Παρακαλούμε απενεργοποιήστε το Adblocker για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο περιεχόμενο και τις υπηρεσίες μας. Δείτε πώς.
Βρήκατε κάποιο λάθος ή παράλειψη;     Επικοινωνήστε μαζί μας  »
22.09.2018
Βανδάλισαν ένα απ' τα διασημότερα και ομορφότερα έργα της αθηναϊκής...
URBAN CULTURE

Βανδάλισαν ένα απ' τα διασημότερα και ομορφότερα έργα της αθηναϊκής street art, αλλά κάποιοι ανέλαβαν ήδη την αποκατάστασή του

Η εντυπωσιακή κουκουβάγια στο Μεταξουργείο βάφτηκε με σπρέι

wdstreetart.com
wdstreetart.com

 

To εντυπωσιακό γκράφιτι «Knowl­edge speaks — Wis­dom lis­tens» του street artist Wild Drawing, το οποίο απεικονίζει μία κουκουβάγια πάνω σε μία εγκαταλελειμμένη μονοκατοικία, μεταμόρφωσε πριν από λίγους μήνες μία γειτονιά στο Μεταξουργείο.

 

Το γκράφιτι που δημιουργήθηκε στο πλαίσιο του φεστιβάλ "Το μικρό Παρίσι των Αθηνών" έγινε διάσημο σε όλο τον κόσμο και φιλοξενήθηκε σε πολλά ξένες ιστοσελίδες που εξήραν την αισθητική του και τον συμβολισμό του.

 

Menelaos Myrillas / SOOC
Menelaos Myrillas / SOOC

 

Menelaos Myrillas / SOOC
Menelaos Myrillas / SOOC

 

Ο καλλιτέχνης σε ανάρτησή του στη σελίδα του στο facebook είχε αναφέρει πως «η κουκουβάγια συμβολίζει την σοφία και την ίδια στιγμή είναι το σύμβολο της θεάς Αθηνάς, αυτής που έδωσε το όνομα της στην πόλη της Αθήνας. Από την άλλη μεριά, η κουκουβάγια, ως πουλί, είναι διάσημη για την εξαιρετικά καλή όραση της σε μακρινές αποστάσεις, ιδιαίτερα σε χαμηλό φωτισμό. Σήμερα η Ελλάδα, και όχι μόνο, βιώνει μία πολύ σκοτεινή περίοδο και νομίζω ότι είναι ώρα για εμάς να θυμηθούμε την σοφία αυτού του πλάσματος».

 

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΣΥΜΕΛΑ ΠΑΝΤΖΑΡΤΖΗ
ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΣΥΜΕΛΑ ΠΑΝΤΖΑΡΤΖΗ

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΣΥΜΕΛΑ ΠΑΝΤΖΑΡΤΖΗ
ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΣΥΜΕΛΑ ΠΑΝΤΖΑΡΤΖΗ

 

Όμως κάποιος αποφάσισε πως έπρεπε να κάνει τη δική του καλλιτεχνική παρέμβαση και με ένα ροζ σπρέι έγραψε πάνω από την κουκουβάγια τη λέξη «viral».

 

Φωτογραφία που παραχωρήθηκε στο LIFO.gr από τους εθελοντές - συντηρητές της Σχολής Συντήρησης Αρχαιοτήτων και Έργων Τέχνης του ΤΕΙ Αθήνας
Φωτογραφία που παραχωρήθηκε στο LIFO.gr από τους εθελοντές - συντηρητές της Σχολής Συντήρησης Αρχαιοτήτων και Έργων Τέχνης του ΤΕΙ Αθήνας

 

Μετά την άσχημη αυτή εικόνα, υπάρχουν όμως και ευχάριστα νέα. Όπως μας ενημέρωσε η Παναγιώτα Γερογλή από τους εθελοντές συντηρητές της Σχολής Συντήρησης Αρχαιοτήτων και Έργων Τέχνης του ΤΕΙ Αθήνας, οι φοιτητές μαζί με την ομάδα των «Staco street art conservators», έχουν ήδη πάρει την πρωτοβουλία να καθαρίσουν και να αποκαταστήσουν το έργο μέσα στο Σαββατοκύριακο. 

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΣΥΜΕΛΑ ΠΑΝΤΖΑΡΤΖΗ
ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΣΥΜΕΛΑ ΠΑΝΤΖΑΡΤΖΗ

 

 

 

Γεννήθηκε στη Λαμία. Σπούδασε στο εργαστήρι Δημοσιογραφίας και εργάστηκε σε διάφορα μέσα πριν επιστρέψει στην Αθήνα όπου και ανέλαβε την αρχισυνταξία τoυ LIFO.gr.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
18 σχόλια
Ταξινόμηση:
Προηγούμενα 1 Επόμενα
Jerzy Jerzy 9.2.2017 | 20:26
Ο,τι και να γράψω γι' αυτούς που το έκαναν θα το κόψετε, οπότε αφήστε τη φαντασία σας ελεύθερη. Γκρρρρρ.
avatar Spyridon 9.2.2017 | 20:28
Ελπιζω τωρα ακομη και οι νεαροτεροι αναγνωστες της Lifo να καταλαβουν τη διαφορα μεταξυ graffiti και tugging.
avatar
Ανώνυμος/η 9.2.2017 | 21:01
Ναι και ο απαραίτητος Δάσκαλος του είδους ...Ακριβώς to the point .
avatar Greek_stig 9.2.2017 | 23:23
Μάλλον εννοείς tagging. Το tugging είναι κάτι τελείως διαφορετικό από αυτό που εννοούσες
avatar anonymous204 10.2.2017 | 01:02
Η ταγκιά που έγινε πάνω στο mural προφανώς και δεν χρειαζόταν ικανότητα, αλλά δεν παύει να είναι graffiti. Ο όρος δεν υπονοεί προδιαγραφές ποιότητας ή νομιμότητας.
Vernedead Vernedead 10.2.2017 | 11:54
Τι κάθεσαι και εξηγείς.Για κάποιον λόγο(θα πω λόγω μηδενικής επαφής με το "σπορ")οι περισσότεροι εδώ μέσα έχουν ορίσει συγκεκριμένο σετ κανόνων που πρέπει να διέπει τα graffiti.

Παίζει να πέρνανε και με τις πέτρες αυτόν που έκανε την τοιχογραφία αν τον βλέπανε να βάφει τον τοίχο τους.Δεν σκέφτονται καν ότι η κουκουβάγια μπορεί να πατήθηκε πάνω σε άλλη τοιχογραφία.
Argonautis Argonautis 10.2.2017 | 15:49
Vernedead σε καμια τοιχογραφια δεν πατήθηκε, ψαξε λιγο το θεμα και θα δεις οτι ηταν ενα παλαιωμένο κτηριο με το κλασσικό μπεζ χρωμα ξεθωριασμενο!
Vernedead Vernedead 10.2.2017 | 17:31
Δεν είναι το θέμα αν πατήθηκε άλλη τοιχογραφία ή όχι στην συγκεκριμένη περίπτωση.Το θέμα είναι ότι κάποια murals πατιούνται πάνω από άλλα murals,μπορεί και το εν λόγω να πατόταν πάνω σε άλλο,εξίσου καλό.Τι θα λέγατε τότε;Έτσι γίνεται στο graffiti.Όπως και εγώ όταν έκανα μικρότερος πάτησα άλλο,έτσι μετά και το δικό μου πατήθηκε.Δεν διεκδικείς την κυριότητα του τοίχου επειδή πήγες και τον έβαψες,όσο καλό και να ήταν αυτό που έκανες.Καλύτερα ψάχτε εσείς τι γίνεται με το graffiti.
Vernedead Vernedead 10.2.2017 | 19:47
In April 2007 a four-year-old wall mural 25 ft long in Cato Street, Easton, Bristol, marketed for sale with its attached house (at 21 Milvart Street) thrown in for free via Red Propeller gallery and was subsequently defaced with red paint. Celebrities had previously expressed interest in buying the work, and the gallery owner contacted Banksy for permission to restore the work. Banksy however declined the offer, stating that overwriting and defacement was an inevitable reality of street art.

Νιώστε.
Argonautis Argonautis 10.2.2017 | 21:14
Φιλε εγω δεν εχω ιδεα απο αυτα και ουτε ασχολούμαι ουτε με ενδιαφέρει, για το συγκεκριμενο απλα σου ειπα οτι δεν πατήθηκε!
FIFO & LIFO FIFO & LIFO 11.2.2017 | 22:12
Argonautis πατήθηκε αλλά δεν μπορείς να το δεις/αντιληφθείς.

Όπως σωστά είπες, χωρίς να καταλάβεις τί είπες, πατήθηκε πάνω από το μονόχρωμο "κλασσικό μπεζ χρώμα ξεθωριασμένο!".

Χρώμα αντιπροσωπευτικό των νεοκλασσικών της εποχής όπου ταίριαζε απόλυτα και αρμονικά με την υπόλοιπη διακόσμηση και σχεδίαση όλα διακριτά ακριβώς πριν όλα πατηθούν.

Ναι, χρώμα ξεθωριασμένο και μάλιστα φυσικό όπου καλλιτέχνης είναι ο Χρόνος και τα πινέλα του τα καιρικά φαινόμενα.
avatar
Ανώνυμος/η 10.2.2017 | 00:04
Οπτικός οργασμός !!
Μακάρι κάθε κτήριο να ήταν διακοσμημένο με graffiti θα ζούσαμε σε ομορφότερες πόλεις . Γνωρίζω όμως ότι δυστηχώς αυτο δεν μπορει να γίνει για διάφορους λόγους (αρχιτεκτονικής φυσεως και άλλους ).

Όσο για τα άτομα που βανδάλισαν το συγκεκριμένο graffiti τους λυπάμαι διότι πάσχουν απο βαριές πνευματικές κακώσεις οι οποίες δεν θεραπεύονται με κανένα φάρμακο.

Γιώργος απο
Θεσσαλονίκη
konstas konstas 10.2.2017 | 00:29
Γιατί δεν λέμε ποιοι είναι;

Οι γνωστοί μηδενιστές, ΑΧΡΗΣΤΟΙ.

Ανίκανοι να παράγουν οτιδήποτε που να αξίζει, ικανοί μόνο για να καταστρεφουν. Και αυτό ακόμα, ατελώς, πρόχειρα και άτεχνα.

Το μήνυμα ήταν σαφές και χαρακτηριστικό. Το graffity έγινε viral, γι' αυτό το απεχθανόμαστε, γι' αυτό το "καταστρέφουμε"... Και πως το κάνουμε αυτό; Γράφοντας πρόχειρα από πάνω του την λέξη "viral".

Παντελης έλλειψη φαντασίας, έμπνευσης και μυαλού. Άχρηστοι άνθρωποι, που ούτε μια αντιδραστικοτητα της προκοπής δεν μπορούν να επιδείξουν. Γιατί αυτή η αντιδραστικοτητα δεν πηγάζει από μια ενσυνείδητη, φιλοσοφημένη άρνηση, αλλα απλά από ένα κόμπλεξ κατωτερότητας (απόλυτα δικαιολογημένο πάντως, αφού ΕΙΝΑΙ κατώτεροι).

Το βλέπουμε καθημερινά, από τα graffity ως τα τρολλευ. Το πρόβλημα είναι ότι το επιτρέπουμε.
FIFO & LIFO FIFO & LIFO 10.2.2017 | 02:50
Επιβλητικό γκραφίτι - τα μάτια της κουκουβάγιας/μπούφου στην συμβολή δύο οδών σου τραβούν την προσοχή - αλλά πάνω σε ένα νεοκλασσικό που κάποτε έδινε το δικό του στίγμα αναβαθμίζοντας αισθητικά την γειτονιά και την περιοχή γενικότερα. Αρχοντιά ή καλύτερα νεοκλασσική τέχνη versus street art. Ίσως του κτίσματος του άξιζε περισσότερο σεβασμός.

Θα μου άρεσε εάν οι δημιουργοί κρατούσαν το καφέ χρώμα με τις περίτεχνες γυριστές γραμμές που ταιριάζει με το χρώμα του τοίχου και σχεδίαζαν στα παράθυρα ή τόνιζαν τα παράθυρα δείχνοντας/δίνοντας ζωή στο εγκαταλειμμένο κτίσμα και αναδεικνύοντας την παλιά χαμένη ομορφιά. Με αυτόν τον τρόπο, πιθανόν εδώ ο ρόλος του γκραφίτι να απενοχοποιούνταν στα μάτια του 'συντηρητικού κοινού/περαστικού'.

Τα νεοκλασσικά αυτά είναι ένας αρχιτεκτονικός και κοινωνικός θησαυρός που δυστυχώς χάνεται με τον χρόνο. Λίγο η πολιτική αδιαφορία, ανικανότητα και έλλειψη οράματος προς εκμετάλλευση και λίγο η κοινωνική παρακμή συνέβαλαν στην θυσία αυτών των χρονοκαψουλών.
Maggelan Maggelan 10.2.2017 | 08:28
Ότι και να έκαναν σε αυτό το κτίριο, θα παρέμενε ένα εγκαταλελειμένο κτίριο. Και έτσι όπως λες να το έκαναν θα πέρναγες από δίπλα του και δεν θα το έδινες σημασία. Θα ήταν νεκρό.
Με την κουκουβάγια απέκτησε ζωή, πήρε αξία έστω και ως θέαμα.
Προσωπικά, θα ήθελα όλα αυτά τα νεκρά κτίρια να τα έβλεπα με έργα του Vincent Van Gogh επάνω τους. Πολύ δύσκολο, αλλά θα το ήθελα.
FIFO & LIFO FIFO & LIFO 10.2.2017 | 17:49
Άρα επειδή είναι 'εγκαταλειμμένο' - έχει ιδιοκτήτη(ες) και είναι για μια (μεγάλη) περίοδο χωρίς κατοίκους - κάνουμε ό,τι θέλουμε; Ασελγούμε πάνω του κατά βούληση; ΖΩΝΤΑΝΟ κτίσμα - ζωντανή ιστορία είναι που σου μιλάει αρχιτεκτονικά, καλλιτεχνικά, αστικά, ιστορικά, κοινωνικά, πολιτιστικά κ.ο.κ.

Ξαναδιάβασε λοιπόν το σχόλιό μου λέξη προς λέξη. Μεταξύ άλλων αυτό που λέω είναι τί ζωή του δίνεις. Όσο για την δική μου ιδέα απλά είναι θέμα φαντασίας/ικανότητας το αποτέλεσμα. Γενικά όμως αν το υποβαθμίζεις τότε καλύτερα όπως ήταν πριν με τα σημάδια του χρόνου πάνω του από το να γίνει κιτς θέαμα και να το λυπάσαι.

Πάρα πολλά από αυτά τα εγκαταλειμμένα κτίσματα παραμένουν πανέμορφα, μεγαλοπρεπή και αρχοντικά ταξιδεύοντάς σε νοερά σε άλλες εποχές χωρίς να χρειάζονται καλλιτεχνικές παρεμβάσεις τύπου street art. Διατηρούν ακόμα τις γραμμικές διακοσμήσεις, τα στεφανώματα, τα ανάγλυφα στοιχεία, τις καθαρές επιφάνειες και την αίσθηση σταθερότητας και συμμετρίας. Το ίδιο ισχύει και για το συγκεκριμένο κτίσμα ένα απλό, λιτό διακριτικό νεοκλασσικό σε μια ιστορικότατη συνοικία το οποίο μπορείς να το αναδείξεις με ορθόδοξες και επιστημονικές μεθόδους.

Απλούστατα είναι θέμα εκπαίδευσης, παιδείας, καλλιέργειας, μόρφωσης, παραστάσεων και, ως επακόλουθο, επιπέδου αισθητικής για να καταφέρεις να ΔΕΙΣ και να αντιληφθείς την αξία και την ομορφιά εάν και όταν τους δώσεις σημασία ως περαστικός. Διαφορετικά θα σου τραβήξει την προσοχή η κουκουβάγια και ό,τι πρεσβεύει η κουλτούρα του street art, freestyle κτλ. κτλ. Ξανακοιτάζοντας τις φωτογραφίες, το progressive σχέδιο μου θυμίζει αυτοκόλλητο ταπετσαρία σαν αυτά που βάζουμε π.χ. σε αγωνιστικά αυτοκίνητα ή τον σκαραβαίο της εταιρείας redbull.

Έχει σημασία λοιπόν τί βλέπουμε και πώς το βλέπουμε. Και εδώ ίσως είναι οξύμωρο για τον οραματιστή δημιουργό και προαγωγό του κάλλους να χρησιμοποιεί την κουκουβάγια ως σύμβολο της σοφίας και της καλής όρασης (knowledge speaks - wisdom listens γράφει ο συγκεκριμένος ποιητής καλλι-τέχνης). Δεν είμαι πολύ σίγουρος πόσο σοφό είναι να μεταχειριζόμαστε ζωντανά κτίσματα και ξένη περιουσία με αυτόν τον τρόπο.
14:17 14:17 12.2.2017 | 01:48
Συμφωνω.
Προκειται για βανδαλισμο επι του βανδαλισμου. Μονο θυμα το κτηριο.
avatar ash_ 11.2.2017 | 02:42
Μα το κτίριο είναι αυτό που είχε αρχικά "βανδαλιστεί".

Είναι θλιβερό το ότι δεν έχει επέμβει ήδη κάποιος ώστε να αποκατασταθεί η αρχική του όψη (την οποία κατέστρεψε ολοκληρωτικά ένας καλλιτέχνης για λίγη αυτοπροβολή).

Μπορεί να μην επρόκειτο για κάποιο επιβλητικό ιστορικής σημασίας κτίριο, όμως πρόκειται για ένα δείγμα παλαιότερης αρχιτεκτονικής και τα παλαιά/διατηρητέα κτίρια σπανίζουν. Είναι πραγματικά το μόνο μέρος όπου μπορούσε να "εκθέσει" το έργο του αυτός ο καλλιτέχνης; Ήταν απαραίτητο να χρησιμοποιήσει αυτό ως υπόβαθρο για να αποκτήσει αξία η δημιουργία του;

Επίσης δεν μπορώ να δεχτώ το ότι έτσι γίνεται προβολή του κτιρίου τη στιγμή που η αρχιτεκτονική του έχει γίνει πλέον δυσδιάκριτη.
Προηγούμενα 1 Επόμενα

ΕΙΔΗΣΕΙΣ/ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΘΕΜΑΤΑ/ΔΗΜΟΦΙΛΗ

CITY GUIDE/ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ/ΠΡΟΣΦΑΤΑ