«Αθωνική Ψηφιακή Κιβωτός»: Οι θησαυροί του Αγίου Όρους στο διαδίκτυο - Πάνω από 2,2 εκατ. ψηφιακές απεικονίσεις

«Αθωνική Ψηφιακή Κιβωτός»: Οι θησαυροί του Αγίου Όρους στο διαδίκτυο - Πάνω από 2,2 εκατ. ψηφιακές απεικονίσεις Facebook Twitter
18

Ολοκληρώθηκε η «Αθωνική Ψηφιακή Κιβωτός», που περιλαμβάνει περισσότερες από 2,2 εκατομμύρια ψηφιακές απεικονίσεις των θησαυρών του Αγίου Όρους, στο διαδίκτυο.

Περισσότερες από 2.200.000 ψηφιακές απεικονίσεις (με κειμήλια,χειρόγραφα, μνημεία, λατρευτικά αντικείμενα, κώδικες, παλαίτυπα βιβλία, χαρακτικά, γλυπτά, τοιχογραφημένα σύνολα, φορητές εικόνες, αγιογραφίες, πλάκες φωτογραφιών, αντικείμενα μεταλλουργίας και ξυλογλυπτικής κ.α.) που αναδεικνύουν σε όλη την υφήλιο τον πολιτιστικό πλούτο των ιερών μονών του Αγίου Όρους είναι πλέον προσβάσιμα μέσω του διαδικτύου μετά την ολοκλήρωση του έργου της «Αθωνικής Ψηφιακής Κιβωτού».

Η «Αθωνική Ψηφιακή Κιβωτός», όπως ανέφεραν οι συντελεστές του έργου αποσκοπεί στη διαμόρφωση μιας ολοκληρωμένης ψηφιακής κιβωτού γνώσης και πολιτισμού, που περιλαμβάνει σε ηλεκτρονική μορφή το σύνολο των εκφάνσεων του πολιτιστικού αποθέματος Ιερών Μονών του Αγίου Όρους.

Η ψηφιακή πλατφόρμα του έργου www.mountathos.org (ελεύθερη πρόσβαση σε όλους) μέσω της οποίας το τεράστιο υλικό της Κιβωτού καθίσταται ψηφιακά διαθέσιμο στο σύνολο της παγκόσμιας κοινότητας μέσω του διαδικτύου, προσφέροντας τη δυνατότητα περιήγησης στον κειμηλιακό πλούτο Μονών της Αθωνικής χερσονήσου, με τρόπο που σέβεται απόλυτα τον πνευματικό και ησυχαστικό χαρακτήρα του Αγίου Όρους.

Σύντομα και μέχρι το καλοκαίρι οι ενδιαφερόμενοι θα αντλούν τα περιγραφικά μετα-δεδομένα και στην αγγλική γλώσσα. Για τους ερευνητές υπάρχουν ειδικές μηχανές αναζήτησης προκειμένου να βρίσκουν το υλικό στο βάθος και στη έκταση που επιθυμούν ενώ το έργο προσφέρει πολλές πολυμεσικές εφαρμογές ειδικά για την εκπαίδευση (και στην αγγλική, αραβική και ρωσική γλώσσα) .

Στην «Αθωνική Ψηφιακή Κιβωτό» έχουν συμπεριληφθεί χειρόγραφοι κώδικες (908.514 ψηφιακές λήψεις), ιστορικά αρχεία έγγραφα (556.795 λήψεις), παλαίτυπα (450.473 λήψεις), φορητές εικόνες(14.006 λήψεις), αντικείμενα έργων τέχνης ειδικές συλλογές(37.664),φωτογραφίες αρνητικά- slides (100.399 λήψεις) αρχιτεκτονικές αποτυπώσεις (39.784 ψηφιακές λήψεις), ψηφιακοί κατάλογοι : 75665 βιβλιογραφικές συλλογές, ο Αθωνικός Λειμών/Αγιορείτικη Βιβλιοθήκη (23.000 ψηφιακές λήψεις). Σε 2 τρισδιάστατες απεικονίσεις παρουσιάζονται ο Πάνσεπτος Ναός του Πρωτάτου και η Τράπεζα Βατοπαιδίου, 4 ψηφιακά μονοπάτια( σσ τα παλιότερα όλων), 5 προσκυνητάρια ιερών μονών και έξι εκπαιδευτικές εφαρμογές.

Στο έργο της «Αθωνικής Ψηφιακής Κιβωτού» συμμετείχαν 12 κυρίαρχα μοναστήρια του Αγίου Όρους (επί συνόλου 20), το Αρχείο του Πρωτάτου και η (κοινοβιακή) Νέα Σκήτη της μονής Αγ Παύλου. Πρόκειται για τις μονές Βατοπαιδίου, Παντοκράτορος, Καρακάλου, Σταυρονικήτα, Αγίου Παύλου, Σίμωνος Πέτρας, Διονυσίου, Ξηροποτάμου, Γρηγορίου, Ξενοφώντος, Δοχειαρίου και Ζωγράφου.

Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ελλάδα
18

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

σχόλια

1 σχόλια
Ίσως κάποτε, ίσως, συνειδητοποιήσουμε το μεγαλείο του Αγίου Όρους και σταματήσουμε να το αντιμετωπίζουμε με όρους δικαιωματικους ή αντιθρησκευτικής μανίας.Ότι πουθενά στον πλανήτη δεν υπάρχει κάτι αντίστοιχο, με υπερχιλιετή ιστορία, δεν μας περνάει από τον νου.
Να εικάσω ότι το ίδιο λες και για τη Λάσα του Θιβέτ;Να υποθέσω ότι αδυνατείς να καταλάβεις το μεγαλείο της Κωνσταντινούπολης επί Κομνηνών επειδή δεν την είχες επισκεφθεί;Καταλαβαίνεις νομίζω το άτοπον...
Υπονοούμενο για το άβατο ήταν! Πάντως ναι, το ίδιο θα έλεγα και για τις περιπτώσεις που αναφέρεις. Αλλιώς αφουγκραζεσαι την αύρα ενός μέρους και το μεγαλείο που κουβαλάει, όταν το έχεις επισκεφθεί, και αλλιώς όταν ακούς απλώς ιστορίες και βλέπεις φωτογραφίες. Δεν βρίσκω κάτι περίεργο σε αυτό που λέω. Για εμένα οποια και αν είναι η θρησκευτική του σημασία, όσο αυτή συνυπάρχει με το άβατο, που συνιστά ακραία εκδήλωση μισογυνισμου, για εμένα τουλάχιστον, δεν μπορώ να αντιληφθώ κανένα απολύτως μεγαλείο. Αυτό ισχύει για εμένα. Αλλοι, όπως εσύ, το αντιμετωπίζετε με θαυμασμό και δέος.
Δηλαδή οι γυναικείες τουαλέτες ή το ladies night σε κλαμπ ή τα μυστήρια στα οποία συμμετείχαν μόνο γυναίκες κατά την αρχαιότητα ήταν/είναι "μισανδρικά";Εντύπωση δε μου προξενεί ότι όσο πιο "άθεος" είναι κάποιος τόσο περισσότερο κόπτεται να επισκεφθεί το Άγιον Όρος και γι' αυτό είνα κατά του άβατου.Πάντως να ένα ντοκιμαντέρ που το link του βρήκα εδώ στη lifohttps://www.youtube.com/watch?v=U5pwfLRI-R8Για να μην νιώθεις ότι δεν έχεις εικόνα.
Συγκρίνεις τώρα τις γυναικείες τουαλέτες και τα ladies nights με το άβατο; Καμία σχέση δεν έχουν. Αν ένας άνδρας μπει κάποια στιγμή στις γυναικείες τουαλέτες το πολύ πολύ να τον στραβό κοιτάξουν. Εμένα μου έχει τύχει να μπερδευτω και να μπω σε ανδρικές τουαλέτες και κανείς δεν μου έκανε παρατήρηση. Παραξενευτηκαν όταν με είδαν και άρχισαν μετά το καλαμπούρι. Αντίστοιχα και ένας άνδρας θα μπορούσε να μπει συνειδητά ή κατά λάθος στις γυναικείες τουαλέτες και μετά να βγει. Δεν υπάρχει σοβαρή απαγόρευση. Οσον αφορά στα ladies nights, επειδή έχω πάει σε τέτοιο. Οι περισσότεροι σερβιτόροι ήταν άνδρες. Εκτός αυτού την επόμενη μέρα οι άνδρες μπορούσαν κανονικότατα να επισκεφθούν το μαγαζί.Τι κοινό έχουν αυτές οι περιπτώσεις με το άβατο; Τέλος πάντων, εγώ το αντιλαμβάνομαι ως εκδήλωση μισογυνισμου, εσύ έχεις άλλη οπτική γωνία προφανώς."Εντύπωση δε μου προξενεί ότι όσο πιο "άθεος" είναι κάποιος τόσο περισσότερο κόπτεται να επισκεφθεί το Άγιον Όρος και γι' αυτό είνα κατά του άβατου." Αν αναφέρεσαι σε εμένα, δεν είμαι άθεη. Για πολλά χρόνια υπήρξα πολύ θρησκευομενη. Τα τελευταία χρόνια είμαι σε φάση που αμφιταλαντευομαι, γιατί η θρησκεία μας έχει αρχίσει να με απογοητεύει βαθύτατα. Το άβατο και γενικότερα η θέση της γυναίκας στο χριστιανισμό είναι ένας από τους λόγους. Πάντως είναι λογικό η κριτική στο άβατο να προέρχεται από άθεους. Οι θρησκευομενοι αποδέχονται όσα λέει η θρησκεία μας χωρίς να τα αξιολογούν. "Πάντως να ένα ντοκιμαντέρ που το link του βρήκα εδώ στη lifohttps://www.youtube.com/watch?v=U5pwfLRI-R8" Τι να το κάνω το βίντεο και τις φωτογραφίες; Το θέμα είναι ότι δεν έχω τη δυνατότητα να το δω από κοντά.
Εγώ δεν ειμαι θρήσκος. Ούτε υπήρξα ποτέ. Από την ηλικία των 8 ετών, όταν και μπήκαν τα θρησκευτικά στο σχολείο, ξέρω ότι η εβραϊκή μυθολογία δεν με αφορά. Αυτό δεν αλλάζει τον ρόλο της θρησκείας ως φορέα ιστορίας, παράδοσης και κουλτούρας.Εσύ που ησουν, δεν έχεις αντιληφθεί το μεγαλείο του θεού γιατί δεν τον έχεις δει ποτέ; Τι είδους πιστή ήσουν; Το μέσο για την κατανόηση του πνευματικού μεγαλείου είναι η εικόνα;Ή ΧΟ θρησκεία ενσωματώνει δύο πράγματα. Κοινωνικές παραδοχές του χρόνου δημιουργίας της. Ως προς αυτό κατανοώ εν μέρει, σε κάποια πράγματα, να θεωρείται ότι υπάρχει μισογυνισμός. Κατα τα λοιπά έχει κάποιες διαχρονικές φιλοσοφικές παραδοχές.Θα μου επιτρέψεις να πω ότι είναι στενομυαλο, ή πολιτικά πονηρό, στο πρώτο σκέλος να ανακαλύπτουμε μισογυνισμό.Κατα τα λοιπά να πούμε ότι η "μισογυνική" ΧΟ θρησκεία επέτρεψε γυναίκες αυτοκράτειρες (Ζωή, Ειρήνη), να κυβερνάνε (Θεοδώρα), να έχουν κοινωνικό ρόλο που σε ανατολή και δύση έκανε αιώνες να αποκτήσει η γυναίκα.Ξέρω ότι εγώ είμαι ένας και τα μέσα που προσπαθούν να σε πεισουν ότι παντού υπάρχει μισογυνισμός είναι άπειρα. Χρηματοδοτούνται από παντού. Δικαίωμα σου τι θα πιστεψεις.Εν τέλει η επιλογή των αθωνιτών για το αβατο είναι πολύ απλή. Ο άνθρωπος ρεπει στις σαρκικές απολαύσεις (φαγητό, σεξ, ύπνος). Αυτοί καταπολεμανε και τις τρεις. Διότι πήγαν εκεί για να αφιερωθούν στο πνεύμα. Να μιλάς κατά του αβατου είναι σαν να τους λες να μην ξυπνάνε μες στη νύχτα για να προσευχηθούν ή να τρώνε κρέας.Το ότι απαγορεύονται οι γυναίκες μπορεί να εκληφθεί ως μισογυνισμός από την πλευρά μιας γυναίκας. Από την πλευρά τους τις απαγορεύουν ακριβώς γιατί τους αρέσουν.Αυτή είναι η γενική αρχή. Υπάρχουν εξαιρέσεις, άλλες ερμηνείες, άλλες οπτικές; Προφανώς. Αλλά η βασική σκέψη πίσω από την απαγόρευση είναι αυτή.
"Εσύ που ησουν, δεν έχεις αντιληφθεί το μεγαλείο του θεού γιατί δεν τον έχεις δει ποτέ; Τι είδους πιστή ήσουν; Το μέσο για την κατανόηση του πνευματικού μεγαλείου είναι η εικόνα;". Είπα εγώ ποτέ κάτι τέτοιο; Εγραψα κάτι πολύ συγκεκριμένο, ότι από τότε που ενηλικιώθηκα και έπειτα η θρησκεία μας με απογοητεύει συνεχώς. Όσο πιο πολύ μπαίνω στη διαδικασία να ψάξω κάποια πράγματα, τόσο περισσότερο απογοητευομαι. Λες ότι η ΧΟ ενσωματώνει κοινωνικές παραδοχές του χρόνου δημιουργίας της. Αυτό είναι μεγάλη αλήθεια. Το πρόβλημα είναι οι αντιλήψεις της εποχής έχουν λάβει μέσω της θρησκείας το περίβλημα της θεϊκής εντολής. Καταλήγει δηλαδή η θρησκεία να λειτουργεί ως όχημα μέσω του οποίου επιβιώνουν μέχρι και σήμερα αντιλήψεις και στερεότυπα μιας άλλης εποχής που υποτιμούν τη γυναίκα και υπό άλλες συνθήκες ίσως να είχαν εξαλειφθεί. Γράφεις "Θα μου επιτρέψεις να πω ότι είναι στενομυαλο, ή πολιτικά πονηρό, στο πρώτο σκέλος να ανακαλύπτουμε μισογυνισμό". Για ποιο λόγο; "Ξέρω ότι εγώ είμαι ένας και τα μέσα που προσπαθούν να σε πεισουν ότι παντού υπάρχει μισογυνισμός είναι άπειρα. Χρηματοδοτούνται από παντού. Δικαίωμα σου τι θα πιστεψεις." Το να μην βλέπω τον σεξισμο θα ήταν η εύκολη επιλογή, πίστεψέ με. Είναι πάρα πολύ ψυχοφθορο να είσαι γυναίκα και να συνειδητοποιεις ότι ο μισογυνισμος υπάρχει σχεδόν παντού. Κλείνοντας τα μάτια αποφεύγεις πολλή στενοχώρια, αγανάκτηση, οργή και πολλά άλλα δυσάρεστα συναισθήματα. Δεν είναι λύση όμως να εθελοτυφλουμε, γιατί έτσι δεν πρόκειται να αλλάξει ποτέ τίποτα προς το καλύτερο. Ναι, οι αθωνιτες μοναχοί προσπαθούν να καταπολεμησουν τις σαρκικες απολαύσεις. Το άβατο όμως λειτουργεί με διαφορετικό τρόπο σε σχέση με τη νηστεία ή την προσευχή. Η νηστεία για παράδειγμα είναι θέμα καθαρά προσωπικού αγώνα. Με τον θεσμό του αβατου απαγορεύεται στις γυναίκες να επισκεφθούν το άγιο όρος. Προσπαθούν να αντισταθούν σε μια σαρκική απόλαυση με περιορισμούς σε άλλους ανθρώπους. Το γεγονός ότι τους αρέσουν οι γυναίκες και θα μπορούσαν να λειτουργήσουν ως πειρασμός θα έπρεπε να είναι δικό τους πρόβλημα και όχι να μετατίθεται στις γυναίκες. Η αντίσταση στον πειρασμό έχει αξία όταν έρχεσαι σε επαφή μαζί του. Και εμένα μου αρέσει το κοτόπουλο. Αν θελήσω να νηστεψω, δεν θα απαγορεύσω την πώληση κοτόπουλου σε όλα τα προσβάσιμα σε εμένα σούπερ μάρκετ. Δική μου υπόθεση θα είναι να το αποφύγω. Και στις γυναίκες αρέσουν οι άνδρες. Στα περισσότερα γυναικεία μοναστήρια όμως δεν απαγορεύεται η είσοδος σε άνδρες. Και στα ελάχιστα που απαγορεύεται, η απαγόρευση αφορά το κοινό. Δεδομένου ότι μόνο άνδρες μπορούν να γίνουν ιερείς (ας μην το πιάσω τώρα αυτό, γιατί θα γράφω μέχρι αύριο), εκ των πραγμάτων εισέρχεται κάποιος άνδρας στο μοναστήρι, ο παπάς που θα κάνει τη λειτουργία. Οι γυναίκες μοναχές δεν καταβάλλουν την ίδια προσπάθεια να χαλιναγωγησουν τα πάθη τους; Δεν υπάρχει πιθανότητα να μπουν σε πειρασμό λόγω του ιερέα;
“Το ότι απαγορεύονται οι γυναίκες μπορεί να εκληφθεί ως μισογυνισμός από την πλευρά μιας γυναίκας. Από την πλευρά τους τις απαγορεύουν ακριβώς γιατί τους αρέσουν”.Μπορείς να είσαι μισογύνης KAI ταυτόχρονα να σου αρέσουν (ερωτικά) οι γυναίκες."Εντύπωση δε μου προξενεί ότι όσο πιο "άθεος" είναι κάποιος τόσο περισσότερο κόπτεται να επισκεφθεί το Άγιον Όρος και γι' αυτό είνα κατά του άβατου".Εμένα, πάλι, εντύπωση μου προξενεί ότι ορισμένοι άθεοι και "μη θρήσκοι" τελοσπάντων, φαίνεται πως κόπτονται περισσότερο από κάποιους θρησκευόμενους για την διατήρηση του status quo, αναφορικά με το άβατο.Μου φαίνεται πολύ δίκαιο το αίτημα της δυνατότητας επίσκεψης των γυναικών στο Άγιο Όρος (και ας μην μένουν στις ανδρικές μονές, εννοείται) ειδικώς αφού δεν υπάρχει αντίστοιχη γυναικεία μοναστική κοινότητα στην Ελλάδα της τάξεως των 335km2 που μην επιτρέπει την επίσκεψη στους άνδρες.
Βλαχάκι πίστεψέ με. Σε όλους τους μοναχούς αρέσει και το κρέας και ο ύπνος και οι γυναίκες. Αν ζούσαν πολιτικές ζωές κάποιοι θα ήταν ομοφυλόφιλοι, κάποιοι παντρεμένοι με παιδιά και κάποιοι μισογύνηδες.Ξεκόλλα το μυαλό σου όμως. Η απαγόρευση δεν έγινε για να νιώσουν κακά οι γυναίκες ή από μίσος για αυτές. Έγινε για να αφιερωθούν στον σκοπό για τον οποίο πήγανε εκεί. Και αυτός είναι το minimum των επί γης πειρασμών.Δεν βλέπουν τηλεόραση, δεν καπνίζουν, δεν τρώνε κρέας, δεν παίζουν "πάμε στοίχημα". Αυτός είναι ο γενικός κανόνας. Δεν έχω ακούσει τον ΟΠΑΠ να θέλει σώνει και ντε να ανοίξει πρακτορείο στις Καρυές και να μιλάει για στρέβλωση της αγοράς. Δεν έχω ακούσει την Pizza Hut να θέλει να ανοίξεθ υποκατάστημα στις Καρυές και για να το κάνει να μιλάει για το δικαίωμα στην ελευθερία κίνησης κεφαλαίων.Ήμαρτον. Δεν αφορούν τα πάντα τους δικαιωματιστές και τα δικαιώματα και τις "μειονότητες" (προφανώς οι γυναίκες δεν είναι μειονότητα αλλά you catch my drift).Δεν κάναν αγώνες οι άντρες να συμπεριληφθούν στα μυστήρια όπου μετείχαν μόνο γυναίκες.
Και για να σου λυθεί η απορία "ότι ορισμένοι άθεοι και "μη θρήσκοι" τελοσπάντων, φαίνεται πως κόπτονται περισσότερο από κάποιους θρησκευόμενους για την διατήρηση του status quo, αναφορικά με το άβατο".Εγώ, για μένα μιλάω, σέβομαι όλους τους ανθρώπους που θέλουν να ζουν με έναν τρόπο ζωής. Ούτε θα επιβάλω σε έναν ομοφυλόφιλο να ζει ως στρέητ ούτε σε έναν που έχει καρεί μοναχός να ζει με γυναίκες στο Άγιον Όρος.Εξάλλου πρόκειται για αυτοδιοίκητο τμήμα της ελληνικής επικράτειας αν το ξεχνάς (που προφανώς το αγνοείς συνειδητά).Εδώ το σκέφτονται όλοι οι "προοδευτικάριοι" αν μπορεί να μπει αστυνομικός στην ΑΣΟΕΕ αλλά για το άβατο είναι κάθετοι...
"Η απαγόρευση δεν έγινε για να νιώσουν κακά οι γυναίκες ή από μίσος για αυτές." Με αφήνει παγερά αδιάφορη. Σημασία έχει το αποτέλεσμα. Το αν θα δουν τηλεόραση ή αν θα φάνε κρέας δεν επηρεάζει κανέναν άλλο πέρα από τους ίδιους. Το άβατο αφορά τις γυναικός. Απαγορεύεται στις γυναίκες η είσοδος για να μην μπουν αυτοί σε πειρασμό. Γιατί τα συγκρίνεις;"Δεν κάναν αγώνες οι άντρες να συμπεριληφθούν στα μυστήρια όπου μετείχαν μόνο γυναίκες." Ας έκαναν! Γιατί θα έπρεπε να μας απασχολεί;"Εδώ το σκέφτονται όλοι οι "προοδευτικάριοι" αν μπορεί να μπει αστυνομικός στην ΑΣΟΕΕ αλλά για το άβατο είναι κάθετοι..." Θα πρέπει να κάτσουμε να απολογηθούμε για το τι σκέφτεται ο κάθε προοδευτικαριος. Εδώ μιλάμε για το άγιο όρος και το άβατο. Για τους αστυνομικούς και την ασοε υπάρχουν ωραιότατα άρθρα στα οποία μπορεί να γίνει συζήτηση για το συγκεκριμένο θέμα. Πρέπει και εδώ να μιλήσουμε για αυτό;
Πάντως πολύ ανδροκεντρικη είναι η σκέψη σου. Τόση ώρα έχεις αναφέρεσαι στους σκοπούς των ανδρών μοναχών (να πολεμήσουν τις σαρκικες απολαύσεις κλπ) , στους λίγους για τους οποίους οι άνδρες θεσπισαν την απαγόρευση, στις ανάγκες των ανδρών που αυτή εξυπηρετεί. Οι γυναίκες δεν υπάρχουν πουθενά στη σκέψη σου. Απλώς πρέπει να ανεχθούν όσα έχουν αποφασιστεί με γνώμονα τις ανάγκες και τις επιθυμίες των ανδρών.
Σε ποια μυστήρια μετέχουν, μόνον, οι γυναίκες μωρέ γράφοντα;(...Για να ανοίξουμε και το ζήτημα της ιερωσύνης, τώρα).Σε παρακαλώ μην συνεχίζεις με εσφαλμένες συγκρίσεις και αναλογίες, ακούς εκεί ...ladies nights, pizza hut κ.λπ.. Για όνομα δηλαδή!λες:"(...) Ούτε θα επιβάλω σε έναν ομοφυλόφιλο να ζει ως στρέητ ούτε σε έναν που έχει καρεί μοναχός να ζει με γυναίκες στο Άγιον Όρος."Δεν υπάρχει καμία απολύτως σύγκριση μεταξύ των δύο προτάσεων που χωρίζονται απ' το "ούτε" και απορώ πως νοήμονας άνθρωπος προβαίνει σε τέτοια. Μια χαρά τα καταφέρνουν οι άρρενες μοναχοί, στα μοναστήρια της Ελλάδος, στα οποία επιτρέπεται η πρόσβαση-επίσκεψη σε όλ@ς. Αυτοι οι μοναχοί "ζουν με γυναίκες;" Δεν νομίζω!Και όπως προείπα: Δεν λέμε να διανυκτερεύσουν γυναίκες σε αντρικές μονές (ούτε άνδρες σε γυναικείες).Τέλος, αυτοδιοίκητο-ξεαυτοδιοίκητο, είναι τμήμα του ελληνικού κράτους στο οποίο εσύ επιτρέπεται να πας κι έχεις πάει (νομίζω) όντας και μη θρήσκος, ενώ οι γυναίκες δεν επιτρέπεται να πάνε και έχουν κάθε δικαίωμα να τους ενοχλεί.-
Δεν σου ζητείται να κάνεις κάτι. Σου ζητείται να μην ενοχλήσεις τον άλλον. Πόσο δύσκολο είναι αυτό;Νομίζω ότι είναι λίγο θρασύ όταν αναλύουμε τι θέλει ή επιδιώκει ένας τρίτος να λέμε ότι δεν έχει λάβει υπόψη του τις δικιές σου προτεραιότητες.Είναι σαν να σου λέω ότι δεν έχεις διακοσμήσει το σπίτι σου συμφωνα με το γούστο μου.Πίστεψέ με, ο φεμινισμός πχ δεν λαμβάνει καθόλου υπόψη του τους άνδρες. Και δεν είναι καν θρησκεία.Για οποιαδήποτε θρησκεία δεν πρόκειται να απολογηθώ και ούτε είμαι κανένας φοβερός γνώστης.Ξέρω όμως ότι η συνειδητή διαστρέβλωση είναι πολύ κακό πράγμα.
Το άβατο αφορά στους ίδιους. Οι ίδιο έχουν επιλέξει εναν τρόπο ζωής. Δεν σου ζητάνε να κάνεις κάτι. Σου ζητάνε να μην τους ενοχλήσεις.Και αν μου επιτρέπεις τον δικό μου τρόπο σκέψης δεν τον ξέρεις διότι δεν μιλώ για τη ζωή μου. Μιλώ για τη ζωή άλλων. Παρακαλώ να απέχεις από χαρακτηρισμούς όπως κάνω και εγώ.Απολογητής καμίας θρησκείας δεν ειμαι. Αν ήταν Αβορίγινες και είχαν τους ίδιους περιορισμούς θα το σεβόσουν. Αλλά ελα ντε που είναι καλόγεροι. Και πρέπει να δώσουν αναφορά για το πώς ζούνε... Να πάρουν την έγκριση πολιτικών της μόδας. Αυτοί που ζούνε έτσι για μια χιλετηρίδα...
Καταρχάς δεν υπάρχει κανένας λόγος να (ψευτο) θίγεσαι. Σχολίασα τον τρόπο σκέψης σου έτσι όπως αυτός αναδεικνυεται από τα προηγούμενα σχόλια σου στη συγκεκριμένη δημοσίευση. Δεν σε έκρινα ως άνθρωπο. Ήμουν πολύ ακριβής νομίζω. Χαρακτήρισα ανδροκεντρικη τη σκέψη σου ως προς το θέμα του άβατου. Για να είμαστε ακριβείς, δεν μου ζητείται να μην τους ενοχλήσω απλώς. Μου απαγορεύεται να πατήσω το πόδι μου στο Άγιο όρος. Όχι να μην διανυκτερευσω σε ανδρική μονή, ούτε να μην έρθω σε επαφή μαζί τους μην τυχόν και έρθουν σε πειρασμό. Να μην πατήσω καν το πόδι μου σε μια τεράστια έκταση της ελληνικής επικράτειας. Ένα ολόκληρο πόδι της Χαλκιδικής, το οποίο μπορούν να επισκεφθούν Έλληνες και ξένοι, με μόνη προϋπόθεση ότι είναι πεοφοροι, αλλά όχι οι Ελληνίδες. Αν εγώ θελήσω τη Δευτέρα να ξεκινήσω νηστεία, είναι καθαρά δικό μου θέμα και οι γύρω μου οφείλουν να το σεβαστούν. Αν όμως διώξω όλους τους άνδρες συναδέλφους από το γραφείο, για να μην μπω σε πειρασμό, αυτό θα είναι κάτι παράλογο. Δεν θα είναι πια η νηστεία προσωπική μου υπόθεση, θα έχει δυσμενείς συνέπειες σε άλλους, οι οποίοι θα έχουν κάθε δίκιο να διαμαρτυρηθουν. Η επιδίωξη του τρίτου στην οποία αναφέρεσαι, υλοποιείται μέσω μιας απαγόρευσης που επιβάλλεται σε εμένα και σε όλες τις υπόλοιπες γυναίκες αυτού του κόσμου, ακόμα και στις μοναχές, μόνο και μόνο επειδή είναι γυναίκες. Δεν είναι μια απλή επιδίωξη που οφείλουμε να σεβαστούμε. Η λογική των περιορισμών στις γυναίκες για να μην μπουν σε πειρασμό οι άνδρες, είναι αυτή στην οποία στηρίζεται η επιβολή της μπουρκας στις χώρες του ισλάμ. Είναι η ίδια ακριβώς λογική που οδηγεί σε πολύ πιο ακραίες συνέπειες. Αν οι ίδιοι έχουν επιλέξει έναν τρόπο ζωής, όπως λες, ας βρουν έναν τρόπο να τον ακολουθήσουν που δεν θα περιλαμβάνει απαγορεύσεις στο μισό του πληθυσμού. Ας πάνε σε καμία καλύβα στο βουνό να μείνουν απομονωμένοι, όχι σε μια τόσο μεγάλη έκταση όσο ένα ολόκληρο πόδι της Χαλκιδικής. Ποσώς με ενδιαφέρει τι θα βρουν να κάνουν. Αν και κατά τη δική μου άποψη, το να μην υποκύπτει κανείς σε πειρασμούς επειδή δεν έρχεται σε επαφή μαζί τους, έχει μηδαμινή αξία. Το γεγονός ότι ο θεσμός του άβατου έχει μια χιλιετία ζωής χρησιμοποιείται συχνά από τους υποστηρικτές του ως επιχείρημα. Το βρίσκω ανόητο. Το άβατο απηχεί αντιλήψεις του 1054. Το ότι τον ανεχόμαστε ακόμα είναι αξιοθρήνητο και αποδεικνύει πόσο οπισθοδρομικες είναι οι κρατούσες στην ελληνική κοινωνία αντιλήψεις.
Γράφεις "Σου ζητάνε να μην τους ενοχλήσεις." Δηλαδή τους προκαλεί ενόχληση η έστω και προσωρινή παρουσία μου (ή οποιασδήποτε άλλης γυναίκας). Δεν είναι ακραίο και παράλογο αυτό ; Και εμείς πρέπει να το σεβαστούμε; "Αν ήταν Αβορίγινες και είχαν τους ίδιους περιορισμούς θα το σεβόσουν". Δεν με γνωρίζεις, οπότε άσε τις υποθέσεις για το πως θα αντιμετώπιζα μια άλλη περίπτωση. Αν υπήρχε ο ίδιος θεσμός στους αβοριγινες, τους Ινδιάνους και οποιαδήποτε άλλη φυλή ή θρησκεία, θα αντιδρούσα ακριβώς με τον ίδιο τρόπο. Οτιδήποτε αποτελεί εκδήλωση σεξισμου και μισογυνισμου δεν είναι άξιο σεβασμού, ακόμα και αν είναι συνήθεια ή θεσμός που διαμορφώθηκε στο πλαίσιο μιας θρησκείας. Η ισότητα των δύο φύλων θα έπρεπε να είναι πάνω από θρησκείες. Δυστυχώς (για εμένα τουλάχιστον) στην πράξη δεν συμβαίνει αυτό. Όσο δεν συμβαίνει δικαιούμαι και να απογοητευομαι και να αγανακτω και να εκφράζω την αγανάκτηση μου.