Οι τελευταίοι Μασάι Facebook Twitter

Οι τελευταίοι Μασάι

1
Οι τελευταίοι Μασάι Facebook Twitter
©Adrien Blondel

Όταν συναντιούνται εκτός της περιοχής τους οι Μασάι εντοπίζουν ο ένας τον άλλον μέσα από μικρές λεπτομέρειες. Ένα βραχιόλι από χρωματιστές χάντρες ή ένα χαμένο μπροστινό δόντι μπορούν να χρησιμεύσουν ως μέσα αναγνώρισης. Η Namuncha, η κοινότητα των Μασάι στην Κένυα, βρίσκεται στην άκρη της περιοχής των Μασάι και τα μέλη της μερικές φορές αναφέρονται στους εαυτούς τους ως "οι τελευταίοι Μασάι". «Ακούγεται αστείο αλλά αυτός ο σαρκαστικός τρόπος με τον οποίο αντιμετωπίζουν τους εαυτούς κρύβει και την δυσοίωνη προφητεία της εξαφάνισής τους, του υποβιβασμού των παραδόσεών τους σε κάτι αποκλειστικά γραφικό», λέει ο Γάλλος φωτογράφος Adrien Blondel.

Οι τελευταίοι Μασάι Facebook Twitter
©Adrien Blondel
Οι τελευταίοι Μασάι Facebook Twitter
©Adrien Blondel
Οι τελευταίοι Μασάι Facebook Twitter
©Adrien Blondel

«Έμεινα για λίγο χρόνο στην Namuncha πριν από οκτώ χρόνια. Είχα πάει εκεί για να τραβήξω φωτογραφίες για τους ίδιους στο πλαίσιο της προώθησης της περιοχής ως τουριστικής ατραξιόν. Επέστρεψα το 2016 με σκοπό να γυρίσω ένα ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους. Ο σκοπός αυτού του πρότζεκτ ήταν να καταγραφεί η καθημερινή τους ζωή, η κουλτούρα και οι παραδόσεις τους που απειλούνται από την αδυσώπητη παγκομσιοποίηση. Ταυτόχρονα έκανα και αυτή τη σειρά φωτογραφιών θέλωντας να δείξω ότι οι Μασάι είναι ήσυχοι άνθρωποι που θέλουν να συνεχίσουν να ζουν έχοντας τη δική τους αντίληψη του χρόνου και αγωνίζονται να κρατήσουν τις παραδόσεις τους ζωντανές παρά την σιωπηλή αλλά συνεχόμενη απειλή της ισοπέδωσης του πολιτισμού τους».

Οι τελευταίοι Μασάι Facebook Twitter
©Adrien Blondel
Οι τελευταίοι Μασάι Facebook Twitter
©Adrien Blondel
Οι τελευταίοι Μασάι Facebook Twitter
©Adrien Blondel


Οι τελευταίοι Μασάι Facebook Twitter
©Adrien Blondel

Οι τελευταίοι Μασάι Facebook Twitter
©Adrien Blondel
Οι τελευταίοι Μασάι Facebook Twitter
©Adrien Blondel


Οι τελευταίοι Μασάι Facebook Twitter
©Adrien Blondel

Οι τελευταίοι Μασάι Facebook Twitter
©Adrien Blondel

Oι φωτογραφίες παραχωρήθηκαν στο LIFO.gr από τον δημιουργό τους για αποκλειστική χρήση.

Δείτε περισσότερα από τον Adrien Blondel εδώ.

1

Μερόπη Κοκκίνη

Η Μερόπη Κοκκίνη γεννήθηκε στην Κύπρο. Άρχισε να δημοσιογραφεί στο περιοδικό «01». Ανήκει στην συντακτική ομάδα της LIFO.
Email: [email protected]
ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΣΥΝΤΑΚΤΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο Νίκος Φλώρος είναι ο τελευταίος φωτορεπόρτερ μιας άλλης Αθήνας

Φωτογραφία / Ο Νίκος Φλώρος είναι ο τελευταίος φωτορεπόρτερ μιας άλλης Αθήνας

Μέσα σε μια ξεχασμένη στοά της Πανεπιστημίου, ένα από τα παλαιότερα φωτογραφεία της Αθήνας φυλά φιλμ και αρνητικά που κρύβουν μισό αιώνα ζωής της πόλης – από πολιτικές πορείες και εγκλήματα μέχρι καθημερινές στιγμές που έχουν χαθεί για πάντα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Susan Meiselas: Η θρυλική φωτογράφος που απαθανάτισε τη ζωή των στρίπερ στην Αμερική των '70s

Φωτογραφία / Susan Meiselas: Η θρυλική φωτογράφος που απαθανάτισε τη ζωή των στρίπερ στην Αμερική των '70s

Σήμερα, η Meiselas θεωρείται ότι άνοιξε τον δρόμο όχι μόνο για τους πολιτικά δεσμευμένους φωτογράφους που καταγράφουν προσεκτικά, προβληματίζονται και πλαισιώνουν το έργο τους, αλλά και για τους φωτογράφους που επίμονα εργάζονται σε συνεργασία με τα θέματά τους.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Απαγορεύεται η είσοδος στους γονείς»: Εφηβικά δωμάτια στις δεκαετίες του ’80 και του ΄90

Φωτογραφία / «Απαγορεύεται η είσοδος στους γονείς»: Εφηβικά δωμάτια στις δεκαετίες του ’80 και του ΄90

Τριάντα χρόνια μετά την πρώτη του κυκλοφορία επανεκδίδεται αυτό τον μήνα το φωτογραφικό λεύκωμα της Adrienne Salinger με πορτρέτα εφήβων στα υπνοδωμάτιά τους, σε μια εποχή πριν τα smartphones και τα social media.
THE LIFO TEAM
Nelly's: Η μεγαλύτερη αναδρομική έκθεση για τη σπουδαιότερη Ελληνίδα φωτογράφο

Φωτογραφία / Nelly's: Η κορυφαία Ελληνίδα φωτογράφος

Πεθαίνει σαν σήμερα η γυναίκα που είναι μέχρι τις μέρες μας η πιο γνωστή Ελληνίδα φωτογράφος. Ποια ήταν η Έλλη Σουγιουλτζόγλου; Και πώς έφτασε να φωτογραφίζει διάσημες χορεύτριες στην Ακρόπολη; Η Αλίκη Τσίργιαλου, υπεύθυνη των φωτογραφικών αρχείων του Μουσείου Μπενάκη μας εξηγεί.
M. HULOT
«Τράβηξα τη φωτογραφία ενώ λιμοκτονούσα κι ο ίδιος»: Η ιστορία της εικόνας-σύμβολο του λιμού στη Γάζα

Φωτογραφία / «Τράβηξα τη φωτογραφία ενώ λιμοκτονούσα κι ο ίδιος»: Η ιστορία της εικόνας-σύμβολο του λιμού στη Γάζα

Ο φωτορεπόρτερ Αχμέντ αλ-Αρίνι περιγράφει τις συνθήκες που οδήγησαν στην φωτογραφία που έχει κάνει το γύρο του κόσμου ως σύμβολο της ανθρωπιστικής καταστροφής που μαστίζει τη Λωρίδα.
THE LIFO TEAM
Spyros Rennt: «Το nightlife είναι καταφύγιο για τους queer ανθρώπους»

Φωτογραφία / Spyros Rennt: «Το nightlife είναι καταφύγιο για τους queer ανθρώπους»

Ο Αθηναίος φωτογράφος που έχει καταγράψει την ξέφρενη –αλλά και τρυφερή– νυχτερινή ζωή του Βερολίνου μπορεί να άργησε να βρει τον δρόμο του, αλλά μέσα από τη φωτογραφία νιώθει ότι τελικά η διαδρομή του απέκτησε ένα νόημα.
M. HULOT
Μια έκθεση με φωτογραφίες του Α. Εμπειρίκου που δεν έχουν παρουσιαστεί ποτέ πριν 

Φωτογραφία / Φωτογραφίες του Ανδρέα Εμπειρίκου παρουσιάζονται για πρώτη φορά σε μια νέα έκθεση

54 φωτογραφίες από το πολύτιμο αρχείο του θα παρουσιαστούν από την Eleftheria Tseliou Gallery, στον χώρο της Τοσίτσα 3, σε μια έκθεση που επιχειρεί να αναδείξει πως υπήρξε εξίσου σημαντικός ως φωτογράφος, όσο και ως ποιητής και ψυχαναλυτής.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

σχόλια

1 σχόλια