Sid & Nancy: 40 χρόνια μετά τον θάνατο του Sid Vicious, το μυστήριο παραμένει γύρω από το τραγικό ζεύγος του πανκ

Sid & Nancy: 40 χρόνια μετά τον θάνατο του Sid Vicious, το μυστήριο παραμένει γύρω από το τραγικό ζεύγος του πανκ Facebook Twitter
O Sid Vicious και η Nancy Spungen (ξοπίσω του) στη Νέα Υόρκη το 1978.
0

Ο μπασίστας (τεχνικά μόνο – το μπάσο το χρησιμοποιούσε κυρίως ως αξεσουάρ ή ως φονικό όπλο όπως είχε κάνει εναντίον του γνωστού μουσικογραφιά Nick Kent) των Sex Pistols στη Νέα Υόρκη, στις 2 Φεβρουαρίου του 1979. Ούτε τέσσερις μήνες δεν είχαν ακόμα συμπληρωθεί από τον θάνατο της κοπέλας του, Νάνσι Σπάνγκεν, ενώ στον ίδιο τον Sid Vicious είχαν απαγγελθεί κατηγορίες για τη δολοφονία της στο μπάνιο της «σουίτας» που διατηρούσαν στο Chelsea Hotel. Σαράντα χρόνια μετά, παραμένει μυστήριο το τι ακριβώς συνέβη τότε στο Δωμάτιο 100 του θρυλικού ξενοδοχείου.

Ο Sid είχε γεννηθεί με το όνομα Τζον Σάιμον Ρίτσι και ήταν μόλις 21 όταν πέθανε από υπερβολική δόση ηρωίνης (την οποία του είχε προμηθεύσει η «πρώην χίπισσα» μαμά του) κατά τη διάρκεια ενός πάρτι στο Γκρίνουιτς Βίλατζ του Μανχάταν, το οποίο είχε διοργανωθεί για να εορταστεί η αποφυλάκισή του από τις περιβόητες φυλακές του Riker's Island όπου είχε υποχρεωθεί να ακολουθήσει 55ημερο πρόγραμμα απεξάρτησης, το οποίο αποδείχτηκε εντελώς ανώφελο.

Ο Sid Vicious είχε κρατηθεί με την κατηγορία της επίθεσης με σπασμένο μπουκάλι μπύρας στον αδελφό της Πάτι Σμιθ, Τοντ, στο κλαμπ Hurrah, και ενώ ήταν έξω με αναστολή αναμένοντας την εκδίκαση της υπόθεσης της δολοφονίας της Νάνσι, στην οποία ήταν ο βασικός ύποπτος.

Sid & Nancy: 40 χρόνια μετά τον θάνατο του Sid Vicious, το μυστήριο παραμένει γύρω από το τραγικό ζεύγος του πανκ Facebook Twitter
Ο Sid και η Nancy στο μπάνιο του δωματίου 100 του Chelsea Hotel όπου θα βρισκόταν μαχαιρωμένη τον Οκτώβριο του 1978

Η Νάνσι είχε βρεθεί μαχαιρωμένη στην κοιλιά στις 12 Οκτωβρίου 1978 αλλά το μοιραίο μακροβούτι του Sid στα σκληρά ναρκωτικά αμέσως μετά το πρόγραμμα απεξάρτησης του, διασφάλισε τη μη προσαγωγή του στο εδώλιο του κατηγορουμένου για τον δολοφονία της – παρότι ακόμα και σήμερα παραμένει ο βασικός ύποπτος.

Ο ίδιος εξάλλου είχε αρχικά ομολογήσει το έγκλημα, δηλώνοντας στους αστυνομικούς, «Εγώ το έκανα... επειδή είμαι ένα βρωμόσκυλο», στη συνέχεια όμως άλλαξε την κατάθεσή του, λέγοντας ότι την ώρα που συνέβη το κακό, αυτός κοιμόταν – βασικά είχε πέσει ξερός, γεγονός πολύ πιθανό αν υπολογίσει κανείς την ποσότητα βαρβιτουρικών (γύρω στις 30 ταμπλέτες του βαριού υπνωτικού Tuinal) που είχε καταναλώσει εκείνη τη νύχτα.

Κάποιοι πάντως έχουν κατά καιρούς υποστηρίξει τη θεωρία ότι το τραγικό επεισόδιο ήταν αποτέλεσμα μιας απόπειρας κοινής τους αυτοκτονίας – Ο Σιντ και η Νάνσι ως Ρωμαίος και Ιουλιέτα του πανκ - που στράβωσε άσχημα.

Υπάρχει επίσης και ένα άλλο σενάριο σύμφωνα με το οποίο ο δολοφόνος ήταν ένας σωματοφύλακας και ντίλερ ναρκωτικών ονόματι Rockets Redglare – πέθανε το 2001 – ο οποίος κατάφερε τη θανάσιμη μαχαιριά στη Νάνσι όταν εκείνη τον έπιασε να κλέβει λεφτά από τον κοιμώμενο Σιντ.

Ό,τι κι αν συνέβη στην πραγματικότητα, το ζεύγος είναι για πάντα μαζί στην αιωνιότητα, αχώριστοι στον θάνατο όπως η Κάθι και ο Χίθκλιφ, συνθήκη η οποία σαφώς ενισχύθηκε από την ταινία του Άλεξ Κοξ "Sid & Nancy" του 1986 με πρωταγωνιστές τον Γκάρι Όλντμαν και την Κλόε Γουέμπ. Η αφήγηση της ταινίας έγερνε προς την εκδοχή της ενοχής του Σιντ, αλλά δεν ξεκαθάριζε αν το μαχαίρωμα ήταν εσκεμμένο ή ατύχημα.

Η Νάνσι ήταν 20 χρονών όταν έχασε τη ζωή της και στα χρόνια που έχουν μεσολαβήσει «ξεπετιέται» συνήθως ως ένα διαβρωτικό πρεζάκι, ως μια καιροσκοπική γκρούπι, ως κακά μαντάτα γενικώς για όποιον την πλησίαζε. Είναι για τους Pistols ότι η Γιόκο Όνο για τους Beatles και η Κόρτνεϊ Λαβ για τους Nirvana, σύμφωνα με μια συγκεκριμένη αντίληψη η οποία σίγουρα κρύβει και κάποιες ξεκάθαρες τάσεις μισογυνισμού.

Εκ των υστέρων πάντως, αποκαλύφθηκε ότι πιθανότατα έπασχε από έντονα ψυχιατρικά ζητήματα που δεν είχαν διαγνωστεί επισήμως. Στο βιβλίο απομνημονευμάτων που έγραψε η μητέρα της περιγράφεται γλαφυρά η ανησυχητική συμπεριφορά της μικρής Νάνσι που απειλούσε συχνά τα αδέλφια της ενώ κάποτε είχε επιτεθεί και στην μπέιμπι-σίτερ της με ψαλίδι.

Εν τέλει, η τραγική κατάληξη του Σιντ και της Νάνσι μοιάζει πιο πολύ όσο περνούν τα χρόνια με διδακτική ιστορία με ηθικό δίδαγμα παρά με μυθικό ρομάντζο. Ο μηδενισμός τους ήταν εξαρχής αδιέξοδο που κατέληγε σε ένα σκοτεινό δωμάτιο στο Chelsea Hotel όπου σφραγίστηκε η συμφωνία αμοιβαίας (αυτό)καταστροφής τους.

Με στοιχεία από τον Independent

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κι όμως, πέρασε μισός αιώνας από την αυγή των Talking Heads

Βιβλίο / Κι όμως, πέρασε μισός αιώνας από την αυγή των Talking Heads

Τέτοιες μέρες πριν από πενήντα χρόνια, το γκρουπ έκανε το ντεμπούτο του στην σκηνή του θρυλικού κλαμπ CBGB στη Νέα Υόρκη, κι ένα νέο βιβλίο ακολουθεί την πορεία τους από τις πρώτες τους ημέρες μέχρι το είδος εκείνο της επιτυχίας που συνήθως έρχεται με τα δικά της προβλήματα
THE LIFO TEAM
Νανά Τράντου: «Οι συναυλίες δεν θα πεθάνουν ποτέ, είναι μια εμπειρία»

Μουσική / Νανά Τράντου: «Οι συναυλίες δεν θα πεθάνουν ποτέ, είναι μια εμπειρία»

Η artistic και managing director της High Priority Promotions, η μόνη γυναίκα με αυτήν τη θέση στην Ελλάδα, μιλά για τις συναυλίες, τη μουσική σήμερα, τις αλλαγές σε καλλιτέχνες και κοινό και το Memory Corner με τα ιδιαίτερα vintage ρούχα, την άλλη μεγάλη της αγάπη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Q Lazzarus: Tο τραγικό στόρι του θρυλικού κομματιού «Goodbye Horses».

Μουσική / Q Lazzarus: Tο τραγικό στόρι του θρυλικού κομματιού «Goodbye Horses»

Για χρόνια η Q Lazzarus του «Goodbye Horses», μία από τις πιο αδικημένες ερμηνεύτριες στην ιστορία της ποπ μουσικής, παρέμενε μια μυστηριώδης φιγούρα, τώρα όμως ένα μουσικό ντοκιμαντέρ φωτίζει τη ζωή της.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Eddie Dark: «Γράφω μουσική επειδή έχω σιχαθεί τα πάντα»

Μουσική / Eddie Dark: «Γράφω μουσική επειδή έχω σιχαθεί τα πάντα»

Από μικρός ένιωθε αποσυνάγωγος. Πιστεύει ότι τα κόμικς είναι η μόνη μορφή τέχνης που είναι τελείως αφιλτράριστη και πιστεύει ότι η γενιά του θα μείνει στην ιστορία ως η γενιά που έχασε τα καλά πράγματα στο τσακ. Ο μουσικός Eddie Dark είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT
Ερμής

Μουσική / Ermis: «Το τρέμολο του μπουζουκιού ήταν ο αγαπημένος μου ήχος από νιάνιαρο»

O περιζήτητος νέος συνθέτης που έχει συνεργαστεί με τον Good Job Nicky, τη Μαρίνα Σάττι, τη Χάρις Αλεξίου και τον Sidarta επαναπροσδιορίζει τον ήχο του μπουζουκιού και της κλασικής μουσικής με σεβασμό και τόλμη.
M. HULOT
Άξιζαν κάτι καλύτερο τα «100 Χρόνια Ελληνικής Δισκογραφίας»

Daily / Άξιζαν κάτι καλύτερο τα «100 Χρόνια Ελληνικής Δισκογραφίας»

Τα δώδεκα επεισόδια της ομώνυμης σειράς βρίσκονται στο Ertflix, η παρακολούθηση της σειράς όμως υπονομεύεται συχνά από την συμβατική και στεγνή προσέγγιση, και η στημένη παρουσία της Χάρις Αλεξίου στο ρόλο της παρουσιάστριας-αφηγήτριας δεν βοηθάει.  
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Πολυαγαπημένη μου Βίβιαν»: Στο φως η επιστολή που έγραψε ο Μάλκολμ ΜακΛάρεν στην Βίβιαν Γουέστγουντ λίγο πριν τον θάνατό του

Μουσική / Η επιστολή μεταμέλειας του Μάλκολμ ΜακΛάρεν προς τη Βίβιαν Γουέστγουντ, λίγο πριν τον θάνατό του

Τα αποκαλυπτήρια μιας επιστολής γεμάτης μετάνοια αλλά και πικρία, την οποία έγραψε –αλλά δεν έστειλε ποτέ– ο διαβόητος μάνατζερ των Sex Pistols προς την πρώην σύντροφο και συνοδοιπόρο του.
THE LIFO TEAM
APON: «Δεν είναι θέμα συγκυριών, είναι θέμα αξίας το αν θα ξεχωρίσεις μέσα στο χάος της σημερινής μουσικής»

Μουσική / APON: «Όταν πήγα να δειγματίσω τα πρώτα μου τραγούδια, γελάγανε»

Η πρωτοφανής επιτυχία ενός νεαρού τραγουδοποιού που με το πρώτο άλμπουμ του προκαλεί πανδαιμόνιο στο ραδιόφωνο και στις μουσικές πλατφόρμες, ενώνοντας μουσικά ένα ετερόκλητο κοινό κάθε ηλικίας.
M. HULOT
H βαθιά υπνωτική ενέργεια του DJ Nobu

Μουσική / H βαθιά υπνωτική ενέργεια του DJ Nobu

Κάθε σετ του είναι μια κατάδυση, μια αργή πτώση σε υποσυνείδητα μοτίβα, σε αχαρτογράφητους ήχους, σε σκοτεινούς διαδρόμους που παραπέμπουν περισσότερο σε τελετουργία παρά σε πάρτι. Ένας από τους σημαντικότερους DJ's της εποχής μας έρχεται στην Αθήνα για ένα βράδι.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Χελμός

Μουσική / Χελμός: 30 στιγμές από το πιο «ψηλό» φεστιβάλ του καλοκαιριού

Στημένο στα 1.700 μέτρα, το 3ο Helmos Mountain Festival υποδέχτηκε μερικά από τα πιο αγαπημένα ονόματα της εγχώριας σκηνής, σε ένα τριήμερο που συνδύασε μουσική, φύση και κορυφές - κυριολεκτικά και μεταφορικά.
LIFO NEWSROOM