40 τολμηρούτσικες φωτογραφίες από την καταπακτή της Φίνος Φιλμς

40 τολμηρούτσικες φωτογραφίες από την καταπακτή της Φίνος Φιλμς Facebook Twitter
11

H  Finos Films, δημιούργημα ενός ευφυούς και παθιασμένου παραγωγού, που όμοιός του δεν υπήρξε ποτέ στην Ελλάδα, ήταν μια εταιρεία που στόχευσε στα τεράστια οικογενειακά κοινά, μετά τον πόλεμο. Έχτισε συνεπώς την «γραμματική» της πάνω σε απλοϊκά και διαρκή μοτίβα που, τότε, τους απασχολούσαν όλους και συνήθως εμπριείχαν μορφές της «ταξικής πάλης»: τον έρωτα του φτωχού για την πλούσια, την αποκατάσταση της μνηστής, το γάμο, το μεροκάματο, το φιλότιμο του λαϊκού απέναντι στον αμοραλισμό του πλούσιου, τον ερχομό από το χωριό στην πόλη, την εθνική περηφάνεια για μια «αδικημένη» χώρα, τον ζεστό κλοιό της γειτονιάς απέναντι στο κάπως φοβηχτερό χτυποκάρδι μιας Αθήνας που μεγαλώνει βίαια με αντιπαροχή –και ούτω καθ’ εξής.

Το ωραίο ήταν, ότι όλη αυτή η μικροαστική γλώσσα ενδύθηκε την φαντασία μεγάλων μαστόρων –που ήξεραν πραγματικά να κρατάνε την κάμερα, να γράφουν μεγαλειώδους απλότητας διαλόγους (που συχνά γινόντουσαν παροιμιώδεις), να γράφουν τη μουσική που σφύριζαν τ΄αλάνια κι οι αστοί. Σε αυτούς οφείλεται η παράξενη διάρκεια εκείνων των ταινιών, σήμερα.

Μόνο ένα θέμα, εξ ίσου βαθύ, διαρκές και πάνδημο με τα προηγούμενα, δεν μπορούσε εκ των πραγμάτων να αγγίξει ο Φίνος: την γενετήσια ορμή, το σεξ, το γυμνό. Ειδικά εκείνη την εποχή, που η λογοκρισία εμαίνετο και η μοιχεία ήταν ποινικό αδίκημα, οτιδήποτε σεξουαλικό ενείχε την αχλή του σκανδάλου. Η υποψία ενός γυμνού στήθους μπορούσε να αφήσει άγρυπνες ολόκληρες συνοικίες ή να προκαλέσει πλήθος θιγμένων δημοσιευμάτων από τις σιγανοπαπαδιές των εντύπων. 

Οπότε, το σεξ, έπρεπε να πλησιαστεί (όταν πλησιαζόταν) με τρόπο υπαινικτικό, φιλοπαίγμονα ή δήθεν τυχαίο. Γυρίστηκαν βέβαια δυό τρείς ταινίες με καταφανή αισθησιακό χαρακτήρα. Και επενδύθηκαν πολλά πάνω στο ακαταμάχητο σεξ απίλ της νεαρής Ζωής Λάσκαρη. Ακόμη και η Βουγιουκλάκη γύμνωσε τα στήθη της, μεγαλωμένη πια, και τα μπαλέτα που πάντα πλαισίωναν τα σχηματικά έπη του Δαλιανίδη λειτουργούσαν όπως ακριβώς και τα καμπαρέ της εποχής: ως κυριλέ οφθαλμολαγνεία. Όμως, όλα αυτά, είχαν ανέκαθεν τον χαρακτήρα του συμπτωματικού στον κόσμο του Φίνου. Το σεξ, παρά την δύναμή του, ποτέ δεν μπήκε στο επίκεντρο της μυθολογίας του μεγαλύτερου Έλληνα παραγωγού.

Ποτέ;

Ψάξαμε τα αρχεία της Finos Films για να βρούμε τις λίγες στιγμές που διέλαθαν του κώδικα της εποχής. Η ψαριά είναι, τω όντι, απολαυστική, ακριβώς επειδή είναι σπάνια:

 

40 γυμνές φωτογραφίες από το ανομολόγητο οπλοστάσιο της Φίνος Φιλμς Facebook Twitter
Αμόκ. Μια από τις λίγες καθαρόαιμα αισθησιακές ταινίες της Finos Film. Οκτώ κορίτσια δραπετεύουν από το αναμορφωτήριο και στη συνέχεια καταφεύγουν σε ένα ερημονήσι. Στο νησί όμως βρίσκεται και μια ομάδα μισθοφόρων, με αρχηγούς έναν πρώην αξιωματικό των Ες-Ες και τον γιο του.... Καταλαβαίνετε.


 

 

 

 

40 γυμνές φωτογραφίες από το ανομολόγητο οπλοστάσιο της Φίνος Φιλμς Facebook Twitter
Η Αλίκη, από την αρχή της καριέρας της ήξερε ότι το σεξ απίλ είναι ένα ισχυρό της όπλο, καλά κρυμμένο κάτω από τα νιαουρίσματά της. Εδώ, στην "Ψεύτρα"
 
 

 

 

 

40 γυμνές φωτογραφίες από το ανομολόγητο οπλοστάσιο της Φίνος Φιλμς Facebook Twitter
Ένα λαϊκό παιδί ψωνίζεται από δυό αστές. Πρωτόγνωρα πράγματα για τον Φίνο, πρώτη εμφάνιση του Χρήστου Νομικού, πολύ γυμνό και "Οι Αμαρτωλοί" του Δαλιανίδη.
 
 

 

 

 

40 γυμνές φωτογραφίες από το ανομολόγητο οπλοστάσιο της Φίνος Φιλμς Facebook Twitter
Η Ζωή Λάσκαρη ήταν από την αρχή η κορυφαία σεξόβομβα του Φίνου, αφήνοντας πολύ πίσω την χυμώδη, αθώα σεξουαλικότητα της Μάρθας Καραγιάννη.
 
 

 

 

 

40 γυμνές φωτογραφίες από το ανομολόγητο οπλοστάσιο της Φίνος Φιλμς Facebook Twitter
Ακόμα και σε άσχετες κωμωδίες, όπως στη "Βίλλα των Οργίων", μπορούσαν να μπουν μεζεδάκια με λίγο μάτι.
 
 

 

 

 

 
 

 

 

 

40 γυμνές φωτογραφίες από το ανομολόγητο οπλοστάσιο της Φίνος Φιλμς Facebook Twitter
Δήθεν αθώα, δήθεν συμπτωματικά. "Ο Κλέαρχος, η Μαρίνα και ο κοντός" (1961)
 
 

 

 

 

 
 

 

 

 

40 γυμνές φωτογραφίες από το ανομολόγητο οπλοστάσιο της Φίνος Φιλμς Facebook Twitter
Ακόμη μια απόπειρα της Αλίκης να δημιουργήσει αθωότητα γεμάτη υποσχέσεις
 
 

 

 

 

40 γυμνές φωτογραφίες από το ανομολόγητο οπλοστάσιο της Φίνος Φιλμς Facebook Twitter
Ζωή Λάσκαρη
 
 

 

 

 

 
 

 

 

 

 
 

 

 

 

40 γυμνές φωτογραφίες από το ανομολόγητο οπλοστάσιο της Φίνος Φιλμς Facebook Twitter
Στην ταινία "Δάκρυα για την Ηλέκτρα" (πολύ της μόδας τότε το όνομα) η Ζωή Λάσκαρη αποφασίζει να εκδικηθεί την μάνα της και τον εραστή της για το χαμό του πατέρα της, ρισκάροντας την ίδια της τη ζωή.Οι αληθινές στιγμές της έντασης όμως είναι οι συχνές ημίγυμνες σκηνές της
 
 

 

 

 

40 γυμνές φωτογραφίες από το ανομολόγητο οπλοστάσιο της Φίνος Φιλμς Facebook Twitter
Η "Ψεύτρα" Βουγιουκλάκη, ξανά.
 
 

 

 

 

40 γυμνές φωτογραφίες από το ανομολόγητο οπλοστάσιο της Φίνος Φιλμς Facebook Twitter
"Οι Αμαρτωλοί". Με τον Χρήστο Νομικό, η Μπέττυ Λιβανού.
 
 

 

 

 

 
 

 

 

 

40 γυμνές φωτογραφίες από το ανομολόγητο οπλοστάσιο της Φίνος Φιλμς Facebook Twitter
Σοφόν το σαφές.
 
 

 

 

 

40 γυμνές φωτογραφίες από το ανομολόγητο οπλοστάσιο της Φίνος Φιλμς Facebook Twitter
Το αρσενικό της Λάσκαρη. Σεξ απίλ που δεν κραυγάζει, τα είπαμε πριν.
 
 

 

 

 

40 γυμνές φωτογραφίες από το ανομολόγητο οπλοστάσιο της Φίνος Φιλμς Facebook Twitter
Δάκρυα για την Ηλέκτρα
 
 

 

 

 

40 γυμνές φωτογραφίες από το ανομολόγητο οπλοστάσιο της Φίνος Φιλμς Facebook Twitter
Οι Αμαρτωλοί
 
 

 

 

 

40 γυμνές φωτογραφίες από το ανομολόγητο οπλοστάσιο της Φίνος Φιλμς Facebook Twitter
Γνωρίζοντας αισθησιακές δόξες με το ξεκίνημά του ο Φαίδων Γεωργίτσης, ήταν επόμενο να διολισθήσει μετά από λίγο σε καθαρόαιμα soft-core φιλμ με την Γκοζέλα Ντάλι, και άλλους λιγότερο επιφανείς παραγωγούς.

 

 
 
 

 

 
 

 

 

 

 

 
 
 

 

40 γυμνές φωτογραφίες από το ανομολόγητο οπλοστάσιο της Φίνος Φιλμς Facebook Twitter
Τα ασαφώς μπαϊσέξουαλ μπαλέτα του Δαλιανίδη
 
 

 

 

 

40 γυμνές φωτογραφίες από το ανομολόγητο οπλοστάσιο της Φίνος Φιλμς Facebook Twitter
Σε αυτή τη σκηνή από το συμπαθέστατο "Ταξίδι" του Δημόπουλου, το 1962, διακρίνει κανείς πώς το σεξ υποδηλωνόταν τότε με τόση διακριτικότητα, που καταντούσε ακόμη πιο αβάσταχτη η αποσιώπησή του
 
 

 

 

 

40 γυμνές φωτογραφίες από το ανομολόγητο οπλοστάσιο της Φίνος Φιλμς Facebook Twitter
Παρτούζες στη "Στεφανία" του Δαλιανίδη
 
 

 

 

 

40 γυμνές φωτογραφίες από το ανομολόγητο οπλοστάσιο της Φίνος Φιλμς Facebook Twitter
Στεφανία (1967). Η Στεφανία, μια όμορφη και ευκατάστατη κοπέλα, καταλήγει στο αναμορφωτήριο εξαιτίας της διεφθαρμένης ζωής στην οποία την έχει οδηγήσει ο πατριός της. Πρόθεσή της είναι η απόδραση, αλλά όταν εμφανίζεται ο γιατρός Δαπόντε, με τον οποίο ήταν ερωτευμένη στα μαθητικά της χρόνια, αλλάζει γνώμη και γίνεται βοηθός στο ιατρείο του... Απολαυστικό!
 
 

 

 

 

40 γυμνές φωτογραφίες από το ανομολόγητο οπλοστάσιο της Φίνος Φιλμς Facebook Twitter
Οι Αμαρτωλοί
 
 

 

Οθόνες
11

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο μάγος του Κρεμλίνου

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Ο μάγος του Κρεμλίνου»: Ο ρυθμιστής του Πούτιν δεν χωρά σε ταινία

Πίσω από το ψυχρό πρόσωπο της εξουσίας, κρύβεται ο ψίθυρος ενός σύγχρονου Ρασπούτιν. Ο Ολιβιέ Ασαγιάς τον ακολουθεί – αλλά μήπως τον πρόδωσε η φόρμα;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
No other choice

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «No other choice»: Η ταινία που θα οδηγήσει τον Παρκ Τσαν-γουκ στα Όσκαρ

Ο Κορεάτης σκηνοθέτης παραμένει ένας από τους μεγάλους σύγχρονους κινηματογραφιστές, αν και η αντικαπιταλιστική του σάτιρα «No other choice» δεν είναι η καλύτερή του ταινία.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Είναι σαν να κάνεις τον Δράκουλα χορτοφάγο»: Γιατί το σέξι τέρας του Φρανκενστάιν που παίζει ο Τζέικομπ Ελόρντι είναι λάθος

Οθόνες / Γιατί το σέξι τέρας του νέου «Φρανκενστάιν» είναι λάθος

Στη διασκευή του κλασικού μυθιστορήματος της Μέρι Σέλεϊ από τον Γκιγιέρμο ντελ Τόρο πρωταγωνιστεί ο «εξωφρενικά όμορφος» Τζέικομπ Ελόρντι στον ρόλο του τέρατος – πράγμα που έχει ως αποτέλεσμα μια ταινία χωρίς ειρμό. 
THE LIFO TEAM
O Στίβεν Κινγκ στο σινεμά: Οι 10 καλύτερες μεταφορές

Οθόνες / O Στίβεν Κινγκ στο σινεμά: Οι 10 καλύτερες μεταφορές

Είναι εντυπωσιακός ο αριθμός διασκευών του έργου του δημοφιλούς συγγραφέα που θα δούμε στο πανί, στο γυαλί και στο σανίδι, κι αυτό στάθηκε αφορμή για ένα αφιέρωμα στις καλύτερες ταινίες που ενέπνευσαν τα γραπτά του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Φρανκενστάιν: Ένα θεσπέσιο μελόδραμα που σε παρασύρει και σε ματώνει

Ανταπόκριση από τη Βενετία / Φρανκενστάιν: Ένα θεσπέσιο μελόδραμα που σε παρασύρει και σε ματώνει

O Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο θα έκανε την Μέρι Σέλεϊ περήφανη. Ο δικός του Φρανκενστάιν κατορθώνει να μην προδώσει το πνεύμα του πολυδιασκευασμένου μυθιστορήματός της.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
After the Hunt: Το #MeToo στα χέρια του Λούκα Γκουαντανίνο είναι μια μπερδεμένη υπόθεση

Ανταπόκριση από τη Βενετία / After the Hunt: Το #MeToo στα χέρια του Γκουαντανίνο είναι μια μπερδεμένη υπόθεση

Ο Λούκα Γκουαντανίνο νοσταλγεί τη χαμένη τέχνη του διαλόγου, αλλά το After the Hunt χάνει το δίκιο του στην ακαδημαϊκή φλυαρία και τις σεναριακές αστοχίες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Όλα του γάμου δύσκολα: 10 ταινίες για να δείτε μετά το «Ρόουζ εναντίον Ρόουζ»

Οθόνες / Όλα του γάμου δύσκολα: 10 ταινίες για να δείτε μετά το «Ρόουζ εναντίον Ρόουζ»

Από το «Awful Truth» του Λίο ΜακΚάρεϊ στο «Gone Girl» του Ντέιβιντ Φίντσερ κι από τις μπεργκμανικές «Σκηνές από έναν γάμο» στο «Revolutionary Road» του Σαμ Μέντες, ανατρέχουμε σε δέκα ταινίες για όσους ενώθηκαν ενώπιον Θεού κι ανθρώπων «μέχρι να τους χωρίσει ο θάνατος».   
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
ΒΟΥΓΟΝΙΑ

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Βουγονία»: Κριτική για τη νέα ταινία του Γιώργου Λάνθιμου

«Είναι περιπέτεια η "Βουγονία", fun και πιο περίπλοκη απ’ ότι δείχνει» - Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος καταγράφει τις εντυπώσεις του από την παγκόσμια πρεμιέρα της ταινίας στο 82ο Φεστιβάλ Βενετίας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Terence Stamp (1938-2025): Ο μάγκας του Λονδίνου που θα γινόταν Τζέιμς Μποντ

Οθόνες / Terence Stamp (1938-2025): Ο μάγκας του Λονδίνου που θα γινόταν Τζέιμς Μποντ

«Το άτακτο αγόρι του βρετανικού σινεμά βρήκε τον δρόμο του σε ώριμες επιλογές, είτε παίζοντας κάποιον αδυσώπητο κακό είτε αφήνοντας τα λακωνικά του διακριτικά σαν στάμπα, όνομα και πράγμα, σε σύντομες εμφανίσεις – εννοείται πως έχει υποδυθεί και τον διάβολο!»
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
The Karate Kid: Πώς η «ταινιούλα που δεν θα έβλεπε κανείς» εξελίχθηκε σε παγκόσμιο φαινόμενο

Οθόνες / The Karate Kid: Πώς η «ταινιούλα που δεν θα έβλεπε κανείς» εξελίχθηκε σε παγκόσμιο φαινόμενο

Η ταινία σημάδεψε μια γενιά εφήβων που φαντασιώνονταν ότι θα αντιστεκόντουσαν ηρωικά στους νταήδες που τους κακοποιούσαν καθημερινά. Και τώρα, ο μύθος επιστρέφει για έκτη φορά στην οθόνη, με πρωταγωνιστές τον Τζάκι Τσαν και τον Ραλφ Μάτσιο
THE LIFO TEAM
Ο άνθρωπος που έφερε την μαύρη μουσική κουλτούρα στο σαλόνι εκατομμυρίων σπιτιών

Daily / Ο άνθρωπος που έφερε τη μαύρη μουσική κουλτούρα στο σαλόνι εκατομμυρίων σπιτιών

Το ντοκιμαντέρ «Sunday Best: The untold story of Ed Sullivan» αναδεικνύει τη συμβολή του Εντ Σάλιβαν και της δημοφιλέστατης τηλεοπτικής εκπομπής του στην ανάδειξη τεράστιων μορφών της μαύρης μουσικής, από τη Nίνα Σιμόν και τον Τζέιμς Μπράουν μέχρι την Tίνα Τέρνερ και τον Στίβι Γουόντερ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Έντουαρντ Νόρτον: Γεννημένος σε λάθος εποχή

Οθόνες / Έντουαρντ Νόρτον: Γεννημένος σε λάθος εποχή

Με αφορμή τα σημερινά του γενέθλια, ανατρέχουμε στην καριέρα ενός ηθοποιού με την ερμηνευτική στόφα των μεγάλων ονομάτων του New Hollywood, μα καταδικασμένου να εργάζεται σε καιρούς που η κινηματογραφική βιομηχανία δεν ξέρει τι να κάνει μαζί του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ana Kokkinos: «Αν ήμουν ένας στρέιτ, Άγγλος άντρας, η ζωή θα ήταν ευκολότερη»

Οθόνες / Ana Kokkinos: «Αν ήμουν ένας στρέιτ, Άγγλος άντρας, η ζωή θα ήταν ευκολότερη»

Η ελληνικής καταγωγής Αυστραλή σκηνοθέτιδα πίσω από το «Ten Pound Poms» μιλά στη LiFO για τη στάση των Αυστραλών απέναντι στους μετανάστες, την ταινία της που εξόργισε την ομογένεια, και το πώς είναι να νιώθεις παρείσακτος ακόμη κι όταν το έργο σου έχει δει πολύς κόσμος.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μιχάλης Ρέππας: «Θέλω να διασκεδάζω. Πέρασα τα 65 και έχει αρχίσει να μη με νοιάζει»

Οι Αθηναίοι / Μιχάλης Ρέππας: «Θέλω να διασκεδάζω. Πέρασα τα 65 και έχει αρχίσει να μη με νοιάζει»

«Τρεις Χάριτες», «Βίρα τις Άγκυρες», «Δις εξαμαρτείν», «Safe Sex», «Το Κλάμα βγήκε από τον Παράδεισο», «Μπαμπάδες με ρούμι». Λίγοι μας έχουν κάνει να γελάσουμε τόσο τα τελευταία 30 χρόνια όσο ο Μιχάλης Ρέππας. Ο ηθοποιός, συγγραφέας και σκηνοθέτης που εξαιτίας του «το Τζέλα Δέλτα δεν είχε φουγάρα» αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ