Οι ταινίες που μού άλλαξαν τη ζωή. Του Στάθη Τσαγκαρουσιάνου

Οι ταινίες που μού άλλαξαν τη ζωή. Του Στάθη Τσαγκαρουσιάνου Facebook Twitter
Επάγγελμα: Ρεπόρτερ
4

Οι ταινίες που μού άλλαξαν τη ζωή. Του Στάθη Τσαγκαρουσιάνου Facebook Twitter
Επάγγελμα: Ρεπόρτερ

 

Ξεκίνησε σαν παιχνίδι, ένα βράδυ στο δίκτυο. Πρώτη φορά σκέφτηκα να φτιάξω μια λίστα με τις ταινίες που με διαμόρφωσαν. Ή τέλος πάντων με επηρρέασαν αποφασιστικά.

Δεν νομίζω ότι θεωρούνται όλες αριστουργήματα, αλλά στα μάτια μου είναι το Ιερόν Γκράαλ. Με συνεπήραν, με μάγεψαν και σε αυτές είδα για πρωτη φορά εκφρασμένα και ταξινομημένα πολλά πράγματα που ως τότε θεωρούσα ιδεοληψίες μου ή εκκεντρικότητές μου.

Με βοήθησαν δηλαδή να υποστηρίξω την περίπτωσή μου κι έτσι να βρω τη θέση μου στον κόσμο.

Συνήθως είναι η ίδια η ζωή που κάνει αυτή τη δουλειά. Σε φέρνει στα ίσια σου. Με ένα καλάμι σε οδηγεί να μη χάσεις το δρόμο, όπως τις γαλοπούλες ο πλανόδιος. Δια της πικρής εμπειρίας σού δείχνει πού έχει κοτρώνα, και πού γκρεμό. Πού έχει μέλι και πού ξύδι.

Επειδή όμως προτεραιότητά της είναι ο ίδιος της ο εαυτός, η ζωή δεν κατατρίβεται με λεπτομέρειες. Προχωρεί και αλλάζει, δίχως να κοιτάζει τη δική σου μελαγχολία.

Ενώ οι ταινίες (όπως και τα βιβλία, όπως κι η Τέχνη), ασχολούνται με τη μελαγχολία σου. Την εκζήτηση της ψυχής σου. Ασχολούνται με τις λεπτομέρειες, τα έκκεντρα, τα βύθια, τα αποσιωπημένα και τα αταξινόμητα.

Για να μη πολυλογώ, αυτή είναι η λίστα μου. Εδώ, προσπαθώ να εξηγήσω τι είναι αυτό που δημιούργησε, προσωπικά σ' εμένα, η κάθε μια.

Οι ταινίες που μού άλλαξαν τη ζωή. Του Στάθη Τσαγκαρουσιάνου Facebook Twitter
Επάγγελμα: Ρεπόρτερ

1. Επάγγελμα: Ρεπόρτερ
Μου έμαθε ότι μπορείς πάντα να φεύγεις. Ακόμα κι από τον εαυτό σου. Οτι έχει πλάκα να πετάς την παλιά σου ζωή σαν το πουκάμισο. Ηττοπαθές, απελπισμένο, αλλά καλύτερο από τον μικροαστισμό. Χάρη σε αυτό έγινα δημοσιογράφος.

2. Αντρέι Ρουμπλιώφ
Η ασκητική αυτάρκεια της τέχνης. Πώς η σάρκα γίνεται πνεύμα μέσα από την αφοσιωμένη δουλειά και την απόσταση από το σύρσιμο της καθημερινότητας. Ολος ο Σολωμός κι ο Κάλβος είναι εδώ.

3.΄Εκλειψη (αν και η Περιπέτεια είναι καλύτερη)
Η μαγεία των πολεων. Πώς γίνονται συναισθηματικές φωλιές, ειδικά για εκείνους που το'καψαν το σπίτι τους. Στην ταινία αυτή, δεν παίζει η Βίτι κι ο Ντελόν -παίζει η Ρώμη (περισσότερο κι απ' το Roma, του Φελίνι). Μεσα από αυτή την ταινία αγάπησα την Αθήνα!

4.΄Αμαρκορντ (αν και το 8 1/2 είναι το αριστούργημα)
Το ποίημα του επαρχιωτισμού. Αυτό που αργότερα έκανε νιανιά ο Τορνατόρε στο Cinema Paradiso. Πρώτη φορά κατάλαβα ότι τα παιδικά μου χρόνια στο νησί είναι ένα γλυκό πηγάδι.


5. Το Χρήμα
Η πρώτη ταινία του Μπρεσσόν που είδα. Κεραυνός. Η αυστηρότητα της φόρμας, τα μαγικά κενά, η σιγαλιά, η ωμότητα των πραγμάτων, η απόλυτη αντι-δραματικότητα. Με έκανε να νοιώσω γελοίος για τον (έμφυτο) μελοδραματισμό μου, και χάρη σε αυτή την ταινία (και τις υπόλοιπες του Μπρεσσόν) κάπως τον μετρίασα.


6. Ευδοκία
Ενας πόνος στο στομάχι που έιναι καύλα και σκόνη, Νυν απολύεις τον δούλο σου Δέσποτα, το «στρώμα που είναι ζεστό από το κρίμα», η φόδρα της Ελληνικότητας. Κατάλαβα κι αγάπησα τους λαικούς ανθρώπους μέσα από τον Δαμιανό -ούτε μέσα από τα τραγούδια ούτε μέσα από τα πεζοδρόμια.

7. Νύχτες με πανσέληνο (αν και δεν είναι ΤΟ αριστούργημά του)
Χμ, είπα, όταν την είδα (ο πρώτος μου Ρομέρ): «Τελικά αυτό είναι ο έρωτας: ένα μπέρδεμα! Μεγάλες εικόνες, μικρή πραγματικότητα. Τα φτιάχνω, τα φτιάχνεις, τα φτιάχνει. Μια γλυκειά κι αγχωτική μανούρα» (Ευτυχώς διαψέυστηκα)

8. Mαύρα μάτια
Εδώ ο Μαστρογιάνι μού θύμισε (μάλλον κατέταξε) τον πατέρα μου. Που ήταν γλετζές, καλωσυνάτος και λιγάκι ανεύθυνος. Κατάλαβα! Και ταυτίστηκα κι εγώ. Η ζωή είναι κρασί, ταξίδια, έρωτας - να κάνεις το πάν για λίγες στιγμές απόλυτης ξεγνοιασιάς, χωρίς καθόλου το βάρος της συνείδησης. (Μ' αρεσει πολύ ο Μιχάλκωφ, ενώ δεν είναι ιδιοφυής )

9. Το μυστικό μου λουλούδι
Σαν χάδι αυτή η ταινία, μου έμαθε ότι η κατάθλιψη του έρωτα είναι κάτι φυσικό, είναι ένας δρόμος που όλοι τον περνάνε. Μου το έιπε με τρόπο απλό, τον τρόπο της φιλενάδας, και εκτίμησα ότι νοιάζεται για μένα, χωρίς να θέλει να αποδείξει κάτι για τον εαυτό της. Αυτό είναι το μεγαλείο του Αλμοδοβάρ: αγαπάει τους θεατές του, σε βαθμό αυτοθυσίας.

10. Φάννυ και Αλέξανδρος
Καλωσύνη, αξιοπρέπεια, δουλειά, ανοχή. Δεν ξέρω άλλο έργο του σινεμά που να πλησιάζει τόσο τη μορφη Διαθήκης όσο αυτό. Τα λέει όλα. Τα κατόρθωσε όλα.Όταν το είδα, είπα: Όλα μπορεί να τα κάνει ο άνθρωπος.

11. Ήσυχες μέρες στο Κλισύ
Η μπίτνικη ασυδοσία και πειραματισμός σε μορφή σινεμά. Με φρέσκο το On the Road στα κύταρα και τις σεξουαλικές κραιπάλες του Μίλερ, αυτό το φιλμ συνόψισε εκείνη τη στιγμή την απληστία μου για ζωή. Να τα δοκιμάζεις όλα, να μη κωλώνεις να τα δοκιμάζεις όλα. Και στο τέλος να κάνεις μόνο εκείνο που σου αρέσει.

12. L' Atalante
Θαύμασα τοσο την ποιητική αναρχία του Vigo σε αυτό το φιλμ που για ένα διάστημα όλα μού φαινόντουσαν ξενέρωτα και μικροαστικά. Είχα γουρλώσει τα μάτια στην Ταινιοθήκη της Κανάρη, δεν έιχα ξαναδεί τέτοια αληθινή, «τυχοδιωκτική» ιδιοφυία πριν -θύμιζε Ρεμπώ, αλλά και με το γερό κόκκαλο του Ρενουάρ, ένα θεότρελο αγόρι, βαθύτατα ρομαντικό και μποέμικο. Δεν έχω ξαναβρεθει σε τέτοιο κινηματογραφικό Κέντρο Διερχομένων! (Κι ερωτεύτηκα εδώ δια βίου τον Mισελ Σιμόν, που το πάιξιμο του στο Boudu saved from Drowning είναι τοσο ξεκαρδιστικό και εύθυμο όσο 10 Μαρξ μαζί)

13. Δαμάζοντας τα κύμματα
Ώστε και οι μοντέρνοι προσεύχονται, και οι απελπισμένοι πιστεύουν. Ισως να είναι και οι τελευταίοι που το κάνουν. Αυτοί που τα έιδαν όλα είναι οι νέοι αγνοί, οι νέοι αθώοι. (Εκτιμώ πολύ τον Τρίερ, ακόμα και όταν αποτυγχάνει.)

14. Η Αλίκη στις πόλεις
Η ελεγεία της περιπλάνησης, που αργότερα πήρε διαστάσεις μυθικές στο έργο του Βέντερς. Εδώ με πιάνει περισσότερο , επειδή ακόμα δεν έχει μεγαλοπιαστεί. Μόλις είδα την ταινία, μπήκα στο τρένο κι έφυγα για την Ευρώπη. Ειχα 10 χιλιάδες δραχμές στη τσέπη -μόνο. ΄Εκανα ότο στοπ. Και γύρισα με δανεικά από την πρεσβεία της Ρωμης. Δεν ξέρω αν είναι καλή, έχω να την δω από τότε. Πάντως έριξε μπετά μέσα μου.

15. Ταξίδι στο Τόκυο
Άλλα θεοφάνεια! Ο,τι νόμιζα ωραίο, μπήκε σε νέα προοπτική μετά την προβολή του Τοκυο Μονογκατάρι (πάλι στην Ταινιοθήκη). Το δίδαγμα της απλότητας, και κυρίως της ευγένειας στις κινήσεις (της κάμερας και των ανθρώπων -πράγμα που έιναι το ίδιο!) διατρέχει ολόκληρο το έργο του Οζου, αλλά εδώ μοιάζει με φράσεις από τη Βίβλο.

16. Sunrise
Δεν χρειάζεται να πω τίποτα -τα έχω ξαναπεί.


17. O κόκκινος κύκλος
Οι άντρες είναι παιδιά που παίζουν παιχνίδια. Είναι μόνοι, είναι αφελείς, και κρατούν πιστόλι. Το μόνο που τους σώζει είναι η ακρίβεια, ο λόγος της τιμής και η φιλία. Όμως η προδοσία τους κυκλώνει από παντού. Πουθενά αλλού στο σινεμά δεν υπάρχει πιο βαθειά και διαυγής ανάλυση της αντρικής φύσης (ούτε στο Χόλυγουντ). Ούτε μεγαλύτερη μοναξιά.

18.΄Ηταν ένας τραγουδιστής κότσυφας
Τζαζ της ανατολικής Ευρώπης. Μαζί με το Pastorale, αυτή η ταινία μού διδαξε ένα νέο είδος ελευθερίας και συμπεριφοράς, λίγο ταπεινής αλλά απολαυστικής, την ησυχία και χαρά που βρίσκει κανείς όταν σηκώνει ξέγνοιαστα τους ώμους και φεύγει από τον στίβο και την παλαίστρα. «Απέτυχες; Δες το κι αλλιώς! Δεν έκανες γι αυτό. Να είσαι ευγνώμων, διότι τώρα ίσως κατορθώσεις αυτό που σου ταιριάζει» -αυτό ήταν το δίδαγμα του Ιοσελιάνι, με βοήθησε πολύ σε πολλά λούκια.

19. A woman under the influence
Αν έχεις μεγαλώσει σε σπίτι προβληματικό, αυτή η ταινία είναι το πιο ενοχλητικό πράγμα που υπάρχει. Η τρέλα, η βία, τα δάκρυα της συμβίωσης, η οικογένεια ως πεδιο μάχης. Εδώ ερωτεύτηκα την Τζίνα Ρόουλαντς. Μου έμαθε ότι είσαι όμορφος όταν δεν σε επηρρεάζει το γεγονός ότι είσαι

20. Ran
Θαυμάζω αυτό το φιλμ όπως θαυμάζεις έναν πίνακα του Γκόγια ή του Ρέμπραντ. Είναι ολικό, απόλυτο, τέλειο. Το ξαναβλέπω συχνά. Μου δίνει δύναμη να ζήσω.

21. Οι δεσποινίδες του Βίλκο
΄Οσο κανένα άλλο, αυτό το φιλμ με έκανε να καταλάβω την παροδικότητα της ζωής, πόσο μάταια είναι όλα -έρωτες, νεότητα, σπίτια, δουλειές και δόξες. Είμαι ο μόνος που το θεωρεί αριστούργημα, νομιζω. Η πιο πετυχημένη μείξη γλυκού και πικρού που ξέρω. Οι ηθοποιοί του είναι σαν οικεία μου πρόσωπα - τα σκέφτομαι σα να εχω ζήσει κάποτε μαζί τους, δεν υπερβάλλω.

22. Grey Gardens
Η δόξα της εκκεντρικότητας. Μετά από αυτό, όλα επιτρέπονται στην συμπεριφορά. Αρκεί να έχουν class εν τη παραφροσύνη τους. (Ανέκαθεν μου άρεσαν τα παραδείσια πουλιά.)

23. I know where I'm going
Νομίζω λατρεύω αυτό το φιλμ τόσο πολύ, λόγω του πνέυματος του Ντύλαν Τομας που το διαπερνά.

24. H παράσταση αρχίζει
΄Ημουν φοιτητής και πρώτη φορά είδα ότι μπορείς να τραγουδάς και να χορεύεις για κάτι ζοφερό. Ακόμα περισσότερο: συμφώνησα ότι αυτός είναι ο καλύτερος τρόπος για να το φιλοσοφείς

25. Τα παιδιά του παραδείσου
Ο Μπαλζάκ του σινεμά. Ένα ποτάμι, το μπουλβάρ της τέχνης και του εγκλήματος - η άγνωρη σύμφυρση του καλού με το κακό. Ακόμα ένα φιλμ απόλυτο, άψογο, αξεπέραστο, που το έχω σαν Βίβλο.

25. Σάρκα
Είναι το πρώτο φιλμ που με έπεισε ότι οι ανορθογραφίες και οι επιπολαιότητες είναι σημαντικές χειρονομίες. Με έκανε να σιχαθώ για ένα φεγγάρι την Μαργκερίτ Γιουρσενάρ! Με έμαθε ότι πολλά μοντέρνα πράγματα λέγονται χωρίς να λέγονται

26. Τραγούδια από το δεύτερο όροφο
Μου άλλαξε την αισθητική αντίληψη. Ο μοντέρνος Vermeer. Το γήρας της Ευρώπης. Κατάλαβα ότι είμαστε οι τελευταίοι κρίκοι μιας κουρασμένης, γερασμένης Δύσης. Με συμβίβασε με τη μελαγχολία μου

27. Walkabout
Εις επίρρωσιν του ανωτέρω. Και η μαγεία που ασκεί έκτοτε η αυστραλιανή έρημος πάνω μου. (Μέγιστο φιλμ, το λατρεύω)

28. Το καρναβάλι των ψυχών
Τι ωραίο να έχεις ταλέντο και να μη νοιάζεσαι καθόλου να το εκμεταλλευτείς! Ένα b-movie φτιαγμένο με υλικά πολυτελείας. Είναι πολύ γοητευτικοί οι σημαντικοι άνθρωποι που δεν παίρνουν καθόλου τον εαυτό τους στα σοβαρά

29. Female Troubles
Η Ντιβάιν στα καλύτερά της. Αυτή η ταινία έιναι το Πανεπιστήμιο του camp.΄Εχει και dada και fluxus και body performance και Βέγγο. Τοσο εξωφρενικό, τόσο οικείο. Τα τέρατα είμαστε εμείς, είναι η θεία μας η Παυλίνα!


30. Επιφώτιση
Του Κριστοφ Ζανούσι. Μετά από αυτό, άρχισα να τρέχω στο ΄Αγιο ΄Ορος, να διαβάζω πιο συστηματικά, να ψάχνομαι χωρίς αυτό να το θεωρώ προσωπική αναπηρία. Η πιο χρήσιμη και τίμια κουλτουριάρικη ταινία που έχω δει

31. Jalsaghar
Γράφαμε τις προάλλες γιατί.

32. Winter Light.
Η πιο ερμητική και ειλικρινής ταινία του Μπέργκμαν, η στιγμη της αμφιβολίας, η στιγμή της προσευχής μπροστά σε ένα άδειο τοίχο! Μεγάλα κουράγια χρειάζονται για να φτιάξεις κάτι τέτοιο.΄Οποιος όμως εκτίθεται και λέει την αλήθεια, ακόμα κι αν η αλήθεια είναι φριχτή, λέει κάτι καλό.

33. Tο Πάθος της Ζαν ντ Αρκ.
Του Ντράγιερ. Η κορυφαία μου ταινία. Θα την αδικήσω αν μιλήσω βιαστικά. Είναι το πιο μεγαλειώδες πράγμα που έχω δει στο σινεμά. Αν έπρεπε όλα να καούν και να σώσω κάτι, θα ήταν η αποκατεστημένη κόπια της Criterion Collection (αν και θα προσπαθούσα να κρύψω καπου και το Eπάγγελμα Ρεπόρτερ!

 ------

Το άρθρο αυτό δημοσιεύτηκε πρώτη φορά το 2007. Έκτοτε, μερικές νέες ταινίες έχουν προστεθεί (και ορισμένες, απεδείχθη ότι δεν με είχαν επηρεάσει τόσο όσο νόμιζα!) Γενικώς, όμως, η λίστα ισχύει και με εκπροσωπεί

Αρχείο
4

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Σωτήρης Ντάλης / «Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Ο αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και επικεφαλής της Μονάδας Έρευνας για την Ευρωπαϊκή και Διεθνή Πολιτική σχολιάζει τον αντίκτυπο της πανδημίας και της εκλογής Μπάιντεν στην Ευρώπη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Σωτήριος Σέρμπος / «Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Τι σηματοδοτεί η εποχή Μπάιντεν και τι αφήνει πίσω του ο απερχόμενος Πρόεδρος; Απαντά στη LiFO ο Σωτήριος Σέρμπος, αναπληρωτής καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής στο Δημοκρίτειο Παν/μιο Θράκης και Ερευνητής στο ΕΛΙΑΜΕΠ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ελλάδα / Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ο καθηγητής Παιδιατρικής και Επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια και μέλος της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων του υπουργείου Υγείας μιλά για τα τελευταία δεδομένα της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Νικόλας Σεβαστάκης / Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Ο Ντόναλντ Τραμπ δεν είναι ένας Γουίλι Σταρκ της εποχής μας. Υπάρχει κάτι σημαντικό που χωρίζει τη λαϊκιστική φαντασία των χρόνων του Μεσοπολέμου –όπως την αναπλάθει το μυθιστόρημα του Γουόρεν– από τα πλήθη που είδαμε να βγαίνουν από τα μεσαιωνικά σπήλαια των social media για να ορμήσουν προς το Καπιτώλιο.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ελλάδα / Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ο καθηγητής Φαρμακολογίας, Φαρμακογονιδιωματικής και Ιατρικής Ακριβείας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Φαρμακολογίας, Ευάγγελος Μανωλόπουλος, μιλά στη LiFO για τα εμβόλια και τις φαρμακευτικές αγωγές που εξετάζονται. Απαντά για το δεύτερο κύμα της πανδημίας, εξηγεί ποια είναι η αλήθεια για τις ΜΕΘ, πότε θα αποχωριστούμε τις μάσκες αλλά και πότε προβλέπεται η επάνοδος στην κανονικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τech & Science / Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τι θα σημάνει η γενική χρήση των εμβολίων; Θα εφαρμοστούν νέοι κανόνες σχετικά με τον εμβολιασμό; Πότε προσδιορίζεται η έναρξή του; Και τι γίνεται με τους αρνητές;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Νικόλας Σεβαστάκης / Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Η όποια στρατηγική για τον εμβολιασμό χρειάζεται να είναι σκληρή με τον νεοφασισμό των fake news και της ωμής παραπλάνησης. Την ίδια στιγμή, όμως, πρέπει να εντάξει τις ανησυχίες, τις αντιρρήσεις και τις δεύτερες σκέψεις πολλών ανθρώπων.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ελλάδα / Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ο πνευμονολόγος-εντατικολόγος στο νοσοκομείο Παπανικολάου μιλά για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στις ΜΕΘ και τις μελλοντικές ανησυχίες του σχετικά με την πανδημία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ελλάδα / Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ο καθηγητής Πνευμονολογίας-Εντατικής Θεραπείας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Χαράλαμπος Παπασωτηρίου μιλά για το διακύβευμα των αμερικανικών εκλογών

Διεθνή / Ο Χαράλαμπος Παπασωτηρίου μιλά για το διακύβευμα των αμερικανικών εκλογών

Ο πρόεδρος του Ινστιτούτου Διεθνών Σχέσεων και καθηγητής Διεθνών Σχέσεων και Στρατηγικών Σπουδών στο Πάντειο Πανεπιστήμιο, Χαράλαμπος Παπασωτηρίου, εξηγεί πώς μια νίκη του Μπάιντεν θα σηματοδοτήσει την αναβίωση της Δύσης ως κεντρικού παράγοντα στη διεθνή πολιτική.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

4 σχόλια
Θα μου επιτρέψετε να προσθέσω ένα δικό μου αγαπημένο, εεεε;Εternal sunshine of the spotless mindhttp://www.imdb.com/title/tt0338013/Προσωπικά πιστεύω πως είναι αριστούργημα..υ.γ.Όσοι δεν έχετε δει τον jim carrey σε μη κωμικό ρόλο, δεν έχετε ιδέα γιατί ηθοποιό μιλάμε!!
Συμφωνώ απόλυτα με το La passion de Jeanne d'Arc του Carl Dreyer (1928), σαν την καλύτερη βιογραφική ταινία που άνοιξε διάπλατα το κεφάλαιο του κινηματογράφου σαν πραγματική τέχνη προσωπογραφίας. Δυστυχώς οι ταινίες με το ίδιο θέμα πρόσφατα έχουν ολοκληρωτικά απογοητεύσει, με αυτή του Luc Besson η χειρότερη και πιο αυθαίρετη προπαγάνδα που έχω δει, παρά τα διάσημα ονόματα-σταρ που συμμετέχουν.Μερικές άλλες ταινίες που αξίζουν 2 ώρες:Μια άλλη Γαλλική, η αποθέωση και το τέλος του ρομαντισμού στο La Belle et la Bête του Jean Cocteau (1946). Τα βέλη που όλοι καλά ξέρουμε με θύμα τον νεαρό εξερευνητή των πόθων του.Η μητέρα της μοντέρνας επιστημονικής φαντασίας, η ταινία 2001: A Space Odyssey του Stanley Kubrick (1968). Η πρώτη επαφή με τον άγνωστο εαυτό μας, το ερωτηματικό της αιώνιας μνήμης, η μουσική που ξυπνάει το υποσυνείδητο...Είναι ο άνθρωπος πραγματικά μόνος του; Τα όρια της τεχνολογίας...Τα Westerns, το The Last of the Mohicans του Michael Mann (1992), η Κωμωδία σαν είδος γενικά και κάποια Ελληνική κωμωδία ειδικότερα;