Η ηθοποιός Λένα Δροσάκη που τιμήθηκε χθες με την καρφίτσα της Μελίνας, αφηγείται τη ζωή της

Η ηθοποιός Λένα Δροσάκη που τιμήθηκε χθες με την καρφίτσα της Μελίνας, αφηγείται τη ζωή της Facebook Twitter
φωτο: Πάνος Μιχαήλ
3

Γεννήθηκα στην Πάτρα. Οι γονείς μου είναι από Θεσσαλία, ο μπαμπάς μου απ’ τα Τρίκαλα κι η μαμά μου από τη Λάρισα, αλλά είχαν τη φαεινή ιδέα να πάνε στην Πάτρα να γίνουν πλούσιοι. Να επεκτείνουν το εργοστάσιο καρεκλοποιείας του παππού. Τελικά δεν είχανε λεφτά ούτε να φύγουν απ’ την Πάτρα και μείναμε όλοι εκεί.

Είμαι η μικρότερη από τέσσερα παιδιά. Τα άλλα όλα αγόρια. «Ο θησαυρός μας» με λέει ο μπαμπάς. Οι γονείς μου είναι πολύ αγνοί άνθρωποι. Μεγάλωσα σ’ ένα περιβάλλον που μου λέγανε συνέχεια πόσο καλός είναι ο κόσμος και πόσο όλοι μ’ αγαπάνε και θέλουν το καλό μου. Σε μια άλλη διάσταση. Σε μια άλλη χώρα σίγουρα.

Όταν τελείωσα το σχολείο μπήκα ΤΕΙ ηλεκτρολογίας. ‘Όχι ότι μ ‘άρεσε ή είχα κάποια έφεση, απλά ήθελα ν’ αποδείξω στον εαυτό μου ότι μπορώ να τα καταφέρω σε κάτι δύσκολο. Τα κάνω κάτι τέτοια, με δοκιμάζω. Και να σου πω, στην αρχή ήταν κι ενδιαφέρον. Καθετί καινούργιο στην αρχή είναι ενδιαφέρον.  

Μέχρι τότε, στα δεκαοχτώ μου, το θέατρο κι εγώ, καμία σχέση. Μ’ άρεσε πολύ, πήγαινα, έβλεπα, αυτά. Ένα βράδυ, είχε έρθει στο «Απόλλων» η παράσταση «Άμλετ» και πάμε να τη δούμε. Άμλετ έπαιζε η Καρυοφυλλιά και Οφηλία η Βολιώτη. Όταν είδα το ρόλο της Οφηλίας έπαθα σοκ. Πραγματικό σοκ όμως. Έκλαιγα με αναφιλητά, έτρεμα ολόκληρη, η καρδιά μου πήγαινε να σπάσει. Ήταν κάτι εξωπραγματικό. Σαν να με έβλεπα πάνω στη σκηνή. Σαν αυτός ο ρόλος να φτιάχτηκε για να με κάνει να νιώσω. Με ποιον είχα πάει; Δε θυμάμαι. Θυμάμαι μόνο ότι ήθελα να παίξω την Οφηλία. Έβλεπα την Οφηλία κι έλεγα: «Αυτό θέλω να κάνω. Πρέπει να παίξω αυτό το ρόλο.»

Ψάχνομαι λοιπόν να βρω αν υπάρχει κάτι στην Πάτρα που να έχει σχέση με υποκριτική και υπήρχε, για καλή μου τύχη, το «Λιθογραφείο» του Φάνη Δίπλα. Εκεί άρχισα να σπουδάζω. Το «Λιθογραφείο» έγινε το δεύτερο σπίτι μου. Ήμουνα στη γραμματεία, έκανα εισιτήρια, σκούπιζα, έκανα τα ρούχα, καθάριζα τουαλέτες, δε μ’ ένοιαζε ό,τι κι αν ήταν, αρκεί να ήμουνα σ’ αυτό το χώρο. Μόνο στο θέατρο ήμουνα ευτυχισμένη. Στην αρχή το ΄κρυψα απ’ τους γονείς μου, δεν ξέρω γιατί... ίσως επειδή μέσα μου ήξερα ότι θα τους φύγω. Ανυπομονούσα να κατέβω στην Αθήνα να σπουδάσω θέατρο. Να αποκτήσω όλα τα εφόδια. Ανυπομονούσα να μου συμβεί.

Η ηθοποιός Λένα Δροσάκη που τιμήθηκε χθες με την καρφίτσα της Μελίνας, αφηγείται τη ζωή της Facebook Twitter
φωτο: Πάνος Μιχαήλ

Έκανα τρεις δουλειές μια εποχή για να μαζέψω τα χρήματα. Το μεσημέρι σέρβις σ’ ένα μπιστρό, το βράδυ ταξιθεσία στο ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ και στο καπάκι σέρβις σε άλλο εστιατόριο. Όταν ζοριζόμουνα πολύ έλεγα στον εαυτό μου «Δεν υπάρχει περίπτωση να μην το κάνεις. Αν δεν κάνεις αυτό που σ’ αρέσει, θα ζήσεις μια ζωή που θα βαριέσαι και δεν θα είσαι ποτέ ευτυχισμένη».

Η Αθήνα μού φάνηκε τεράστια. Όταν είσαι μόνος νιώθεις μικρός και ευάλωτος. Φοβάσαι πολύ και προσέχεις πολύ. Στην αρχή με φιλοξένησε μια φίλη μου στου Γκύζη. Η Αντωνία. Αδερφή η Αντωνία. Έκανα κι άλλους τέτοιους φίλους, και στη σχολή αργότερα. Γενικά δεν ήταν εύκολα τα πράγματα στην Αθήνα. Κι η μοναξιά μπορεί να σε φτάσει στα άκρα σου. Όταν όμως οι φιλίες αντέχουν τέτοια ανθρώπινα ζόρια, γίνονται φιλίες ζωής. Κι αυτό δε θα το άλλαζα με τίποτα.

Η σχολή υποκριτικής που πήγα στην Αθήνα ήταν σκέτη απογοήτευση. Σκέτη επιχείρηση. Πήγα να συναντήσω τους ογκόλιθους του Ελληνικού Θεάτρου και βρήκα δραχμοφονιάδες. Ζητούσαμε τις αίθουσες για να κάνουμε πρόβα και δε μας τις δίνανε, μας λέγανε ότι πρέπει να ξεκουράζονται κι οι αίθουσες. Οι τοίχοι κι οι καρέκλες! Εκτός κι αν τις νοικιάζαμε για τις έξτρα ώρες που τις θέλαμε, τότε ήταν ξεκούραστες οι αίθουσες.

Τον τρίτο χρόνο μαζευτήκαμε καμιά δεκαπενταριά άτομα που θέλαμε πραγματικά να μάθουμε και σηκωθήκαμε και φύγαμε. Πήραμε μαζί μας το Στέλιο Παυλίδη, ένα φανταστικό άνθρωπο και απίστευτο δάσκαλο, «πνευματικός πατέρας» φάση, και ξεκινήσαμε να φτιάχνουμε τη δική μας σχολή. Νοικιάσαμε ένα χώρο, τον βάψαμε, ξύσαμε πατώματα, τον φτιάξαμε απ’ την αρχή σχεδόν, με τρελή αγάπη, και τα χρήματα μας πήγαιναν κατευθείαν στους καθηγητές που εμείς θέλαμε να μας κάνουν μάθημα, αυτούς που εμείς εκτιμούσαμε. Όλο αυτό ονομάστηκε «Ελεύθερο Σχήμα».

Όταν τελείωσε αυτός ο απίστευτος χρόνος και μαζί του κι οι σπουδές, έμεινα περίπου ένα οχτάμηνο εντελώς μετέωρη. Έστελνα βιογραφικά, δούλευα σε μπαρ κι ήμουνα μόνιμα αγχωμένη για το «τι θα κάνω στη ζωή μου». Ένα θα σου πω: μέσα σ’ αυτό χρόνο άλλαξα πέντε σπίτια. Απ’ τα περισσότερα έφυγα μόνο με τα ρούχα που φορούσα.

Μέχρι που με καλεί ο Θάνος Παπακωνσταντίνου στην οντισιόν που έκανε για το Venison. Περνάνε δύο βδομάδες και τίποτα. Έχω ετοιμάσει τα πράγματα μου αποφασισμένη να γυρίσω Πάτρα. Με πήρε τηλέφωνο Τετάρτη να μου πει ότι παίρνω το ρόλο κι εγώ είχα κανονίσει να φύγω για Πάτρα Παρασκευή. Τις πρώτες μέρες πήγαινα στις πρόβες παρέα μ ‘ένα κόμπο στο στομάχι μου. Τα υπόλοιπα παιδιά προϋπήρχαν σαν ομάδα κι εγώ έπρεπε να ενσωματωθώ. Ευτυχώς αυτό δεν άργησε να γίνει.

Η ηθοποιός Λένα Δροσάκη που τιμήθηκε χθες με την καρφίτσα της Μελίνας, αφηγείται τη ζωή της Facebook Twitter

Προσπαθώ να είμαι ανοιχτή και εύπλαστη. Ακούω. Μ’ αρέσει πολύ να δοκιμάζω, να γίνομαι χαμαιλέοντας. Και τρελαίνομαι να φτιάχνω φανταστικές ιστορίες για τους ανθρώπους. Να καθόμαστε όπως τώρα και να πίνουμε τον καφέ μας και ν ‘ αρχίσουμε να συζητάμε για τον απέναντι άγνωστο. Να μαντεύουμε από πού κρατάει η σκούφια του, με τι ασχολείται, πώς φέρεται στα ερωτικά του...φτιάχνεις το δικό σου παραμύθι κάθε φορά. 

Στο Venison με είδε ο Γιάννης Σκουρλέτης απ' τους Bijoux de Kant και μου ζήτησε να συνεργαστούμε στο «Είσαι σκοπός και γύρω σου χορεύουν τσοπανόσκυλα». Η παράσταση βασίστηκε στο έργο του Γιώργου Ιωάννου και ο ρόλος που θα έπαιζα αρχικά ήταν μια κότα, η κότα που είχε στ’ αλήθεια ο Ιωάννου για κατοικίδιο. Στη διάρκεια των προβών αυτή η κότα πήρε πολλές μορφές, μετουσιώθηκε σ ‘ένα πλάσμα τελείως αλλόκοτο. Με ρωτούσανε μετά πώς ένιωθα παίζοντας κάτι τόσο δύσκολο και απαιτητικό. Η αλήθεια είναι ότι το καταδιασκέδασα και μου βγήκε τελείως οργανικά. Αν κρατούσα μία φράση από την παράσταση, αυτή θα ήταν: «Όλο λόγια, λόγια, λόγια, λόγια και τραβάμε το Γολγοθά μας ο καθένας.»

Η δουλειά που διάλεξα δεν πρόσφερε ποτέ αυτό που λένε «σοβαρές προοπτικές», όνειρα προσφέρει. Γι ‘ αυτό και τα δικά μου όνειρα δε θ’ αφήσω να μου τα καταστρέψει κανείς. Το δικαίωμα να παλεύω για τα όνειρα μου δε θα μου το στερήσει καμία οικονομική κρίση. Άσε που όταν εγώ λέω «μέλλον» δεν εννοώ «χρήμα» οπότε δε πειράζω και κανέναν στην ουσία. Και να σου πω την αλήθεια το βρίσκω λίγο άρρωστο όλο αυτό. Η νέα γενιά δεν έχει μέλλον επειδή δεν έχει χρήμα; Η κάθε νέα γενιά πρέπει να αναποδογυρίζει τον κόσμο και πάλι από την αρχή! Κοστίζει αυτό; Όχι όπως νομίζουν.  

Αν νιώθω για ένα πράγμα περήφανη για μένα είναι ότι μέχρι εδώ το πάλεψα. Και από ‘δω και πέρα, το ίδιο ακριβώς σκοπεύω να κάνω.

Αρχείο
3

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Σωτήρης Ντάλης / «Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Ο αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και επικεφαλής της Μονάδας Έρευνας για την Ευρωπαϊκή και Διεθνή Πολιτική σχολιάζει τον αντίκτυπο της πανδημίας και της εκλογής Μπάιντεν στην Ευρώπη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Σωτήριος Σέρμπος / «Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Τι σηματοδοτεί η εποχή Μπάιντεν και τι αφήνει πίσω του ο απερχόμενος Πρόεδρος; Απαντά στη LiFO ο Σωτήριος Σέρμπος, αναπληρωτής καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής στο Δημοκρίτειο Παν/μιο Θράκης και Ερευνητής στο ΕΛΙΑΜΕΠ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ελλάδα / Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ο καθηγητής Παιδιατρικής και Επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια και μέλος της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων του υπουργείου Υγείας μιλά για τα τελευταία δεδομένα της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Νικόλας Σεβαστάκης / Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Ο Ντόναλντ Τραμπ δεν είναι ένας Γουίλι Σταρκ της εποχής μας. Υπάρχει κάτι σημαντικό που χωρίζει τη λαϊκιστική φαντασία των χρόνων του Μεσοπολέμου –όπως την αναπλάθει το μυθιστόρημα του Γουόρεν– από τα πλήθη που είδαμε να βγαίνουν από τα μεσαιωνικά σπήλαια των social media για να ορμήσουν προς το Καπιτώλιο.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ελλάδα / Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ο καθηγητής Φαρμακολογίας, Φαρμακογονιδιωματικής και Ιατρικής Ακριβείας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Φαρμακολογίας, Ευάγγελος Μανωλόπουλος, μιλά στη LiFO για τα εμβόλια και τις φαρμακευτικές αγωγές που εξετάζονται. Απαντά για το δεύτερο κύμα της πανδημίας, εξηγεί ποια είναι η αλήθεια για τις ΜΕΘ, πότε θα αποχωριστούμε τις μάσκες αλλά και πότε προβλέπεται η επάνοδος στην κανονικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τech & Science / Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τι θα σημάνει η γενική χρήση των εμβολίων; Θα εφαρμοστούν νέοι κανόνες σχετικά με τον εμβολιασμό; Πότε προσδιορίζεται η έναρξή του; Και τι γίνεται με τους αρνητές;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Νικόλας Σεβαστάκης / Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Η όποια στρατηγική για τον εμβολιασμό χρειάζεται να είναι σκληρή με τον νεοφασισμό των fake news και της ωμής παραπλάνησης. Την ίδια στιγμή, όμως, πρέπει να εντάξει τις ανησυχίες, τις αντιρρήσεις και τις δεύτερες σκέψεις πολλών ανθρώπων.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ελλάδα / Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ο πνευμονολόγος-εντατικολόγος στο νοσοκομείο Παπανικολάου μιλά για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στις ΜΕΘ και τις μελλοντικές ανησυχίες του σχετικά με την πανδημία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ελλάδα / Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ο καθηγητής Πνευμονολογίας-Εντατικής Θεραπείας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

3 σχόλια
Μπράβο στην συντάκτρια του άρθρου, μπράβο και στην κοπέλα. Δεν ξέρω αν θα γίνει γνωστή στον φούρναρη της γειτονιάς της και θα την αναγνωρίζει ο ταξιτζής, ούτε κι αν αυτό είναι το ζητούμενο, όμως μ' αυτήν τη θέληση θα ζήσει μια ενδιαφέρουσα ζωή. Έχοντας κάνει παρόμοιες επιλογές πριν από πολλά χρόνια (με μόνη διαφορά πως έκανα υπέροχες σπουδές στο εξωτερικό με τη στήριξη του πατέρα μου!) το μόνο που έχω να πω είναι πως δεν το μετανιωσα ποτέ. Κι όχι, δεν έγινα ούτε πλούσια, ούτε διάσημη. Δεν ήταν κάν στους στόχους μου.