Νέα Εποχή / Υψηλή Τέχνη

Νέα Εποχή / Υψηλή Τέχνη Facebook Twitter
0

 

Νέα Εποχή / Υψηλή Τέχνη Facebook Twitter

1. Η ΚΑΜΕΡΑΤΑ ΜΕ ΟΡΓΑΝΑ ΕΠΟΧΗΣ

ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΕΙΣ Ι: ΤΑ 6 ΒΡΑΝΔΕΜΒΟΥΡΓΙΑ ΚΟΝΤΣΕΡΤΑ ΤΟΥ BACH

O βραβευμένος με Echo Classik μαέστρος Γιώργος Πέτρου και οι σολίστ της Καμεράτα υπόσχονται μια μοναδική και σπάνια εμπειρία. Η Καμεράτα, στην εναρκτήρια συναυλία του νέου κύκλου της στη Στέγη, παρουσιάζει για πρώτη φορά στην Ελλάδα, σε μια βραδιά, όλα τα θρυλικά Βρανδεμβούργια κοντσέρτα του Μπαχ, παιγμένα σε όργανα παρόμοια με αυτά που είχε στη διάθεσή του ο συνθέτης. Τα έξι «κοντσέρτα για διάφορα όργανα», όπως τα χαρακτήρισε ο ίδιος ο Μπαχ, ολοκληρώθηκαν το 1721 και θεωρούνται στο σύνολό τους ως ένα από τα μεγάλα αριστουργήματα της μουσικής. Μοναδικοί συνδυασμοί ήχων από μπαρόκ όμποε, φλάουτα με ράμφος, μπαρόκ κόρνα, βιόλες ντα γκάμπα, τσέμπαλο (στην πρώτη του σολιστική εμφάνιση σε κοντσέρτο, στην ιστορία της μουσικής), θεόρβη και έγχορδα με εντέρινες χορδές περιστρέφονται γύρω από τις μεγαλοφυ­είς ιδέες του Μπαχ. Η σολιστική γραφή είναι εξαιρετικά απαιτητική και φέρνει τα όργανα στα όρια των δυνατοτήτων τους. Ο Μπαχ κρατάει μια εξαιρετική ηχητική ισορροπία ανάμεσα στα κοντσέρτα: τρία από αυτά είναι ορχηστρικά σε χαρακτήρα, ενώ τα υπόλοιπα έχουν έντονα χαρακτηριστικά μουσικής δωματίου.

10 Οκτωβρίου 2012 / Κεντρική Σκηνή | 20:30

Νέα Εποχή / Υψηλή Τέχνη Facebook Twitter
 

2. ROOTLESSROOT / KIRERU

Yπό τους ήχους της ζωντανής μουσικής του John Parish, οι RootlessRoot αποκαλύπτουν την άγρια ομορφιά του χορού. Ένας άνεμος οργής θα σαρώσει το λευκό τοπίο της σκηνής του Kireru. Μια θάλασσα από λευκά πλαστικά μαχαιροπίρουνα θα υποχωρεί με θόρυβο καθώς οι οκτώ εκπληκτικοί χορευτές, από πέντε διαφορε­τικές χώρες, που συμπράττουν με τους RootlessRoot, θα φέρνουν στη σκηνή ένα χορό υψηλής τάσης, εκτός ορίων, υπέροχα απελευθερωτικό. Η άλλοτε νοσταλγική και άλλοτε σκληρή μουσική του Πάρις θα συ­ντροφεύει μια παράσταση-μανιφέστο, που ξεκινά με τη διατύπωση «πρώτα θα καταβροχθίσουμε όλα σας τα άλογα».

Στο Kireru, που στα ιαπωνικά σημαίνει «ξέσπασμα οργής», χορός και γλυπτική γίνονται ένα: η εσωτερική αγωνία για τον κόσμο εκ­φράζεται με μια διαρκή πάλη μεταξύ των χορευτών, η οποία με την ενέργειά της αναδιαμορφώνει συνεχώς ένα σκηνικό από μαλακό πηλό. Στο περιβάλλον τρομακτικής πίεσης όπου ζούμε, και όπου όλοι μας είμαστε ταυτόχρονα θύματα και θύτες, οι RootlessRoot επιλέγουν να ονειρευτούν τη στιγμή που τα εγκεφαλικά όρια του πολιτισμένου Δυτικού ανθρώπου θα υποχωρήσουν με πάταγο για να επιτρέψουν στο σώμα να εκφράσει την απόλυτη ελευθερία.

17 – 28 Οκτωβρίου 2012 / Κεντρική Σκηνή | 20:30

Νέα Εποχή / Υψηλή Τέχνη Facebook Twitter
  1. BLITZ/THEATRE GROUP LATE NIGHT

    Η πλέον αναγνωρισμένη ελληνική ομάδα devised theatre της νεότερης γενιάς, μετά τις πετυχημένες παραστάσεις της στη βερολινέζικη Schaubühne και στο παρισινό Théâtre de la Ville, ανεβάζει στη Στέγη τη νέα της παραγωγή: μια αλλόκοτη χοροεσπερίδα για το σουρεαλισμό της ύπαρξης. Οι Blitz γράφουν πάντα από κοινού τα κείμενα, συμπρωταγωνιστούν και συν-σκηνοθετούν. Αυτή τη φορά στήνουν μια παράδοξη αλληγορία για να μας αφηγηθούν τι σημαίνει να ζεις το τέλος μιας εποχής. Το Late Night εκτυλίσσεται αργά τη νύχτα, σε μια παρακμιακή αί­θουσα χορού. Εκεί, μια μελαγχολική ομήγυρη τραγουδά και χορεύει, μια απόκοσμη φωνή δίνει οδηγίες και παραγγέλματα, μια επιγραφή από νέον αναβοσβήνει διαρκώς κι εκείνοι, ζαλισμένοι από το ποτό, επιδίδονται σε προσωπικές εξομολογήσεις. Η ατμόσφαιρα παρακμής θυμίζει τις ταινίες του Lynch και του Cassavetes, η συνθήκη εγκλεισμού τον Εξολοθρευτή Άγγελο του Buñuel και ο χορευτικός μαραθώνιος το Σκοτώνουν τα άλογα όταν γεράσουν του Poitier. Γιατί κι εκεί, τα θύματα μιας οικονομικής κρίσης χορεύουν μέχρι θανάτου και μόνον όποιος επιβιώνει αποσπά το χρηματικό έπαθλο..
    Σκηνοθεσία & Δραματουργική επεξεργασία: blitz theatre group
    Παίζουν: Γιώργος Βαλαής, Σοφία Κόκκαλη, Αγγελική Παπούλια, Χρήστος Πασσαλής, Φιντέλ Ταλαμπούκας, Μαρία Φιλίνη

    31 Οκτωβρίου – 18 Νοεμβρίου 2012 / Μικρή Σκηνή | 21:00

Νέα Εποχή / Υψηλή Τέχνη Facebook Twitter
 

  1. LEMI PONIFASIO / BIRDS WITH SKYMIRRORS

    Ένας χορογράφος «εξίσου σημαντικός με την Pina Bausch και τον Merce Cunningham» σε μια παράσταση-τελετουργία για τη λατρεία του φυσικού περιβάλλοντος. Στα νησιά Σαμόα, απ’ όπου κατάγεται ο Λέμι Πονιφάζιο, ο σεβασμός και η φροντίδα για τη φύση είναι μέρος της πολυνησιακής παράδο­σης. Το βαθύ προβληματισμό του για τη σχέση του ανθρώπου με το φυσικό του περιβάλλον κοινοποιεί ο καταξιωμένος χορογράφος από το Ώκλαντ της Νέας Ζηλανδίας όπου βρίσκεται η έδρα τoυ. Το έργο Birds with Skymirrors είναι μια κραυγή αγωνίας, μια επίκληση, μια τελετουργία. Με υποβλητικούς φωτισμούς και βιντεοπροβολές, ο Πονιφάζιο δημιουργεί έναν κόσμο συμβολικό, παράξενα γοητευτικό και μυστικιστικό, ένα χώρο διαλογισμού για τη σχέση μας με το σύ­μπαν που μας περιβάλλει. Έργο μινιμαλιστικής δράσης και υπνωτικής ομορφιάς, ισορροπεί σε μια διαλεκτική μεταξύ αρχέγονου και σύγ­χρονου, ανθρώπου και φύσης, γήινου και μεταφυσικού. «Πώς θα ήταν ο τελευταίος χορός πάνω στη Γη;» αναρωτιέται ο ακτιβιστής χορο­γράφος που θεωρεί την τέχνη μια «μη βίαιη πρόκληση» αλλά κυρίως «μια δεύτερη ευκαιρία». Θα την αδράξουμε άραγε;
    Σύλληψη / Σχεδιασμός / Χορογραφία / Σκηνοθεσία: Lemi Ponifasio

    7 - 11 Νοεμβρίου 2012 / Κεντρική Σκηνή | 20:30

    Νέα Εποχή / Υψηλή Τέχνη Facebook Twitter
  2. HELMUT NEWTON

    Το έργο του φωτογράφου που επαναπροσδιόρισε τη φωτογραφία μόδας σε μια αναδρομική έκθεση. Ο Χέλμουτ Νιούτον (1920-2004) προκάλεσε και πολλές φορές σόκαρε με το φωτογραφικό έργο του, μέσω του οποίου κατόρθωσε να αποδώσει με χαρακτηριστικό τρόπο την ομορφιά, τον αισθησιασμό, το χιούμορ και τη βία που ένιωθε ο ίδιος να διέπουν τη συμπεριφορά των αν­θρώπων που συναντά κάποιος στον κόσμο της μόδας, της πολυτέλειας, του χρήματος και της εξουσίας. Η έκθεση αποτελεί αναδρομική καταγραφή του έργου του Νιούτον και καλύπτει τις βασικές θεματικές της δουλειάς του, όπως είναι η μόδα, το γυμνό, το πορτραίτο, το σεξ, το χιούμορ... Το έργο του θεωρείται κατ’ εξοχήν κλασικό και αποδεικνύει ότι ο Νιούτον δεν ήταν μόνον ένας φωτογράφος μόδας, αλλά ένας καλλιτέχνης που, κα­ταρρίπτοντας όλους τους περιορισμούς της φωτογραφίας, πειραματί­στηκε με θέματα και είδη και διεύρυνε τα όρια της σύγχρονης οπτι­κής κουλτούρας με το μοναδικό όραμά του.

    13 Νοεμβρίου 2012 – 3 Μαρτίου 2013 / Εκθεσιακός Χώρος

    Νέα Εποχή / Υψηλή Τέχνη Facebook Twitter
  3. ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΟΝ GLENN GOULD
    Ένα ντοκυμανταίρ, μια συναυλία, μια συζήτηση κι ένα βιβλίο:
    μια γιορτή για τον πιο δημοφιλή πιανίστα του 20ού αιώνα. Με αφορμή τα 80 χρόνια από τη γέννηση και τα 30 από το θάνατο του μεγάλου Καναδού μουσικού Γκλενν Γκουλντ, η Στέγη, σε συνεργασία με την Πρεσβεία του Καναδά στην Αθήνα, οργανώνει μια σειρά εκδη­λώσεων. Το αφιέρωμα ξεκινάει με την προβολή μιας ταινίας που θα μας δώσει την ευκαιρία να προσεγγίσουμε τον συχνά αινιγματικό καλλιτέχνη μέσα από περιδιάβαση του Τορόντο. Ακολουθεί μια συζήτηση στρογγυ­λής τράπεζας για τη σύνθετη σχέση του Γκουλντ με τις διαδικασίες της συναυλίας και της ηχογράφησης, αλλά και τις επιπτώσεις των νέων μέσων στην εκτέλεση και τη διανομή της κλασικής μουσικής. Συμμετέχουν ο Κώστας Πηλαβάκης, Senior Vice President Classical A+R της Universal Music Group International, ο James Oestreich, μουσικοκριτικός των New York Times, και ο Χρήστος Καρράς, εκτελε­στικός διευθυντής της Στέγης Γραμμάτων και Τεχνών (συντονιστής). Στις 22 Νοεμβρίου θα γίνει βιβλιοπαρουσίαση ενός νέου τίτλου για τον Γκουλντ που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Νεφέλη, σε μετάφραση και επιμέλεια του Στέφανου Θεοδωρίδη. Και το αφιέρωμα θα κλείσει με συναυλία της ελληνικής καταγωγής εικοσάχρονης Καναδής πιανί­στριας Μαρίκας Μπουρνάκη, που θεωρείται από τα μεγαλύτερα νέα ταλέντα διεθνώς.

    19 & 22 Νοεμβρίου 2012 / Μικρή Σκηνή

     

    Νέα Εποχή / Υψηλή Τέχνη Facebook Twitter

  4. WILLIAM KENTRIDGE / REFUSE THE HOUR

    Μια ιδιοφυΐα της σύγχρονης τέχνης, για πρώτη φορά στην ελλά­δα και σε μια από τις σπάνιες εμφανίσεις του στη σκηνή, με ένα multimedia θεατρικό όνειρο για τον πανδαμάτορα Χρόνο. Ο κορυφαίος Νοτιοαφρικανός εικαστικός και σκηνοθέτης Ουίλλιαμ Κέντριτζ, στην πρώτη του εμφάνιση στη χώρα μας, αναζητά μαζί μας, επί σκηνής, το χαμένο Χρόνο. Πολυσχιδής και ιδιοφυής, είναι από τους σπουδαιότερους καλλιτέχνες της εποχής μας, διακεκριμένος για τις εικαστικές εγκαταστάσεις κατά του απαρτχάιντ, τα «πρωτόγονα» κινούμενα σχέδια και τις multimedia παραστάσεις του. Ο Κέντριτζ καταφθάνει στην Αθήνα με την «όπερα δωματίου» Refuse the Hour, που πραγματοποιήθηκε σε συμπαραγωγή με τη Στέγη. Πρόκειται για τη θεατρική εκδοχή της εικαστικής εγκατάστασης The Refusal of Time, με την οποία συμμετείχε στην Documenta 13 του Κάσσελ. Πρωταγωνιστής είναι ο ίδιος, σαν ένας σύγχρονος παραμυθάς, ο οποίος ξεκινά την αφήγησή του από το μύθο του Περσέα για να καταλήξει στον Αϊνστάιν, την έννοια του χωροχρόνου και τις μαύρες τρύπες. Μέσα σε ένα ντανταϊστικό πανδαιμόνιο ήχων και εικόνων, δεκατρείς χορευτές, μουσικοί, περφόρμερ και τραγουδιστές τον συνοδεύουν στο ταξίδι του στα όρια επιστήμης, οντολογίας και κοσμολογίας, συνδυάζοντας την περφόρμανς, το θεατρικό αναλόγιο, την όπερα, το σύγχρονο χορό, την εικαστική εγκατάσταση και τις βιντεοπροβολές.

    22-25 Νοεμβρίου 2012 / Κεντρική Σκηνή | 20:30

    Νέα Εποχή / Υψηλή Τέχνη Facebook Twitter
  5. ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΟΝ JOHN CAGE

    H τέχνη του John Cage αντλεί τη δύναμη της από το παράδοξο της παραπάνω δήλωσής του («Δεν έχω τίποτα να πω και το λέω»). Από τη μία, η υπέρβαση των προσωπικών, υποκειμενικών προτιμήσεων και επιλογών, με σκοπό την απελευθέρωση του πλήρους ηχητικού φάσματος του κόσμου. Από την άλλη, προκειμένου να επιτευχθεί ο στόχος του «τίποτα», δημιουργία μιας πλουσιότατης και συνεχώς εξελισσόμενης πανοπλίας μέσων σύνθεσης, γραφής και περφόρμανς που σημάδεψε ανεξίτηλα όλη την τέχνη (και όχι μόνο τη μουσική) από τα μέσα του 20ού αιώνα μέχρι τις ημέρες μας. Με αφορμή τα 100 χρόνια από τη γέννηση και τα 20 από το θάνατο του Κέητζ, η Στέγη προτείνει ένα αφιέρωμα σε μία από τις σημα­ντικότερες μορφές της εποχής μας. Το αφιέρωμα θα ξεκινήσει με εκπαιδευτικά προγράμματα για σχολεία (19-21/11), θα συνεχιστεί με ένα ρεσιτάλ πιάνου του Νίκου Λαάρη (23/11) και θα ολοκληρωθεί με το ευρηματικό Musicircus (24/11)

    19 – 24 Νοεμβρίου 2012 / Μικρή Σκηνή

  6. tgSTAN / ΟΙ ΠΑΡΑΘΕΡΙΣΤΕΣ

    Μετά την επιτυχημένη παράσταση Αντιγόνες, η ξακουστή φλαμανδική ομάδα επιστρέφει στη Στέγη με το πιο «τσεχοφικό» έργο του Γκόρκι. Μια παράσταση-εμπειρία μας υπόσχονται οι tgSTAN, ανεβάζοντας τους Παραθεριστές (1904) του Μαξίμ Γκόρκι σαν ένα λιτό αλλά παντοδύναμο θέαμα, υπόδειγμα «αληθινού θεάτρου», το οποίο ανατρέχει στην προ­επαναστατική Ρωσία, έχοντας όμως το βλέμμα στραμμένο στο «εδώ και τώρα». Ο Γκόρκι, σε αυτό το σπανίως παιγμένο, πολυπρόσωπο και κι­νηματογραφικής υφής έργο, βαθιά επηρεασμένος από τον Άντον Τσέχοφ, παρουσιάζει μια ομήγυρη Ρώσων διανοούμενων και μπουρζουάδων να παραθερίζουν. Είναι όλοι τους βυθισμένοι στα ερωτικά αδιέξοδα και τα εφήμερα πάθη, την πλήξη και την απραξία, τις μισαλλοδοξίες και τις ασήμαντες αψιμαχίες, λίγο πριν η Ρώσικη Επανάσταση αλλάξει τη ζωή τους. Όλα αυτά, τα τόσο αλληγορικά για το σήμερα αλλά και τη βαλτωμένη ιντελιγκέντσια κάθε εποχής, παίρνουν σάρκα και οστά σε ένα μοναδικής έντασης θέαμα. Εννέα ηθοποιοί επαναπροσδιορίζουν την έννοια της «ερμηνείας» και γίνονται ένα με τους ρόλους τους, πλημμυρίζοντας τη σκηνή με την ενέργεια και το χιούμορ τους.

    27 Νοεμβρίου - 1 Δεκεμβρίου 2012 / Μικρή Σκηνή | 21:00

     

    Νέα Εποχή / Υψηλή Τέχνη Facebook Twitter

  7. ΑKRAM KHAN / DESH

    Από τους Oλυμπιακούς του Λονδίνου ο Καν έρχεται στην Αθήνα, σε μια παράσταση με άρωμα… βεγγαλικών. Desh στη βεγγαλική γλώσσα σημαίνει «πατρίδα». Στο νέο του έργο ο φημισμένος Βρετανός χορευτής και χορογράφος με καταγωγή από το Μπανγκλαντές αποτολμά ένα παραμυθένιο ταξίδι αναζήτησης της πα­τρογονικής γης αλλά και της ταυτότητάς του. Επικό και ταυτόχρονα οικείο, το πιο προσωπικό μέχρι στιγμής έργο του Άκραμ Καν χαρα­κτηρίστηκε από τους κριτικούς ως αριστούργημα. Το Desh είναι το πρώτο σόλο του πολυβραβευμένου χορογράφου που, μόνος στη σκηνή για 80 λεπτά, μεταμορφώνεται αέναα ξετυλίγοντας μια μυθική αφήγη­ση που καταλύει τα όρια χώρου και χρόνου. Ποιητικό και χιουμορι­στικό, το έργο συνδέει το μύθο και την τεχνολογία, την πολιτική και την οικογένεια, το προσωπικό και το συλλογικό. Πλαισιωμένος από μια ομάδα διακεκριμένων συνεργατών, όπως ο Tim Yip (Όσκαρ για την ταινία Τίγρης και Δράκος), ο Καν συνεπαίρνει τους θεατές σε μια οδύσσεια, ένα κόσμο βίαιο και τρυφερό, κωμικό και τραγικό, μυθικό και σύγχρονο. Ένα ταξίδι μεγάλης συναισθηματικής έντασης και εικαστικής ομορφιάς, το Desh θεωρείται το καλύτερο έργο του Καν, μετά από μια σειρά εντυπωσιακών συνεργασιών (Sylvie Guillem, Juliette Binoche, Αnish Kapoor, αλλά και Danny Boyle για την τελετή έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων του Λονδίνου).

    5-10 Δεκεμβρίου 2012 / Κεντρική Σκηνή | 20:30

  8. DECLAN DONNELLAN / CHEEK BY JOWL / ΚΡΙΜΑ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΠΟΡΝΗ του John Ford

    Η θρυλική βρετανική θεατρική ομάδα έρχεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα με ένα rock remix στην πιο τολμηρή ερωτική τραγωδία της Αναγέννησης. Πόσο συναρπαστικό μπορεί να είναι ένα αιματοβαμμένο δράμα του 1633 με ένα θέμα-ταμπού, όπως ο αιμομικτικός έρωτας δύο αδερφών; Στη σύγχρονη, «ηλεκτρισμένη» και άκρως ερεθιστική παράσταση της πολυβραβευμένης ομάδας Cheek by Jowl, η οποία φημίζεται για τη φρέσκια και τολμηρή ματιά της στα κλασικά έργα, το Κρίμα που είναι πόρνη του Τζων Φορντ αποκαλύπτεται σε όλο το ερεβώδες μεγαλείο του, θυμίζοντας μια κολασμένη εκδοχή του Ρωμαίος και Ιουλιέττα. Σε ένα εφηβικό δωμάτιο και γύρω από ένα κρεβάτι γίνεται η «ανατομία» του απαγορευμένου έρωτα της Αναμπέλα και του Τζοβάνι αλλά και της διεφθαρμένης κοινωνίας που τους οδηγεί στο θάνατο. Η ντίσκο και η ποπ-ροκ μουσική εκτοξεύουν την ενέργεια στα ύψη, ενώ ο εκρηκτικός συνδυασμός σκοτεινού χιούμορ και στυγερών φόνων μας μεταφέρει σε ένα παραισθησιογόνο σύμπαν που θυμίζει εκείνο του Pulp Fiction.

    18-22 Δεκεμβρίου 2012 / Κεντρική Σκηνή | 20:30



    ΣΤΕΓΗ ΓΡΑΜΜΑΤΩΝ & ΤΕΧΝΩΝ 
    Λεωφόρος Συγγρού 107-109 
    Ωράριο λειτουργίας: Δε-Κυρ: 12:00-21:00

    www.sgt.gr

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Σωτήρης Ντάλης / «Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Ο αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και επικεφαλής της Μονάδας Έρευνας για την Ευρωπαϊκή και Διεθνή Πολιτική σχολιάζει τον αντίκτυπο της πανδημίας και της εκλογής Μπάιντεν στην Ευρώπη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Σωτήριος Σέρμπος / «Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Τι σηματοδοτεί η εποχή Μπάιντεν και τι αφήνει πίσω του ο απερχόμενος Πρόεδρος; Απαντά στη LiFO ο Σωτήριος Σέρμπος, αναπληρωτής καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής στο Δημοκρίτειο Παν/μιο Θράκης και Ερευνητής στο ΕΛΙΑΜΕΠ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ελλάδα / Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ο καθηγητής Παιδιατρικής και Επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια και μέλος της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων του υπουργείου Υγείας μιλά για τα τελευταία δεδομένα της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Νικόλας Σεβαστάκης / Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Ο Ντόναλντ Τραμπ δεν είναι ένας Γουίλι Σταρκ της εποχής μας. Υπάρχει κάτι σημαντικό που χωρίζει τη λαϊκιστική φαντασία των χρόνων του Μεσοπολέμου –όπως την αναπλάθει το μυθιστόρημα του Γουόρεν– από τα πλήθη που είδαμε να βγαίνουν από τα μεσαιωνικά σπήλαια των social media για να ορμήσουν προς το Καπιτώλιο.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ελλάδα / Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ο καθηγητής Φαρμακολογίας, Φαρμακογονιδιωματικής και Ιατρικής Ακριβείας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Φαρμακολογίας, Ευάγγελος Μανωλόπουλος, μιλά στη LiFO για τα εμβόλια και τις φαρμακευτικές αγωγές που εξετάζονται. Απαντά για το δεύτερο κύμα της πανδημίας, εξηγεί ποια είναι η αλήθεια για τις ΜΕΘ, πότε θα αποχωριστούμε τις μάσκες αλλά και πότε προβλέπεται η επάνοδος στην κανονικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τech & Science / Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τι θα σημάνει η γενική χρήση των εμβολίων; Θα εφαρμοστούν νέοι κανόνες σχετικά με τον εμβολιασμό; Πότε προσδιορίζεται η έναρξή του; Και τι γίνεται με τους αρνητές;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Νικόλας Σεβαστάκης / Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Η όποια στρατηγική για τον εμβολιασμό χρειάζεται να είναι σκληρή με τον νεοφασισμό των fake news και της ωμής παραπλάνησης. Την ίδια στιγμή, όμως, πρέπει να εντάξει τις ανησυχίες, τις αντιρρήσεις και τις δεύτερες σκέψεις πολλών ανθρώπων.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ελλάδα / Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ο πνευμονολόγος-εντατικολόγος στο νοσοκομείο Παπανικολάου μιλά για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στις ΜΕΘ και τις μελλοντικές ανησυχίες του σχετικά με την πανδημία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ελλάδα / Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ο καθηγητής Πνευμονολογίας-Εντατικής Θεραπείας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Χαράλαμπος Παπασωτηρίου μιλά για το διακύβευμα των αμερικανικών εκλογών

Διεθνή / Ο Χαράλαμπος Παπασωτηρίου μιλά για το διακύβευμα των αμερικανικών εκλογών

Ο πρόεδρος του Ινστιτούτου Διεθνών Σχέσεων και καθηγητής Διεθνών Σχέσεων και Στρατηγικών Σπουδών στο Πάντειο Πανεπιστήμιο, Χαράλαμπος Παπασωτηρίου, εξηγεί πώς μια νίκη του Μπάιντεν θα σηματοδοτήσει την αναβίωση της Δύσης ως κεντρικού παράγοντα στη διεθνή πολιτική.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ