40 χρόνια 'Βack Τo School Jam': Το πάρτι όπου γεννήθηκε το hip hop

40 χρόνια 'Βack Τo School Jam': Το πάρτι όπου γεννήθηκε το hip hop Facebook Twitter
10
40 χρόνια 'Βack Τo School Jam': Το πάρτι όπου γεννήθηκε το hip hop Facebook Twitter
"Clap your hands, everybody." - Εξώφυλλο από τον δίσκο only for the real dj

Τον Αύγουστο που μας πέρασε ήταν η τεσσαρακοστή επέτειος του θρυλικό hip hop πάρτι

'Βack Τo School Jam', στο Μπρονξ της Νέας Υόρκης.

Το πάρτι όπου ένα καυτό αυγουστιάτικο βράδυ του 1973 γεννήθηκε το hip hop.

Για την ακρίβεια, το πάρτι όπου ο DJ Kool Herc εφηύρε ένα κίνημα και σήμανε την έναρξη μιας ολόκληρης κουλτούρας.

Κι αυτή είναι η ιστορία του.

40 χρόνια 'Βack Τo School Jam': Το πάρτι όπου γεννήθηκε το hip hop Facebook Twitter
Με τον Dj DJ Tony Tone

Στις 11 Αυγούστου του 1973 ο 18χρονος Clive Campbell, a.k.a DJ Kool Herc, οργάνωσε μαζί με την μικρότερη του αδερφή, Cindy, ένα μεγάλο block πάρτι στο φουαγιέ - "χώρο αναψυχής" της πολυκατοικίας τους, στον αριθμό 1520 της Sedgwick Avenue στο δυτικό Μπρονξ, με αφορμή τα γενέθλια της.

Ο θρύλος λέει ότι το πάρτι οργανώθηκε ώστε να μαζέψουν τα δύο αδέρφια κάποια χρήματα για να μπορέσει η Cindy να ψωνίσει ρούχα και λοιπά απαραίτητα εν όψη της καινούρια σχολικής χρονιάς.

Εξ' ου και "back to school".

Η  συνεισφορά για το πάρτι ήταν 25 cents για τα κορίτσια και 50 cents για τα αγόρια.

40 χρόνια 'Βack Τo School Jam': Το πάρτι όπου γεννήθηκε το hip hop Facebook Twitter
Η πρόσκληση από το πρώτο πάρτι

Το συγκεκριμένο πάρτι δεν έμεινε στην ιστορία τόσο για το μέγεθος του ή για τον μεγάλο αριθμό παρευρισκόμενων, όσο για την συμβολική του σημασία ως εναρκτήριο event αυτού που μετέπειτα έγινε γνωστό ως hip hop.

Σύμφωνα και με τον ίδιο τον DJ Kool Herc επρόκειτο για το "Πρώτο hip hop πάρτι στην ιστορία, που έμελλε να αλλάξει τον κόσμο και την μουσική σκηνή όπως ήταν διαμορφωμένη μέχρι τότε."

Κάθε μουσικό κίνημα χρειάζεται κι έναν μύθο.

Ένα "εναρκτήριο" live ή πάρτι -σταθμό όπου υποτίθεται ότι γεννιέται για πρώτη φορά μία ολόκληρη κουλτούρα.

Ακριβώς όπως στο περιβόητο live των Sex Pistols στο Lesser Free Trade Hall του Μάντσεστερ τρία χρόνια αργότερα, το 1976, που υποτίθεται ότι σήμανε την γέννηση του punk και μετρούσε ένα κοινό μικρότερο των εκατό ατόμων, έτσι και στο Βack Τo School Jam του 1973 οι παρευρισκόμενοι δεν ξεπερνούσαν τους 300, αν και χιλιάδες έκτοτε ισχυρίζονται ότι "ήταν εκεί" την μέρα που ο Kool Herc είχε την ιδέα να επιμηκύνει τα instrumental μέρη ενός κομματιού, αφού παρατήρησε  ότι ο κόσμος χόρευε περισσότερο σε αυτά τα σημεία, εφευρίσκοντας στην ουσία το breakbeat DJing, την βάση του hip hop.

Οι άνθρωποι γοητεύονται και θα γοητεύονται πάντα από ιστορίες σαν αυτές, χρησιμοποιώντας τες ως σημεία αναφοράς του εκάστοτε κινήματος στο οποίο επιλέγουν να ανήκουν.

Στο Bronx των αρχών της δεκαετίας του '70 - Το κοινωνικό πλαίσιο

"Το πάρτι της Cindy έλαβε χώρα σε ένα Μπρονξ πολύ διαφορετικό από το σημερινό", λέει ο φίλος του Herc 'Coke La Rock' ο οποίος έπαιξε επίσης καθοριστικό ρόλο εκείνη την νύχτα πριν σαράντα χρόνια.

"Δεν μπορώ να μιλήσω με σιγουριά για την υπόλοιπη χώρα, αλλά στο Μπρονξ του 1973 επικρατούσε πραγματική τρέλα. 

Οποιοσδήποτε άλλος υποστηρίζει το αντίθετο πολύ απλά δεν ζούσε εδώ.

Σπίτια καίγονταν σε καθημερινή βάση, βετεράνοι από το Βιετνάμ γυρνούσαν πίσω εντελώς κατεστραμμένοι - περισσότερο ψυχικά παρά σωματικά, και οι συμμορίες αλώνιζαν."

40 χρόνια 'Βack Τo School Jam': Το πάρτι όπου γεννήθηκε το hip hop Facebook Twitter
Χαρτοπαίκτες σε ένα καμένο μαγαζί. Μία μεγάλη περίοδος εκτεταμένων εμπρησμών μάστιζε το Μπρονξ κατά την διάρκεια των 70s
40 χρόνια 'Βack Τo School Jam': Το πάρτι όπου γεννήθηκε το hip hop Facebook Twitter
O DJ Kool Hec με τον Coke La Rock (αριστερά)

Ενδιαφέρον, επίσης, είναι και το γεγονός πως στο βιβλίο του «Can't Stop Won't Stop: A History of the Hip-Hop Generation», του οποίου τον πρόλογο υπογράφει ο ίδιος ο Herc, ο δημοσιογράφος και ακαδημαϊκός Jeff Chang  "καταρρίπτει" στην ουσία τον πολιτικό χαρακτήρα της γέννησης του hip hop,  προτείνοντας μία διαφορετική ερμηνεία.

Διαβάζουμε:

"To hip hop δεν ξεκίνησε σαν ένα πολιτικό κίνημα. Δεν υπήρχε κάποιο είδος 'μανιφέστου'.

Τα παιδιά που ξεκίνησαν όλη αυτή την υπόθεση προσπαθούσαν απλά να ξοδέψουν την ώρα τους περνώντας καλά.

Την ίδια στιγμή τα παιδιά αυτά μεγαλώνουν κάτω από μία πολιτική εγκατάλειψης από την μεριά του επίσημου κράτους, και εξαιτίας αυτού τα ενδιαφέροντα τους περιείχαν «σπόρους» για μια έντονη πολιτιστική ανανέωση."

40 χρόνια 'Βack Τo School Jam': Το πάρτι όπου γεννήθηκε το hip hop Facebook Twitter
Το 1963 η κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Cross Bronx Expressway χώρισε στα δύο το Νότιο Μπρονξ αφήνοντας πίσω της κατεστραμμένα σπίτια και καταστήματα «συνεισφέροντας» έτσι στην γενικότερη παρακμή του τόπου

Το hip hop σηματοδότησε μία βαθιά αλλαγή στις αρχές της δεκαετίας του 1970.

Γεννήθηκε την εποχή μετά την σφοδρή καταστολή των ριζοσπαστικών ομάδων των μαύρων από το FBI, ομάδων που βίαια ή και όχι πάσχιζαν για τα δικαιώματα τους, καθώς και την εποχή όπου άρχισαν να εξασθενούν οι μεγάλοι πόλεμοι των συμμοριών.

Αντί, λοιπόν, να αναλάβει πολιτική δράση η νέα γενιά άρχισε να εκφράζεται μέσω του Djing, του MCing, του break dance και του γκραφίτι. Τα περιβόητα «τέσσερα στοιχεία του hip hop».

Ο καλλιτέχνης Fab 5 Freddy, που μίλησε πρώτη φορά για τα "τέσσερα στοιχεία" υποστήριξε από την πρώτη στιγμή πως ακριβώς αυτός ο συνδυασμός τους είναι που καθιστά το hip hop μία ολοκληρωμένη κουλτούρα με ποικίλες εκφάνσεις, παρά ένα ακόμη είδος μουσικής.

Η γέννηση του Break και των Β-boys: O DJ Kool Herc εφευρίσκει το hip hop

O Clive Campbell γεννήθηκε στην Τζαμάικα το 1955.

Το 1967 η οικογένεια του μετανάστευσε στην Νέα Υόρκη, και ο μικρός Clive μεγάλωσε στο δυτικό Μπρονξ.

Στο θρυλικό συγκρότημα κατοικιών 1520 Sedgwick Avenue.

Στις 11 Αυγούστου του 1973 αναλαμβάνει ρόλο Dj αλλά και MC στο πάρτι που διοργάνωσε μαζί με την αδερφή του, Cindy, και τα υπόλοιπα είναι ιστορία.

Για την ακρίβεια, σύμφωνα με το ντοκιμαντέρ του History Detectives:

" O Campbell απομόνωσε το instrumental μέρος ενός κομματιού, κυρίως σε κομμάτια που είχαν πολλά ντραμς (breaks),  κι έπειτα το επέκτεινε πηγαίνοντας από break σε break ώστε να αφήσει τον κόσμο να χορέψει παραπάνω ώρα (break dancing).

Δεν φαινόταν μεγάλη υπόθεση τότε, αλλά η πρακτική αυτή ξεκίνησε μία μουσική επανάστασης."

Το breakbeat μόλις είχε γεννηθεί.

Για να το καταφέρει αυτό ο Herc (ψευδώνυμο που βγαίνει από το Hercules) χρησιμοποιούσε δύο πικάπ και δύο αντίτυπα του ίδιου δίσκου, οπότε και switchαρε ένα κομμάτι από break σε break.

Δούλευε συνήθως με κομμάτια όπως το "Give It Up Or Turn it A Loose" (James Brown), "It's Just Begun" ( The Jimmy Castor Bunch), "Melting Pot" (Booker T & the MG's'), αλλά και με latin, funk, ακόμα και ροκ δίσκους.

Δεν ήταν όμως μόνο αυτή η συμβολή του που έθεσε τα θεμέλια σε αυτό που αργότερα ονομάστηκε hip hop:

Ο Kool Herc είχε και μία ακόμα συνήθεια ως Dj.

Όσο έπαιζε τους δίσκους του ο Herc 'έντυνε' με λέξεις και φράσεις αργκό το μουσικό κομμάτι όχι-ακριβώς-τραγουδώντας στο μικρόφωνο.

Μερικές από τις πιο χαρακτηριστικές του τέτοιες φράσεις ήταν:

"Rock on, my mellow!",

"B-boys, b-girls, are you ready? keep on rock steady",

"This is the joint! Herc beat on the point",

"To the beat, y'all!",

"You don't stop!"

Ορίστε λοιπόν, μόλις γεννήθηκε και το ραπάρισμα.

Αλλά έχει κι άλλο:

Ο Herc είναι ο άνθρωπος που επινόησε και τον όρο b-boy (break-boy) και b-girl, τα παιδιά δηλαδή που χόρευαν στα breaks του.

Αργότερα, την δεκαετία του '80 τα Μέσα θα ονομάσουν αυτόν τον χορό Breakdance, και το 1991 ο κριτικός χορού των New York Times ( «κριτικός χορού»;) θα παρομοιάσει την δυσκολία και την πολυπλοκότητα του breakdance με αυτήν του κλασσικού μπαλέτου και του χορού jazz.

40 χρόνια 'Βack Τo School Jam': Το πάρτι όπου γεννήθηκε το hip hop Facebook Twitter

Τα τρία από τα τέσσερα στοιχεία του hip hop έχουν τον ίδιο «πατέρα».

Γιατί, λοιπόν, ο DJ Kool Herc δεν είναι τόσο γνωστός τοις πάσι όσο άλλοι ογκόλιθοι του hip hop όπως ο Afrika Bambaataa ή Grandmaster Flash;

Δεν αναφέρω τυχαία τους παραπάνω μιας που και οι δύο έχουν επανειλημμένα δηλώσει πως κύρια επιρροή τους στην αρχή της καριέρας τους ήταν ο ίδιος ο Herc, με τον Grandmaster Flash να αναφέρεται σ' αυτόν ως προσωπικό του ήρωα.

Για την ακρίβεια, αρχικά, και οι δυο μιμούταν ακριβώς το στυλ του.

40 χρόνια 'Βack Τo School Jam': Το πάρτι όπου γεννήθηκε το hip hop Facebook Twitter
Grandmaster Flash

Η αλήθεια είναι πως ο Herc, αντίθετα με τους προαναφερθέντες, δεν επιδίωξε στα πρώτα εκείνα χρόνια δισκογραφική καριέρα, μένοντας έτσι σχετικά πίσω στο παιχνίδι της δημοφιλίας, και σίγουρα πολύ πίσω στην "μοιρασιά":

Το 2011, όταν αρρώστησε βαριά αναζήτησε δωρεές από συλλόγους και φίλους ώστε να πληρώσει τα ιατρικά του έξοδα και τα έξοδα νοσηλείας...

1520 Sedgwick Avenue - The Birthplace of Hip Hop

Το συγκρότημα κατοικιών όπου ο DJ Herc ζούσε και όπου οργανώθηκε και φιλοξενήθηκε το πρώτο ιστορικό Back To School Jam Party, έχει επίσημα χαρακτηριστεί "Η γενέτειρα του hip hop" από ολόκληρη την κοινότητα παγκοσμίως.

Φυσικά, τα ετήσια πάρτι δεν γίνονται ακόμα εκεί, ωστόσο ο ίδιος ο Herc πρωτοστάτησε στον αγώνα κατά της εξαγοράς του συγκροτήματος από μία μεγαλο-μεσιτική εταιρεία, εξαγορά που δεν πραγματοποιήθηκε τελικά ποτέ.

Το πιθανότερο σενάριο θα ήταν η ραγδαία αύξηση ενοικίων ή και η πιθανή κατεδάφιση του κτιρίου στα πλαίσια του gentrification -της πολεοδομικής, και συνεπώς και πολιτισμικής, "εξυγίανσης" μίας συνήθως υποβαθμισμένης περιοχής.

40 χρόνια 'Βack Τo School Jam': Το πάρτι όπου γεννήθηκε το hip hop Facebook Twitter
O Dj Kool Herc στο μέρος που μεγάλωσε: "Η γενέτειρα του Hip Hop"
40 χρόνια 'Βack Τo School Jam': Το πάρτι όπου γεννήθηκε το hip hop Facebook Twitter
H είσοσος του συγκροτήματος κατοικιών στην 1520 Sedgwick Avenue σήμερα
40 χρόνια 'Βack Τo School Jam': Το πάρτι όπου γεννήθηκε το hip hop Facebook Twitter
Τοιχογραφία του καλλιτέχνη Danielle Mastrion στο πάλαι πότε 5Pointz προς τιμήν του Herc, για την 40κοστή επέτειο του Back To School party
40 χρόνια 'Βack Τo School Jam': Το πάρτι όπου γεννήθηκε το hip hop Facebook Twitter
Ο Kool Herc στο φετινό επειτιακό Back To School Jam Party (2013)
Αρχείο
10

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Σωτήρης Ντάλης / «Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Ο αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και επικεφαλής της Μονάδας Έρευνας για την Ευρωπαϊκή και Διεθνή Πολιτική σχολιάζει τον αντίκτυπο της πανδημίας και της εκλογής Μπάιντεν στην Ευρώπη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Σωτήριος Σέρμπος / «Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Τι σηματοδοτεί η εποχή Μπάιντεν και τι αφήνει πίσω του ο απερχόμενος Πρόεδρος; Απαντά στη LiFO ο Σωτήριος Σέρμπος, αναπληρωτής καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής στο Δημοκρίτειο Παν/μιο Θράκης και Ερευνητής στο ΕΛΙΑΜΕΠ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ελλάδα / Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ο καθηγητής Παιδιατρικής και Επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια και μέλος της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων του υπουργείου Υγείας μιλά για τα τελευταία δεδομένα της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Νικόλας Σεβαστάκης / Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Ο Ντόναλντ Τραμπ δεν είναι ένας Γουίλι Σταρκ της εποχής μας. Υπάρχει κάτι σημαντικό που χωρίζει τη λαϊκιστική φαντασία των χρόνων του Μεσοπολέμου –όπως την αναπλάθει το μυθιστόρημα του Γουόρεν– από τα πλήθη που είδαμε να βγαίνουν από τα μεσαιωνικά σπήλαια των social media για να ορμήσουν προς το Καπιτώλιο.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ελλάδα / Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ο καθηγητής Φαρμακολογίας, Φαρμακογονιδιωματικής και Ιατρικής Ακριβείας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Φαρμακολογίας, Ευάγγελος Μανωλόπουλος, μιλά στη LiFO για τα εμβόλια και τις φαρμακευτικές αγωγές που εξετάζονται. Απαντά για το δεύτερο κύμα της πανδημίας, εξηγεί ποια είναι η αλήθεια για τις ΜΕΘ, πότε θα αποχωριστούμε τις μάσκες αλλά και πότε προβλέπεται η επάνοδος στην κανονικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τech & Science / Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τι θα σημάνει η γενική χρήση των εμβολίων; Θα εφαρμοστούν νέοι κανόνες σχετικά με τον εμβολιασμό; Πότε προσδιορίζεται η έναρξή του; Και τι γίνεται με τους αρνητές;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Νικόλας Σεβαστάκης / Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Η όποια στρατηγική για τον εμβολιασμό χρειάζεται να είναι σκληρή με τον νεοφασισμό των fake news και της ωμής παραπλάνησης. Την ίδια στιγμή, όμως, πρέπει να εντάξει τις ανησυχίες, τις αντιρρήσεις και τις δεύτερες σκέψεις πολλών ανθρώπων.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ελλάδα / Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ο πνευμονολόγος-εντατικολόγος στο νοσοκομείο Παπανικολάου μιλά για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στις ΜΕΘ και τις μελλοντικές ανησυχίες του σχετικά με την πανδημία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ελλάδα / Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ο καθηγητής Πνευμονολογίας-Εντατικής Θεραπείας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Χαράλαμπος Παπασωτηρίου μιλά για το διακύβευμα των αμερικανικών εκλογών

Διεθνή / Ο Χαράλαμπος Παπασωτηρίου μιλά για το διακύβευμα των αμερικανικών εκλογών

Ο πρόεδρος του Ινστιτούτου Διεθνών Σχέσεων και καθηγητής Διεθνών Σχέσεων και Στρατηγικών Σπουδών στο Πάντειο Πανεπιστήμιο, Χαράλαμπος Παπασωτηρίου, εξηγεί πώς μια νίκη του Μπάιντεν θα σηματοδοτήσει την αναβίωση της Δύσης ως κεντρικού παράγοντα στη διεθνή πολιτική.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

5 σχόλια
μέγα λάθος. το Breaking γενήθηκε και εξελίχθηκε στο hip hop. Αρχικά χόρευαν όρθιοι και οι μαύροι και οι λατίνοι ξεκίνησαν να προσθέτουν κινήσεις από χορούς δικούς τους αλλά και από πολεμικές τέχνες ή ενόργανη (αυτό έγινε αργότερα).κάποιος κάποια στιγμή (δεν είναι καταγεγραμμένο) κατέβηκε από πάνω (Toprock) στο πάτωμα και έτσι γεννήθηκε το footwork. Τα στιγμιαία παγώματα λέγονται Freezes και οι κινήσεις που θέλουν δύναμη είναι τα powermoves. Ο Rubberband ήταν ο πρώτος b-boy που χόρεψε μέσα σε club και ο οποίος σκοτώθηκε λίγο καιρό αργότερα (πρώτο2 b-boy που σκοτώθηκε) σε ένα καυγά για μία κοπέλα. Ήταν μόνο 16 χρονών.
Αρκετά καλό άρθρο. Απλά να κάνω μερικές διορθώσεις και επισημάνσεις.1. την δεκαετία του 70 όλοι οι μαύροι έλαβαν γράμμα από την κυβέρνηση των ΗΠΑ για να πάνε στον πόλεμο του Βιετναμ ή στην φυλακή (υπάρχου διάφορες αναφορές για αυτό με ποιο χαρακτηριστική του Chuck D των Public Enemy). Αυτό μαζί με το σχετικό έγγραφο που είχε διαρέυσει από το FBI ότι προωθούσε ναρκωτικά στις κοινώτητες των μαύρων στην προσπάθεια τους να ελέγξουν την επαναστατική δράση του μαύρου κινήματος (μαύροι πάνθηρες κλπ), είχε ως αποτέλσμα τα παιδιά τότε να μεγαλώσουν σε μονογονεικές οικογένιες και δεν είχαν το πρότυπο του πατέρα.2. Δεν λέγεται Break Dance, αλλά Breaking ή B-boying/B-girling. Το Breakdance είναι όρος που χρησιμοποίησαν τα Βρετανικά μέσα ενημέρωσης αρχές της δεκαετίας του 80.3. Τον όρο Hip Hop ΔΕΝ τον επιννόησε ο Fab 5 Freddy. Αρχικά να αναφέρω ότι δεν υπήρχε ο όρος Hip Hop και έλεγαν απλά ότι πάνε στο Jam. Όλα τα parties αναφερόντουσαν ως Jams τότε. Στην συνέχεια αναφορές λένε ότι ο Bambaataa με άλλους όπως ο DJ Clark Kent τον χρησιμοποιούσαν μεταξύ τους όμως. Επίσης υπάρχει η αναφορά του Busy Bee (video στο youtube) που αναφέρει ότι το 1978 σε ένα Jam που ο φίλος τους ο Billy θα πήγαινε στον στρατό ο Keith Cowboy που ήταν MC χρησιμοποίησε τον όρο σαν MC για να πειράξει τον φίλο του που έφευγε για το στρατό "this is for billy... left...right...left...right...hip...hop...billyyyyyy". Τότε ξεκίνησαν να λένε ότι πάνε στα Hip Hop Jams γιατί αυτό έμεινε στον κόσμο. Ο όρος Hip Hop που να εμπεριέχει και τα 4 στοιχεία του εμφανίστηκε μετά το 1981, καθώς τότε έγινε το πρώτο hip hop panel χωρίς όμως να χρησιμοποιούν τον όρο (προσφατο ποστ με φωτογραφία από τον Crazy Legs). Ο Michael Holman έχει βάλει στο fb του φώτο από εφημερίδα της εποχής και συνέντευξης που έκανε εκείνος από τον Bambaataa το 1982 όπου φαίνεται τότε να ξεκίνησε ο όρος να καλύπτει όλα τα στοιχεία και όχι απλά τα parties.Επίσης τα 4 στοιχεία της κουλτούρας τα ένωσε ο Bambaataa μέσω του Universal Zulu Nation. Τα οποία ήταν κάτω από το moto "Love, Peace, Unity & Having Fun plus Knowledge & Understanding" (πηγή: The Freshest Kids & αρκετά άλλα)4. το History Detective έχει λάθη στην αναφορά του. Ο Kool Herc έκανε το πράγμα αυτό με τα break χρησιμοποιώντας ένα turntable (όχι pickup...pick up είναι η κίνηση...turntable είναι το όνομα...στροφέδρα στα ελληνικά). Για να το πετύχει το έκανε με την τεχνική niddle dropping. Στα jams τότε υπήρχε και ο τρόπος του να είναι 2 DJ ανά γωνία και ο ένας έκανε σήμα στον άλλο με φακό για να ξεκινήσει το break του. Μετά ήρθε ο Flash που πήγε και πήρε ένα μικρόφωνο και χρησιμοποήσε τον μηχανισμό του ON/OFF για να αλλάζει από το ένα turntable στο άλλο. Έτσι ανακαλήφθηκε ο μείκτης. (πηγές: ο βιβλίο του Flash, διαλέξεις του KRS One σε αμερικανικά πανεπιστήμια, το ντοκιμαντέρ Scratch)Επίσης το breaking δεν πήρε το όνομα του επειδή χόρευαν στα breaks αλλά γιατί 'έσπαγαν' το κορμί τους όταν χώρευαν (πηγή: The Freshest Kids το λέει ο ίδιος ο Kool Herc)Οπότε απο τα break της μουσικής βγήκε το breakbeat που είναι όρος hip hop, ενώ για το breaking σαν χορός από το σπάσιμο του κορμιού του χορευτή πάνω στο breakbeat. (ένας popper ή ένας locker μπορεί να χορέψει στο breakbeat αλλά δεν χορεύει break)5. O Kool Herc έξινε τους τίτλους από τους δίσκους του για να μην ξέρουν οι άλλοι τι παίζει. Επίσης όταν έπαιζε ο Herc και μέχρι να ανακαλύψει ο Flash το switch fader ο Herc δεν έκανε switch , αλλά σταμάταγε το ένα turntable και ξεκινούσε το άλλο.6. Όλα τα στοιχεία του Hip Hop έχουν τον ίδιο πατέρα, καθώς στα Jams του Herc εκτός από MCs, το ίδιο σαν DJ και τους b-boys του είχε και writers που "taggaran" τον χώτο του party. O Bambaataa θεωρείτε ο νονός του hip hop γιατί πήρε τα 4 στοιχεία και τα έβαλε κάτω από την ίδια ομπρέλα.7. Ο Herc δεν συνέχισε για να κάνει καριέρα ΟΧΙ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΗΘΕΛΕ αλλά, γιατί σε ένα από party που έκανε την δεκαετία του 70 έγινε μία φασαρία και τον πυροβόλησαν. Από εκείνο το σημείο και μετά έμεινε για αρκετά χρόνια μακρια, ενώ οι υπόλοιποι DJs αναπτύσονταν. (πηγές: τα περισσότερα old school hip hop documentaries και συνεντεύξεις του ίδιου που υπάρχουν στο youtube)8. To Bronx ήταν μία μεσαία αστική περιοχή που ζούσαν και πολλοί ευρωπαίοι. Η κατασκευή του Expressway ΔΕΝ ΧΩΡΙΣΕ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ ΣΤΑ ΔΥΟ...αλλά άνοιξε το δρόμο ώστε να έρθουν περισσότερες φτωχές οικογένειες (μαύρων και λατίνων) στην περιοχή και να πέσει το επίπεδο της περιοχής και οι οικογένειες που ζούσαν εκεί πριν τον expressway σταδιακά έφυγα (πηγές: How Hip Hop Changed the world, The Freshest Kids, Beef)9. Ο Coke La Rock δεν ήταν απλά φίλος του Herc, αλλά ήταν ο πρώτος MC στην ιστορία του hip hop. Ήταν ο πρώτος που έκανε μικρά 4στοιχα για να γεμίσει την μουσική που έπαιζε ο Herc.------ αυτά από εμένα. γενικότερα πολύ καλό το άρθρο και γενικά έχει γίνει κάποια μελέτη.
Απίστευτες γνώσεις!!:)Ευχαριστούμε για όλες τις παραπάνω πληροφορίες, μία μόνο διευκρίνηση: Ίσως δεν το διατύπωσα εξ' αρχής σωστά όμως δεν εννοούσα ότι ο Fab 5 Freddy επινόησε τον όρο hip hop, αλλά ότι ήταν ο πρώτος που έκανε λόγο για τα "τέσσερα στοιχεία", επινόησε δηλαδή τον όρο Τέσσερα Στοιχεία.Για τις επιπτώσεις του Expressway εμπιστεύτηκα σχετικό άρθρο του Βρετανικού Τύπου, απ' όπου είναι και η φωτογραφία.:)
λόγο για τα 4 στοιχεία έκανε ο Bambaataa με την δημιουργία του Zulu Nation τον Νοέμβριο του 73, o Fab 5 Freddy ήταν μερικά χρόνια αργότερα που όταν τα στοιχεία ήταν ήδη ενωμένα. Παρόλα αυτά να ξαναπώ μπράβο γιατί έχεις κάνει έρευνα και φαίνεται.το hip hop έχει το χαρακτηριστικό ότι ο κάθε ένας ειδικά από τους παλιούς το παρουσιάζει λίιιγο διαφορετικά από κάποιον άλλον. Εξάλου στα 40 χρόνια ο Bambaataa βγήκε στην εκπομπή του Crazy Legs των Rock Steady Crew για να δώσει μία διαφορετική εκδοχή στο όλο θέμα και ο ίδιος ο Crazy Legs το έκανε μεγάλο θέμα στο fb του.αλλά καλύτερα να μην αναφερθούν εδώ...
Εγω νομιζω οτι ο Αντριανο Τσελεντανο τα ειχε κανει ολα ηδη απο τον Νοεμβρη του '72http://www.npr.org/2012/11/04/164206468/its-gibberish-but-italian-pop-song-still-means-somethingη ισως ο Σερζ Γκαινσμπουρ απο το '68http://www.youtube.com/watch?v=QKbze3nfph0
πολύ εύστοχες παρατηρήσεις, μόνο που ο πρώτος απλά κάπως ραπάρει, ενώ ο δεύτερος ραπαροτραγουδάει πάνω σε κομμάτια που ηχογραφούνται από όργανα κιαι απλώς και σπουδαία δίνουν βάρος στην φόρμα του σπαστού-σαν λουπαριστού- ρυθμού. Ας πούμε λοιπόν ότι είναι κάποια διορατικά ψύγματα του groove του χιπ χοπ. Χιπ χοπ είναι που ο οποισδήποτε Herc θα τα παιρνε αυτά τα δύο κομμάτια και θα τα λούπαρε επαναλαμβανόμενα αυτοσχδιάζοντας έξυπνα μη τραγουδώντας με ρίμες από πάνω εμψυχώνοντας το κοινό και κουφώνοντας το νέο πλέον κομμάτι. Η τεχνολογία των μίξεων μέσω turntables προκειμένου να γίνει αυτό και η εξέλιξη που πήρε με τα χρόνια ήταν το στοιχείο θεμέλιο του xiπ xoπ (όπως αντίστοιχα και το soundsystem για την dub ως λαική πάρτυ εξέλιξη τις ρέγκε στις γειτονιές του Kingstone). Αυτή η εξέλιξη του disc jockey σε αναμορφωτή/μίκτη των υπαρχόντων tracks, είναι συνάμα και ένα τεράστιο βήμα στην ιστορία του djing, της εν γένει χορευτικής μουσικής, της ηλεκτρονικής μουσικής, της κουλτούρας στην αστική διασκέδαση παγκοσμίως, και φυσικά η πιο ουσιαστική πράξη μεταμοντέρνας αντίληψης στην τέχνη έξω από τα εικαστικά. To χιπ χοπ βρίσκεται στο σημείο που αναφέρεις ως αφετηρία, μόνο 30 χρόνια μετά με καλλιτέχνες από Atlanta, Philadelphia και Chicago, όπως οι Outcast, οι Roots, και οι Neptunes.