Παρακαλούμε απενεργοποιήστε το Adblocker για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο περιεχόμενο και τις υπηρεσίες μας. Δείτε πώς.
Βρήκατε κάποιο λάθος ή παράλειψη;     Επικοινωνήστε μαζί μας  »
ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΚΙΝΗΤΑ
«Ερωτευμένα Άλογα» σε σκηνοθεσία Ελένης Ευθυμίου από την ομάδα Εν Δυνάμει. Φωτο: Δημήτρης Χονδροπήδας
Θέατρο

Όλες οι παραστάσεις ελληνικού θεάτρου που θα δούμε στο Φεστιβάλ Αθηνών

Γι' ακόμα μια χρονιά, το Φεστιβάλ Αθηνών μας συστήνει τις δουλειές νέων, ως επί το πλείστον, Ελλήνων δημιουργών που καταπιάνονται με φιλόδοξα εγχειρήματα της σύγχρονης ελληνικής ή ευρωπαϊκής δραματουργίας.

Αυλαία στις ελληνικές θεατρικές παραστάσεις του φετινού Φεστιβάλ Αθηνών σηκώνει η πολυπληθής θεατρική ομάδα C. for Circus με μια προσέγγιση στις Μεταμορφώσεις του Οβίδιου πιστή στο ύφος της: μουσικότητα που προκύπτει μέσω φωνών και οργάνων, αυτοσχέδια κινησιολογία, έντονες, πλαστικές εικόνες και μια αναζήτηση αναλογιών ανάμεσα στις ιστορίες του Ρωμαίου ποιητή, τη βία της σημερινής καθημερινότητας και την απάθεια που έχουμε αναπτύξει προς αυτήν. [30 Μαΐου - 2 Ιουνίου, Πειραιώς 260 (Ε), 21:00]


Παραδίπλα, ο Θάνος Σαμαράς μεταφέρει εκ νέου επί σκηνής ένα έργο του Δημήτρη Δημητριάδη, τον Χρύσιππο, αναλαμβάνοντας, εκτός από τη σκηνοθεσία, ένα μεγάλο κομμάτι της παραγωγής (σκηνικά, κοστούμια, φωτισμούς κ.λπ.) και καθοδηγώντας μερικούς εξαιρετικούς ηθοποιούς (διαβάστε περισσότερα στο αντίστοιχο άρθρο του αφιερώματος). [31 Μαΐου - 4 Ιουνίου, Πειραιώς 260 (Δ), 21:30]

 

Η Έλενα Καρακούλη επιλέγει το «Himmelweg» του Χουάν Μαγιόργκα. Φωτο: Εβελίνα Δαρζέντα
Η Έλενα Καρακούλη επιλέγει το «Himmelweg» του Χουάν Μαγιόργκα. Φωτο: Εβελίνα Δαρζέντα


Ακολουθώντας την αρκετά δημοφιλή κατά τη φετινή σεζόν τάση μεταφοράς επί σκηνής έργων σύγχρονων Ισπανών δραματουργών, η Έλενα Καρακούλη επιλέγει το Himmelweg του Χουάν Μαγιόργκα και μας μεταφέρει στον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο, σε ένα στρατόπεδο συγκέντρωσης κοντά στην Πράγα. Μέσω ενός παιχνιδιού ψευδών εντυπώσεων για τις συνθήκες διαβίωσης των Εβραίων που βασίζεται σε αληθινό ιστορικό περιστατικό, η σκηνοθέτις εξαίρει τον επίκαιρο χαρακτήρα του κειμένου αναφορικά με τη διαδικασία κατασκευής του ψεύδους στις σύγχρονες κοινωνίες. [7-10 Ιουνίου, Πειραιώς 260 (Ε), 21:00]


Η δεύτερη θεατρική ομάδα που κατεβαίνει στην Πειραιώς είναι η Ορχήστρα των Μικρών Πραγμάτων, η οποία ερευνά ακόμα ένα έργο του Ουίλιαμ Σαίξπηρ, την Τραγωδία του βασιλιά Ριχάρδου Γ'. Η μυθική μορφή του άπληστου, αποκρουστικού και ανήθικου ηγέτη εμπνέει την ομάδα για μια παράσταση όπου συνομιλούν ο λόγος, η κίνηση και η μουσική. Τη σκηνοθετική καθοδήγηση των ηθοποιών κρατά ο Χρήστος Θεοδωρίδης. [13-16 Ιουνίου, Πειραιώς 260 (Δ), 21:00]

 

Φρέσκος μετά τη μεγάλη επιτυχία του Αρίστου, ο Γιώργος Παπαγεωργίου γοητεύεται από μία ακόμα αληθινή ιστορία της ελληνικής «παράδοσης», αυτήν της Γιαννούλας της κουλουρούς, που γεννήθηκε τον 19ο αιώνα στην Πάτρα. Η Θεοδώρα Καπράλου υπογράφει ένα νέο θεατρικό έργο που ρίχνει φως στην ντροπιαστική ιστορία εκμετάλλευσης της νοητικής υστέρησης της Γιαννούλας, που μέχρι σήμερα αναβιώνει στην πατρινή Αποκριά, με τη Ματούλα Ζαμάνη να συνθέτει την πρωτότυπη μουσική της παράστασης και με την Έλενα Τοπαλίδου και τον άρτι βραβευθέντα με το φετινό βραβείο «Δημήτρης Χορν», Μιχάλη Συριόπουλο, στους πρωταγωνιστικούς ρόλους. [18-21 Ιουνίου, Πειραιώς 260 (Η), 21:00]

 

H «Γιαννούλα η Κουλουρού» σε σκηνοθεσία Γιώργου Παπαγεωργίου. Φωτο: Δομνίκη Μητροπούλου
H «Γιαννούλα η Κουλουρού» σε σκηνοθεσία Γιώργου Παπαγεωργίου. Φωτο: Δομνίκη Μητροπούλου


Μια θεατρική συνάντηση αυστηρά για δύο υπογράφουν, σκηνοθετούν και ερμηνεύουν η Βάσω Καμαράτου και ο Κώστας Κουτσολέλος, διατηρώντας αυτούσια την ευρηματικότητα που τους χαρακτηρίζει εντός και εκτός σκηνής. Στα Καλοκαιρινά Μπάνια οι δύο ιδιοσυγκρασιακοί ηθοποιοί έρχονται αντιμέτωποι με τη συνθήκη που λέγεται «καλοκαίρι στην Αθήνα», προσπαθώντας να επιβιώσουν από τη ζέστη, τις σκέψεις και τους εαυτούς τους. [20-23 Ιουνίου, Πειραιώς 260 (Ε), 21:00]

 

Το δεύτερο σύγχρονο ισπανικό έργο, αυτήν τη φορά του Καταλανού Εστέβα Σολέρ, που θα δούμε στην Πειραιώς είναι το Κόντρα στην ελευθερία, πρώτο μέρος μιας τριλογίας που περιλαμβάνει επίσης τα Κόντρα στην ισότητα και Κόντρα στην αδελφοσύνη, με βάση τις τρεις αρχές της Γαλλικής Επανάστασης. Σε αυτό, επτά μονόπρακτα προσεγγίζουν θέματα όπως το προσφυγικό, η κρίση στον γάμο, η παιδοφιλία, τα social media και άλλες πτυχές της σύγχρονης ζωής που καταλήγουν στη μοναξιά. Με διάθεση σχολιασμού της τεράστιας κοινωνικής αλλαγής που έχει επέλθει τις τελευταίες δεκαετίες, ο Βασίλης Μαυρογεωργίου ασχολείται εδώ με ένα έργο αρκετά κόντρα στη σκηνική του περσόνα. [2-5 Ιουλίου, Πειραιώς 260 (Ε), 21:00]

 

Οι «Ξένες Πόρτες» του Μάνου Ελευθερίου σε σκηνοθεσία Μάνου Καρατζογιάννη με τη Νένα Μεντή στο είδος του μονολόγου όπου έχει ήδη διαπρέψει. Φωτο: Πάνος Γιαννακόπουλος
Οι «Ξένες Πόρτες» του Μάνου Ελευθερίου σε σκηνοθεσία Μάνου Καρατζογιάννη με τη Νένα Μεντή στο είδος του μονολόγου όπου έχει ήδη διαπρέψει. Φωτο: Πάνος Γιαννακόπουλος


Μια πορεία από το προσωπικό στο συλλογικό είναι οι Ξένες Πόρτες του Μάνου Ελευθερίου, καθώς στο κείμενο που ηχογράφησε λίγο πριν πεθάνει ο μεγάλος στιχουργός και ποιητής ανατέμνει τις αφηγήσεις της γιαγιάς του από τη Σύρο του 20ού αιώνα. Στην παράσταση που σκηνοθετεί ο Μάνος Καρατζογιάννης θα δούμε τη Νένα Μεντή να καταδύεται γι' ακόμα μια φορά στο είδος του μονολόγου, όπου έχει διαπρέψει, ακούγοντας παράλληλα μελωδίες και ποιήματα που έχουν συνδεθεί με τον Ελευθερίου και την πατρίδα του. [11-15 Ιουλίου, Πειραιώς 260 (Ε), 21:00]


Η κολεκτίβα νέων καλλιτεχνών με και χωρίς αναπηρία Εν δυνάμει κλείνει τον κύκλο των ελληνικών θεατρικών παραγωγών με τον πιο όμορφο τρόπο, με μια παράσταση αφιερωμένη στον έρωτα. Στα Ερωτευμένα Άλογα που σκηνοθετεί η Ελένη Ευθυμίου, οι ερμηνευτές μοιράζονται προσωπικές ιστορίες που αποδεικνύουν πως η ερωτική επιθυμία είναι οικουμενική, αναγκαία και ζωογόνος. [16-17 Ιουλίου, Πειραιώς 260 (Η), 21:00]

 

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO

 

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας είναι αρχισυντάκτης της LiFO. Γεννήθηκε το 1987 και μεγάλωσε στη Ρόδο. Σύντομη θητεία στους Ηλεκτρολόγους Μηχανικούς της Πολυτεχνικής Σχολής Πάτρας και συνέχιση σπουδών στη Βιολογία του ίδιου Πανεπιστημίου τον οδήγησαν τελικά στο να θέλει να ασχοληθεί με τη δημοσιογραφία.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Φεστιβάλ Αθηνών: Οι πρώτες φωτογραφίες από την παράσταση «Γιαννούλα η Κουλουρού»
Βασισμένη σε μια πραγματική ιστορία της ελληνικής επαρχίας, η παράσταση του Γιώργου Παπαγεωργίου έρχεται στην Πειραιώς 260
Οι C. for Circus αναζητούν στις «Μεταμορφώσεις» του Οβίδιου αναλογίες με τη βία της καθημερινότητας
Η Ειρήνη Μακρή και ο Παύλος Παυλίδης, δύο εκ των μελών της πολυπληθούς θεατρικής ομάδας, σκηνοθετούν στο Φεστιβάλ Αθηνών το έργο του Ρωμαίου ποιητή, σχολιάζοντας την τρομακτική ανοχή που επιδεικνύουμε προς την καθημερινή βία.
«Χρύσιππος»: Πρώτες εικόνες από τη νέα παράσταση του Θάνου Σαμαρά
Ένα ακόμα αιρετικό έργο του Δημήτρη Δημητριάδη επέλεξε να παρουσιάσει για πρώτη φορά στη σκηνή, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών, ο ταλαντούχος σκηνοθέτης

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Έντμοντ» στο Θέατρο Τέχνης: Μοναχική κάθοδος στην κόλαση
Η Μαριάννα Κάλμπαρη σκηνοθετεί το έργο του Ντέιβιντ Μάμετ στο Υπόγειο του Θεάτρου Τέχνης.
Είδα την παράσταση «Κομμώτριες - Μεταπολίτευση» του Μιχαήλ Μαρμαρινού
Εκεί, στα κομμωτήρια και στο περιθώριο μιας γιορτής που τελείωσε, αλλά τα ποτήρια της παραμένουν στο τραπέζι, ο Μιχαήλ Μαρμαρινός έφτιαξε μια σπουδαία παράσταση.
Μαρία Κίτσου: Η πoλυσυζητημένη ηθοποιός της χρονιάς αφηγείται τη ζωή της στη LiFO
Λαίδη Μακμπέθ στην παράσταση του Δημήτρη Λιγνάδη στο Εθνικό Θέατρο, Ελένη στις «Άγριες Μέλισσες» του ANT1: φέτος είναι, χωρίς αμφιβολία, η χρονιά της Μαρίας Κίτσου.
Γιάννος Περλέγκας: «Ο άντρας πεθαίνει από τον πολύ άντρα»
Ο εξαιρετικός ηθοποιός ενσαρκώνει τον δύσκολο ρόλο του «κανονικού», λευκού, ρατσιστή, μισογύνη, ομοφοβικού Έντμοντ, στο ομώνυμο, αμφιλεγόμενο έργο του Ντέιβιντ Μάμετ που σκηνοθετεί η Μαριάννα Κάλμπαρη στο υπόγειο του Θεάτρου Τέχνης.
«Μεταγωγή» του Γιώργου Βέλτσου στο A small Argo full of art
Η σκηνοθέτις Χρύσα Καψούλη (curator του Μικρού Αργώ) πήρε το έργο «Μεταγωγή» του Γιώργου Βέλτσου και το μετέφερε σκηνικά, πετυχαίνοντας να δώσει πνοή σε ένα κείμενο που δεν χαρακτηρίζεται από τις συνήθεις γλωσσικές ακροβασίες του συγγραφέα και ποιητή.
'Ενας πολιτικός Μπέκετ;
Μία ανάλυση του σπουδαίου θεωρητικού της αγγλικής λογοτεχνίας Terry Eagleton
Orfeas 2020: Τα ΦΥΤΑ φέρνουν την πρώτη ελληνική queer όπερα στην Εναλλακτική Σκηνή της Λυρικής
Ο Φοίβος και ο Φιλ (τα δύο ΦΥΤΑ) και η associate director του Ορφέα, η Ανθή Κουγιά, παρουσιάζουν στη LiFO αυτό το αρκετά ριψοκίνδυνο εγχείρημα.
 «Ο Βυσσινόκηπος»: Ακούστε το αριστούργημα του Τσέχοφ, με την Μαίρη Αρώνη στο ρόλο της Λιούμποφ Αντρέγιεβνα
Είναι Μάιος και οι βυσσινιές έχουν ανθίσει. Δώδεκα άτομα συγκεντρώνονται στο κτήμα της Λιούμποφ, στην εξοχή. Μαζί θα περάσουν τους επόμενους μήνες, μέχρις ότου ο ξακουστός βυσσινόκηπος της οικογένειας χαθεί οριστικά λόγω ανεξόφλητων χρεών.
Enter Achilles: Το έργο-ορόσημο του σωματικού θεάτρου έρχεται επικαιροποιημένο στη Στέγη
Το νέο έργο του θρυλικού Λόιντ Νιούσον των DV8, μία επικαιροποιημένη εκδοχή της αρρενωπότητας μέσα από τις προκλητικές συμπεριφορές οκτώ ανδρών σε μία βρετανική παμπ, έρχεται σε παγκόσμια πρεμιέρα στη Στέγη του Iδρύματος Ωνάση.
 «Ξαφνικά πέρσι το καλοκαίρι»: Βουτιά στα ρηχά
Ο Γιώργος Παπαγεωργίου σκηνοθετεί ένα από τα αριστουργήματα του Τένεσι Ουίλιαμς στο Θέατρο του Νέου Κόσμου.
Βασίλης Κατσικονούρης: «Η αριστεροσύνη έχει γίνει "μούρη". Και παλιά υπήρχε, αλλά ήταν χρήσιμη για να βγάζεις γκόμενες»
Ο συγγραφέας επιτυχημένων θεατρικών έργων όπως το «Γάλα», το «Γκουντ Λακ» και το «Καλιφόρνια Ντρίμιν» δηλώνει «νορμάλ αναρχοχριστιανοκομμουνιστής» και αν έπρεπε να βάλει ταμπέλα στη δραματουργία του, θα επέλεγε το «προσοχή, εύθραυστο».
O «Μακμπέθ» του Σαίξπηρ και οι Μάκβεθ των Ελλήνων: μια αναδρομή
Αναδρομή στην ιστορία του περίφημου «καταραμένου» έργου του Σαίξπηρ, με αφορμή τη νέα συμπαραγωγή του Εθνικού Θεάτρου και του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά, σε σκηνοθεσία Δημήτρη Λιγνάδη.
Είδα το «Relic» και τους «Τιτάνες» του Ευριπίδη Λασκαρίδη στη Στέγη
Ένα bonus μίνι αφιέρωμα στις απαρχές του ταλέντου του διεθνούς καλλιτέχνη, που ταίριαξε ιδανικά στο πάντα ανήσυχο Φεστιβάλ Νέων Χορογράφων.
Into the Woods: Ένα κλασικό μιούζικαλ του Μπρόντγουεϊ επανασυστήνεται στη Λυρική
Ο Δημήτρης Μπογδάνος επιχειρεί στην Εναλλακτική Σκηνή μια meta ανάγνωση του βραβευμένου classic του Στίβεν Σόντχαϊμ, προσεγγίζοντας το είδος που διαθέτει φανατικούς οπαδούς και πολέμιους με μια φρέσκια ματιά.
Είδα την παράσταση «Ιεροί Άνθρωποι» στο θέατρο Αργώ
Ένα σύγχρονο θεατρικό του Ηλία Μαρούτση με φόρμα παράξενη, επειδή θυμίζει συγκόλληση δύο μονόπρακτων.
Συνεχίζοντας την περιήγηση στο lifo.gr, αποδέχεστε τη χρήση cookies.     Μάθετε περισσότερα.     Αποδοχή