Παρακαλούμε απενεργοποιήστε το Adblocker για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο περιεχόμενο και τις υπηρεσίες μας. Δείτε πώς.
Βρήκατε κάποιο λάθος ή παράλειψη;     Επικοινωνήστε μαζί μας  »
ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΚΙΝΗΤΑ
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ

«Αmerica in a Trance»: Ένας Έλληνας φωτογραφίζει την άλλη πλευρά της Αμερικής

Ο ελληνικής καταγωγής φωτογράφος, Νίκος Γ. Καλλιανιώτης , μιλά στο LiFO.gr για το νέο του φωτογραφικό πρότζεκτ, το οποίο έχει ήδη γίνει αφιέρωμα σε μεγάλα αμερικανικά μέσα όπως η «Washington Post» και το «Esquire»

Ο Νίκος Γ. Καλλιανιώτης γεννήθηκε στην Κοζάνη αλλά μεγάλωσε στην Αθήνα. Στα 23 του πήρε την απόφαση να φύγει μόνιμα για τις ΗΠΑ προκειμένου να σπουδάσει. Ο πατέρας του ζούσε ήδη εκεί. Είχε πάει κι αυτός για μεταπτυχιακό και έμεινε λόγω δουλειάς.

 

Εκεί έμελλε να αρχίσει να ασχολείται με τη φωτογραφία και να ολοκληρώσει το πρώτο του φωτογραφικό λεύκωμα, με τίτλο ''Αmerica in a Trance", γύρω από τη ζωή στην πρώην μεγάλη βιομηχανική επαρχία της Πενσυλβάνια, για το οποίο ήδη έχει γίνει αφιέρωμα σε διεθνή ειδησεογραφικά μέσα όπως η «Washington Post». 

 

Με τη φωτογραφία δεν είχε καμία επαφή όσο ζούσε στην Ελλάδα. Από τα πρώτα χρόνια της καριέρας του όμως στις ΗΠΑ, είδε τις φωτογραφίες του να δημοσιεύονται σε μεγάλα έντυπα.

 

«Εκείνος που ζει στο Μανχάταν και ποτέ δεν έχει επισκεφτεί τις συγκεκριμένες περιοχές, μιας και κατά τη σεβαστή του άποψη βρίσκεται στο κέντρο του κόσμου, δεν είναι σε θέση να κατανοήσει την κουλτούρα και τον τρόπο ζωής και σκέψης της άλλης πλευράς της Αμερικής»

 

Παρόλο που μένει μακριά, του αρέσει να φωτογραφίζει την Ελλάδα. Τα τελευταία, μάλιστα, δύο χρόνια έχει ξεκινήσει ένα φωτογραφικό project γύρω από τη ζωή στην Ελλάδα, με το όνομα «Motherland'». Στα ελληνικά, ''Πατρίδα''.

 

Σκοπός του, όποτε βρίσκει χρόνο και έρχεται στη χώρα καταγωγής του, να συνεχίζει να τραβά φωτογραφίες. «Είναι διαφορετικό να επισκέπτεσαι τα ίδια σοκάκια, τους δρόμους, τα χωριά και τις πόλεις που κάποτε μεγάλωσες κρατώντας μία κάμερα» λέει.

 

Η πρώτη του επαφή με την Αμερική ήταν στην Νέα Υόρκη. Μια πόλη, η οποία, σύμφωνα με τον ίδιο, είναι και δεν είναι αμερικανική πόλη.

 

Με τη δουλειά του ταξίδεψε σε αρκετές περιοχές της αμερικάνικης επαρχίας. Η σχέση του με την Πενσιλβανία, όπου και τελικά έκανε το φωτογραφικό project, ήταν από τότε αρκετά στενή, καθώς εκεί ζούσε η οικογένειά του. Ο ίδιος πλέον μένει επίσης σε μια μικρή πόλη της περιοχής, στο Σκράντον, όπου η ζωή είναι «ευτυχώς πιο απλή».

 

© Νίκος Καλλιανιώτης
© Νίκος Καλλιανιώτης

 

«Εκείνος που ζει στο Μανχάταν και δεν έχει επισκεφτεί ποτέ τις συγκεκριμένες περιοχές, μιας και κατά τη σεβαστή του άποψη βρίσκεται στο κέντρο του κόσμου, δεν είναι σε θέση να κατανοήσει την κουλτούρα, αλλά και τον τρόπο ζωής και σκέψης της άλλης πλευράς της Αμερικής» εξηγεί ο Νίκος Γ. Καλλιανιώτης.

 

Αυτός ήταν ένας από τους λόγους για τους οποίους πήρε την απόφαση τελικά να ξεκινήσει με το αυτοκίνητό του και να διανύσει όλα αυτά τα χιλιόμετρα στην ύπαιθρο της Πενσιλβανία, μιας περιοχής η οποία πια δε θυμίζει σε τίποτα την άλλοτε βιομηχανική κοιτίδα της Αμερικής.

 

Ταξίδεψε για τρία ολόκληρα χρόνια έχοντας μόνο μία κάμερα και ένα φακό στο χέρι, προσπαθώντας να καταλάβει τι είναι τελικά η Αμερική. Μια χώρα που κατά τα λεγόμενά του δεν έχει καμία σχέση με το Χόλιγουντ και τον τρόπο ζωής που προσπαθεί να προβάλλει προς τα έξω ο λαμπερός του κόσμος. 

 

Ο ίδιος χαρακτηρίζει το περιβόητο αμερικανικό όνειρο ως μια «ξεθωριασμένη εικόνα». «Αναμφισβήτητα υπάρχει κρίση στην Ελλάδα, αλλά αν θες να δεις μια άλλου είδους κρίση, αξίζει να νοικιάσεις ένα αυτοκίνητο και να κάνεις ένα ταξίδι στο «Rust Belt», μια περιοχή τριάντα φορές μεγαλύτερη από τη χώρα μας», λέει.

 

© Νίκος Καλλιανιώτης
© Νίκος Καλλιανιώτης

 

Η Πενσιλβανία κάποτε αποτελούσε σημείο αναφοράς της βιομηχανικής «έκρηξης» στις ΗΠΑ. Η μετεγκατάσταση όμως πολλών επιχειρήσεων και εργοστασίων στην ανατολική Ασία, έβαλε stop στις παραγωγικές μονάδες της περιοχής, με αποτέλεσμα οι εικόνες με τα ερειπωμένα εργοστάσια πλέον να αποτελούν πλέον φυσικό μέρος του τοπίου.

 

«Ακούγεται νοσταλγικό και ίσως καταθλιπτικό αλλά η εποχή που οι άνθρωποι αυτής της γης κατάφερναν να στέλνουν τα παιδιά τους στο πανεπιστήμιο, είτε ως εργαζόμενοι στα εργοστάσια παραγωγής ατσαλιού, είτε ως ιδιοκτήτες και υπάλληλοι στα μικρά μαγαζάκια της γειτονιάς, έχει παρέλθει ανεπιστρεπτί» τονίζει.

 

Οι περισσότερες από τις φωτογραφίες του project «Αmerica in a Trance» που κυκλοφόρησε πρόσφατα από τις εκδόσεις Damiani αποτυπώνουν με έντονο τρόπο το στοιχείο της μοναξιάς.

 

Ένας άνδρας να λιάζεται μόνος του στην αυλή, μια γυναίκα να τρέχει με το σκύλο της ενώ όλοι οι δρόμοι είναι άδειοι, δυο άνθρωποι περιμένουν στη στάση το λεωφορείο, απέναντι από ένα άδειο εργοστάσιο. Η αίσθηση αυτή πηγάζει από τον ίδιο, είναι, όμως, και αυτό ένα μέσο για να φανεί, όπως λέει, ο τρόπος με τον οποίο εγκαταλείφθηκε ένα κομμάτι της Αμερικής που έχτισε και ανέθρεψε όλη την υπόλοιπη.

 

Τι είναι αυτό, όμως, που κρατά από το φωτογραφικό ταξίδι των τριών ετών; «Μπορώ να πω πως η εμπειρία αυτή ήταν σαν ένα πτυχίο κοινωνικοπολιτών επιστημών που με βοήθησε να μάθω κάποια πράγματα καλύτερα, να ωριμάσω και να γίνω καλύτερος άνθρωπος». 

 

 

© Νίκος Καλλιανιώτης
© Νίκος Καλλιανιώτης

 

© Νίκος Καλλιανιώτης
© Νίκος Καλλιανιώτης

 

© Νίκος Καλλιανιώτης
© Νίκος Καλλιανιώτης

 

© Νίκος Καλλιανιώτης
© Νίκος Καλλιανιώτης

 

© Νίκος Καλλιανιώτης
© Νίκος Καλλιανιώτης

 

© Νίκος Καλλιανιώτης
© Νίκος Καλλιανιώτης

 

© Νίκος Καλλιανιώτης
© Νίκος Καλλιανιώτης

 

© Νίκος Καλλιανιώτης
© Νίκος Καλλιανιώτης

 

© Νίκος Καλλιανιώτης
© Νίκος Καλλιανιώτης

 

© Νίκος Καλλιανιώτης
© Νίκος Καλλιανιώτης

 

© Νίκος Καλλιανιώτης
© Νίκος Καλλιανιώτης

 

© Νίκος Καλλιανιώτης
© Νίκος Καλλιανιώτης

 

© Νίκος Καλλιανιώτης
© Νίκος Καλλιανιώτης

 

© Νίκος Καλλιανιώτης
© Νίκος Καλλιανιώτης

 

© Νίκος Καλλιανιώτης
© Νίκος Καλλιανιώτης

 

© Νίκος Καλλιανιώτης
© Νίκος Καλλιανιώτης

 

© Νίκος Καλλιανιώτης
© Νίκος Καλλιανιώτης

 

© Νίκος Καλλιανιώτης
© Νίκος Καλλιανιώτης

 

Το λεύκωμα «America in a trance» κυκλοφόρησε πρόσφατα από τις εκδόσεις Damiani
Το λεύκωμα «America in a trance» κυκλοφόρησε πρόσφατα από τις εκδόσεις Damiani

 

 

Info:

Μπορείτε να παραγγείλετε το φωτογραφικό λεύκωμα «Αmerica in a Trance» του Νίκου Γ. Καλλιανιώτης εδώ.

Περισσότερες πληροφορίες για τον φωτογράφο στην ιστοσελίδα του http://www.nikokallianiotis.com/

 

Σπουδάζει Επικοινωνία και ΜΜΕ στο ΕΚΠΑ και του αρέσει να γράφει για την Αθήνα.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Η μικρή Αμερική του Stephen Shore
Μια μεγάλη αναδρομική έκθεση του φωτογράφου που ανέδειξε την μεγαλοπρέπεια των μικρών τετριμμένων πραγμάτων
Ένας Έλληνας φωτογράφος στην ινδουιστική γιορτή των χρωμάτων της Τζαϊπούρ
Ο Κωνσταντίνος Σοφικίτης ταξίδεψε στην Ινδία και έζησε από κοντά το εντυπωσιακό τριήμερο φεστιβάλ Holi

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Everyone is Everything ///Τα πάντα Όλοι
Μία έκθεση φωτογραφίας του Μάνου Τζαφάλια
Michael Ashkin: ένας Αμερικανός καλλιτέχνης ιχνηλατεί το αποτύπωμα της βίας στην πλατεία Βικτωρίας
Προσκεκλημένος του Κaktos Project, ενός νέου, ανεξάρτητου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, που δηλώνει πίστη στη δύναμη της άγονης γης να κάνει έναν κάκτο να ανθίσει.
Οι αληθινά μοναδικές πόρτες της Αθήνας
Δυο φωτογραφικά πρότζεκτ που τρέχουν διαφορετικοί καλλιτέχνες καταγράφουν τις πολλές και διαφορετικής αισθητικής πόρτες της Αθήνας.
Μία έκθεση με μοναδικές αδημοσίευτες φωτογραφίες από την κατασκευή του Φράγματος του Μαραθώνα
Η ΕΥΔΑΠ εκθέτει για πρώτη φορά τεκμήρια από το ιστορικό της αρχείο, προσφέροντας στο κοινό δίοδο γνώσης σε αδημοσίευτο υλικό.
Σεξ, άγιοι και φίδια: ο φωτογράφος Pieter Hugo στο Μεξικό
Ο νοτιοαφρικανός φωτογράφος εξερευνά τον θάνατο, τη σεξουαλικότητα και την πνευματικότητα στη χώρα του Μεξικού
Η αχανής Ρωσία πριν την Οκτωβριανή επανάσταση
Οι έγχρωμες φωτογραφίες του Prokudin-Gorskii καταγράφουν τις τελευταίες μέρες της Ρωσικής αυτοκρατορίας
Δείτε τους νικητές του διαγωνισμού «The International Landscape Photographer of the Year»
Επαγγελματίες και ερασιτέχνες φωτογράφοι απ' όλο τον κόσμο φωτογραφίζουν τα πιο εντυπωσιακά τοπία της γης.
Τρεις σπάνιες φωτογραφίες του Arthur Conan Doyle από την Αθήνα του 1907
Γνωρίζατε πως ο συγγραφέας του Σέρλοκ Χολμς είχε πάθος με τη φωτογραφία;
Ιστορία ενός βλέμματος. 50 χρόνια από τον θάνατο του φωτογράφου Gilles Caron
'Ενα ντοκιμαντέρ της Mariana Otero (2020)
H τέχνη των κτιρίων: Οι καλύτερες φωτογραφίες του διαγωνισμού Art of Building για το 2019
Ο διεθνής καλλιτεχνικός διαγωνισμός Art of Building αναδεικνύει κάθε χρόνο την καλύτερη ψηφιακή φωτογραφία κτιρίου.
Σπάνιες εικόνες της Αθήνας σε ένα ντοκιμαντέρ και μια φωτογραφική έκθεση της Μαρίας Ηλιού στο Μουσείο Μπενάκη
Η σκηνοθέτις και παραγωγός Μαρία Ηλιού μιλά στη LiFO και παρουσιάζει μοναδικά στιγμιότυπα από το νέο ιστορικό ντοκιμαντέρ και τη φωτογραφική έκθεση «Η Αθήνα από την Ανατολή στη Δύση, 1821-1896».
Travel Photographer of the Year 2019: Όλες οι φωτογραφίες που ξεχώρισαν, συζητήθηκαν και συγκίνησαν
Ανακοινώθηκαν οι νικητές του διαγωνισμού ταξιδιωτικής φωτογραφίας για το 2019
Η τυραννία της ιδανικής εικόνας
"Τα φωτογραφικά φίλτρα δημιούργησαν μία μορφή κοινωνικής δυσμορφίας"
«Ανατολή του κακού»: Πώς τράβηξα τη φωτογραφία της έκλειψης ηλίου που θεωρήθηκε δυσοίωνη
Ο αστροφωτογράφος Ηλίας Χασιώτης εξηγεί πώς και γιατί φονταμενταλιστικοί θρησκευτικοί και συντηρητικοί πολιτικοί κύκλοι εξέλαβαν την εικόνα που τράβηξε σαν κακό σημάδι.
H LIFO μέσα στο Άουσβιτς
Ένα φωτογραφικό οδοιπορικό στο πρώην ναζιστικό στρατόπεδο συγκέντρωσης, σύμβολο του Ολοκαυτώματος και της Γενοκτονίας των Εβραίων
4 σχόλια
Ταξινόμηση:
Απ τους πιο ταλαντουχους και φωτομορφωμενους φωτογραφους που εχουμε εδω στην Αμερικη. Η 10η φωτογραφια πρεπει να χει τραβηχτει μεσα απο το αυτοκινητο του. Σκεφτεται παντα φωτογραφικα, ξερει να διαβαζει χρωμα και ειναι παντα ετοιμος για κατι καινουργιο. Να προσεχει μονο οταν οδηγαει...
Rust Belt: H ζώνη είναι η περιοχή της Αμερικής που είχε την πλειοψηφία των εργοστασίων, που έχει "σκουριάσει" επειδή τα εργοστάσια έχουν σκουριάσει.
avatar Βεβαιως 29.5.2018 | 12:57
Απο τις πιο ενδιαφαιρουσες δουλειες που εχω δει τα τελευταια χρονια!
NightSeducer NightSeducer 29.5.2018 | 15:54
Aπό τις πιο καλές και ολοκληρωμένες δουλειές. Το βιβλίο του American in a Trance είναι απαραίτητο για τη βιβλιοθήκη κάθε φωτογράφου και όχι μόνο. Από τις πιο αξιόλογες εκδόσεις. Συγχαρητήρια στη LiFO για την παρουσίαση.
Συνεχίζοντας την περιήγηση στο lifo.gr, αποδέχεστε τη χρήση cookies.     Μάθετε περισσότερα.     Αποδοχή