Έχει πέσει όντως η ποιότητα των θρυλικών για την αντοχή τους Dr Martens και φταίνε οι «Κινέζοι» γι’ αυτό;

Έχει πέσει όντως η ποιότητα των θρυλικών για την αντοχή τους Dr Martens και φταίνε οι «Κινέζοι» γι’ αυτό; Facebook Twitter
Η τεράστια ανταπόκριση φανερώνει τον έντονο συναισθηματικό δεσμό μεγάλου μέρους του κοινού με την συγκεκριμένη μάρκα αρβυλών.
0

«Πώς γίνεται τα Dr.Martens που αγόρασα μόλις πριν από έξι μήνες αντί 170 λιρών να έχουν ήδη διαλυθεί;» Αυτή η ερώτηση αναγνώστριας στη στήλη του Guardian με τίτλο Consumer Champions όπου φιλοξενούνται προβλήματα και απορίες καταναλωτών, ήταν αρκετή για να προκαλέσει χιονοστιβάδα mail προς την εφημερίδα με αντίστοιχα παράπονα περί της πτώσης της ποιότητας της θρυλικής και «αθάνατης» (όσον αφορά την αντοχή των υλικών παραγωγής) μάρκας παπουτσιών.

Η τεράστια ανταπόκριση φανερώνει τον έντονο συναισθηματικό δεσμό μεγάλου μέρους του κοινού με την συγκεκριμένη μάρκα αρβυλών (και όχι μόνο) που έγιναν αναπόσπαστο αξεσουάρ της νεανικής υποκουλτούρας από την στιγμή που τα "μοστράρισε" επί σκηνής ο Pete Townshend των Who το 1967 μέχρι το πανκ και ως τις μέρες μας.

Οι υπεύθυνοι της εταιρείας πάντως αρνούνται κατηγορηματικά με δήλωσή τους ότι έχει υποβαθμιστεί το κόστος παραγωγής και κατά συνέπεια η ποιότητα των παπουτσιών, τονίζοντας ότι οι λειτουργικές δαπάνες έχουν αυξηθεί κατά 30% σε σχέση με την περσινή χρονιά.

Παρότι ακόμα αναγράφεται η ετικέτα "Made in England" σε κάποια από τα Dr Martens που κυκλοφορούν στην αγορά, τα εργοστάσια της εταιρείας στην Αγγλία έχουν κλείσει και μόνο το 2% των παπουτσιών που πωλούνται στην παγκόσμια αγορά κατασκευάζονται εκεί – τα υπόλοιπα προέρχονται από την Ασία.

Έχει πέσει όντως η ποιότητα των θρυλικών για την αντοχή τους Dr Martens και φταίνε οι «Κινέζοι» γι’ αυτό; Facebook Twitter
Aναπόσπαστο αξεσουάρ της νεανικής υποκουλτούρας οο αρβύλες Dr Martens από την στιγμή που τα 'μοστράρισε' επί σκηνής ο Pete Townshend των Who το 1967 μέχρι το πανκ και ως τις μέρες μας.

Σύμφωνα με τον εδώ και έναν χρόνο εκτελεστικό διευθυντή της εταιρείας, Kenny Wilson, μόνο ένα 0,5% από τα 11 εκατομμύρια ζευγάρια που παράγονται κάθε χρόνο ενδέχεται να αποδειχθούν ελαττωματικά. Δηλώνει επίσης ότι τα υλικά παραμένουν τα ίδια και η παραγωγή ακολουθεί τα ίδια υψηλά κριτήρια που ισχύουν από τον Απρίλιο του 1960 όταν κατασκευάστηκε το πρώτο ζευγάρι και σημειώνει ότι η μετακίνηση της παραγωγής σε ασιατικά εργοστάσια δεν αποτελεί πρόσφατο γεγονός, αφού έχει γίνει από το 2004.

Κάποιοι από τους διαμαρτυρόμενους καταναλωτές πάντως, δεν τοποθετούν το πρόβλημα στην μεταφορά της παραγωγής στην Κίνα αλλά στους νέους ιδιοκτήτες της φίρμας. Εδώ και πέντε χρόνια τα Dr Martens τα οποία ανήκαν στην οικογένεια Griggs, εξαγοράστηκαν από τον όμιλο της Permira - έναν επιχειρηματικό κολοσσό αξίας 30 δισεκατομμυρίων λιρών – αντί του ποσού των 300 εκατομμυρίων λιρών.

Οι υπεύθυνοι της εταιρείας πάντως αρνούνται κατηγορηματικά με δήλωσή τους ότι έχει υποβαθμιστεί το κόστος παραγωγής και κατά συνέπεια η ποιότητα των παπουτσιών, τονίζοντας ότι οι λειτουργικές δαπάνες έχουν αυξηθεί κατά 30% σε σχέση με την περσινή χρονιά ενώ πρόσφατα έγινε και μια μεγάλη επένδυση στο μοναδικό εργοστάσιο παραγωγής Dr Martens που εξακολουθεί να λειτουργεί στην Αγγλία με στόχο τον διπλασιασμό της παραγωγής.

Με στοιχεία από τον Guardian

Μόδα & Στυλ
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Roberto Cavalli (1940-2024): Ο σχεδιαστής που ταύτισε την υπερβολή με την επιτυχία

Μόδα & Στυλ / Roberto Cavalli (1940-2024): Ο σχεδιαστής που ταύτισε την υπερβολή με την επιτυχία

Πλασαρίστηκε σαν ροκ σταρ και αγάπησε όσοι λίγοι designers τις γυναίκες. Ο Ιταλός δημιουργός έφυγε από τη ζωή στα 83 του, αφήνοντας πίσω του ένα εξεζητημένο σύννεφο από aninal prints, σέξι εμπριμέ και ένα «εγχειρίδιο» για το πώς ένας σχεδιαστής μπορεί να είναι πιο αναγνωρίσιμος από τη μόδα που παράγει.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Μνους: Ένα ανεξάρτητο αθηναϊκό brand επαναλανσάρει τη σωβρακοφανέλα

Μόδα & Στυλ / Μνους: Ένα ανεξάρτητο αθηναϊκό brand επαναλανσάρει τη σωβρακοφανέλα

Λαμβάνοντας υπόψη τους τη μοναδικότητα του κάθε σωματότυπου και επηρεασμένες από την προσωπική τους ανάγκη για άνεση, δύο νέες γυναίκες δημιουργούν ποιοτικά εσώρουχα που δεν προορίζονται μόνο για να κρύβονται κάτω από τα ρούχα.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Μισέλ Λαμί: Ένα ατόφια εκκεντρικό πρόσωπο της μόδας και της τέχνης

Μόδα & Στυλ / Μισέλ Λαμί: Ένα ατόφια εκκεντρικό πρόσωπο της μόδας και της τέχνης

Επιχειρηματίας, οραματίστρια, style icon, αρχηγός συγκροτήματος, επιμελήτρια εκθέσεων. Μια γυναίκα ασταμάτητη στα 80 της χρόνια που ο τίτλος της «μούσας του Ρικ Όουενς» την αδικεί.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ριάνα Κούνου

Οι Αθηναίοι / Ριάννα Κούνου: «Τους βλέπεις όλους να φοράνε μαύρα γιατί φοβούνται να ξεχωρίσουν»

Η σχεδιάστρια πίσω από το πολυτελές και ανερχόμενο brand Rianna+Nina, που έμαθε κάποτε στην Αθήνα τι πάει να πει «designer vintage», έχει μια περιπετειώδη ζωή να αφηγηθεί. Και όσο της αρέσει να είναι ανώνυμη στο Βερολίνο όπου ζει, τόσο απολαμβάνει το να κάθεται στην Ηροδότου στο Κολωνάκι και να τους χαιρετάει όλους.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
O ροζ πλανήτης των Karavan στη Σκούφου μεγάλωσε

Μόδα & Στυλ / O ροζ πλανήτης των Karavan στη Σκούφου μεγάλωσε

Το φυσικό κατάστημα του πιο πετυχημένου αθηναϊκού brand με ρούχα επεκτάθηκε, έχει συγκεντρώσει μέσα του όλες εκείνες τις αναφορές που το έφεραν μέχρι το σήμερα, ενώ θα είναι και το μοναδικό μέρος όπου θα μπορούμε να δοκιμάζουμε και να ψωνίζουμε όσα bold κομμάτια έχουν να μας προτείνουν. Karavan girls, έχουμε μπροστά μας ένα καλοκαίρι όλο χρώμα και patterns.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Ο Pierpaolo Piccioli δεν μένει πια στον Valentino

Μόδα & Στυλ / Ο Pierpaolo Piccioli δεν μένει πια στον Valentino

Με μια παρακαταθήκη που μοιάζει με κινηματογραφικό ρομάντζο, τυλιγμένη σε απρόσμενες παλέτες, τρεμάμενα μποά και πληθωρικούς όγκους, ο επί 25 χρόνια καλλιτεχνικός διευθυντής του οίκου Valentino αποχώρησε από τη θέση του, μιλώντας για όνειρα υφασμένα με αγάπη.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Τι πήγε λάθος με τις ενδυμασίες της Μαίρης Κατράντζου; Όλα.

Μόδα & Στυλ / Τι πήγε λάθος με τις ενδυμασίες της Μαίρης Κατράντζου; Όλα.

Aυτές οι ενδυμασίες, που δεν είναι στολές ούτε κοστούμια θεάτρου, ήταν διακριτικές και «έκαναν τη δουλειά», υπηρετούσαν μια τελετή που συμβαίνει κάθε τέσσερα χρόνια για μία ώρα και τέλος, την ξεχνάμε. Δεν είχαν απασχολήσει κανέναν μας, μέχρι τώρα τουλάχιστον.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ