Άτολμα και άστοχα Όσκαρ: Οι εντυπώσεις μας από την απονομή 2019

Άτολμα και άστοχα Όσκαρ: Οι εντυπώσεις μας από την απονομή 2019 Facebook Twitter
Η Lady Gaga φιλάει το Όσκαρ που κέρδισε για το τραγούδι Shallow της ταινίας "Ένα Αστέρι Γεννιέται". Φωτό: Getty Images/Ideal Image
16

Με μοιρασμένες τις ψήφους της Ακαδημίας σε διαφορετικές ταινίες, κανείς δεν σάρωσε, ωστόσο αρκετοί έφυγαν ικανοποιημένοι από τη βραδιά της απονομής των 91ων βραβείων Όσκαρ, που χαρακτηρίστηκε, επιεικώς, από έλλειψη τόλμης, φαντασίας και, ενίοτε, ορθής κρίσης στους περισσότερους τομείς. «Ο διαιτητής πήρε λάθος απόφαση» δήλωσε, όπως αναμενόταν, ο Σπάικ Λι στην αναγγελία του Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας.

Το «Πράσινο Βιβλίο» ξεπέρασε τις ενστάσεις και τα αγκάθια που είχαν ανακόψει την αρχικά εξαιρετική πορεία του στη σεζόν των βραβείων και επικράτησε στη μεγάλη κατηγορία, όπως και στην κατηγορία του Καλύτερου Πρωτότυπου Σεναρίου, χαρίζοντας στον δημιουργό του «Ο ηλίθιος και ο πανηλίθιος», Πίτερ Φαρέλι, και τα δύο προσωπικά Όσκαρ που διεκδικούσε. Κακή ταινία δεν ήταν, αλλά η «Παρείσφρηση» του ενθουσιώδους Σπάικ, επιτέλους νικητή για το βραβείο Διασκευασμένου Σεναρίου, είδε την πιο ήπια και στρογγυλεμένη από τις υποψήφιες ταινίες με black theme και πολυπολιτισμικό προσανατολισμό να μαγνητίζει την Ακαδημία, όπως τους παλιούς, συντηρητικότερους καιρούς.

Χάνοντας σίγουρες κατηγορίες, σύμφωνα με τα προγνωστικά, όπως τα Κοστούμια και τα Σκηνικά (από τον «Μαύρο Πάνθηρα») και το Πρωτότυπο Σενάριο, φοβηθήκαμε πως η «Ευνοούμενη» θα σκάλωνε σε ένα limbo καθολικής ήττας, ανάλογο με εκείνο του φιλμ «Master and Commander», που είχε τελικό απολογισμό 10-0.

Το «Πράσινο Βιβλίο» έφτασε τα 3 Όσκαρ, ένα περισσότερο από το «Spotlight», κερδίζοντας έτσι τη μεγάλη κατηγορία χωρίς ευρεία νίκη και ποσοτικά ρεκόρ. O Μαχέρσαλα Άλι ήταν φαβορί στην κατηγορία του Β' Ανδρικού Ρόλου και επιβεβαίωσε τα προγνωστικά σε μια δίκαιη επικράτηση για έναν αξέχαστο ρόλο, αποδεικνύοντας πως μια χαριτωμένη Ιnstagram εκστρατεία αλά Ρίτσαρντ Ε. Γκραντ δεν αρκεί. Και η Ρετζίνα Κινγκ, η οποία ξεκίνησε με ταινίες του Τζον Σίνγκλετον και βρήκε καταφύγιο σε τηλεοπτικές σειρές, επικράτησε έναντι της Ρέιτσελ Βάις και της αιωνίως χαμένης Έιμι Άνταμς, για το «Αν η οδός Μπιλ μπορούσε να μιλήσει».

Στα τέσσερα σταμάτησε το «Bohemian Rhapsody». Ευτυχώς! Με τη φόρα που απέκτησε μετά την παλιομοδίτικη εισαγωγική ερμηνεία των εναπομεινάντων μελών των Queen, μαζί με τον πιο generic-τραγουδιστή-πεθαίνεις, Άνταμ Λάμπερτ, όλοι φοβηθήκαμε πως θα επαναλαμβανόταν το σκηνικό από τις Χρυσές Σφαίρες και ότι η ταινία μπορεί και να έφευγε με το μεγάλο Όσκαρ. Όπως το περιμέναμε, κανείς, ούτε και ο Ράμι Μάλεκ, νικητής στην κατηγορία του Α' Ανδρικού Ρόλου, δεν ευχαρίστησε τον επίμονα (εξ)αφανισμένο σκηνοθέτη Μπράιαν Σίνγκερ.

Άτολμα και άστοχα Όσκαρ: Οι εντυπώσεις μας από την απονομή 2019 Facebook Twitter
Ο Ράμι Μάλεκ γιορτάζει τη νίκη του. Φωτο: Getty Images/Ideal Image

Το «Ρόμα» εκτιμήθηκε ως κερδισμένο προσωπικό στοίχημα του Αλφόνσο Κουαρόν. Κανείς από τους συντελεστές δεν κέρδισε βραβείο, εκτός από τον Μεξικανό σκηνοθέτη, ο οποίος επικράτησε στις κατηγορίες της Φωτογραφίας, της Σκηνοθεσίας και της Ξενόγλωσσης Ταινίας ‒ πρωτιά για το Μεξικό, μετά από 7 άσφαιρες υποψηφιότητες στο παρελθόν.

Οι ψηφοφόροι της Ακαδημίας αρνήθηκαν την ύψιστη τιμή τους στο ασπρόμαυρο αριστούργημα, υπαναχωρώντας στην προοπτική μια μη αγγλόφωνη παραγωγή του Netflix να μπει στην Ιστορία και, ειλικρινά, να δώσει αέρα Τέχνης σε έναν θεσμό που επί χρόνια διστάζει με την κατεύθυνση που καλείται να χαράξει.

Οι διαφορετικές φωνές, που είναι πολλές, τα βαρίδια και οι υποχρεώσεις, συντεχνιακές και τηλεοπτικές, που είναι ακόμη περισσότερες, και το pressing για μια τελετή νεανική, relative με ένα κοινό που πασχίζει να κρατήσει την προσοχή του για παραπάνω από ένα τέταρτο της ώρας, δείχνουν τα Όσκαρ να στριμώχνονται όσο περνούν τα χρόνια.

Χάνοντας σίγουρες κατηγορίες, σύμφωνα με τα προγνωστικά, όπως τα Κοστούμια και τα Σκηνικά (από τον «Μαύρο Πάνθηρα») και το Πρωτότυπο Σενάριο, φοβηθήκαμε πως η «Ευνοούμενη» θα σκάλωνε σε ένα limbo καθολικής ήττας, ανάλογο με εκείνο του φιλμ «Master and Commander», που είχε τελικό απολογισμό 10-0.

Τελικά, η Ολίβια Κόλμαν, μια πρώην καθαρίστρια σε ρόλο Σταχτοπούτας, όχι μόνο έσωσε την παρτίδα αλλά και τη βραδιά: κέρδισε το φαβορί του τελευταίου μήνα, την Γκλεν Κλόουζ, σήκωσε την αίθουσα στο πόδι, έκανε τον Γιώργο Λάνθιμο, τον best director της, όπως τον αποκάλεσε, να δακρύσει από συγκίνηση και γοήτευσε αυθεντικά με τον εφηβικό αυθορμητισμό της, διασχίζοντας και πάλι μια γκάμα συναισθημάτων, αξιοζήλευτη και αφοπλιστική, ευχαριστώντας, με βέρα βρετανική ενοχικότητα, το είδωλό της, την Κλόουζ, και την Gaga, που είδε, ξαφνικά, μπροστά της, και τα παιδιά της, στα οποία υποσχέθηκε πως δεν θα το ξανακάνει ‒ δηλαδή να κερδίσει Όσκαρ.

Άτολμα και άστοχα Όσκαρ: Οι εντυπώσεις μας από την απονομή 2019 Facebook Twitter
H Ολίβια Κόλμαν με το Όσκαρ Α' Γυναικείου Ρόλου. Φωτό: Getty Images/Ideal Image

Ήταν η κορυφαία στιγμή μιας τυπικής, ακέφαλης βραδιάς, μαζί με τον εκρηκτικό λόγο του Σπάικ Λι, ο οποίος στόχευσε τον ακατονόμαστο, τον «πορτοκαλί πράκτορα», δηλαδή τον Τραμπ, παρακινώντας τους θεατές να κάνουν το σωστό στις επερχόμενες εκλογές. Μετά από αυτήν τη νοικοκυρεμένη, συμμαζεμένη, φρόνιμη, παραθετική, άνευρη τελετή, που κατάφερε να πλησιάσει τις 3 ώρες, με αμφίβολη την έκβαση της τηλεθέασης, η Ακαδημία θα πρέπει επιτέλους να αποφασίσει αν πραγματικά επιθυμεί ένα εντυπωσιακό θέαμα ή μια αξιοπρεπή βραδιά βραβείων.

Οι διαφορετικές φωνές, που είναι πολλές, τα βαρίδια και οι υποχρεώσεις, συντεχνιακές και τηλεοπτικές, που είναι ακόμη περισσότερες, και το pressing για μια τελετή νεανική, relative με ένα κοινό που πασχίζει να κρατήσει την προσοχή του για παραπάνω από ένα τέταρτο της ώρας, δείχνουν τα Όσκαρ να στριμώχνονται όσο περνούν τα χρόνια.

____________________________ 

Μείνετε συντονισμένοι στην COSMOTE TV και τις επόμενες μέρες θα έχετε πολλές ακόμα ευκαιρίες να απολαύσετε την 91η τελετή των βραβείων OSCAR.

Τη Δευτέρα 25/2 στο COSMOTE CINEMA 1HD η μεγαλύτερη γιορτή του κινηματογράφου κάνει ανκόρ! Στις 21:00 αξιοσημείωτες στιγμές στο κόκκινο χαλί και αμέσως μετά, στις 22:00, η τελετή: οι βραβεύσεις, οι παρουσίες που ξεχώρισαν και οι ευχαριστήριοι λόγοι που συζητήθηκαν σε μια ανεπανάληπτα λαμπερή βραδιά.


Αν δεν είδατε την 91η τελετή απονομής των Βραβείων OSCAR, μη χάσετε αυτή την Παρασκευή 1/3 την μονταρισμένη τελετή διάρκειας 90 λεπτών στις 18.45, στο COSMOTE CINEMA 1HD.

Οθόνες
16

ΑΦΙΕΡΩΜΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Είναι η «Κιούκα» η «ελληνική ταινία της χρονιάς»;

The Review / Τι είναι αυτό που κάνει την ταινία «Κιούκα» να συζητιέται τόσο;

O Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με τη Βένα Γεωργακοπούλου για την ταινία «Κιούκα: Πριν το τέλος του καλοκαιριού» του 31χρονου Κωστή Χαραμουντάνη. Πώς καταφέρνει το όραμα ενός millennial σκηνοθέτη να ξεχωρίζει στο σύγχρονο ελληνικό σινεμά — και γιατί αξίζει την προσοχή μας;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ρίτσαρντ Γκιρ: Η αβάσταχτη γοητεία της σεμνότητας 

Οθόνες / Ρίτσαρντ Γκιρ: Η αβάσταχτη γοητεία της σεμνότητας 

Με αφορμή την έξοδο του «Oh, Canada» στις εγχώριες αίθουσες, ανατρέχουμε στο σύνολο της καριέρας ενός σταρ που οι περισσότεροι θεωρούμε δεδομένο, ίσως επειδή όσα κάνει στην οθόνη φαντάζουν τόσο ανεπιτήδευτα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Κάν’ το όπως ο Γκοντάρ

Ανταπόκριση από τις Κάννες / Κάν’ το όπως ο Γκοντάρ

Ως άλλος Αμερικανός στο Παρίσι του ’60, ο Ρίτσαρντ Λινκλέιτερ με τη φετινή του συμμετοχή, το ασπρόμαυρο «Nouvelle Vague», αποτίνει φόρο τιμής στον θρυλικό auteur του γαλλικού Νέου Κύματος, υπενθυμίζοντάς μας την τέχνη (και το θράσος) της νεότητας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Στις σχολικές γιορτές ο Θοδωρής Σελέκος ζήλευε τα φτερά αγγέλου που είχε ο φίλος του ο Παναγιώτης

Οθόνες / Στις σχολικές γιορτές ο Θοδωρής Σελέκος ζήλευε τα φτερά αγγέλου που είχε ο φίλος του ο Παναγιώτης

Ο Θοδωρής Σελέκος μεγάλωσε στο Νέο Ηράκλειο και ασχολείται με τον κινηματογράφο . Στα πρώτα του βήματα ήταν μέρος της κολεκτίβας ATH KIDS. Έχει σκηνοθετήσει βιντεοκλίπ για καλλιτέχνες όπως ο Ethismos, ο Saske, οι Sworr και διαφημιστικά για brands όπως η Muerte Inc. Παλιότερα άκουγε περισσότερη hip-hop μουσική. Τώρα ακούει jazz και soul. Η πρώτη ταινία μικρού μήκους του ονομάζεται «Can you water a garden with tears?». Του αρέσει η ησυχία και οι αργές ταινίες.
ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΑΚΟΥΛΑΚΗ
Χολιγουντιανή απόβαση στην Κρουαζέτ, μια πολιτική διαμαρτυρία αλλά και «ψαλίδι» στο γυμνό

Κάννες 2025 / Χολιγουντιανή απόβαση στην Κρουαζέτ, μια πολιτική διαμαρτυρία αλλά και «ψαλίδι» στο γυμνό

Στην τελετή έναρξης του Φεστιβάλ Καννών, ο Ρόμπερτ Ντε Νίρο εξαπέλυσε για ακόμη μία φορά σφοδρή κριτική κατά της αμερικανικής πολιτικής, μια μικρή γαλλική ταινία εγκαινίασε το φεστιβάλ, ενώ οι λαμπερές σταρ υποχρεώθηκαν να περιορίσουν τις ημίγυμνες εμφανίσεις τους στο κόκκινο χαλί.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ποιος είναι τελοσπάντων αυτός ο Λεός Καράξ;

Οθόνες / Λεός Καράξ: Ποιος είναι ο σκηνοθέτης του Holy Motors;

«Δεν είμαι εγώ», δηλώνει ο ασυμβίβαστος Γάλλος δημιουργός στον τίτλο της φιλμικής του αυτοβιογραφίας, εντείνοντας το μυστήριο γύρω από το πρόσωπό του και προσθέτοντας ακόμη μία ψηφίδα σε ένα συναρπαστικό καλλιτεχνικό work in progress.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Ένκε Φεζολλάρι

Μυθολογίες / «Όποτε θέλω να κλάψω, βλέπω το The Hours»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Ένκε Φεζολλάρι

Το πρώτο ερωτικό σκίρτημα ήρθε με το Persona του Μπέργκμαν. Όταν είδε το Happy Together του Wong Kar-Wai, ήθελε να ουρλιάξει. Τα παθιασμένα συναισθήματα έχουν τον πρώτο λόγο στην κινηματογραφική λίστα του ηθοποιού και σκηνοθέτη.
«Becoming Led Zeppelin»: Το χρονικό του βαρύτερου ροκ συγκροτήματος όλων των εποχών

Pulp Fiction / Led Zeppelin: Ένα ντοκιμαντέρ για το «βαρύτερο» ροκ συγκρότημα όλων των εποχών

Το ντοκιμαντέρ «Becoming Led Zeppelin» του Μπέρναρντ ΜακΜάχον παρουσιάζει την ιστορία του θρυλικού hard rock συγκροτήματος, φωτίζοντας το background των μελών του και τις περιστάσεις που οδήγησαν στην ίδρυσή του, φτάνοντας μέχρι και την κυκλοφορία του δεύτερου άλμπουμ τους και την απαρχή της απόλυτης δόξας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
movies

Οθόνες / Η Σταχτοπούτα αλλιώς και 5 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Το διάσημο παραμύθι γίνεται ταινία τρόμου, εφηβικά δράματα και η καινούργια σκηνοθετική δουλειά του διεθνούς φήμης Έλληνα διευθυντή φωτογραφίας Φαίδωνα Παπαμιχαήλ – Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
Φαίδων Παπαμιχαήλ: «Παντού με περνούν για ξένο, δεν έχω πλέον μητρική γλώσσα»

Pulp Fiction / «Παντού με περνούν για ξένο, δεν έχω πλέον μητρική γλώσσα»

Με αφορμή τη νέα του ταινία, ο σημαντικός διευθυντής φωτογραφίας και σκηνοθέτης Φαίδων Παπαμιχαήλ αφηγείται στον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο τη συναρπαστική διαδρομή της ζωής του από τα πρώτα του βήματα μέχρι τις μεγαλύτερες στιγμές της καριέρας του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
El Eternauta: Το θρυλικό κόμικ μεταφέρθηκε στο Netflix σε μια σειρά υψηλών προδιαγραφών

Daily / El Eternauta: Το θρυλικό κόμικ μεταφέρθηκε στο Netflix σε μια σειρά υψηλών προδιαγραφών

«Ο κοσμοναύτης του απείρου» έκανε πρεμιέρα πριν από μερικές μέρες, σε μια μεταφορά αντάξια του θρύλου που συνοδεύει τόσο το έργο όσο και τον δημιουργό του, ο οποίος βρήκε τραγικό τέλος στα χέρια της αργεντινής χούντας.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Πόσο θα τα έσπαγε/γαμάτη θα ήταν μια θρησκεία με θεό τον Νίκολας Κέιτζ»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες της Ναταλίας Σουίφτ / «Αν μοιραστώ μαζί σου την ταινία που αγαπάω, μόνο αγάπη έχω να σου δώσω»

Μυθολογίες / «Φαντάζεστε μια θρησκεία με θεό τον Κέιτζ;»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες της Ναταλίας Σουίφτ

Από το After Hours του Σκορσέζε, που την απελευθέρωσε, μέχρι τη Γλυκιά Συμμορία του Νικολαΐδη, που τη σημάδεψε με τη μουσική της, η ηθοποιός μοιράζεται μια ετερόκλητη κινηματογραφική λίστα.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ