Larry Gus

Larry Gus Facebook Twitter
1

 

Έφυγε από την Ελλάδα την πιο ακατάλληλη στιγμή. Λίγο πριν κυκλοφορήσει ο δίσκος του, ο Larry Gus μετακόμισε στη Βαρκελώνη για το μεταπτυχιακό του, σε μια από τις πιο σημαντικές μουσικές σχολές του κόσμου. Το «Stitches» μπορεί να τον βρίσκει απόντα από τα αθηναϊκά live, αλλά είναι από τους λίγους δίσκους που έχουν άμεση σχέση με αυτό που συμβαίνει σήμερα εκτός Ελλάδας. Κατά βάση χιπ χοπ, με ένα σωρό στοιχεία και ήχους που δανείζεται από παντού και μπλέκει σε ένα συναρπαστικό χαρμάνι, με πολλά κομμάτια μικρής διάρκειας που ως δομή θυμίζουν τα άλμπουμ του Dilla. Η μουσική των '50s και των '60s περνάει μέσα από δεκάδες samples με εκρηκτικούς ρυθμούς, στολίζεται με τις φωνές του, σε ξεσηκώνει και μετά σε προσγειώνει απότομα σε έναν κεφάτο συνδυασμό του Panda Bear με τους Avalanches. Ένας δίσκος που «ζυμωνόταν» χρόνια και πήρε την τελική του μορφή φέτος το καλοκαίρι. Την περιπέτειά του από τις μέρες προετοιμασίας μέχρι να τον κυκλοφορήσει τη διηγείται με τον δικό του ξεχωριστό τρόπο:

«Το περιβάλλον του σπιτιού μου στη Βέροια ήταν πιο σημαντικό για τη διαμόρφωση του υλικού από το ίδιο το υλικό, ή και από μένα ακόμα. Δεν το περίμενα ότι θα το έλεγα ποτέ αυτό. Σιχαινόμουν τόσο πολύ την πόλη μου όταν ήμουν μικρότερος, οπότε είναι τουλάχιστον αστείο που ήρθαν έτσι τα πράγματα».

«Ο φίλος μου ο Στράτος ευθύνεται κατά ένα μεγάλο μέρος για την ατμόσφαιρα του δίσκου. Κι ας μην είχε ακούσει ούτε ένα τραγούδι, δεν είχαμε μπει καν στη διαδικασία να συζητάμε γι' αυτό. Είχαμε πιο σημαντικά πράγματα να κάνουμε τα καλοκαίρια μας στη Βέροια: ταΐζαμε τα σκυλιά του, πηγαίναμε βόλτες στη Νάουσα και στην Έδεσσα, περνούσαμε ώρες ατελείωτες μέσα σε σούπερ μάρκετ ψάχνοντας γατοτροφές, κατεβαίναμε κοντά στον Αλιάκμονα και πετούσαμε πέτρες στη θάλασσα, καθόμασταν έξω από το ΚΕΠ, απέναντι από το δημαρχείο στην Βέροια, και πίναμε πορτοκαλάδες (αυτός έπινε μπίρα, εγώ δεν μπορώ καν να τη βάλω στο στόμα μου) μέχρι τα ξημερώματα, τρώγαμε φιστίκια Αιγίνης στο σπίτι του μιλώντας με τον αδερφό του, μετακομίζαμε πράγματα στο σπίτι του στη Θεσσαλονίκη, μετακομίζαμε πράγματα στο σπίτι μου στον Βόλο, κάναμε ποδήλατο και τρώγαμε μπιφτέκια για βραδινό. Εγώ στα κρυφά, γιατί νιώθω πολλές τύψεις όταν είμαι Βέροια και δεν τρώω στο σπίτι με τη μάνα μου». «Πάντοτε αγαπούσα το χιπ χοπ, αλλά όσο κουραστικό και αν είναι όταν το επαναλαμβάνω, πάντα πίστευα (και ακόμα το πιστεύω) ότι είμαι πολύ φλώρος για να το λέω. Ποτέ κανένας δεν με πίστευε. Ποτέ. Κανένας. Αλλά αλήθεια, τα τελευταία 8 χρόνια τη μεγάλη τη χαρά την έχω πάρει από χιπ χοπ δίσκους. Ο πρώτος δίσκος των N*E*R*D ήταν τεράστιο σοκ, όπως και η ψύχωσή μου με τους Roots, που κράτησε για δύο γεμάτα χρόνια».

«Όταν ήμουν 15, είχα διαβάσει στο "ΠΟΠ+ΡΟΚ" ότι ο DJ Shadow είναι για τα σάμπλερς ό,τι ήταν ο Χέντριξ για τις κιθάρες. Αγόρασα το "Endtroducing" ένα καλοκαίρι ενώ γυρνούσαμε από τη Χαλκιδική με τους γονείς μου. Είχαμε φάει στα Μακντόναλντς (ακόμα και τώρα πεθαίνω για Μακντόναλντς, τόσο που προσπαθώ να το καταπιέσω, αλλιώς θα πεθάνω στα 33) και μετά πήγα στον Πάτση και αγόρασα τρεις δίσκους. "Endroducing", "Dummy", "Garbage". Το "Dummy" υπάρχουν στιγμές που το εκτιμώ ακόμα. Αλλά με τον Shadow ήταν που κουβαλούσα τα σαγόνια μου για μέρες, μήνες, χρόνια. Για πολύ καιρό δεν καταλάβαινα πώς ήταν φτιαγμένος ο δίσκος. Πίστευα ότι το σάμπλερ ήταν ένα μαγικό εργαλείο που ξεχώριζε τις κιθάρες από τα ντραμς και τις φωνές σε ένα τραγούδι, τόσο βλάκας. Από τότε ξεκίνησα να έχω μια αγάπη για τις αυτιστικές επαναλήψεις, αλλά άργησα πάρα πολύ να αγοράσω σάμπλερ. Για κάποια χρόνια στον Βόλο έκοβα μικρά κομμάτια από τραγούδια και τα άκουγα να παίζουν στο repeat για μέρες. Tρία δευτερόλεπτα sample».

«Σημεία αναφοράς στη διάθεσή μου για digging και χιπ χοπ samples χαράς: "Odelay", "Paul's Boutique", "3 Feet High and Rising", "It Takes a Nation of Millions", "My Life in The Bush of Ghosts"».

«Έχω μονίμως την αίσθηση ότι όλοι γύρω μου είναι πιο έξυπνοι από μένα. Και το κακό είναι ότι όσο περνάει ο καιρός έχει πάψει να με ενοχλεί».

«Το 2006, μετά από ένα κολασμένο εξάμηνο με το Madvillainy και το Donuts, αποφάσισα να αγοράσω το σάμπλερ μου. Προσπαθώντας να το κάνω να ακουστεί όσο λιγότερο κλισέ γίνεται, εκείνη ακριβώς την ημέρα κατάλαβα ότι μπορώ να παίξω μουσική μόνος μου. Όποτε πήγαινα στη Βέροια, άκουγα έναν-έναν όλους τους παλιούς δίσκους που ήταν στο σπίτι. Η αρχική μορφή του δίσκου δεν είχε τίποτα άλλο παρά μόνο αυτά τα μικρά σημεία από τους '70s δίσκους, το ένα δίπλα στο άλλο, χωρίς φωνές, χωρίς άλλα ντραμς, τίποτα. Τίποτα απολύτως. Μια λούπα για 30 δευτερόλεπτα και μετά να αλλάζει και να σκάει η άλλη».

«Μπορώ να πω με βεβαιότητα ότι ο μεγαλύτερος ενθουσιασμός που παίρνω πια από τη μουσική είναι αυτά τα δύο λουπαρισμένα δευτερόλεπτα, όταν είμαι τυχερός και πέφτω πάνω τους. Υπάρχουν βέβαια στιγμές που αναρωτιέμαι αν είμαι μουσικός όταν το κάνω αυτό, αλλά μετά σκέφτομαι το εξής: το να μπορέσεις να ορίσεις έναν ήχο σε ένα περιβάλλον διαφορετικό από το αρχικό του context είναι πιο δύσκολο από το να πάρεις μία κιθάρα και να παίξεις δύο νότες. Ίσως βέβαια να με έχει ωθήσει εκεί το γεγονός ότι έχω βαρεθεί τις κιθάρες. Αλλά και πάλι, είναι πολύ κακό να βάζεις σε καλούπια το πώς εκφράζεται κάποιος που δεν ξέρει μουσική με τον παραδοσιακό τρόπο».

«Μουσικά, ο Brian Eno είναι ό,τι σημαντικότερο έχει συμβεί στη ζωή μου. Mου έχει μάθει να μην απογοητεύομαι όταν νιώθω ότι δεν έχω ικανότητες, δείχνοντάς μου ότι η δημιουργικότητα μπορεί να είναι κάτι πολύ πιo ασαφές, και κάτι που δεν χρειάζεται να το κουβαλάς μαζί σου κομπάζοντας γι' αυτό».

1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η τριπλή δύναμη του Μπετόβεν

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η τριπλή δύναμη του Μπετόβεν

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών παρουσιάζει το Τριπλό Κοντσέρτο του Λούντβιχ βαν Μπετόβεν με τρεις λαμπερούς σολίστ: ο Μαξίμ Βενγκέροφ, ο Στίβεν Ίσερλις και η Θεοδοσία Ντόκου ενώνονται υπό την μπαγκέτα του Φίνεγκαν Ντάουνι Ντίαρ την Παρασκευή 5 Δεκεμβρίου στο Μέγαρο Μουσικής.
ΑΓΙΑΤΗ ΜΠΕΝΑΡΔΟΥ
MARCEL DETTMANN INTERVIEW

Μουσική / Marcel Dettmann: «Η τέκνο δεν γεννήθηκε για VIP τραπέζια»

Ένας από τους επιδραστικότερους εκπροσώπους της τέκνο, λίγες μέρες πριν από την εμφάνισή του στο Ωδείο Αθηνών, μιλάει για την αγαπημένη του μουσική ως έναν τρόπο να σχετίζεται με τον κόσμο και την πολιτική του nightlife.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Τίνα Τέρνερ (1939-2023): Ένας αληθινός θρύλος

Μουσική / Τίνα Τέρνερ: «Ούτε ένας δεν με αγάπησε στη ζωή μου, ούτε καν ο πατέρας και η μάνα μου»

Παρ’ όλες τις επιτυχίες και τις εκρηκτικές εμφανίσεις, η Τίνα Τέρνερ έζησε τα πρώτα σαράντα χρόνια της ζωής της με μοναξιά, κακοποίηση και στερημένη από αγάπη. Ο τρόπος που άφησε πίσω της τον τρόμο και την ενδοοικογενειακή βία και έγινε σύμβολο τόλμης και περηφάνιας και η πορεία της προς τη σαρωτική επιτυχία είναι είναι τα βασικά στοιχεία που συνθέτουν το παζλ της ζωής της.
M. HULOT
Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Μουσική / Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Το 1995, όταν βγήκε στους κινηματογράφους το διάσημο άνιμε του Mamoru Oshii, οι αναφορές του στην ΑΙ ακούγονταν εξωγήινες. Σήμερα, μοιάζει πιο επίκαιρο και σύγχρονο από ποτέ. Το ίδιο και το σάουντρακ του Kenji Kawai. Σε λίγες μέρες προβάλλεται ξανά στην Αθήνα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Κορμί κι αλάτι, Μπέσσυ μου!

Οι Αθηναίοι / Κορμί κι αλάτι, Μπέσσυ μου!

Η καριέρα της μετράει πάνω από μισό αιώνα. Αν και έχει να βγάλει δίσκο από το 1983, τα τραγούδια που ηχογράφησε μέσα σε μια δεκαετία έχουν απήχηση σήμερα σε 17χρονα παιδιά, κι αυτό την κάνει να νιώθει έφηβη. Η Μπέσσυ Αργυράκη αφηγείται τη ζωή της στη LiFO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Olivia Dean: Η νέα σταρ της βρετανικής ποπ

Μουσική / Mόνο η Olivia Dean κρατήθηκε απέναντι στην καταιγίδα των hits της Taylor Swift

Μια 26χρονη τραγουδοποιός από το Λονδίνο που καταφέρνει να κρατά γερά τις υψηλές θέσεις της στα charts, με έναν ήχο που ισορροπεί μεταξύ παρελθόντος και παρόντος. Bonus για σήμερα: ο νέος δίσκος των Dury Dava.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Εικαστικά / Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Από την έκθεση με τις φωτογραφίες της Φρίντα Κάλο μέχρι τις άπειρες συναυλίες: Αυτά τα 22 events αξίζουν την προσοχή σας στην αγαπημένη πόλη της Θεσσαλονίκης.
ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ, ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ & ΧΡΗΣΤΟ ΠΑΡΙΔΗ
SANDWELL DISTRICT INTERVIEW

Μουσική / Οι Sandwell District φτιάχνουν τέκνο σαν να προσεύχονται

O Regis και ο Function, δύο από τους πρωτεργάτες του πρότζεκτ που εξελίχθηκε σε διεθνές underground δίκτυο, με αφορμή την εμφάνισή τους στην Αθήνα μιλούν στη LiFO για την επανένωσή τους, την τέκνο σήμερα και τον καινούργιο τους δίσκο.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
KET: «Το γεγονός ότι έχουμε καταφέρει να υπάρχουμε τόσα χρόνια είναι ένα μικρό θαύμα»

Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων / KET: «Καταφέραμε να υπάρχουμε τόσα χρόνια, κι αυτό είναι ένα μικρό θαύμα»

Μια μεγάλη συζήτηση για την ιστορία του Κέντρου Ελέγχου Τηλεοράσεων, ενός από τους βασικούς πυρήνες της πειραματικής και ανεξάρτητης μουσικής σκηνής της πόλης και όχι μόνο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ

σχόλια

1 σχόλια