Το 1985 η Λένα Πλάτωνος δέχτηκε ένα τηλεφώνημα όλο συστολή από τον 20χρονο Βλάση Ταβαμπή. Της είπε ότι είχε μία μεταφυσική εμπειρία με τις Μάσκες Ηλίου της, που είχαν βγει την προηγούμενη χρονιά, και αν ήθελε να τον ακούσει κάποια στιγμή, εφόσον κι ο ίδιος έφτιαχνε τραγούδια.

 

Έδωσαν ραντεβού ένα βράδυ που έβρεχε καταρρακτωδώς. Η Πλάτωνος άνοιξε την πόρτα της κι αντίκρισε έναν νέο με μαύρη μακριά καμπαρντίνα και χρυσά στρογγυλά γυαλιά, με ύψος πάνω από 1.90! Κι αν είναι κάνας serial killer αυτός τώρα; σκέφτηκε με λίγο φόβο. Ο Ταβαμπής κρατούσε ένα σακίδιο γεμάτο βιβλία του κοινού τους φίλου, ποιητή Γιώργου Βολουδάκη. Της χάρισε ένα. Όταν άρχισε να της μιλάει για την εξω-αισθητική, πραγματικά αξιοπερίεργη, εμπειρία του, η Λένα ''είδε'' έναν άνθρωπο βαθύ, καλλιεργημένο και με ευαισθησία στα γλωσσικά ζητήματα. Έγιναν φίλοι.

 

Στην επόμενη συνάντηση τους με μεγάλη παρέα, ο Βλάσης έφερε την κιθάρα του και παρουσίασε τα τραγούδια του. Η Λένα ξεχώρισε, λάτρεψε σχεδόν αμέσως, τον Καθρέφτη. Κάθισε επί τόπου στο πιάνο, το έπαιξαν μαζί το κομμάτι και το ηχογράφησαν πρόχειρα σε κασετόφωνο.

 

Η Λένα ενθάρρυνε τον Βλάση να μπει στη δισκογραφία. Και τότε συνέβησαν δύο ατυχίες: Η πρώτη ήταν ότι ο νεαρός δημιουργός θα έφευγε φαντάρος. Όταν ξεμπέρδεψε, έγραψαν στο σπίτι της Πλάτωνος όλα τα τραγούδια, έτοιμα προς δισκογράφηση, και πήγαν στην εταιρεία SONY. Ο Κοντοσταυλάκης, υπεύθυνος τότε του label ΑΚΤΗ, τους δήλωσε ότι τον ενδιαφέρει το υλικό, αν και δε μπορούσε να τους δώσει πολλές ώρες για στούντιο. Διότι, ναι μεν τα κομμάτια είχαν φτιαχτεί με κιθάρες, αλλά έπρεπε οι φωνές να γραφτούν στο στούντιο. Τελικά ένα αναπάντεχο δυσάρεστο γεγονός - η δεύτερη ατυχία - ματαίωσε τα σχέδια τους.

 

 

Τα χρόνια πέρασαν, η Πλάτωνος και ο Ταβαμπής κράτησαν επαφή, ώσπου το 1998 κυκλοφόρησε από τη Lyra ο ένας και μοναδικός δίσκος του συγκροτήματος Ένοχο Λα με τίτλο το όνομα τους. Οι Ένοχο Λα ήταν ο Βλάσης Ταβαμπής, ο Ηλίας & ο Κώστας Κομνηνός, η Κική Καρανικόλα και ο Σωτήρης Καστάνης. Ο Καθρέφτης δε θα μπορούσε να απουσιάζει από εκείνο το άλμπουμ που σηματοδότησε την έξοδο του Ταβαμπή στη δισκογραφία.

 

Για το λόγο αυτό, η Λένα Πλάτωνος κλήθηκε στο στούντιο, όπου και έπαιξε pizzicati βιολιά στο συνθεσάιζερ και αυτοσχεδίασε προς το τέλος της υπέροχης αυτής ρυθμικής rock μπαλάντας. Στο επισυναπτόμενο βίντεο, η συμμετοχή της ακούγεται από το 1.30 έως το 1.59 και από το 3.02 μέχρι το τέλος της ηχογράφησης.

 

Έκτοτε, ο Βλάσης Ταβαμπής δούλεψε ακόμη έναν ολόκληρο δίσκο σε συνεργασία με τον συνθέτη και ηχολήπτη Γιάννη Παξεβάνη, ο οποίος επρόκειτο να κυκλοφορήσει το 2005, κάτι που δυστυχώς δε συνέβη. Αυτόν τον καιρό ωστόσο ετοιμάζει ένα νέο δισκογραφικό project με τον Μπάμπη Κατή. Καλή τύχη να έχει!

 

Τυχαίνει να γνωρίζω πως εκτός από τη Λένα Πλάτωνος, ο Βλάσης Ταβαμπής είχε τη μεγάλη τύχη να συνεργαστεί και με τον Μάνο Χατζιδάκι, λίγο καιρό πριν ο συνθέτης φύγει από τη ζωή. Ο ίδιος ο Βλάσης, όντας εξαιρετικά μετριόφρων, μού ζήτησε να μην αποκαλύψω λεπτομέρειες και το σέβομαι. Ενημερώνω, τέλος, πως με τη φωνή του και δύο κιθάρες θα κάνει opening στις τρεις προγραμματισμένες συναυλίες της Λένας Πλάτωνος: 28 - 29 - 30/ 3 στον Ιανό της Σταδίου!