Παρακαλούμε απενεργοποιήστε το Adblocker για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο περιεχόμενο και τις υπηρεσίες μας. Δείτε πώς.
Βρήκατε κάποιο λάθος ή παράλειψη;     Επικοινωνήστε μαζί μας  »
ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΚΙΝΗΤΑ
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ

Το λευκό φόρεμα της Emily Dickinson

Αυτό το άσπρο φόρεμα είναι σημαντικό επειδή είναι τόσο προσωπικό και εκφράζει κυριολεκτικά το ποια ήταν η διάσημη ποιήτρια.

Την πρώτη φορά που ο συγγραφέας Thomas Wentworth Higginson συνάντησε την Emily Dickinson, θυμόταν πέντε λεπτομέρειες από τον τρόπο που μπήκε στο δωμάτιο: το απαλό της περπάτημα, την ξέπνοη φωνή της, τα καστανά μαλλιά της, τις δύο μαργαρίτες που του προσέφερε και το πανέμορφο λευκό της φόρεμα. 

 

Το λευκό φόρεμα της Dickinson είναι εμβληματικό της εξυπνάδας και του μυστηρίου που χαρακτήριζε την ποιήτρια. Η Jane Wald, διευθύντρια του Emily Dickinson Museum, πιστεύει πως η ποιήτρια ξεκίνησε να ντύνεται κυρίως στα λευκά στα τριάντα της και ήταν κάτι που ήταν πασίγνωστο στην πόλη που ζούσε.

 

Η Dickinson μάλιστα είχε καταλάβει πως οι συμπολίτες της την κουτσομπόλευαν για τον τρόπο που ντυνόταν και μια φορά αστειεύτηκε στα ξαδέρφια της λέγοντάς τους να πάνε να πούνε στον κόσμο πως είχε επιλέξει εκείνη τη μέρα να βάλει ένα καφέ φόρεμα, με μια σκούρα καφέ κάπα και ασορτί ομπρέλα.

 

Αυτό το άσπρο φόρεμα είναι σημαντικό επειδή είναι τόσο προσωπικό, τόσο οικείο και εκφράζει κυριολεκτικά το ποια ήταν.

 

Λίγα αντικείμενα από την γκαρνταρόμπα της έχουν επιβιώσει: ένα καφέ κασκόλ, μια πασμίνα, ένα μπλε σάλι και ένα μόνο άσπρο φόρεμα. Το φόρεμα είναι πολύ απλό: βαμβακερό πικέ ύφασμα, χαλαρή γραμμή χωρίς έντονη μέση, με πλισέ τελείωμα, δώδεκα μαργαριταρένια κουμπιά, επίπεδο γιακά και μια τσέπη στον δεξιό μηρό. Το κολάρο, τα μανίκια, οι πιέτες και η τσέπη είναι στολισμένα με δαντέλα.

 

Το φόρεμα είναι χαρακτηριστικό δείγμα φτηνού ρουχισμού του τέλους της δεκαετίας του 1870 και των αρχών του 1880 και πιθανότατα το φορούσε η ποιήτρια τα τελευταία χρόνια της ζωής της. Ήταν καθημερινό φόρεμα και δεν το χρησιμοποιούσε σε κοινωνικές εκδηλώσεις. Οι ραφές αποδεικνύουν πως είχε ραφτεί σε ραπτομηχανή. Άνετο και εύκολο στο πλύσιμο, δεν απαιτούσε τη χρήση κορσέ. 

 

Φωτο: James Gehrt
Φωτο: James Gehrt

 

Ο λόγος που το λευκό φόρεμα της Dickinson είναι τόσο διάσημο είναι γιατί η ίδια ανέφερε το λευκό χρώμα στα πιο αξιομνημόνευτα ποιήματά της. Επίσης σε ένα από τα πιο μυστηριώδη γράμματά της, που η ποιήτρια έγραψε σε κάποιον άγνωστο, τον ρωτούσε «τι θα έκανες αν ερχόμουν "στα λευκά";» 

 

Οι κριτικοί υποστηρίζουν ότι το λευκό φόρεμα της Dickinson μπορεί να υποδηλώνει την παραίτηση, την καθαρότητα, την πνευματική αφοσίωση, τη διαφυγή από τον καθημερινό κόσμο ή την έντονη αφοσίωση στην τέχνη. Αυτό το άσπρο φόρεμα είναι σημαντικό επειδή είναι τόσο προσωπικό, τόσο οικείο και εκφράζει κυριολεκτικά το ποια ήταν.

 

Φωτο: James Gehrt
Φωτο: James Gehrt

 

Φωτο: James Gehrt
Φωτο: James Gehrt
Φωτο: James Gehrt
Φωτο: James Gehrt

 

Φωτο: James Gehrt
Φωτο: James Gehrt

 

Φωτο: James Gehrt
Φωτο: James Gehrt
Φωτο: James Gehrt
Φωτο: James Gehrt

 

Φωτο: James Gehrt
Φωτο: James Gehrt

 

Mε πληροφορίες από το The Paris Review

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

«Οι ποιητές δεν σκοτώνουν, να το ξέρετε»: Η συναρπαστική ζωή του Ροβήρου Μανθούλη μέσα από μια παθιασμένη συνέντευξη
Μια εξομολογητική συνάντηση με τον διαυγή, σπινθηροβόλο, παρά τα 90 του χρόνια, βραβευμένο βετεράνο του σινεμά Ροβήρο Μανθούλη.
Διάσημοι συγγραφείς και το αγαπημένο τους πιάτο: οι συνταγές
Μια επιλογή από συνταγές και ιστορίες από τις γαστρονομικές συνήθειες διάσημων συγγραφέων.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι γυναίκες των τρένων της Ουκρανίας
Ένα λεύκωμα αφιερωμένο σε ένα επάγγελμα που επιβιώνει ακόμα στη χώρα και απασχολεί κυρίως γυναίκες.
Ας πάμε ως την άκρη του κόσμου
Ένας από τους πιο φημισμένους φωτογράφους άγριας φύσης στην Ευρώπη, ο Stefan Forster, φωτογραφίζει τα μαγευτικά σκανδιναβικά νησιά.
Η νέα πραγματικότητα της Νέας Υόρκης μετά το lockdown
O φωτογράφος Phil Penman αποτυπώνει την ερημιά της μεγαλούπολης.
Μένουμε σπίτι (1932)
Μία φωτογραφία του Brassaï
20 φώκιες πάνω σε ένα παγόβουνο της Ανταρκτικής: Οι βραβευμένες εικόνες άγριας φύσης 2020
Ανακοινώθηκαν οι νικητές ενός νέου διαγωνισμού φωτογραφίας για την άγρια φύση.
Το παράδειγμα της Ταϊβάν
Ο φωτογράφος Ιάσονας Μαρκάκης βρίσκεται αυτές τις μέρες στην Ταϊβάν. Μας παρουσιάζει την εικόνα ενός ευσυνείδητου και ψύχραιμου λαού που έχει τον δικό τρόπο του να αντιμετωπίζει με αποτελεσματικότητα την επιδημία.
25η Μαρτίου στην Τασκένδη
Ο Βασίλης Οικονόμου αναζητά τις οικογενειακές μνήμες
Το χίπικο Ιράν: Στις παραλίες του Νότου οι νέοι αναζητούν την δυσεύρετη ελευθερία τους
Οι νέοι του Ιράν ταξιδεύουν στον Νότο για να ξεφύγουν από την ασφυκτική επιτήρηση του κράτους. Ή μάλλον ταξίδευαν. Η μεγάλη διασπορά της πανδημίας στη χώρα τα έχει αλλάξει όλα.
Οι ανήσυχες χειρονομίες των επιβατών στο μετρό της Νέας Υόρκης, τις μέρες του κορωνοϊού
Η φωτογράφος Hannah La Follette Ryan φωτογραφίζει τα χέρια των επιβατών του μετρό της πόλης και καταγράφει τις νέες συνήθειες.
Φωτογραφίες ενός θρυλικού φωτογράφου βγαίνουν πρώτη φορά στη δημοσιότητα
Ο Stephen Shore κατάφερε να κρατήσει στην αφάνεια φωτογραφίες του για δεκαετίες.
Κοσμική Εκκλησία
Φωτ. Σπύρος Στάβερης
Η οδός των φαντασμάτων. Φωτογραφίες της Κατερίνας Καμπίτη.
'Εκθεση στο "Καμίνι", στη Νάουσα.
Συγκινητικά πορτραίτα αποχαιρετισμού: Το μακρύ αντίο των γονιών στις φωτογραφίες τριών δεκαετιών
Λαϊκές ντίβες σε ανθισμένες αμυγδαλιές. Από τον Σπύρο Στάβερη
Λαϊκές τραγουδίστριες φωτογραφημένες για τις «Εικόνες του Κόσμου» σε περιβόλια της Αττικής, πάνω σε μια ιδέα του Στάθη Τσαγκαρουσιάνου.
Η φαβέλα της Πειραιώς
Κούρδοι πρόσφυγες από το Ιράκ στην Αθήνα (Μάρτης 1996)
Συνεχίζοντας την περιήγηση στο lifo.gr, αποδέχεστε τη χρήση cookies.     Μάθετε περισσότερα.     Αποδοχή