπτικών και Κατά Παραγγελία Ταινιών (TV & Commissioned Films), το πρώτο βραβείο απέσπασε η ταινία «Η τέχνη της αλλαγής: κλιματική αλλαγή» (The art of change: climate change) (UK) των María Álvarez & Elisa Morais (Sois de Traca). «Χρησιμοποιώντας την οικολογική θεματολογία περί εξολόθρευσης των ειδών, η ταινία αξιοποιεί το ρυθμό της τέχνης της εμψύχωσης και τη σιωπή, για να μεταδώσει μία λυπηρή πραγματικότητα», όπως ανέφερε η Καρολίνα Σαντβικ όταν ανακοίνωσε το βραβείο.

Animasyros: Οι μεγάλοι νικητές του διεθνούς φεστιβάλ Κινουμένων Σχεδίων Facebook Twitter
Animasyros: Οι μεγάλοι νικητές του διεθνούς φεστιβάλ Κινουμένων Σχεδίων Facebook Twitter
Ο Φωκίωνας Ξένος
Animasyros: Οι μεγάλοι νικητές του διεθνούς φεστιβάλ Κινουμένων Σχεδίων Facebook Twitter

Την ειδική μνεία στην ίδια κατηγορία έλαβε το μουσικό βίντεο «Λυπημένη καρδιά» (Sad Heart) (UK) των Karni & Saul καθώς «Ο τέλειος συγχρονισμός ήχου και εικόνας παράγει ένα ευφάνταστο και δυναμικό μουσικό βίντεο». Πρώτη στις προτιμήσεις των θεατών ήρθε η πολωνο-ισπανική παραγωγή «Άλλη μια μέρα Ζωής» (Another Day of Life) (PL, ES) των Raúl de la Fuente και Damian Nenow που απέσπασε το Βραβείο Κοινού του Διαγωνιστικού Τμήματος Μεγάλου Μήκους.

Φέτος οι δύο κριτικές επιτροπές του Φεστιβάλ, εκτός των καθιερωμένων Βραβείων του Φεστιβάλ, δίνουν δύο ακόμα βραβεία: To Βραβείο Ελληνόφωνης Ταινίας και Βραβείο Ευρωπαϊκών Αξιών: #ThisIsEU.

To Βραβείο Ελληνόφωνης Ταινίας, θεσμοθετημένο από το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου και συνοδευόμενο από χρηματικό έπαθλο, απέσπασε η ταινία «Καλές προθέσεις» (Good intentions) (UK) της Anna Mantzaris «για την πρωτότυπη, γεμάτη ανατροπές, σεναριακή ιδέα, για τη δημιουργία ενός παράδοξου, εμβυθιστικού σύμπαντος, αλλά και παράλληλα τη σκιαγράφηση του ενοχικού χαρακτήρα της πρωταγωνίστριας».

Το Βραβείο Ευρωπαϊκών Αξιών: #ThisIsEU, που απονέμεται φέτος για πρώτη φορά από την Αντιπροσωπεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Ελλάδα, δόθηκε στην ταινία «Ο πλαστικός γκοντζίλα της Βαλτικής» (The Plastic Godzilla of the Baltic Sea) (Fi) σε σκηνοθεσία των Ambulance (Reetta Neittaanmäki & Kaisa Penttilä), «για τις αισθητικές επιλογές και τη χρήση των υλικών, σε συνδυασμό με την παιγνιώδη προσέγγιση, η οποία προωθεί την αφήγηση». Την ανακοίνωση του βραβείου έκανε η εκπρόσωπος της Αντιπροσωπείας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Ελλάδα κα. Άννα Ευσταθίου, η οποία ανέφερε: «Οι συμμετοχές στο Animasyros ήταν εξαιρετικές και χαίρομαι ιδιαίτερα για τη συγκεκριμένη επιλογή γιατί μιλάει για ένα θέμα ζωτικής σημασίας για την Ευρώπη αλλά και όλο τον κόσμο: τη ρύπανση από το πλαστικό.».

Η  Ελευσίνα 2021 Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης και το Animasyros διοργάνωσαν έναν Πανευρωπαϊκό Διαγωνισμό Ταινίας Εμψύχωσης με θέμα "Μετάβαση στην Ευφορία", με στόχο την χρήση της τέχνης της εμψύχωσης ως μέσου ερμηνείας του κυρίαρχου μηνύματος της Ελευσίνας 2021. Στο πλαίσιο αυτό υποβλήθηκαν 28 ταινίες από 5 χώρες της ΕΕ που διαγωνίστηκαν για 3 χρηματικά βραβεία. Η κριτική επιτροπή αποτελούνταν από 9 μέλη και συγκεκριμένα τους:
Μαρία Ανεστοπούλου - Διευθύντρια Animasyros / Οικονομική & Διοικητική Διευθύντρια ΕΛΣ, Παναγιώτης Γκιόκας - Διευθύνων Σύμβουλος εταιρείας πολιτιστικής διαχείρισης Mentor, Αναστασία Δημητρά - Διευθύντρια του τμήματος Animation & Interactive Media στον ΑΚΤΟ / Ταμίας Asifa Ελλάδος, Κέλλυ Διαπούλη - Καλλιτεχνική Διευθύντρια Ελευσίνας 2021 Πολιτιστικής Πρωτεύουσας της Ευρώπης, Μαρινέτα Κρητικού - Σκηνοθέτης πολυμέσων στο Τμήμα Νέων Μέσων της ΕΡΤ, Ιωάννα Ντάλλη - Συνεργάτη στο τμήμα Επικοινωνίας Ελευσίνας 2021 Πολιτιστικής Πρωτεύουσας της Ευρώπης, Δρ. Παναγιώτης Σταματόπουλος - Ιδρυτής του Διεθνούς Φεστιβάλ Ισπανόφωνου Κινηματογράφου της Αθήνας / Συντονιστής Προγράμματος Animasyros 12, Μαρία Φιλιππή - Διευθύνουσα Σύμβουλος Ελευσίνας 2021 Πολιτιστικής Πρωτεύουσας της Ευρώπης, Dan Richards - Σκηνοθέτης και Ιδρυτής των στούντιο A+C (Ηνωμένο Βασίλειο).


Τα χρηματικά έπαθλα του διαγωνισμού
• Πρώτο Βραβείο με χρηματικό έπαθλο 1.500€ απονέμεται στην ταινία Transition to Euphoria της Έφης Παπά.
• Δεύτερο Βραβείο με χρηματικό έπαθλο 500€ απονέμεται στην ταινία Other του Μπάμπη Αλεξιάδη
• Τρίτο Βραβείο με χρηματικό έπαθλο 500€ απονέμεται στην ταινία Transition to Euphoria των Αλέξανδρου Σιμόπουλου και Josef Kloos

Την απονομή των Βραβείων έκανε η Μαρία Ανεστοπούλου, Διευθύντρια του Animasyros.

Mέλη της κριτικής επιτροπής του Διεθνούς Διαγωνιστικού Τμήματος αποτέλεσαν ο Ρικάρντο Μπλάνκο (animator, μέλος του CINANIMA) και η Καρολίνα Σάντβικ (καλλιτέχνης και animator). Την κριτική επιτροπή του Φοιτητικού Διαγωνιστικού Τμήματος συνέθεσαν φέτος ο σεναριογράφος και αναπληρωτής καθηγητής Παναγιώτης Ιωσηφέλης και ο σκηνοθέτης Λευτέρης Φυλακτός.

Το κινηματογραφικό αφιέρωμα AnimaGreen συμμετέχει στις δράσεις της πανευρωπαϊκής εκστρατείας επικοινωνίας. Η Ευρώπη στην περιοχή μου 2019 (Europe in my Region), η οποία στοχεύει να ενθαρρύνει τους πολίτες να δουν και να μάθουν περισσότερα για τα έργα που συγχρηματοδοτεί η Ευρωπαϊκή Ένωση στην περιοχή τους. 


Culture
0

Απεργία την Πρωτομαγιά

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.