Παρακαλούμε απενεργοποιήστε το Adblocker για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο περιεχόμενο και τις υπηρεσίες μας. Δείτε πώς.
Βρήκατε κάποιο λάθος ή παράλειψη;     Επικοινωνήστε μαζί μας  »
ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΚΙΝΗΤΑ
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ

Μάθιου Ρόλστον: Ο φωτογράφος που επανεφηύρε το γκλάμουρ

Ο Αμερικανός φωτογράφος πρόσθεσε μια δόση μεγαλοπρέπειας στην φωτογραφία της δεκαετίας του '80 και η επίδρασή του είναι αισθητή ακόμα και σήμερα

Ο Γιόζεφ φον Στέρνμπεργκ και η Μάρλεν Ντίτριχ ήταν αυτοί που ανέδειξαν πρώτοι το μαγικό μεγαλείο της χολιγουντιανής λάμψης, όταν στη δεκαετία του 1930 άφησαν πίσω τους τη Γερμανία και εγκαταστάθηκαν στις ΗΠΑ.

 

Μαζί έκαναν έξι ταινίες στα Paramount Studios και αντιγράφοντας τη βερολινέζικη αισθητική της δεκαετίας του 1920, εισήγαγαν μια πρωτοποριακή τεχνική στη φωτογραφία πορτρέτου φωτίζοντας σε τέτοιο βαθμό το πρόσωπο ώστε αυτό να θυμίζει περισσότερο μία φωτεινή μάσκα που ερχόταν σε έντονη αντίθεση με τις σκοτεινές σκιές του φόντου.

 

Η συγκεκριμένη αισθητική ξεθώριασε με το πέρασμα του χρόνου μέχρι που ο Άντι Γουώρχολ και ο Χέλμουτ Νιούτον την έφεραν και πάλι στο προσκήνιο όντας οι αρχιτέκτονες της μεταμοντέρνας λαμπερής αισθητικής του Χόλιγουντ στα τέλη της δεκαετίας του 1970.

 

Τότε ήταν που πρωτοξεκίνησε και ο Μάθιου Ρόλστον την καριέρα του, στις απαρχές της νέας χρυσής εποχής των σελέμπριτις στο Χόλιγουντ.

 

«Πάντα εντοπίζω κάτι στο θέμα που είναι κομμάτι του εαυτού μου. Άντρας ή γυναίκα, φυλή ή ηλικία δεν έχουν καμία σημασία. Υπάρχει πάντα κάτι στην ουσία του άλλου το οποίο γίνεται ο πυρήνας της φωτογραφικής διαδικασίας, αυτό που τον κάνει ξεχωριστό και πηγάζει πάντα από μέσα του».

 

Δουλεύοντας για τη Vogue, το Vanity Fair και το Esquire, ο Ρόλστον υιοθέτησε την αισθητική των Τζορτζ Χιούρρελ και Ίρβινγκ Πεν, δημιουργώντας διαχρονικά πορτρέτα των μεγαλύτερων αστέρων της εποχής από τον Πρινς και τον Μάικλ Τζάκσον μέχρι τη Μαντόνα και τον Μιχαήλ Μπαρίσνικοφ.

 

«Για μένα κάθε πορτρέτο είναι ένα αυτοπορτρέτο» λέει ο φωτογράφος σχολιάζοντας τις δυνατές προσωπογραφίες του.

 

«Πάντα εντοπίζω κάτι στο θέμα που είναι κομμάτι του εαυτού μου. Άντρας ή γυναίκα, φυλή ή ηλικία δεν έχουν καμία σημασία. Υπάρχει πάντα κάτι στην ουσία του άλλου το οποίο γίνεται ο πυρήνας της φωτογραφικής διαδικασίας, αυτό που τον κάνει ξεχωριστό και πηγάζει πάντα από μέσα του».

 

Στη Hollywood Royale: Out of the School of Los Angeles την έκθεση του Μάθιου Ρόλστον που εγκαινιάστηκε πριν λίγες μέρες στη Fahey/Klein Gallery στο Λος Άντζελες σε συνδυασμό με την έκδοση μιας καταπληκτικής μονογραφίας του φωτογράφου από τις εκδόσεις teNeuesπαρουσιάζονται μερικά από τα φοβερά πορτέτα του που δημιουργήθηκαν από το 1977 μέχρι και το 1993. Παρουσιάζουμε μερικά.

 

Η Σίμπιλ Σέπερντ, Λος Άντζελες, 1986. Matthew Rolston © MRPI, Courtesy Fahey/Klein Los Angeles
Η Σίμπιλ Σέπερντ, Λος Άντζελες, 1986. Matthew Rolston © MRPI, Courtesy Fahey/Klein Los Angeles

 

Ο Ντον Τζόνσον με ρούχα του πόλο, Μαιάμι, 1986. Matthew Rolston © MRPI, Courtesy Fahey/Klein Los Angeles
Ο Ντον Τζόνσον με ρούχα του πόλο, Μαιάμι, 1986. Matthew Rolston © MRPI, Courtesy Fahey/Klein Los Angeles

 

Η τραγουδίστρια Ανίτα, φωτογραφία από τη σειρά The Surreal Thing, Νέα Υόρκη, 1987. Matthew Rolston © MRPI, Courtesy Fahey/Klein Los Angeles
Η τραγουδίστρια Ανίτα, φωτογραφία από τη σειρά The Surreal Thing, Νέα Υόρκη, 1987. Matthew Rolston © MRPI, Courtesy Fahey/Klein Los Angeles

 

Ο Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ, φωτογραφία από τη σειρά The Bad and the Beautiful, Λος Άντζελες, 1986. Matthew Rolston © MRPI, Courtesy Fahey/Klein Los Angeles
Ο Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ, φωτογραφία από τη σειρά The Bad and the Beautiful, Λος Άντζελες, 1986. Matthew Rolston © MRPI, Courtesy Fahey/Klein Los Angeles

 

Η Τζούντι Φόστερ, Λος Άντζελες, 1991. Matthew Rolston © MRPI, Courtesy Fahey/Klein Los Angeles
Η Τζούντι Φόστερ, Λος Άντζελες, 1991. Matthew Rolston © MRPI, Courtesy Fahey/Klein Los Angeles

 

Ο Τζορτζ Μάικλ, Λονδίνο, 1986. Matthew Rolston © MRPI, Courtesy Fahey/Klein Los Angeles
Ο Τζορτζ Μάικλ, Λονδίνο, 1986. Matthew Rolston © MRPI, Courtesy Fahey/Klein Los Angeles

 

Η Κρίστι Τέρλινγκτον, φωτογραφία από τη σειρά The Surreal Thing, Νέα Υόρκη, 1987. Matthew Rolston © MRPI, Courtesy Fahey/Klein Los Angeles
Η Κρίστι Τέρλινγκτον, φωτογραφία από τη σειρά The Surreal Thing, Νέα Υόρκη, 1987. Matthew Rolston © MRPI, Courtesy Fahey/Klein Los Angeles

 

Η Σαντέ με κοκτέιλς, Λος Άντζελες, 1988. Matthew Rolston © MRPI, Courtesy Fahey/Klein Los Angeles
Η Σαντέ με κοκτέιλς, Λος Άντζελες, 1988. Matthew Rolston © MRPI, Courtesy Fahey/Klein Los Angeles

 

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Hollywood Royale: Η δεκαετία του '80 στο φακό του Matthew Rolston
Αστέρια της ποπ και προσωπικότητες της τηλεόρασης και του κινηματογράφου από ένα φωτογράφο που ήταν ταυτόσημος με τη λάμψη και τη ματαιοδοξία της σπιντάτης δεκαετίας.
Η μεγάλη αναδρομική έκθεση του Irving Penn στο ΜΕΤ
Περισσότερες από 200 φωτογραφίες του σπουδαίου Αμερικανού καλλιτέχνη παρουσιάζονται στην Irving Penn: Centennial, στη Νέα Υόρκη
Irving Penn
Αλμανάκ

Irving Penn

Grand Palais [21.09.2017 - 29.01.2018]. Paris.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Reading, Glastobury, Acid Daze: Θυμάται κανείς τα μουσικά φεστιβάλ;
Για να γιορτάσει την 50η επέτειο του Glastonbury, ο φωτογράφος Derek Ridgers ανοίγει το φωτογραφικό του αρχείο.
Ίσως λοιπόν η Φραντσέσκα Γούντμαν δεν ήταν πάντα αυτοκτονική και θλιμμένη
Οι φωτογραφίες του συντρόφου της, Τζορτζ Λανγκ, κλονίζουν τον μελαγχολικό μύθο της
Στα λατομεία της Τήνου
Τηνιακά μάρμαρα
Urban Pulp: Το αστικό και περιαστικό τοπίο της Λάρισας
Ο Βασίλης Νταόπουλος φωτογραφίζει το αστικό και περιαστικό τοπίο της Λάρισας
Ο Κισσός Πηλίου μέσα από το φακό της Εβίτας Σκουρλέτη
Καλοκαιρινό ταξίδι σε μια από τις ομορφότερες περιοχές της Ελλάδας
Ρόμπερτ Φρανκ και Ρεϊμόν Ντεπαρντόν μαζί στην Βηρυτό το 1991
Μία σημαδιακή συνάντηση στην (μετεμφυλιακή) πληγωμένη Βηρυτό.
iPhone Photography Awards 2020: Οι μεγάλοι νικητές
Αυτές είναι οι καλύτερες φωτογραφίες της χρονιάς, που τραβήχτηκαν με iPhone.
Κατήφεια στο Μέγαρο των Ηλυσίων
Οι δυσάρεστες εκπλήξεις ενός φωτογράφου στην επίσημη φωτογράφιση της γαλλικής κυβέρνησης
Η παγίδα του ρατσισμού και το πάθημα του Martin Parr
'Ενα "ατυχές" δισέλιδο του ιταλού φωτογράφου Gian Butturini
Ο φωτογράφος Paul Fusco μέσα από δέκα φωτογραφίες
Ο αμερικανός φωτογράφος, μέλος του πρακτορείου Magnum, πέθανε στις 15 Ιουλίου.
Ένας Έλληνας στα τελευταία παρθένα χωριά της Μαδαγασκάρης
Κάτω από ένα μικρό δάσος από κοκοφοίνικες κουρνιάζει ένα χωριό ψαθοκαλύβων. Εκεί δεν υπάρχει ηλεκτρικό ρεύμα και οι κάτοικοί του χρησιμοποιούν το κάρβουνο για να μαγειρέψουν και να ζεσταθούν την περίοδο των μουσώνων.
Η απλοϊκή Σαντορίνη του '50
Σε αυτή τη συλλογή των εκπληκτικών φωτογραφιών των δεκαετιών του 1950 και του 1960 ο Ρόμπερτ Μακ Κέιμπ καταγράφει τη σκληρή, αλλά απλή, ζωή μιας εποχής που πέρασε ανεπιστρετί.
Το θέατρο σκιών στις ανατολικές χώρες
Οι περισσότεροι ερευνητές διαπιστώνουν ότι το θέατρο σκιών εφευρέθηκε στην Κίνα ή στην Ινδία κατά την πρώτη χιλιετηρίδα π.Χ., και στη συνέχεια διαδόθηκε στις γύρω ασιατικές περιοχές.
Χρήστος Δημητρίου: Greetings from Limnos / North by northeast
Φωτογραφίες και βίντεο του Χρήστου Δημητρίου
ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΤΟΥ '20
Ένα φωτογραφικό δοκίμιο για την παράξενη προσδοκία του καλοκαιριού που έρχεται. Κείμενα: Δημήτρης Πολιτάκης, Στάθης Τσαγκαρουσιάνος
Συνεχίζοντας την περιήγηση στο lifo.gr, αποδέχεστε τη χρήση cookies.     Μάθετε περισσότερα.     Αποδοχή