1. Κατ' αρχάς δεν έπρεπε να πάει. Επειδή είχε «δεσμευτεί» με την προηγούμενη αγωνιστική στάση της περί συναδέλφωσης Ισραήλ - Παλαιστίνης κ.λπ. Δεν μπορεί να λες και να ξελές με τέτοια άνεση – όσο κυνική κι αν είναι η μπίζνα προώθησης του τελευταίου σου άλμπουμ (ωραίο τραγουδάκι, a propos). Kαι έτσι φάνηκε σε όλους: ως κυνική αρπαχτή. Ο Γκιλέσπι πρέπει να την πόνεσε αποκαλώντας την «πόρνη του χρήματος». Και αποκλείεται να μην είδε την πλημμυρίδα των αρνητικών σχολίων στα social media.
2. Άπαξ όμως και πήγε, δεν έπρεπε να είναι απολογητική. Τις κυνικές χειρονομίες ή τις κάνεις ή δεν τις κάνεις. Αλλιώς σού ορμάνε όλοι. Ήδη από την πρώτη φωτογραφία της στο αεροδρόμιο, έβλεπες μια αλλιώτικη Μαντόνα. Προβληματισμένη και σκυθρωπή. Αλλά η πλήρης απομάγευση έγινε με την πρώτη της εμφάνιση στα παρασκήνια. Μόλις είχε προηγηθεί η θεματική εκσπερμάτωση της εκδήλωσης, με την αναδρομή στα παλιά χιτς του θεσμού και τη Φουρέιρα να σκίζει – μια τέλεια ιδέα που εκτελέστηκε ακόμη πιο τέλεια και ίσως η καλύτερη στιγμή του πανηγυριού, την τελευταία δεκαετία.
Ενώ όλοι περίμεναν η ένταση να ανέβει ακόμη πιο πολύ με τη «θεά», όλα σα να βούλιαξαν στη σιωπή. Και στην οθόνη εμφανίστηκε μια πτοημένη, κοντή κυριούλα με πετσιά που άρθρωνε με θλιμμένη σοφία κάτι δεκάρικους για τη «μουσική που ενώνει τους ανθρώπους», και κάνοντας ένα βεβιασμένο, σχεδόν βαριεστημένο φλερτ με τον παρουσιαστή.
Η θεά, ξαφνικά ήταν αθαμβής, ασήμαντη, χωρίς φωτοστέφανο, στο κέντρο μιας εκδήλωσης που είναι μόνο στρας και γκλάμορους πορδές. Κι αντί να ξεσηκώνει τη θάλασσα των gay που αδημονούσαν από κάτω, μίλαγε, μίλαγε, προσπαθώντας προχείρως να ξεπλύνει την παρουσία της εκεί.
WTF?!
Η θεά, ξαφνικά ήταν αθαμβής, ασήμαντη, χωρίς φωτοστέφανο, στο κέντρο μιας εκδήλωσης που είναι μόνο στρας και γκλάμορους πορδές. Κι αντί να ξεσηκώνει τη θάλασσα των gay που αδημονούσαν από κάτω, μίλαγε, μίλαγε, προσπαθώντας προχείρως να ξεπλύνει την παρουσία της εκεί.
3. Το χειρότερο όμως ήταν όταν άρχισε το πολυαναμενόμενο σόου της. Άνοιξε το στόμα της και έβγαλε την πιο φάλτσα φωνή της βραδιάς – πιο φάλτσα και από όλα τα μειράκια που είχαν προηγηθεί. Οι κινήσεις της ήταν αμήχανες, το σώμα της δύσκαμπτο και η αισθητική της ξεπερασμένη, 30 χρόνια πριν. Ήταν μια απρόσμενη, παταγώδης πτώση, ένα χάσμα που διέρρηξε μια εκδήλωση ωρολογιακά εκτελεσμένη και τεχνολογικά κορυφαία – έκτοτε, ολόκληρη η βραδιά κατέβασε στροφές έως τέλους και κάπως κηλιδώθηκε ο δαιμονισμένος επικοινωνιακός της σχεδιασμός: αυτό το πρωτοφανές επικοινωνιακό colpo grosso του Ισραήλ.
(Η Μαντόνα ήταν χειρότερη κι απ΄την Ντούσκα που στιγμή δεν κατάλαβα γιατί ορισμένοι την επαινούν: προσωπικώς τη βρήκα σα ξωτικό που πήζει τυρί στη στρούγκα του, και αγάμητες παρθένοι-κολεόπτερα υφαίνουν τα τουλουπάνια του με μύξες – καθόλου παράξενο που πάτωσε).
4. Η χειρονομία με τις σημαίες στην πλάτη των χορευτών ήταν μια ύστατη προσπάθεια να σωθεί η παρτίδα. Που έκανε τα πράγματα χειρότερα. Γιατί φάνηκε ευκαιριακή, όψιμη και οξύμωρη. Μια προσπάθεια να είναι μονά και ζυγά, δικά σου. Ως προς αυτό, οι Ισλανδοί ήταν οι αληθινά σωστοί και έντιμοι. Κατά τη διάρκεια ολόκληρης της αποστολής, δεν έπαυαν να υπενθυμίζουν το Παλαιστινιακό ζήτημα.
Συμπερασματικά, η Μαντόνα έπαιξε (από φιλοχρηματία) και έχασε. Επειδή δεν ήταν σίγουρη για την απόφασή της, επειδή ήταν κάκιστη στην εμφάνισή της και επειδή πήγε στο τέλος να τα κουκουλώσει.
Αλλού τα κακαρίσματα κι αλλού γεννούν οι κότες.
YΓ. Και ένα τυράκι από τη Guardian
Madonna was excruciating: what we learned from Eurovision 2019
Madonna should have stayed at home
It wasn't just that her vocals on Like A Prayer were pitchy. It wasn't just that new song Future is lacklustre. But watching a pop icon of her stature having to endure Eurovision host chit-chat and stilted comedy based around an openly gay married man wanting to propose to her was excruciating.
Given the political flak – and being called a 'total prostitute' by Bobby Gillespie – that came with her decision to perform in Tel Aviv, Madonna must be questioning whether it was worth it.
Bless her guest star Quavo though, who in a brief interview with the hosts managed to insult Madonna's age by pointing out his mum grew up listening to her, and made it quite clear he had absolutely no clue what he had landed himself in when he agreed to do Eurovision.
*ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΛΛΗ ΑΠΟΨΗ: Δυο τεράστιες αλήθειες για τη Μαντόνα και τους Hatari
Τώρα, όσον αφορά τη Μαντόνα, δεν θα διαφωνήσω.Έχει παρουσιάσει πολύ καλύτερα πράγματα (παρόλο που δεν μπορώ να αρνηθώ ότι το σόου της εχθές ήταν κάπως φαντασμαγορικό). Μου φαίνεται σαν να προσπαθεί με νύχια και με δόντια να παραμείνει relevant και για πάντα νέα - κάτι εκ των πραγμάτων αδύνατο. Οι φωνητικές της ικανότητες ποτέ δεν ήταν καλές, ωστόσο χθες πάτησε συνολικά 0 νότες όσο τραγουδούσε· ήταν σχεδόν μόνιμα εκτός τόνου. Έχει σίγουρα ένα star quality, απλά αυτό φαινόταν ξεθωριασμένο και κουρασμένο στη χθεσινή της εμφάνιση.
Δεν θα σχολιάσω την πολιτική διάσταση του ζητήματος. Ίσως να έχετε δίκαιο σε όσα λέτε, χωρίς να είμαι σίγουρος ότι δέχθηκε να εμφανιστεί απλά για να πάρει το 1.5 εκατ. που της προσφέρανε. Μπορεί να το έκανε για να επανέλθει το όνομά της στην επικαιρότητα (πράγμα που πέτυχε).
Δεν πρόκειται να την παρεξηγήσει κανείς αν δεν είναι "μοντέρνα" σύμφωνα με τα σημερινά δεδομένα.
Το νεανικό κοινό στο οποίο προσπαθεί να απευθυνθεί με κάθε τρόπο, ( από τα κουστούμια μέχρι τις πλαστικές) έχει άλλα πρότυπα και άλλο τρόπο σκέψης και την Μαντόνα την θεωρεί εκτός εποχής.
Αν δεν τα καταλάβει αυτά λοιπόν. θα χάσει και το κοινό που ήδη έχει, εκείνους - όποιοι είναι αυτοί- που την ακολουθούν από την δεκαετία του 80, οι οποίοι θα της γυρίσουν τη πλάτη όπως τους την γυρίζει και αυτή.
Οι καλλιτέχνες που δεν σέβονται το κοινό τους και δεν ξέρουν σε ποιον απευθύνονται στο τέλος μένουν χωρίς κοινό.
Και ποιος είναι ο Γκιλέσπι... είπε τη μαλακία του για να τον μάθουμε κι αυτόν.
(αν και ήταν χοντροκομμένος σα χαρακτηρισμός, εγώ έτσι τον εξέλαβα).
Από την άλλη, όσα έχει δώσει είναι πάμπολλα.. μπορει να επανέλθει, μπορεί και όχι..όλα καλά. Και γω απογοητεύτηκα, όπως κι άλλες φορές τα τελευταία χρόνια, ακόμη και το 2009 στην Αθήνα, αλλά οκ.. πόσα να δώσει ένας άνθρωπος;
Όσο κι αν προσπαθείτε ντόρο δεν κάνετε με τέτοια σχόλια αγαπητή μου. Επειδή εσείς τη βρήκατε έτσι επειδή δεν έχετε ίχνος μουσικής παιδείας προφανώς αλλά ούτε κι αισθητικής δε σημαίνει πως ήταν απαίσια η Κατερίνα Ντούσκα.
Mια μόνο μικρή λεπτομέρεια: "κοντή κυριούλα" δεν θα έπρεπε να χαρακτηρίζεται καμιά γυναίκα, ακόμα κι αν το ύψος της είναι 1.60 και είναι πια μεσήλικη, είτε έχει υπάρξει ποπ είδωλο, είτε όχι.
Ας προσέχουμε λίγο το σεξισμό, πολλώ δεν μάλλον μεταξύ γυναικών.
Προσπαθεί να πιάσει το vibe της εποχής καθε φορα που βγάζει κατι καινούργιο και πολυ καλά κάνει .