Παρακαλούμε απενεργοποιήστε το Adblocker για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο περιεχόμενο και τις υπηρεσίες μας. Δείτε πώς.
Βρήκατε κάποιο λάθος ή παράλειψη;     Επικοινωνήστε μαζί μας  »
ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΚΙΝΗΤΑ
Το Καινούργιο Σπίτι. Φωτο:Πάτροκλος Σκαφίδας
Θέατρο

Τέσσερις νέες παραστάσεις που θέλουμε να δούμε

Ξεκίνησαν ή ξεκινούν το επόμενο διάστημα και θα αποτελέσουν αντικείμενο συζήτησης για πολλούς θεατρόφιλους.

Το Καινούργιο Σπίτι

Για πρώτη φορά ανεβαίνει στο Εθνικό Θέατρο η διαχρονική, εξαιρετικά επίκαιρη κωμωδία του Κάρλο Γκολντόνι Το καινούργιο σπίτι, σε σκηνοθεσία Γιάννη Σκουρλέτη. Η κυριαρχία του χρήματος, τα ταξικά απωθημένα και η παγίδα του φαίνεσθαι είναι τα βασικά θέματα που αναδύονται μέσα από την εύστοχη κριτική του καινοτόμου Ιταλού συγγραφέα. Όπως σημειώνει ο σκηνοθέτης: «To Καινούργιο Σπίτι φτιάχνεται για να κατοικηθεί, αλλά δεν θα κατοικηθεί ποτέ. Σ' αυτό το σπίτι-ουτοπία η επιθυμία του εγώ είναι δυνατότερη από την επιθυμία του μαζί. Οι ήρωες του Γκολντόνι, νάρκισσοι και υποκριτές έως εσχάτων, θα περιφέρουν τις άστεγες σκιές τους στην πιο τραγική κωμωδία μοναξιάς».


Οι φρεσκοπαντρεμένοι Αντζολέτο και Καικίλια ετοιμάζουν το καινούργιο τους σπίτι. Η Καικίλια είναι ιδιότροπη, αγαπά την πολυτέλεια και την κομψότητα. Ο Αντζολέτο είναι ερωτευμένος και άφραγκος, ανίκανος να αντισταθεί στις απαιτήσεις της. Μια φρενήρης κινητικότητα ζωντανεύει τον μικρόκοσμό τους, αποκαλύπτοντας τα φλέγοντα ζητήματα της εποχής του Γκολντόνι.

 

Παίζουν: Χάρης Ανδριανός, Αντώνης Αντωνόπουλος, Άγγελος Αποστολίδης, Στέλλα Βογιατζάκη, Πολύδωρος Βογιατζής, Αντώνης Γκρίτσης, Θανάσης Δήμου, Τάσος Καραχάλιος, Ιωάννα Κολλιοπούλου, Ντένης Μακρής, Βασίλης Μίχας, Μαρία Πανουργιά, Εύη Σαουλίδου, Πηνελόπη Τσιλίκα.

Εθνικό Θέατρο - Θέατρο Rex, Σκηνή Μαρίκα Κοτοπούλη

Από 22/11

 

Αίας του Σοφοκλή

Αίας του Σοφοκλή
Αίας του Σοφοκλή

 

O Γιώργος Νανούρης, στην πρώτη του επαφή με το αρχαίο δράμα, σκηνοθετεί τον βραβευμένο με βραβείο Χορν Μιχάλη Σαράντη και τον ζωγράφο Απόστολο Χαντζαρά σε μια παράσταση όπου καταργούνται τα όρια ανάμεσα στα εικαστικά και το θέατρο. Δίπλα στον πρωταγωνιστή θα υπάρχει άλλο ένα πρόσωπο, εκτός της σοφόκλειας δραματουργίας: ο ζωγράφος Απόστολος Χαντζαράς, που, στη διάρκεια της παράστασης, θα φτιάχνει, με τη μέθοδο της μονοτυπίας, έργα που θα συμμετέχουν δραματουργικά στην πλοκή του έργου. Ο Μιχάλης Σαράντης θα ερμηνεύει όλους τους ρόλους, ο ζωγράφος θα δημιουργεί εικόνες του έργου και οι θεατές θα παρακολουθούν, πάνω στη σκηνή του θεάτρου, να αποκαλύπτεται η ιστορία του Αίαντα.


Ο Αίας, ο μεγαλύτερος πολεμιστής στο στρατόπεδο των Ελλήνων, δικαιούται τα όπλα του Αχιλλέα μετά τον θάνατό του. Όταν αυτά με δολοπλοκία καταλήγουν στον Οδυσσέα, αποφασίζει να εκδικηθεί. Γίνεται όμως έρμαιο της θεάς Αθηνάς και περίγελος του στρατεύματος των Αργείων. Ατιμασμένος και απεγνωσμένος, αυτοκτονεί. Τη μετάφραση έχει κάνει ο ποιητής Νίκος Παναγιωτόπουλος.

 

Παίζουν: Μιχάλης Σαράντης

Ζωγραφική: Απόστολος Χαντζαράς

Θέατρο Βεάκη

Από 21/10

 

Άμλετ

Άμλετ
Άμλετ

 

Η Κατερίνα Ευαγγελάτου, νέα διευθύντρια του Φεστιβάλ Αθηνών, ανεβάζει το εμβληματικό έργο του Ουίλιαμ Σαίξπηρ σε μια φιλόδοξη παραγωγή που θα ανοίξει το κλειστό εδώ και οκτώ χρόνια Αμφι-Θέατρο του πατέρα της, Σπύρου Α. Ευαγγελάτου.


Πρόκειται για μία από τις σημαντικότερες σκηνές της χώρας, η οποία σφράγισε τη θεατρική ιστορία του τόπου από τη Μεταπολίτευση και για τριάντα έξι συναπτά έτη. Ιδρύθηκε το 1975 και ανέστειλε τη λειτουργία του το 2011. Στην οδό Αδριανού 111, στην Πλάκα, στεγάστηκε από το 1985 έως το 2011 και αποτέλεσε σταθερό σημείο αναφοράς για το θεατρόφιλο κοινό.


Η Κατερίνα Ευαγγελάτου με τους συνεργάτες της κατάφεραν να εξασφαλίσουν την επαναλειτουργία της ιστορικής σκηνής, μόνο για την παραγωγή του Άμλετ και μόνο για μία σεζόν. Η παράσταση θα αποτελέσει μια site-specific πρόταση, ενώ θα διατηρηθεί η φυσική φθορά του χώρου.


Παίζουν: Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος (Άμλετ), Νίκος Ψαρράς (Κλαύδιος), Άννα Μάσχα (Γερτρούδη), Δημήτρης Παπανικολάου (Πολώνιος), Αμαλία Νίνου (Οφηλία), Γιώργος Ζυγούρης, Μιχάλης Μιχαλακίδης κ.ά.

Αμφι-Θέατρο

Από 7/12

 

Ρινόκερος

Ρινόκερος. Φωτο: Κωστας Γκιόκας
Ρινόκερος. Φωτο: Κωστας Γκιόκας

 

Eχει ειπωθεί ότι ο Ρινόκερος αντικατοπτρίζει τα συναισθήματα του Ιονέσκο, όταν ο τελευταίος έφυγε το 1938 από τη γενέτειρά του Ρουμανία, όπου όλο και περισσότεροι από τους γνωστούς του εισχωρούσαν στο φασιστικό κίνημα της Σιδηράς Φρουράς. «Οι άνθρωποι επιτρέπουν ξαφνικά στον εαυτό τους να δεχτεί την εισβολή μιας νέας θρησκείας, ενός δόγματος, ενός φανατισμού... Κάτι τέτοιες στιγμές γινόμαστε μάρτυρες μιας πραγματικής πνευματικής μετάλλαξης. Δεν ξέρω αν το έχετε προσέξει, αλλά όταν οι άνθρωποι σταματούν να συμμερίζονται τις απόψεις σου, όταν δεν μπορείς πλέον να συνεννοηθείς μαζί τους, έχεις την εντύπωση ότι βρίσκεσαι αντιμέτωπος με τέρατα – ρινόκερους, για παράδειγμα. Έχουν αυτό το μείγμα ευθύτητας και αγριάδας. Θα σε σκότωναν με τη συνείδηση καθαρή» δήλωνε ο συγγραφέας σε συνέντευξή του το 1960, έναν χρόνο μετά τη συγγραφή του Ρινόκερου.


Όταν όλοι οι κάτοικοι μιας μικρής επαρχιακής πόλης μεταλλάσσονται σταδιακά σε ρινόκερους, ο μοναδικός που αντιστέκεται, ο Μπερανζέ, καθίσταται αυτομάτως «ήρωας»: ένας μέσος άνθρωπος που δεν ασπάζεται καμία συγκεκριμένη ιδεολογία, αλλά καταλήγει ο τελευταίος υπερασπιστής της ανθρωπότητας μέσα σε έναν κόσμο εχθρικό, αλλοιωμένο από την κτηνώδη συμπεριφορά του πλήθους.

 

Σκηνοθεσία: Γιάννης Κακλέας

Παίζουν: Άρης Σερβετάλης, Έλλη Τρίγγου, Στέλιος Ιακωβίδης κ.ά.

Θέατρο Κιβωτός

Από 23/10

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Η αιώνια πάλη των δύο φύλων και η αμφισβήτηση των στέρεων ταυτοτήτων στη θεατρική Αθήνα
Η αέναη επιστροφή των κλασικών σε μια πληθώρα έργων που παρουσιάζονται αυτή την περίοδο στις αθηναϊκές σκηνές.
Η Κατερίνα Ευαγγελάτου θα έχει πολλή δουλειά φέτος
«Άμλετ» στο θέατρο του πατέρα της (που επαναλειτουργεί μόνο για τη συγκεκριμένη παράσταση), «Ριγκολέτο» στην Εθνική Λυρική Σκηνή και καλλιτεχνική διευθύντρια του Φεστιβάλ Αθηνών. Η ταλαντούχα σκηνοθέτις Κατερίνα Ευαγγελάτου έχει πάρα πολλά να κάνει φέτος.
 Νίκος Μαστοράκης: «Αν δεν είχα το θέατρο, θα ήμουν ερημίτης»
Μια συζήτηση με έναν από τους σημαντικότερους σκηνοθέτες του ελληνικού θεάτρου για τον Μπέρνχαρντ, το σκληρό πρόσωπο και τις αντιφάσεις της Αυστρίας, και τις δυσκολίες του θεάτρου σήμερα.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ευριπίδη Λασκαρίδη, γιατί ονόμασες τη νέα σου παράσταση «Elenit»;
Το παράδοξο σκηνικό σύμπαν του Ευριπίδη Λασκαρίδη σε μια υπερπαραγωγή της Στέγης με χιούμορ, υπερβολή αλλά και απόλυτη σοβαρότητα.
«Το καινούργιο σπίτι» σε σκηνοθεσία Γ. Σκουρλέτη: Ένα απίθανο μπαρόκ νεκροταφείο στη σκηνή του Rex
Η διαχρονική κωμωδία του Κάρλο Γκολντόνι φέρνει τη Βενετία του 18ου αιώνα στο Εθνικό Θέατρο
Τι συνέβαινε στην Ελλάδα, στις τέχνες και τα γράμματα, τον ταραγμένο Νοέμβρη του 1973;
Θέατρο, κινηματογράφος, μουσική, βιβλίο, χορός, εικαστικά, διαλέξεις, αλλά και η λογοκρισία να δουλεύει...
Η Ελένη Βεργέτη επικοινωνεί με τον άλλο κόσμο στο νέο έργο του Ευθύμη Φιλίππου
H ταλαντούχα ηθοποιός που πρωταγωνιστεί στο «Νερό της Κολωνίας» του Εθνικού Θεάτρου αρνείται να αναλωθεί μιλώντας για τη δυστυχία γύρω μας.
Η «Λούλου» σε σκηνοθεσία Χουβαρδά: Ένα αινιγματικό κείμενο, μια διεκπεραιωτική παράσταση
Ο Γιάννης Χουβαρδάς ανεβάζει τη «Λούλου» του Φρανκ Βέντεκιντ στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης.
«Μαρίκα» και «Οι Φάλαινες του Αυγούστου»: Ο Πέτρος Ζούλιας σκηνοθετεί δύο έργα που τον αφορούν
Ο σκηνοθέτης μιλά για τις νέες του παραστάσεις και τη συνεργασία του με τα κορυφαία ονόματα της ελληνικής υποκριτικής
Μεγάλα θέατρα, μεγάλο κοινό: Τα θεατρικά blockbusters της σεζόν είναι εδώ
Μερικές από τις παραστάσεις που αναμένεται να κυριαρχήσουν στο φετινό αθηναϊκό box offfice
Κωμωδίες που ξεχωρίζουν στα αθηναϊκά θέατρα
Σάτιρα και κωμωδία έχουν και φέτος ισχυρή παρουσία
Εθνική Λυρική Σκηνή: Τόλμη και σπουδαία μουσική
Διεθνείς συμπαραγωγές, αναθέσεις νέων έργων, πρώτες πανελλήνιες παρουσιάσεις, επιτυχημένες επαναλήψεις, παραφράσεις κλασικών έργων, μουσικό θέατρο για παιδιά και νέους. Η Εθνική Λυρική Σκηνή εξακολουθεί να δείχνει τόλμη, να αναζητά τον σύγχρονο προβληματισμό και να συνομιλεί με τα κορυφαία λυρικά θέατρα του κόσμου.
Ο Πατέρας: Ο Στρίντμπεργκ στο Περιστέρι
Ο σκηνοθέτης Βασίλης Μπισμπίκης κατορθώνει έναν θεατρικό άθλο φέρνοντας το έργο «Ο Πατέρας» στην Ελλάδα του σήμερα.
Ο Τσέζαρις Γκραουζίνις ανεβάζει στο ΚΘΒΕ τις «Τρεις Αδερφές», το πιο ανελέητο έργο του Τσέχοφ
Ο Λιθουανός σκηνοθέτης εξηγεί γιατί επιστρέφει φέτος σε ένα από τα πιο εμβληματικά έργα του μεγάλου Ρώσου συγγραφέα.
 «The Series Noir / Stay»: Η Ιωάννα Παππά και οι σκιές
Η νέα μικρού μήκους παραγωγή της LiFO, σε σκηνοθεσία Εβίτας Σκουρλέτη, και μερικές σκόρπιες backstage κουβέντες και σκέψεις των πρωταγωνιστών
Έξι προτάσεις από το Σύγχρονο Θέατρο για τη νέα θεατρική σεζόν
Κλασική και σύγχρονη δραματουργία απαρτίζουν το φετινό ρεπερτόριο της θεατρικής σκηνής στο Γκάζι
Ραμπί Μρουέ: Από την πλατεία Μαρτύρων της Βηρυτού στη Στέγη
Ο Λιβανέζος καλλιτέχνης περιγράφει την κατάσταση στη χώρα καταγωγής του λίγο προτού βρεθεί στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση για να παρουσιάσει τα έργα του «Elephant» και «You Should Have Seen Me Dancing Waltz»
9 θεατρικές προτάσεις για όλους
Εξαιρετικές παραστάσεις από την εταιρεία παραγωγής Τάγαρη έρχονται και φέτος στις αθηναϊκές σκηνές
Συνεχίζοντας την περιήγηση στο lifo.gr, αποδέχεστε τη χρήση cookies.     Μάθετε περισσότερα.     Αποδοχή